3° Race 1/32 GT32 - Nieuwpoort, 18 september 2020.
Zeer spannende race, al bij de qualificatie bleken Peter, Bert en Laurent aan elkaar gewaagd. Ze reden alle drie een ronde onder de 6 seconden, met Peter de snelste ronde in 5 sec, 899/000.
Bert nam in de eigenlijke race meteen de leiding voor Peter, Laurent kon niet volgen. Tot aan de laatste heat bleef Bert voorop maar in de laatste heat kwam Peter opzetten. Ronde per ronde kwam hij dichter op Bert om in de laatste minuut Bert in te halen. PETER won met slechts een kwart rondje voorsprong op Bert.
Peter reed nog een snellere ronde dan in de qualificatie, hij realiseerde een ronde, 25 meter in 5 sec, 759/000.
Peter: NSR, Mercedes AMG GT3, Bert: SLOT-IT, Nissan R390 GT1, Laurent: NSR, Aston Martin Vantage, Danny V.: SCALEAUTO, Toyota GT1, "PAT": NSR, Mercedes AMG GT3, Daniel: NSR, Mercedes AMG GT1, Patrick: NSR, Mosler, Urbain: NSR, BMW Z4.
2°
RACE 1/32 PROCAR LAMBO, Nieuwpoort 11 september 2020.
Exact
een half jaar geleden was het geleden dat we nog een race hadden
verreden. De LOCKDOWN en de CORONA verplichtingen waren de
spelbreker.
Hopelijk
worden we van verdere verboden en verplichtingen gespaard.
Uiteraard moeten we nog handen ontsmetten, mondmasker dragen, afstand
bewaren enz... , de bubbel van 10 is ook nog steeds van tel maar we
kunnen RACEN.
Acht
piloten plaatsten hun wagentje in de PARC FERMEE, geen Daniel en PAT,
maar wel DANNY l aan de start, zijn eerste race in een 1/32
modelracing klasse. Het
racen zijn de toppiloten nog niet verleerd, een zeer spannende race
in het verschiet. Eerst
diende een twee minuten qualificatierace gereden, twee piloten reden
precies de zelfde uitslag, 72.84 ronden. De SNELSTE RONDE brengt
uitsluitsel, BERT wint met een tijd van 6sec 291/000, een 14/00
sneller dan Peter. Laurent verdiende nog een puntje met 72.58 ronden.
Met
zo een kwalificatie beloofde het een spannende race te worden, dat
werd het ook. LAURENT maakte meteen een kopstart, bleef Bert in
zijn slipstream rijden. Uiteindelijk strandde Bert op een
rondje van Laurent. Peter kon de leiders niet volgen en zag de
afstand steeds groter worden, twee rondjes moest hij toegeven.
Danny V. ook goed bezig maar net iets te traag om de leidende drie te
volgen, echter wel te snel voor de achtervolgers. Bij deze reed
Urbain op de vijfde stek maar een elektrische panne genoodzaakte hem
tot een pitstop. Eens terug op de baan reed hij op de laatste
plaats. Vincent nam de vijfde plek in. Alhoewel Patrick
in de tweede helft van de race eindelijk het goeie ritme beet had kon
hij Vincent niet meer bedreigen. Danny L. aan zijn eerste LAMBO
race bezig moest in de laatste minuut nog Urbain voorlaten, minder
dan 1 rondje was het verschil.
SNELSTE
RONDE: 6 sec. 195/000 sec. - LAURENT.
Volgende
race; 1/32 GT32 - vrijdag 18 september 2020.
Youngsters worden 12 jaar en zijn nog geen 16 jaar, Rookies zijn ouder maar nog geen 25 jaar.
De youngster en rookies rijden met hun eigen autootje, FLEXI 32, maar met de regelaars van de club.
Terug de oudjes aan de start, Lars en Lennert namen meteen de race in handen. Na twee heats vond
Lars het welletjes en liet Lennert het nakijken. Tuur volgde op enige afstand het ritme en verbeterde
zienderogen naarmate de race vorderde. Hij reeds zelfs de tweede beste 4de heat. Trystan, voor de
eerste maal aan de start, had moeite het ritme te volgen maar reed toch een behoorlijk resultaat.
Lennert lukte de snelste ronde in 5 sec.144/000
4x 4 minuten.
Ongeveer 1 maal per maand (10x per jaar) worden er races in gericht voor de jeugd dit op zaterdagnamiddag.
De KIDS zijn de jongsten, ze zitten in het eerste leerjaar en zijn nog geen 12 jaar.
De autootjes en de regelaars zijn eigendom van de club, enkel inschrijven en je kan meeracen.
Inlichtingen, op.zolder@slotracing.be .
Warre won de eerste race, met Elias, Casimir en Sem op een rondje. De tweede, derde en vierde race werden
gewonnen door Sem. Sem reed de snelste race in 4min. en 6 sec. , Warre de snelste ronde in 8sec. 848/000.
Sem neemt zo de leiding in het klassement, Elias komt op de tweede plaats voor Warre en Casimir.
Net zoals in de klasse Procar Lambo worden de races GT32 in twee delen gereden, een kwalificatie race van 4x 2 min. en de eigenlijke race 4x 6 min..
BERT, Toyota GT1, was de snelste in de eerste reeks en reed 76,79 ronden bijeen, goed voor drie punten. Voor de tweede plaats was er een heftige strijd.
Daniel ,Mercedes AMG, kon net "PAT", eveneens Toyota GT1, achter zich houden met slechts een kwart ronde voorsprong.
Bij de start van de eigenlijke race nam BERT meteen iedereen te grazen, na de eerste zes minuten had hij reeds een voorspong van 6 ronden op zijn eerste
belager Daniel. Een zelfde scenario in de volgende heats, Zowel "PAT", Patrick met Mosler, Danny, Lambo Huracan, konden strijden voor de derde plaats.
Danny moest in de derde heat echter de rol lossen na een lichte sortie. En Urbain kwam met zijn onhandelbare BMW Z3 niet in het stuk voor.
De
klasse GT is voorbehouden aan modellen op schaal 1/32 van
racewagens, zoals die racen in de24
uren van LE MANS, LMP675, LMP900, GT1 en LM GTP en in andere
races zoals de 12u van Sebring, 24u van Daytona,1000km van Spa,
enz . Ook wagens van de Super GT alsook van de Japanse GT
competitie zijn toegelaten, evenals de straatversies van deze
wagens. Enkel wagens in competitie verschenen sinds 1990.
2: CARROSSERIE:
Alle
merken. Geen LEXAN bodies. 3D toegelaten.
Er
mag niets aan het model gewijzigd worden, Spoiler op
rubbersupports is toegestaan.
De hoogte
van de carrosserie mag niet gewijzigd worden.
Het
interieur mag uitgerust worden met rollbars, brandblusser, enz .
Een
interieur in lexan is toegelaten, minimum armen, stuur en helm, en
minimum
3 kleuren.
De
decoratie van het model is vrij.
Verlichting is toegestaan.
3: CHASSIS:
Het
chassis mag aangepast worden om de gekozen motor te kunnen
monteren.
Het
is toegestaan gewicht op het chassis te kleven, de complete auto
moet minimum 75
gr. wegen.
SLOT-IT
HRS chassis en dergelijke zijn toegelaten, ook mag het chassis
naar wens aangepast worden.
Zelf
gemaakte chassis in kunststof , bv epoxi, 3D, zijn eveneens
toegelaten, geen metaal.
Kogellagers
zijn toegestaan.
De motor
mag op zijn plaats gelijmd worden of met tape worden verankerd.
Het
chassis mag los opgesteld zijn ten opzichte van de carrosserie.
De
grondspeling is minimum
aan de start:0,8mm.
na de race 0,5mm..
De vooras mag gedeeld worden.
4: MOTOR:
De
keuze van de motor is vrij.
Kogellagers
zijn toegelaten.
Een wagen mag slechts uitgerust zijn
met één motor.
5: TANDWIELEN:
De keuze van de tandwielen is vrij.
6: VELGEN:
De keuze
van de velgen is vrij, voor en achter velgen mogen verschillen in
uitvoering en in diameter.
Velg
+ band moeten een minimum diameter hebben van 16mm.
Maximum spoorbreedte
(as+wielen) gemeten loopvlak band is 64mm.
7: BANDEN:
De keuze
van de banden is vrij, echter geen mousse of silicone, enkel
zwart.
De banden
mogen op de velgen gelijmd worden.
De banden vooraan, minimum 5mm
breed, mogen gehard worden en afgeschuind,.2mm.
Grondcontact.
OPGELET:
DEZE REGLEMENTEN ZIJN ENKEL GELDIG BIJ " OP ZOLDER "
M.R.C.N., BIJ HET RIJDEN OP VERPLAATSING MOETEN DE WAGENTJES
VOLDOEN AAN DE REGLEMENTEN TER PLAATSE.