Zoeken in blog

Categorieën
  • -Other (0)
  • Call Of Cthulhu (20)
  • DD next (12)
  • DD5 (38)
  • WFRP (5)
  • Roleplay Zwijndrecht

    11-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.updated character sheets
    L5

    Bijlagen:
    2016-09-11 Adran Liadon L5.pdf (121.8 KB)   
    2016-09-11 lander stormwind L5.pdf (113.4 KB)   
    2016-09-11 thoradim rumnaheim L5.pdf (121.5 KB)   
    2016-09-12 DD adran liadon ability's L3-L5.doc (13.5 KB)   
    2016-09-12 DD lander stormwind ability's L1-L5.doc (25 KB)   
    2016-09-18 DD thuradim rumnaheim.doc (20 KB)   

    11-09-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    25-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 10
    handouts

    Bijlagen:
    20160524 A.jpg (1.4 MB)   
    20160524 B.jpg (803.1 KB)   

    25-05-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    24-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 9
    pdf filable form: https://cthulhureborn.files.wordpress.com/2011/09/art-deco_1920_sheet-rc2-6e-a4-fill-circ.pdf
    update: pdf form met achterkant: https://cthulhureborn.wordpress.com/downloads/ daar 1920s Sheet in an Art Deco style, laatste versie

    update: notes toegevoegd

    update: voorbereiding toegevoegd



    Bijlagen:
    2016-04-24 carl jackson.pdf (4.5 MB)   
    2016-04-24 COC.doc (30.5 KB)   
    2016-04-26 coc voorbereiding 10.xls (13.5 KB)   
    april1.jpg (641.5 KB)   
    april2.jpg (938.1 KB)   
    april3.jpg (457.1 KB)   
    april4.jpg (1 MB)   
    William a Mellon Handout.doc (21 KB)   

    24-04-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    29-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 8

    nota's en handouts in bijlage

    Bijlagen:
    2016-02-29 CoC.doc (35 KB)   
    8.1.jpg (985.8 KB)   
    8.2.jpg (1.1 MB)   
    8.3.jpg (891.2 KB)   

    29-02-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    24-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisverhaal van Adran Liadon

    Voor we vertrekken krijgen we nog wapens en andere benodigdheden die we nodig hebben. Voor mezelf is dit een short sword, 2 healing potions en een vial of poison (daarmee kan je 10 pijlen insmeren met posion, je hebt 1 minuut om doel te raken, dan moet die een CON saving throw maken op 10+). We krijgen ook nog de gegevens van een contactpersoon, Akin Seleborn, een merchant in het noordelijke deel, aan de black dragon gate.

    We reizen via boot naar Boulder's Gate, omdat een boot veel sneller is dan een karavaan van koetsen zijn wij er voor hun. Eerst zoeken we een smit in de upper city, splendid fighting boot, mithril armor kost 5k en adamption armor 10k. We kopen 75 gram platinum zodat thinker, na 1 dag werken, 2 ringen kan maken voor een spel van Fargrim. Deze spel noemt: “With this ring i thee wed with my body i thee worship and with all my worldly goods i thee endow”. Fragrim kan daardoor de helft van alle spankings die Eldamir krijgt op zich nemen. Daarna gaan we de karavaan opwachten.

    We wachten 1 km voor de huizen, Thinker laat zijn familiar te lucht. De eerste dag zien we niks, maar de tweede dag zien we een grote karavaan, 15/16 wagens met zo'n 100 man. Er is 1 iemand heel zenuwachtig, maar deze wordt gekalmeerd door degene naast hem. Ze dragen iets sjiekere kledij. Er zijn Guards, vrouwen en kinderen, dus niet heel de karavaan hoort tot degene die we zoeken. We doen alsof er een wiel kapot was van onze kar en dat we dat net hadden gemaakt zodat we kunnen aansluiten zonder onszelf verdacht te gedragen. Het volk langs de kant van de weg fluistert: zijn dat niet de hero's of the wide? Na afluisteren van een paar gesprekken denken we dat het toch niet deze karavaan zal zijn, maar nadat we te weten komen dat de volgende karavaan pas dagen later is weten we dat dit toch de juiste karavaan moet zijn. Iemand geeft ons als tip den bierman te zoeken, die kent veel volk in de karavaan.

    We vinden den bierman, deze laat ons weten dat hij binnen 2 tot 3 dagen verder naar het noorden reist. Daarvoor is hij nog op zoek naar een guard, en hij vraagt of Fargrim deze vacature wil invullen. Fargrim vraagt bedenktijd. Den bierman logeert in Cormirean Moroding Dragon. De wagens uit de karavaan splitsen zich op. Er gaan er 3 naar een magazijn, 2 naar een ander magazijn, er worden er ettelijk verkocht. Osborn gaat in de richting van 1 van de magazijnen maar wordt weggejaagd onder zware bedreigingen. Even later gaan er veel gewapende mannen naar dat magazijn. We herkennen er minstens 1 van, deze zat in de karavaan. Er komt een handkar uit het magazijn, we volgen die met drie man, 2 van de 3 kleintjes (Fargrim en thinker) blijven bij het magazijn om te zien wat ze daar nog allemaal zien. De handkar gaat door Boulder's gate, over de wide, door black dragon's gate tot aan een magazijn. We lopen rondom rond, maar we kunnen nergens meer zien. We wachten daar uit het zicht en zien nog meer karren toekomen.

    Ik ga de 2 kleintjes ophalen. Daar zijn blijkbaar van tijd tot tijd gewapende guards uitgekomen, welke in de steegjes zijn verdwenen. Ook zijn er meerdere draagstoelen van tijd tot tijd toegekomen en terug vertrokken. Ook is er een black dragonborn in een draagstoel langs gekomen. Deze heeft Thinker via zijn familiar gevolgd. We gaan naar de herberg the Smiling Boar om te bespreken wat we gaan doen. In het magazijn ten noorden van Boulder's gate zijn veel gewapende manne toegekomen en veel handkarren. Thinker wil perse den black dragonbron gaan mollen, maar ik, Eldamir en Fargrim vinden dat tactisch geen goede zet. We gaan eerst onze contactpersoon opzoeken, maar die zijn winkel is dicht. Bij koran vinden we ook geen gehoor. Dan komen we te weten dat den Dragonborn in het huis zit van Scoot, de rechterhand van Silvershield. Nu gaan we zeker niet daar binnenvallen. Tijdens de nacht ga ik de wacht houden aan het magazijn ten noorden van Boulder's gate en Eldamir aan het huis van Scoot. Gedurende de nacht vertrekken daar 4 open wagens met 6 paarden en 10 guards/wagen en 1 gesloten wagen met paarden. Ze gaan naar het noorden.

    De volgende morgen, we gaan naar de winkel van Akin. Zijn info is dat we de loot moesten volgen, daarvoor kunnen we best met de karavaan meegaan. Hij kent onze volgende contactpersoon, de Lord van Waterdeep. Deze kent hem, maar hij kent onze zaak niet. We vertellen hem dat de dragonborn bij Scoot is geweest, de rechterhand van Silvershield en dat hij deze info moet doorgeven. We gaan naar het plein waar alle wagens verzamelen voor de karavaan naar het noorden. We vinden den bierman, Fargrim krijgt 1GP/dag, de 2 andere kleintjes 0,5GP/dag. Eldamir vindt werk bij een moonelf (edelri lewel) en haar dienaar losvius longnose (een halfling) en krijgt 1 GP/dag. Ik zoek verder en vind werk bij een mail dwarf merchant, Lai Angestund voor 0,5GP/dag. Hij handelt in parfum. Voor de rest ben ik tegengekomen: human merchant met ne gewapende kerel van 7f5. Nen dirty human met 2 wagens vol volk en 2 guards. Ne merchant met dwarven guards. Blijkbaar vertrekt de karavaan morgenvroeg. Gedurende de nacht breken we in in het huis van Scoot. Er is niemand. Via de sewers gaan we naar het magazijn, dit is leeg. Thinker vindt dat we lafaards zijn omdat we niet naar binnen wilden gaan. ik vind dat wij een tactische keuze maken en dus voor andere redenen niet binnen zijn gegaan, de enige die niet voor tactische redenen niet naar binnen is gegaan is eerder de lafaard.

    De volgende dag vertrekken we met de karavaan. Het is 750 mijl, en we doen zo'n 15 mijl per dag. Dus ongeveer 50 dagen en we zijn er. Na 5 nachten is er een paard verdwenen. We stellen voor om wachters bij de paarden te zetten. Eldamir en Fargrim doen mee, ik blijf stand-by gedurende de nacht, zodat ik indien nodig snel kan gaan helpen. 2 Nachten verder horen we gillen, we gaan erop af, trolls! Een van de trollen geeft me een pak rammel waardoor ik een healing potion gebruik. Na veel moeite meppen we beide trollen neer.

    De dag nadien gaan we verder. Opeens zien we een hoofd uit de weg steken, het beweegt als we er aan komen. We beginnen er mee te praten. Zijn naam is carcon amofel. Hij is een oath breaker, ze dachten dat hij loot aan het stelen was. We halen hem uit de put. Er zijn er al een paar gepasseerd maar niemand heeft hem geholpen. Resmir, de black dragonborn heeft een spion ontdekt 3 dagen geleden. Het zijn ongeveer 50 man. Hij is er al bij sinds greenest en daarvoor. Ze gaan via waterdeep, een meer ligt ook op hun route richting Tiamat.

    Bijlagen:
    2016-01-25 Adran Liadon L4.pdf (115.7 KB)   

    24-01-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    17-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 7
    handouts hangen er nu ook aan

    Bijlagen:
    2016-01-17 CoC voorbereiding 8.xls (11.5 KB)   
    2016-01-17 CoC.doc (29 KB)   
    CoC 2016 A.png (2.5 MB)   
    CoC 2016 B.png (2 MB)   
    CoC 2016 C.png (1.4 MB)   
    CoC 2016 D.png (1.5 MB)   

    17-01-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    22-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A long time ago in a galaxy far, far away

    Nadat we de de bende hebben afgemaakt kijken we goed rond in de kamer waar we ons bevinden. Achter de kist is een nis met een draak. Deze noemt Tiamat, heeft 5 koppen en komt uit een vulkaan gekropen. Deze draak is ooit verbannen naar de 9 hellen. De rest van de kamer is gedecoreerd met voornamelijk zwarte draken. Zwarte draken behoren tot de chromatic draken en dat zijn de evil draken. Waarbij de zwarte de meest evil zijn. De goede draken zijn de metalic draken. Osborn doet de kist open, en vermijd daarbij 2 traps, zowel bij het openen als bij het verplaatsen van de kist ging er een trap afgaan, maar das klein bier voor de rogue in onze party. In de kist vind hij een string of pearls welke we op 200 tot 300 GP schatten en 6 mooite gepolijste stenen, welke een goeie 500 GP waard zijn samen. We onderzoeken ook nog de lijken en vinden ne sleutel, chain mail, nen hallberd, een scroll met een spell op, een shortsword, en 26 GP per persoon.

    We gaan naar de nog niet gekende gang in deze kamer. We horen water druppen en zien kobolt lijken. In de verre hoek zien we drakeneieren van ongeveer 1 meter hoog. Dan zien we opeens een tentakel verschijnen uit een donkere hoek, vlak aan de trap die naar het kot met de eieren leid, deze tentakeln pakt een kobolt lijk en sleept deze naar de schaduw waarna we een munchin geluid horen. Het verhoog waar wij ons op bevinden is 10 feet hoog met tralies ervoor. Op het einde van het verhoog is een soort van lager gelegen put van ongeveer 1 meter diep. Eldamir springt daar naar beneden. Er komt terug een tentakel, die terug een kobolt lijk pakt en deze wordt ook opgegeten. Het wezen blijkt een roper te zijn. Deze kan moven, 10 feet per turn en heeft 6 tentakels waarmee hij overal aan kan. Ik stel voor de lijken te gaan halen om aan de roper te voederen zodat deze ons met rust laat.

    Thinker schiet een fireball op een ei, ik schiet er een pijl achterna. Het ei barst open en een black dragon komt er uit, waarna deze sterft omdat deze te vroeg is gehatched. We doen hetzelfde met het tweede ei. De rest blijft lijken klaarleggen voor de roper. Ons volgende plan is dat Eldamir naar binnen gaat, gedekt door 3 ranged attackers, terwijl fargrim aan de deur van de tralies gaat staan om deze snel te kunnen openen of sluiten. In de rommel ontdekt Eldamir nog een ei. Eldamir loopt een beetje terug en schiet op het ei. De schaal breekt en een wyrmling komt er uit. De ranged attackers doen hun ding, waarna het zich gaat verbergen achter een zuil, vlak bij Eldamir. Het bloed van de wyrmling is acid, waardoor Eldamir gaat lopen. Wij blijven het beest bestoken terwijl het Eldamir achterna vliegt. Daarbij vliegt er acid bloed naar alle kanten. Uiteindelijk slagen we er in het af te maken.

    We gaan nog terug naar de kamer met de lappen en de rook. We rammelen met de hallberd aan die lappen en zien daardoor haken met poison. We duwen deze opzij met stokken en gaan de kamer binnen. We komen in een koude ruimte met vlees, waarschijnlijk voor de baby dragons. We pakken wat proviand mee en gaan terug naar buiten. Daar zien we aan de kruisen een ketting met een draak erop, welke aan de meester van Eldamir behoorde. Het is ondertussen avond geworden. We gaan terug naar Greenest, onderweg pikken we wel nog onze gevangene op zodat die berecht kan worden. De meester van Eldamir is een dag geleden langs gekomen, hij is nu naar Elturel, ongeveer 200 mile oftewel 6 dagreizen van hier indien we met de car gaan, en vraagt ons hem achterna te reizen en daar te vragen achter Ontar Froome. We krijgen nog 3 healing potions per man.

    Na 6 dagen zien we Elturel liggen, niet dat het moeilijk te missen was want er hangt een ray of light boven de stad (tegen undead). We gaan naar binnen en tot onze verbazing moeten we niet betalen voor de toegang. We zoeken een stal, daar horen we waar we Ontar Froome (=paladin) kunnen vinden, in de herberg pair of black antlers bar. Daar gaan we naartoe. Froome is daar aanwezig en verteld ons dat Leosin daar over 1 a 2 dagen zal toekomen. Hij verteld ons ook over de ray of light, deze is Amonator's gift en wordt voor de mensen hier in stand gehouden door wizard(s) in water deep, wat hier héél ver vandaan ligt. Het is nu ongeveer 16h. Ontar regelt voor ons de overnachting. Hij is van de Order of the Gauntlet, welke net is opgestart. Buzzfizzle en ik nemen elk een kamer, terwijl de rest gaan samenhokken. Onze kamers zijn op de 2e verdiep en het zijn smalle steegjes.

    We gaan naar beneden, Ontar zegt kom naar buiten, het gaat beginnen. Blijkbaar is er een werpbijl wedstrijd, niet echt mijn ding, no surprise dat Ontar wint. Morgen is een een jacht, das al meer mijn ding. We gaan slapen maar worden al om half 5 wakker gemaakt. We gaan in groep op jacht, wij tegen een paar andere groepen. We lopen het bos in en beginnen te jagen. Na 1 uur zoeken zien we een groep van iets meer dan een dozijn herten, er is 1 hert met een groot gewei waarboven precies licht hangt. Het hert is goudkleurig. Das niet natuurlijk dus we vallen niet aan. Opeens vluchten de herten in verschillende richtingen, wij volgen het gouden hert. We komen aan een clearing in het woud, maar daarin een ruïne. Aan de rand van het bos verzamelen we terug. We zien dat dit vroeger een kasteel was. Na een tijd te wachten zijn we zeker dat we niet zijn gevolgd, we gaan eerst rondom rond, maar vinden niks speciaal. Fargrim zegt dat dit immens oud is. Eldamir zegt dat hij een presence voelt.

    We gaan naar binnen, nadat we een paar gangen ver zijn ziet Eldamir een zeer smalle persoon met gouden huid. Het blijkt een wood elf te zijn, met antlers en zonder kleren. De wood elf valt op zijn knieën en zegt vanalles in het oud elfs maar wij verstaan hem. Hij is een elfen prins, deze ruinen waren vroeger een fantastisch kasteel. Er was hier vroeger een koninkrijk, de mensen hier kennen dat niet. Hij is cursed door de vader van zijn vriendin, waardoor hij buiten de muren van dit kasteel de vorm aanneemt van een hert. Hij heeft een mage nodig om deze curse te liften. Dit is duizenden jaren geleden gebeurt. Zijn vriendin was prinses Eilisha. Zijn tijd is nu bijna op, hij zegt nog volg de rivier van goud tot het kasteel in de lucht. Jullie zullen veel bloed en obstakels tegen komen. Not all will survive. En dan is hij verdwenen. We zien iets in het midden van de ruimte waar hij stond. Het is iets magisch. Eldamir raapt het op en het verandert in een stok. Na onderzoek komen we te weten dat het een stuk hout is dat verandert in wat je kan bedenken (staff/stoel/...) alle damage die je ermee doet is magisch en doet 1d4 extra necrotic damage. De stok kan 3 keer per halve dag van vorm veranderen.

    We gaan naar buiten nadat we de rest hebben onderzocht. Er was niks meer te vinden. We worden aangevallen door 2 etercaps en een grote spin. Het duurt even maar we leggen die allemaal plat. We gaan terug naar Ontar en nemen de etercaps en de spin mee om de uitdaging te winnen. Raar maar waar zijn wij als eersten terug. Leosin is ook aangekomen in de herberg, dus we gaan terug. Leosin onderzocht de cult of dragons, welke buit aan het verzamelen zijn en naar het noorden aan het sturen. The harpers is een nieuwe groep die hij heeft opgericht, met als symbool een zilveren harp met daartussen een maan. Er zijn nog groepen waar ze contacten met leggen, druids en wizards. De cult of dragons zijn op weg naar het noorden via boulders gate. De vulkaan in het noorden is wel héél ver noordelijk. De gouden rivier is misschien de rivier van hier naar boulders gate. De rivier splitst in 2 en gaat in het zuiden naar land's mouth, en in het noorden naar sunset mountains, rond far see swamp. Stad in de lucht heeft hij nog nooit van gehoord. Hij vraagt nog of we willen toetreden tot zijn faction of deze van Ontar, dit om te zoeken achter de cult of dragons in boulders gate, en we krijgen 50 GP aan onkosten. We gaan op dit aanbod in.   

    22-12-2015 om 22:07 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 11/12-17/12 2023
  • 17/10-23/10 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 18/02-24/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 23/01-29/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 01/12-07/12 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs