De GT32 klasse is racen met hardbodies, merk van het autootje is vrij, het chassis mag getuned, of zelf gemaakt worden, de motor is vrij, zowat alles buiten de afmetingen is vrij, enkel het model moet een GTwagen zijn.
De races worden verreden in twee reeksen, een eerste reeks van 4x 2 minuten (SPRINT), een tweede reeks van 4x 6 min. (ENDURO), het totaal van de verreden ronden is de uitslag.
Acht piloten aan de start, acht verschillende autootjes.
De eerste reeks werd nipt gewonnen door Peter, hij loosde zijn CORVETTE C6 (NSR) met een kleine voorsprong voor de TOYOTA GT1 (SCALEAUTO) van Bert.
De MC LAREN (SLOT-IT) met Danny V aan de regelaar veroverde de derde plaats voor Daniel en Urbain.
Na de pauze reed Bert meteen een snelle eerste heat, hij realiseerde 59ronden in 6 minuten, Peter volgde reeds op 3 ronden. Peter kon geen vuist maken iedere heat nam Bert wat meer voorsprong. Een glansoverwinning voor Bert. Danny verbronste zijn derde plaats, terwijl Urbain nog de vierde stek kon afsnoepen van Daniel. Met een prachtige tweede reeks kon "Pat" nog net Vincent achter zich houden. Gelegenheidsrijdster SARA sloot de rij met een totaal van 237.89 ronden.
Na het succes van vorig jaar starten we terug met de LAMBORGHINI HURACAN races. De PROCAR RACES zijn een monoklasse iedereen rijd met het zelfde merk autootje, nl. de SIDEWAYS Lambo Huracan. Een minimum aan tuning is toegelaten, om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven en toch een behoorlijk resultaat te behalen. Het voordeel van dit autootje is dat je er ook kan mee racen in de GT32 klasse.
Allen met gelijk matreaal, is gelijk aan spannende races. Bert, alhoewel met 6sec.283/000 de snelsten op de baan, moest de overwinning aan Laurent laten. Peter kon net niet het opgelegde ritme volgen en werd derde.
Voor de vierde stek werd er ook ferm gevochten (zij het figuurlijk) uiteindelijk haalde Danny V het voor Urbain en Daniel.
Neofiet Patrick V kon de zevende plaats versieren, "PAT" reed achtste.
Het
nieuwe jaar is al aan zijn tweede maand toe, tijd om de nieuwe
competitie te starten.
We
beginnen met de snelste klasse, FLEXI 32, autootjes met metalen
chassis en lexan carrosserie.
Negen
piloten schreven hun wagentje in, na de gebruikelijke keuring, konden
de races beginnen.
Urbain
mocht na de eerste reeks het hoogste schavotje betreden, met 337
ronden hield hij ruim Danny V achter zich.
"Pat"
had alle moeit om de twee nieuwkomers, Lars en Patrick V op afstand
te rijden.
Bij
de start van de tweede reeks, schoot Bert als een pijl weg van zijn
concurrenten, niet voor lang echter plots stond hij stil op de baan.
Een
losgekomen stroomkabeltje was de boosdoener, een pitstop genoodzaakt.
Met een 40 ronden achterstand kon hij zijn race hervatten.
Laurent
had na de eerste heat 2 rondjes voorsprong op Peter, terwijl Daniel
volgde op 6 rondjes.
Bert,
herhaalde zijn stunt van de eerste heat bij de start van de tweede,
(de piloten rijden 4 heats van 8 minuten, telkens op een ander kleur)
met dit verschil dat hij geen pitstop meer hoefde te maken. Hij won
deze heat met 2 rondjes voorsprong op Peter, Laurent reed nog steeds
aan de leiding.
De
derde heat kon Peter net Bert achter zich houden en zo de leiding
overnemen van Laurent.
Met
een knal vierde heat haalde Peter de eerste overwinning in de FLEXI
32 binnen, tevens zijn eerste in deze klasse.
Laurent
werd op enkele rondjes tweede, terwijl Daniel zich nog ferm moest
reppen om niet door de pitstopper Bert ingehaald te worden.
Uiteindelijk
reed Bert nog genoeg rondjes bijeen om voor Urbain te eindigen in het
totaalklassement.