Slechts drie moedige Kids aan de inschrijving, de grote jongens hadden met een of ander reden afgemeld.
Hebe, Toon en Tuur waren de racers van slag, drie piloten, vier races.
De eerste race won Tuur voor Toon en Hebe, in 4 minuten en 7 seconden. De tweede race reed Tuur terug naar de overwinning, ditmaal vaar Hebe en Toon. Dit werd de snelste race in 4'04" en tuur reed zijn snelste rondetijd met 8"885/000.
Ook de derde en de vierde race werd gewonnen door Tuur, telkens voor Hebe en Toon.
Uitslag: Tuur 4+4+4+4= 16 punten.
Hebe 2+3+3+3= 11 ptn.
Toon 3+2+2+2= 9 ptn.
Volgende Kids, Youngsters en Rookiesrace: 28/10/2017.
10 piloten aan de start, waarvan 2 gastrijders van de club "DSCA" uit Mechelen, Raymond en Gunther Roels.
De eerste reeks werd gewonnen door Urbain met een voorsprong van 5 rondjes op Michel, die slecht 3 rondjes voorsprong had op "Pat".
Raymond kon Ronald afhouden en reed zo niet laatste.
Tijdens de tweede reeks, stond er geen maat op Laurent, alhoewel Bert aanvankelijk het opgelegde ritme kon volgen. Ook Patrick verdedigde zich moedig, op het einde moest hij toch Bert voorlaten met 2 rondjes. Gunther, de baan niet gewoon, maar wel een uitstekende piloot, kon zich nog net plaatsen voor de snelste van de eerste reeks, Urbain. En Danny V, hem verging het minder, een harde sortie maakte zijn autootje onbestuurbaar, een pitstop genoodzaakt. Het kon echter niet baten en Danny werd tot opgave gedwongen.
Laurent reed de snelste ronde in een tijd van 7sec. 425/000.
Zeven piloten aan de start van de 4° race in de snelste klasse. Jenna en Jonas waren terug van een welverdiende vakantie in het zonnige zuiden.
Peter, die in de eerste reeks moest starten wegens vorige race niet aanwezig, nam meteen de leiding. Urbain probeerde het opgelegde ritme te volgen, terwijl Jonas met zijn autootje sukkelde met de wegligging. Peter, op weg naar de reeks zege, misschien wel de race, kreeg in de vijfde heat last van een haperende motor, waardoor Urbain wat kon naderen. De zevende heat sloeg bij Peter het noodlot toe, hij moest de pits opzoeken met een kapotte motor rollager, zo kon Urbain de leiding overnemen. Ook Jonas kwam zo over Peter.
Terwijl Guust zoals gewoonlijk meteen bij de start van de tweede reeks de leiding nam, moest vader Danny de pits binnenrijden. Pas in de derde heat kon hij terug zijn race verderzetten. Jenna, met een nieuwe regellaar, had een moeilijk klant aan Ronald, beiden wisselden voortdurend van plaats voor de tweede stek. Op het einde was het uiteindelijk Jenna die, op een behoorlijke afstand van Guust, het haalde met net 4 rondjes op Ronald, Danny had teveel verloren in de pits en kon zo niet Peter de zesde plaats afsnoepen. Jenna reed de snelste ronde van de avond, een rondetijd van 3 seconden en 492 duizenden, 4/000 sneller dan Guust.
In het Clubklassement Group C springt Jenna over Peter naar de tweede plaats achter Guust.
1/32 PROCAR BTCC de nieuwe monoklasse van de club, alle piloten racen met de British Tour Car Championship wagentjes van SCALEXTRIC.
Er is keuze uit 4 modellen nl. de HONDA CIVIC, de BMW 125, de VW PASSAT en de MG 6.
De eerste race werd verreden op de kleine baan in 4x 2 minuten.
Bert nam vanaf de eerste heat (2min) een vliegende start, à la Hamilton zou hij de leiding niet meer afstaan, en nam meteen 2 rondjes voorsprong op zijn concurrenten.
Laurent probeerde wel Bert te volgen maar kon toch geen ronde meer goedmaken maar bleef wel buitenschot van de overige racers.
Voor de derde plaats was het wel spannend. De vier overige wisselden voortdurend van plaats en eindigden binnen een rondje en een half. Patrick wedt uiteindelijk derde met nog geen half rondje voorsprong op Peter, Urbain werd vijfde op een kwart rondje van vierde en Danny V, zesde op een kleine halve ronde van Urbain.
Tweede race over 4x 4 minuten, een zelfde scenario, Ham... euh Bert stoof onmiddellijk van zijn medestrijders weg. Ditmaal was het echter Urbain die Bert kon volgen. Na Bert reed hij de beste ronde tijd. Danny V had met enkele strubbelingen te maken en moest zijn tegenstanders laten rijden, hij werd terug zesde. Maar voor de derde plaats was het terug even spannend als in de eerste race. Patrick haalde het uiteindelijk met 14 baanfracties op Peter en een half rondje voor broer Laurent.
In het totaal won Bert voor Urbain, Laurent, Patrick en Peter eindigden in die volgorde op elk een rondje van elkaar, Danny V werd zesde.
De beste ronde tijd was voor Bert in 7" 551/000.
Bert neemt in het klassement terug de tweede plaats in het nadeel van Laurent, Peter blijft aan de leiding. Bert nadert evenwel tot op 5 punten.
Volgende clubrace: vrijdag 22 september - 1/24 GROUP C - Gp12.
Zaterdag namiddag: race voor het kampioenschap MODELCARRACING 1/24 bij "ECURIE NORD 24" te BAMBECQUE FRANCE. 40 Route d' Herzeele. met de klasse 1/24 SCALEAUTO.
Nadat hij vorige race, voor de zomerstop, door omstandigheden had moeten missen, was Guust terug aan de start, dit voor de 5° 1/24 BELCAR Gp10 race.
Slechts 5 piloten aan de start, Jenna en Jonas genoten van een wel verdiende vakantie.
Komt Guust aan de start en heeft hij geen mechanische - of andere pech, dan is het om te winnen en zo geschiedde. Van bij de groene licht nam hij de leiding.
Peter en Danny L konden wel nog even het opgelegde ritme volgen, maar na 3 heats van 4 minuten, had hij al een voorsprong van 8 ronden.
Dit belette niet dat het geen spannende race zou worden, zij het dan voor de tweede plaats. Urbain die zijn start had gemist, herpakte zich en na heat 3 had hij zijn achterstand van 5 ronden op Peter en Danny verkleind tot 1 ronde. In de 5° heat nam Danny de tweede plaats over van Peter maar in de 6° heat sloeg het noodlot toe.
Er waren vezels van plakband in zijn motortje geraakt, een verschrikkelijke brandlucht kwam uit het autootje en genoodzaakte Danny de pits op te zoeken. Urbain kwam zo op de tweede stek. Terug op de baan keek Danny naar een achterstand van 20 ronden op Ronald en de laatste plaats. Tot de laatste heat (8x 4 minuten) zou de strijd voor de tweede plaats spannend blijven. Uiteindelijk haalde Urbain het met 1 ronde voorsprong op Peter.
En Guust? Die permeteerde het nog om de laatste rond op relentie over de meet te bollen dit met 22 ronden voorsprong op de tweede. Snelste ronde werd gereden door Guust, 31 meter in 4"138/000, hoogste heat eveneens Guust - 57 ronde in 4 minuten op laan 4 orange.
Uitslag:
1° GUUST: 442,23 ronden - 20 punten.
2° Urbain: 420,03 rdn. - 17 ptn.
3° Peter: 418,31 rdn. - 15 ptn.
4° Ronald: 393,19 rdn. - 13 ptn.
5° Danny L: 374.14 rdn. - 11 ptn.
Volgende race: vrijdagavond 15 september: 1/32 PROCAR BTCC SCALEXTRIC op de Kleine baan.
Zondag 17 september is er race voor het Belgische 1/24 BPC kampioenschap op de baan van "ECURIE NORD 24" te Bambecque - Frankrijk, vanaf 8.00 uur.
6° KIDS, YOUNGSTERS en ROOKIES race -2 september 2017.
Zaterdag 2 september 2017.
3 Kids aan de start, waaronder een nieuwe racepiloot, TOON, een kersverse eerste leerjaars.
De eerste race nam Tuur meteen de leiding, Stine kon moeilijk volgen terwijl Toon moedig zijn rondjes afmaalde. Tuur won de 25 ronden race en zette ook de beste ronde tijd neer, 8sec.820/000. Stine volgde op 3 rondjes, Toon reed een goeie 18 ronden bij elkaar.
De Tweede race won tuur opnieuw dit in een tijd van 3min.57sec, de snelste race van de namiddag. Stine reed opnieuw 22 rondjes, Toon werd derde.
Tijd voor Stine om zich te herpakken, ze nam de derde race voor haar rekening. Na een spannende race reed Tuur naar de tweede plaats op slechts 3sec 76/00 van de winnares. Toon verdiende opnieuw twee punten.
Op de baan met zijn lievelingskleur (blauw) nam Tuur resoluut de leiding, Stine verdedigde zich moedig en eindigde in de zelfde ronde op 6sec.43/00. Toon haalde terug 18 ronden. Volgende keer gaat het beslist al beter.
Tuur verdiende 15 punten (3keer 4 punten + 3), Stine 13 (1x4 + 3x3) en Toon 8 punten (4x2), omdat Timo wel kon aanwezig zijn de week voordien (de normaal voorziene datum voor deze race) maar niet deze zaterdag krijgt hij 4 punten voor het klassement.
Na de Kids is het de beurt aan de Youngsters en Rookies, waar de Kids hun races rijden op de Kleine baan (omloop 25 meter) rijden de grotere jongens (en meisjes) op de Grote 31 meter baan.
De race wordt verreden over 8x 2minuten. Bij de start van de eerste heat nam Rooky Lars de leiding, gevolgd door Youngster Lennert. Staf moest zich beperken tot volgen, dit op de moeilijke laan 1. Na de tweede heat had Lars 2 ronden voorsprong op Lennert, maar heat drie keerde de situatie, Lennert nam de leiding over. Het bleef zo tot Heat 5, met een snelste segment van 21 ronden nam Lars terug eerste plaats over. Lennert verdedigde zich uitstekend en nam in heat 7 de meerdere van Lars om die in de laatste heat zij het met een lichte terugval zijn race te winnen met minder dan een ronde voorsprong. Staf volgde op 5 rondjes. De snelste ronde werdt gereden door Lennert, 5sec789/000. Wat een spannende race!
1° Lennert: Youngster 151,18 ronden. 20 punten.
2° Lars: Rooky 150.28 rdn. 17 ptn.
3° Staf: Youngster 146.25 rdn. 15 ptn.
Volgende race: zaterdag 30 september 2017.
Het is voorbij die mooie (hm,hm) zomer, weer racetijd.
De tweede seizoenshelft gaat van start en beginnen met de vierde race in de klasse 1/32 GT32 op de kleine baan.
7 piloten aan de start, waaronder Sara, voor de eerste maal dit jaar op de kleine baan.
Er stond geen maat op Laurent, die de eerste reeks, 4x 2 minuten, won met 74.38 ronden en een best tijd van 6sec 187/000.
Voor de tweede plaats was het zeer spannend, Bert kon net zijn plaats vrijstellen met een half rondje voor Patrick. 74.67 tegen 71.06 ronden.
Peter, leider in het klassement volgde op een kleine twee rondjes van Patrick, zijn autootje reed niet zoals hij het wou.
Sara eindigde op de zesde plaats, kon het ritme van Danny V volgen en zich mooi los rijden van Urbain.
Uitslag eerste reeks: 4x 2 minuten.
1: LAURENT: 74.38 ronden - NSR Aston Martin.
2: Bert: 71.67 rdn - Black Arrow Ferrari 458
3: Patrick: 71.06 rdn - NSR Corvette C7R
4: Peter: 69.17 rdn - NSR Corvette C6R
5: Danny V: 62.65 rdn - NSR Aston Martin
6: Sara: 61.36 rdn - Black Arrow Ferrari 458
7: Urbain: 57.50 rdn - Scaleauto Porsche 991.
In de tweede race, 4x 4 minuten, Kregen we een zelfde scenario, Laurent stoof weg van zijn concurrenten en reed meteen 37 rdn in 4 minuten. hij realiseerde een totaal van 145.76 rdn en verbeterde zijn besttijd met 1/000 tot 6"186.
Bert en Patrick streden terug voor de tweede plaats, zij het ditmaal nog closer, slechts een verschil van 42 baandelen.
Danny V werd vierde voor Sara en Urbain. En Peter? Het kwam uit wat er scheelde, in de tweede heat moest hij de strijd staken met een gebroken achterophanging.
Meteen de reden waarom zijn Corvette in de eerste reeks slecht presteerde. Na slechts 43 rondjes moest hij de pits opzoeken.
Voor de eerste maal, iets totaal anders, waar we vroeger reden met modelcars Ninco, Scalextric en dergelijke, rijden we nu met SLOTRACING wagentjes. Het uitverkoren autootje voor de PROCAR klasse is de Direct Drive 1/32 van JK. Het eigenaardige aan deze wagentjes is dat er geen tandwielen noch riempjes aan te pas komen, want de achterwielen staan op de as van de motor gemonteerd. Daar er geen tandwielen zijn, is er geen mogelijkheid deze slecht af te stellen of een verkeerde keuze in verhouding te maken. Voordeel een geweldig koppel, nadeel geen of nauwelijks rem.
Negen autootjes aan de start met een nieuwe race formule. 12 maal 2 minuten, 4x op de kleine baan, 8x op de grote baan. Op de kleine baan wordt er volgens het systeem in-uit gereden, men gaat er uit na geel en komt er in op rood. Met de uitslag van de kleine baan worden de reeksen gemaakt voor op de grote baan. Het totaal verreden afstand bepaald het klassement.
Laurent mocht starten op geel en reed meteen 20 ronden. Sylvain en Patrick elk 18 terwijl junior Lennert volgde met 16 ronden.
De tweede heat kwam Vincent erbij en reed samen met Patrick 19 ronden. Zo kwam ieder aan de beurt, tot het terug aan Laurent was om in te vallen op rood. Meteen werd duidelijk dat Bert de te kloppen man zou zijn, na twee heats bleek hij aan de leiding met een rondje voor op Patrick.
De laatste heat hadden we Bert aan de start met een ronde voorsprong op Patrick en Laurent en twee op Sylvain. Het was echter Patrick die deze heat won voor Bert en Laurent, Sylvain kon dit ritme niet volgen. Patrick (75,01 ronden) en Bert eindigden in de zelfde ronde met Bert (75,76 r.) in het voordeel, Laurent (74.50 r.)eindigde op een halve ronde van Patrick als derde, terwijl Sylvain (72,51 r.) de vierde plaats in het klassement veilig stelde. Verder volgden Peter (71,83 r.), Vincent (71,59 r.), Wim (69,67), Urbain (67,06) en Lennert (62,48 ronden).
Als eersten mochten Vincent, Wim, Urbain en Lennert starten op de grote baan voor de eerste reeks. Meteen nam Vincent de leiding, voor Wim en Urbain, Lennert kon het ritme niet volgen. In de derde heat kwam Wim opzetten en nam de pole over van Vincent om die niet meer af te staan. Lennert verdapperde op het einde en reed nog een prachtige 21 ronden in de laatste heat.
Nu aan de snelle mannen, Bert gesterkt door zijn eerste plaats op de kleine baan, nam direct de leiding met 23 ronden, ook Laurent reed 23.
Alhoewel zijn favoriete kleur liet Bert op rood een steekje vallen en nam Laurent de leiding over, Peter nestelde zich op de tweede plaats. In de derde heat moest Patrick naar de pits met een rokende motor, maar het euvel was niet zo groot, met slechts een vier rondjes verlies kon hij terug de baan op, maar uitgeteld voor een podium plaats. Peter maakte het Laurent nog behoorlijk lastig, en nam in de laatste seconden van de laatste heat Laurent te grazen om te winnen met slechts 4 meter voorsprong. Bert, na zijn slechte heat op rood, had zich behoorlijk herpakt en strandde op twee rondjes van de leaders. Sylvain reed een regelmatig parcours maar kon niet verhinderen dat hij in het klassement Wim moest voorlaten.
In het totaal klassement bleek Laurent de beste met 7299,5 meter, voor Bert, 7281 meter en Peter, 7236,75 meter. Vier werd Patrick, 5 Wim, 6 Sylvain, 7 Vincent, 8 Urbain en 9 Lennert.
Leuke autootjes die JK Direct Drive 1/32, die een speciale manier van rijden vragen, vroeg remmen voor de bocht maar reeds in de bocht optrekken om op volle speed er uit te komen. Laurent en Sylvain reden een Bentley, Lennert, Bert en Vincent met Morgan, Patrick, Peter, Urbain en Wim met een Mazda.
Met twaalven kwamen we aan de start voor de eerste race in de koninginneklasse van de MODELRACING 1/24 - GT24.
Van bij de start van de eerste reeks, de eerste reeks starten de minst goed geklasseerden van het kampioenschap 2013, nam Wim met zijn Corvette de leiding, gevolgd door de Audi R8 van Danny en de Corvette met Ronald aan de regelaar. Ouderdomsdeken (64 jaar) Urbain kon met zijn splinternieuwe Lamborgini met moeite voor de Audi's (Scaleauto) van de twee junioren Lennert en Niko (beiden 15 jaar) blijven.
Stelselmatig bouwde Wim zijn voorsprong op en na 6 heats had hij reeds een voorsprong van 6 rondjes op Danny, maar dan sloeg het noodlot toe. Wim moest naar de Pits enkele losgekomen vijsjes moesten teruggeplaatst worden, zeker 13 ronden aan de kant. Danny kwam aldus met een vijftal ronden aan de leiding. De Corvetterijder begon aan een helse achtervolging met een heatrecord van 47 rondjes, maar strandde uiteindelijk op minder dan 2 rondjes van Danny.
Ronald reed tot de laatste heat op de derde stek. Op een grote afstand van de beide koplopers en met voldoende voorsprong op de drie volgers.
Ook hij kreeg met pech af te rekenen, Na 10 rondjes in de laatste heat weigerde zijn Corvette alle dienst, race over. Hij moest met lede ogen toezien hoe de drie, de twee junioren en de Lambo, hem naar de laatste plaats verdreven. Lennert kon nog net Urbain voorblijven terwijl Niko nog wat ervaring miste, pas zijn tweede race bij de grote kleppers.
De zes eersten van het kampioenschap 2013, aan de start van de tweede reeks.
Gregory, Mc Laren, pas voor het eerst dit jaar aan de startlijn, nam meteen de leiding en dit met een nieuw dag record van 48 ronden in 4 minuten. Patrick, Audi R8 en Sylvain, Corvette, volgden in zijn slipstream. Laurent, eveneens Audi, en Peter op Ferrari 458 moesten reeds 2 rondjes toegeven, terwijl Bert met zijn Gilette Vertigo gestart op rood meteen op achtervolgen was aangewezen.
In de derde heat reed Peter eveneens 48 ronden en nam bij deze de snelste ronde voor zijn rekening, 4sec 895/000, ook Patrick reed 48 en naderde aldus op een rondje van Gregory. In de vijfde heat kwam Patrick terug in de zelfde ronde van Gregory, Gregory nam deze terug in de zesde heat om dit niet meer uithanden te geven. De Mc Laren rijder won uiteindelijk met slechts halve ronde voorsprong op de Audi van Patrick.
Laurent en Peter streden een enigsinds gelijkaardig senario, maar dan voor de derde plaats. De ene heat was voor de Ferrari de volgende heat was het terug de Audi die derde plaats opeiste. Op het eind reden bijden evenveel ronden met Laurent voor Peter.
Voor de vijfde plaats, Sylvain, heel goed gestart, kon met zijn Corvette het helse tempo van de koprijders niet volgen. Bert daartegen mindergoed begonnen plaatste een mooie remonte en kwam op het eind met zijn Gilette maar enkele metertjes te kort om Sylvain van de vijfde plaats te houden. Wat een SPANNENDE RACE, met veel FAIR PLAY, zo zou iedere race moeten zijn.
Alle piloten van de tweede reeks reden sneller dan die van de eerste reeks.
Volgende race, vrijdag 7 maart, rijden we voor het eerst met de 1/32 JK Direct Drive wagentjes.
Zaterdag verhuizen de piloten naar het cirquit van ECURIE NORD 24 te BAMBEQUE Frankrijk voor de tweede manche in de SCALEAUTO klasse.
Eenmaal per maand, meestal de laatste zaterdag van de maand, is er race voor de jongeren. KIDS: 7 tot 11 jaar, YOUNGSTERS 12 tot 16 jaar.
Aan de start van de KIDS race, Annaïs Verbanck en Stijn en Tim Ureel.
Er waren 4 races van 25 rondjes op de kleine baan. De winnaar krijgt 4 punten, de tweede: 3 punten, de derde: 2 punten en de vierde: 1 punt.
De eerste race werd vlot gewonnen door Annaïs. Onze dame zette de broertjes op een behoorlijke achterstand. Stijn versloeg grote broer voor de tweede plaats.
Tim hernam zich in de tweede race. Hij won die met een rondje voorsprong op Stijn. Annaïs werd nu derde. Tim reed in deze reeks de snelste ronde met 9sec 609/000.
De derde reeks gaf de zelfde uitslag, zij het dat Tim zijn concurrenten op een redelijke afstand reed. Hij reed dan ook de snelste race in 4min 23sec.
Nu was het terug de beurt aan Annais om de vierde race te winnen, Tim werd in de zelfde ronde tweede, Stijn volgde op de derde stek.
Tim won de dagklassement met 13 punten, Annaïs verdiende 12 punten en Stijn kreeg 11 punten, mooi verdeeld.
Na de Kids is het de beurt aan de YOUGSTERS. De race word verreden op de grote baan in 8x 2 minuten.
Ditmaal 4 piloten aan de start, waarvan Ronan en staf als rookies.
Bij de start nam Niko meteen de leiding, dit voor Lennert en Staf, Ronan als minst ervaren kon enkel proberen het helse ritme te volgen.
Niko bouwde stelselmatig zijn voorspron uit tot 5 ronden maar in de vierde heat begon Lennert aan een remonte. Aan de start van de laatste heat had Niko maar een rondje voorsprong meer op Lennert. Lennert won wel de laatste heat maar kwam 6 metertjes te kort om Niko van de overwinning te houden. Beiden reden 165 ronden, de snelste ronde was voor Niko in 5sec 119/000, Lennerts snelste was 5sec 165/000.
Als nieuweling moest Staf zijn meedere herkennen en volgde op behoorlijke afstand, toch haalde hij tweemaal een 20 ronden.
Ronan pas tweedejaars slotracer, had veel moeite met deze snelle autootjes, maar oefening baart kunst en hij zal zeker een te duchten tegenstander worden.
Vrijdag 21 februari 2014, aan de start 11 piloten.
Bij groen nam Danny Van Elverdinghe meteen de leiding, dit voor junior Niko. De eerste heat moest hij als rooky maar 2 rondjes toegeven aan Danny, verder volgden Stefaan en junior Lennert. Wim was op achtervolgen aangewezen, maar herpakte zich in de tweede heat. Hij won deze met Danny in de zelfde ronde, Niko volgde vlot op een rondje. Ook de derde heat was voor Wim maar dan vond Danny het welletjes en bouwde stelselmatig zijn voorsprong uit. Danny won de reeks met 7 ronden voorsprong op Wim. Niko volgde op 5 rondjes van Wim, mooi voor zijn eerste race op vrijdagavond. In de achterhoede streden Stefaan en Lennert, ze eindigden met nog geen rondje verschil met Stefaan in het voordeel.
Patrick, Laurent en Sylvain, onze Franse vrienden namen bij de start van de tweede reeks meteen het voortouw, 3 tot 4 ronden meer dan Danny. Peter en Urbain konden dit tempo niet volgen en streden onder elkaar voor de eerste plaatsen naast het podium. In de derde heat liep bij Urbain de band van de velg, linksachter, wat hem tot pitstop genoodzaakte met als gevolg een verlies van 10 rondjes.
In de vierde heat reed Patrick 48 ronden in 4 minuten, het meeste van de avond, en verbeterde hij zijn ronde tijd, 4sec 988/000. Zodoende had hij een mooie voorsprong op broer Laurent, hij volgde op 6 ronden, om zijn race gecontroleerd uit te rijden. Laurent nam wel nog de laatste heat voor zijn rekening met 47 rondjes.
Sylvain kon het ritme van de gebroeders niet volgen, en moest dan ook alleen zien voor Peter en Urbain te blijven om de derde stek te vrijwaren.
Urbain kwam nog sterk opzetten, de drie laatste heats reed hij telkens 45 ronden, maar strandde alsnog op nog geen drie volle ronden van Peter.
Nog Ronald vermelden, Ronald volgde het rondenschema van Danny uit de eerste reeks. Op het einde kwam hij 4 meter te kort voor de zesde plaats in het dagklassement.
Patrick en Laurent reden met de Mercedes SLS AMG GT3. Sylvain reed de enige BMW Z4 en Ronald met BMW M3 GT2.
Wim reed een Jaguar XKR GT2 voor. Peter, Urbain en Stefaan met Porsche 911 en Danny, Niko en Lennert met Audi R8.
Eén werdt Patrick voor Laurent en Sylvain, de top drie rijders van 2013, op weg naar een herhaling dit jaar?
De baan was net gereinigd en daarom moeilijk berijdbaar, maar met de vrije trainingen werd die beter.
Wim won de eerste reeks met 394,12 ronden in 8x 4 minuten, dit met ruime voorsprong op Peter. Voor Peter was het zijn eerste race in deze klasse en moest nog wennen aan het rijden met een BELCAR. In het begin moest hij nog terrein prijsgeven maar tegen het einde van de race kon hij Wim bijhouden en zelfs 2 heats winnen.
Danny Van Elverdinghe reed een voorzichtige race en strandde op de derde stek. Jonas moest in de tweede heat de strijd staken met een stukgedraaide pinion. Bert kon in de eerste heat Wim volgen maar de tweede heat op rood staakte hij de strijd. Hij voldeed niet aan zijn taak als inzetter en werd gedisqualificeerd en kreeg aldus 0 punten.
Als hij geen mechanische pech heeft dan wint hij, de Vettel van de club, GUUST. In de tweede reeks nam hij heat na heat voorsprong op Jenna en Ronald. Enkel op het einde kon Ronald 2 heats winnen terwijl Jenna de laatste heat voor haar rekening nam. Op ruime achterstand van Guust werd ze alsnog tweede met 3 rondjes voorsprong op Ronald.
Danny, vader Guust, La Croix reed zijn race op schema Peter en kon op het einde het halen met 1 ronde voor Peter.
Met de verkeerde banden keuze, waardoor in de bochten een stuiterend wagen, kon Urbain enkel zijn rondjes afhaspelen zonder te kunnen moeien in de strijd voor de eerste plaatsen.
De snelste ronde werd gereden door Guust, een ronde van 3 sec 129/000.
Klik op de foto om die te vergroten, voor de uitslag van de race.
" UREN van NIEUWPOORT" Racing Club Nieuwpoort, 13 november 2021.
Zaterdag hield de RCN voor de tweede keer, een uithoudingsrace voor radiogeleide autootjes, de "12 UREN van NIEUWPOORT". In de feestzaal van de Vismijn was er een 60 meter lang parcoer aangelegd. 11 Teams kwamen er aan de start. Na 12 uur rijden reed het team MRCZ als eerste over de meet, inrichtend team RCN had met pech te kampen maar kon uiteindelijk toch nog als zesde afvlaggen. Over de gehele dag kwamen er wel een 600 tal toeschouwers kijken.
De opbrengst van het evenement kwam ten goede aan de MUG helikopter van AZ Brugge.
Net als vorige editie mocht onze club een demonstratiebaantje opzetten, compleet met toerenteller. Enkele mooie autootjes, in de verschillende schalen, alsook enkele regelaars waren tentoongesteld. De bezoekers konden er hun rijvaardigheden testen en stortende een bedragje in het bokaaltje ten voordele van de MUG Heli. We mochten een 64 Euro aan de inrichters overmaken. Niet alleen de jeugd, vooral jonge, ook de volwassenen, ook dames, waagden zich aan een raceje.