Reflectie over schrijfopdracht i.v.m. Olympische Winterspelen
Op de website van ego4u.com vond ik een leuke schrijfopdracht. Deze handelde over de Olympische Winterspelen in Vancouver. Meestal kijk ik niet veel televisie, maar wanneer de Olympische Spelen zowel zomer als winter uitgezonden worden, dan maak ik meestal een uitzondering. Dit zorgde toch wel voor voldoende motivatie om deze schrijfopdracht uit te voeren.
Ondanks mijn negatieve perceptie van het eerste schrijfproduct en het verloop ervan, kon ik me toch vrij vlug aan deze nieuwe opdracht zetten. Ook moet ik toegeven dat het schrijven ook al wat vlotter verliep. Hoewel ik nog geen idee over de juistheid van de geschreven teksten heb, ervoer ik toch een verbetering. Ok, de drang om alle zinnen en woorden te checken was nog steeds aanwezig, maar dat komt doordat ik nog vaak twijfelde over de juistheid van de gerealiseerde zinnen. Deze twijfels waren echter wel een pak minder negatief geladen dan bij het schrijven van mijn eerste schrijfopdracht. Het onderwerp waarover ik schreef vond ik ook boeiender. Ik moest ook niet lang nadenken waarover ik iets zou schrijven. De gebeurtenissen rond de Nederlandse ijsschaatser Sven Kramer leenden zich naar mijn mening perfect om een tekstje over te schrijven. Hoewel ik die zaterdagnamiddag oorspronkelijk aan mijn thesis wou werken, kon ik deze ZEP-activiteit moeilijk laten liggen. Ik bruiste van de motivatie om deze tekst te realiseren.
Het contrast in mijn welbevinden tussen deze activiteit en de vorige is enorm groot. De oorzaak hiervan is misschien dat het onderwerp van deze schrijfopdracht me echt wel boeide. Bovendien heb ik de negatieve ervaring die ik aan de eerste schrijfopdracht overhield, vrij vlug een plaats kunnen geven. Zelf ervaar ik het als positief dat deze oefening zo vlot verlopen is.
Ondanks het goede gevoel dat ik aan deze opdracht overhoud, wil ik het belang van mijn taalbegeleider in mijn leerproces zeker niet minimaliseren. Het is essentieel dat ik zo snel mogelijk feedback ontvang over de twee schrijfproducten. Ik kan hier echt niet lang meer op wachten. Misschien is het geen slecht idee om met een tweede taalbegeleider contact op te nemen, aangezien mijn huidige begeleider het leveren van de feedback als een vriendendienst beschouwd. Pas wanneer de teksten gecorrigeerd zijn, krijg ik een duidelijk zicht op mijn fouten en vorderingen. Ik ben me ervan bewust dat de vorderingen na ruim 1 A4tje nog niet al te opmerkelijk zullen zijn, maar het is wel belangrijk dat ik hier in het verdere verloop van mijn ZEP zicht op krijg.
Bijlagen: Reflectie 4.doc (30.5 KB)
05-03-2010 om 00:00
geschreven door Roel15 
Categorie:Reflecties
|