we worden in het zak gezet tis 1,5gp voor de 4 pinten
op weg naar noarar's hold, veilig?
gevaar op evermoor way, soms bezoek van bewoners van de evermoors, trollen
deze stad wordt beheerd door waterbaron, female, late 50's, nesta rudiol
next morning
wat weten we van trollen?
goede neus, regenerate, acid and fire damage vulnerability
varis +3 torches
3 dagen onderweg tot aan de town horns
calling horns inn, stallen ons paard en kar, overnachten daar, bier in de bar
Tamalin Zoar waardin. any news? recent veel troll attacks
caravans? geen idee, misschien die aan de tafel? zijn hier ook met kar toegekomen.
Er is ook nen knight die vandaag niet aanwezig is
op weg naar noarar, kent u dat? hunt lords, die gaan snachts naar hun kasteel en de mensen schrik aanjagen.
koppel aan tafel, gunther & melisa. komen uit everlunt, siroop traders.
terug aan bar, trolls can talk, quick attackers, slagen meerdere keren
ridder is terug, whiskey, whiskey, hele fles. sir jordeth tavilson. squire has been killed by a giant
op borst hand dat zwaard vast houd: order of the gauntlet
fargrim gaat een bad pakken, ik cast water breathing op ons 4, dat blijft toch 24h goed
midden in de nacht
geschreeuw: fargrim help!
we gaan allemaal erop af
2 trolls, dead horse, not our horse, dead stable boy
i dont feel blessed
we kill a troll
tamalin brings reinforcements
eldamir goes down
we kill the other troll
nu ze mijn kot hebben aangevallen, hier moet iets aan gedaan worden, zoeken die eten ofzo?
werken die samen met de giant?
kunnen jullie dat onderzoeken?
next morning
the dead horse was van tamalin zelf
sir jordeth: frost giant, richting evermore, 2/3 uur travel, had zak vast zat iets levend in, persoon ofzo
tamalin: letter of recomandation: ofwel everlunt half orc inkeeper, ofwel yartar thieves guild
we follow sir jordeth
mage has hawk in the sky
we see frost giant, sleeping, one eye open, gripping his pillow tight
we proberen er een klapke met te doen, geen reaction
sir jordeth trapt in een val, nen diepe put
eldamir teleport achter de frost giant
elfandril cast ne fireball, it's on now
we kill the giant
in the bag is a young brass dragon, he thanks us
your name: selthdritch
wat is er aan de hand bij de giants?
de ordering is opgebroken, geen hiërarchie meer
de giants hebben al eeuwen lang een casten systeem, vooral chief anam the alfather (is ook ne giant)
storm top, die hebben er voor gezorgd dat de andere giants de small folk spaarden
small folk hebben geprobeerd/zijn bezig met tiamat terug te brengen, anam kwaad
ik weet nog een giant toren zijn, meer naar het oosten, 3 a 4 mijl
hoe staan de draken tegenover de poging tiamat terug te halen?
sommige voor, sommige tegen, metalic meer tegen, chromatic meer voor
in the bag nog:
cask of ale (half empty)
empty wooden barrel
handaxe
bag of dried mushrooms
search giant for next session (weapons, gold, other ...)
27-04-2020 om 00:00
geschreven door pieter
Categorie:DD5
23-04-2020
negende corona sessie d&d via roll20 en discord
tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
@ the pub after the fight
1 nieuw persoon Darathra Shendrel, the major off the town
had die fire giants niet verwacht, jullie hebben ons goed geholpen
ik hoor bij de harpers (groupering, willen de macht, maar die vallen nog mee)
als jullie naar everlunt zouden reizen, naar danivar house, das taverne
halforc met 1 ook, draf telef, explain what happened
platinum bagde met triboar embleem zodat hij jullie geloofd
kunnen we ne favor van u vragen? air giant boodschap geven/sturen
onderweg naar silvermoon, kom ons daar oppikken
narth geeft ons 2 dagen anders gaat de job naar iemand anders
next morning
travel the entire day until the forest, evening 18h
we see a clearing, a place of worship
tent met kampvuur en daarnaast zit iemand
na ranger, foo ang
jullie komen niet voor gweyron offers te brengen?
we zijn gevraagd om naar hier te komen
kent degenen die we zoeken niet
heeft u dat bloed al gezien?
eldamir merkt dat die verschiet dat wij dat hebben gezien
eldamir ziet ook sleepsporen vertrekken van dat bloed
beneden niks meer te zien
we zetten onze tent op
op die tijd komt hij terug met konijn en everzwijn, herbs
ziet er allemaal ok uit
we pay our respects to gweyron
foo ang, weet u waarom hier meer mensen verdwijnen? nope
miliki wordt ook hier vereerd
voor we eten zegt fargrim nog een gebed (purify food and drink)
good food!
facadie falconflight? nope
a thunder wakes me up!
I ready my armor of agathys
a monster appears and attacks eldamir
I do not feel blessed
it's on!
after a short fight it's deadass!
niks in de tent te vinden
it was an oni
na slapen gaan we terug naar triboar
naar talking head om dat madameke te zoeken
facadie falconflight? op haar kamer
urgala, mag ik de spell book van uw madam inzien?
varis
+ water breathing (R)
+ animal messenger (R)
elfandril
+ warding bond
smorgens pas klaar, dus ik slaap op de kar
elfandril kan mijn rituals overschrijven tijdens de reis
we komen aan in yartar na 2 dagen tis nu avond
we zoeken een inn om te maffen: coin toss, bij de market square
zadels in bag of holding
paard en kar op stal
23-04-2020 om 21:13
geschreven door pieter
Categorie:DD5
21-04-2020
achtste corona sessie d&d via roll20 en discord
tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
gevecht vervolg
giants beginnen put te graven en halen daar iets uit
iets groot, niet goed te zien wat, ziet er iets arcana uit
rots, met bocht, stuk hout, in de vorm van een 7, serieus zwaar
we cannot stop the giants but kill all other foe's
we rest all day
ik schrijf 2 spells over: comprehend languages en identify
ik laat elfandril 2 spells overschrijven: detect magic en find familiar
ik prep mijn find familiar -> owl
what to do next time?
* lost rangers (1)
* Othovir's Quest (2)
Othovir expresses his gratitude to the characters by sharing a secret with them: he knows the location of a stash of magic items that the Margaster family, his kin, keeps locked away for emergencies. If the characters ask him how he came by this information, Othovir tells them that he has a history with the Margaster family, which he despises for reasons hed rather not discuss. The family owns a three-story tower in Silverymoon that has a detached carriage house on the property, and it is here that the characters must travel. He provides the following details:
The carriage house is a 30-foot-square stone building with two floors. The windowless ground floor that holds the carriage has a big wooden sliding door in the front. The upper floor is an apartment with a floor made of wooden planks and a barred window set into each wall. An open wooden staircase in one corner of the building connects the floors.
Two human guards with spears are stationed in the upstairs apartment.
An arcane lock spell protects the sliding wooden door.
The carriage has two draft horses harnessed to it, ready to leave at a moments notice. The carriage is protected by an alarm spell, set to go off when a carriage door is opened.
The magic items are hidden in a compartment under the passenger seat inside the carriage.
* Narth Tezrin's Quest
A few months ago, the Lionshield Coster received a payment from one Amrath Mulnobar, castellan of Noanars Hold, for five horse harnesses made by none other than Triboars finest harness-maker, Othovir. Othovir recently finished the last of the harnesses, and Narth needs to arrange for their delivery to Noanars Hold. Since the recent giant attack, he has become worried about the safe arrival of the shipment. Narth has never been to Noanars Hold, but he describes it as a village near the High Forest that once attracted wealthy hunters.
Narth packs the harnesses in a large crate with the Lionshield Coster emblem painted on its sides and asks the characters to make the delivery for him. If they accept the quest, he tells them how to get to Noanars Hold by following the Evermoor Way. When theyre ready to leave, assuming they havent made provisions to transport the shipment by other means, Narth has a cart waiting for them with the crate loaded on it, pulled by a draft horse named Boris.
* Urgala Meltimer's Quest
In the aftermath of the battle, Urgala relates to the characters that one of her former adventuring companions, a wealthy knight named Harthos Zymorven, had a giant slayer greataxe. The last time Urgala spoke with him, Harthos was living in Zymorven Hall, his ancestral keep on the Rauvin Road northwest of Silverymoon. Urgala thinks Harthos might be willing to part with the weapon if the characters mention her name to him and explain their reason for needing it.
* Ghelryn Foehammer's Quest
As a reward for their efforts, Ghelryn writes the characters a letter of recommendation and suggests they present it to King Morinn or Queen Tithmel should they find themselves in Citadel Felbarr.
wolk komt naar beneden, komt juist boven het dorp hangen
er komt een trap naar beneden gemaakt van wolken
horen een zware stem: hallo down there
hello, you are invited to come up
who are you?
you are invited to come up
ok dan, dan gaan we maar den trap op
we zien den toren en gaan binnen
we zien een grote tafel en grote stoel
er zweeft een giant naar beneden
I'm Zephyros, the cloud giant
ik ben jullie al een paar dagen in het oog aan het houden
ik heb gezien dat jullie echte helden zijn
misschien dat we elkaar kunnen helpen
stad aangevallen door cloud giants
zegt wuftang u iets
ik wil jullie vervoer aanbieden
dan kan ik vertellen wat er aan de hand is en waarom we jullie nodig hebben
giants zijn onderling ruzie aan het maken en zijn daarbij jullie dorpen aan het vernielen
ik probeer via magic te achterhalen wat de andere giants aan het doen zijn om dat recht te zetten
next stop tribor
daggerforth is al aangevallen
zijn er allianties tussen giants en little folk? yep
some time ago our queen has been killed by small folk, sindsdien is onze koning op zoek
giants vertrouwen small folk niet meer
die steen? das ne steen die magie bevat, cloud giants zijn die aan het verzamelen voor greater magic mee te kunnen doen
wij giants hadden een ordening, klasse ranking, die ordening is door onze god volledig teniet gedaan
nu hebben giants de kans om omhoog te klimmen en de macht te grijpen, vroeger waren in volgorde: storm, cloud, fire, frost, stone, hill
waarom heeft uw god dat gedaan? wie weet, misschien oa omdat small folk hebben draken geholpen, draken zijn onze worst enemies
dag 3, geluid van buiten, gefladder
5 giant vulture, met gasten er op. zijn net geland
we want to speak to the lord off the house
we are the kraken society, we are the servents to the kraken slar kretel
it's on
we kill all the pookies
looting the corpses:
- zak met smiley -> magisch
- small bag met stof -> magisch
- alle cultists hadden een masker op, als je dat masker afpakt hebben die een vissen gezicht. iedereen pakt een masker.
er blijft nog ene invisible foo over
we hebben het moeilijk om die te vinden
inkt lost het op, the pen is mightier then the sword
Zephyros wordt wakker en oneshot den invisible foe
rare inkt voor spells? -> gaat eens kijken -> hele pot inkt
ik vertel aan elfandril dat deze mijn spells kan overschrijven met die inkt (3 cantrips: resistance, guidance en vicious mockery)
mijn potje inkt vul ik ook aan, ge weet maar nooit voor wanneer dat dat past
- zak met smiley -> magisch -> bag of holding volgens Zephyros (500 pounds, weegt 15 pounds)
inkt pot daarin als dat kan, nooit handy haver sak, of portable hole daar niets in steken! dan maakte gate naar astral plane en dan you are gone
eldamir draagt dat
- small bag met stof -> magisch -> pixy dust volgens Zephyros
magisch, d100, 10 uses, 1-70 flying speed 60 feet 10 minutes, 71-80 con test DC11 of unconsious, 81-90 wis test DC11 of confused, 91-100 invisible spell
ik draag dat
aangezien we het geld van vorige sessie niet hebben verdeeld zet ik het op mijn blad bij. we regelen dat wel als er geld nodig is
30-03-2020 om 00:00
geschreven door pieter
Categorie:DD5
27-03-2020
derde corona sessie d&d via roll20 en discord
tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
kristof = duvel aan het drinken
we spelen via roll20 en discord
grot met ogers en goblins
we kill them all
we vinden de mensen van nightstone ze zitten in een zijgrot
in het midden van deze zijgrot zit een put
we moeten stil zijn voor vleermuizen
we halen die er uit
dwarf: morag urgrey, eigenaar van de nightstone inn
er zijn er nog 2 achter: daphne feaderstone & dartag ulgar
we gaan door ne gang
trap met frost, kist, doen die open
battle axe -> fargrim
healing potion & ring -> eldamir
eldamir gebruikt een healing potion
we gaan door nen andere gang
daar ziet eldamir ne goblin en 3a4 grote rat people, waarschijnlijk meer
ook grote steen die wat beweegt als je er een klein duuwke tegen geeft
fargrim geeft ne duw tegen de steen en die schuift weg, die rolt naar beneden met veel lawaai
we gaan naar kamer met de ratten
tussen de ratten ligt een dode man
er zijn 2 gewone en 1 baas achtige goblin
er is nog een vrouw in een kleine cave
fargrim blokkeerd de doorgang en blijft in dodge staan tot we alles plat leggen
we kill all foe's
and free daphne, the lady in waiting
dartag ulgar was de eigenaar lion shield trading post
ik doorzoek de kist
38 gp, blood stained leather case with thieves tools, holy symbol of sylvanus gold plated, greater healing potion 2d4+4
we verdelen het geld (todo volgende sessie), ik hou de rest
we gaan terug naar het dorp
elfandril krijgt ne perl van 100GP van lady daphne feaderstone
hij vindt in het dorp ook een owl feather
daarmee doet hij investigate op battle axe en ring
battle axe: +1 damage magical
ring: ring of protection +1 op AC en saving throws
27-03-2020 om 00:00
geschreven door pieter
Categorie:DD5
25-03-2020
tweede corona sessie d&d via roll20 en discord
tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
kristof = duvel aan het drinken
we spelen via roll20 en discord
4 guards, rond eiken tafel.
op die tafel ligt het lichaam van een dode vrouw.
is een rijke vrouw, ketting en ring enz.
dat blijkt lady velrosa nandar te zijn, overleden tijdens de belegering van de giants.
de guards hebben op hun borst een golden fox, met een rose between it's teeth on a purple background.
hetzelfde teken als op de vlag van het kasteel.
4 giants hebben ne steen meegepakt, het dorp was rond die steen gebouwd
ze willen de lady begraven en vragen of wij de gevluchte bewoners willen gaan halen.
kella kenden ze eerst niet tot we haar beschreven
een van de guards had daar een oogje op
is ongeveer een maand geleden aangekomen
de aanval van de giants was gisteren.
deze morgen kwamen dan de goblins die van de situatie gebruik maakten
nu is het 5a6 uur s'avonds
3 jaar geleden is lord nandar overleden
een paar eeuw geleden waren er problemen met de wood elfs ivm hunting
sindsdien was er geen jacht meer
lord dreslin en lady velrosa zijjn terug beginnen jagen
waarop de woodelfs het dorp aanvielen en ze hebben toen oa lord dreslin gedood
we zoeken hout in het kasteel voor de brug te maken
ondertussen dient fargrim de laatste rites toe aan lady velrosa nandar
we gaan samen met de guards naar het dorp om de lady te begraven
er komen 7 ruiters aan, kella kent die duidelijk
xolkin is den baas, blijkt hare man te zijn
zij willen het kasteel impalmen
een gevecht barst los, 2 guards en 6 ruiters sneuvelen
kella, xolkin en de flying snake vluchten
daarna begraven we de lady
we gaan op pad om de dorpelingen terug te halen
fargrim cast ne spell die ons allemaal meer hit points geeft en de wizard meer armor
wanneer we aan de grot toekomen zien we dat er een ogre en goblins in zitten
dus pakken we nen andere ingang
daar is echter een trap, welke fargrim kan disablen
we gaan de grot binnen
25-03-2020 om 00:00
geschreven door pieter
Categorie:DD5
24-03-2020
eerste corona sessie d&d via roll20 en discord
tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
kristof = duvel aan het drinken
we spelen via roll20 en discord
op weg van waterdeep naar het noorden, richting nightstone
we zien een toren van uit de lucht gevallen kasteel
fargrim kent rumors van cloud giants die via luchtkasteel zich verplaatsen
we verkennen de toren
we vinden een lijk met medaillon, daar komt giant vrouw in beeld
die vraagt: wuftang, heb je het item al gevonden?
aangezien we niet antwoorden, bekijkt die ons eens en het beeld verdwijnt
eldamir slaat dat medaillon aan
nightstone zelf bestaat uit 2 delen, een hoger gelegen dorp volledig ommuurd en een kasteel, waarvan een stuk ontbreekt, ook volledig ommuurd.
de klokken konden we al van ver horen
beide zijn verbonden met een brug, welke gedeeltelijk is ingestort
we komen aan rond de middag
als we nightstone benaderen zien we voetafdrukken, een deel gaat naar het noorden (humanoid en misschien goblin) een deel gaat naar binnen (goblin en wolf)
we gaan naar binnen en worden aangevallen
nadat we de tegenstand hebben verslagen gaan we alle gebouwen uitkammen
eerst de kerk vanwege de klokken
ook hier zijn er goblins, die zijn zich aan het amuseren met de klokken
we maken die af en dan hebben we wat rust aan onze oren.
volgende gebouw is een herberg
we komen een goblin tegen en maken die af, we doorzoeken zijn buit en daar vinden we oa:
- een scimitar, welke eldamir weer aanslaat
- varia aan eten
- kleine rommel waar onze wizard blijkbaar blij mee is
- small change dat wordt verdeeld
- een zilver holy symbol, wat eldamir weer aanslaat
boven vinden we nog
- een healing potion, wat eldamir weer aanslaat
we komen ook nog een vrouw tegen die verstopt was
haar naam is kella darkhope, ze heeft een pet flying snake
ze beweerd dat ze op bezoek is en is neergeslagen of geraakt door de steen die door het dak is gekomen
we pakken haar mee zodat we die kunnen beschermen
in het kerkhof merken we op dat de meeste graven van 5 a 10 jaar dateren
graf van ne zeker nandar valt ook op.
we kuisen de rest van het dorp uit
in de stal vindt eldamir nog een doosje met 10 zilveren pijlen, welke hij dan ook aanslaat.
voor de rest niks noemenswaardig behalve nog een scimitar, welke eldamir weer aanslaat
we steken de brug over met behulp van een touw en openen de poort naar het kasteel