Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Ter overweging ...
Teksten, mensen en ervaringen die aanzetten tot nadenken ...
02-06-2010
Facebook : waarom je account verwijderen ? (3/4)
Facebook is technisch onbetrouwbaar
Ook al kan je je vragen stellen over zijn ethische principes, toch is er meer aan de hand. Toen enkele dagen geleden uitlekte dat gebruikers heel eenvoudig en zonder technische kennis vriendschapsverzoeken en chatberichten van anderen konden bekijken, was dit ronduit beschamend voor Facebook.
Op woensdag 5 mei 2010 is de Facebook-chat tijdelijk op non-actief gezet omdat er een grote fout in de beveiliging van de website zat. De bug zorgde ervoor dat je de chatgesprekken van vrienden kon lezen. Maar er zijn meer veiligheidslekken, waardoor de kans groot is dat jouw informatie al lang in handen is van andere mensen.
De problemen van de voorbije dagen komen eerder voort uit technische onbeholpenheid. Want uiteraard wilde zelfs Mark Zuckerberg niet dat iedereen jouw chat of vriendschapsverzoeken kon zien. Maar het was de incompetentie of nonchalance van zijn team die het zover deed komen.
Je kan je account haast niet verwijderen
Misschien nog de meest doorslaggevende reden: Facebook maakt het ongelooflijk moeilijk om je account definitief te verwijderen. Ze maken geen beloftes over het verwijderen van je gegevens en de eigenaar van iedere applicatie die je hebt gebruikt mag jou data blijven bewaren.
Wanneer je naar je account-instellingen surft, krijg je wel een optie je account te 'desactiveren', maar dat is niet hetzelfde als verwijderen. Desactiveren betekent bijvoorbeeld dat je nog steeds kan worden gelabeld op foto's. Dus helemaal weg ben je niet.
Facebook laat je ook geen data exporteren. Als je ooit op het idee komt om te stoppen met Facebook en je wilt graag je foto's, teksten en contacten meenemen naar een andere plek, dan heb je een probleem. Facebook doet er alles aan om ervoor te zorgen dat je data op Facebook staan en er blijven. Het bedrijf gaat zelfs zo ver dat het claimt dat het overdragen van informatie illegaal is.
Wordt vervolgd
01-06-2010
Facebook : waarom je account verwijderen ? (2/4)
Jouw gegevens verpreiden zich als een lopend vuurtje
Facebook is bekend voor zijn duizenden applicaties, met toepassingen en spelletjes als Farmville en Maffia Wars, die miljoenen gebruikers regelmatig installeren. Maar het gevolg ervan is dat je de data niet alleen met Facebook deelt, maar ook met die vele applicaties. Iets wat veel Facebook-gebruikers niet beseffen.
Dat betekent niet alleen dat Facebook controle verliest over jouw data, maar ook dat AL je informatie, ook je 'privé-informatie', eigenlijk publiek is. En met de invoering van Facebook's 'Social Graph', is dit alleen maar meer informatie geworden. En als Facebook geen kwade bedoelingen heeft, dan zijn er vast wel andere applicatiemakers die dat wel hebben.
Facebook hanteert een dubieuze ethiek:
Vanaf het allereerste begin van het bestaan van Facebook, zijn er vragen over de ethiek van ceo Mark Zuckerberg. Het begon al met het forse bedrag dat Zuckerberg betaalde om een rechtszaak te verhinderen. Mark zou het idee van Harvard-klasgenoten hebben gejat.
Bovendien heeft Mark Zuckerberg recent nog aangegeven zich niet erg te bekommeren om de privacy van zijn gebruikers. "Mensen zijn gewoon geraakt aan het openlijk delen van informatie met mensen. Dat is vandaag gewoon een sociale norm", vertelde hij enkele maanden geleden nog.
De 26-jarige directeur van Facebook, Marc Zuckerberg, is bepaald geen lieverdje. Veel mensen die Zuckerberg hebben gesproken zeggen dat hij bijzonder arrogant is en een vreemde persoonlijkheid heeft. Weinig mensen zullen de kans hebben om hem te ontmoeten, maar feit is wel dat hij zes jaar geleden e-mailaccounts van anderen heeft gehackt via Facebook. De verantwoordelijkheid om 400 miljoen persoonsgegevens te hebben is al moeilijk genoeg, zelfs zonder een dubieus verleden.
Wordt vervolgd
31-05-2010
Facebook : waarom je account verwijderen ? (1/4)
Zeven redenen om uw profiel op "Facebook" [en andere 'sociale' netwerken] te verwijderen
Hyves is uit, Facebook is in. Tenminste, dat is wat iedereen je wilt laten geloven. Maar het grootste sociale netwerk op aarde is in vele opzichten helemaal geen bedrijf waar je vrijwillig je persoonsgegevens aan toevertrouwt. Tenzij privacy uit is en het je helemaal niet uitmaakt wie jouw informatie in bezit heeft.
Ook qua technologie staat de site niet op punt. Getuige daarvan het recente privacylek waardoor gebruikers zelfs elkaars chatberichten konden lezen. Hoog tijd om je account te schrappen en iets anders te gaan doen met je tijd. Maar mocht jij nog twijfelen, dan kunnen deze argumenten je misschien overtuigen.
Facebook beheert jouw data...
Laten we beginnen met de gebruikersbepalingen. Doorgaans lang en saai, al doen die van Facebook je wel de wenkbrauwen fronsen. In hun Facebook's Terms Of Service verklaren ze onder meer dat ze eigenaar zijn van jouw gegevens [paragraaf 2.1]. Bovendien beloof jij ook om alle gegevens up-to-date en accuraat te houden [paragraaf 4.7], anders kunnen ze je account gewoon eenzijdig beëindigen. Want juist door deze data te gebruiken voor advertentiedoeleinden, verdient Facebook geld aan de 400 miljoen actieve gebruikers.
Wordt vervolgd
28-05-2010
Stille liefde maakt indruk (3/3)
Mijn ouders beslisten om met Pasen terug te keren naar Medjugorje. Mijn vader, moeder en broer waren zo gelukkig, en ik was buiten zinnen van woede. Mijn moeder had heel veel geprobeerd om met te overtuigen, met al haar geduld en liefde, maar bleef ik weigeren om met hen mee te gaan. Ik bleef alleen thuis, maar ik voelde me verscheurd. Waar moest ik naartoe ? Wat moest ik doen ? De gedachte aan mijn vrienden, de drank en de verliefde uitstapjes hielp niet. Ik voelde me helemaal verloren, en temidden van deze verwarring besliste ik om naar Medjugorje te gaan. Ik kwam aan na een 30 uur durende reis en vond mijn familie met de hulp van een priester. Ik vertelde hem dat ik helemaal niet wist waarom ik daar was, maar hij glimlachte en zei : Het belangrijkste is dat je hier bent. Onze Lieve Vrouw zal de rest doen.
Dat klonk wonderlijk mooi, maar de eerste dagen waren niet goed. Ik ging de heuvels op, maar ik dacht dat het allemaal onzin was en dat de anderen zo naïef waren. Toen was het Witte Donderdag, maar ik wist al lang niet meer wat dat betekende. Mijn moeder nodigde mij uit om naar de avondviering te gaan. Hoe langdradig en saai, dacht ik.
Na de mis was er aanbidding, dus ging ik ook naar de kapel en knielde neer. Toen begreep ik het plots : God bestaat, liefde bestaat, het leven is een geschenk. En na de bitterheid en de angst ervoer ik in mijn hart een rust en genegenheid. En ik begreep : ouders zijn schitterend, gebed is God ontmoeten, de Kerk is onze moeder, Onze Lieve Vrouw is de Moeder van zuiverheid, goedheid, liefde en troost. Zij is de vrouw die overwint. Alles was nieuw, en nu leef ik in een gemeenschap. Ik bid, vast, aanbid en werk als tolk voor de jongeren.
Einde
27-05-2010
Stille liefde maakt indruk (2/3)
Haar droom werd werkelijkheid : niemand kon haar vertellen wat ze moest doen. Voor haar waren de anderen allemaal lafbekken, mislukkelingen of alleen maar onwetend. Ondanks alles was ze gekweld door een constant gevoel van leegte, dat ertoe bijdroeg dat ze zenuwachtiger en agressiever werd. Ze had alles waar ze altijd al van had gedroomd, maar ze was noch gelukkig, noch tevreden, en ze gaf zich steeds meer over aan drank en drugs. Maar de dingen werden alleen maar erger. Bij haar vrienden toonde ze zich uiterlijk wel gelukkig, maar innerlijk was ze angstig en onrustig omwille van iets wat ze maar niet kon vinden. Ze was bang voor alles en iedereen en ze had niet de kracht noch de wil om naar haar familie terug te keren, hoewel ze het toch een keer probeerde. Maar toen werd ze ontvangen met enkele harde, arrogante beschuldigende woorden.
Het was op een andere keer nochtans, vertelt ze, dat ik voelde dat de dingen veranderd waren. Mijn ouders waren kalmer en er was iets in hen dat me aantrok. Het was toen dat ze spraken over Medjugorje, Onze Lieve Vrouw, de boodschappen, gebed, vasten en vrede. En mijn hart had zich bijna daar naar uitgestrekt, maar ik sloot het af met een gevoel van verachting en grondige haat. Na die ontmoeting met al die stralende gezichten, gesprekken over gebed en maandelijkse biecht, was ik ziedend. Ik ging terug naar mijn oude vrienden, maar mijn ouders waren nog geduldiger met mij. Zij werden niet zo kwaad. En dat maakte me woedend. De leegte binnen in me was beangstigend. Het deed elke druppel vreugde die nog in me was opdrogen en was ook op mijn gezicht te zien, dat verminkt was door woede.
Wordt vervolgd
26-05-2010
Stille liefde maakt indruk (1/3)
Stille liefde maakt indruk in het bedrogen hart van een jonge vrouw
Volgend artikel verscheen op 2 april 2010 op de website www.medjugorje.ws/nl. Het was eerder verschenen in het magazine van Medjugorje, Glas Mira, in december 1993. Hier volgt een vertaling van het artikel uit het Engels.
De vele persoonlijke verhalen met betrekking tot Medjugorje tonen aan hoe alleen de hand van God tot de bodem van iemands hart kan doordringen en het radicaal kan veranderen.
Dit is het verhaal van een jonge vrouw die in een religieuze gemeenschap in Medjugorje leeft. Ze werd geboren in een katholieke familie. Haar ouders beleefden hun geloof, maar al van toen ze een klein meisje was, voelde ze een walging tegenover alles wat zij deden. Eerst verborg ze deze gevoelens voor hen, uit respect, maar toen ze nog mar 13 jaar oud was, was er in haar hart al een afstand tussen haar en haar ouders, het gebed en God.
Op een dag vluchtte ze, om het zo te zeggen. Ze ging uit met haar vrienden tot laat s nachts, drinkend en rokend. Drugs werden een onderdeel van haar leven. Ze verliet de school en gaf zichzelf, ziel en lichaam, aan vrij denkende programmas die haar vrienden haar aanboden. Ze zonk al snel weg in een modderstroom van immoreel leven.
Wordt vervolgd
25-05-2010
Zuivering godsdienstonderwijs (5/5)
Uiteraard zitten er ook vaak moslims in de klas. Ik heb veel respect voor de vele zinnige dingen die ik van hen al heb gehoord. Een leerling stelde mij daaromtrent volgende vraag : Hoe komt het toch dat de moslims en ook hun kinderen zo gelovig zijn en alles doen wat hun godsdienst hun voorschrijft ? Goeie vraag, en al helemaal als je weet dat die van een dertienjarige komt. Ik heb daarop het volgende geantwoord : Moslims zijn zelf overtuigd van hun geloof. Veel christenen kunnen dat van zichzelf niet zeggen. Kijk naar jullie thuissituatie, naar veel van jullie ouders. Hoe gelovig zijn zij nog ? Hoe overtuigd zijn zij nog op dat gebied ? Geloven ze hoegenaamd nog iets ? En als ze dus in de meeste gavallen zelf niet geloven, wat gaan ze dan aan hun kinderen doorgeven ? Zelfs de godsdienstleerkrachten zijn in veel gevallen al niet meer overtuigd gelovig, dus ook van hen kan je al niet zo veel meer verwachten qua antwoorden op geloofsvragen.
Dit zijn heel jammere zaken om te moeten vaststellen. Gelukkig zijn er nog steeds mensen die het wel goed menen, die wel verandering willen, die inzien dat een gelovige basis belangrijk is. Maar het wordt ons soms wel heel moeilijk gemaakt
Voor wie wel gelooft, en belang hecht aan het gebed, zou ik volgende oproep willen doen : neem bij uw gebed misschien ook even volgende intentie mee : bid voor alle godsdienstleerkrachten, opdat zij vanuit een overtuigd christelijk geloof dat geloof mogen voorleven en doorgeven aan kinderen en jongeren op school en in hun eigen gezin. Voor alle beleidsmensen die iets kunnen veranderen aan de geloofsopvoeding en dit ten goede kunnen keren. Dat de wil er mag zijn om de waarden van het christelijk geloof beter aan bod te laten komen in de klas.
Einde
24-05-2010
Zuivering godsdienstonderwijs (4/5)
Een basisvereiste voor leerkrachten godsdienst zou volgens mij moeten zijn : zelf gelovig zijn en achter het katholieke geloof staan, in al zijn aspecten, in alles wat het van ons verlangt. Dus ook de zondagsmis in ere houden en de sacramenten onderhouden. Dit zou m.i. zelfs een vereiste moeten zijn van bij de aanvang van de studies godsdienst. Uit gesprekken met mensen weet ik dat velen het met mij hierover eens zijn.
Ook al is er een grote diversiteit in de klas op gebied van geloof, ik merk steeds weer dat leerlingen nood hebben aan geloofsopvoeding. Ze willen weten waar het katholieke geloof voor staat. Ze zijn zoekend op dat gebied, maar niemand heeft nog de antwoorden. Zelfs vele godsdienstleerkrachten, die mensen van wie leerlingen net bepaalde antwoorden verwachten of zouden mogen veronderstellen dat zij die antwoorden weten, kennen ze niet meer. De leerlingen hebben een grote honger naar geloof en geloofsopvoeding.
Een leerling uit het eerste middelbaar stelde me enkele maanden geleden zelfs nog de vraag : Waarom moeten wij over al die verschillende godsdiensten leren ? We zitten toch op een katholieke school ? Wij hebben hier toch het vak godsdienst, dat over het katholieke geloof zou moeten gaan ? Daar sta je dan als godsdienstleerkracht. Eerlijkheidshalve heb ik geantwoord dat ik gewoon niet anders kan dan over al die andere godsdiensten ook praten, omdat het me zo opgelegd wordt, maar dat ik daar zelf ook niet mee akkoord ging. Leerlingen zien duidelijk ook dat er blijkbaar een en ander mis gaat.
Wordt vervolgd
21-05-2010
Zuivering godsdienstonderwijs (3/5)
Zoals het de media betaamt, zetten zij opnieuw alles wat met het katholieke geloof te maken heeft in een negatief daglicht. En de onderwijswereld doet uiteraard mee. Althans een deel van de onderwijswereld. Want ikzelf deel helemaal niet de mening van de aangehaalde onderwijswereld in de kranten.
Ook ik erger mij als godsdienstleerkracht, net als aartsbisschop Léonard, al jaren aan de verloederde cursussen godsdienst. Jammer genoeg zijn niet alle godsdienstleerkrachten overtuigd van het feit dat er godsdienst moet gegeven worden in de godsdienstles. Zelf zoekend, twijfelend, ongelovig of wat dan ook, leggen zij zich dan maar gemakkelijkheidshalve neer bij het aanbod aan cursussen en de bijhorende inhoud, die inderdaad, zoals de aartsbisschop het noemt,neerkomt op maatschappijleer.
Men is, denk ik, in veel gevallen al blij dat er een cursus voorhanden is waar men zich kan aan houden, of in het ergste geval, zich kan achter verschuilen om maar niet te moeten toegeven dat men het zelf allemaal niet zo goed meer weet als het op geloof aankomt. Wat zal men aan de jeugd doorgeven aan geloofsopvoeding als men het zelf allemaal niet meer weet, als men zelf twijfelt aan het christelijke geloof en alles waar dat geloof voor staat ?
Gelukkig hoor ik af en toe ook andere signalen, en weet ik dat ik niet alleen sta met mijn mening. De keuze voor het vak godsdienst om er les in te geven was voor mij een heel bewuste keuze. Ik wilde het geloof doorgeven. Jammer genoeg worden wij, die het nog echt menen, in vele opzichten gedwarsboomd om dat ook echt te doen. De cursussen, doelstellingen en houding van inspecties liegen er niet om.
Wordt vervolgd
20-05-2010
Zuivering godsdienstonderwijs (2/5)
In een samenvatting uit de verschillende kranten lezen we :
Aartsbisschop André-Joseph Léonard wil dat er opnieuw één lijn komt in het godsdienstonderwijs en dat dit onderwijs bovenal over Jezus gaat. Vlaamse godsdienstleraren zijn daar niet over te spreken, schrijven De Morgen en de Coreliokranten.
"Hij wil één lijn: zijn lijn. En dat is niet mijn lijn", zegt godsdienstleraar Jan Maes in De Morgen. Hij schreef samen met enkele collega's een open brief aan Léonard. De leerkrachten vrezen dat de opstelling van de aartsbisschop de kloof tussen jongeren en de Kerk nog zal verdiepen.
Léonard wil niet langer godsdienst als maatschappijleer. Hij wil het weer hebben over de Bijbel, het leven van Jezus en het christendom. Het Vlaamse lerarenkorps meent dat dit onrealistisch is in klassen waar ongedoopte leerlingen, moslims, christenen en atheïsten door elkaar zitten.
Onlangs werd het bericht verspreid via de media, dat Aartsbisschop Léonard het godsdienstonderwijs wil zuiveren. Volgens de aartsbisschop is het godsdienstonderwijs in ons land een "pijnpunt". Hij wil opnieuw lijn brengen in het leerprogramma voor godsdienst, in plaats van het "allegaartje aan levensbeschouwelijke dingen" nu.
De godsdienstles is volgens aartsbisschop Léonard al lang geen godsdienstles meer. "Het is een allegaartje van levensbeschouwelijke dingen. Zoveel verschillende leerkrachten, zoveel verschillende handboeken, zoveel verschillende inhouden. Ik wil daar opnieuw een lijn in," aldus Léonard in De Standaard. De Bijbel, het leven van Jezus en het christendom moeten volgens hem weer centraal staan.
Het krantenartikel uit Gazet van Antwerpen van 10 mei 2010 vervolgt : Uit reacties blijkt dat de onderwijswereld dit niet realistisch vindt. Godsdienstleraars wijzen op het onderscheid tussen de catechese op vrijwillige basis ingericht door de parochies en een verplicht vak op school. Zelfs sommige inspecteurs rooms-katholieke godsdienst in dienst van het bisdom merken op dat het logisch is dat de godsdienstles niet meer zo strengkatholiek is als twintig jaar geleden, gewoon omdat de instroom in de katholieke scholen niet meer gebonden is aan het geloof.
Wordt vervolgd
18-05-2010
Hoe kunnen wij goed leven ?
Tien richtlijnen voor de ziel
Bron : Emmerickblaadje, jan. febr. - maart 2009
Bid voortdurend. Door het gebed word je omringd door een schare van engelen.
Scheld de duivel niet uit, maar zeg gewoon :
Ga weg, satan, want ik bemin God en behoor Hem toe.
Denk niet dat je beter bent dan je broeder, omdat je God liefhebt.
Je kan niet weten wat God met hem voor heeft.
Bid voor de broeder die van God afgekeerd is.
Zijn kruis is zwaarder dan dat van jou.
Bied jezelf voor je verdwaalde broeder aan God aan.
Zo zal zijn straf lichter zijn, waardoor hij vlugger bij God komt.
Streef liefde na, niet enkel in woorden, maar ook in daden.
Jij die in God bent, dank Hem, want je draagt satans kruis niet.
Bekijk elke broeder met je hart, nooit met je ogen.
Ontvang de grootste zondaars en bied ze God aan.
Hij zal er parels van maken.
Leef je leven en wees altijd bereid je hart aan God te geven
als Hij je ten oordeel zal roepen.
17-05-2010
Wijwater (6/6)
Gewijd water kan ons en de Arme Zielen helpen. In elk huis zou zeker gewijd water bij de hand moeten zijn en regelmatig gebruikt moeten worden. Als er iets verontrustend is of als er een grote zonde gebeurt, dan zou de ruimte ermee moeten besprenkeld worden. Het is een grote bescherming tegen satan. De Arme Zielen wensen het op elk graf en ze komen bij elkaar en helpen ons waar het dikwijls wordt gebruikt. Ook op uw vragen of iets demonisch is of niet, krijgt u vlug een antwoord bij het gebruik van gewijd water. Duivels rennen er van weg en waar het wordt gebruikt, keert de vrede terug.
Er zijn vandaag ook onderzoeken die bewijzen dat gewijd water eveneens een bescherming is tegen gevaarlijke stralingen.
Iets dat door een priester gezegend of gewijd is kan ons anders nog helpen vandaag. De priesters zouden zoveel mogelijk tot volgende handelingen moeten terugkeren : het inzegenen van huizen, de oogst, autos en alle ondernemingen. Een goed idee is het zegenen van al het zout dat wordt gebruikt tijdens te winter om de wegen ijsvrij te houden. Dat zou het aantal ongevallen drastisch doen verminderen en dus iedereen ten goede komen.
Wanneer een huis zogezegd wordt gekweld door plaaggeesten, kunnen we vlug achterhalen of het de Arme Zielen zijn of iets demonisch, satanisch. Als er op een bepaalde manier kan worden achterhaald of het verband houdt met iemand die daar ooit heeft geleefd, dan is het een Arme Ziel die gebeden nodig heeft. Maar als het hoe dan ook onsmakelijk, gewelddadig, duister en zelfs stinkend is dan moet er een uitdrijvingsgebed worden gebeden in en rond de plaats. In beide gevallen moet er gewijd water worden gesprenkeld om het kwade te verjagen. Als het dan nog blijft duren, dan is het ongetwijfeld een Arme Ziel die een Mis, gebeden en goede daden nodig heeft om hogerop te geraken en om zo de plaats te verlaten.
Einde
15-05-2010
Wijwater (5/6)
Gewijde voorwerpen zijn heel belangrijk. We zouden er steeds gebruik moeten van maken en de Arme Zielen houden ervan, zoals gewijd water, olie, medailles, kaarsen enz. Ik kan u een heel mooi en interessant verhaal hierover vertellen :
Ik kende een vrouw die aan de Arme Zielen de belofte had gedaan om voor hen elke zaterdag een gewijde kaars te branden. Op een bepaalde zaterdag zei haar man: "Stop daarmee, u hoeft dat niet te doen. Het is uit de mode en de doden zijn gelukkig. Ze trekken zich dat niet aan, ongeacht wat u hen beloofd hebt." De vrouw was uiteraard bedroefd door deze uitspraak, maar ze wilde toch doorgaan met het branden van gewijde kaarsen, zonder ongehoorzaam te willen zijn aan haar man. Ze dacht : "Goed, ik plaats de kaars in de houtkachel. Dan bemerkt George het niet. Daar heeft hij toch niets te zoeken." Ze zette de kaars in de houtkachel en sloot de kleine deur, waarin zich een raampje bevond. Toen verliet zij het huis en spoedig kwam haar echtgenoot thuis. Toen hij iets in de papiermand wilde gooien bemerkte hij tot zijn verbazing licht in de kachel. Dit bracht hem in de war en hij opende het deurtje om erin te kijken. Toen werd hij echt bleek, want tot zijn verbazing zag hij niet enkel de brandende kaars maar ook zes paar biddende en gevouwen handen. Hij sloot de deur en wachtte op de terugkeer van zijn vrouw. Toen ze thuiskwam, zei hij: "Waarom heb je de kaars in de kachel geplaatst en niet op de tafel?"
Wordt vervolgd
Wijwater (4/6)
Maria Simma vertelt over wijwater het volgende :
Een Arme Ziel vertelde me ooit dat indien iedereen een schietgebedje zou bidden voor bescherming van de Arme Zielen en de Beschermengelen en regelmatig wijwater zou gebruiken vooraleer hij of zij met de auto vertrekt, er 80 % van de ongelukken niet zou gebeuren. 80 % !! Vele verzekeringsmaatschappijen zouden overbodig worden. Het zou ook de medische kosten overal doen zakken. En een gelijkaardig aantal van alle overige ongelukken wordt ook veroorzaakt door het kwade.
Vele dingen die we in verband kunnen brengen met de moderne kerken baren de zielen in het vagevuur ernstige zorgen. Kerken dienen enkel om te bidden en om Jezus en Maria te ontmoeten. De Arme Zielen zeggen dat ze geen gesofisticeerde apparatuur nodig hebben, geen vloertapijten of iets anders dat doet denken aan een weelderige leefruimte. De kerken zijn er opdat u en Jezus daar alleen zouden zijn. Versieringen die tot geen enkel ander doel dienen moeten weg, omdat ze afleiden. En de Arme Zielen hebben ook vernoemd dat vele van de zogenaamde moderne kunst hen met afschuw vervult. Veel ervan is verschrikkelijk lelijk, om historisch onjuist nog niet te vernoemen. En voor Maria zou een voorname plaats moeten worden voorbehouden.
Het meest belangrijke van al is dat alle tabernakels zich moeten in het midden bevinden. In het midden van de kerk, niet aan de zijkant of een aparte kamer. Enkel in het midden. Als Jezus niet langer in het midden staat, dan zal ook Hij spoedig volledig verdwijnen. Dan blijft er alleen maar een stadshal over.
De priesters zouden opnieuw de preekstoelen moeten gebruiken. De priesters tot het niveau brengen van de parochianen was een van de overige kneepjes van satan. Bovenop de preekstoel wordt er meer eerbied verkregen.
Er moeten ook geen sociale werken besproken worden in de kerken, enkel heilige werken. Breng ook de Heiligen terug, minstens de Heilige Jozef, de Heilige Aartsengel Michaël en de Heilige naar wie de Kerk is genoemd. En ook heb ik reeds de Communiebank vernoemd. Al deze dingen die worden gemist en het gemak dat is toegevoegd de laatste decennia, scheiden ons van Jezus, en dat maakt satan erg gelukkig. Ik heb weet van koffie die wordt opgediend, dieren op de schoot en televisies die in de Kerk worden geplaatst. Ik ben naar kerken geweest zonder gewijd water aan de deuren en zonder bidbanken. Niets van dit alles is goed, en niets van dit alles is naar de wens van Jezus.
Wordt vervolgd
Wijwater (3/6)
Welke zegeningen en waarborgen van zaligheid, verdiensten en genaden zou je in de loop van het jaar niet winnen voor u, uw familie en vrienden en voor ontelbare mensen, indien je deze eenvoudige, kleine liefdedaad zou uitvoeren. En dan spreken we nog niet over de massa voorsprekers die je u zou verzekeren in het leven, bij de dood en voor het vagevuur !
Indien men wist dat er op enkele uren van zijn land een dokter woont die gratis een medicijn levert, dat al oneindig veel zieken heeft genezen, maar dat je elke acht dagen bij de dokter moet afhalen, wat een haast zouden de mensen niet hebben om die moeite te doen ! Geloof me, wijwater is een uitstekend medicijn. Enkele duizenden werden al genezen door het te gebruiken met een gelovig gebed en hebben ongeluk verwijderd van huis, stalling en velden.
Elke dag is onze ziel blootgesteld aan het gevaar verloren te gaan. We hebben dus hulp nodig ! Een van de gemakkelijkste en meest doeltreffende middelen om de aanvallen van de vijand af te slaan, is het vroom gebruik van wijwater. Telkens als we het gebruiken, zendt de Verlosser hulp, troost en sterkte om het goede te doen en het kwaad te vermijden.
Mocht je de noodklok horen luiden en brand horen roepen, je zou zeker onmiddellijk weglopen om zo snel mogelijk alles te verschaffen wat kan dienen om de brand te blussen. Maar je bent er niet vast genoeg van overtuigd dat er in het vagevuur een ongelooflijk fel vuur brandt, en dat miljoenen en nog eens miljoenen aan dit vreselijk vuur blootgesteld zijn.
Bijna zonder moeite noch krachtinspanning kunnen we de zielen in de vlammen ter hulp komen. Een druppel wijwater heeft zon krachtige uitwerking ! En we zouden te lui zijn om ons die geringe moeite te getroosten ??
Wordt vervolgd
Wijwater (2/6)
De eerbiedwaardige Dominicus van Jezus had, volgens een gebruik in de Karmelorde, een doodshoofd op zijn tafel. Toen de eerbiedwaardige er eens wijwater op gesprenkeld had, begon dit hoofd te spreken en riep : Nog meer ! Nog meer wijwater ! Hij voegde eraan toe : Dat is omdat wijwater de vlammen van dit kruisigend vuur uitdooft. Een druppel wijwater is dus zonder twijfel van een grotere kracht dan een lang gebed, omdat ons gebed helaas maar al te vaak lauw en vol verstrooidheden is.
Het is heel anders gesteld met het gebed van de Kerk dat aan wijwater verbonden is. Dit gebed behaagt de goddelijke Verlosser op elk ogenblik en overal, telkens wanneer het Hem wordt aangeboden, waar het ook zij, door wie het ook zij. Daarom verlangen de zielen in het vagevuur zozeer naar wijwater.Konden we maar zien welke hevige pijn hen foltert. Konden we hun dringende smeekbede maar waarnemen : Geef ons een druppel wijwater ! Het lijdt geen twijfel dat we tenminste s morgens en s avonds zouden moeten proberen om wijwater te werpen naar de zielen in het vagevuur. We zouden het zelfs meermaals per dag doen !
Hoeveel keer gaat een mens niet heen en weer op een dag ? Boodschappen doen, zoveel plaatsen waar wenaartoe gaan. Ware het dan voor u een grote inspanning om een druppel wijwater in het vagevuur te werpen, telkens wanneer je de kamer verlaat ? Wat een vreugde zou je aan de zielen in het vagevuur schenken ! Welk een dienst zou je jezelf en de uwen daarmee bewijzen ! Want de zielen in het vagevuur zijn geen ondankbaren ! Op het ogenblik dat je hen een dienst bewijst, heffen ze hun handen op ten hemel en bidden voor hun weldoeners met een vurigheid, die de heiligste schepsels op aarde nooit zullen kunnen bereiken. En God aanhoort hun gebeden met evenveel genoegen als de gebeden die door zijn zuiverste bruiden hier beneden naar Hem toe gestuurd worden. Hij zendt Zijn gaven en genaden overvloedig naar hen die de zielen ter hulp komen.
Neen, een christen mens zou nooit zijn kamer mogen verlaten zonder drie druppels wijwater te geven. Volgend gebed kan hierbij gezegd worden :
Heer Jezus, een eerste druppel wijwater schenk ik voor mijzelf, mijn vrienden en familie, opdat God ons behoede voor alle schade naar ziel en lichaam. Een tweede druppel wijwater schenk ik voor de stervenden, vooral voor de stervende zondaars, opdat God hen nog, op het laatste uur, de genade van bekering zou gunnen. En een derde druppel wijwater schenk ik voor de zielen in het vagevuur.
Wordt vervolgd
Wijwater (1/6)
Wijwater, een machtige hulp voor de zielen in het vagevuur
Bronnen : Foldertje over wijwater, met imprimatuur (E. Touze, vic. gen., 8 mei 1925)
Get us out of here (Nicky Eltz in gesprek met Maria Simma)
Een gelovig en vertrouwend gebruik van wijwater is heilzaam voor lichaam en ziel en zeer geschikt om de zielen uit het vagevuur te helpen. Telkens als de priester water wijdt om er wijwater van te maken, handelt hij in de hoedanigheid van vertegenwoordiger van de Kerk. Wie het ook zij voor wie de Kerk bidt, de Verlosser neemt haar gebeden altijd met welbehagen aan. Wie zichzelf, een andere aanwezige of voorwerpen met wijwater besprenkelt, mag er zeker van zijn dat het gebed van de Kerk telkens ten hemel stijgt. Zij zal genaden bekomen voor lichaam en ziel.
Aan alle voorwerpen, die door wijwater aangeraakt worden, zal de Kerk een heiliging schenken. Het ontreddert de macht van de boze geesten. Vandaar het spreekwoord : Hij is bang voor dit of voor dat als de duivel voor wijwater. Men zou miljoenen voorbeelden kunnen opsommen die bewijzen met welke onzeglijke schrik wijwater de duivel vervult.
Hoe komt het dat men wijwater kan geven aan verwijderde mensen en aan zielen in het vagevuur, en dat men ze zo ter hulp kan komen ?
Alles wat reeds hierboven is vermeld, legt dit al uit. Telkens als je wijwater geeft aan een afwezig kind of aan uw broeder, klimt het gebed van de Kerk, dat ermee verbonden is, naar het Hart van Jezus en zet het aan om de ziel en het lichaam van uw verwanten onder zijn bescherming te nemen. Zo is het ook als men wijwater schenkt aan de zielen in het vagevuur. Niemand kan de lafenis beschrijven die ene enkele druppel wijwater kan brengen aan de zielen die lijden in de vlammen.
Wordt vervolgd
06-05-2010
Boodschap Hille Kok (2/2)
Ach mensen, reinig toch uw ziel in het H. Sacrament van de biecht. Red uw ziel. De hel staat open voor velen door de ongehoorzaamheid, door hun dwaze, zondige bestaan van hebzucht en seks en hoererij. Dat is waar velen nog voor leven en daardoor hun ziel verliezen. Door kinderen te verkrachten en misbruiken voor hun zieke genot. Ach, de Vader zal hun straffen door hen met een molensteen om hun hals tot in de diepste krochten van de hel te werpen als gij uw leven niet verbetert ! Zwart zal de aarde worden. Angstig zullen velen zijn, doordat velen Zijn Liefde niet aan willen nemen. De chaos is bijna compleet. Zijn zuivering zal dramatisch worden.
Dit alles is nog maar het begin. De schrik zal uw hart verlammen door wat de wereld zal overkomen. Bidt toch tot de Vader. Vraag om vergeving en Zijn hulp. Anders zijn er velen te laat. Zij zullen de liefde nimmer beminnen door de haat die vele harten gevangen houdt door de heiligschennissen die worden begaan. Hoe durft gij Mij in uw hart ontvangen als uw ziel aan satan toebehoort ! Waar zijn de goddelozen gebleven ? Gij ziet de weg van het licht niet meer door de duisternis in uw hart.
Denk toch na voordat de Vader ook de zuivering over u laat gaan ! Dan zullen er velen verloren gaan ! Wat een dramas zullen er nog komen door angst en berouw. Kom, nu het nog kan, naar de Vader, naar het ene, ware geloof : het Rooms-Katholieke geloof. Luister toch ! Dit is de weg, de waarheid en het leven ! Amen.
Hille Kok
Einde
05-05-2010
Boodschap Hille Kok (1/2)
Boodschap van 22 april 2010 aan Hille Kok (Volendam)
Ach, hoe stralend is Mijn Hart voor alle mensen. Weinigen beseffen hoeveel liefde de Vader alle mensen toe zou wensen. Maar neen, ze willen Zijn Liefde niet ! Hoe duister en liefdeloos zijn vele harten van de mensen die ronddolen in de duisternis van satan. De wereld is een broedhol van zonden en verderf. Hard en bitter zijn ze geworden.
Ach, het doet de Vader leed door het mensdom te moeten zuiveren en straffen. Niemand denkt aan de dag van het Goddelijk Gerecht die eens zal komen, waar de ziel zijn plaats zal vinden. Vele rampen, zullen nog over de aarde gaan. Mens en dier lijden daaronder. Hoe vaak moet de Vader de mensen nog waarschuwen ?
De tijd is kort. Wees waakzaam. Zie om u heen. De droogte zal delen van de aarde bereiken. De natuur zal niet meer zo zijn zoals de Vader het had geschapen. Verwoest zal alles worden door de vele zonden. Zijn gramschap zal over de aarde gaan. Geen gevoel hebben velen nog in hun hart. Egoïstisch en hard zijn velen geworden. Ach, waar is uw gevoel van eer gebleven ?