Wij houden van muziek
en kunnen al een beetje muziek maken
Dat denken wij alvastJ!!!!
Enkele kleuters brachten hun instrumenten mee. Zo kwamen er enkele gitaren, een saxofoon,
sambaballen, blokfluiten, tamboerijnen , pianos en een bloktrommeltje
in onze
muziekhoek terecht. Samen vormden we een orkest. De juf was dirigent.
We keken en luisterden op het bord naar echte muzikanten,
terwijl de kleuters hetzelfde instrument bespeelden, of deden alsof!
We beleefden ook een muzikaal verhaal : de notenkraker van Peter Tsaikovski. ( ander verhaal voor kleuters gevonden)
waarin de meisjes de rol van oude poppen kregen en de jongens de tinnen
soldaatjes werden. Eén popje was popje
Natasha, één jongen was Popje Peter. Wat er toen gebeurde zal jullie kleuter zeker wel kunnen vertellen.
We maakten een contractwerkje met 3 moetjes en 3 magjes.
We ontdekten ook dat er vlugge muziek en trage bestaat,
droevige en blije,
Ook muziek om zumba te doen : dat werd heel leuk!
We kennen het verschil tussen een orkest en een fanfare.
We leerden ook een liedje over de fanfare. ( te vinden op beeldbank)
En er ontstonden enkele nieuwe muziekgroepen. Ze zijn volop
aan het repeteren voor hun eerste optreden.
 Hannes en Kobe konijn zochten woorden die beginnen
  We bouwden leuke gitaren met de K'nex.  We boetseren de snaren van de harp.  Oefening : " waar hoort het instrument bij? "  " Hoe ziet het instrument er van de bovenkant uit?"  " De trommel staat volgens de code in het midden, onderaan."  " We zoeken en vinden de juiste code"  " Wie staat niet goed van klein naar groot?" 
" We zijn druk aan het oefenen!!!!"
22-01-2016 om 14:27
geschreven door derde kklas
|