Ik kon geen verbinding krijgen met de Alexianen en heb, op verzoek van de stad Gent, om uitleg gevraagd en dit bericht als antwoord ontvangen. Ik denk dat dit een zeer goede leidraad is voor de zoekende Gentenaar .
Etienne
Ons kenmerk GENTINFO-21-006910
Beste heer Huyghe U kunt opzoekingen in de bevolkingsregisters en de registers van de burgerlijke stand opvragen voor stamboomonderzoek. De aanvragen voor stamboomonderzoek van september 1796 tot heden worden behandeld door de Dienst Burgerzaken, Uittreksels of in de dienstencentra. Aanvragen voor stamboomonderzoek van 22 september 1796 tot heden
Een uittreksel aanvragen kan:
- Persoonlijk bij de Dienst Burgerzaken, Uittreksels.
- Per brief: vermeld uw naam, adres, geboortedatum, het gewenste uittreksel, de reden voor de aanvraag en onderteken de brief. Stuur de brief vervolgens op naar de Dienst Burgerzaken, Uittreksels.
- Per e-mail naar uittreksels@stad.gent: vermeld uw naam, adres, geboortedatum, het gewenste uittreksel en de reden voor de aanvraag.
Praktisch
- De opzoekingen gebeuren door eigen personeel. De twee meest gebruikte archiefbronnen voor stamboomonderzoek voor deze periode zijn de registers van de burgerlijke stand en de bevolkingsregisters.
- Voor informatie over leveringstermijnen, neemt u het best rechtstreeks contact op met de Dienst Burgerzaken, Uittreksels.
- De archiefopzoekingen, die men niet meteen aan het loket kan meegeven, worden afgeleverd aan het Gentinfo-Punt in AC Zuid, worden opgestuurd of worden beantwoord per mail.
Prijs
- U betaalt 15,30 euro per halfuur opzoekingswerk. Omdat het meestal over verschillende akten gaat, en dit toch wat werk met zich meebrengt, worden er altijd opzoekkosten aangerekend, ook als u de correcte data meegeeft, zodat de akten gemakkelijker kunnen worden gevonden.
- Voor de betaling wordt steeds een factuur opgemaakt.
- Betalen kan via overschrijving, cash of bancontact.
Aanvragen voor stamboomonderzoek vóór 22 september 1796
Opmerking: als u enkel naar data vraagt en niet naar akten, wordt alle info op één attest gezet.
Meer informatie op de website van Archief Gent. Contact: archief@stad.gent
Hieronder vind je de contactgegevens van de bevoegde dienst:
Dienst Burgerzaken - Identiteit, Verhuizen en Uittreksels Woodrow Wilsonplein 1 9000 Gent Tel: 09 266 71 79 E-mail: uittreksels@stad.gent Website: https://www.stad.gent Wanneer: Na afspraak maandag: van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16 uur dinsdag: van 9 tot 12.30 uur en van 16.30 tot 19 uur woensdag: van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16 uur donderdag: van 9 tot 12.30 uur vrijdag: van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 16 uur zaterdag: van 9 tot 12.30 uur Sluitingsdag: zondag
|