Youngsters worden 12 jaar en zijn nog geen 16 jaar, Rookies zijn ouder maar nog geen 25 jaar.
De youngster en rookies rijden met hun eigen autootje, FLEXI 32, maar met de regelaars van de club.
Terug de oudjes aan de start, Lars en Lennert namen meteen de race in handen. Na twee heats vond
Lars het welletjes en liet Lennert het nakijken. Tuur volgde op enige afstand het ritme en verbeterde
zienderogen naarmate de race vorderde. Hij reeds zelfs de tweede beste 4de heat. Trystan, voor de
eerste maal aan de start, had moeite het ritme te volgen maar reed toch een behoorlijk resultaat.
Lennert lukte de snelste ronde in 5 sec.144/000
4x 4 minuten.
Ongeveer 1 maal per maand (10x per jaar) worden er races in gericht voor de jeugd dit op zaterdagnamiddag.
De KIDS zijn de jongsten, ze zitten in het eerste leerjaar en zijn nog geen 12 jaar.
De autootjes en de regelaars zijn eigendom van de club, enkel inschrijven en je kan meeracen.
Inlichtingen, op.zolder@slotracing.be .
Warre won de eerste race, met Elias, Casimir en Sem op een rondje. De tweede, derde en vierde race werden
gewonnen door Sem. Sem reed de snelste race in 4min. en 6 sec. , Warre de snelste ronde in 8sec. 848/000.
Sem neemt zo de leiding in het klassement, Elias komt op de tweede plaats voor Warre en Casimir.
Net zoals in de klasse Procar Lambo worden de races GT32 in twee delen gereden, een kwalificatie race van 4x 2 min. en de eigenlijke race 4x 6 min..
BERT, Toyota GT1, was de snelste in de eerste reeks en reed 76,79 ronden bijeen, goed voor drie punten. Voor de tweede plaats was er een heftige strijd.
Daniel ,Mercedes AMG, kon net "PAT", eveneens Toyota GT1, achter zich houden met slechts een kwart ronde voorsprong.
Bij de start van de eigenlijke race nam BERT meteen iedereen te grazen, na de eerste zes minuten had hij reeds een voorspong van 6 ronden op zijn eerste
belager Daniel. Een zelfde scenario in de volgende heats, Zowel "PAT", Patrick met Mosler, Danny, Lambo Huracan, konden strijden voor de derde plaats.
Danny moest in de derde heat echter de rol lossen na een lichte sortie. En Urbain kwam met zijn onhandelbare BMW Z3 niet in het stuk voor.
De
klasse GT is voorbehouden aan modellen op schaal 1/32 van
racewagens, zoals die racen in de24
uren van LE MANS, LMP675, LMP900, GT1 en LM GTP en in andere
races zoals de 12u van Sebring, 24u van Daytona,1000km van Spa,
enz . Ook wagens van de Super GT alsook van de Japanse GT
competitie zijn toegelaten, evenals de straatversies van deze
wagens. Enkel wagens in competitie verschenen sinds 1990.
2: CARROSSERIE:
Alle
merken. Geen LEXAN bodies. 3D toegelaten.
Er
mag niets aan het model gewijzigd worden, Spoiler op
rubbersupports is toegestaan.
De hoogte
van de carrosserie mag niet gewijzigd worden.
Het
interieur mag uitgerust worden met rollbars, brandblusser, enz .
Een
interieur in lexan is toegelaten, minimum armen, stuur en helm, en
minimum
3 kleuren.
De
decoratie van het model is vrij.
Verlichting is toegestaan.
3: CHASSIS:
Het
chassis mag aangepast worden om de gekozen motor te kunnen
monteren.
Het
is toegestaan gewicht op het chassis te kleven, de complete auto
moet minimum 75
gr. wegen.
SLOT-IT
HRS chassis en dergelijke zijn toegelaten, ook mag het chassis
naar wens aangepast worden.
Zelf
gemaakte chassis in kunststof , bv epoxi, 3D, zijn eveneens
toegelaten, geen metaal.
Kogellagers
zijn toegestaan.
De motor
mag op zijn plaats gelijmd worden of met tape worden verankerd.
Het
chassis mag los opgesteld zijn ten opzichte van de carrosserie.
De
grondspeling is minimum
aan de start:0,8mm.
na de race 0,5mm..
De vooras mag gedeeld worden.
4: MOTOR:
De
keuze van de motor is vrij.
Kogellagers
zijn toegelaten.
Een wagen mag slechts uitgerust zijn
met één motor.
5: TANDWIELEN:
De keuze van de tandwielen is vrij.
6: VELGEN:
De keuze
van de velgen is vrij, voor en achter velgen mogen verschillen in
uitvoering en in diameter.
Velg
+ band moeten een minimum diameter hebben van 16mm.
Maximum spoorbreedte
(as+wielen) gemeten loopvlak band is 64mm.
7: BANDEN:
De keuze
van de banden is vrij, echter geen mousse of silicone, enkel
zwart.
De banden
mogen op de velgen gelijmd worden.
De banden vooraan, minimum 5mm
breed, mogen gehard worden en afgeschuind,.2mm.
Grondcontact.
OPGELET:
DEZE REGLEMENTEN ZIJN ENKEL GELDIG BIJ " OP ZOLDER "
M.R.C.N., BIJ HET RIJDEN OP VERPLAATSING MOETEN DE WAGENTJES
VOLDOEN AAN DE REGLEMENTEN TER PLAATSE.
Enkel de LAMBORGHINI HURACAN van SIDEWAYS is toegestaan.
b:
Gewicht complete wagen is: minimum 83 gram. Er mag gewicht bijgeplaatst worden, enkel op het chassis, niet aan de onderzijde.
c:
Spoorbreedte: 64 mm gemeten buitenkant banden (loopvlak). De banden mogen niet buiten de carrosserie komen , bovenaanzicht.
d:
Niets aan de carrosserie mag gewijzigd worden, De spoiler is verplicht en dient bij elke start op de wagen te zijn bevestigd, mag met rubbersteuntjes zijn. Men moet tijdens de race niet stoppen om bij verlies van de spoiler deze te herbevestigen. De rubberspoiler van Sideways is toegestaan.
e:
De decoratie van de carrosserie is vrij, met voorkeur voor eigen kleur en ontwerp.
f:
De carrosserie wordt op het chassis bevestigd, met de voorziene vijzen, deze mag los opgesteld worden..
g:
De gewichtsverdeling van de carrosserie mag niet gewijzigd worden, niets weg slijpen of bijplakken.
h:
Enkel het origineel interieur, geen lexan.
i:
Niets aan het chassis mag gewijzigd worden, enkel toegestaan is het vastkleven in het chassis van de bussen voor de achteras.
j:
De vooras mag vastgezet worden, opwaartse speling.
k:
De zijwaartse speling op de achteras mag weggenomen worden.
l:
Grondspeling min. 0,8mm
m:
Enkel de ORIGINELE MOTOR SIDEWAYS 17.000 RPM. 245 g/cm 12V.
n:
De cover van de motor mag worden weggesneden haaks op het koelingsgat , de vermelding 17.000 RPM en 245 g/cm 12V moet blijven.
o:
TANDWIELEN zijn vrij, 50pitch.
p
VELGEN: Enkel de standaard velgen,
q
Enkel de standaard banden.
r:
Min. diameter voor 19mm, achter 21mm.
s:
De voorbanden mogen verhard maar niet afgeschuind worden.
t:
De banden mogen op de velg worden gelijmd.
u:
De banden mogen gereinigd worden. Gebruik van tape en andere middelen is toegestaan.
OPGELET: DEZE REGLEMENTEN ZIJN ENKEL GELDIG BIJ " OP ZOLDER " M.R.C.N., BIJ HET RIJDEN OP VERPLAATSING MOETEN DE WAGENTJES VOLDOEN AAN DE REGLEMENTEN TER PLAATSE.
RACES: Kwalificatie race, round robin, 4x 2 minuten, bepaald de startorde van de eigenlijke race. RACE: round robin, 4x 6minuten.
Merkwaardige race, niet alleen de eerste van het nieuwe seizoen, geen Peter, Bert of Laurent als winnaar maar DANNY L. op de hoogste trede.
Alhoewel gestart in de eerste reeks bleek Danny l. de meeste ronden te hebben gereden. Peter strandde op minder dan een ronde, Daniel op 1 en
"PAT" op 2 ronden, SPANNEND!!!
Wel verzachtende omstandigheden voor de koplopers van het kampioenschap van verleden jaar, Peter lukte geen fatsoenlijke heat,
max. 94 ronden in 8 minuten, Bert had een slechte start en diende de pits op te zoeken en Laurent had tweemaal breuk aan de toevoerkabels van de motor.
Ook een vermelding voor Vincent, pas aan zijn eerste race in de FLEXI klasse toe en meteen een vijfde plaats en de vierde snelste ronde.
De snelste ronde werd gereden door Laurent, 4sec. 601/000.
Laatste race in de GT32 Klasse
voor 2019, in zevende versnelling rijden we naar 2020.
Met winst verzekerde BERT zich van
de titel van KAMPIOEN 2019 - GT32.Met 1 punt achterstand op Peter,
startte Bert aan de race, doel voor Peter eindigen.
Het lukte hem
aardig, niet 2 punten maar hij nam er Vijf.
Bert gefeliciteerd !!!.
Voor de tweede plaats in het
klassement moest Peter niet vrezen, hij had genoeg voorsprong op
Laurent, in de race eindigde Laurent als tweede voor Peter.
Voor de Best of the Rest, werd een
felle strijd uitgevochten, uiteindelijk haalde Danny L. met 280,73
ronden, 43 baandelen voor "Pat", die 24/00 van een ronde voor bleef op Daniel.
Op 7 reed Patrick, slechts 4
rondjes na Daniel maar met straten voorsprong op Vincent die in de
laatste minuut nog Urbain te grazen nam.
Snelste ronde werd gereden door
Bert in 5sec. 693/000.
Bert miste zijn start, Laurent en Peter moest hij voorlaten maar in de tweede heat had hij reeds Peter te grazen. en kwam in de zelfde ronde van Laurent.
Laurent bleef in de eerste reeks (4x 2 minuten) net voor Bert met 37 baanstukken, Peter volgde op 3 ronden.
Bij de start van de tweede reeks (4x 6 minuten) nam Bert meteen de leiding en zou die niet meer afgeven alhoewel Laurent bleef aanklampen.
Op het einde had Bert net niet genoeg voorsprong om de overwinning te claimen, Laurent had nog 14 baanstukken over van zijn voorsprong in de eerste reeks.
Peter kon de twee kemphanen niet volgen en eindigde als derde. Verrassing, Patrick, eerstejaars, werd Best of the Rest, vierdes.