Voor we vertrekken krijgen we nog
wapens en andere benodigdheden die we nodig hebben. Voor mezelf is
dit een short sword, 2 healing potions en een vial of poison (daarmee
kan je 10 pijlen insmeren met posion, je hebt 1 minuut om doel te
raken, dan moet die een CON saving throw maken op 10+). We krijgen
ook nog de gegevens van een contactpersoon, Akin Seleborn, een
merchant in het noordelijke deel, aan de black dragon gate.
We reizen via boot naar Boulder's Gate,
omdat een boot veel sneller is dan een karavaan van koetsen zijn wij
er voor hun. Eerst zoeken we een smit in de upper city, splendid
fighting boot, mithril armor kost 5k en adamption armor 10k. We kopen
75 gram platinum zodat thinker, na 1 dag werken, 2 ringen kan maken voor een spel van
Fargrim. Deze spel noemt: With this ring i thee wed with my body i
thee worship and with all my worldly goods i thee endow. Fragrim
kan daardoor de helft van alle spankings die Eldamir krijgt op zich nemen. Daarna gaan we de karavaan opwachten.
We wachten 1 km voor de huizen, Thinker
laat zijn familiar te lucht. De eerste dag zien we niks, maar de
tweede dag zien we een grote karavaan, 15/16 wagens met zo'n 100 man.
Er is 1 iemand heel zenuwachtig, maar deze wordt gekalmeerd door
degene naast hem. Ze dragen iets sjiekere kledij. Er zijn Guards,
vrouwen en kinderen, dus niet heel de karavaan hoort tot degene die
we zoeken. We doen alsof er een wiel kapot was van onze kar en dat we
dat net hadden gemaakt zodat we kunnen aansluiten zonder onszelf
verdacht te gedragen. Het volk langs de kant van de weg fluistert:
zijn dat niet de hero's of the wide? Na afluisteren van een paar
gesprekken denken we dat het toch niet deze karavaan zal zijn, maar
nadat we te weten komen dat de volgende karavaan pas dagen later is
weten we dat dit toch de juiste karavaan moet zijn. Iemand geeft ons
als tip den bierman te zoeken, die kent veel volk in de karavaan.
We vinden den bierman, deze laat ons
weten dat hij binnen 2 tot 3 dagen verder naar het noorden reist.
Daarvoor is hij nog op zoek naar een guard, en hij vraagt of Fargrim
deze vacature wil invullen. Fargrim vraagt bedenktijd. Den bierman
logeert in Cormirean Moroding Dragon. De wagens uit de karavaan
splitsen zich op. Er gaan er 3 naar een magazijn, 2 naar een ander
magazijn, er worden er ettelijk verkocht. Osborn gaat in de richting
van 1 van de magazijnen maar wordt weggejaagd onder zware
bedreigingen. Even later gaan er veel gewapende mannen naar dat
magazijn. We herkennen er minstens 1 van, deze zat in de karavaan. Er
komt een handkar uit het magazijn, we volgen die met drie man, 2 van
de 3 kleintjes (Fargrim en thinker) blijven bij het magazijn om te
zien wat ze daar nog allemaal zien. De handkar gaat door Boulder's
gate, over de wide, door black dragon's gate tot aan een magazijn. We
lopen rondom rond, maar we kunnen nergens meer zien. We wachten daar
uit het zicht en zien nog meer karren toekomen.
Ik ga de 2 kleintjes ophalen. Daar zijn
blijkbaar van tijd tot tijd gewapende guards uitgekomen, welke in de
steegjes zijn verdwenen. Ook zijn er meerdere draagstoelen van tijd
tot tijd toegekomen en terug vertrokken. Ook is er een black
dragonborn in een draagstoel langs gekomen. Deze heeft Thinker via
zijn familiar gevolgd. We gaan naar de herberg the Smiling Boar om te
bespreken wat we gaan doen. In het magazijn ten noorden van Boulder's
gate zijn veel gewapende manne toegekomen en veel handkarren. Thinker
wil perse den black dragonbron gaan mollen, maar ik, Eldamir en
Fargrim vinden dat tactisch geen goede zet. We gaan eerst onze
contactpersoon opzoeken, maar die zijn winkel is dicht. Bij koran
vinden we ook geen gehoor. Dan komen we te weten dat den Dragonborn
in het huis zit van Scoot, de rechterhand van Silvershield. Nu gaan
we zeker niet daar binnenvallen. Tijdens de nacht ga ik de wacht
houden aan het magazijn ten noorden van Boulder's gate en Eldamir aan
het huis van Scoot. Gedurende de nacht vertrekken daar 4 open wagens
met 6 paarden en 10 guards/wagen en 1 gesloten wagen met paarden. Ze
gaan naar het noorden.
De volgende morgen, we gaan naar de
winkel van Akin. Zijn info is dat we de loot moesten volgen,
daarvoor kunnen we best met de karavaan meegaan. Hij kent onze
volgende contactpersoon, de Lord van Waterdeep. Deze kent hem, maar
hij kent onze zaak niet. We vertellen hem dat de dragonborn bij Scoot
is geweest, de rechterhand van Silvershield en dat hij deze info moet
doorgeven. We gaan naar het plein waar alle wagens verzamelen voor de
karavaan naar het noorden. We vinden den bierman, Fargrim krijgt
1GP/dag, de 2 andere kleintjes 0,5GP/dag. Eldamir vindt werk bij een
moonelf (edelri lewel) en haar dienaar losvius longnose (een
halfling) en krijgt 1 GP/dag. Ik zoek verder en vind werk bij een
mail dwarf merchant, Lai Angestund voor 0,5GP/dag. Hij handelt in
parfum. Voor de rest ben ik tegengekomen: human merchant met ne
gewapende kerel van 7f5. Nen dirty human met 2 wagens vol volk en 2
guards. Ne merchant met dwarven guards. Blijkbaar vertrekt de
karavaan morgenvroeg. Gedurende de nacht breken we in in het huis van
Scoot. Er is niemand. Via de sewers gaan we naar het magazijn, dit is
leeg. Thinker vindt dat we lafaards zijn omdat we niet naar binnen wilden gaan. ik vind dat wij een tactische keuze maken en dus voor andere redenen niet binnen zijn gegaan, de enige die niet voor tactische redenen niet naar binnen is gegaan is eerder de lafaard.
De volgende dag vertrekken we met de
karavaan. Het is 750 mijl, en we doen zo'n 15 mijl per dag. Dus
ongeveer 50 dagen en we zijn er. Na 5 nachten is er een paard
verdwenen. We stellen voor om wachters bij de paarden te zetten.
Eldamir en Fargrim doen mee, ik blijf stand-by gedurende de nacht,
zodat ik indien nodig snel kan gaan helpen. 2 Nachten verder horen we
gillen, we gaan erop af, trolls! Een van de trollen geeft me een pak
rammel waardoor ik een healing potion gebruik. Na veel moeite meppen
we beide trollen neer.
De dag nadien gaan we verder. Opeens
zien we een hoofd uit de weg steken, het beweegt als we er aan komen.
We beginnen er mee te praten. Zijn naam is carcon amofel. Hij is een
oath breaker, ze dachten dat hij loot aan het stelen was. We halen
hem uit de put. Er zijn er al een paar gepasseerd maar niemand heeft
hem geholpen. Resmir, de black dragonborn heeft een spion ontdekt 3
dagen geleden. Het zijn ongeveer 50 man. Hij is er al bij sinds
greenest en daarvoor. Ze gaan via waterdeep, een meer ligt ook op hun
route richting Tiamat.
Nadat we de de bende hebben afgemaakt
kijken we goed rond in de kamer waar we ons bevinden. Achter de kist
is een nis met een draak. Deze noemt Tiamat, heeft 5 koppen en komt
uit een vulkaan gekropen. Deze draak is ooit verbannen naar de 9
hellen. De rest van de kamer is gedecoreerd met voornamelijk zwarte
draken. Zwarte draken behoren tot de chromatic draken en dat zijn de
evil draken. Waarbij de zwarte de meest evil zijn. De goede draken
zijn de metalic draken. Osborn doet de kist open, en vermijd daarbij
2 traps, zowel bij het openen als bij het verplaatsen van de kist
ging er een trap afgaan, maar das klein bier voor de rogue in onze
party. In de kist vind hij een string of pearls welke we op 200 tot
300 GP schatten en 6 mooite gepolijste stenen, welke een goeie 500 GP
waard zijn samen. We onderzoeken ook nog de lijken en vinden ne
sleutel, chain mail, nen hallberd, een scroll met een spell op, een
shortsword, en 26 GP per persoon.
We gaan naar de nog niet gekende gang
in deze kamer. We horen water druppen en zien kobolt lijken. In de
verre hoek zien we drakeneieren van ongeveer 1 meter hoog. Dan zien
we opeens een tentakel verschijnen uit een donkere hoek, vlak aan de
trap die naar het kot met de eieren leid, deze tentakeln pakt een
kobolt lijk en sleept deze naar de schaduw waarna we een munchin
geluid horen. Het verhoog waar wij ons op bevinden is 10 feet hoog
met tralies ervoor. Op het einde van het verhoog is een soort van
lager gelegen put van ongeveer 1 meter diep. Eldamir springt daar
naar beneden. Er komt terug een tentakel, die terug een kobolt lijk
pakt en deze wordt ook opgegeten. Het wezen blijkt een roper te zijn.
Deze kan moven, 10 feet per turn en heeft 6 tentakels waarmee hij
overal aan kan. Ik stel voor de lijken te gaan halen om aan de roper
te voederen zodat deze ons met rust laat.
Thinker schiet een fireball op een ei,
ik schiet er een pijl achterna. Het ei barst open en een black dragon
komt er uit, waarna deze sterft omdat deze te vroeg is gehatched. We
doen hetzelfde met het tweede ei. De rest blijft lijken klaarleggen
voor de roper. Ons volgende plan is dat Eldamir naar binnen gaat,
gedekt door 3 ranged attackers, terwijl fargrim aan de deur van de
tralies gaat staan om deze snel te kunnen openen of sluiten. In de
rommel ontdekt Eldamir nog een ei. Eldamir loopt een beetje terug en
schiet op het ei. De schaal breekt en een wyrmling komt er uit. De
ranged attackers doen hun ding, waarna het zich gaat verbergen achter
een zuil, vlak bij Eldamir. Het bloed van de wyrmling is acid,
waardoor Eldamir gaat lopen. Wij blijven het beest bestoken terwijl
het Eldamir achterna vliegt. Daarbij vliegt er acid bloed naar alle
kanten. Uiteindelijk slagen we er in het af te maken.
We gaan nog terug naar de kamer met de
lappen en de rook. We rammelen met de hallberd aan die lappen en zien
daardoor haken met poison. We duwen deze opzij met stokken en gaan de
kamer binnen. We komen in een koude ruimte met vlees, waarschijnlijk
voor de baby dragons. We pakken wat proviand mee en gaan terug naar
buiten. Daar zien we aan de kruisen een ketting met een draak erop,
welke aan de meester van Eldamir behoorde. Het is ondertussen avond
geworden. We gaan terug naar Greenest, onderweg pikken we wel nog
onze gevangene op zodat die berecht kan worden. De meester van
Eldamir is een dag geleden langs gekomen, hij is nu naar Elturel,
ongeveer 200 mile oftewel 6 dagreizen van hier indien we met de car
gaan, en vraagt ons hem achterna te reizen en daar te vragen achter
Ontar Froome. We krijgen nog 3 healing potions per man.
Na 6 dagen zien we Elturel liggen, niet
dat het moeilijk te missen was want er hangt een ray of light boven
de stad (tegen undead). We gaan naar binnen en tot onze verbazing
moeten we niet betalen voor de toegang. We zoeken een stal, daar
horen we waar we Ontar Froome (=paladin) kunnen vinden, in de herberg
pair of black antlers bar. Daar gaan we naartoe. Froome is daar
aanwezig en verteld ons dat Leosin daar over 1 a 2 dagen zal
toekomen. Hij verteld ons ook over de ray of light, deze is
Amonator's gift en wordt voor de mensen hier in stand gehouden door
wizard(s) in water deep, wat hier héél ver vandaan ligt. Het is nu
ongeveer 16h. Ontar regelt voor ons de overnachting. Hij is van de
Order of the Gauntlet, welke net is opgestart. Buzzfizzle en ik nemen
elk een kamer, terwijl de rest gaan samenhokken. Onze kamers zijn op
de 2e verdiep en het zijn smalle steegjes.
We gaan naar beneden, Ontar zegt kom
naar buiten, het gaat beginnen. Blijkbaar is er een werpbijl
wedstrijd, niet echt mijn ding, no surprise dat Ontar wint. Morgen is
een een jacht, das al meer mijn ding. We gaan slapen maar worden al
om half 5 wakker gemaakt. We gaan in groep op jacht, wij tegen een
paar andere groepen. We lopen het bos in en beginnen te jagen. Na 1
uur zoeken zien we een groep van iets meer dan een dozijn herten, er
is 1 hert met een groot gewei waarboven precies licht hangt. Het hert
is goudkleurig. Das niet natuurlijk dus we vallen niet aan. Opeens
vluchten de herten in verschillende richtingen, wij volgen het gouden
hert. We komen aan een clearing in het woud, maar daarin een ruïne.
Aan de rand van het bos verzamelen we terug. We zien dat dit vroeger
een kasteel was. Na een tijd te wachten zijn we zeker dat we niet
zijn gevolgd, we gaan eerst rondom rond, maar vinden niks speciaal.
Fargrim zegt dat dit immens oud is. Eldamir zegt dat hij een presence
voelt.
We gaan naar binnen, nadat we een paar
gangen ver zijn ziet Eldamir een zeer smalle persoon met gouden huid.
Het blijkt een wood elf te zijn, met antlers en zonder kleren. De
wood elf valt op zijn knieën en zegt vanalles in het oud elfs maar
wij verstaan hem. Hij is een elfen prins, deze ruinen waren vroeger
een fantastisch kasteel. Er was hier vroeger een koninkrijk, de
mensen hier kennen dat niet. Hij is cursed door de vader van zijn
vriendin, waardoor hij buiten de muren van dit kasteel de vorm
aanneemt van een hert. Hij heeft een mage nodig om deze curse te
liften. Dit is duizenden jaren geleden gebeurt. Zijn vriendin was
prinses Eilisha. Zijn tijd is nu bijna op, hij zegt nog volg de
rivier van goud tot het kasteel in de lucht. Jullie zullen veel bloed
en obstakels tegen komen. Not all will survive. En dan is hij
verdwenen. We zien iets in het midden van de ruimte waar hij stond.
Het is iets magisch. Eldamir raapt het op en het verandert in een
stok. Na onderzoek komen we te weten dat het een stuk hout is dat
verandert in wat je kan bedenken (staff/stoel/...) alle damage die je
ermee doet is magisch en doet 1d4 extra necrotic damage. De stok kan
3 keer per halve dag van vorm veranderen.
We gaan naar buiten nadat we de rest
hebben onderzocht. Er was niks meer te vinden. We worden aangevallen
door 2 etercaps en een grote spin. Het duurt even maar we leggen die
allemaal plat. We gaan terug naar Ontar en nemen de etercaps en de
spin mee om de uitdaging te winnen. Raar maar waar zijn wij als
eersten terug. Leosin is ook aangekomen in de herberg, dus we gaan
terug. Leosin onderzocht de cult of dragons, welke buit aan het
verzamelen zijn en naar het noorden aan het sturen. The harpers is
een nieuwe groep die hij heeft opgericht, met als symbool een
zilveren harp met daartussen een maan. Er zijn nog groepen waar ze
contacten met leggen, druids en wizards. De cult of dragons zijn op
weg naar het noorden via boulders gate. De vulkaan in het noorden is
wel héél ver noordelijk. De gouden rivier is misschien de rivier
van hier naar boulders gate. De rivier splitst in 2 en gaat in het
zuiden naar land's mouth, en in het noorden naar sunset mountains,
rond far see swamp. Stad in de lucht heeft hij nog nooit van gehoord.
Hij vraagt nog of we willen toetreden tot zijn faction of deze van
Ontar, dit om te zoeken achter de cult of dragons in boulders gate,
en we krijgen 50 GP aan onkosten. We gaan op dit aanbod in.
De brand blijft toch langer bezig, omdat we last gaan beginnen hebben van de rook gaan we weg om ze langs een andere kant te proberen bereiken. We gaan verder via de hoofdgang, waar Eldamir in een trap is gelopen. Als we iets verder zijn zien we vleermuizen aan het plafond en dus proberen we daar voorbij te sluipen. Fargrim is echter niet gemaakt om op de toppen van zijn tenen te kunnen lopen dus de bats worden gestoord en beginnen in het rond te vliegen. We zien amper nog iets. Fargrim, welke zijn schild boven zijn hoofd heeft geheven, wordt aangevallen, iets slaagt op zijn schild. Wij zien dat dit echt geen bat is, we zien nog meerdere van deze wezens tussen de bats rondvliegen. Nu vallen ze ook ons aan. Buzzfizzle, Fargrim en Eldamir hebben opeens zo'n beest in hun nek hangen en proberen die er tevergeefs af te trekken. Daar blijft het niet bij, Osborn krijgt zijn eerste beest en opnieuw Fargrim en Eldamir krijgen nog zo'n beest in hun nek. In de verte klinkt het lawaai van adelaars, haviken en andere roofvogels, dat komt boven ons hangen en de bats blijven bij ons weg. Nu ik ze beter kan zien vind ik mijn tijd gekomen en ik slaag zo 1 van de 2 beesten dood bij Fargrim en die bij Osborn. Aangezien iedereen nu door heeft dat het makkelijker is ze te doden bij iemand anders dan ze weg te trekken maken we ze snel af. Eldamir, gehinderd door dat beest in zijn nek slaagt er nog wel in het touw van zijn longbow kapot te maken, nogal een geluk dat hij nog een shortbow heeft. Aangezien ik op een van de nog overgebleven beesten een hunter's mark heb geplaatst zie ik deze snel hangen tussen de bats, welke terug aan het plafond hangen, samen met de andere 2 van deze overgebleven beesten. Ik schiet er snel een af, de rest maakt de andere 2 af. We besluiten hier een korte pauze in te lassen waarbij we op krachten kunnen komen en onze wonden verzorgen.
We gaan terug verder, de gang splitst in 3. De rechtse gang gaat omlaag. In het begin van deze gang ligt een speer. De gang zelf is afgesloten met ledere straps, welke van de bovenkant tot beneden lopen. Er komt smoor onderuit en koude lucht. Niemand heeft veel zin om deze gang in te gaan, we besluiten de andere gangen eerst te bekijken. De middelste gang heeft 2 afdalingen van 10 feet, dus das geen makkelijke weg. In de linkse gang zien we in de verte kobolts, die moeten we eerst afmaken, anders komen die ons wel in de rug aanvallen. Eldamir loopt snel naar voren en activeert een tweede trap. Osborn vind nog een tweede trap, niet door er in te lopen zoals Eldamir, maar door deze te zien en onschadelijk te maken. We maken de kobolts redelijk makkelijk af. In de kamer waar we ons nu bevinden zien we een trap naar beneden met een kooistructuur en grendel langs de buitenkant. Iets springt weg achter 1 van de 2 pilaren, Buzzfizzle en Osborn vallen het aan. We zien blijkbaar 2 guard drake's (das toch hetgeen Buzzfizzle en Osborn me achteraf vertellen dat het zijn). We maken die af vanop afstand. Eldamir en Buzzfizzle gaan de kooi binnen en worden aangevallen door nog een guard drake. Deze maken we ook af.
Eldamir en Fargrim beginnen ruzie te maken met de rest, ze vragen zich af waarom we deze beesten hebben gedood. Omdat die ruzie wel even duurde vond ik het nodig mijn idee hierover neer te pennen want de ruzie toont karaktertrekken van de party.
- Een waakhond in een vijandig kamp is een waakhond, die zal u aanvallen als deze de kans heeft, nu je de kans hebt die af te maken vanop afstand moet je dat doen, ik vind dat ze weer eens den heilige aan het uithangen zijn, ze hebben precies iets te veel van hun eigen medicijn gesnoven.
- De opmerking over gebrek aan communicatie is gedeeltelijk correct: Niemand hoeft mij aan te sturen, ik kan voor mezelf denken, dat moeten ze ook kunnen, in een gevecht is daar niet altijd tijd voor. We hadden wel kunnen overleggen wat we gingen doen eer we deze aanvielen, dat moet ik wel toegeven, maar als die beslissing (akkoord, door ons, niet door hen) is gemaakt moet je niet meer zagen. Wij hadden bv ook geen keuze om die gevangene te laten leven omdat iemand zijn woord heeft gegeven.
We gaan niet altijd alles hetzelfde zien, das ook niet nodig, we moeten wel kunnen samenwerken. Soms betekend dat vertrouwen op wat je medestanders doen/in gang steken.
De gang waar deze guard drakes zitten loopt nog door, er is ook nog een gang die vertrekt vanop het verhoog waar ik sta. Deze gaan we eerst doen, om niet van daaruit in de rug aangevallen te worden, wel doen we de kooi terug dicht. Als we de gang naar beneden lopen krijgen we rotsblokken op ons hoofd. Fargrim had als eerste door dat je naar beneden moet lopen, de rest volgt. Met de nodige builen en blutsen komen we in de volgende kamer. Deze is leeg, wel toch wat betreft vijanden. We vinden er 38GP, 152SP, 704CP, dit in geldbuidels waar 88 keer hetzelfde bedrag in zit. We vinden ook 12 talismannen/amuletten waarvan 4 van betere kwaliteit. We schatten deze 4 van 100GP per stuk en de andere 8 tussen de 50GP en 70GP per stuk. Er is nog een gang naar beneden maar eerst verdelen we het geld, de amuletten zullen we wel verdelen na verkoop:
Fargrim : 8GP, 26SP, 145 CP = 12,05GP
Adran : 8GP, 26SP, 145 CP = 12,05GP
Eldamir : 8GP, 26SP, 144 CP = 12,04GP
Osborn : 7GP, 37SP, 135 CP = 12,05GP
Buzzfizzle : 7GP, 37SP, 135 CP = 12,05GP
We gaan de trap af, Osborn loopt eerst en ziet degene die we zoeken: madamme evil, den halfdragon en 3 berserkers. We keren terug om te overleggen. Het plan dat we na redelijk wat overleg mee afkomen is : surprise attack op madamme evil. Daarna teruglopen richting de gang en Buzzfizzle die dan grease cast. Degene die daar op neer gaan kunnen we dan makkelijk afmaken en de rest kunnen we dan in groep aan. De aanval op madamme evil is zo goed dat we deze echt afslachten. Ik geraak niet terug dus ik dek een flank af waar een berserker staat. Fargrim de kant waar den halfdragon staat, in de buurt waar Buzzfizzle de grease cast. Eldamir valt de berserker aan mijn flank aan en Osborn verbergt zich om een sneak attack te kunnen doen. Een berserker en den halfdragon vallen Fargrim aan, waarbij ze rond de creased area lopen, en deze zich voornamelijk moet bezig houden met verdedigen. Buzzfizzle valt de berserker in zijn rug aan. De overgebleven berserker valt mij aan. Na veel moeite en met de hulp van Osborn krijg ik deze neer, waarna we Fargrim gaan helpen en de berserker die hem belaagde neer meppen. Nadat Eldamir ook zijn tegenstander, zij het dan tijdelijk, tegen de grond werpt, valt hij mee de halfdragon aan en is deze geschiedenis. De overgebleven berserker staat recht en wilt vluchten, maar dat staan we niet toe.
07-05-2015 om 10:37
geschreven door pieter
Categorie:DD5
26-04-2015
Reisverhaal van Adran Liadon
De vijanden zijn weg richting het
westen. Nighthill geeft ons healing potions (2 voor mij) en bedankt
ons om Greenest te redden. Hij vraagt ons ook hen te zoeken en te
bespioneren, voor 250GC per persoon. De draak is naar het oosten
weggevlogen. Ik vraag en krijg ook nog sprig of mistletoe (welke ik
nodig heb voor de spell goodberry). Ne jonge kerel, zwaar gekwetst
komt op ons af, is blijkbaar ne monk en zijn meester Leosin is MIA.
Das ook de meester van Eldamir. Ze hebben nog zijn bezittigen
gevonden waaronder een neckless met zilveren draak. We blijven nog
overnachten om de volgende morgen de achtervolging in te zetten.
De kleintjes gaan met paard en kar,
ikzelf en Eldamir krijgen elk een paard. Heel den dag niks te zien,
tegen valavond zien we in de verte een kampvuur. Als we dichterbij
komen zien we een verhoging langs waar we het kamp makkelijk kunnen
bespioneren. We zien mensen en kobolts die ruzie aan het maken zijn
over eten. We verkennen de rest van het kamp en hergroeperen om een
plan op te stellen. Eldamir gaat de paarden opjagen, Buzzfizzle kan
via een spreuk Fargrim laten opzakken zonder dat deze kan vallen, tot
recht voor de wapens van de mensen. Ik moet de kobolts tegenhouden.
Buzzfizzle en Osborn zullen Fargrim bijstaan met ranged attacks. De
bedoeling is ook 1 mens in leven te houden. Aangezien Fargrim opeens
fel licht begint te geven en het al goed donker is zien de kobolts
mij en Eldamir niet, als resultaat daarvan kunnen we ze in de rug
aanvallen en makkelijk afmaken. We onderzoeken de tenten en karren, 1
krijg 1 scimitar.
Daarna ondervragen we onze gevangene.
Hij was ingehuurd om Greenest te overvallen, de buit brengen ze naar
het kamp van de cultists, om de dragon queen te eren. Het zijn een
paar honderd man. Het kamp ligt op een halve dag van hier. Er is ook
nog een achterwacht, maar als we hem laten leven kan hij ons een weg
tonen om daar voorbij te geraken. Meester Leosin kende hij ook, maar
volgens hem hoorde hij bij hun. Ze hebben ook gevangenen meegenomen
naar het kamp. De buit wordt naar de cave gebracht. We vragen hem nog
een plan te tekenen van het kamp. Ons plan is te infiltreren in het
kamp door ons voor te doen als deel van de bandits, die als laatste
terugkeren. Zolang ze ons niet herkennen zitten we goed.
De volgende dag vertrekken we richting
het kamp. We zien de achterwacht, maar daar vlak voor is de geheime
doorgang. Nadat we daar door zijn gegaan zien we koetsen met
spullen, welke blijkbaar weg van het kamp rijden. We ondervragen de
gevangene. Het kamp ligt op ongeveer 1 uur reizen. Het plan van de
bandits was om over een paar dagen naar het noorden te gaan.
Aangezien we onze gevangene niet verder mee kunnen nemen, zoeken en
vinden we een plaats om deze achter te laten. Daarna gaan we verder
richting het kamp. Wanneer we aan het kamp aangekomen blijkt dat leeg
te zijn, geen legermacht te zien en de hutten zijn afgebrand. Er
komen ons 4 mannen tegemoet. We vragen hen wat we moeten doen met de
buit? We krijgen als advies dat te gaan vragen aan the wearer of
purple of aan de dragon man, deze bevinden zich in de cave. Zij zelf
gaan jagen op vlees voor de little dragons. We gaan verder naar de
cave.
Als we aan de cave aankomen zien we 2
wachters, vanaf die ons zien gaan ze verder in de cave. Als we verder
de cave intrekken vallen ze ons aan, maar ze trekken aan het kortste
eind. We gaan verder en vinden een zijgang. Deze gaan we eerst
onderzoeken want we willen niet het risico lopen in de rug
aangevallen te worden. De gang splitst, we luisteren, uit de ene gang
komt gesnurk, uit de andere gang horen we meerdere geluiden. We gaan
eerst richting de snurker(s). we komen een lokaal binnen en daar
slaapt een persoon, deze maken we snel af. We doorzoeken de kamer en
vinden 5GC per man. We gaan naar terug naar de splitsing en nemen nu
de andere kamer. We spreken eerst nog af hoe we dit best doen.
Fargrim gaat eerst en zal zich op de dichtste vijand storten, daarna
volg ik en dan Eldamir. De achterhoede wordt gevormd door Osborn en
Buzzfizzle. Nadat ik in de ruimte binnenstorm zie ik dat Fargrim de
ene kant waar de bedden staan afblokt en zo 6 cultisten bezig houd.
Langs de andere kant staat er 1 cultist en 3 guards, die val ik aan
en Eldamir komt ook mijn kant uit. Madamme Evil komt opeens
tevoorschijn en vecht mee. Nadat we de overhand beginnen te krijgen
en zij stevige kletsen heeft gekregen teleport ze weg. We slagen
alles af, daarna drink ik mijn 2 healing potions, want ik heb serieus
wat klappen gekregen van een rondvliegend zwaard. Ondertussen gaan
Osborn en Buzzfizzle madamme Evil achterna, Eldamir loopt rond naar
de ingang om die vluchtweg af te sluiten. Zowel Eldamir als Osborn
roepen om assistentie. Ik kies ervoor Eldamir te gaan helpen, deze is
alleen. Eldamir wordt aangevallen door paddestoelen. Met de hulp van
ook Fargrim maken we die af. Daarna haasten we ons richting Osborn en
Buzzfizzle.
In de kamer waarin mademme Evil is
verdwenen ligt er een map van de omgeving, er loopt een pijl van het
kamp naar Beregost en van daar een pijl naar Baldur's gate. Er is ook
een geheime gang, welke Osborn en Buzzfizzle hebben genomen, daar
kwamen ze madamme Evil, den halfdragon en 2 guards tegen, waarvoor ze
zijn gaan lopen, Buzzfizzle is zelfs onzichtbaar geworden om te
kunnen ontsnappen. Daarna hebben ze de tafel, bank en stoelen in de
gang gesmeten, waardoor de
doorgang was geblokkeerd, en er een kandelaar er op stuk gesmeten zodat die in brand stonden. Ik kijk in de put en ik zie dat deze nog
aan het nasmeulen zijn. Dus we kunnen binnenkort aanvallen.
Nyarlathotep wordt ook vermeld door Stephen King in zijn 'Dark Towers' reeks....
Kan jij raden als welk personage Nyarlathotep in de reeks verscheen???
Tot de volgende!! Happy handout reading!!
08-03-2015 om 17:33
geschreven door pieter
Categorie:Call Of Cthulhu
who done it & do we really wonna know - part 3
verslag en timeline
verslag is deze keer basic notities overgeschreven. te veel info, te veel korte situaties met veel tijd tussen. vandaar dat ik er deze keer geen moeite in steek.
Nadat we Ravenguard hebben verslagen
zijn we nog een tijd boulders gate gebleven. Maar nadat we zonder
inkomen zijn gevallen hebben we alles dat we hebben opgebouwd terug
moeten verkopen. Met slechts nog een basisuitrusting zijn we terug
vertrokken om ons geluk elders te beproeven. Maar dit zonder onze
vrienden Altor en Eldamir, die hun eigen weg zijn gegaan. Nadat we in
het dorp Amn aankwamen hebben we snel werk gevonden, als guards bij
een karavaan. Deze karavaan is op weg naar boulders gate, via een
omweg langs een aantal dorpen zodat ze daar geld kunnen verdienen.
Het eerste dorp dat we zullen aandoen is Greenest.
Wanneer we Greenest kunnen zien liggen
in de verte, lijkt er iets boven te vliegen en het dorp aan te
vallen. Wat eerst nog een stip was geweest bleek een blue dragon te
zijn. We verlaten de wagen waar wij in zaten samen met Thinker
Buzzfizzle, een gnome die bij de karavaan hoort, en zoeken dekking
achter een paar rotsblokken. De rest van de guards maakt zich klaar
om de draak te bevechten, wat totaal mislukte, deze guards en 5 van
de 6 karavaan wagen gingen in vlammen op. Nadat de draak weg gevlogen
is komen er 6 kobolts af om te zoeken achter buit. We vallen hen aan
en maken ze af. Ik zoek rond op het slagveld en ik vind :
1 long sword
2 kapotte battle axes, welke
Thinker herstelt en mag bijhouden
1 kapotte scimitar, welke Thinker
voor mij herstelt
1 rapier
40 pijlen
40 crossbow bolts, welke ik aan
Osborn geef
In de verte zien we de draak het dorp
terug aanvallen, meer bepaald de keep, daarna verdwijnt de draak
opnieuw. Wij zetten koers naar het dorp om te gaan helpen, want zelfs
zonder draak verwachten we op zijn minst ettelijke kobolts aan te
treffen, waartegen onze hulp waarschijnlijk meer dan welkom is.
Als we aankomen in het dorp zien we een
man met zijn 3 dochters vluchten, gevolgd door een gewapende vrouw. 8
kobolts zitten hen achterna, halen de vrouw in, en slachten die af,
nog voor wij te hulp kunnen komen. Wij vallen de kobolts aan en
kunnen hen doden, maar niet zonder dat 1 van de dochters sterft onder
hun wapens. Ik raap 2 daggers op en we praten met de man. Hij is
onderweg naar de keep en wij besluiten hun te helpen daar te geraken.
Onderweg naar de keep komen we een warlock, 2 guards te voet en 2
guards die op giant lizards zitten. Ze vallen ons aan. Na een hevig
gevecht slagen ze er in mij neer te slagen en ik val gekwetst neer.
De rest van onze groep kan het gevecht echter winnen, mijn wonden
verbinden en ze dragen mij verder. Deze keer gaan ze echter niet over
de weg, maar langs een bebost stuk grond, dit om geen nieuwe vijanden
tegen te komen. Daar komen we weer tegenstanders tegen, maar alle
geluk duikt daar ook Eldamir op, welke de groep helpt deze te
verslagen. Eldamir heeft ook een healing potion bij, waardoor ik
terug bij mijn positieven kom. Daarna zetten we onze weg verder naar
de keep. We geraken binnen, net op tijd. Ik loop naar de kantelen om
de situatie te kunnen overzien. Overal waar ik zie zijn er kobolts,
ruffians en bandits.
2 man gaat naar Thinker, we worden
binnengeropen bij de baas van de keep. Tarbaou Nighthill laat een
healer komen om ons allemaal te verzorgen. Blijkbaar werden meerdere
kleine dorpen aangevallen, meestal enkel door kobolts. Nighthill
vraagt ons mensen uit het dorp te gaan redden en naar de keep te
brengen. Een gevangene nemen die kan ondervraagt worden is ook zeer
belangrijk. En als waarschuwing krijgen we nog mee dat we van paars
moeten afblijven, die zijn zéér gevaarlijk. We zien madamme evil,
waar zij is zijn zeer waarschijnlijk geen overlevenden, dus kiezen we
een andere plaats om te gaan zoeken. Eldamir kruipt over het dak om
te zien wat er gebeurt op het volgende plein. Op het plein staan 6
kobolts, 1 warlock en 1 kobolts scout die op het dak zit. We
verslagen hen allemaal en laten 1 kobolt in leven om te ondervragen.
Met 8 mensen en de gevangene gaan we terug naar de keep, waar we
terug gehealed worden.
Nighthill vraagt ons naar de Temple of
Chante te gaan, waar de Goddess of agriculture wordt aanboden. Dit
omdat naast de keep, dit de tweede grote locatie is waar de mensen
naar vluchten. Nu kunnen we wel niet meer langs de hoofdingang gaan,
maar moeten we via een geheime uitgang. We vragen en krijgen een
healing potion per man mee. Deze geheime uitgang blijkt een tunnel te
zijn van de keep naar de rivier. Onderweg worden we deftig lastig
gevallen door ratten. De uitgang is afgesloten met een verroest slot.
Als we buiten komen laten we een patrouille van de vijand passeren,
Eldamir gaat voorop, over de rivier, die ondiep is. Via de bossen
gaan we verder tot aan de temple. Daar aangekomen zien we dat aan
beide toegangen van de tempel vijanden staan, en daar proberen
binnen geraken. Er is ook nog een patrouille die het gebouw rond
loopt. We vallen langs de achterkant aan nadat deze patrouille ver
genoeg is. De 6 kobolts en 2 rogue's die voor de ingang stonden
verslagen we. Onze 2 religieuzen gaan naar binnen om de mensen te
overtuigen met ons mee te gaan, dit duurt even omdat de priest van de
temple de mensen aanraad te blijven. We zijn te lang gebleven, we
worden aangevallen door de patrouille. We verslagen deze en gaan
terug naar de keep met de mensen die we hebben gered.
Het is nu 2h. Vanuit de keep zien we de
leider van de bende. 7 feet tall, half dragon creature. Daarachter
staan zijn kobolts. We horen dat de raid een success was. Er komt een
champion van de aanvallers en eist een tweegevecht of ze maken 4
mensen af. Aangezien we al veel hebben moeten vechten gaan we daar
niet op in. De broer van 1 van de gevangenen gaat het duel aan, maar
wordt overwonnen. Daarna maken ze de gijzelaars af. Omdat wij niet
willen vechten wil Nighthill ons niet laten healen.