Inhoud blog
  • Evaluatie ZEP
  • Eindreflectie: de top nog niet bereikt....
  • Correcties & AHA
  • Reflectie 5
  • Aswolk treft ook ZEP!
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • Bewijsmateriaal (2)
  • Reflecties (9)
  • UA Academic Stuff
    Zelfevaluatie Project OOW
    10-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reflectie 1
    Als eerste activiteit heb ik een taaltest afgenomen op de website van VDAB. Aanvullend hierop ben ik dan gestart met een aantal Engelse oefeningen om mijn taalvaardigheid terug op te frissen. In bijlage vind je de reflectie.

    Bijlagen:
    Reflectie 1.doc (29.5 KB)   

    10-12-2009 om 00:00 geschreven door Roel15  


    Categorie:Reflecties
    08-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Persoonlijk leerplan

    Hier vindt u een voorlopige versie van mijn persoonlijk leerplan.

    Bijlagen:
    Persoonlijk leerplan.doc (94.5 KB)   
    Persoonlijk leerplan.doc (90.5 KB)   

    08-12-2009 om 00:00 geschreven door Roel15  


    07-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leerpunt ZEP

    Als leerpunt heb ik gekozen voor ‘ schrijfvaardigheid (academisch) Engels’. Ik situeer dit leerpunt onder MACOM 6:

    MACOM-6: De master OOW is in staat om duidelijk en ondubbelzinnig schriftelijk en mondeling te communiceren naar diverse doelgroepen en via diverse kanalen.

    Waarom heb ik voor dit leerpunt gekozen?

    Wat betreft academisch Engels kan ik nog heel wat dingen bijleren. Wanneer ik mijn schrijfvaardigheid Engels vergelijk met mijn leesvaardigheid Engels en mondelinge communicatie, dan moet ik eerlijk toegeven dat de schrijfvaardigheid een ernstig hiaat vormt. Het is van mijn middelbare schooltijd geleden dat ik regelmatig Engelse teksten schreef. De laatste maanden heb ik echter gemerkt dat wanneer ik een korte Engelse tekst probeerde op te stellen, dit niet altijd even gemakkelijk verliep. Ook had ik de indruk dat mijn resultaat meer een mix was van vertaald Nederlands en mondeling Engels i.p.v. correct schriftelijk Engels. Zowel gedurende dit academiejaar als na het beëindigen van deze opleiding, zal een verbeterde schrijfvaardigheid (academisch) Engels een groot hulpmiddel voor mij zijn. Zo zal ik tijdens het uitwerken van mijn thesis naar buitenlandse onderzoekers kunnen mailen, wanneer ik vragen heb bij een belangrijk artikel. Bovendien stuit ik nu op interessante Engelse artikels, die vaak niet verkrijgbaar zijn. Ik mis het zelfvertrouwen en de vaardigheid om de auteur te mailen met de vraag of hij dit artikel wil doormailen.
    Daarnaast zal dit leerpunt mij goed van pas komen, wanneer ik solliciteer voor een job waarbij er regelmatig in het Engels (schriftelijk/mondeling) gecommuniceerd dient te worden. Dit is een vereiste die je in veel vacatures aantreft.
    Kort samengevat: Wanneer je mastercompetentie 6 bekijkt, dan zal ik mij in juni 2010 (of iets later…) pas echt opleidings- en onderwijswetenschapper kunnen noemen, wanneer ik voldoende schriftelijk kan communiceren in de Engelse taal. Onderzoekers publiceren regelmatig Engelse artikels, iets dat ik niet zal kunnen wanneer ik geen aandacht besteed aan dit leerpunt.

    07-12-2009 om 00:00 geschreven door Roel15  



    Archief per week
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 21/12-27/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • ego4u
  • Hot potatoes oefeningen
  • Universiteit Antwerpen


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs