LINKS
  • OP ZOLDER MRCN
  • Inhoud blog
  • 11de RACE 1/32 FLEXI 32, 03/10/2025.
  • 7de RACE GT32 - 26/09/2025.
  • 10de RACE 1/32 FLEXI 32, 19/09/2025.
  • 7de. RACE PROCAR GTONE - 12/09/2025.
  • 7de RACE KIDS en YOUNGSTERS, 06/09/2025.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    SLOTRACING NIEUWPOORT
    OP ZOLDER
    27-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZATERDAG KIDS en YOUNGSTERS RACE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdag 22 februari 2014.

    Eenmaal per maand, meestal de laatste zaterdag van de maand, is er race voor de jongeren. KIDS: 7 tot 11 jaar, YOUNGSTERS 12 tot 16 jaar.
    Aan de start van de KIDS race, Annaïs Verbanck en Stijn en Tim Ureel.
    Er waren 4 races van 25 rondjes op de kleine baan. De winnaar krijgt 4 punten, de tweede: 3 punten, de derde: 2 punten en de vierde: 1 punt.
    De eerste race werd vlot gewonnen door Annaïs. Onze dame zette de broertjes op een behoorlijke achterstand. Stijn versloeg grote broer voor de tweede plaats.
    Tim hernam zich in de tweede race. Hij won die met een rondje voorsprong op Stijn. Annaïs werd nu derde. Tim reed in deze reeks de snelste ronde met 9sec 609/000.
    De derde reeks gaf de zelfde uitslag, zij het dat Tim zijn concurrenten op een redelijke afstand reed. Hij reed dan ook de snelste race in 4min 23sec.
    Nu was het terug de beurt aan Annais om de vierde race te winnen, Tim werd in de zelfde ronde tweede, Stijn volgde op de derde stek.
    Tim won de dagklassement met 13 punten, Annaïs verdiende 12 punten en Stijn kreeg 11 punten, mooi verdeeld.

    Na de Kids is het de beurt aan de YOUGSTERS. De race word verreden op de grote baan in 8x 2 minuten.
    Ditmaal 4 piloten aan de start, waarvan Ronan en staf als rookies.
    Bij de start nam Niko meteen de leiding, dit voor Lennert en Staf, Ronan als minst ervaren kon enkel proberen het helse ritme te volgen.
    Niko bouwde stelselmatig zijn voorspron uit tot 5 ronden maar in de vierde heat begon Lennert aan een remonte. Aan de start van de laatste heat had Niko maar een rondje voorsprong meer op Lennert. Lennert won wel de laatste heat maar kwam 6 metertjes te kort om Niko van de overwinning te houden. Beiden reden 165 ronden, de snelste ronde was voor Niko in 5sec 119/000, Lennerts snelste was 5sec 165/000.
    Als nieuweling moest Staf zijn meedere herkennen en volgde op behoorlijke afstand, toch haalde hij tweemaal een 20 ronden.
    Ronan pas tweedejaars slotracer, had veel moeite met deze snelle autootjes, maar oefening baart kunst en hij zal zeker een te duchten tegenstander worden.

    plaats  baan NAAM  TOTAAL punten   
     1  NIKO  21  22  22  21  19  20  20  20  165,19 20   
     2  LENNERT  19  20  20  22  21  22  20  21  165,13 17  
     3  STAF  19  17  20  17  17  15  17  20  142,24 15  
     4 3  RONAN  15  13  16  12  13  13  11  11  104,28 14   

    27-02-2014 om 00:00 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste SCALEAUTO 2014
    Vrijdag 21 februari 2014, aan de start 11 piloten.
    Bij groen nam Danny Van Elverdinghe meteen de leiding, dit voor junior Niko. De eerste heat moest hij als rooky maar 2 rondjes toegeven aan Danny, verder volgden Stefaan en junior Lennert. Wim was op achtervolgen aangewezen, maar herpakte zich in de tweede heat. Hij won deze met Danny in de zelfde ronde, Niko volgde vlot op een rondje. Ook de derde heat was voor Wim maar dan vond Danny het welletjes en bouwde stelselmatig zijn voorsprong uit. Danny won de reeks met 7 ronden voorsprong op Wim. Niko volgde op 5 rondjes van Wim, mooi voor zijn eerste race op vrijdagavond. In de achterhoede streden Stefaan en Lennert, ze eindigden met nog geen rondje verschil met Stefaan in het voordeel.
    Patrick, Laurent en Sylvain, onze Franse vrienden namen bij de start van de tweede reeks meteen het voortouw, 3 tot 4 ronden meer dan Danny. Peter en Urbain konden dit tempo niet volgen en streden onder elkaar voor de eerste plaatsen naast het podium. In de derde heat liep bij Urbain de band van de velg, linksachter, wat hem tot pitstop genoodzaakte met als gevolg een verlies van 10 rondjes. 
    In de vierde heat reed Patrick 48 ronden in 4 minuten, het meeste van de avond, en verbeterde hij zijn ronde tijd, 4sec 988/000. Zodoende had hij een mooie voorsprong op broer Laurent, hij volgde op 6 ronden, om zijn race gecontroleerd uit te rijden. Laurent nam wel nog de laatste heat voor zijn rekening met 47 rondjes.
    Sylvain kon het ritme van de gebroeders niet volgen, en moest dan ook alleen zien voor Peter en Urbain te blijven om de derde stek te vrijwaren.
    Urbain kwam nog sterk opzetten, de drie laatste heats reed hij telkens 45 ronden, maar strandde alsnog op nog geen drie volle ronden van Peter.
    Nog Ronald vermelden, Ronald volgde het rondenschema van Danny uit de eerste reeks. Op het einde kwam hij 4 meter te kort voor de zesde plaats in het dagklassement.
    Patrick en Laurent reden met de Mercedes SLS AMG GT3. Sylvain reed de enige BMW Z4 en Ronald met BMW M3 GT2.
    Wim reed een Jaguar XKR GT2 voor. Peter, Urbain en Stefaan met Porsche 911 en Danny, Niko en Lennert met Audi R8.
    Eén werdt Patrick voor Laurent en Sylvain, de top drie rijders van 2013, op weg naar een herhaling dit jaar?


    Start 2de reeks, Ronald, Laurent, Sylvain, Peter, Patrick, Urbain

    23-02-2014 om 00:00 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EERSTE RACE 2014
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Uitslag 1° race BELCAR 1/24 Group 10 - 14/02/2014

    De baan was net gereinigd en daarom moeilijk berijdbaar, maar met de vrije trainingen werd die beter.
    Wim won de eerste reeks met 394,12 ronden in 8x 4 minuten, dit met ruime voorsprong op Peter. Voor Peter was het zijn eerste race in deze klasse en moest nog wennen aan het rijden met een BELCAR. In het begin moest hij nog terrein prijsgeven maar tegen het einde van de race kon hij Wim bijhouden en zelfs 2 heats winnen.
    Danny Van Elverdinghe reed een voorzichtige race en strandde op de derde stek. Jonas moest in de tweede heat de strijd staken met een stukgedraaide pinion. Bert kon in de eerste heat Wim volgen maar de tweede heat op rood staakte hij de strijd. Hij voldeed niet aan zijn taak als inzetter en werd gedisqualificeerd en kreeg aldus 0 punten.
    Als hij geen mechanische pech heeft dan wint hij, de Vettel van de club, GUUST. In de tweede reeks nam hij heat na heat voorsprong op Jenna en Ronald. Enkel op het einde kon Ronald 2 heats winnen terwijl Jenna de laatste heat voor haar rekening nam. Op ruime achterstand van Guust werd ze alsnog tweede met 3 rondjes voorsprong op Ronald.
    Danny, vader Guust, La Croix reed zijn race op schema Peter en kon op het einde het halen met 1 ronde voor Peter.
    Met de verkeerde banden keuze, waardoor in de bochten een stuiterend wagen, kon Urbain enkel zijn rondjes afhaspelen zonder te kunnen moeien in de strijd voor de eerste plaatsen.
    De snelste ronde werd gereden door Guust, een ronde van 3 sec 129/000.

    Klik op de foto om die te vergroten, voor de uitslag van de race.

    21-02-2014 om 00:00 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PITSPRAAT
    In PITSPRAAT vindt je voortaan alle weetjes, uitslagen races en van alles wat.

    20-02-2014 om 22:23 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11--0001
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 UREN van NIEUWPOORT, 13/11/2021.
    " UREN van NIEUWPOORT" Racing Club Nieuwpoort, 13 november 2021.

    Zaterdag hield de RCN voor de tweede keer, een uithoudingsrace voor radiogeleide autootjes, de "12 UREN van NIEUWPOORT".  In de feestzaal van de Vismijn was er een 60 meter lang parcoer aangelegd.  11 Teams kwamen er aan de start.  Na 12 uur rijden reed het team MRCZ als eerste over de meet, inrichtend team RCN had met pech te kampen maar kon uiteindelijk toch nog als zesde afvlaggen.  Over de gehele dag kwamen er wel een 600 tal toeschouwers kijken.
    De opbrengst van het evenement kwam ten goede aan de MUG helikopter van AZ Brugge.
    Net als vorige editie mocht onze club een demonstratiebaantje opzetten, compleet met toerenteller.  Enkele mooie autootjes, in de verschillende schalen, alsook enkele regelaars waren tentoongesteld.  De bezoekers konden er hun rijvaardigheden testen en stortende een bedragje in het bokaaltje ten voordele van de MUG Heli.  We mochten een 64 Euro aan de inrichters overmaken.  Niet alleen de jeugd, vooral jonge, ook de volwassenen, ook dames, waagden zich aan een raceje.






    30-11--0001 om 00:00 geschreven door Urbain  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/09-05/10 2025
  • 22/09-28/09 2025
  • 15/09-21/09 2025
  • 08/09-14/09 2025
  • 01/09-07/09 2025
  • 28/07-03/08 2025
  • 21/07-27/07 2025
  • 14/07-20/07 2025
  • 07/07-13/07 2025
  • 23/06-29/06 2025
  • 26/05-01/06 2025
  • 05/05-11/05 2025
  • 21/04-27/04 2025
  • 14/04-20/04 2025
  • 07/04-13/04 2025
  • 31/03-06/04 2025
  • 03/03-09/03 2025
  • 17/02-23/02 2025
  • 10/02-16/02 2025
  • 27/01-02/02 2025
  • 20/01-26/01 2025
  • 06/01-12/01 2025
  • 23/12-29/12 2024
  • 09/12-15/12 2024
  • 02/12-08/12 2024
  • 25/11-01/12 2024
  • 18/11-24/11 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 10/06-16/06 2024
  • 03/06-09/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 01/01-07/01 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs