Vrijdag 21 februari 2014, aan de start 11 piloten.
Bij groen nam Danny Van Elverdinghe meteen de leiding, dit voor junior Niko. De eerste heat moest hij als rooky maar 2 rondjes toegeven aan Danny, verder volgden Stefaan en junior Lennert. Wim was op achtervolgen aangewezen, maar herpakte zich in de tweede heat. Hij won deze met Danny in de zelfde ronde, Niko volgde vlot op een rondje. Ook de derde heat was voor Wim maar dan vond Danny het welletjes en bouwde stelselmatig zijn voorsprong uit. Danny won de reeks met 7 ronden voorsprong op Wim. Niko volgde op 5 rondjes van Wim, mooi voor zijn eerste race op vrijdagavond. In de achterhoede streden Stefaan en Lennert, ze eindigden met nog geen rondje verschil met Stefaan in het voordeel.
Patrick, Laurent en Sylvain, onze Franse vrienden namen bij de start van de tweede reeks meteen het voortouw, 3 tot 4 ronden meer dan Danny. Peter en Urbain konden dit tempo niet volgen en streden onder elkaar voor de eerste plaatsen naast het podium. In de derde heat liep bij Urbain de band van de velg, linksachter, wat hem tot pitstop genoodzaakte met als gevolg een verlies van 10 rondjes.
In de vierde heat reed Patrick 48 ronden in 4 minuten, het meeste van de avond, en verbeterde hij zijn ronde tijd, 4sec 988/000. Zodoende had hij een mooie voorsprong op broer Laurent, hij volgde op 6 ronden, om zijn race gecontroleerd uit te rijden. Laurent nam wel nog de laatste heat voor zijn rekening met 47 rondjes.
Sylvain kon het ritme van de gebroeders niet volgen, en moest dan ook alleen zien voor Peter en Urbain te blijven om de derde stek te vrijwaren.
Urbain kwam nog sterk opzetten, de drie laatste heats reed hij telkens 45 ronden, maar strandde alsnog op nog geen drie volle ronden van Peter.
Nog Ronald vermelden, Ronald volgde het rondenschema van Danny uit de eerste reeks. Op het einde kwam hij 4 meter te kort voor de zesde plaats in het dagklassement.
Patrick en Laurent reden met de Mercedes SLS AMG GT3. Sylvain reed de enige BMW Z4 en Ronald met BMW M3 GT2.
Wim reed een Jaguar XKR GT2 voor. Peter, Urbain en Stefaan met Porsche 911 en Danny, Niko en Lennert met Audi R8.
Eén werdt Patrick voor Laurent en Sylvain, de top drie rijders van 2013, op weg naar een herhaling dit jaar?
De baan was net gereinigd en daarom moeilijk berijdbaar, maar met de vrije trainingen werd die beter.
Wim won de eerste reeks met 394,12 ronden in 8x 4 minuten, dit met ruime voorsprong op Peter. Voor Peter was het zijn eerste race in deze klasse en moest nog wennen aan het rijden met een BELCAR. In het begin moest hij nog terrein prijsgeven maar tegen het einde van de race kon hij Wim bijhouden en zelfs 2 heats winnen.
Danny Van Elverdinghe reed een voorzichtige race en strandde op de derde stek. Jonas moest in de tweede heat de strijd staken met een stukgedraaide pinion. Bert kon in de eerste heat Wim volgen maar de tweede heat op rood staakte hij de strijd. Hij voldeed niet aan zijn taak als inzetter en werd gedisqualificeerd en kreeg aldus 0 punten.
Als hij geen mechanische pech heeft dan wint hij, de Vettel van de club, GUUST. In de tweede reeks nam hij heat na heat voorsprong op Jenna en Ronald. Enkel op het einde kon Ronald 2 heats winnen terwijl Jenna de laatste heat voor haar rekening nam. Op ruime achterstand van Guust werd ze alsnog tweede met 3 rondjes voorsprong op Ronald.
Danny, vader Guust, La Croix reed zijn race op schema Peter en kon op het einde het halen met 1 ronde voor Peter.
Met de verkeerde banden keuze, waardoor in de bochten een stuiterend wagen, kon Urbain enkel zijn rondjes afhaspelen zonder te kunnen moeien in de strijd voor de eerste plaatsen.
De snelste ronde werd gereden door Guust, een ronde van 3 sec 129/000.
Klik op de foto om die te vergroten, voor de uitslag van de race.