Inhoud blog
  • goed onderzoek kunt u zien in de onderstaande link
  • enige info waar de gelden van de burger heengaan
  • iedereen met beetje inzicht weet dat er grof geld te verdienen is in de pgb zorg,de zorgboerderijen schieten als paddestoelen uit de grond,ziektes worden opgedikt om maar meer geld binnen te krijgen,etc etc
  • het gaat maar door en door en door met graaien en zakkenvullen van de burger
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Rondvraag / Poll
    wat is uw mening op mijn visie hier kunt u reageren op de visie
    de zorgboerderijen etc kosten klauwen vol geld uit de awbz
    heb je een beperking dan kun je naar de sw
    beter een opa achter de rollator, dan met een beperking naar de zorg
    maakt mij niet uit mij mankeert niets
    ik vind het prima geregeld zo nu weet ik in iedergeval waar mijn premie heen gaat
    stoppen met dit verkwisten van deze gelden
    Bekijk resultaat

    wiepiktermee

    07-01-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.goed onderzoek kunt u zien in de onderstaande link
    zoals wel bekend is ,word er nog steeds grof geld verdiend in de zorg,onderstaande link geeft u inzicht over en wat en waar deze gelden heengaan,ps schrik niet want dit gaat al jaren zo door,zolang deze graaikultuur niet word gestopt door strenge wetgeving, blijft dit maar doorgaan,en dan nog mocht er strengere wetgeving volgen zullen deze lieden opnieuw de mazen opzoeken via juridiche wegen om te blijven graaien want verkijk u hier niet op hier zitten meer achter dan menigeen denkt. vrg g.b

    Bijlagen:
    https://www.npostart.nl/pointer/26-06-2019/KN_1707585   

    07-01-2021 om 18:58 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.enige info waar de gelden van de burger heengaan

    Signalen zorgfraude 2016 Signalen zorgfraude 2016 Nieuwsbericht van Informatie Knooppunt Zorgfraude (IKZ) Nieuwsbericht | 30-08-2017 In 2016 heeft het Informatie Knooppunt Zorgfraude (IKZ) 447 signalen ontvangen van mogelijke zorgfraude. In 2015 waren dat er 428. De meeste signalen hebben betrekking op de mondzorg, de geestelijke gezondheidszorg en de medisch specialistische zorg. Dit staat in de rapportage 'Signalen zorgfraude 2016' van het IKZ. Op 22 augustus 2017 heeft minister Schippers (VWS) deze rapportage naar de Eerste en de Tweede Kamer gestuurd. In het rapport staan cijfers en voorbeelden van signalen van zorgfraude die in 2016 binnenkwamen bij de NZa, ZN, IGZ, Inspectie SZW, CIZ en FIOD. Deze signalen worden gemeld bij het IKZ. Het IKZ is een samenwerkingsverband van organisaties die een taak hebben op het gebied van controle, toezicht en opsporing binnen de zorgsector. De aangesloten partners delen zorgfraude signalen, informatie, kennis en inzichten over zorgfraude binnen het IKZ. Daar wordt ook de afweging gemaakt welke partner een signaal verder oppakt. Alle betrokken partners voelen de noodzaak tot samenwerking en informatiedeling om zorgfraude effectief aan te pakken. Ook de IGZ zet zich hiervoor in. In Nederland wordt veel waarde gehecht aan goede gezondheidszorg. Een groot deel van de rijksbegroting wordt daar aan besteed. Het is belangrijk dat geld dat bestemd is voor zorg, ook aan zorg besteed wordt. Zorgfraude kan het zorgstelsel ondermijnen. Daarom treden overheid en partners daartegen op. bron igz

    01-09-2017 om 11:03 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Last Onder Dwangsom voor Social Care in Nieuwleusen Last Onder Dwangsom voor Social Care in Nieuwleusen Nieuwsbericht | 25-08-2017 De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) heeft Social Care in Nieuwleusen een Last onder Dwangsom opgelegd. De instelling heeft niet voldaan aan de aanwijzing van 16 mei 2017. Social Care is een zorginstelling in Nieuwleusen. De organisatie levert zorg aan cliënten met een verstandelijke beperking en/of psychiatrische problematiek. Het gaat om ambulante woonbegeleiding, 24- uurs zorg, dagbesteding en individuele zorg. Wat is er aan de hand? De IGZ legde in mei 2017 een aanwijzing op bij Social Care. De inspectie zag een aantal tekortkomingen in de zorg, waaronder: Geen 24-uurszorg die past bij de behoefte van de cliënten; Geen begeleiding passend bij het profiel van de cliënt; Incomplete cliëntdossiers; Onvoldoende geschoold personeel voor de doelgroep; Social Care moest alle tekortkomingen binnen twee maanden herstellen. Dat is niet gebeurd. Wat moet de zorgaanbieder nu doen? Social Care krijgt 2 weken om aan de last te voldoen. Doet ze dit niet, dan moet de instelling - per week dat niet wordt voldaan - een dwangsom betalen van € 5.000. Dit met een maximum van € 50.000. BRON:IGZ

    01-09-2017 om 10:58 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.iedereen met beetje inzicht weet dat er grof geld te verdienen is in de pgb zorg,de zorgboerderijen schieten als paddestoelen uit de grond,ziektes worden opgedikt om maar meer geld binnen te krijgen,etc etc

    Nijmeegse zorginstelling gebruikte 1,1 miljoen euro zorgsubsidie niet voor ‘zorg’ Rigtergroep: 'Beschermd wonen voor kwetsbare groepen' 11-07-2017, 17:24 Tags: Nijmegen, Rigtergroep De Rigtergroep in Nijmegen, die beschermd wonen verzorgt voor kwetsbare groepen, heeft naar schatting 1,1 miljoen euro zorggeld niet besteed aan de cliënten. Dat staat dinsdag in een rapport van de gemeente Nijmegen. De gemeente is een procedure gestart om het geld terug te vorderen. Volgens de gemeente heeft het management van de instelling “zorggeld voor zeer kwetsbare mensen” willens en wetens misbruikt. De zorg voor cliënten was onverantwoord. Er is meer geld voor zorg gedeclareerd dan er in werkelijkheid aan zorg werd besteed. Pgb-geld is tevens voor andere kosten gebruikt. Begin vorig jaar eiste de Inspectie voor de Gezondheidszorg al verbeteringen bij de instelling. Bij de instelling wonen op dit moment veertig mensen op verschillende locaties in de stad. Zij zijn dinsdag door de gemeente ingelicht over andere huisvesting. De Rigtergroep mag geen nieuwe cliënten meer aannemen Volgens advocaat Gert Jan Pulles van de Rigtergroep snapt de gemeente niet hoe het persoonsgebonden budget (pgb) bij begeleid wonen werkt en zijn daarom verkeerde conclusies getrokken, zei hij dinsdag. Pulles noemt de handelwijze van de gemeente “zorgelijk overheidsoptreden.” De Rigtergroep heeft geen tijd gekregen voor een reactie op het onderzoeksrapport en mocht geen uitleg geven, zegt hij. Maandag heeft Nijmegen aangifte wegens fraude tegen de Rigtergroep gedaan. Die instelling overweegt nu stappen tegen de gemeente. bron:Anp

    01-09-2017 om 10:47 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het gaat maar door en door en door met graaien en zakkenvullen van de burger

    Gevangenisstraffen tot 34 maanden geëist voor PGB fraude en witwassen 25 juli 2017 - Functioneel Parket Het Functioneel Parket heeft vandaag voor de rechtbank in Den Bosch gevangenisstraffen tot 34 maanden geëist tegen drie verdachten, twee vrouwen en een man, voor PGB fraude. Volgens het Openbaar Ministerie (OM) hebben verdachten door middel van valselijk opgemaakte bescheiden PGB aangevraagd of verantwoord en vervolgens de ontvangen bedragen witgewassen. De verdachten hebben ernstig misbruik gemaakt van de systematiek van het PGB en zichzelf daarmee op grote schaal geld toegeëigend waar zij geen recht op hadden. Dit hebben zij gedaan door tegenover kwetsbare budgethouders te doen alsof zij niet alleen de zorgtaken op zich zouden nemen, maar ook de hele administratieve ‘rompslomp’, de verantwoording daarvan richting het Zorgkantoor en het beheer van het PGB-budget. De budgethouders hadden daarmee geen enkel zicht meer op de daadwerkelijke verantwoording, geen zicht op de geldstromen en wisten dus ook niet of degenen die bij hen zorgtaken verrichten, voor zover dat al gebeurde, ook de personen waren die in de verantwoordingsformulieren stonden vermeld en tegen welk tarief. Het frauduleus handelen met PGB’s vond plaats door middel van valse zorgovereenkomsten, budgetplannen en verantwoordingsformulieren. Het geld dat op de rekeningen van verdachten werd gestort, werd witgewassen. Met het witwassen van dit bedrag hebben verdachten dit bedrag geheel buiten het zicht van de overheid gebracht en daarmee niet alleen verhuld waar het geld is, maar ook inbreuk gemaakt op de integriteit van het financiële en economische verkeer in onze samenleving. Het OM gaat uit van een benadelingsbedrag van tenminste 1.000.000 euro. Strafmaat De officier neemt het verdachten zeer kwalijk dat zij dit over de ruggen van kwetsbare mensen in onze samenleving hebben gedaan. Kwetsbare mensen die lichamelijk en soms ook geestelijk in een zeer hachelijke situatie zaten en waarbij verdachten hebben voorgewend dat zij het beste met hen voor hadden. Een strafeis van 34 maanden vind hij dan ook op zijn plaats voor de eerste verdachte, voor haar leidinggevende rol. De officier wijst daarbij op het feit dat de verdachte geen inzicht heeft getoond in de laakbaarheid van haar handelen. Ook vordert de officier een beroepsverbod in de zorgverlening, administratieve- en financiële dienstverlening met betrekking tot zorgverlening voor de duur van 5 jaar. Tegen de tweede verdachte eist hij 22 maanden voor haar mede-leidinggevende rol die vermoedelijk iets minder groot was. Ook hier wijst de officier op het feit dat de verdachte geen inzicht heeft getoond in de laakbaarheid van haar handelen en vordert hij een beroepsverbod voor 3 jaar. Tegen de derde verdachte eist de officier 16 maanden voor zijn faciliterende rol. De rechtbank doet op 16 augustus uitspraak. BRON: OM

    01-09-2017 om 10:34 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ook dit zal wel niet waar zijn toch.!!!!!

    EMMEN - Het regent klachten over Monte Christo B.V. en Stichting Phareon in Emmen. Het gaat onder meer om vermoedens van fraude met persoonsgebonden budgetten (PGB's), het in rekening brengen van 5.000 euro entreegeld voor werknemers en tientallen onbetaalde rekeningen.
    Monte Christo B.V. en Stichting Phareon zijn opgericht door Henriëtte Bijen om jongeren met een beperking te begeleiden naar werk. Ongeleverde zorg "Dik anderhalf jaar is er dik, vet geld betaald voor zorg voor mij en heeft mevrouw Bijen mij niet de juiste zorg verleend", zegt Monique Kist. Ze komt van ver. Leefde op straat en was aan de drugs. Via Monte Christo hoopte ze er weer bovenop te komen. "Ik moest alles zelf regelen terwijl zij 2.300 euro per maand ontvingen", zegt ze.
    Voor Chantal Korst werd bijna 3.000 euro per maand aan persoonsgebonden budget aangevraagd. En ook zij zegt niet de juiste hulp te hebben gekregen. "Het is gewoon oplichting", zegt ze. Eindverantwoordelijkheid bij budgethouder Korst maakte geen melding van de ongeleverde zorg. "Ik ben zelf verantwoordelijk voor de besteding van het geld", aldus Korst. Als blijkt dat het geld niet goed is besteed, dan moet ze het zorggeld zelf terugbetalen en niet de zorgverlener. Ze komt er nu toch mee naar buiten omdat ze wil voorkomen dat nog meer mensen gedupeerd raken. Ze krijgt nu begeleiding van Zorg en Adviesbureau Rescue. "Meer hulp voor minder geld", zegt Korst. Volgens haar huidige begeleider Jacqueline Harms gaat het om tientallen jongeren die aan hun lot over worden gelaten door Monte Christo.
    "Ik heb nog een overzicht liggen van een jongen waarvoor 5.200 euro per maand zorggeld werd aangevraagd. Ze hebben niets voor hem gedaan", zegt Harms. Entreefee Harms zou zelf ook gaan werken voor Monte Christo. Als zelfstandige deed ze de begeleiding van een cliënt van Monte Christo voor 9.537,50 euro. Zonder haar instemming werd 5.000 euro entreegeld ingehouden (exclusief BTW) van de factuur en nog 2.000 euro 'begeleidingskosten' voor Bijen. Uiteindelijk werd 216,32 euro aan haar overgemaakt. "Het is puur fraude wat er gebeurt", aldus Harms.
    Ook zag ze hoe een handtekening werd vervalst. "Dat was voor mij een teken dat er meer mis was." Ze overweegt alsnog aangifte te doen bij de politie.
    Met een aangifte van oplichting en verduistering uit 2011 is volgens de betrokkenen niets gebeurd. Een recentere aangifte is geseponeerd omdat het een civiele zaak zou zijn. Talloze schuldeisers De Monte Christo B.V., de inmiddels failliete Stichting Monte Christo Foundation en de Stichting Phareon, allemaal van dezelfde eigenaar, hebben veel mensen financieel benadeeld. Zo werden er panden gekocht en niet afgenomen, zijn leningen niet terugbetaald en blijven rekeningen onbetaald.
    Erik Drenth verhuurde een pand aan Monte Christo en zegt nog circa 15.000 euro tegoed te hebben aan huur, boeterentes, advocaatkosten en andere kosten. Hij heeft daar niets van teruggezien wegens het faillissement van de Stichting Monte Christo Foundation in 2012. "Daarna ging de eigenaresse gewoon verder met een ander bedrijf", zegt Drenth. "Het is een mevrouw met een hele vlotte babbel. Ze palmt je in. Ze heeft ooit eens gezegd dat ze een helikopterview had omdat ze met een heleboel zaken tegelijk bezig was. Maar dan wel een helikopter met de wieken in de war.
    Ik denk dat ze zelf hulp nodig heeft en voor zichzelf maar een PGB moet aanvragen en een goede psychiater te nemen", aldus Drenth. Hij waarschuwt om geen zaken te doen met Henriëtte Bijen. Weinig controle Bij het Zorgkantoor van Zilveren Kruis/Achmea is één Drents dossier van Monte Christo waarbij het zorggeld niet goed is verantwoord en geld moet worden terugbetaald. De verantwoording van het PGB-geld en de controle daarop gebeurt overigens schriftelijk. "In 98 procent van de gevallen gaat het goed en als het mis gaat, is dat vaak bij kwetsbare mensen", zegt woordvoerder Christine Rompa. Een deel van de zorgaanvragen loopt via de gemeente Emmen.
    De gemeente is bevoegd om de kwaliteit van de zorg te controleren maar heeft dat nog niet gedaan bij Monte Christo. "We zijn alert op signalen en klachten. Maar het is de vraag of een PGB het juiste instrument is voor kwetsbare groepen", zegt een woordvoerder. De Sociale Verzekeringsbank (SVB) laat weten geen kwaliteitscontrole uit te voeren op de geleverde zorg. "Wij doen alleen een financiële controle. Zo kijken wij bijvoorbeeld of het bedrag klopt met het aantal uren", aldus een woordvoerder. Vraagtekens bij kwaliteit De Inspectie voor de Gezonheidszorg (IGZ) heeft het afgelopen jaar twee keer een bezoek gebracht aan de Stichting Phareon. In een recent rapport schrijft de IGZ dat moeilijk is vast te stellen of de daadwerkelijk geleverde zorg van een goed niveau is, omdat allerlei gegevens ontbreken.
    De Stichting Phareon belooft beterschap voor maart 2017. Het is nog niet zeker dat de IGZ daar ook genoegen neemt. "Wat ik wel kan laten weten is dat wij de organisatie nauwlettend volgen," zegt woordvoerder Ellemieke van der Horst. De inspectie verzoekt mensen die klachten hebben over Monte Christo deze te melden bij het Landelijk Meldpunt Zorg. "Meldingen en signalen zijn van groot belang voor ons toezicht," aldus Van der Horst. Henriëtte Bijen was tot op heden niet voor commentaar bereikbaar. Onderzoeksprogramma De Monitor van KRO-NCRV besteedt zondag uitgebreid aandacht aan Monte Christo. Door: Petra Wijnsema
    bron:rtv drenthe

    29-11-2016 om 20:02 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IK ZOU ZEGGEN:SORRY,SORRY,SORRY

    ASSEN - De Inspectie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (ISZW) heeft rond het middaguur een inval gedaan bij een bedrijf aan de Collardslaan in Assen. Volgens een woordvoerder van de inspectie gaat het om een onderzoek naar fraude met pgb-gelden. Inspecteurs doorzochten het pand en hebben administratie, computers en telefoons in beslag genomen. Er zijn geen aanhoudingen verricht. De ISZW werd bij de inval ondersteund door fiscale opsporings- en inlichtingendienst FIOD. In het pand is een bedrijf gevestigd dat zich bezighoudt met begeleid wonen, dagbesteding en 24-uurs opvang. Daarnaast zijn in het pand en in twee panden daarnaast kamers voor 18 tot 25 mensen aanwezig die daar onder begeleiding kunnen wonen. Overlast In de afgelopen jaren hebben de bewoners enkele keren overlast veroorzaakt, zegt een overbuurman. Hijzelf deed drie jaar geleden aangifte nadat een bewoner hem enkele tanden uit het gebit sloeg. Emmen In Emmen deden de ISZW en de FIOD ook een inval. Die inval was in een ander pand van hetzelfde bedrijf. Ook daar werden de administratie, computers en telefoons in beslag genomen. Niemand werd aangehouden.
    BRON:RTV DRENTHE

    12-10-2016 om 20:21 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verpleegzorg in opspraak incl de 150 instellingen asl pdf te lezen

    Lijst 150 verpleegzorginstellingen Nieuwsbericht | 05-07-2016 De IGZ heeft afgelopen anderhalf jaar intensief toezicht gehouden op 150 verpleegzorginstellingen. Op 4 juli publiceerde de IGZ een eindrapport over het toezicht op deze 150 verpleegzorginstellingen. De lijst met de betrokken zorginstellingen is aan staatssecretaris Van Rijn aangeboden. Nadat de staatssecretaris deze lijst aan de Tweede Kamer heeft gezonden, heeft de IGZ deze lijst met een toelichting op haar website geplaatst. In dit eindrapport staan de algemene bevindingen en de conclusies uit het intensief toezicht weergegeven. Het gaat hierbij om het toezicht over de gehele periode van 1 januari 2015 tot en met 15 maart 2016. De rapporten van de inspectiebezoeken die in het kader van dit intensief toezicht hebben plaatsgevonden aan locaties van deze verpleegzorginstellingen, zijn al eerder gepubliceerd op www.igz.nl. Selectie van de verpleegzorginstellingen In december 2014 is een lijst met 150 verpleegzorginstellingen vastgesteld op basis van een risicoanalyse. De selectie van de verpleegzorginstellingen die op de lijst staan is op basis van een interne analyse die de inspectie jaarlijks uitvoert. Deze lijst wordt gaandeweg het bezoekjaar bijgesteld op basis van nieuwe informatie. Peildatum 15 maart 2016 Het oordeel van de IGZ op 15 maart 2016 over de betrokken zorginstellingen is gebaseerd op de bevindingen van het toezicht. Deze toezichtresultaten zoals oordelen uit inspectiebezoeken, calamiteitenrapportages en oordelen op basis van een bestuursgesprek zijn gewogen en vertaald naar vervolgactiviteiten en een indeling in 4 categorieën. Alle ontwikkelingen in de zorginstellingen ná 15 maart 2016, of dit nu een positieve of negatieve ontwikkeling is, maken geen onderdeel uit van het rapport en hebben daarmee logischerwijze geen invloed gehad op de plaats in een van de 4 in het eindrapport opgenomen categorieën. De inspectie stelt vast dat instellingen niet stil zitten en hard werken om de tekortkomingen aan te pakken en verbetering door te voeren. Ook is de inspectie alweer bij een aantal instellingen op bezoek geweest. Als de inspectie de rapporten met de bevindingen van deze bezoeken klaar heeft, worden ze volgens de gebruikelijke procedure openbaar gemaakt. Er kunnen grote verschillen bestaan tussen locaties. De kwaliteit en veiligheid van zorg kan bij de ene locatie op orde zijn, terwijl een andere locatie van dezelfde aanbieder flinke tekortkomingen laat zien. Ook kunnen er op meerdere locaties tekortkomingen zijn. Zoals uit het onderzoek blijkt, stuurde een derde van deze 150 instellingen onvoldoende op kwaliteit en veiligheid van de zorg. In deze situaties heeft de inspectie zorgen over de kwaliteit en veiligheid van zorg binnen de gehéle instelling. Categorieën De lijst met 150 instellingen is door de IGZ onderverdeeld in vier categorieën. De samenstelling geeft de stand van zaken weer op 15 maart 2016. Het kan dus zijn dat de situatie inmiddels is gewijzigd. Voor een eventuele zienswijze van de betrokken organisatie wordt verwezen naar de website van de desbetreffende instellingen zelf. De onderverdeling in categorieën is als volgt: 1. Intensief vervolgtoezicht Dit betekent dat binnen een organisatie in korte tijd bestuursgesprekken en meerdere (onaangekondigde) bezoeken bij verschillende locaties van de zorginstelling plaatsvinden. Op basis daarvan gaat de inspectie een oordeel geven over de gehele zorgorganisatie of heeft dat inmiddels gedaan. 2. Vervolgtoezicht De inspectie houdt vervolgtoezicht in de vorm van inspectiebezoeken en/of bestuursgesprekken. De inspectie toetst zo of de instelling de tekortkomingen die zijn geconstateerd, oplost. Als dat het geval is, sluit de inspectie het toezichttraject op betreffende locatie af (zie 4). 3. In afwachting van resultaatsverslag al dan niet vervolgtoezicht nodig De inspectie heeft in een bezoek tekortkomingen geconstateerd. De instelling moet van de inspectie een verslag maken over hoe zij deze tekortkomingen aanpakt en/of heeft aangepakt, het zogenoemde resultaatsverslag. De inspectie bepaalt na ontvangst van dit resultaatverslag of vervolgtoezicht noodzakelijk is (zie 2). 4. Toezichttraject afgesloten Dit betekent dat de inspectie in 2016 de zorginstelling niet opnieuw vanuit het risicotoezicht bezoekt. Indien meldingen of andere signalen aanleiding geven voor toezicht, zal de inspectie opnieuw toezicht houden in de vorm van inspectiebezoeken en/of bestuursgesprekken. Update 06-07-2016: de Tweede Kamer heeft staatssecretaris Van Rijn verzocht om de lijst met namen van 150 verpleegzorginstellingen openbaar te maken. De inspecteur-generaal van de IGZ zond op 5 juli 2016 deze brief aan de staatssecretaris (pdf-bestand, 99 kB) met de onderstaande lijst met namen als bijlage. bron:igz

    Bijlagen:
    Lijst op alfabetische volgorde 15032016_tcm294-376746.pdf (211.8 KB)   

    08-07-2016 om 11:38 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ach ach de awbz betalende burger weet dat dit schering en inslag is,maar zolang er werk word gecreerd uit deze inkomsten kijken bestuurders ,meestal de andere kant op

    Amsterdam, 5 juli 2016 – Het Openbaar Ministerie (OM) doet onderzoek naar twee grote zaken van zorgfraude in de Randstad. In een zaak tegen een bestuurder van een zorginstelling voor verstandelijk gehandicapten, die vermoedelijk sinds 2011 ruim 1,5 miljoen euro heeft onttrokken aan de instelling, zijn vorige week in totaal zes verdachten aangehouden, onder wie de zorgbestuurder zelf. De bestuurder is aangehouden op verdenking van oplichting, valsheid in geschrift, het opmaken van valse jaarrekeningen en witwassen. Zijn vriendin is aangehouden op verdenking van witwassen. Beiden zijn afgelopen vrijdag door de rechter-commissaris in bewaring gesteld. Naast de zorgbestuurder en zijn partner worden ook twee toezichthouders en twee andere personen verdacht van betrokkenheid bij de strafbare feiten. Onder hen zijn twee leden van de Raad van Toezicht van de zorginstelling aangehouden en een accountant en medewerker van de instelling zijn door het OM verhoord als verdachte.
    De zorginstelling De zorginstelling is een stichting in Zuid-Holland met meerdere vestigingen, die zowel zorg als huisvesting voor licht verstandelijk gehandicapten levert. Volgens het OM krijgt de instelling jaarlijks miljoenen aan zorgenden voor het leveren van Zorg In Natura (ZIN). Volgens de jaarrekeningen van de zorginstelling zou de bestuurder een salaris hebben ontvangen dat onder de Balkenende-norm viel maar was zijn werkelijke salaris door de fraude vermoedelijk een veelvoud hiervan. Melding over verdachte transacties Eind 2015 startte het OM een onderzoek naar aanleiding van een melding van verdachte transacties bij de instelling, gemeld bij de FIU. De Inspectie SZW doorzocht vorige week de woning van de bestuurder, alsmede zijn kantoor bij de borginstelling. Daarbij werden twee Porsches, een Audi, een BMW, dure sieraden en horloges, administratie en computers in beslag genomen. Ook is beslag gelegd op de banktegoeden van de bestuurder en zijn partner. Ook is het kantoor van de accountant en de woningen van de leden van de Raad van Toezicht doorzocht.

    08-07-2016 om 11:27 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GRAAIEN EN ZAKKENVULLEN IN DE ZORG?? WELNEE NOEM HET MAAR DE ZORGMAFFIA DAT IS DE JUISTE BETITELING.

    dinsdag 28 juni 2016, 18:35 Kamerleden razend over zorgwinsten: verrijking directeuren onaanvaardbaar ARNHEM - Kamerleden zijn boos dat miljoenen euro's zorggeld in zakken van zorgdirecteuren verdwijnen. Ze reageren op de conclusie van twee hoogleraren van Tilburg University die in opdracht van Omroep Gelderland de financiële gegevens van zorgbedrijven hebben onderzocht. Uit de cijfers blijkt dat vooral kleine bedrijven hoge winsten maken. In totaal is volgens de hoogleraren in 2014 zo'n 1 miljard euro van het zorgbudget van 31 miljard euro niet aan zorg besteed. Renske Leijten (SP): 'In de zorg mag er geen sprake zijn van winst. Het geld is bedoeld voor zorg en als er geld over is, dan moet dat op andere plekken in de zorg besteed worden. Ik verwacht dat Van Rijn met een actiepakket gaat komen. Want hij zegt aan de ene kant dat we moeten bezuinigen, omdat de zorg te duur is. Dan kan hij niet aan de andere kant mensen zichzelf laten verrijken aan diezelfde zorg.' Leijten heeft inmiddels Kamervragen gesteld aan staatssecretaris Van Rijn. Sjoerd Potters (VVD): 'Natuurlijk mag je je boterham verdienen in de zorg, maar het moet niet zo zijn dat je je over de rug van kwetsbare cliënten zoveel mogelijk verrijkt. Het toezicht op de zorgbedrijven moet beter. Zorgverzekeraars moeten er bovenop zitten en ingrijpen.' Ook Potters stelde vandaag schriftelijke Kamervragen. Otwin van Dijk en John Kerstens (PvdA): 'Wij vinden het onwenselijk dat grote bedragen publiek geld worden uitgekeerd aan zorgbestuurders, terwijl dat geld eigenlijk voor zorg is bedoeld. We gaan over Kamervragen stellen over de Wet Normering Topinkomens, omdat zorgdirecteuren blijkbaar bovenop hun salaris winst aan zichzelf uitkeren als ze aandeelhouder van het bedrijf zijn.' Fleur Agema (PVV): 'SCHANDE! Miljoenengegraai in zorgland waar elk dubbeltje wordt omgedraaid. Ik heb een debat aangevraagd.' Carla Dik-Faber (ChristenUnie): 'Dit-is-te-gek-voor-woorden. Zorggeld is voor zorg.' 'Instanties kijken weg' Leijten stelde eerder naar aanleiding van berichtgeving van Omroep Gelderland al Kamervragen over het gebrek aan controle op bedrijven die werken met persoonsgebonden budgetten. Dit naar aanleiding van cliënten die vorig jaar klaagden over zorginstelling Boriz die te veel uren zou declareren. 'Wat ik tragisch vind is dat er zo lang wordt weggekeken door instanties. Er zijn al zo lang signalen dat er iets niet klopt, maar die cliënten kregen nergens voet aan de grond. Dat vind ik vooral erg.' Onlangs is Menzis inmiddels een officieel fraude-onderzoek gestart naar Boriz. 'Meer geld voor opsporing fraude' Dinsdag beantwoordde staatssecretaris Van Rijn een aantal eerder ingediende schriftelijke vragen van Leijten. Hierin geeft Van Rijn aan dat diverse instanties een rol spelen in de opsporing van pgb-fraude. Hij stelde eerder dit jaar 2,4 miljoen euro extra beschikbaar voor de opsporing. De Inspectie SZW krijgt 18 man erbij en het Openbaar Ministerie 3. Deze extra mensen zullen zich vooral bezighouden met de zwaardere onderzoeken naar fraude. Vorig jaar zijn 22 fraudesignalen binnengekomen. Hiervan worden 17 zaken opgepakt om strafrechtelijk te onderzoeken. BRON:TV GELDERLAND

    08-07-2016 om 11:16 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAT DIT AL JAREN GEBEURT WEET NATUURLIJK NIEMAND !!!!

    ARNHEM - 'Ik ben verbaasd dat je in de zorg zo gemakkelijk geld kunt verdienen. Het is een goudmijn', zegt professor Accountancy Jeroen Suijs van Tilburg University. 'Via winsten verdwijnt heel wat zorggeld in de zakken van de directie', aldus professor Harrie Verbon, van Openbare Financiën van dezelfde universiteit. Verbon schat dat de overheid 1 miljard euro kan besparen op een totaalbedrag van 31 miljard aan zorggeld. Wat is er aan de hand? Op verzoek van Omroep Gelderland onderzochten beide hoogleraren de cijfers die bedrijven openbaar moeten maken via jaarverslagenzorg.nl. Op deze website staat alle financiële informatie die erkende zorgbedrijven hebben aangeleverd. Het gaat om zorgbedrijven die onder andere actief zijn in de geestelijke gezondheidszorg, de gehandicaptenzorg en die verpleging, verzorging en thuiszorg bieden. Conclusie: vooral kleine zorgbedrijven maken enorm hoge winsten. Niet alleen in Gelderland, maar in heel Nederland. Meer dan 10% procent winst De hoogleraren hebben in het bijzonder gekeken naar bedrijven die zorg bieden aan de kwetsbaren in de samenleving zoals (licht) verstandelijk beperkten, mensen met psychische aandoeningen en met gedragsproblemen. De zorg waar het onder andere om gaat is begeleiding aan huis, beschermd wonen, logeeropvang en dagbesteding. Eén op de zes van deze Gelderse bedrijven maakt meer dan 10% winst. Plushome uit Arnhem spant de kroon met 32,5%. De twee bestuurders van Plushome kregen ieder meer dan 50.000 euro per jaar aan salaris en maakten daarnaast nog een nettowinst van bijna 400.000 euro. Meer dan de helft hiervan werd via dividend uitgekeerd. 'Zorgbedrijven maken te veel winst' Verbon is verbijsterd na het bestuderen van de cijfers in de zorgsector. 'Mijn conclusie is dat te veel zorgbedrijven te veel winst maken. Het gaat om overheidsgeld dat bedoeld is voor de zorg, maar dat niet allemaal aan zorg is besteed. Dat vind ik volstrekt verwerpelijk.' Hoogleraar Accountancy Jeroen Suijs heeft twee verklaringen voor de hoge winstmarges. 'Of de bedrijven werken heel erg efficiënt, of ze strijken zorggelden op door meer zorg te declareren dan te leveren. Bijvoorbeeld wanneer een bedrijf 1 uur zorg declareert, terwijl er maar een half uur zorg is geleverd.' Volgens Suijs betekent het in beide gevallen dat de overheid minder geld zou kunnen besteden aan de zorg, zodat de zorgkosten omlaag gaan. 'Niemand die ingrijpt' Verbon verbaast zich erover dat de overheid niets aan de hoge winsten doet. 'Als je naar de cijfers kijkt, zie je meteen dat er vaak iets niet klopt. Waarom moeten bedrijven zich financieel verantwoorden als er verder niets mee gedaan wordt? Een derde van de bedrijven levert helemaal geen jaarrekening in. Deze bedrijven zijn niet te controleren en niemand die ingrijpt. Dat vind ik opmerkelijk.'
    BRON: TV GELDERLAND

    08-07-2016 om 11:12 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALS JE DE PDF'S GOED LEEST WEET JE WEL OVER HOE EN WAT.

    Zorgvilla Mardan onder verscherpt toezicht Nieuwsbericht | 14-06-2016

     De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) heeft Zorgvilla Mardan in Wildervank voor drie maanden onder verscherpt toezicht gesteld. Volgens de inspectie voldoet de zorg niet aan de normen en leidt dit tot risico’s voor cliënten. De inspectie heeft niet voldoende vertrouwen dat Zorgvilla Mardan zonder extra maatregelen binnen een redelijke termijn de problemen kan oplossen.
    Zorgvilla Mardan in Wildervank is onderdeel van Mardan Zorg BV. Dit is een kleinschalige zorgaanbieder voor begeleiding, persoonlijke verzorging en verpleging. Zorgvilla Mardan is op 1 januari 2016 gestart en biedt woonruimte voor maximaal 19 cliënten. In Zorgvilla Mardan wonen cliënten met heel verschillende zorgvragen. Belangrijkste conclusies
    Op 1 april 2016 bracht de IGZ een inspectiebezoek aan Zorgvilla Mardan. Er woonden toen negen cliënten. Tijdens het inspectiebezoek bleek dat Zorgvilla Mardan voldeed aan maar 1 van de 21 getoetste normen. Sinds de start is het Mardan niet gelukt om inzicht te krijgen in de uiteenlopende zorgbehoeften van cliënten. De instelling heeft niet vastgelegd aan welke cliënten ze wel en geen zorg kan bieden. De zorgaanbieder zegt dat de deskundigheid van de medewerkers past bij de zorg in de zorgvilla. Maar men kan dit niet aantonen. Ook heeft Zorgvilla Mardan de zorgbehoefte van cliënten niet of nauwelijks vertaald naar zorgactiviteiten. Verder is de medicatieveiligheid onvoldoende. Dat bleek bijvoorbeeld uit slechte afspraken over zogenaamde voorbehouden handelingen. Dat zijn handelingen die alleen bepaalde zorgverleners mogen uitvoeren. Hoe nu verder? De IGZ verwacht dat Mardan zich inspant om alle problemen snel op te lossen. Met aangekondigde en onverwachte bezoeken blijft de inspectie de ontwikkelingen bij Zorgvilla Marden nauwlettend volgen.

    BRON :IGZ

    Bijlagen:
    Mardan1.PDF (109.6 KB)   
    Mardan2.PDF (522.3 KB)   

    24-06-2016 om 20:34 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het bericht van igz hoe de vork daar in de steel zit bij veilig huis,incl de pdf.files

    Inspecties stellen Veilig Thuis Drenthe onder verscherpt toezicht Nieuwsbericht | 08-06-2016 De Inspectie Jeugdzorg en de Inspectie voor de Gezondheidszorg hebben Veilig Thuis Drenthe, onderdeel van GGD Drenthe, op 31 mei jl. onder verscherpt toezicht gesteld voor een periode van maximaal zes maanden. Aanleiding voor het verscherpt toezicht vormt de uitkomst van de hertoets op 20 mei 2016. De geconstateerde wachtlijsten zijn risicovol voor leden van gezinnen en huishoudens. Op 24 augustus 2015 hebben de inspecties Stap 1 van het toezicht naar Veilig Thuis uitgevoerd bij Veilig Thuis Drenthe. Uit het toezicht bleek dat Veilig Thuis Drenthe aan slechts acht van de 24 verwachtingen voldeed. De inspecties constateerden urgente verbeterpunten ten aanzien van de bereikbaarheid en beschikbaarheid van Veilig Thuis Drenthe en het zicht hebben op de veiligheid van alle leden van gezinnen en huishoudens. Veilig Thuis Drenthe heeft een verbeterplan opgesteld en de inspecties ontvingen maandelijks cijfers over wachtlijsten en doorlooptijden. Eind december 2015 ontvingen de inspecties de uitkomsten van een interne audit die wezen op een positieve ontwikkeling in de uitvoering van de verbetermaatregelen. Alle verbeterpunten zouden volgens de interne audit per april 2016 gerealiseerd zijn. Op vrijdag 20 mei 2016 hebben de inspecties een hertoets Stap 1 uitgevoerd bij Veilig Thuis Drenthe. Bevindingen hertoets Veilig Thuis Drenthe voldoet bij de hertoets nog steeds niet aan zes verwachtingen van de inspecties. De medewerkers van de bereikbaarheidsdienst hebben buiten kantoortijden geen toegang tot het registratiesysteem. Hierdoor kunnen zij niet nagaan of leden van gezinnen en huishoudens bekend zijn bij Veilig Thuis Drenthe en kunnen zij niet de benodigde handelingen verrichten. Veilig Thuis Drenthe heeft geen actueel beeld van de veiligheid van alle leden van gezinnen en huishoudens die op de wachtlijst staan voor onderzoek. Op de wachtlijst voor onderzoek staan meldingen van januari 2016 en meerdere meldingen met een hoge prioriteit. Meldingen uit het registratiesysteem van het voormalige AMK die de onderzoekstermijn van tien weken hebben overschreden zijn niet vermeld op de door de inspecties ontvangen overzichten. Conclusie De inspecties stellen vast dat er vanwege de tekortkomingen sprake is van risico’s voor de gezondheid en veiligheid van leden van gezinnen en huishoudens die gemeld worden bij Veilig Thuis Drenthe. Bovendien stellen de inspecties vast dat er onvoldoende vertrouwen is in de aanpak en werkwijze van Veilig Thuis Drenthe om deze tekortkomingen op eigen kracht en binnen redelijke termijn op te lossen. Verwachtingen De inspecties verwachten van de GGD Drenthe, als primair verantwoordelijke voor de kwaliteit van Veilig Thuis Drenthe, dat deze op zo kort mogelijke termijn alle noodzakelijke maatregelen treft op het gebied van de gestelde tekortkomingen met betrekking tot de wachtlijst en de verbeterpunten uit het toezicht Stap 1. In ieder geval: Het op zo kort mogelijke termijn terugbrengen van de wachtlijst en tweewekelijkse opgave van de bestaande wachtlijst; In de tussentijd zicht houden op de veiligheid van alle leden van gezinnen en huishoudens op de wachtlijst; Alle verbeterpunten naar aanleiding van de hertoets Stap 1 voortvarend uitvoeren. Vervolg De inspecties zullen tijdens het verscherpt toezicht nauwkeurig monitoren of de aangekondigde verbetermaatregelen worden uitgevoerd en geborgd. De inspecties zullen in deze periode aangekondigde en onaangekondigde bezoeken brengen. Verder verwachten de inspecties naast de tweewekelijkse opgave over de wachtlijst een maandelijkse voortgangsrapportage over de ingezette verbetermaatregelen.
    bron:igz

    Bijlagen:
    Hertoets naar de kwaliteit van Veilig Thuis Drenthe_tcm294-376164.pdf (766.8 KB)   
    WEBVERSIE aankondigen verscherpt toezicht Veilig Thuis Drenthe_tcm294-376165.pdf (455.8 KB)   

    10-06-2016 om 20:37 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAT VOOR BURGERGELD NIET ALLEMAAL TE KOOP IS HEDENDAAG'S.

    ASSEN - Er komt een onafhankelijk onderzoek naar de problemen bij Veilig Thuis Drenthe.
    De manager is vervangen door een interim-manager, die orde op zaken moet stellen bij Veilig Thuis Drenthe. Dat meldde wethouder Harmke Vlieg van Assen vanavond in de gemeenteraad van Assen.
    Het onderzoek gebeurt op initiatief van de gemeenten Assen en Emmen. Beide gemeenten willen de onderste steen boven van de problemen bij het advies- en meldpunt voor kindermishandeling en huiselijk geweld. Zorgwekkend Aanleiding voor dit onderzoek is het besluit van Inspectie Jeugdzorg en de Inspectie voor de Gezondheidszorg om Veilig Thuis Drenthe voor een half jaar onder verscherpt toezicht te stellen. "We willen weten hoe dit heeft kunnen gebeuren", zegt Vlieg, "en dit moet leiden tot een totaalplan van aanpak." Vlieg onderschrijft de bevindingen van de inspecties. "Die zijn zorgwekkend. We schieten tekort en de wachtlijsten zijn te lang. Ik was onaangenaam verrast, ik schrok ervan en vond en vind het nog steeds ernstig", aldus Vlieg. In gevaar? Wethouder Vlieg, die ook voorzitter is van het dagelijks bestuur van de GGD Drenthe, zei dat vanavond na vragen van PvdA, CDA en de Stadspartij PLOP. De partijen willen weten wat de ernst van de situatie is bij Veilig Thuis Drenthe, welke verbeterpunten er op korte termijn doorgevoerd worden en of gezinnen en kinderen in gevaar zijn. Onder de maat Veilig Thuis Drenthe is onderdeel van de GGD Drenthe, en is sinds 2015 het nieuwe advies- en meldpunt van huiselijk geweld en kindermishandeling. Twee organisaties, het meldpunt huiselijk geweld en het advies- en meldpunt voor kindermishandeling, zijn daarin samengevoegd. Met een voldoende op achttien van de 24 punten, scoort Veilig Thuis Drenthe volgens de inspecties onder de maat. Vooral de lange wachtlijst is een groot probleem. Tientallen zaken bleven langer dan de maximale wachttijd van tien weken liggen. Zie ook: Veilig Thuis Drenthe onder verscherpt toezicht Vorig jaar was de organisatie bij Veilig Thuis Drenthe ook al niet op orde. Er zijn toen meteen enkele verbeteringen doorgevoerd, maar volgens wethouder Vlieg onvoldoende, zo bleek bij een inspectiebezoek eind mei. "De urgentie ontbreekt zeker niet bij ons. Vorig jaar scoorden we maar op acht punten van de 24 een voldoende. Nu zitten we al op achttien, dus het wordt beter. We hebben er vertrouwen in." Wachtlijst moet naar nul Ook is de wachtlijst nader onder de loupe genomen, zo zegt Vlieg. Van de veertig zaken die erop stonden, zijn er veertien afgehandeld. "Waar we naartoe willen, is dat we helemaal geen wachtlijsten meer hebben", aldus Vlieg. Volgens Vlieg wordt er al een paar weken hard gewerkt aan allerlei verbeteringen. "We hebben ook indringend gesproken met de directie. Maar er zijn ook meer professionele krachten nodig, om bij Veilig Thuis Drenthe alle meldingen aan te kunnen. Er is het afgelopen jaar nogal wat aan meldingen gedaan", zegt ze. Van de Drentse gemeenten is 1,2 miljoen euro extra nodig. "Dat verzoek ligt er nu", aldus Vlieg. Zie ook: Veilig Thuis Drenthe wil extra geld om problemen op te lossen Veiligheid en gezondheid voorop Het college van Assen heeft deze week al besloten het extra geld beschikbaar te stellen, zo zei Vlieg in de gemeenteraad. In Assen gaat dat om 160.000 euro. De wethouder gaat ervan uit dat ook de andere Drentse gemeenten de komende weken volgen. "Veiligheid en gezondheid voor kinderen en gezinsleden moeten de hoogste prioriteit hebben. Daar werken we hard aan."
    Door: margriet benak

    BRON:RTV DRENTHE

    10-06-2016 om 20:24 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ach ja wat moet je er nog van zeggen.

    Mathijs Steinberger
     1-4-16 - 05:00 © anp
     De politie vermoedt dat de voormalige zorgorganisatie Fundament, Dragers in Zorg grootschalige fraude heeft gepleegd met pgb's.
     Omdat het Fundament ook hun bewindvoerder was, hebben de cliënten het geld nooit gezien en weten ze niet wat ermee gebeurd is
     Volgens advocaat Arjan Boer, die zo'n 70 voormalige cliënten van Fundament bijstaat, gaat het om een bedrag van 2 tot 2,5 miljoen euro. De voormalige eigenaar ontkent fraude met klem en vindt dat zijn bedrijf om zeep is geholpen.
     Afgelopen woensdag deed de politie invallen in een woning met kantoor in Amersfoort en een woning/kantoor aan de Battutalaan in Kanaleneiland. Er werden administratie, computers en gegevensdragers in beslag genomen.
     Beheer Fundament was gevestigd in 't Goy in Houten en verleende zorg en begeleiding aan huis bij mensen met een verstandelijke beperking in de provincie Utrecht. Daarnaast bezat de organisatie zorgwoningen in Houten. Ook beheerde Fundament de pgb's van cliënten.
     Het zorgkantoor, dat de persoonsgebonden budgetten verstrekt, vermoedde enkele jaren geleden dat opgegeven zorg niet werd verleend. Ook zou de administratie niet kloppen. In 2014 nam het zorgkantoor een ingrijpende maatregel door de pgb's van de kleine 100 cliënten van Fundament te stoppen. De zorg werd overgedragen aan Reinaerde. Fundament en enkele cliënten stapten naar de rechter om het stopzetten van de pgb's terug te draaien, maar kregen ongelijk. Het zorgkantoor wilde daarna volgens wettelijke regels de pgb's terugvorderen op de cliënten. Het gaat om duizenden tot tienduizenden euro's per budgethouder, zegt advocaat Arjan Boer. ,,Dit zijn mensen met een IQ tussen de 40 en 70. Velen zijn analfabeet.
    Omdat het Fundament ook hun bewindvoerder was, hebben de cliënten het geld nooit gezien en weten ze niet wat ermee gebeurd is. Nadat duidelijk werd dat de budgetten niet goed besteed waren, werd het bij hen teruggevorderd.'' Vertrouwen Volgens Boer hebben de cliënten grote emotionele schade geleden. ,,Ze zijn vertrouwen kwijt in mensen die hen zouden moeten helpen.'' ­De voormalig mede-eigenaar van het Fundament ontkent fraude te hebben gepleegd en is boos op het zorgkantoor en de politie. ,,Er is tien jaar lang aantoonbaar goede zorg geleverd. Van fraude is geen sprake.'' Hij wil niet met naam in de krant vanwege privacy van zijn familie. De man zegt dat enkele ontevreden klanten het zorgkantoor hebben benaderd en dat hun verhaal 'klakkeloos' is aangenomen. ,,Ik heb aangeboden dat alles onderzocht mocht worden, maar daar is geen gebruik van gemaakt. Van het zorgkantoor kreeg ik geen antwoorden. Pas een paar weken geleden heb ik er voor het eerst een gesprek gehad.'' Volgens hem waren veel budgethouders jarenlang tevreden. ,,Fraudeurs moeten worden aangepakt. Maar in dit geval heeft het zorgkantoor een professioneel zorgbedrijf ten onrechte om zeep geholpen en de budgethouders in de kou gezet.'' Hij heeft staatssecretaris Van Rijn een brief gestuurd en gevraagd om een onafhankelijk onderzoek. Bezorgd Tweede Kamerleden uitten vorig jaar grote bezorgdheid over het feit dat de bewindvoering over de pgb's en de zorg die daarvan betaald wordt, in één hand liggen. Inmiddels zijn er nieuwe, strengere regels die moeten voorkomen dat cliënten persoonlijk moeten opdraaien voor niet-geleverde zorg. Woordvoerder Christine Rompa van Zorgkantoor Zilveren Kruis zegt dat de dossiers op dit moment opnieuw worden beoordeeld. Als blijkt dat de verstandelijk gehandicapten niets te verwijten is, hoeven ze er niet voor op te draaien.

    bron:ad

    03-06-2016 om 20:37 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KIJK ZO KAN HET NATUURLIJK OOK.

    HOOGHALEN - Een oud-cliënt van Zachtfruitbedrijf Sturing in Hooghalen moet meer dan 40.000 euro zorggeld terugbetalen. Eigenaar Henk Sturing zou de gegevens die nodig zijn voor de verantwoording van het persoongebonden budget niet hebben aangeleverd . Het gaat om een 33-jarige man die in 2013 en 2014 dagbesteding heeft gekregen bij Sturing. De man heeft een verslaving en moeite met structuur. Op initiatief van Henk Sturing vroeg de cliënt een persoonsgebonden budget aan en dat kreeg hij ook. Maar nu moet hij vrijwel al het ontvangen zorggeld terugbetalen. Gegevens ontbreken Advocaat Karin Faber zegt dat haar cliënt facturen van Sturing nodig heeft om tegenover het Zilveren Kruis Zorgkantoor te kunnen verantwoorden hoe het geld is besteed. Ook ontbreken een zorgcontract en een behandelplan. Maar Henk Sturing komt volgens haar niet over de brug met de stukken. "Het is onbekend waarom hij die stukken niet wil geven. Mijn cliënt heeft er meerdere malen om gevraagd." Geld apart gezet Sturing zegt dat hij de facturen wel heeft gegeven. "Ik heb het vanmorgen nog nagekeken in de map," zegt hij. Hij erkent dat hij een deel van het geld onterecht heeft ontvangen. "Ik heb dat geld geparkeerd, omdat ik vreesde dat hij het zou besteden aan zijn verslaving." Mogelijk gerechtelijke stappen Sturing laat weten bereid te zijn mee te werken aan een oplossing. Mocht hij niet meewerken aan het aanleveren van de stukken, dan overweegt advocaat Faber juridische stappen. Zorgkantoor zoekt oplossing Het Zilveren Kruis Zorgkantoor in Zwolle gaat overleggen met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport voor een oplossing en verwacht hierover binnen een maand meer duidelijkheid. "Wij zijn de zaak nog aan het onderzoeken," zegt Zilveren Kruis-woordvoerder Christine Rompa. "Mocht blijken dat de cliënt buiten zijn schuld het zorggeld niet kan verantwoorden, dan gaat het zorgkantoor mogelijk proberen het geld terug te halen bij de zorgverlener." Bij het zorgkantoor zijn tien dossiers bekeken die zijn gerelateerd aan Zachtfruitbedrijf Sturing en in nog één ander geval moet een cliënt enkele duizenden euro's aan zorggeld terugbetalen. BRON:RTV DRENTHE

    04-04-2016 om 16:56 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOU ER OOK ONDERZOEK KOMEN ,VAN MANIPULATIE CLIENTEN DOOR DEZE INSTELLING ???

    Stichting Vanboeijen onder verscherpt toezicht Nieuwsbericht | 04-03-2016

    De Inspectie voor de Gezondheidszorg (inspectie) heeft Stichting Vanboeijen te Assen voor een periode van zes maanden onder verscherpt toezicht gesteld. Volgens de inspectie kan de bestuurlijke onrust bij Vanboeijen leiden tot risico’s voor de kwaliteit en veiligheid van zorg. Stichting Vanboeijen biedt zorg en ondersteuning aan ongeveer 750 cliënten met een verstandelijke beperking. Eind vorig jaar vernam de inspectie via de media dat er sprake zou zijn van bestuurlijke onrust bij Stichting Vanboeijen. Vanaf januari 2016 kreeg de inspectie signalen van verontruste medewerkers, de centrale verwantenraad en de medezeggenschapsraad. De signalen waren aanleiding voor de inspectie om op 22 en 23 februari 2016 met de raad van toezicht en raad van bestuur te spreken. Daarnaast bezocht de inspectie op 23 februari 2016 Stichting Vanboeijen. De inspectie sprak die dag met onder andere de centrale verwantenraad en de medezeggenschapsraad. Uit deze gesprekken bleek dat er veel onrust in de organisatie was door de ontwikkelingen binnen het bestuur en de gevolgen daarvan voor de aansturing van de organisatie. Uit de gesprekken werd ook duidelijk dat ontwikkelingen in de zorgverlening stilstonden omdat besluiten door de bestuurlijke onrust niet werden genomen. Op basis van haar bevindingen wil de inspectie dat de organisatie maatregelen neemt, zodat de bestuurlijke onrust verdwijnt. Alleen dan kan er op een goede manier gewerkt worden aan het verlenen van zorg en het verder verbeteren daarvan. De inspectie wil op korte termijn resultaat zien bij Vanboeijen. Als dit niet gebeurt dan overweegt de inspectie een bestuursrechtelijke maatregel te nemen die passend en effectief is. Uiteraard zal de inspectie in de komende periode de vorderingen bij Vanboeijen nauwlettend volgen met onverwachte bezoeken.

    BRON :IGZ

    Bijlagen:
    Instellen.pdf (138.8 KB)   
    Rapport.pdf (257.1 KB)   

    08-03-2016 om 19:34 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOU DE IGZ OOK VRAGEN WAAROM OUDERS BINNEN HUN INSTELLING HUN KINDEREN NIET MOGEN BEZOEKEN !!!!

    ASSEN - Zorginstelling Vanboeijen in Assen staat onder verscherpt toezicht van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Volgens de inspectie kan de bestuurlijke onrust bij Vanboeijen leiden tot risico's voor de kwaliteit en de veiligheid van de zorg. Het verscherpt toezicht is in ieder geval voor een periode van zes maanden. Maatregelen nemen De inspectie wil dat de organisatie maatregelen neemt, zodat de bestuurlijke onrust verdwijnt. "Alleen dan kan er op een goede manier gewerkt worden aan het verlenen van zorg en het verder verbeteren daarvan", aldus de inspectie. Als er op korte termijn geen resultaat is, dan zegt de inspectie een "bestuursrechtelijke maatregel te nemen". Raad van toezicht Het rommelt al een tijdje binnen de gehandicaptenzorginstelling. De medezeggenschapsraad eiste in februari dat de raad van toezicht op zou stappen. Voorzitter Janny Vlietstra weigerde echter te vertrekken. Gisteren werd bekend dat ze alsnog opstapt. Stichting Vanboeijen biedt zorg aan ongeveer 750 cliënten met een verstandelijke beperking. De woordvoerder van Vanboeijen laat aan RTV Drenthe weten dat ze vanmiddag met een schriftelijke verklaring komen. BRON: RTV DRENTHE

    08-03-2016 om 12:00 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DAAR GAAT IE WEER

    Hagenaar aangehouden voor PGB fraude Nieuwsbericht | 22-02-2016 | 15:15 Een 67 jarige Hagenaar is maandag 22 februari aangehouden voor fraude met PGB gelden. De aanhouding is verricht door de directie Opsporing van de Inspectie SZW onder leiding van het Functioneel Parket. De man trad op als zorgverlener voor verschillende PGB houders. Het zou gaan om een fraudebedrag van vermoedelijk € 300.000,-. Ook is de woning van de verdachte doorzocht en zijn er documenten en een kluis in beslag genomen. Het vermoeden is dat de inmiddels overleden vrouw van de verdachte PGB’s verzorgde voor mensen die zorg nodig hadden. De verdachte staat op vele formulieren als zorgverlener genoemd, maar heeft deze zorg nooit geleverd. Tevens gaf de verdachte andere zorgverleners instructies over manieren om te frauderen met de aangevraagde PGB’s. Tijdens het onderzoek is gebleken dat deze zorgverleners daadwerkelijk zijn uitbetaald, maar zij hebben geen zorg geleverd. De verdachte had vermoedelijk de beschikking over de bankrekeningen van deze zorgverleners en daarmee ook over het daarop uitbetaalde geld. Het onderzoek startte naar aanleiding van een melding van een PGB houder bij de politie. Het onderzoek wordt uitgevoerd door een team dat speciaal is opgericht om fraude met zorggelden aan te pakken. Dit team is onderdeel van de directie Opsporing van de Inspectie SZW en wordt gefinancierd door het ministerie van VWS. Sinds 1 januari 2013 voert dit team onderzoeken uit naar PGB-fraude. In opdracht van het ministerie van VWS is de opsporing in het zorgdomein geïntensiveerd. De directie Opsporing van de Inspectie SZW voert nu onderzoeken uit naar fraude in het gehele zorgdomein. Een PGB is een geldbedrag waarmee iemand die zorg, begeleiding of hulp behoeft, deze kan inkopen. Met een PGB koopt een zorgbehoevende zelfstandig de noodzakelijke zorg in. Het geld is alleen bedoeld voor zorg en mag niet worden uitgegeven aan andere zaken. Fraude met PGB ondermijnt de verzorgingsstaat.

    BRON :RIJKSOVERHEID

    28-02-2016 om 10:41 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INTERNE ONDERZOEK ?????

    Vanboeijen krijgt bezoek van Inspectie voor de Gezondheidszorg

     ASSEN - De medezeggenschapsraad van zorginstelling Vanboeijen in Assen gaat volgende week dinsdag in gesprek met de Inspectie voor de Gezondheidszorg. "De enige mogelijkheid die er nog is voor de medezeggenschapsraad", staat in een schriftelijke verklaring van de medezeggenschapsraad. Op bezoek De raad heeft weinig mogelijkheden om invloed uit te oefenen op de huidige situatie bij van Vanboeijen. De Inspectie voor de Gezondheidszorg komt dinsdag 23 februari langs bij de instelling. Onrust en zorgen Al anderhalf jaar heerst een bestuurscrisis bij de instelling en die leidt volgens de medezeggenschapsraad ook tot problemen op de werkvloer. De raad wil de inspectie nog een keer op de hoogte brengen van de ongerustheid over de zorg. Op een vakbondsbijeenkomst werd gisteren duidelijk dat onder het personeel een gevoel van onveiligheid en wantrouwen leeft. Ook daar wil de medezeggenschapsraad over praten met de inspectie. BRON:RTV DRENTHE

    17-02-2016 om 22:11 geschreven door g.b  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/08-03/09 2017
  • 28/11-04/12 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 26/10-01/11 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Rondvraag / Poll
    moeten we deze graai en zakkenvullers stoppen????
    ja
    nee
    zeker niet
    het gaat toch prima zo
    de burger betaald toch
    Bekijk resultaat




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs