collega's olifanten
  • jogging team de olifant
  • Alain & Rita
  • Dirk Luypaert
  • Clint Lenaers
  • Johan Watthy
  • Jurgen Wyllie
  • Koen Vansteenkiste
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Andere webloglopers
  • Katrien
  • Marnix de dream team runner
  • Fré
  • Francis Coucke
  • Sjarlot
  • tom
  • Dirk
  • Julie
  • KJ
    Nog enkele loopvrienden
  • Gert Luyckx
  • Gert Schroons
  • Frank Spencer
  • Betty Spencer
  • Marc
  • Andy
  • Geert
  • Anita van Bart
  • Bart van Anita
    nog blogs om eens te bezoeken
  • Ivan & Kristien (strippende loper)
  • Natalie
  • Jan de aprilvis
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere
  • Layla Vancompernolle
  • Guy Devreker
  • Geert
  • Sandra Cauwels
  • Etienne deVillage
    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • Vader Abt
  • Vader Abt Trappist
  • Manège Groenhove
  • Laatste commentaren
  • dag wim (mx)
        op einde loopblog
  • Doelstelling. (Guy)
        op week 41
  • energie (lankarren)
        op sorry !
  • please (lankarren)
        op stilte
  • tof (marnix)
        op week 16
  • Inhoud blog
  • einde loopblog
  • 2013
  • loopvrije weken
  • loopvrije week
  • Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 01-2007
  • 01-2006
  • 09-2005
    t'olifantje Wim
    De ervaringen van een beginnend loper...
    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hermesloop 2009
    De tijd gaat snel, alweer de voorlaatste wedstrijd van het O.L.C. Samen met jongste dochter Ninke naar Oostende gereden. Natuurlijk al een beetje aan de late kant en met de gebruikelijke file op de Torhoutsesteenweg hadden we niet veel tijd meer over. Nu geen probleem want opwarmen doe ik toch niet veel, anders heb ik al mijn beste pijlen verschoten voor de wedstrijd. Na de start weer een poging ondernomen om bij Stefaan en Peter te blijven maar het lukt me niet meer. Ik voel direct dat ik in overdrive ga en na anderhalve kilometer besloten om te vertragen en proberen om een egaal tempo te lopen. Vroeger was het leuker, dan was er strijd tussen enkele collega olifanten maar de laatste wedstrijden is het een eenzame strijd. Ik haal soms iemand bij en af en toe komt er iemand mij voorbijgelopen maar meestal loop ik alleen, snik snik. Met de wind was het toch wel lastig maar volgens mijn garmin liepen we redelijk konstant. Ook leuk was om de snelle mannen te zien lopen in het stuk naar de atletiekpiste. Konden we ze nog een beetje aanmoedigingen geven. Aangekomen in 54.31 voor 11.61 km, dit is 2 minuten trager dan verleden jaar. Zo is gans mijn seizoen eigenlijk voorbijgegaan, altijd trager en uitgeputter dan het jaar voordien. Geen enkele keer een P.R. gelopen en dit kan je zeker niet goed noemen. We weten wat de oorzaak is en hopelijk kan ik deze winter rustig verder blijven lopen om dan volgend jaar enkele P.R.'s te lopen ( liefst op de marathon ! ). Na de wedstrijd nog even nagekaart ( eigenlijk een Leffe gedronken maar nagekaart klinkt deftiger ! ) en als de tombola begon ben ik vertrokken. Ik had beloofd om voor het avondeten te zorgen tegen dat mijn andere 2 vrouwen thuiskwamen. Op naar de laatste wedstrijd van het O.L.C. De wedstrijd van mijn club : joggingclub de Olifant. Iedereen welkom, mooie loop, mooie prijzen en ik blijf heeeeel lang plakken : 3 redenen om zeker af te komen ! Greetings !

    05-10-2009 om 10:01 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Westerkwartier 2009
    Met een beetje vertraging hier toch mijn verslag van de 13° wedstrijd van het O.L.C. Deze wedstrijd loop ik eigenlijk niet graag en toch is dit de wedstrijd waar ik ieder jaar mijn beste gemiddelde snelheid loop. Waarschijnlijk word ik hier niet afgeleid en concentreer ik me meer op het lopen. Als ik op een mooi parcours loop ben ik meer aan het rondgapen. Je ziet ik ben echt wel het typevoorbeeld van een recreatieve loper hé !
    Dit jaar had ik geen echte verwachtingen na de mindere maanden maar toch nam ik in het startvak plaats bij Stefaan, Peter en Sven. Zodoende zag ik mijn oude strijdmakkers nog eens terug tijdens de wedstrijd. Niet dat het lang duurde, al van bij de start waren Stefaan en Peter er vandoor en even later liet Sven me ook ter plaatse. Ook BBQ Gert vloog me voorbij, die moet eens meer vooraan starten en volgend jaar zeker meer wedstrijden meelopen in het O.L.C. Na een 2 tal kilometers lagen de posities al vast en werd het weer een eenzame tocht. Toch kon ik goed mijn tempo aanhouden want iedere tour kwam ik door in een goeie 13 minuten. Op het einde kwam ik zelfs weer dichter bij Sven. Aangekomen in 39.45 voor 9.1 km op mijn Garmin. Niet mijn snelste tijd hier maar toch heel tevreden. Nadien nog tot 21.30 de après-loop meegemaakt. Naar ik heb gehoord en gelezen waren er weer veel " plakkers " ! Gelukkig moest ik als vader op zijn plaats Kim gaan halen. Liever zo dan haar 's avonds met het openbaar vervoer laten naar huis terugkeren. Drukke tijden voor Kim, school die begonnen is, in haar vrije uren gaat ze werken en dan wil ze nog enkele keren paardrijden tijdens de week. Taxi Maureen & Wim doet weer overuren. Gelukkig heeft ze nu, na lang zagen van 't taxibedrijf, haar theoretisch rijexamen afgelegd en kunnen we ze met een 'L' de straat opjagen, spannend ! Het moet ook niet altijd over het lopen gaan. Deze week me al enkele keren druk gemaakt. Steek 10 mensen in een huis en 1 week later zijn er 9 in ruzie, de tiende vinden ze al niet meer want die is opgelost in een zuur bad ! Reality t.v. : mensen kijken en zien ruzie, bedrog enz ... en vinden dit normaal, een gelukkig gezin tonen ze zelden of nooit want dit levert saaie televisie op. Moordenaars mogen 2 jaar later zonder begeleiding hun familie bezoeken, hmmm wat gaan we eens doen, stukje taart eten ? Nee, nog enkele moorden doen, veel leuker ! Vader's met messen op voetbalvelden, niet akkoord met de trainer : mes trekken ! De media zouden beter eens normale, vriendelijke, beleefde mensen tonen, want die zijn er nog meer dan genoeg! Greetings !

    23-09-2009 om 13:30 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    15-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marathon du pays du coquelicot 2009
    Verleden weekend hadden we de jaarlijkse olifant clubuitstap. Dit jaar was het in de stad Albert ( Picardië ) in het Noorden van Frankrijk. Naast de vele uitstapjes en het lekker eten was er op zondagmorgen ook nog een loopwedstrijd. We hadden de keuze uit 5km, 10km, een halve marathon en een volledige marathon. Ik was lang aan het twijfelen maar de zaterdagavond zei ik tegen Maureen, ik start op de marathon en maak er een rustige duurloop van. Om 06.30 gaan ontbijten en om 08.30 stonden we samen met een 150 tal andere lopers aan de start. Ook olifant collega's Kaatje, Sarah en Mario stonden klaar. Ik had de Somme streek iets vlakker voorgesteld, amai al van na de eerste kilometer ging het redelijk steil omhoog en het bleef omhoog en omlaag gaan tot het einde. Ik was 6 km in het gezelschap van Kaat en Sarah maar besloot om ze te laten gaan en er mijn eigen tempo op na te houden. Om de 4 km was er bevoorrading en iedere keer nam ik een plastieken flesje water om deze de volgende bevoorrading weer op te vullen. Er ligt tenslotte al genoeg afval langs de wegen. We waren dus op alle gebied zo zuinig mogelijk aan het lopen. Ook een stuk banaan of een stuk sinaasappel nam ik iedere keer. We liepen van de ene militaire begraafplaats naar de andere, er is hier duidelijk serieus wat bloed gevloeid tijden de eerste wereldoorlog. Daarom ook dat er deelnemers waren van de British Commonwealth zoals, Engelsen, Schotten, Australiërs en zelfs enkele Nieuw Zeelanders. Na een 15 tal km kwamen we op een stuk parcours waar de halve marathon mannen ook passeerden, ( die later waren gestart ) zodat ik deugdoende aanmoedigingen kreeg van enkele snelle olifanten, waarvoor dank ! Aan km 24 moesten we een lus heen en terug maken zodat ik Mario, Kaat en Sarah kon begroeten. Ik was nog niet zover na hun dus waren we (nog) goed bezig. Dan begon het eventjes te regenen en kreeg ik het koud en had ik het een 3 tal kilometer moeilijk. Maar redder in nood Patje, die constant met de fiets tussen de 4 olifanten heen en weer spurtte gaf me een regenvest en het slecht moment ging over. Tussen km 27 en 34 ging het eigenlijk heel goed, dan kwam er nog een serieuze beklimming en moest ik even naar de kant met weer dat draaierig gevoel. Gelukkig kon ik een Franse loper overtuigen om samen de beklimming naar boven te wandelen. ( Na de aankomst kwam hij me nog een hand geven, vond ik wel tof ). Nadien was het met de handrem op naar de aankomst en de laatste 4 km kwam Patje weer bij me rijden en konden er nog enkele grapjes van af ! Toen ik in Albert aankwam stonden er 47 olifanten te supporteren en zag ik Maureen staan wat me weer eens emotioneel trof. Niet dat ik een zakdoek nodig had maar mijn waterige ogen spraken boekdelen. Aangekomen in 4.09.20, heel tevreden dat ik met mijn beperkte voorbereiding dit aankon. 1 x 21 km gelopen in bijna 3 maanden. Met nog een mooie medaille op zak heb ik het gevoel dat, mits eens een goede voorbereiding en begeleiding tijdens een marathon mijn best tijd kan sneuvelen. Wanneer ? Geen idee, we laten het marathonhoofdstuk even rusten. Bedankt aan alle olifanten voor de steun en aan Maureen die me toch liet starten niettegenstaande ze liever had van niet. Een zeer geslaagde 3 daagse meegemaakt en dit is nog altijd het belangrijkste ! Greetings !

    15-09-2009 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe koerswijk 2009
    Verleden week terug mijn kilometers wat opgedreven, een goeie 65 " trage " kilometers. Gewoon om na de kalme 2 maanden een wat beter gevoel in hoofd en benen te krijgen en ik heb er deugd van gehad. Daarom gisterenavond terug aan de start gestaan van een O.L.C. wedstrijd. Rustig gestart 1 tour aan 12.3 km, de volgende aan 12.6 km en de laatste aan 13 km. Ieder tour zonder in het rood te gaan iets rapper gelopen en je loopt wel achteraan maar toch is het plezant om er een lange inhaalrace van te maken. Dus eigenlijk wel tevreden en hoopvol om in de volgende wedstrijden nog beter te doen. Maureen was tevreden met de gewonnen fruitmand ! Opnieuw al mijn punten ! De benen voelen goed aan deze morgen, ben toch zonder problemen de trap op het werk opgespurt. Ik heb nu net 4 weken medicatie genomen, moest dit dronken gevoel nu ook nog wegblijven dan zijn we weer op het juiste spoor. Voor zondag zal ik de meerderheid volgen en geen marathon lopen, maar het doet toch pijn daar ik ingeschreven ben en ik niet graag forfait geef. Maar ja, eigenlijk hebben ze wel gelijk, met 75.6 km in juli en 101.04 in augustus en 65.3 de eerste week van september ben ik eigenlijk niet klaar om een marathon te lopen. Nu het is nog geen zondag hé ! Wat het lopen met de olifanten betreft, onze jongste Ninke moet nu de maandag, woensdag en donderdag naar Oostende gevoerd worden, donderdag pas om 19.15 dus ik ga waarschijnlijk niet veel kunnen meelopen de dinsdag en donderdag in het bosje of op de dijk ! Ik ga nog een beetje werken ! Voor vele olifanten, tot zaterdagmorgen, ik kijk al uit naar de 3 daagse Somme uitstap ! Anders tot de volgende O.L.C. wedstrijd ! Greetings.

    10-09-2009 om 08:25 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Strandloop 2009
    Een mooie strandloop meegemaakt als toeschouwer, supporter, fotograaf. Jammer genoeg moet ik mijn nieuw digitaal toestel nog beter onder de knie krijgen. Ik kan toch moeilijk vragen om even stil te staan tot ik een foto heb genomen hé, maar toch zitten er vele prachtige foto's tussen. Nu zag ik eens live hoe gemakkelijk Davy naar de overwinning liep, soepele tred en zonder enige sporen van vermoeidheid, chapeau ! Ook de vele olifanten met plezier vooruit geschreeuwd. Eigenlijk best aangenaam om anderen te zien afzien ! Nadien nog even nagekaart en dan nog met mijn 3 vrouwen naar het Q beach house geweest. Zondagmorgen 10 km gelopen, eigenlijk was het de bedoeling om er 15 te proberen maar dit is niet gelukt. Mijn ogen en oren zijn in orde maar er is ergens een storing in mijn evenwichtsorgaan, dat wil zeggen dat ik dronken ben zonder alcohol te drinken, dit is natuurlijk een veel goedkopere manier om dronken te zijn maar het is niet aangenaam. Ik moet nu 4 weken medicatie nemen en dan hopen dat die " dronkenschap" niet meer terugkeert, anders nemen ze een CT scan, ik hoor er sommigen nu al denken dat ze daar niet veel zullen zien op die scan maar dit terzijde ! Zondagmorgen, na 1 week medicatie was het tijd dat ik na 10 km stopte met lopen. Ik hoop nog altijd, tegen beter weten in volgens Maureen, om de Somme marathon te lopen op 13 september. Nu zondag 20, volgende zondag 30 en het weekend erop 42 maar met enkel 100 km in Juli en 100 in augustus in de benen moet ik er niet veel verwachten. Als we starten is het zeker zeer rustig om op tijd binnen te zijn voor de aperitief ! Vanavond doen we een nieuwe poging om er 10 te lopen zonder van de rechte lijn af te wijken ! Greetings !

    26-08-2009 om 16:40 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mariakerke 2009
    Vrijdagavond alweer een wedstrijd van het O.L.C. Voel goede moed vertrokken met Maureen en Ninke. In Eernegem de wagen aan de kant moeten zetten omdat ik erg draaierig werd. Iets waar ik de laatste weken meer en meer last van krijg. Toch nog doorgereden naar Mariakerke maar dan wijselijk besloten, met zware drang van de 2 vrouwen in de auto, om terug te keren en naar de dokter te gaan. i.p.v. een mooie wedstrijd te lopen ! Enkele testen moeten doen en morgenochtend bloed laten nemen en hopelijk zien ze wat er gaande is en kunnen we er iets aan doen. Dit is natuurlijk ook jammer voor de Somme marathon, ik geef de moed nog niet op, als ik groen licht krijg loop ik nog 3 weken met als eerste lange duurloop dan de Somme marathon zelf. Indien dit niet lukt dan gaan we mee als supporter. Volgende week zal ik de strandloop ook niet meelopen maar komen we wel af, kunnen we eens een wedstrijd zien van aan de zijkant ! Lijkt me niet zo lastig, en ook een strand is niet om op te lopen maar om op te relaxen en natuurschoon te observeren. Greetings !

    16-08-2009 om 13:11 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.shame on me !
    Het is hier al een tijdje stil ! Inderdaad, shame on me ! Ik lees nog wel de blogs van vrienden maar laat geen berichtje meer na, ik loop nog wel maar eigenlijk zonder echt doel voor ogen. Verleden week zaterdag nog de road runners loop in Torhout meegedaan. De 13 km in iets meer dan 1.02.00. Voor het derde jaar dat ik deze loop meedoe en iedere keer iets .... TRAGER ! Dus goed kan je dit zeker niet noemen. Toch huiswaarts gekeerd met een grote blonde Leffe en 2 Duvels. Maakte mij teleurstelling iets minder. Mensen die me niet kennen zouden nu durven denken dat ik een serieus alcoholprobleem heb, niets is minder waar, alle café's in Koekelare zijn over de kop gegaan omdat ze me nooit zagen.
    Maandag, eerste werkdag na 3 deugddoende verlofweken en op de kalender zag ik dat het maar 5 weken meer was voor de Somme marathon ! Eigenlijk moet ik nog beginnen met de trainingen, de laatste keer dat ik meer dan 20 km heb gelopen was 2 weken voor de nacht van Vlaanderen. Ik loop dit weekend 21, de week erop 26 en 2 weken voor de Somme 32 and that's it. Hopelijk zal het genoeg zijn om zonder ongelukken de aankomst te bereiken. We zullen wel zien, we maken er ons zeker niet druk over want als het weekend met de Olifanten zal verlopen zoals verleden jaar in de Eifel dan zal het weer enorm plezant worden !  Nu gaan we nog 3 weken meer trainen maar max. 50 à 60 km per week. Vrijdag zijn we zeker aanwezig op de Mariakerke-loop, ik wil alle wedstrijden van het O.L.C. lopen, het is pas op die manier ( door de extra punten te sprokkelen ) dat ik enkele plaatsen kan opschuiven. Niet dat dit het belangrijkste is maar ik wil weer wat druk leggen op Peter, Sven en Tony ! Nee Stefaan, ik leg geen druk bij U, je bent te sterk voor mij ! Volgend berichtje na Mariakerke en hopelijk ben ik iets vlugger dan verleden jaar, ze geven daar namelijk geen drank na de aankomst ! Greetings !

    12-08-2009 om 18:55 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schorreloop 2009
    Maandagavond wedstrijd nummer 9 van het o.l.c. de nieuwe schorreloop. Met jongste dochter Ninke en trouwe viervoeter Louna als supporter gingen we van start. In het startvak stond er geen enkele olifant meer achter mij, ik was van plan niet te zot te doen, rustig te starten maar dan begin je direct lopers in te halen en loopt het eigenlijk wel vlot. De eerste 2 touren alleen maar lopers ingehaald en de derde tour moest ik de FLAC loper waarmee ik de 2° tour samen liep, laten gaan. Maar buiten 1 iemand haalde er me niemand meer in. Aangekomen in 48.30. Dus eigenlijk wel tevreden van het constante tempo als je weet dat er de laatste weken niet veel meer werd gelopen. Max. 2 x per week maar vanaf 1 augustus beginnen we weer meer kilometers te lopen in voorbereiding van de Somme marathon. Zo zot als de voorbereiding  voor de nacht doen we het niet meer. 15 weken 820 km en geen loon naar werken ... maar we gaan toch niet zonder voorbereiding aan de start staan. Jammer dat ik na de wedstrijd niet kon blijven maar ik had beloofd om met Kim naar de manège te gaan. Niet naar Brussel geweest op de nationale feestdag maar een leuke fietstocht gemaakt met mijn 3 vrouwen en enkele vrienden. De volgende wedstrijd is op 8 augustus in de wijk driekoningen te Torhout. Voor de olifanten die zin hebben, altijd prijs ! De laatste jaren was het Duvel maar uit goede bron heb ik vernomen dat het dit jaar een ander biertje zal zijn. Er zijn altijd veel Roadrunners op onze Olifant wedstrijd dus waarom niet eens met enkele olifanten aanwezig zijn op hun loop. Verleden jaar was ik de enige Olifant ! Greetings !

    22-07-2009 om 11:09 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    13-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sint Maartensloop 2009
    Zaterdag nog eens mijn thuiswedstrijd gelopen, het was reeds van 2006 geleden dat ik hier gelopen had, in 2007 de dag voor de Guldensporenmarathon was het niet aan te raden om deel te nemen en verleden jaar lag ik al op een Italiaans strand ! Ook enkele andere olifanten waren aanwezig, Jean Marc, Marleen, Linda, Frank en Martin. Een langzame start door de vele deelnemers maar dan vonden we direkt een mooi tempo van 14 km/uur. De eerste 2 touren gingen heel konstant maar bij het begin van de derde tour moest ik me even aan de kant zetten, een draaierig gevoel in mijn hoofd. Even rustig gelopen en het ging over en we konden weer naar die 14 per uur gaan. Vlak na het ingaan van de 4° tour hetzelfde probleem maar nu moest ik me even neerzetten, pfff, net of dat ik dronken was. Het duurde nu langer maar het ging toch weer over en kon ik mijn laatste tour afmaken. Aangekomen in 40.15 voor 8.50 km op mijn Garmin (9km op de uitslag maar dit klopt niet ). Nadien met mijn vrouwtje en dochters en Jean Marc, Marleen en Gino nog (lang) blijven plakken. De organisatie doet haar best maar het duurde toch wel lang voordat ze aan de prijsuittreiking begonnen. De volgende wedstrijd is op 20 juli, de Schorreloop in Oostende waar we weer aan de start zullen staan. Ik leg me geen druk meer op, we zien wel, het moet plezant blijven en zaterdag ben ik wel even geschrokken ! Nog 1 week werken en dan 3 weken in verlof, joepie !!

    13-07-2009 om 08:39 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    06-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Konterdam 2009

    Vrijdagavond alweer de 8° wedstrijd van het O.L.C. Zonder veel verwachtingen want na de nacht 10 dagen niet gelopen en maar 10 en 6 km gelopen in de week voor de Konterdam. Mooi weer, veel bekenden en met vrouw en dochters als supporters stonden we aan de start. Olifanten Stefaan en Peter stonden vooraan maar die zijn te snel voor mij ! Peter is enorm sterk en gedreven bezig ! Ik probeerde weer aan die 14 km/uur te lopen maar voelde direkt dat dit te snel ging zijn. Ik kon wel een konstante wedstrijd lopen en bleef zowat in de omgeving van dezelfde mannen hangen. Aangekomen in 47.36 voor 10.50 km. (13.3 km/uur). Niet echt goed te noemen maar als we beter willen moeten we interval lopen. Ik ben met zoveel zaken bezig dat we keuze's gaan moeten maken, wil ik beter worden in het lopen dan moet ik er meer tijd insteken. We zullen alles enkele weken laten rusten, ander werk inhalen en dan zien we wel hoe we ons gaan voorbereiden voor de marathon van de Somme.
    Na de wedstrijd nog lang blijven plakken, geen prijs maar enkele leuke gesprekken maakten er weer een mooie avond van. Zatermorgen reeds vroeg op post, een vriend is namelijk duivenmelker ! Ik ga soms eens kijken maar ieder jaar is de eerste zaterdag van juli de topdag voor hem. Dan is er de Barcelona vlucht. Dan maakt hij er een dag van met spijs ( BBQ ) en drank en naar de duiven kijken. Hij had jonge duiven mee op Ablis(+/- 300 km ), jaarlingen op Souston (+/- 900 km) en oude op Barcelona meer dan 1000 km. Ik vind het fascinerend hoe die diertjes zonder GPS hun weg terugvinden. Ik zou een slechte duivenmelker zijn, 'k zou teveel medelijden hebben met die beestjes ! v.b. die van Barcelona zitten al van zondag 28 juni in de mand om pas vrijdagmorgen 3 juli zonder stretchoefeningen gelost te worden !
    Dan zondag heel de dag gewerkt in mijn tuin, er kruipt teveel tijd in. Ik zal eens moeten kijken hoe we dit kunnen verminderen, bomen en struiken wegdoen en andere meer onderhoudsvriendelijke struiken planten. De volgende weken beginnen we daaraan. Zaterdag 11 juli loop ik nog de Sint Maartensloop in Koekelare maar veel trainen zit er deze week niet in. Greetings !

    06-07-2009 om 08:48 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 week later
    Na de nacht voelde ik mijn spieren een 2 tal dagen maar eigenlijk valt het best allemaal mee. Deze week nog niet gelopen, wel veel werk ingehaald in de tuin. Na mijn werkdag, leylandi scheren, ( 125 meter x 3 : binnenkant, bovenkant en achterkant pffff ), hopelijk winnen we vlug de lotto zodat we een mooi dakappartement kunnen aanschaffen, met 1 leylandi in een pot ! Ik moet na deze week nog 3 weken werken en zou willen dat de tuin volledig af is zodat ik tijdens mijn 3 weken verlof een beetje meer op mijn gemak ben ! ( lees : met mijn luie kont in de zon kan zitten ). Gelukkig zijn het mooie lange dagen ! Ik start terug met lopen dit weekend, het zal weer puzzelen worden ( druk weekend ) maar weeral : gelukkig zijn het mooie lange dagen ! Volgende week dan terug meer beginnen te trainen want ik wil op mijn niveau presteren op de conterdamloop ( 3/07/09 ) en vooral op de Sint Maartensloop in Koekelare, 11/07/09. Voor de olifanten of bloggers die zin hebben, kom maar af naar Koekelare, we hebben hier mooie terrasjes ! Tijdens mijn verlof begin ik dan weer te trainen voor de volgende marathon in de Somme streek in Frankrijk op 13 september, ( uitstap met joggingteam de Olifant ). Tijdens mijn training voor de nacht heb ik alles mooi opgeschreven en gaan we een beetje proberen aanpassingen te doen.Wat kilometers betreft denk ik dat ik goed bezig was ( maart 210, april 230, mei 261 en juni tot voor de nacht 125 ) dus een 826 km in 15 weken (schema). Ik moet meer kracht kweken, dus denk ik om de duurlopen iets rapper te lopen, ik wisselde de interval training af met de hill training, nu zou ik iedere week 1 x interval en 1 x hill training doen. Interval doe ik niet graag omdat ik die alleen loop, maar we zullen moeten, hill training doe ik dan wel graag op Koekelare berg. Ook 1 week voor de marathon nog 20 km lopen. Ik ben nu al serieus aan het minderen, wat kilometers betreft, 2 weken voor de marathon, na mijn laatste duurloop. Voeding en drank ( water kan ik voorlopig niet meer zien, 'k wil zelfs niet meer gaan zwemmen ! ) waren ook in orde en toch heb ik altijd die krampen. Mijn hoofd en hart willen rapper lopen of toch tenminste het tempo aanhouden maar mijn kuiten zeggen, pas op hé, als je dit doet zet ik je met krampen aan de kant. Het tweede deel van al mijn marathon's is het altijd zoeken naar een tempo waar ik net geen krampen bij krijg. Ik vind dit eigenlijk wel spijtig want met zo'n lage hartslag moet ik rapper kunnen. Ik kom eigenlijk altijd goed aan na een marathon, dus de fysiek is o.k. Ik zweet enorm veel tijdens een marathon en tijdens googelen op het internet kwam ik op een interessante site. Misschien dat magnesium of zout een oplossing kunnen zijn, hépar water drinken ( meer magnesium ) i.p.v. een ander merk. Blijven drinken tijdens de marathon moet ik zeker ook in het oog houden. Je ziet het we zijn bezig met alles eens op een rijtje te zetten. Ik loop eigenlijk wel graag een marathon, maar voordat we er voor het " plezier " gaan lopen wil ik zeker 1 marathon lopen in een tijd tussen 3.30.00 en 3.39.59. Bedankt ook voor de vele reacties op mijn blog en mail, best wel aangenaam.  Greetings !

    26-06-2009 om 11:40 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    20-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NVV 2009

    Gisterenavond voor de 2° maal deelgenomen aan de nachtmarathon. 3 doelstellingen waarvan er jammer genoeg maar 1 werd gehaald. Dus een dikke buis maar eigenlijk toch wel tevreden ! ( Gelukkig lezen mijn dochters dit niet, tevreden zijn met een buis ! ). De laatste weken echt toegeleefd naar de N8. Veel water, veel koolhydraten enz ... Ook de eerste maal dat ik zo rustig was, geen stress en ik keek er naar uit om aan de start te staan. Voor de start reeds veel bekenden gezien en gesproken, altijd leuk zo'n lokale wedstrijd. Toen we vertrokken waren was het echt tussen rijen mensen lopen door het centrum van Torhout. Olifant Mario en ik bleven samen lopen en dit aan een tempo van 11.6 km/uur. Enorm veel aanmoedigingen gekregen, het was zelfs zo erg dat Mario zei dat ik in de politiek moet gaan ! Maar deze aanmoedigingen doen toch zo'n deugd ! Bedankt hiervoor aan iedereen, ik ga geen namen noemen want misschien vergeet ik er enkele. De eerste tour ging heel vlot, nooit het gevoel dat we in overdrive gingen en samen kwamen we weer in Torhout na een goeie 1 uur 58 min. ( km 23 ). Dan ging Mario iets rapper lopen daar zijn target time sneller was dan de mijne. Dan begon ik aan mijn kleine ( 19 km ) 2° ronde alleen. Na de wijk de goede herder begon hetzelfde spelletje weer als tijdens mijn voorgaande 5 marathon's. Krampen in de kuiten en hierdoor moet je automatisch minderen van snelheid om deze tegen te gaan. Vooral naar Lichtervelde was het konstant opletten om geen krampen te krijgen en heb ik daar veel tijd verloren. Na Lichtervelde ging het weer iets beter, een garmin is toch wel gemakkelijk om nadien je snelheid per kilometer te bekijken hé. Buiten 1 kleine sanitaire stop en 2 stops aan een bevoorrading om cola te drinken zijn we blijven lopen. De lus van 5 km rond de wijk, waar ik bang was om alleen in het donker te lopen !!! ging goed. Niemand kwam me voorbij en ik bleef hangen op zo'n 20 meter van een groepje. Dan de laatste 2 kilometer en hier was het echt weer op de grens van krampen lopen en dan kom je terug in het centrum waar er vele bekenden je staan aan te moedigen, automatisch wil je rapper gaan en weeral de laatste 20 meter moeten stoppen met krampen. Vlug stretchen, ongelofelijk hoe mensen je willen over de meet schreeuwen als je daar staat, en dan de laatste meters weer lopen en de aankomst halen in 3.53.18. Geen p.r., geen  3.39.59 maar toch niet ontgoocheld. Nadien nog vele bekenden gezien maar ook velen gemist in de drukke aankomstzone. Een terrasje opgezocht en op mijn gemak een Leffe gedronken om weer op krachten te komen ! Iets langer blijven plakken en maar om 03.00 uur thuis.
    Wat kan ik besluiten van marathon nummer 6 : altijd hetzelfde probleem die terugkomt iets verder dan halfweg, namelijk opkomende krampen. Van zodra ik wil sneller gaan of zelfs mijn gewenste tempo wil onderhouden roepen deze krampen me terug. Mijn ademhaling en (lage) hartslag zijn perfekt onder kontrole. Ik heb me nu veel beter voorbereid en toch lukt het niet om krampvrij te lopen. Ofwel ben ik niet geschikt om marathon's onder de 3.50.00 te lopen ofwel doe ik nog altijd iets verkeerd in mijn voorbereiding. Maar ook belangrijk is dat ik deze keer de moed er ben blijven inhouden, het doel is en blijft toch altijd een marathon uitlopen.
    Ik ben toch tevreden, de ambiance en de vele vrienden langs het parcours maakten dat dit weer een onvergetelijke avond was. Op naar de volgende maar dan proberen we weer iets anders om proberen krampvrij te lopen.
    Vandaag doen we het rustig aan en morgen gaan we de wijn en de toastjes niet aan ons voorbij laten passeren. Greetings !

    20-06-2009 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopstory
    Tot mijn 18 jaar was mijn fysieke conditie prima. Dan behaalde ondergetekende zijn rijbewijs en ging het met de conditie even snel achteruit als dat er met de wagen vooruit werd gereden. Ik had nog een korte conditionele opflakkering, namelijk 2 jaar minivoetbal in een caféploeg, met de nadruk op café. We hadden een goede ploeg, wonnen veel, maar de derde time was de belangrijkste. Als getrouwde man kon ik dit harde leven maar 2 jaar volhouden! Dan verder aftakelen tot schoonbroer Ives vond dat zijn zus een atletisch gespierde man verdiende i.p.v. een Homer Simpson figuurtje. Kerstavond 2005 werden er plannen gesmeed om in 2007 een marathon te lopen. Ik begon echt van nul, na mijn eerste loop (2.5 km ) had ik bijna mond op mond beademing nodig van Maureen. Niet dat ik daar iets ging op tegen hebben maar het was niet echt een romantisch moment, ik lag namelijk languit in de zetel om te bekomen van mijn eerste loopje. De eerste maanden liep ik steevast in het donker zodat niemand mijn allesbehalve elegante loopstijl kon bewonderen. Toch stonden we reeds aan de start bij de derde wedstrijd van het O.L.C. 2006 't Hazegras waar ik maar met moeite enkele heren achter me kon houden. Nadien alle O.L.C. wedstrijden meegelopen en hier leerde ik ook Jogging Team de Olifant kennen en die namen me direkt in de groep op. Lopers zijn nu eenmaal 1 grote familie.
    In Juli 2007 stonden we aan de start van de Guldensporen marathon, uitgelopen in 4.07.08. Het doel was bereikt maar we wilden meer, een marathon onder de 4 uren was mogelijk en dit deden we in Oktober 2007 in Eindhoven : 3.50.57. Ik voelde dat er nog een betere tijd inzat en dit probeerden we in de nacht van Vlaanderen 2008. Uitgelopen in 3.57.31, goed getraind maar geen terras in klinkers meer leggen het weekend voor de marathon. Ook voor de Flanders Fields 2008 had ik goed getraind maar 3 weken voor de marathon was mijn tank leeg. Gestart tegen mijn zin, veel gewandeld en aangekomen in 4.07.16. Nadien nog weinig gelopen maar toch nog marathon n° 5 gelopen, de rursee natuurmarathon in de Eifel, zonder training aangekomen in 4.33.04. Met voorsprong de mooiste maar ook de lastigste marathon van de 5. Nog nooit zo tevreden dat ik Maureen zag aan de aankomst. Liefde is : haar aan de aankomst zien staan !! Met een bende olifanten een super weekend gehad in de mooie Eifelstreek. 
    Ik had het gevoel dat ik beter kon en wou daarom in 2009 nog eens een marathon lopen, om mijn marathon carrière proberen in schoonheid te beëindigen. Voor de 1° maal met een schema gelopen die we, buiten 1 week kuitproblemen, redelijk goed hebben gevolgd. 15 weken schema met 5 x lopen per week, zwaarste weken 3 x 78 km, rustigste weken 2 x 42 km. Ik voel dat ik nog meer kilometers aankan maar ik wil een goed evenwicht vinden tussen mijn zottigheden en mijn gezin. Voor Vrijdag heb ik heb 3 doelstellingen :
    1° niet wandelen, geen mietje zijn, karakter tonen en blijven lopen
    2° een p.r. lopen, dus beter dan 3.50.57
    3° het doel is eigenlijk 3.39.59
    0 & 1 op 3 is gebuisd zonder herkansing
    2 op 3 is geslaagd met onderscheiding
    3 op 3 is een droom en de meeste dromen zijn ....
    Wat zal het worden ? 0,1,2 of 3 op 3, wie zal het zeggen ?
    Laat de nacht maar komen, ik ben er klaar voor, maar een marathon is en blijft onvoorspelbaar !!!

    14-06-2009 om 15:09 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opex loop
    Gisteravond weer een wedstrijd van het O.L.C. namelijk de vuurtorenloop. Ik besloot om niet te zot te doen en proberen een konstant tempo te lopen, rapper dan mijn ( hopelijk ) marathon tempo. Gestart aan 13 km / uur en dit tempo tot het einde kunnen volhouden. Volgens mijn garmin 10.90 km en dit heb ik percies gelopen aan 13 km/uur. Ik had natuurlijk mijn fietsbegeleider Frans mee die het tempo mooi aangaf, Frans zit in de organisatie van de N8 en IFF marathon en wou meerijden omdat hij bang was dat ik te rap ging lopen zo vlak voor de N8. De ademhaling was rustig en we hebben heel de tijd kunnen praten. Op het einde kwam ik zelfs weer bij mannen van mijn reeks. Sven en Piet moesten eraan geloven en ook de laatste 100 meter ging ik nog over Tony maar zoiets doe ik niet dus zette ik me aan de kant. Ik denk nu opeens als ik wel in de uitslag zal staan want ik ben niet door de tent gegaan ! Ik kon niet blijven want ik moest nog een levering voor het werk doen en nog naar mijn schoonzus om een aerodynamisch kapsel te krijgen ! Kwestie om 3 tienden rapper te zijn volgende vrijdag ! Ik zet morgen nog een loopstory op mijn blog en dan is het in de laatste rechte lijn naar de N8. Greetings !

    13-06-2009 om 09:20 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    07-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aftellen !
    Voila, de laatste duurloop zit erop, nu kan ik beginnen af te tellen naar de nacht. Deze week ging alles terug normaal, maandag 20 km, dinsdag 14 km, woensdag rust, donderdag hill 12 km, vrijdag rust, zaterdag 10 km en deze morgen 28.30 km op het parcours van de nacht. Afgesproken met olifant Patrick V. die ondanks zijn kwetsuur nog een test wou doen. Jammer genoeg was het na 7 km over en uit, Patje nu rusten en dan vliegen we er nog eens in tijdens de marathon van de Somme hé ! Gelukkig zag ik nadat ik Patje had afgezet nog een andere loper met begeleidster en kon ik dan nog een tour lopen met Stefaan V. die tijdens de nacht zijn eerste marathon loopt. Aangenaam gezelschap, de kilometers gingen vlot voorbij en we houden een goed gevoel over aan deze laatste duurloop. Het parcours van de nacht vind ik gemakkelijker dan verleden jaar, natuurlijk de kilometers blijven gelijk maar volgens mij loopt het vlotter. Jammer dat Maureen niet mag meerijden met de fiets maar het zal zo moeten gaan. Enkele dagen voor de N8 zet ik nog een verhaal op mijn blog met de tijd die ik hoop te lopen, kwestie om mezelf nog een beetje druk op te leggen !! Na de training vlug naar het stembureau om te kleuren, moeilijk, vroeger had ik al moeite om tussen de lijntjes te kleuren en nu waren het bolletjes ! Ik vraag me soms af als het eigenlijk iets uithaalt, die verkiezingen, maar we hebben onze plicht gedaan en dat is het einde van het verhaal voor mij. Toen ik thuis kwam om 12.30 was ik net op tijd om mijn voeten onder tafel te schuiven, gemakkelijk leven dat ik heb hé, en ook wel een goed vrouwtje !! Vanaf deze week zal het rustiger worden, ik loop vrijdag zeker nog de vuurtorenloop mee in Oostende maar weet nog niet goed als ik Stefaan, Sven, Peter en Tony zal opjagen of er een rustige loop van ga maken. Het zwaarste is voorbij, vanaf nu nog meer op mijn voeding letten, geen pasta's maar ander voedsel die zou goed zijn als voorbereiding. Voor de O.L.C. ers , tot vrijdagavond ! Greetings !

    07-06-2009 om 17:09 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slecht
    Deze week verder gewerkt en alles ging goed tot donderdag. Na de warme 32 km op zondag, heb ik maandag een 6 km losgelopen met Maureen. Dinsdag een zeer vlotte 14 km iets rapper dan mijn voorziene marathon tempo. Woensdag 10 km easy, donderdag hill training maar deze ging veel minder goed dan verleden week dus had ik het gevoel dat er iets scheelde. Vrijdag rust maar ik kreeg een verkoudheid, hoofd en nekpijn. Zaterdag rust en zondag 10 moeizame km i.p.v. de 32 die ik normaal ging lopen. Deze morgen dan 20 km gelopen maar nog altijd niet goed, zware benen van bij de start, net als ik al 30 km achter de rug had. Gelukkig kan ik alles nog een beetje aanpassen en mijn laatste 32 volgend weekend lopen, beter nu een dipje dan binnen 3 weken. Maar het hoofd gaat ook direkt naar beneden, hopelijk zijn de snotter en andere pijnen vlug verdwenen. Zondagmorgen om de nieuwe uitrusting geweest bij Meubelzaak De Olifant in Oostende en Jos ik vind ze prachtig, bedankt om hiervoor te zorgen ! De olifantjes zullen weer schitteren in de komende wedstrijden. Deze week rustig verder doen om dan volgend weekend hopelijk een goede duurloop als afsluiter te lopen. Greetings !

    01-06-2009 om 18:05 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keignaert 2009
    Gisteravond de zesde loop van het O.L.C. Nadat ik me had ingeschreven 1 tour rustig ingelopen met Sjarlot. Voor de start nog vele bekenden gesproken. Me net achter Stefaan gezet in het startvak. Ik kon vlot het tempo van Stefaan volgen en soms een beetje helpen om Eva te loodsen naar een goede tijd in haar wedstrijd. De eerste tour doorgekomen in 12.30, de tweede in 25.30 De tweede tour is er ons niemand voorbijgekomen en dat heeft een mens toch vleugels. De laatste tour samenblijven met Stefaan maar na het grasgedeelte versnelde hij en moest ik langzaam maar zeker een gaatje laten. Aangekomen in 38.36 ( 38.40 officieel ) voor 8.850 km op mijn Garmin, 13.83 km/uur. Dus weer geen 14 maar 't komt eraan ! Dan de goede lopers naäpen en nog 1 tour uitgelopen met Hans Pacque, wat is die goed bezig ! Nadien nog aangename gesprekken gevoerd. Peter, Tony en Sven hadden me tijdens de wedstrijd niet gezien, dat is nu het nadeel van vooraan te starten hé, maar waren toch blij met mijn resultaat. Wij houden een wedstrijd in de wedstrijd maar vinden het niet belangrijk wie er wint, zo zou het tussen iedereen moeten zijn hé ! Weer iets dichter bij Stefaan, en bedankt om me te motiveren ! Ook super lopers als Davy en Lies hebben altijd een goed woordje voor me en, echt waar, dat helpt, bedankt daarvoor ! Ik schrijf dit nu op een verjaardagsfeestje, het gaat weer laat worden vanavond en morgenochtend heb ik mijn 32 km duurloop, jammer genoeg alleen. Morgennamiddag een beetje quality time met mijn 3 vrouwen. Volgende week mijn zwaarste trainingsweek in de voorbereiding naar de nacht. Als we deze week goed doorkomen zijn we op de goede weg. Let's hope and pray .... Greetings ! 

    UPDATE ! Deze morgen mijn duurloop van 32 km, ik dacht : ik loop richting Oostende om dan nog de Olifantjes tegen te komen die hun laatste training voor Brussel deden. Na 13 km kwam ik ze in Snaaskerke inderdaad tegen en kon ik nog enkele kilometers meelopen, ging de tijd rapper voorbij. Dan moest ik nog 14 km terugkeren en in de vlakke zon met geen water meer bij me was het afzien. De volgende keer zeker cola of iets meedoen want ik was bijna uitgedroogd toen ik thuiskwam. Ik kwam er pas weer door na 1.5 liter cola !! De hartslag en benen waren goed maar we moeten toch meer werk maken van iets extra's mee te doen op die lange duurlopen, vooral als het zo warm was als vandaag. Beter nu dan tijdens de nacht zo'n stommiteiten uithalen hé !

    23-05-2009 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe stad 2009
    Vrijdagavond gaan supporteren voor vele bekenden in de corrida, zelf niet gelopen maar nadien wel de bekende ( of is het eerder beruchte ) Leffe drink van Koen V. meegemaakt. Best aangenaam, ik was van plan om nog naar de zendclub te gaan nadien maar het is er niet meer van gekomen.  Met een Leffe in de hand blijft men gemakkelijk plakken hé ! Nu, best wel mijn verstand gebruikt want de volgende dag stond er alweer een nieuwe wedstrijd van het O.L.C. op het programma. Een nieuw parcour in de wijk de nieuwe stad, een beetje met twijfels want de laatste weken heb ik veel hoofdpijn, niet te erg om plat in de zetel te liggen maar toch wel vervelend. Na 3 serdergine's ging het toch beter en stond ik redelijk vooraan aan de start. De eerste kilometer was ik nog in het spoor van lopers die 5 en meer minuten voor mij eindigen dus was het eigenlijk een beetje in overdrive. Langzaam mijn tempo gezocht en de lopers die me kenden en me voorbijkwamen hadden allemaal positieve commentaar zoals, EPO kuur gevolgd zeker ! Sven kwam me ook voorbij al puffend en de eerste tour van 3 km kwam ik door in 12.30. In de tweede tour lagen de posities zowat vast en ging ik weer op en over Sven. Derde tour blijven volhouden en de laatste 400 meter kwam Sven weer bij me en had hij nog een super eindsprint in de benen. Toch wel tevreden aangekomen in 39.59 voor 9.140 km op mijn garmin ( 13.85 km/uur ). En voor de eerste keer enkele lopers kunnen achter me laten die normaal voor me zitten, sorry o.a. Piet en Pascal !! Volgende week proberen we weer een record te zetten want 13.85 km/uur heb ik nog nooit gelopen in een wedstrijd. We gaan richting 14 ! 's avonds nog een leuke turnshow meegemaakt in Oostende en nog een gezellige babbel nadien. Deze morgen opkuiswerk gedaan want Kim wou in de namiddag gaan paardrijden. Dus hebben we nog een duurloop van 21,160 km gelopen in 1.50.32. Normaal moest ik er 32 lopen maar ik ging teveel kilometers hebben en vond het beter om niet te forceren. Volgende week loop ik dan samen met Patje eens het parcour van de nacht, dan ben ik niet alleen voor mijn duurloop wat het aangenamer zal maken. Deze week moest ik 78 km lopen en daar kom perfekt aan. Dus nog altijd een goed gevoel, hopelijk kunnen we de conditie op punt zetten de volgende weken.
    Dinsdag geen training met de olifanten want op die heugelijke dag hebben we ( Maureen en ondergetekende )  het 20 jaar uitgehouden met elkaar !! Ik vraag me af voor wie dat het het moeilijkst was, dus gaan we eens lekker tijd maken voor elkaar, niet dat we dat anders niet doen hé ! Drukke week in het verschiet, weeral, dinsdag etentje, donderdag communiefeest, vrijdag loop, zaterdag dubbel verjaardagsfeest, ik ga weer moeten puzzelen om de trainingen ertussen te krijgen ! Tot vrijdag in Zandvoorde ! Greetings !

    17-05-2009 om 18:26 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 19 & 20
    Verleden week, zoals gezegd, iets minder kilometers. Zaterdagvoormiddag een goeie vlotte 20 kilometers en een goeie Westvleteren in de namiddag, ( waar konijntjes al niet goed voor zijn hé Francis ). Deze week zal zwaarder worden. Ninke heeft vrijdag en zaterdag haar turnshow en moet iedere dag naar Oostende. Dus maken we ervan gebruik om iedere dag wat te lopen. Maandag 10.12 km, gisteren 17 km, vanavond en morgen heb ik ook tijd tussen 18.30 en 21.00 uur, vrijdag corrida of opkuiswerk, zaterdag wedstrijd nieuwe stad, s'avonds gaan kijken naar de turnshow en zondagmorgen duurloop van 30 km. De benen voelen ( nog altijd ) goed aan, het kopje ook en na de peptalk van Francis geloven we er nog meer in. Dringend eens iets op papier zetten wat de voeding betreft voor de laatste weken, nog nooit rekening mee gehouden. Ik ben geen spaghetti liefhebber maar we zullen wel moeten zeker ! Alsook wat we gaan meedoen om te eten en te drinken tijdens de marathon, ook eigenlijk nog nooit rekening mee gehouden. Alle tips zijn welkom. Volgend verslag na de nieuwe stad zal ik pas zondagavond kunnen schrijven. Ik heb beloofd om na mijn duurloop een huis weer helpen bewoonbaar te maken. Huurders hebben het verwilderd achtergelaten en nu mogen we andermans str.... opkuisen. Ieder uurtje dat ik kan doe ik verder, nog een 6 tal uurtjes werk denk ik en dan alles naar het containerpark voeren. Tot zaterdag op de nieuwe stad, parcour passeert langs het huis van mijn schoonzus dus we gaan ons niet mogen wegsteken hé. Greetings !

    13-05-2009 om 09:18 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    03-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sint Jans Loop 2009
    Deze week weer volop verder gewerkt aan mijn training voor de nacht. Maandag 9.97 km, dinsdag 13.4, woensdag rust, donderdag 13.7, vrijdag 20, zaterdag rust en zondag wedstrijd. Me wel een beetje moeten haasten. Eerst nog met Kim naar de paardenrijschool, pas om 13.00 uur thuis, nog een lekkere maaltijd binnengewerkt en dan met een volle maag naar Oostende voor de Sint Jans Loop. Eigenlijk had ik geen goed voorgevoel omdat ik me deze week versleten voelde, vrijdag b.v. had ik een belofte gedaan om een dag te gaan helpen bij iemand, pas om 17.00 thuis en dan direct vertrokken voor 20 km, ( de mooie Koekelaarse bergzone ) Zaterdag gans de dag in mijn tuin gewerkt, maar tijdens de wedstrijd had ik een goed gevoel ! Weer achteraan vertrokken, Eva vroeg weer om haar te hazen maar ze vertrok te snel voor mij en kwam binnen op een 9° plaats. Dat is pas een snelle olifant ! ( sorry olifantje ). Ik had afgesproken met Tony om toch de eerste 2 touren samen te blijven maar Tony had moeite en na enkele keren gewacht te hebben stuurde hij me vooruit. Het plezante aan de Sint Jans loop is dat je de snelle lopers terug tegenkomt waardoor ik dacht dat ik nog niet zo slecht bezig was ! Ik kon een konstant tempo lopen maar toch kwam na de laatste beklimming van de soldatenberg olifant Sven terug bij me. Samen liepen we naar de meet en sportief als Sven is liet hij me voorgaan. ( voila Sven, weeral een te goed !! ) Aangekomen in 43.41 voor 9.750 km (13.47 km/uur, die 14 komt eraan !! ) en een heel goed gevoel. Hadden er bekers geweest voor de nevenklassementen dan had ik er twee : eerste Koekelarenaar ( jammer genoeg deed er maar 1 mee, zwak hé van mijn dorpsgenoten ) en tweede van mijn leeftijd ( geboren in 1965 ) !! Was er daar een zekere Hosten Johan van Ichtegem niet rapper zeker !!! Ook tevreden dat ik weer iets dichter bij Stefaan Pille was, dit zeg ik nu om een beetje druk bij Stefaan te leggen natuurlijk ! Ook leuk dat er sommigen deze blog lezen aan de commentaren te horen. Deze week toch weer 68 km gelopen, volgende week moet ik er maar 56 lopen en maar 1 van 20 km, dus een rustiger week. Geen corrida op 15 mei want de volgende dag is er weer een wedstrijd van het O.L.C. en de zondag moet ik er dan 32 lopen. Ik wil mijn beperkte motor niet opblazen ! Al bij al een druk maar leuk weekend ! Greetings !

    03-05-2009 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)




    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Wim
    Ik ben een man en woon in Koekelare (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/06/1965 en ben nu dus 59 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, zendamateur ( ON6PV).

    P.R. TIJDEN
    10 km :              44.13  Corrida     2008 (13,59 km/uur)
    1/2 marathon : 1.41.39  Lacosta     2008 (12.48 km/uur)
    marathon :       3.50.57  Eindhoven 2007 (10.98 km/uur)
    Wedstrijden gelopen in 2009


    Gastenboek
  • Leuk
  • Ewel
  • scherven
  • Bedankt
  • Groetjes,

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs