collega's olifanten
  • jogging team de olifant
  • Alain & Rita
  • Dirk Luypaert
  • Clint Lenaers
  • Johan Watthy
  • Jurgen Wyllie
  • Koen Vansteenkiste
  • Stefaan Vanmassenhove
  • Andere webloglopers
  • Katrien
  • Marnix de dream team runner
  • Fré
  • Francis Coucke
  • Sjarlot
  • tom
  • Dirk
  • Julie
  • KJ
    Nog enkele loopvrienden
  • Gert Luyckx
  • Gert Schroons
  • Frank Spencer
  • Betty Spencer
  • Marc
  • Andy
  • Geert
  • Anita van Bart
  • Bart van Anita
    nog blogs om eens te bezoeken
  • Ivan & Kristien (strippende loper)
  • Natalie
  • Jan de aprilvis
  • Lies Deruddere
  • Davy Stieperaere
  • Layla Vancompernolle
  • Guy Devreker
  • Geert
  • Sandra Cauwels
  • Etienne deVillage
    Mijn favorieten
  • Oostends loopcriterium
  • Vader Abt
  • Vader Abt Trappist
  • Manège Groenhove
  • Laatste commentaren
  • dag wim (mx)
        op einde loopblog
  • Doelstelling. (Guy)
        op week 41
  • energie (lankarren)
        op sorry !
  • please (lankarren)
        op stilte
  • tof (marnix)
        op week 16
  • Inhoud blog
  • einde loopblog
  • 2013
  • loopvrije weken
  • loopvrije week
  • Zoeken in blog

    Archief per maand
  • 03-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 01-2007
  • 01-2006
    t'olifantje Wim
    De ervaringen van een beginnend loper...
    20-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NVV 2009

    Gisterenavond voor de 2° maal deelgenomen aan de nachtmarathon. 3 doelstellingen waarvan er jammer genoeg maar 1 werd gehaald. Dus een dikke buis maar eigenlijk toch wel tevreden ! ( Gelukkig lezen mijn dochters dit niet, tevreden zijn met een buis ! ). De laatste weken echt toegeleefd naar de N8. Veel water, veel koolhydraten enz ... Ook de eerste maal dat ik zo rustig was, geen stress en ik keek er naar uit om aan de start te staan. Voor de start reeds veel bekenden gezien en gesproken, altijd leuk zo'n lokale wedstrijd. Toen we vertrokken waren was het echt tussen rijen mensen lopen door het centrum van Torhout. Olifant Mario en ik bleven samen lopen en dit aan een tempo van 11.6 km/uur. Enorm veel aanmoedigingen gekregen, het was zelfs zo erg dat Mario zei dat ik in de politiek moet gaan ! Maar deze aanmoedigingen doen toch zo'n deugd ! Bedankt hiervoor aan iedereen, ik ga geen namen noemen want misschien vergeet ik er enkele. De eerste tour ging heel vlot, nooit het gevoel dat we in overdrive gingen en samen kwamen we weer in Torhout na een goeie 1 uur 58 min. ( km 23 ). Dan ging Mario iets rapper lopen daar zijn target time sneller was dan de mijne. Dan begon ik aan mijn kleine ( 19 km ) 2° ronde alleen. Na de wijk de goede herder begon hetzelfde spelletje weer als tijdens mijn voorgaande 5 marathon's. Krampen in de kuiten en hierdoor moet je automatisch minderen van snelheid om deze tegen te gaan. Vooral naar Lichtervelde was het konstant opletten om geen krampen te krijgen en heb ik daar veel tijd verloren. Na Lichtervelde ging het weer iets beter, een garmin is toch wel gemakkelijk om nadien je snelheid per kilometer te bekijken hé. Buiten 1 kleine sanitaire stop en 2 stops aan een bevoorrading om cola te drinken zijn we blijven lopen. De lus van 5 km rond de wijk, waar ik bang was om alleen in het donker te lopen !!! ging goed. Niemand kwam me voorbij en ik bleef hangen op zo'n 20 meter van een groepje. Dan de laatste 2 kilometer en hier was het echt weer op de grens van krampen lopen en dan kom je terug in het centrum waar er vele bekenden je staan aan te moedigen, automatisch wil je rapper gaan en weeral de laatste 20 meter moeten stoppen met krampen. Vlug stretchen, ongelofelijk hoe mensen je willen over de meet schreeuwen als je daar staat, en dan de laatste meters weer lopen en de aankomst halen in 3.53.18. Geen p.r., geen  3.39.59 maar toch niet ontgoocheld. Nadien nog vele bekenden gezien maar ook velen gemist in de drukke aankomstzone. Een terrasje opgezocht en op mijn gemak een Leffe gedronken om weer op krachten te komen ! Iets langer blijven plakken en maar om 03.00 uur thuis.
    Wat kan ik besluiten van marathon nummer 6 : altijd hetzelfde probleem die terugkomt iets verder dan halfweg, namelijk opkomende krampen. Van zodra ik wil sneller gaan of zelfs mijn gewenste tempo wil onderhouden roepen deze krampen me terug. Mijn ademhaling en (lage) hartslag zijn perfekt onder kontrole. Ik heb me nu veel beter voorbereid en toch lukt het niet om krampvrij te lopen. Ofwel ben ik niet geschikt om marathon's onder de 3.50.00 te lopen ofwel doe ik nog altijd iets verkeerd in mijn voorbereiding. Maar ook belangrijk is dat ik deze keer de moed er ben blijven inhouden, het doel is en blijft toch altijd een marathon uitlopen.
    Ik ben toch tevreden, de ambiance en de vele vrienden langs het parcours maakten dat dit weer een onvergetelijke avond was. Op naar de volgende maar dan proberen we weer iets anders om proberen krampvrij te lopen.
    Vandaag doen we het rustig aan en morgen gaan we de wijn en de toastjes niet aan ons voorbij laten passeren. Greetings !

    20-06-2009 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    14-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopstory
    Tot mijn 18 jaar was mijn fysieke conditie prima. Dan behaalde ondergetekende zijn rijbewijs en ging het met de conditie even snel achteruit als dat er met de wagen vooruit werd gereden. Ik had nog een korte conditionele opflakkering, namelijk 2 jaar minivoetbal in een caféploeg, met de nadruk op café. We hadden een goede ploeg, wonnen veel, maar de derde time was de belangrijkste. Als getrouwde man kon ik dit harde leven maar 2 jaar volhouden! Dan verder aftakelen tot schoonbroer Ives vond dat zijn zus een atletisch gespierde man verdiende i.p.v. een Homer Simpson figuurtje. Kerstavond 2005 werden er plannen gesmeed om in 2007 een marathon te lopen. Ik begon echt van nul, na mijn eerste loop (2.5 km ) had ik bijna mond op mond beademing nodig van Maureen. Niet dat ik daar iets ging op tegen hebben maar het was niet echt een romantisch moment, ik lag namelijk languit in de zetel om te bekomen van mijn eerste loopje. De eerste maanden liep ik steevast in het donker zodat niemand mijn allesbehalve elegante loopstijl kon bewonderen. Toch stonden we reeds aan de start bij de derde wedstrijd van het O.L.C. 2006 't Hazegras waar ik maar met moeite enkele heren achter me kon houden. Nadien alle O.L.C. wedstrijden meegelopen en hier leerde ik ook Jogging Team de Olifant kennen en die namen me direkt in de groep op. Lopers zijn nu eenmaal 1 grote familie.
    In Juli 2007 stonden we aan de start van de Guldensporen marathon, uitgelopen in 4.07.08. Het doel was bereikt maar we wilden meer, een marathon onder de 4 uren was mogelijk en dit deden we in Oktober 2007 in Eindhoven : 3.50.57. Ik voelde dat er nog een betere tijd inzat en dit probeerden we in de nacht van Vlaanderen 2008. Uitgelopen in 3.57.31, goed getraind maar geen terras in klinkers meer leggen het weekend voor de marathon. Ook voor de Flanders Fields 2008 had ik goed getraind maar 3 weken voor de marathon was mijn tank leeg. Gestart tegen mijn zin, veel gewandeld en aangekomen in 4.07.16. Nadien nog weinig gelopen maar toch nog marathon n° 5 gelopen, de rursee natuurmarathon in de Eifel, zonder training aangekomen in 4.33.04. Met voorsprong de mooiste maar ook de lastigste marathon van de 5. Nog nooit zo tevreden dat ik Maureen zag aan de aankomst. Liefde is : haar aan de aankomst zien staan !! Met een bende olifanten een super weekend gehad in de mooie Eifelstreek. 
    Ik had het gevoel dat ik beter kon en wou daarom in 2009 nog eens een marathon lopen, om mijn marathon carrière proberen in schoonheid te beëindigen. Voor de 1° maal met een schema gelopen die we, buiten 1 week kuitproblemen, redelijk goed hebben gevolgd. 15 weken schema met 5 x lopen per week, zwaarste weken 3 x 78 km, rustigste weken 2 x 42 km. Ik voel dat ik nog meer kilometers aankan maar ik wil een goed evenwicht vinden tussen mijn zottigheden en mijn gezin. Voor Vrijdag heb ik heb 3 doelstellingen :
    1° niet wandelen, geen mietje zijn, karakter tonen en blijven lopen
    2° een p.r. lopen, dus beter dan 3.50.57
    3° het doel is eigenlijk 3.39.59
    0 & 1 op 3 is gebuisd zonder herkansing
    2 op 3 is geslaagd met onderscheiding
    3 op 3 is een droom en de meeste dromen zijn ....
    Wat zal het worden ? 0,1,2 of 3 op 3, wie zal het zeggen ?
    Laat de nacht maar komen, ik ben er klaar voor, maar een marathon is en blijft onvoorspelbaar !!!

    14-06-2009 om 15:09 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opex loop
    Gisteravond weer een wedstrijd van het O.L.C. namelijk de vuurtorenloop. Ik besloot om niet te zot te doen en proberen een konstant tempo te lopen, rapper dan mijn ( hopelijk ) marathon tempo. Gestart aan 13 km / uur en dit tempo tot het einde kunnen volhouden. Volgens mijn garmin 10.90 km en dit heb ik percies gelopen aan 13 km/uur. Ik had natuurlijk mijn fietsbegeleider Frans mee die het tempo mooi aangaf, Frans zit in de organisatie van de N8 en IFF marathon en wou meerijden omdat hij bang was dat ik te rap ging lopen zo vlak voor de N8. De ademhaling was rustig en we hebben heel de tijd kunnen praten. Op het einde kwam ik zelfs weer bij mannen van mijn reeks. Sven en Piet moesten eraan geloven en ook de laatste 100 meter ging ik nog over Tony maar zoiets doe ik niet dus zette ik me aan de kant. Ik denk nu opeens als ik wel in de uitslag zal staan want ik ben niet door de tent gegaan ! Ik kon niet blijven want ik moest nog een levering voor het werk doen en nog naar mijn schoonzus om een aerodynamisch kapsel te krijgen ! Kwestie om 3 tienden rapper te zijn volgende vrijdag ! Ik zet morgen nog een loopstory op mijn blog en dan is het in de laatste rechte lijn naar de N8. Greetings !

    13-06-2009 om 09:20 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    07-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aftellen !
    Voila, de laatste duurloop zit erop, nu kan ik beginnen af te tellen naar de nacht. Deze week ging alles terug normaal, maandag 20 km, dinsdag 14 km, woensdag rust, donderdag hill 12 km, vrijdag rust, zaterdag 10 km en deze morgen 28.30 km op het parcours van de nacht. Afgesproken met olifant Patrick V. die ondanks zijn kwetsuur nog een test wou doen. Jammer genoeg was het na 7 km over en uit, Patje nu rusten en dan vliegen we er nog eens in tijdens de marathon van de Somme hé ! Gelukkig zag ik nadat ik Patje had afgezet nog een andere loper met begeleidster en kon ik dan nog een tour lopen met Stefaan V. die tijdens de nacht zijn eerste marathon loopt. Aangenaam gezelschap, de kilometers gingen vlot voorbij en we houden een goed gevoel over aan deze laatste duurloop. Het parcours van de nacht vind ik gemakkelijker dan verleden jaar, natuurlijk de kilometers blijven gelijk maar volgens mij loopt het vlotter. Jammer dat Maureen niet mag meerijden met de fiets maar het zal zo moeten gaan. Enkele dagen voor de N8 zet ik nog een verhaal op mijn blog met de tijd die ik hoop te lopen, kwestie om mezelf nog een beetje druk op te leggen !! Na de training vlug naar het stembureau om te kleuren, moeilijk, vroeger had ik al moeite om tussen de lijntjes te kleuren en nu waren het bolletjes ! Ik vraag me soms af als het eigenlijk iets uithaalt, die verkiezingen, maar we hebben onze plicht gedaan en dat is het einde van het verhaal voor mij. Toen ik thuis kwam om 12.30 was ik net op tijd om mijn voeten onder tafel te schuiven, gemakkelijk leven dat ik heb hé, en ook wel een goed vrouwtje !! Vanaf deze week zal het rustiger worden, ik loop vrijdag zeker nog de vuurtorenloop mee in Oostende maar weet nog niet goed als ik Stefaan, Sven, Peter en Tony zal opjagen of er een rustige loop van ga maken. Het zwaarste is voorbij, vanaf nu nog meer op mijn voeding letten, geen pasta's maar ander voedsel die zou goed zijn als voorbereiding. Voor de O.L.C. ers , tot vrijdagavond ! Greetings !

    07-06-2009 om 17:09 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    01-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slecht
    Deze week verder gewerkt en alles ging goed tot donderdag. Na de warme 32 km op zondag, heb ik maandag een 6 km losgelopen met Maureen. Dinsdag een zeer vlotte 14 km iets rapper dan mijn voorziene marathon tempo. Woensdag 10 km easy, donderdag hill training maar deze ging veel minder goed dan verleden week dus had ik het gevoel dat er iets scheelde. Vrijdag rust maar ik kreeg een verkoudheid, hoofd en nekpijn. Zaterdag rust en zondag 10 moeizame km i.p.v. de 32 die ik normaal ging lopen. Deze morgen dan 20 km gelopen maar nog altijd niet goed, zware benen van bij de start, net als ik al 30 km achter de rug had. Gelukkig kan ik alles nog een beetje aanpassen en mijn laatste 32 volgend weekend lopen, beter nu een dipje dan binnen 3 weken. Maar het hoofd gaat ook direkt naar beneden, hopelijk zijn de snotter en andere pijnen vlug verdwenen. Zondagmorgen om de nieuwe uitrusting geweest bij Meubelzaak De Olifant in Oostende en Jos ik vind ze prachtig, bedankt om hiervoor te zorgen ! De olifantjes zullen weer schitteren in de komende wedstrijden. Deze week rustig verder doen om dan volgend weekend hopelijk een goede duurloop als afsluiter te lopen. Greetings !

    01-06-2009 om 18:05 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keignaert 2009
    Gisteravond de zesde loop van het O.L.C. Nadat ik me had ingeschreven 1 tour rustig ingelopen met Sjarlot. Voor de start nog vele bekenden gesproken. Me net achter Stefaan gezet in het startvak. Ik kon vlot het tempo van Stefaan volgen en soms een beetje helpen om Eva te loodsen naar een goede tijd in haar wedstrijd. De eerste tour doorgekomen in 12.30, de tweede in 25.30 De tweede tour is er ons niemand voorbijgekomen en dat heeft een mens toch vleugels. De laatste tour samenblijven met Stefaan maar na het grasgedeelte versnelde hij en moest ik langzaam maar zeker een gaatje laten. Aangekomen in 38.36 ( 38.40 officieel ) voor 8.850 km op mijn Garmin, 13.83 km/uur. Dus weer geen 14 maar 't komt eraan ! Dan de goede lopers naäpen en nog 1 tour uitgelopen met Hans Pacque, wat is die goed bezig ! Nadien nog aangename gesprekken gevoerd. Peter, Tony en Sven hadden me tijdens de wedstrijd niet gezien, dat is nu het nadeel van vooraan te starten hé, maar waren toch blij met mijn resultaat. Wij houden een wedstrijd in de wedstrijd maar vinden het niet belangrijk wie er wint, zo zou het tussen iedereen moeten zijn hé ! Weer iets dichter bij Stefaan, en bedankt om me te motiveren ! Ook super lopers als Davy en Lies hebben altijd een goed woordje voor me en, echt waar, dat helpt, bedankt daarvoor ! Ik schrijf dit nu op een verjaardagsfeestje, het gaat weer laat worden vanavond en morgenochtend heb ik mijn 32 km duurloop, jammer genoeg alleen. Morgennamiddag een beetje quality time met mijn 3 vrouwen. Volgende week mijn zwaarste trainingsweek in de voorbereiding naar de nacht. Als we deze week goed doorkomen zijn we op de goede weg. Let's hope and pray .... Greetings ! 

    UPDATE ! Deze morgen mijn duurloop van 32 km, ik dacht : ik loop richting Oostende om dan nog de Olifantjes tegen te komen die hun laatste training voor Brussel deden. Na 13 km kwam ik ze in Snaaskerke inderdaad tegen en kon ik nog enkele kilometers meelopen, ging de tijd rapper voorbij. Dan moest ik nog 14 km terugkeren en in de vlakke zon met geen water meer bij me was het afzien. De volgende keer zeker cola of iets meedoen want ik was bijna uitgedroogd toen ik thuiskwam. Ik kwam er pas weer door na 1.5 liter cola !! De hartslag en benen waren goed maar we moeten toch meer werk maken van iets extra's mee te doen op die lange duurlopen, vooral als het zo warm was als vandaag. Beter nu dan tijdens de nacht zo'n stommiteiten uithalen hé !

    23-05-2009 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe stad 2009
    Vrijdagavond gaan supporteren voor vele bekenden in de corrida, zelf niet gelopen maar nadien wel de bekende ( of is het eerder beruchte ) Leffe drink van Koen V. meegemaakt. Best aangenaam, ik was van plan om nog naar de zendclub te gaan nadien maar het is er niet meer van gekomen.  Met een Leffe in de hand blijft men gemakkelijk plakken hé ! Nu, best wel mijn verstand gebruikt want de volgende dag stond er alweer een nieuwe wedstrijd van het O.L.C. op het programma. Een nieuw parcour in de wijk de nieuwe stad, een beetje met twijfels want de laatste weken heb ik veel hoofdpijn, niet te erg om plat in de zetel te liggen maar toch wel vervelend. Na 3 serdergine's ging het toch beter en stond ik redelijk vooraan aan de start. De eerste kilometer was ik nog in het spoor van lopers die 5 en meer minuten voor mij eindigen dus was het eigenlijk een beetje in overdrive. Langzaam mijn tempo gezocht en de lopers die me kenden en me voorbijkwamen hadden allemaal positieve commentaar zoals, EPO kuur gevolgd zeker ! Sven kwam me ook voorbij al puffend en de eerste tour van 3 km kwam ik door in 12.30. In de tweede tour lagen de posities zowat vast en ging ik weer op en over Sven. Derde tour blijven volhouden en de laatste 400 meter kwam Sven weer bij me en had hij nog een super eindsprint in de benen. Toch wel tevreden aangekomen in 39.59 voor 9.140 km op mijn garmin ( 13.85 km/uur ). En voor de eerste keer enkele lopers kunnen achter me laten die normaal voor me zitten, sorry o.a. Piet en Pascal !! Volgende week proberen we weer een record te zetten want 13.85 km/uur heb ik nog nooit gelopen in een wedstrijd. We gaan richting 14 ! 's avonds nog een leuke turnshow meegemaakt in Oostende en nog een gezellige babbel nadien. Deze morgen opkuiswerk gedaan want Kim wou in de namiddag gaan paardrijden. Dus hebben we nog een duurloop van 21,160 km gelopen in 1.50.32. Normaal moest ik er 32 lopen maar ik ging teveel kilometers hebben en vond het beter om niet te forceren. Volgende week loop ik dan samen met Patje eens het parcour van de nacht, dan ben ik niet alleen voor mijn duurloop wat het aangenamer zal maken. Deze week moest ik 78 km lopen en daar kom perfekt aan. Dus nog altijd een goed gevoel, hopelijk kunnen we de conditie op punt zetten de volgende weken.
    Dinsdag geen training met de olifanten want op die heugelijke dag hebben we ( Maureen en ondergetekende )  het 20 jaar uitgehouden met elkaar !! Ik vraag me af voor wie dat het het moeilijkst was, dus gaan we eens lekker tijd maken voor elkaar, niet dat we dat anders niet doen hé ! Drukke week in het verschiet, weeral, dinsdag etentje, donderdag communiefeest, vrijdag loop, zaterdag dubbel verjaardagsfeest, ik ga weer moeten puzzelen om de trainingen ertussen te krijgen ! Tot vrijdag in Zandvoorde ! Greetings !

    17-05-2009 om 18:26 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 19 & 20
    Verleden week, zoals gezegd, iets minder kilometers. Zaterdagvoormiddag een goeie vlotte 20 kilometers en een goeie Westvleteren in de namiddag, ( waar konijntjes al niet goed voor zijn hé Francis ). Deze week zal zwaarder worden. Ninke heeft vrijdag en zaterdag haar turnshow en moet iedere dag naar Oostende. Dus maken we ervan gebruik om iedere dag wat te lopen. Maandag 10.12 km, gisteren 17 km, vanavond en morgen heb ik ook tijd tussen 18.30 en 21.00 uur, vrijdag corrida of opkuiswerk, zaterdag wedstrijd nieuwe stad, s'avonds gaan kijken naar de turnshow en zondagmorgen duurloop van 30 km. De benen voelen ( nog altijd ) goed aan, het kopje ook en na de peptalk van Francis geloven we er nog meer in. Dringend eens iets op papier zetten wat de voeding betreft voor de laatste weken, nog nooit rekening mee gehouden. Ik ben geen spaghetti liefhebber maar we zullen wel moeten zeker ! Alsook wat we gaan meedoen om te eten en te drinken tijdens de marathon, ook eigenlijk nog nooit rekening mee gehouden. Alle tips zijn welkom. Volgend verslag na de nieuwe stad zal ik pas zondagavond kunnen schrijven. Ik heb beloofd om na mijn duurloop een huis weer helpen bewoonbaar te maken. Huurders hebben het verwilderd achtergelaten en nu mogen we andermans str.... opkuisen. Ieder uurtje dat ik kan doe ik verder, nog een 6 tal uurtjes werk denk ik en dan alles naar het containerpark voeren. Tot zaterdag op de nieuwe stad, parcour passeert langs het huis van mijn schoonzus dus we gaan ons niet mogen wegsteken hé. Greetings !

    13-05-2009 om 09:18 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    03-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sint Jans Loop 2009
    Deze week weer volop verder gewerkt aan mijn training voor de nacht. Maandag 9.97 km, dinsdag 13.4, woensdag rust, donderdag 13.7, vrijdag 20, zaterdag rust en zondag wedstrijd. Me wel een beetje moeten haasten. Eerst nog met Kim naar de paardenrijschool, pas om 13.00 uur thuis, nog een lekkere maaltijd binnengewerkt en dan met een volle maag naar Oostende voor de Sint Jans Loop. Eigenlijk had ik geen goed voorgevoel omdat ik me deze week versleten voelde, vrijdag b.v. had ik een belofte gedaan om een dag te gaan helpen bij iemand, pas om 17.00 thuis en dan direct vertrokken voor 20 km, ( de mooie Koekelaarse bergzone ) Zaterdag gans de dag in mijn tuin gewerkt, maar tijdens de wedstrijd had ik een goed gevoel ! Weer achteraan vertrokken, Eva vroeg weer om haar te hazen maar ze vertrok te snel voor mij en kwam binnen op een 9° plaats. Dat is pas een snelle olifant ! ( sorry olifantje ). Ik had afgesproken met Tony om toch de eerste 2 touren samen te blijven maar Tony had moeite en na enkele keren gewacht te hebben stuurde hij me vooruit. Het plezante aan de Sint Jans loop is dat je de snelle lopers terug tegenkomt waardoor ik dacht dat ik nog niet zo slecht bezig was ! Ik kon een konstant tempo lopen maar toch kwam na de laatste beklimming van de soldatenberg olifant Sven terug bij me. Samen liepen we naar de meet en sportief als Sven is liet hij me voorgaan. ( voila Sven, weeral een te goed !! ) Aangekomen in 43.41 voor 9.750 km (13.47 km/uur, die 14 komt eraan !! ) en een heel goed gevoel. Hadden er bekers geweest voor de nevenklassementen dan had ik er twee : eerste Koekelarenaar ( jammer genoeg deed er maar 1 mee, zwak hé van mijn dorpsgenoten ) en tweede van mijn leeftijd ( geboren in 1965 ) !! Was er daar een zekere Hosten Johan van Ichtegem niet rapper zeker !!! Ook tevreden dat ik weer iets dichter bij Stefaan Pille was, dit zeg ik nu om een beetje druk bij Stefaan te leggen natuurlijk ! Ook leuk dat er sommigen deze blog lezen aan de commentaren te horen. Deze week toch weer 68 km gelopen, volgende week moet ik er maar 56 lopen en maar 1 van 20 km, dus een rustiger week. Geen corrida op 15 mei want de volgende dag is er weer een wedstrijd van het O.L.C. en de zondag moet ik er dan 32 lopen. Ik wil mijn beperkte motor niet opblazen ! Al bij al een druk maar leuk weekend ! Greetings !

    03-05-2009 om 00:00 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    26-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.red bull
    Deze week met een bang hartje verder aan de trainingen gewerkt. Maandag 10 km, dinsdag 14 km, woensdag 15 km aan marathon tempo, donderdag 6.3 moeilijke kilometers, vrijdag rust en zaterdag nadat ik schoonbroer Ives in zijn eerste duathlon ondersteunde mijn eerste 30 km duurloop gelopen. Donderdag terug veel pijn in de kuit maar tijdens mijn duurloop ging alles perfekt. Van de eerste kilometers goed gevoel, konstant rustig gelopen aan 6 min de kilometer, zeer goede ademhaling. Eerst de Koekelaarse bergzone gelopen dan naar Wijnendaele kasteel en dan afgezakt naar manege Groenhove. De laatste kilometers uitgelopen om aan te komen in kop 3 uren voor 30 kilometer en het gevoel dat ik nog een tijdje kon doorlopen aan dit tempo. Heeeel tevreden en de motivatie om verder te trainen voor de nacht is er zeker op vooruitgegaan. Red Bull heeft je vleugels maar een goede 30-er heeft je zoveel meer dan vleugels. Tijdens die 3 uren had ik geen moment een eenzaam gevoel, het is al anders geweest tijdens mijn voorbereidingen. Ik zou normaal gezien maar volgend weekend mijn eerste 30 km lopen maar dan hebben we de Sint Jans loop dus daardoor 1 weekje eerder. Volgende week iets rustiger om nog een beetje reserve te hebben voor de volgende wedstrijd van het O.L.C. Hopelijk blijven de lichamelijke ongemakken achterwege en kunnen we verder bouwen aan de conditie. Het is natuurlijk nog lang maar zo'n week wil ik meer hebben. Greetings !

    26-04-2009 om 17:31 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    17-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verlofweek = verplichte rust
    Zoals ik reeds zei waren we deze week in verlof, veel tijd om te lopen zou je dan denken maar niets is minder waar. Na de wedstrijd op zaterdag heb ik zondag nog een 13 tal kilometer kunnen lopen in de Koekelarse bergzone. Maandag gingen we naar Groenhoeve en ging ik een rustig 10 km lopen maar ik kon gewoon niet op mijn linkervoet steunen, teveel pijn in de kuit. Dus niet gelopen maar op het terras gezeten en terwijl ik keek naar Kim haar amazonekunsten was ik massage aan het geven aan de kuit. ( af en toe onderbroken om te genieten van een lekker glasje, zo zijn we dan wel hé ). Dinsdag naar de dokter en het resultaat was dat ik 1 week niet mag lopen. Ik heb er mijn bedenkingen bij : 1° Alexander ( de dokter ) is ook aan het trainen voor de marathon tijdens de nacht van Vlaanderen. Ik verdenk hem ervan om zo zijn concurrenten te elinimeren. 2° toen ik naar de apoteker ging zei die, je bent al de tweede die aan het trainen is voor de nachtmarathon en die deze pillen moet pakken van Alexander !!! Hij wil de eerste Koekelarnoaere zijn en alle middelen zijn geldig om dit te worden ! Die week rust zal misschien nog in mijn voordeel spelen. Jammer genoeg morgen geen LAKOSTA en maandag proberen we dan weer eens de loopschoenen aan te trekken. Als er geen pijn meer is mag ik dan weer lopen maar nog rustig. Ik verlies 2 duurlopen maar we gaan deze dan wel weer ergens doen inpassen. Ik trek het mij niet teveel aan, we zijn nog altijd gemotiveerd om de nacht tot een goed einde te brengen. En eerlijk gezegd, ik had het er lastig mee dat ik niet kon lopen. Gisteren wilde ik al terug meelopen met de Olifanten in Oostende maar 'k mocht niet van Maureen, we hebben dan maar samen een wandeling gemaakt terwijl Ninke turnde. Is eigenlijk ook wel aangenaam ! Hopelijk is het volgend berichtje weer eentje met een verslag van de trainingen ! Greetings!

    17-04-2009 om 16:47 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    12-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Hazegras
    Gisteren 2 x geprobeerd om mijn verhaal te bloggen maar blijkbaar was er een probleem. Derde keer, goede keer hopelijk. Gisteren hadden we de derde wedstrijd van het O.L.C. Wat voorafging : donderdagavond was ik in het bosje aan het lopen toen ik opeens aan 13.7 km een pijnscheut in mijn linkerkuit kreeg die het onmogelijk maakte om nog verder te lopen. 's Avonds behandeld met ijs en de vrijdag niet gelopen. Zaterdagmiddag naar de kinesist maar die vond niets abnormaals. Misschien overbelasting of het begin van een ontsteking. Voorlopig opletten met interval, iedere avond met ijs behandelen en iets nemen tegen ontstekingen.
    De wedstrijd zelf, zoals gewoonlijk redelijk achteraan gestart maar toch zag ik altijd Peter en Tony lopen. Ik was " haas " van dienst voor onze nieuwe olifant Eva en na 2 touren kwamen we bij en over Peter en Tony. Halfweg de derde tour kwam de winnaar Davy ons voorbijgelopen, ik sta altijd in bewondering voor zijn soepele tred. Nadat Eva aangekomen was, ik denk rond de 12° plaats bij de dames ( zeer goed gelopen Eva en ik denk dat je nog veel rapper kan) zag ik tijdens de laatste tour Peter naderen. Aan de kleine lac was ik eraan voor de moeite en Peter vroeg als hij bij me moest blijven ( Bedankt Peter ) maar ik zei hem om nog enkele plaatsen op te schuiven. Aangekomen in +/- 57.15 voor kop 12 km op mijn Garmin. ( dit kan en moet nog beter ). Geen pijn tijdens het lopen maar wel tijdens het uitlopen. Gisterenavond nog ijs opgelegd en deze morgen doet de kuit weer pijn maar toch gaan we nog proberen een  15 tal kilometers te lopen in Groenhove terwijl Kim amazone speelt. Gisteren voor de wedstrijd nieuwe asics gehaald, misschien gaat dit ook iets helpen. Deze week komen we toch weer aan een 62 km en volgende week normaal 70 maar ik denk dat ik de interval en tempo loop voorlopig vervang door rustige lopen. Het doel blijft de nachtmarathon en beter om nu geen risico's nemen. Na 14 weken werken zijn we deze week eindelijk eens in verlof, joepi !! Maureen en de dochters zijn ook thuis dus gaan we een beetje relaxen ! Greetings!

    12-04-2009 om 09:44 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    06-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 14

    In week 14 goed mijn schema kunnen volgen, het is soms een beetje knutselwerk maar het mag ook niet te gemakkelijk gaan hé. Maandag, eerst 2 uurtjes gewerkt in de tuin van mijn moeder en dan nog 4.3 km met Maureen, dinsdag 12 km met de olifanten in Oostende, woensdag 2 uur tuinwerk bij mijn moeder en dan 6 km easy, donderdag 15 km met olifant Marleen in Oostende, vrijdag rust ( toch wat het lopen betreft ! ), zaterdagmorgen in Groenhove bos 24 km duurloop aan 5.30 / km dan een beetje in mijn hof gewerkt en dan nog 4.33 km met Maureen. En om 19.30 was er nog het jaarlijks clubfeest van joggingclub de olifant in Oostende. Zondag heb ik me rustig gehouden, schilderwerk, op het internet gezeten om te kijken welke tijden Alain, Dirk Francis, Vincent, Katrien en andere bekenden in Parijs en Rotterdam hadden gelopen. Er zijn weer sterke prestaties neergezet ! Tevreden van mijn loopweek 65.490 km en een goed gevoel. Deze week minder kilometers maar meer interval en zaterdag de derde wedstrijd van het Oostends loopcriterium namelijk 't Hazegras, vroeger een beruchte wijk nu een vernieuwde wijk met zelfs een echte ramblas ! 
    In Mei zullen alle Olifanten een nieuwe uitrusting krijgen, ben wel benieuwd als we nog zo " flashy " zullen zijn. Bedankt sponsor Jos van meubelplein de olifant.
    Nu nog iets helemaal anders, zoals velen weten zijn wij grote dierenvrienden. Nu hebben we een nest dwergkonijntjes ( 3 x wit, 2 x bruin, 2 x grijs ), 3 weken oud. Ik moet zelf proberen om een nieuw huisje te vinden voor hen want mijn 2 dochters en zelfs Maureen kunnen daar niet van scheiden ! We zitten nu nog met 2 bruine en 1 zwarte ( vrouwtjes ) die al volwassen zijn maar waarvan ze ook niet konden scheiden die eigenlijk direct beschikbaar zijn. Dus moesten er liefhebbers voor de 3 oudere ( reeds ingeent ) en de 7 nieuwe zijn graag een mailtje, ze zullen alle inentingen hebben gekregen en zijn beschikbaar binnen een 4 tal weken. Alle dieren zijn altijd gratis bij ons, zolang ze een goed nieuw thuis hebben zijn we tevreden. Greetings !

    06-04-2009 om 10:48 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    28-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.noordzeeloop
    Vandaag de tweede wedstrijd van het O.L.C. namelijk de nieuwe loop van de motorsport vrienden. Gisterenavond nog interval gelopen en deze voormiddag gewerkt in de tuin dus ik wist eigenlijk niet wat ik er kon van verwachten. Eerst een 2.5 km warm gelopen samen met Vince ( staat die scherp ). Achteraan gestart en de eerste ronde niet te zot gedaan. Samen met olifant Tony liepen we van het ene groepje naar het andere zonder te forceren. Na de eerste tour kwamen we bij een groepje met olifant Peter en nam ik het meeste kopwerk voor mijn rekening. Peter en Tony hadden het even moeilijk en tijdens de laatste tour, net voor het opdraaien naar de dijk nam Peter het commando over en liep naar Pascal Muys toe die voor ons liep. Ik had het altijd lastig aan het opdraaien naar de dijk en moest een gaatje laten die ik jammer genoeg niet meer dicht kreeg. Op het zand lopen is ook niet echt mijn ding. Op het einde nog proberen dichter te komen maar de vogel ( Peter ) was gaan vliegen ! Aangekomen in +/- 50.15 voor 11 km en toch wel tevreden van mijn wedstrijd. Mooi konstant tempo kunnen lopen in goed gezelschap. Na de wedstrijd nog even gesproken met Davy, de winnaar, vind ik altijd sympathiek dat zo'n super loper ook de mindere goden motiveert. Nadien kon ik niet blijven " plakken" want ik had aan Kim beloofd om nog naar de manège te gaan, we moeten onze kotstudent toch helpen met haar hobby hé. By the way, ze is ook gestart met lopen, blijkbaar vind ze dat ze teveel moet studeren en om niet te dik ( dik !! diegenen die Kim kennen zullen nu wel lachen !! ) te worden van al dat zittend werk loopt ze met haar kotstudenten. Voila, nu gaan we ons in de zetel werpen na een drukke maar mooie dag ! Greetings !

    28-03-2009 om 21:17 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    23-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 12
    Na Sluis hebben we de draad van mijn schema weer opgepikt. Deze week zat er weer wat variatie tussen en moeten we toch een beetje aanpassingen doen. v.b. dinsdag moest ik 12 rustige kilometers lopen, na mijn werk belt Kim dat ze de woensdag tot 18.30 les heeft, als ik dinsdagavond niet achter haar kan gaan om te paardrijden. Resultaat geen training wel pas thuis tegen middernacht. Gelukkig hebben we 2 dagen waarop we niet moeten trainen en kan ik alles een beetje bijstellen. Toch lukt het nog altijd om alle trainingen te doen volgens het schema. Zaterdag moest ik 11 km aan 10 km wedstrijdtempo lopen en zondag 22 km duurloop aan 6 min/km, ook weer aangepast zaterdag 22 km aan 5.30 en zondag 10 moeilijke km aan 6.00 / km. De 22 van zaterdagvoormiddag en het tuinwerk zaten waarschijnlijk nog in mijn benen. Maar het gaat eigenlijk goed, het leuke aan een schema is dat je iets hebt waarop je kan terugvallen. Als ik trainde voor mijn vorige marathon's dan was het eigenlijk gewoon rustige duurlopen en af en toe een wedstrijd van het O.L.C. ertussen. Als een kieken zonder kop zeg maar, nu zit er meer lijn in en dat bevalt me eerlijk gezegd wel. Hopelijk blijft het zo, het is nog een lange weg tot 19 juni. Verleden week afgesloten met 60 km op de teller, deze week zal het iets minder worden. Volgende week zaterdag de tweede wedstrijd van het O.L.C., de nieuwe noordzeeloop, ben eens benieuwd. Greetings !

    23-03-2009 om 08:10 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sluis 1/2 marathon
    Gisteren met een bende olifanten Sluis onveilig gemaakt. Vertrokken om 10.00, eerst naar Oostende en dan met 4 wagens naar Sluis. Voor de start al enkele bekenden gezien. ( Katrien, Bart en Anita ) Veel volk, mooi weer, meer moet dat niet zijn voor mijn eerste 20 plus in meer dan 5 maanden. Het was dus de bedoeling om constant proberen aan 5 min de kilometer (12km/uur ) te lopen. In de start ben je toch automatisch rapper weg maar van zodra we aan de Damse vaart waren liep ik perfekt mijn tempo. Mooie streek, dit was eigenlijk de eerste keer ooit dat ik langs de Damse vaart kwam. Shame on me, als natuurliefhebber moest ik hier toch al eens geweest zijn. Een zekere Stefaan kwam bij me en samen liepen we tot aan de vesten, dan was het zijn plan om rapper te lopen en ging hij van me weg. Vroeger al veel in Sluis geweest, en nee niet om die beruchte winkeltjes binnen te gaan, maar de vesten rond Sluis had ik ook nog nooit gezien. Toch wel mooi, de moeite om er eens rond te wandelen. Ik werd eigenlijk de hele wedstrijd ingehaald terwijl ik er zelf maar enkele heb kunnen inhalen en toch bleef ik konstant aan die 5 minuten de kilometer lopen. Ik was niet te verleiden om mee te gaan. De laatste 3 kilometer waren eenzaam en windop en begon het toch een beetje moeilijker te gaan maar na nog een praatje te kunnen maken met Alain en Luc van de club die terugliepen om Rita en de beide Kathy's op te pikken gingen we weer iets vlotter lopen. Ik liep rustig naar de finish en werd nog de laatste meters voorbijgestoken door een echte Hollander namelijk Rinus Paardekoper. Vond dit een leuke naam en daarom vermeld ik die eens. Goed aangekomen in 1.45.37 en dit is aan 12.01 km/uur, missie geslaagd en heel tevreden dat ik dit nu al zonder veel moeilijkheden kon doen. Volgende maand proberen we in de Lakosta een beetje sneller te zijn. Geen prijzen voor onze club, 4° plaats bij de clubs en ook geen fietsen maar het zeer aangenaam en lekker etentje in Sluis nadien maakten er weer een geslaagde dag van. Ook alle andere olifantjes hebben weer prachtprestaties neergezet en samen hebben we weer eens een leuke dag meegemaakt in het " verre " Holland. Mooie wedstrijd, jammer van die ijskoude douche nadien, ik denk dat ze een rechtstreekse waterleiding naar de Noordpool hadden, zo koud !!  Ik zie op de uitslag dat ik enkele bekenden heb gemist, sorry hiervoor maar door die koude douche zat ik er als bevroren bij ! Greetings !

    16-03-2009 om 08:54 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    09-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 9 & 10

    De kilometers worden langzaam opgedreven, na verschillende weken van 30 hebben we in week 9 - 40 km gelopen en verleden week zijn we aan 50 geraakt. Maandag 5 interval, dinsdag 13,3, woensdag 5 interval, donderdag 10.04 en zaterdag 16,3. Zondag voelde ik mijn bescheiden spieren maar dat kwam niet door het lopen. Zaterdag heb ik voor ik naar Groenhove liep in de hof gewerkt en mijn oprit proper gemaakt, steentje per steentje opgeblonken met javel ! Ik als bureauventje ben dit harde werk in de bouw natuurlijk niet gewoon ! Maar het lopen nadien ging eigenlijk zeer vlot, een rustige duurloop aan 11km/uur kan ik al heel vlot aan. Een snelheidsman zal ik nooit worden maar die duurlopen beginnen steeds beter te gaan. Ik denk eerlijk gezegd dat de conditie nu al beter is dan verleden jaar die tijd. Normaal begin ik zondag 15 maart met mijn schema voor de nacht, ik moest dan voor de eerste keer 20 km lopen en dit zal dus goed passen met de halve marathon in Sluis. Ik zal proberen mijn teamgenoten niet teleur te stellen maar eigenlijk is het de bedoeling om niet in " overdrive " te lopen. Moest ik constant aan 12km/uur kunnen lopen zou ik al heel tevreden zijn. Een P.R. zit er ( nog ) niet in op de halve, dat is hopelijk voor volgende maand ! Greetings ! 

    09-03-2009 om 09:05 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    We lopen nu al weken aan een stuk een dertigtal km/week en proberen een beetje variatie in de lopen te steken. Mijn eerste + 20 zal meteen de halve marathon in Sluis worden en vanaf dan zullen we proberen de kilometers op te bouwen  naar de nacht toe. Ik zeg wel proberen want voor het moment zit ik in tweestrijd, ofwel trainen we vanaf 15 maart verder met een schema voor een tijd juist onder de 3.40.00 ofwel doen we rustig verder en gaan we voor een tijd van 4.00.00. Ik weet het wel, als je iets echt graag doe dan maak je tijd maar het zullen vooral de lange duurlopen zijn die ik moeilijk zal kunnen inlassen. Mijn andere hobby is daarvan gemakkelijker, de laatste weken is ON6PV ’s morgens regelmatig te horen. Ik ben een slechte slaper en in plaats van te liggen woelen ( of Maureen lastig te vallen ) sta ik op omstreeks 04.00 om enkele gespreken te voeren op de amateurbanden. Voordeel, niemand heeft er last van ( toch niet als ik op een fluistertoontje spreek of morse doe ) en ik ben al goed wakker als ik om 07.30 op het werk verschijn. Doordat ik ook maar laat ga slapen begin ik na een tijdje toch moe te worden en dan hoor ik tenminste weer eens mijn wekker aflopen om 06.30, anders ben ik altijd eerder wakker.

    We lopen ook nog altijd een 3 à 4 keer per week, zaterdag groenhove 15km aan 11.5 km/uur, zondag weeral zeer lekker geeten in L’ Heritage in Reninge, ( TIP voor de gastronomische zielen onder de lezers ), maandag 5 km interval. Woensdag voor de eerste keer dit jaar Koekelare – Groenhove gelopen, rustig gestart vijf kilometer aan 6 min de km en dan tot 16 km aan 5 min de km. De eerste kilometers waren lastig en begon ik te zingen van o was ik maar bij moeder thuisgebleven …. maar moeder de vrouw zat in manège Groenhove dus moesten we wel doorlopen. Gelukkig ging het dan vlotter en de laatste kilometer kon ik nog goed versnellen. Vanavond misschien, morgen zeker weer in Groenhove en zondag i.p.v. Oostende Brugge de Koekelaarse “ bergzone”. En zo vliegt de tijd snel voorbij !!!!

    27-02-2009 om 09:11 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijn
    Het was weer zover, de jaarlijkse terugkerende traditie om je geliefde eens te verwennen !! Altijd een probleem voor mij, wat moet je doen als het iedere dag van het jaar al Valentijn is !! Ik vind, als het maar 1 keer in het jaar Valentijn is in je relatie dan denk ik dat de andere 364 dagen lang en eenzaam zijn. Nu, ik heb mijn Valentijn loop gehouden, toen we 's avonds terugkwamen met ons vieren van een etentje zag ik een aanhangwagen staan van de politie met daarop een snelheidsmeter. Ik wilde eens testen wat mijn snelheid was na een lekker etentje en gelukkig kwam er geen verkeer zodat ik onder luide aanmoedigingen van mijn 3 vrouwen een spurtje trok op de straat. De meter ging tot 20km/uur ! Dus kan ik de goede lopers van het O.L.C. eens " hazen ", toch de eerste 50 meter ! Gelukkig heeft niemand dit gezien want anders zou ik me weer eens belachelijk gemaakt hebben hier in de buurt. De aanhangwagen stond namelijk voor onze deur. ( Als die er deze week nog staat kan ik interval trainingen doen !!! ).
    Zondagmorgen een training gelopen in de  bergzone van Koekelare, lastig maar het ging me nog redelijk goed af. Olifant Frank Roels als wielertoerist tegengekomen, de poggio van Koekelare is een serieuse kuitenbijter hé !
    Hopelijk kunnen we deze week rustig verder trainen en ons een beetje voorbereiden op de halve marathon van Sluis, de volgende wedstrijd op het programma.  Greetings!

    15-02-2009 om 18:28 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Sinds de Sasloop ben ik langzaam maar zeker de kilometers aan het opbouwen. We lopen 3 à 4 keer per week en proberen zelfs een beetje variatie in de trainingen te steken. Gisteren met de olifanten langs de zeedijk, ( veel wind gelukkig geen regen ) eerst rustig in groep en na het keerpunt versnellingen ingebouwd. Daarna nog 5 keer rustig de “soldatenberg” naar beneden en 5 keer snel naar boven. Totaal van een goeie 14km en een goed gevoel. Ook zullen we op 15 maart met enkele olifanten de halve marathon van Sluis lopen en dit zou me al een goede indicatie moeten geven hoe het met de conditie is gesteld. In April probeer ik dan op de Lakosta eens dichter bij de 1.35.00 te geraken. Waarom die 1.35.00, wel de zaterdagmorgen loop ik, als Kim amazone speelt, in Groenhove bos en de laatste tijd loopt er een goede torrac marathonloper met me mee, en die zegt als ik ooit wil een marathon in 3.35.00 lopen moet ik zonder probleem een halve lopen in 1.35.00. Positief denken, het is maar 6 minuten sneller dan verleden jaar in de lakosta halve marathon, negatief denken : een halve marathon aan iets meer dan dertien per uur is wel rap hé !
    Nu iets anders, meer en meer bloggers maken de overstap naar facebook, twitter of andere communicatiemogelijkheden. Ik zit (buiten op het werk) nooit veel aan mij p.c. en vind bloggen daarom interessant, je leest en schrijft iets wanneer je tijd hebt en hoeft geen uren aan je p.c. te zitten. Ik probeer ook nog een beetje tijd te steken in mijn andere hobby, gelukkig is het een “thuishobby” en zodoende schiet er al niet veel tijd over om nog te “ facebooken”.
    Vananvond rustdag en morgen normaal weer met de olifanten ! Greetings !

    11-02-2009 om 16:47 geschreven door Wim  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)




    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Wim
    Ik ben een man en woon in Koekelare (België) en mijn beroep is bediende.
    Ik ben geboren op 21/06/1965 en ben nu dus 58 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lopen, zendamateur ( ON6PV).

    P.R. TIJDEN
    10 km :              44.13  Corrida     2008 (13,59 km/uur)
    1/2 marathon : 1.41.39  Lacosta     2008 (12.48 km/uur)
    marathon :       3.50.57  Eindhoven 2007 (10.98 km/uur)
    Wedstrijden gelopen in 2009


    Gastenboek
  • Leuk
  • Ewel
  • scherven
  • Bedankt
  • Groetjes,

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs