Inhoud blog
  • Thema kabouters.
  • Thema: dieren in het bos
  • Verjaardag Kyano
  • Spinnen
  • Wij houden van dieren
    Zoeken in blog

    Welkom op de blog van de derde kleuterklas
    Welkom in de derde kleuterklas

    23-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een kindje is geboren in een stal
    Deze week kregen we een" stempelkaart"in het thema Kerstmis.
    Hier zijn we Kerstpuzzels aan het maken.


    We konden ook een lichtjesslinger in de kerstboom maken, volgens een patroon.

    Met K'Nex bouwden we mooie kerststerren. We volgden het plannetje.

    We versierden een kerststal met allerlei schrijfpatronen. We kleefden er een stal rond...
    Dit werd de voorkant van onze werkjesmap.

    Er was ook nog een brugmoment met het eerste leerjaar.
    We bezochten de grote kerststal in de Kerk!
    Het was er heel stil...
    We luisterden er naar het Kerstverhaal...
    En zongen ons kerstlied.







    In de klas speelden we "echt" het Kerstverhaal.
    We kozen gepaste verkleedkledij.

    De boodschapper van de Keizer leest een boodschap voor.

    Jozef, Maria en de ezel gaan op weg naar Betlehem.

    Ze kloppen aan bij een herberg, maar er is geen plaats voor hen.

    Ook bij de volgende herbergier worden ze weggestuurd.

    De laatste herbergier heeft ook geen plaats meer, maar hij weet een goed droog plekje...
    in de stal achter zijn huis.

    Daar woont al een os...midden in de nacht wordt het kindje geboren.
    Maria wikkelt het in doeken en legt het in de kribbe.

    In de velden slapen de herders met hun schapen. 
    Ze schrikken wakker van een groot licht!
    De engelen vertellen hen dat er een bijzonder kindje is geboren.
    Ze besluiten om het kindje te zoeken.

    En ze vinden het in de stal.


    23-12-2016 om 11:20 geschreven door derde kklas


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Licht en donker
    Sfeerbeelden uit de stageweek van juf Benedicte.


    Kobe konijn ging logeren bij Arthur. 
    Ze zochten woorden die beginnen met de K van Kerstmis.

    Lichtjes in de donkere hoek...

    Met kartonnen dozen werd een donkere tunnel gebouwd.

    Overal in de klas vonden de kleuters lichtjes.

    De klas werd verduisterd, en we speelden in het licht van vele kleine lampjes.

    De mama's en papa's stuurden vele foto's door van een zonsondergang of van de maan in de nacht.

    In het poppenhuis konden we onze schaduw laten tekenen door een vriendje.

    "Even stilstaan ! Niet bewegen!!!"

    Onze sfeervolle boekenhoek.

    We maakten schimmen van de kerstfiguren voor een schimmenspel.

    "Wie kan alle lichtjes aansteken op de kerstboom? Niet gemakkelijk hoor!"

    "Wat zou er onder het zwarte doek zitten???"

    "Oh, een kerstboompje."



    Kobe konijn mocht met Basile mee naar de kerstmarkt. 
    En ze zochten samen naar woordjes die beginnen met de N van Nieuwjaar.



    Er werden kerstbomen geboetseerd, van klein naar groot.
    En in de bouwhoek bouwden we de kerststal.

    23-12-2016 om 11:04 geschreven door derde kklas


    06-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas is jarig



    Vandaag is de Sint jarig....en hij kwam naar onze school.
    We zongen en we dansten voor hem en Zwarte Piet.
    Het werd een leuk feest.











    Wat zou er in die zak zitten???
    We gaven de zak door op sinterklaasmuziek. Wanneer de muziek stopte, werd de zak opengemaakt...




















    " Dankjewel Sint en Piet!"

    06-12-2016 om 16:22 geschreven door derde kklas


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wachten op de Sint



    In het grote boek van Sinterklaas is te zien waar de Sint in Spanje woont, 
    samen met alle zwarte Pieten.De stoomboot ligt achter het pakjeshuis vast.
    Achter de ommuurde tuin ligt zijn kasteel, het pakjeshuis, de pietenschool,de paardenstallen,...


    Met schrijfdans tekenden we de zee. De stoomboot kleefden we er later op.

    We knutselden een mooie hoed : "Sint op het paard."

    We leerden muizentrapjes vouwen, dat werden de poten van het paard.

    Voor de staart gebruikten we een bolletje wol. En soms geraakte dat eens in de knoop.

    We hebben onze schoen gezet met...wat hooi, wortels en een sappige appel voor het paard.
    En niet te vergeten : een bak water...

    De volgende dag was alles weg....maar het paard had slordig gegeten : overal lag hooi...

    De bak met water was bijna leeg. Het paard had zeker grote dorst!

    Enkele kleuters veegden alles terug netjes bij elkaar.

    Ons poppenhuis werd het kasteel van de Sint. En daar konden we ons verkleden.











    We hebben veel gebouwd deze week.


    En tot slot kleurden we een deurhangertje : " Sinterklaas is hier altijd welkom."

    06-12-2016 om 16:18 geschreven door derde kklas


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verjaardag vieren
    Lewis, Sebastiaan en Nicolas zijn op dezelfde dag jarig.
    Ze zijn 5 jaar geworden.
    "Hiep, hiep, hiep....hoera!"






    Niemand is nog 4 jaar, onze namen hangen allemaal bij de 5 
    en binnenkort worden de oudste kleuters 6!























    06-12-2016 om 16:04 geschreven door derde kklas


    25-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar het rusthuis
    Kobe konijn mocht bij Lauren gaan logeren.
    Ze kreeg de letter K van krentenventje mee 
    en ze zocht samen met Kobe spulletjes die met deze letter beginnen.




    Maandagnamiddag werden we in het rusthuis verwacht.
    We zongen : " dag mevrouwtje, dag meneertje..."

    We toonden in ons volgende lied hoe de zwaluwen in de herfst vertrekken naar een ver warm land.
    We " vlogen" even mee...

    Daarna vertelden de bewoners over hun kindertijd. Welk speelgoed hadden ze toen?
    En welke spelletjes speelden ze?
    We leerden daarna een hinkelspel, en we speelden met de knikkers en de sjoelbak.



    Ten slotte zongen we ons laatste lied, dat eindigde met de woorden : 
    " wil je mij eens voelen???"
    En of ze dat wilden...iedereen werd goed geknuffeld. 
    De bejaarden en de kleuters vonden dit heel fijn.



    Voor we terug naar onze klas vertrokken, probeerden we eerst nog even een turntoestel uit...



    Omdat het de voorleesweek was, luisterden we deze week naar het sprookje van het krentenventje.
    Op de lichtbak tekenden we er eentje, waarna we op de computer naar snoepjes zochten,
    niet om op te eten maar, om na te tekenen...
    Zo versierden we ons krentenventje.

    We leerden scrollen met de muis.

    In het poppenhuis en de poppenkast speelden ze het verhaaltje na....

    Wat zijn krenten? We keken naar een filmpje en zagen hoe druiven veranderen in krenten.

    En met een vormpje drukten we krentenventjes uit een rozijnenboterham uit.
    Mmmm...lekker. 

    Hier speelden we een dobbelsteenspelletje.
    Sommige kleuters herkenden het aantal stippen op de dobbelsteen al zonder ze te tellen...
    En dan streepten ze het gegooide getal door.
    Wie het eerst alle getallen gegooid had, was de winnaar.

    Tijdens contractwerk leerden we raamfiguren maken met de elastiekjes en de spijkerplankjes.
    ( 5 of 9 spijkers)
    We mochten ze ook tekenen.

    En we maakten al vlot de oefeningen bij pico-picolo. ( 5 of 9 spijkers)
    Het thema van schrijfdans was deze week " rond en achten"
    Hier tekenden we de bril van oma en opa.
    Maar we konden er ook een leuk diertje mee maken.
    Super hé! En nu kennen we het cijfer 8!

    25-11-2016 om 11:18 geschreven door derde kklas


    22-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sebastiaan de spin
    De kinderen van juf Els ( 3de leerjaar) zongen een leuk liedje voor ons.
    " Sebastiaan de spin."
    Wij vonden het heel mooi.

















    " oei, de spin wordt weggeveegd."



    Sommige kleuters hebben een grote broer in deze klas...
    Alexander met z'n 2 broertjes...

    Olaf en Aram...

    Simon en Michiel...

    22-11-2016 om 15:21 geschreven door derde kklas


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn stamboom

    Vorige week kregen mijn kleuters een ‘ huiswerkje’ mee. Ze maakten samen met mama of papa hun stamboom. Zo werd het voor hen  duidelijk dat mama en papa ook een mama en papa hebben : die noemen ze oma, opa, bompa,…Soms werd er een kruisje  bij de foto getekend : dit betekende dat die persoon al gestorven was. In de klas werd de boom dan mooi gekleurd. En iedereen mocht z’n stamboom voorstellen.

    Ik had terug een contractwerkje voorzien. Deze keer knutselden ze oma of opa. Dat was een moetwerkje. We luisterden ook naar woorden met de klank OO. Vb olifant, oma, foto,… We rangschikten prentjes van het gezin kikker : we kleefden ze van jong naar oud. Verder werden er  ook enkele techniekdozen aangeboden. Zo moesten ze met houten blokken “de hoogste toren” bouwen, en er was ook een opdracht van : “ bouw een stevige brug met houten blokken of met lego.”

    Op het bord keken we naar een afbeelding van het schilderij van Pieter Bruegel : “ kinderspelen”. Zo ontdekten we waarmee de kinderen heel lang geleden speelden, of welke spelletjes ze deden. Sommige dingen spelen we vandaag ook nog : vb. haasje over, paardje rijden,…En vroeger tekenden de kinderen niet op papier maar op een lei, met een griffel. Dit konden ze ook even uitproberen. 

    Ik toonde ook foto's van beroepen van heel lang geleden. De kleuters mochten raden wat die mensen deden.  " Bestaat dat beroep nu ook nog? Of hoe doen de mensen dat nu?" We zochten het even op ons bord op.

    Kijk maar...





    Kobe konijn ging logeren bij Nand en vond voorwerpen die beginnen met de G van grootouders.

    Arthur stelt zijn stamboom voor. 
    Maar hij bracht ook oude foto's mee van toen zijn peter een kleine jongen was.

    Vroeger hadden de mensen geen droogkast. 
    De was werd op de draad in de woonkamer of de keuken opgehangen.



    "Mooi hé, dat is oma."

    We speelden met de sjoelbak.

    En we tekenden op de lei.

    Een oliebollenkraam van vroeger....en van nu.
    Heel lang geleden werd het kraam getrokken door een paard. 
    Nu door een vrachtwagen.

    De koetsier reed met de koets, nu besturen we zelf onze wagen.

    "Waren er heel lang geleden ook al stoute mensen? "

    De straatveger...

    De schoorsteenveger...

    De ramenwasser...

    De melkboer...jammer dat hij nu niet meer komt met de hondenkar.

    Dit was ons fotoboek van oude beroepen, sommige beroepen bestaan nu nog, 
    maar ze zijn wat veranderd.

    De ballonnenverkoopster...

    Kranten kopen we nu in de krantenwinkel, niet meer op straat.
    En vis kopen we nu in de viswinkel.
    Wat is de wereld veranderd....

    22-11-2016 om 15:12 geschreven door derde kklas


    10-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar de kabouters wonen




















    10-11-2016 om 16:19 geschreven door derde kklas


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nand is jarig
    We vierden deze week de verjaardag van Nand. 
    Hij werd 5 jaar.



















    10-11-2016 om 16:16 geschreven door derde kklas


    28-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfst in het bos
    Kobe konijn mocht met Thijl mee.
    Ze zochten spulletjes die beginnen met de letter H van herfst.





    We maakten een contractwerkje. We mogen kiezen wat we wanneer doen, 
    maar we moeten er wel voor zorgen dat de 3 moetjes deze week klaar zijn.

    Dit is een 'mag'werkje : " bouw een stevige brug"

    Kleuren, knippen en kleven....puzzelblaadjes.

    We leerden een leuk versje : " de mensen kappen de bomen om, reuzestom!"
    ( wat zeggen de vos, de wezel, de specht, de muis, de beer en de uil?)



    " Hoekenwerk..."



    We knutselden een leuke uil, volgens een stappenplan.

    Dit werd de voorkant voor onze werkjesmap.

    We boetseerden dieren uit het bos.

    We kunnen al goed rijmen.



    Op stap in het bos.

    Maar het begon te regenen....daar kregen we dorst van.
    De druppeltjes vielen op onze tong!

    Hier werd een boom omgezaagd.

    "Ssstt...stil....dan horen de diertjes in het bos ons niet."
    Alle gevonden vruchtjes werden ten slotte verwerkt in een grote zandtaart.
    Lekker???

    28-10-2016 om 15:14 geschreven door derde kklas


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar het bos
    Kobe konijn ging logeren bij Geike en Jinte.




    Geike zocht samen met Kobe woordjes die beginnen met de R van reus.
    Want die week luisterden we naar het verhaal over Klein Duimpje en de reus.

    Jinte vond woordjes met de B van bos.

    We wandelden door onze schooltuin, op zoek naar herfstvruchten en mooie blaadjes.

    En Gloob was ook van de partij.
    Hij was net terug van een lange reis.
    En hij wou de kleuters zijn lievelingsboom tonen : een dikke kastanjeboom, midden in ons schoolbos.

    We vonden eerst een stuk hout, waar nu hele kleine diertjes in wonen.

    We voelden aan de schors van de bomen...zo ruw.

    En hier ...de boom van Gloob.

    Er groeit klimop tegen.

    We verzamelden mooie blaadjes...en schilderden ze in herfstkleuren.
    Daarna maakten we er mooie afdrukken mee.

    Ons papier mocht helemaal vol:met vele kleurige blaadjes.



    Aan de andere kant van ons blad ontdekten we de volgende dag 2 getekende blaadjes. 
    Die werden mooi gekleurd, weer met de herfstkleuren en daarna uitgeknipt.
    Deze blaadjes versieren nu onze vensters...en ook onze zaal.

    We versierden een paraplu : het werd precies een regenboog.

    Deze 2 stokken leken precies dezelfde...we mochten er aan voelen om het verschil te vinden.
    Mattis ontdekte dat de ene zwaarder was dan de andere.

    En weet je...wij weten hoe oud een boom is. We tellen gewoon de jaarringen.



    We speelden deze week veel met houten speelgoed.
    En deze blaadjes werden gesorteerd van donker naar licht.

    28-10-2016 om 15:03 geschreven door derde kklas


    11-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de dierenarts 2



    Nu mag het infuus verwijderd worden door Geike en Basile .

    Nicolas en Sebastiaan helpen om een speciale kraag te vouwen. Deze moet rond de nek van Flip.
    Zo kan hij het verband niet lospikken. 

    Nand mag hem nog een spuitje tegen de vogelgriep geven...

    En Lore mag Flip naar de andere kamer dragen.

    Daar maakt Lukas een hokje voor Flip klaar.

    Lore legt Flip er in...

    Lukas doet het deurtje toe...

    En de lamp gaat aan. Een diertje dat pas geopereerd is moet goed warm blijven.

    Maar...oei...opeens zijn er hier veel diertjes in de kooien. Of zijn het kindjes?
    Het is heel leuk om eens een hondje te zijn.

    Maar een bijtende hond krijgt een muilkorf aan. Zo kan hij de dierenarts niet aanvallen.

    Dit is een pijl om wilde dieren in slaap te brengen. Deze wordt in een geweer gestopt...

    Tot slot onderzoeken we de kat van Lukas.

    We kijken in z'n oortjes.



    Michiel is even een grote hond. Hij ligt op de operatietafel. Deze kan omhoog en omlaag.

    En zo brengen ze grote dieren in slaap.

    Nu wordt Flip terug wakker. Hij mag weer mee naar school.
    Daar wordt hij direct in bed gestopt. Want hij moet nog veel rusten.
    Volgende week zal z'n vleugel genezen zijn.
    Dan mogen de draadjes er uit.En dan kan hij weer vliegen...maar niet meer tegen het raam hé.

    11-10-2016 om 16:23 geschreven door derde kklas


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de dierenarts 1



    Flip, onze klaspop, is tegen het raam gevlogen. En nu doet z'n rechter vleugeltje pijn.
    We gaan even bij de dierenarts langs. ( Mama van Lukas)

    We vertellen even wat er gebeurd is, en de dierenarts gaat Flip onderzoeken.
    Misschien is z'n vleugel gebroken.

    Ze neemt Flip heel voorzichtig uit z'n mandje en legt hem op de onderzoekstafel.

    Wij staan in een grote kring, zodat iedereen alles goed kan zien.



    Jinte mag naar z'n hartje luisteren met de stethoscoop.

    Lukas geeft Flip een spuitje, want hij moet geopereerd worden. Zo zal hij in slaap vallen en niks voelen.

    Lewis mag het infuus in de andere vleugel steken.

    Aram meet met de thermometer of Flip koorts heeft.



    Nu kunnen we beginnen; Michiel scheert de veertjes van de vleugel af.

    Daarna mogen Alessa en Arthur de vleugel goed ontsmetten.

    De 2 assistenten Joran en Thijl schrobben alle vuil van hun handen en nagels.
    Want er mogen geen microben in de wonde geraken.



    Flip ligt onder het groene doek. De dierenarts knipt er een gaatje in, 
    precies groot genoeg om de vleugel door te steken.

    Hier wordt de vleugel genaaid met speciale draad.

    Daarna leggen Lauren en Mano een verband rond de vleugel.
    En Mattis plakt alles goed vast.

    11-10-2016 om 16:10 geschreven door derde kklas


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wij houden van dieren
    Kobe Konijn ging bij Lukas logeren.
    Maar...hij werd een beetje ziek.
    Hij knabbelde niet meer van de worteltjes...
    Hij voelde zich niet goed.
    De mama van Lukas is dierenarts en kon hem gelukkig weer beter maken.







    We speelden een kaas-en muisspel.We kenden al heel snel de spelregels.
    1. Draaien , kwam je op kaas : tellen en evenveel blokjes nemen.
    2. Kwam je op een muis : muis nemen, maar...die had honger! 
    We gooiden de dobbelsteen en de muis mocht evenveel kaasjes opeten.
    3. Kwam je op de poes! Simpel...die at een muis!
    En....wie alles het eerst verzameld had, was gewonnen.

    Met blokjes brachten we het aantal huisdieren van de kleuters in kaart. 
    (begrippen meeste, minste, evenveel, meer dan, minder dan, weinig,..)

    Alessa en Ian brachten hun cavia Kasper mee.
    Eerst was hij een beetje bang van ons, en hij wou niet uit z'n hokje komen.

    Even later mocht iedereen hem aaien. 

    Alessa toonde ons hoe je een cavia moet vastnemen.

    Hij kreeg hooi, en worteltjes en witloof....en hij at alles op!



    Joran( 1ste leerjaar) mocht deze week bij ons in de klas komen.
    Hij kon niet sporten met z'n gebroken arm en z'n vriendjes waren op sportkamp.
    Hij bracht z'n hamster mee en vertelde ons heel veel weetjes over z'n huisdiertje.

    Hier maakten we het hok af voor de hamster. We moesten goed meten.



    We schilderden haren voor de cavia.We gebruikten daarvoor geen penselen, maar vorken.

    We mochten ook honden kammen in het hondenkapsalon.

    We bouwden precies na wat er op de bouwkaart stond. ( ruimtelijk)

    Werkblad : welk geschenkje krijgen de dieren op dierendag? 

    Met lego bouwden we een dierenkliniek.

    Wij kennen ook al enkele getallen...( spelletje met dobbelsteen)
    En...de hondjes van juf Anouk toonden hun allerbeste kunstjes.
    Ze zijn slim hoor!Ze vonden alle hondensnoepjes.

    11-10-2016 om 15:19 geschreven door derde kklas


    07-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lekker fruit uit een ver land
    Kobe konijn ging logeren bij Ian en Alessa.
    De letter van de week was de F van fruit.
    Elke kleuter bracht fruit mee...fruit uit een ver land.




    We leerden hoe de pico-picolo werkt. 
    Wij kunnen oefeningen maken en zelf nakijken of alles juist was.

    Elke dag proefden we van het lekkere fruit.
    Hier maken we fruitbrochetten.

    Mmmm...dat smaakte lekker.



    We speelden een fruitspel : wie kon z'n appels allemaal plukken?

    We schilderden een mand vol met fruit.

    In onze winkel werd fruit verkocht. Het werd een fruitwinkel.



    We stempelden een tros druiven. 

    Appels van 1 tot 10!

    Druiven zijn rond...

    We bouwden manden om al ons fruit in te leggen. Er waren grote en kleine manden,
    brede en smalle...

    Dit was de moeilijkste vrucht. Een kokosnoot is van hout. We klopten er eerst 2 gaatjes in ...
    Er kwam een zaag aan te pas om ze in 2 helften te zagen.

    Donderdag maakten we fruitsappen en smoothies. Zo lekker dat dat was.



    Hoeveel blokjes weegt een appel?
    Maar de ananas konden we niet wegen, dit was de zwaarste vrucht. We hadden geen blokjes genoeg.

    07-10-2016 om 16:58 geschreven door derde kklas


    27-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We maken groentensoep



    Dit was onze aardappeloogst. ( uit de plantzak)

    In de tuinbakken vonden we ajuinen.

    Met een mandje vol trokken we terug naar onze klas.
    Wat konden we daar mee doen?

    Soep maken natuurlijk. We hadden wel wat meer groenten nodig. 
    Dus juf bracht nog een courgette en 2 wortelen mee.

    Eerst werden de aardappelen gewassen. De super kleintjes konden we niet gebruiken.

    We hadden vorig jaar 4 aardappelen geplant. Even tellen hoeveel we er nu hebben... 

    We sneden alle groenten in stukjes.

    Aram toonde hoe je een wortel kan schillen.

    Terwijl wij turnden bij juf Hilde mocht de soep koken.

    Dan mixten we alles zeer fijn. 



    En voegden kruiden toe.

    " Niet te veel peper nemen hoor!"

    Mmm...de soep smaakte heerlijk. Daarvan worden we groot en sterk!

    27-09-2016 om 15:52 geschreven door derde kklas


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik word groot en sterk
    Kobe konijn ging logeren bij Aram.
    Ze hadden een leuke tijd samen.
    Ze zochten woordjes met de letter L van lichaam.
    Want dat was het thema van deze week.




    " Raamfiguren maken"

    " Bouwen met de vertifix"

    We tekenden onszelf op een blad.

    Daarna tekenden we dit op onze knutseltas. ( tekening in de zak en overtekenen)

    Elke kleuter heeft een groeilijn. Kijk maar hoe groot we al zijn.

    We speelden een leuk gezichtenspel.



    En we puzzelden ons skelet in elkaar op de computer.

    We speelden een spiegelspel.
    De ene kleuter is de spiegel, de andere doet gekke dingen...De spiegel moet dat precies nadoen.



    Sommige kleuters knutselen graag. Hier maakten we een mannetje van papier.

    En schrijfdans is heel leuk.

    Dit werden vulkanen.



    In de bouwhoeken bouwden we mannetjes, grote en kleine.


    Het bouwwerk van Arthur is even groot als Alessa.

    27-09-2016 om 15:33 geschreven door derde kklas


    16-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De politie komt naar onze school
    Op woensdag kwamen 2 politieagenten met de kleine politiewagen naar onze school.
    Ze toonden en vertelden ons alles wat een politieman nodig heeft en doet.




    Op de auto lezen we het woord : " Politie" ( wagen zegden we er nog bij)

    En wanneer je de politie echt nodig hebt, dan telefoneer je dit nummer 101.
    Maar we mogen dit niet voor de grap doen!

    We luisterden heel aandachtig en stelden vragen.

    De politie is er in de eerste plaats om voor ons te zorgen, dat wij veilig zijn.

    Wat een lawaai....de sirene staat op en ook het zwaailicht.

    Oei, deze 2 broers moesten even in de boeien....

    En...deze 2 vriendinnetjes ook.

    Alessa en Arthur willen later zeker bij de politie werken. Ze oefenden al even.
    Oei, maar ze hebben zelf de boeien aangetrokken!

    Dit was geen toverstok, maar een wapenstok.





    Oei, was de juf stout geweest?



    Even de hoeden en de petten passen....

    En het kogelvrije vest. Wat woog dat zwaar.



    Dit was ons lijstje vragen, we hebben ze allemaal gesteld.
    " Dag politie...tot de volgende keer!"

    16-09-2016 om 11:17 geschreven door derde kklas


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veilig in het verkeer
    Kobe konijn ging logeren bij Mattis en kreeg de letter V van Verkeer mee.
    Het werd een leuke logeerpartij, 
    en Mattis zocht samen met Kobe een heleboel prentjes die beginnen met de letter V.
    We plakten ze in ons letterboek.






































    16-09-2016 om 10:59 geschreven door derde kklas




    Archief per week
  • 05/11-11/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 02/03-08/03 2015

    Blog als favoriet !

    Maandag is fruitdag!
    Mmm....lekker en gezond!


    Elke maandag en woensdag gaan we turnen bij juf Hilde.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs