Wat staat er nu in onze kring zag je mijn kapoentjes denken. Ja! Wat denken jullie? In koor : "Een kerstboom" Maar ook "thuis ook" en "mijn mama heeft een grote boom" Gelukkig! De tongen kwamen los en we hielden een gezellig theekransje met vele nieuwe woordjes.
Juf Carla vertelde dat we samen de boom zouden versieren. Kijk maar... juf heeft 2 dozen vol. Sylana mocht de doos openmaken en wat zat erin...NIETS, helemaal NIETS!
Toen merkten we op dat één vriendje ontbrak => Jules. Jules had zich in de poppenhoek verstopt en wat bleek?
Hij was nieuwsgierig en heeft eerst de dozen opengemaakt en dan met de inhoud gespeeld in onze hoekjes. Dus wij op zoek!
We verzamelen alles in de kring en iedereen beschrijft wat hij/zij gevonden heeft. De juf vraagt : " Welke kleur heeft jou bal / slinger? Heb jij een grote kerstbal? Wie heeft nog een grote, wie een kleine? Enz...
Daarna versieren we samen de boom.
We bewonderen het resultaat met de grote lampen uit en een sfeervol kerstmuziekje. Gezellig
Daarna beslissen we om wat extra kerstballen te schilderen om de rest van de klas in "kerstsfeer te dompelen."
In de zandtafel creëren we kerststukjes.
Een toren bouwen, zo hoog als de kerstboom!
Een kerstslinger rijgen :
Namiddag een verhaal van Dikkie Dik. Dikkie Dik en zijn vriendje Poes Muis klimmen in de kerstboom om er de kerstkoekjes uit te halen. Ze snoepen van de kerstkransjes in de boom, en vallen met de kerstversiering op de grond.
Mijn vraag aan mijn kapoentjes was : "Zal mama straks blij zijn?" "Nee" natuurlijk niet! Hoe boos zal mama kijken? Zo boos ...
Fijn spelen :
Spelen tijdens de pauze :
Tot slot leren we een nieuw liedje : "Kertsmis vieren, boom versieren. Kerstbal hier kerstbal daar ( slinger, lampje, pakje, enz...) en de boom die is nu klaar!"
Morgen, voor mijn kapoentjes een vrije dag voor de juf een studiedag! Tot donderdag dan vieren wij de verjaardag van Matteo Dus mama's het fruit mag voor een keertje thuis blijven.
We merkten ook een nieuw vriendje op, zijn naam is Giel! Welkom, lieve Giel! Wij zijn zeer blij met een lieve vriend zoals jij erbij.
Vandaag nog heel even ons Sinterklaasthema afsluiten. Om beurt mochten we vertellen wat we gekregen hebben van de Sint. Maar veel is juf Carla niet te weten gekomen Meestal hoorde ze : "snoepjes" Geen speelgoed? Aha! Toch wel nl.: een puzzel van Maya de Bij, een grote vrachtwagen, een buldozer, een huisje.
Om Sinterklaas en Zwarte Piet te danken hebben we nog één keer gezongen van "Sinterklaaskapoentje" en we dansten "De Pietendans"
Zo nu kan de juf alle spulletjes van de Sint opruimen terwijl wij gaan sporten met meester Leroy. Eerst in de kring een high five geven aan Benny.
Dan ons openingslied : "Sporten is fijn voor groot en klein"
We leren hoe te zitten in kleermakerszit
Vandaag tonen we hoe handig we zijn met de bal.
We sluiten af en wuiven naar Benny en meester Leroy, tot volgende week!
Vandaag in de hoekjes : We kregen heel veel puzzels van de Sint en juf Carla heeft vandaag extra geobserveerd hoe vlot we zijn met puzzelen.
We eindigen de dag met een dvd van Dikkie Dik met allerlei spelletjes zoals telspelletjes, raad welk dier het is en Dikkie Dik verhaaltjes.
Tot morgen, dan starten we met een nieuw thema : " Alles schittert"
Super nieuwsgierig trokken we naar ons klasje want zou de Sint iets lekkers in ons schoentje gestopt hebben? Hmm, lekker, veel lekkers!!
We maken ons klaar om naar de zaal te gaan om Sinterklaas en Zwarte Piet te verwelkomen.
Oei, hij is er niet!
Een probleempje.. de pieten hebben véél te véél gesnoept en zijn niet fit genoeg om met de vele pakjes alle kindjes te bezoeken. In spanning wachten of alles goed komt!
Gelukkig zijn meester Leroy en meester Koen in de zaal en zij gaan ervoor zorgen dat de pieten in geen tijd weer fit zullen zijn. Een hele klus want de pietenbuiken zijn zo rond dat ze omvallen! Meester Leroy en meester Koen rollen en dragen ze naar de gymzaal en zetten ze aan de fitnesstoestellen. Gelukkig, na flink zweten en hard trainen zijn de pieten weer helemaal fit. En eindelijk daar zijn ze dan...
Oh, Sinterklaas en Zwarte Piet!
Een lied en een dansje voor Sint en Piet.
Sinterklaas komt ook naar de klas.
Hij leest onze brief voor en is zeer tevreden over de kindjes van de perenklas en ook over de juf
We zingen een liedje voor de Sint en dansen de pietendans voor de Zwarte Pieten. Dan krijgen we allemaal een zakje snoep en ook nog nieuw speelgoed voor onze klas. DANK U, SINTERKLAAS EN ZWARTE PIET!!!!!
Namiddag spelen we natuurlijk met ons nieuw speelgoed.
De troon van de Sint even testen.
Rollen zoals de dikke Zwarte Pieten
Om alle spanning te vergeten nog een mooi verhaal.
Oef, gelukkig een weekend om te bekomen van alle belevenissen.
Nog slechts één keer slapen en dan komt Sinterklaas en Zwarte Piet naar "De Eik" Dat konden we lezen op onze weekkalender. Oei, oei, dan maar aan de slag want we hebben nog heel wat werk voor de boeg om Sint en Piet goed te ontvangen. We starten met een praatplaat. Eerst goed kijken en dan mogen we vertellen.
Juf Carla had ook de zak van Zwarte Piet bij met voorwerpen die ook te zien zijn op de vertelprent. We halen om beurt een voorwerp uit de zak en zoeken ze daarna op de prent.
Daarna spelen in de hoekjes :
Na de speeltijd sporten met meester Koen.
Namiddag was het hoog tijd om een troon voor Zwarte Piet en Sinterklaas klaar te maken. Juf Carla kreeg hulp van een groot aantal interieurspecialisten.
Maar het resultaat mag gezien worden. Hopelijk zijn Sint en Piet er blij mee!
We passen ook onze mijters voor morgen.
Voor we naar huis gaan zetten we ons zelfgemaakt schoentje met onze tekening erin, een klontje suiker voor het paard en ook nog een fles water voor Sint en Piet.
Dan oefenen we nog een keer ons lied voor Sinterklaas : "Sinterklaaskapoentje" en ons dansje voor Zwarte Piet : De Pietendans. Net voor het naar huis gaan nemen we nog afscheid van juf Alyssa. met heel veel kusjes Haar stageperiode is teneinde maar ze komt zeker nog eens langs.
Slaaplekker lieve perenklasvriendjes, hopelijk zijn jullie er morgen allemaal om Sinterklaas en Zwarte Piet te begroeten.
Cara kon deze morgen niet wachten met vertellen over de logeerpartij van Jules bij haar thuis.
Na onze praatronde hebben we eerst ons liedje geoefend dat we willen zingen als de Sint in onze klas op bezoek komt nl.: "Sinterklaas kapoentje" Ook voor Zwarte Piet willen we iets speciaal doen... "De pietendans" Die gaan we best even oefenen in de zaal want daar hebben we veel plaats.
Weer terug in de kring, stelt juf Alyssa voor om een boek van de perenklas te maken om aan de Sint te geven.
We spreken af dat we een peertje kleuren en juf Alyssa maakt er dan een mooi boek van om aan de Sint te geven.
We spelen natuurlijk ook in onze hoekjes en wie wil mocht in de zaal bewegen met ballonnen.
Na het opruimen gaan we zitten om naar een zoekprent te kijken. "De stoomboot van de Sint"
Eerst vertellen we aan elkaar wat we allemaal zien en dan krijgen we opdrachten van de juf zoals ... Waar staat het paard van de sint? Welke Zwarte Piet staat heel hoog? Hoeveel ballonnen tel je? enz...
Bij het binnenkomen in de klas ging Cara pardoes op de bank zitten.
Hé, Cara kijk eens de verjaardagstoel staat klaar speciaal voor jou.
Waarom mag Cara op de verjaardagstoel zitten vandaag? Omdat ze jarig is natuurlijk. Eerst kreeg Cara een kroontje en mocht ze zichzelf gaan bewonderen in de spiegel.
Cara had een grote tas bij met ... Chocoladetaart met smarties, apppelsap en een pakje. Alles voorhanden om een groot feestje te bouwen. Maar hoeveel kaarsjes moet de juf op de taart zetten?
Cara toont even haar vingers en samen tellen wij ze ... 1 2 3!
Samen zongen we kaarsjes, kaarsjes op de taart want het is feest vandaag. Kaarsjes, kaarsjes, op de taart, blaas nu blaas nu maar! Amai, niet gemakkelijk hoor kaarsjes uitblazen maar het is gelukt BRAVO voor Cara!
Nu een heel spannend moment : een pakje openmaken! Wat zou er in zitten?
Oh! Een boekje van Karel. Dankjewel, Cara, hier gaan we nog dikwijls plezier aan beleven.
Natuurlijk mocht Cara ook een cadeautje kiezen uit de cadeautjesdoos van de juf.
Zij koos een ketting en armband. Zie eens hoe mooi!
Samen met Jules trokken we nu allemaal naar de zaal om te zingen en te dansen. Lang zal zij leven in de gloria, Hieperdepiep Hoera!
Kriebel, kriebel, Cara, GELUKKIGE VERJAARDAG, en een dikke kus!
Wij willen allemaal een tekening maken voor onze jarige zodat zij later nog dikwijls aan ons zal terugdenken.
Hmmm en nu lekker smullen van de chocoladetaart met smarties en heerlijk appelsap. En opeens was het muisstil
Voor het naar huisgaan krijgt Cara Jules in de draagzak op haar buik mee naar huis.
Maak er een fijne dag van en morgen willen wij graag er alles over horen.
Een verhaal over Jules en Sinterklaas. Maar deze keer vertelde juf Alyssa het verhaal en niet juf Carla.
Een verhaal waarin Jules samen met papa en mama een mijter gemaakt heeft voor Sinterklaas. Die mijter zet hij samen met zijn schoentje en zijn verlanglijstje klaar voor de sint. Wanneer Sinterklaas de volgende dag Jules klas bezoekt, blijkt dat hij Jules mijter echt draagt
Nu ons fruit eten en dan naar meester Leroy in de sportzaal. Vandaag doen we flink ons best om ons Zwarte Piet-diploma te halen.
Iedereen deed uitzonderlijk goed z'n best.
En ja hoor we hebben het allemaal gehaald, PROFICIAT!
Na de speeltijd zijn we gestart met het maken van onze eigen mijter. Deze hebben we met sponsjes en rode verf mogen bestempelen. Als Sint & Piet op bezoek komen, kunnen ze onze mooie mijters bewonderen.
Namiddag Pietenaerobics : Pieten moeten stappen, lopen, klimmen, sluipen en nog veel meer.
Spelen in de hoekjes :
Voordat we naar huis gingen nog even ons kriebelspelletje : "Stippe, stappe, stippe, stap
Na het in orde brengen van onze kalenders wilde juf Carla een verhaal vertellen met prenten. Oei, de juf liet de prenten vallen!
Haar lieve kapoentjes hielpen met het oprapen.
Maar nu liggen ze wel door elkaar. Hoe zou het verhaal gaan? Samen komen we er uit, het gaat als volgt ...
Eerst ging Jan zijn schoen zetten, hierin stopte hij een wortel voor het paard en een mooie tekening voor Sinterklaas.
Dan ging Jan zijn bedje in.
Wanneer Jan sliep kwam Sinterklaas langs.
Bij het opstaan 's morgens vond Jan speelgoed en lekkers in zijn schoen.
Vandaag oefenden we ook onze kniptechniek en daarna plakken we onze snippers op een driehoek van karton.
Pieteboe is een tel- en zoekboek voor hele jonge kinderen. Op de eerste prent staat Sinterklaas eenzaam op het dek van de stoomboot: Sint zoekt en zoekt de hele tijd. Piet, waar ben je? Zwarte Piet! Alweer is Sint een Pietje kwijt. Hij gaat op zoek, naar Pieten die verstopt zitten achter flapjes. En mijn kapoentjes mochten die zoeken en tellen natuurlijk!
Namiddag ons speelversje : "Stippe, stappe, stippe-stap." Opnieuw dolle pret!
Kriebelversjes, zo leuk om de dag mee te beginnen. Eerst beeldt de juf het versje uit : Stippe stappe, stippe stap, Zwarte Piet stapt op de trap met zijn pak en met zijn zak loopt hij boven op het dak. Oeps, nu glijdt hij weer terug langs jou kriebel, kriebelrug.
Toen we het gedichtje al een beetje kenden mochten we op schoot bij juf Carla en liet zij Zwarte Piet over ons lopen en weer langs onze rug naar beneden glijden. Dolle pret!!!
Spelen in de hoekjes :
Na de speeltijd komt meester Koen ons halen om te sporten maar het is juf Alyssa die het bewegingslesje mag geven. Bewegen en terwijl de kleuren leren.
Namiddag spelen er soms (gekke) kindjes in onze klas.
Zwarte pietjes moeten zeer lenig zijn daarom doen zij de pietengym en wij hebben het ook eens geprobeerd.
Nog even lekker kriebelen ...
Tot slot nog een verhaaltje van "Dag Sinterklaasje." Einde van de schooldag maar toch nog volle concentratie
Wat is op dit moment van belang voor mijn peutertjes? Weten hoe je je schoentje moet zetten, natuurlijk! Jules wist het ook niet zo goed en vroeg daarom raad aan ons. Samen hebben we een ritueel bedacht dat zeker succesvol(= gevulde schoen) zal zijn. 1. Schoen zetten. 2. tekening maken voor Sinterklaas. 3. Een klontje of wortel voor de Sint. 4. Flink gaan slapen.
Dan komen Sint en Piet zeker langs om iets lekkers in ons schoentje te stoppen. Nu alles duidelijk is besluiten we om allemaal een tekening te maken om bij een zelfgemaakte schoen te zetten. Misschien brengt de Sint dan ook wel lekkere snoepjes op school.
Vandaag was het ook tutti-frutti-dag en we aten met veel smaak lekkere banaantjes.
Na ons speelkwartier buiten speelde juf Alyssa een geluidenspel met ons. Eerst goed luisteren welk diertje we horen en dan de juiste afbeelding zoeken.
Nu nog even spelen in de hoekjes :
Tot slot kijken we samen naar een verhaaltje op video van "Dag Sinterklaasje"
Kijk eens wat de juf meegebracht heeft! "Sinterklaas en Zwarte Piet" klonk het in koor. Wie zijn dat? Hoe zien ze eruit?
Ja hoor, mijn kapoentjes wisten er al veel over te vertellen. Wie heeft al zijn schoentje gezet? Hoe moeten we dat doen? Samen keken we naar een verhaaltje op video van "Dag Sinterklaasje" Hoe zet ik mijn schoen. Zo gezellig!
Na het kijken nog even herhalen zodat we het deze avond zeker goed doen nl. 1. schoentje zetten met je naam erop. 2. een tekening. 3. een wortel of klontje suiker.
Nu aan de slag in de hoekjes : We geven de muts van Zwarte Piet een mooi kleurtje van glanspapier. Eerst stukjes scheuren en dan opplakken. Tot slot mogen we een pluim kiezen voor de muts van Piet.
We spelen ook met de klimpietjes. Aan de plasticinetafel geven we Sinterklaas een lange witte baard.
Na de speeltijd een verhaal over de Sint.
Namiddag hoekenwerk :
Na de laatste pauze wilde de juf nog een spelletje spelen maar opeens was meester Koen er voor ons extra uurtje sport. Oeps, helemaal vergeten! Dan maar weer de jas aan en naar de sporthal om te sporten.
Eindelijk is het zo ver! Wij gaan dansen voor alle oma's en opa's. Om mijn kapoentjes niet teveel te belasten houden we het heel rustig. Fijn spelen in de hoekjes, we hebben zelfs knippen met een schaar geoefend.( daar moeten ze zich flink op concentreren, ideaal om mijn kapoentjes af te leiden van wat er straks staat te gebeuren.)
Samen gezellig eten in de klas.
Daarna nog even naar een filmpje kijken terwijl trekt de juf ons onze danskledij nietsvermoedend aan.
Nu stijgt de spanning toch een beetje ... terwijl de directeur ons aankondigt gaan wij klaarstaan op een Julesmatje.
Matteo roept nog superlief daar is "mijn" oma en opa en schattert het uit! Wie smelt hier niet van???
De muziek start en wij doen ons best speciaal voor Oma en Opa
Hopelijk hebben jullie ervan genoten. Wij in ieder geval wel
Met mijn handjes open, kom ik aangelopen. Oma-lief, opa-lief, hier een dikke zoen van je flinke kapoen! xxx
Ja, nog slechts één nachtje slapen en dan treden mijn kapoentjes voor het eerst op en dan nog wel heel speciaal voor hun oma's en opa's.
Daarom voor alle zekerheid nog maar eens gaan oefenen op het grote podium en met publiek (leerlingen van het lager) deze keer.
De rest van de schooldag proberen we zo normaal mogelijk te laten verlopen zodat mijn kapoentjes niet teveel druk voelen. Daarom een verhaaltje : héél rust gevend! "Karel en zijn opa."
Karel is bij zijn opa, die als verrassing de tent heeft opgezet in zijn tuin. Kareltje en zijn opa spelen indiaantje en gaan appels plukken. Daarna helpt Karel opa in de groentetuin. Oma heeft spaghetti gekookt en na het eten dansen opa en Karel wild in het rond. Daarna nestelt hij zich gezellig naast opa in de zetel.
We hebben deze week reeds bloemen gestempeld voor onze oma's, wel vandaag stempelen wij een mooi hemd voor opa! Eerst samen overleggen hoe we het gaan aanpakken...
en dan zelf aan de slag.
Na de speeltijd leuke speelliedjes zoals : In de kelder is het donker en de vogeltjesdans.
Namiddag nog lekker spelen in de hoekjes
En tot slot een tikspelletje in de zaal. Wat hadden ze plezier! Juf Carla deed een mooi sjaaltje aan en een brilletje, nu was ze een oma. Oma was moe van het bakken van vele koekjes. Tijdens het dutje van oma moesten haar kapoentjes proberen om een koekje te pakken. Maar, Oh, nee als we te dichtbij kwamen werd oma wakker en probeerde zij ons te vangen. Zo spannend!
Na de dolle pret was het tijd om naar huis te gaan.
Deze morgen hebben we eerst onze kalenders in orde gebracht en dan stond er ons iets leuks te wachten... Juf Alyssa wilde samen met ons wafels bakken.
Ja dat zagen we wel zitten. Juf Alyssa verdeelde de nodige hoeveelheid aan bloem, suiker eieren en boter over verschillende kommetjes zodat we allemaal iets konden doen. Roeren met de mixer, deeg in het wafelijzer doen, wafeltjes bakken en dan... opeten natuurlijk, hmm zo lekker!!! En wat rook het goed in onze klas.
Nu spelen in de hoekjes :
Na de speeltijd zijn we naar onze grote zaal getrokken om ons dansje op het groot podium te dansen. Waw wat een belevenis. Eerst even kijken hoe de kindjes van het eerste leerjaar dansen en dan is het onze beurt.
Wat ging dat goed! maar vrijdag zal het nog veel mooier zijn met onze aangepaste kledij en een enthousiast publiek. Lieve oma's en opa's, Als jullie vrijdag naar ons optreden komen (start om 13 uur) vergeet dan ook niet in onze inkomhal naar onze kunstwerkjes te gaan kijken. In de mediatheek is er onze jaarlijkse boekenbeurs met boeken voor groot en klein. Zeker de moeite om eens te gaan kijken. In onze refter kunnen jullie genieten van een heerlijke tas koffie en een lekker stuk taart. We hopen op jullie talrijke aanwezigheid.
In ons klasje kunnen we nog heel even spelen
onderhandelen in de poppenhoek
en na het opruimen, ....................................... ( vandaag hadden ze er echt geen zin in pfff!! ) oefenen we ons gedichtje nog een keer. Dat doen mijn kapoentjes veel liever
Maar we verklappen ons gedicht nog niet!!
Ziezo, optreden ok, danskledij ok, gedicht ok, kaart ok, Juf Carla kan vannacht op haar twee oren slapen. Hopelijk haar kapoentjes ook.
Vandaag hebben we een versje geleerd voor onze grootouders maar dat gaan we nog even niet verklappen.
Ook ons dansje voor vrijdag hebben we nog even ingeoefend. Maar nu geen foto's meer, lieve oma's en opa's, kom maar kijken naar ons optreden, vrijdag om 13uur.
We hebben ook aan een mooie kaart voor onze grootouders gewerkt.
Terwijl enkele kindjes fruit eten spelen andere in de hoekjes.
Joepie! Ook vandaag kregen we bezoek van verschillende oma's en opa's. Waarschijnlijk zijn ze wat nieuwsgierig naar wat wij allemaal uitspoken in de klas. Eerst zongen wij "Goedemiddag allemaal"
Dan speelde de juf Tik Tak in het thema van onze lieve oma's en opa's. Het was muisstil! Mijn pagaddertjes vonden het leuk, hopelijk onze oma's en opa's ook.
Daarna was er nog even tijd om samen in de hoekjes te spelen.
Na de speeltijd was het verhaaltjestijd een verhaal over Dribbel. "Dribbel bij oma en opa."
Tot slot trokken we naar de zaal om samen te dansen. " Zoveel oma's bij elkaar, klap in je handen en draai nu maar." "In de kelder is het donker" en ook de "Vogeltjesdans."
Nu nog onze jassen aan om naar huis te gaan. Lieve oma's en opa's dankjewel voor jullie bezoek een kaartje en een dansje hebben jullie van ons nog te goed! Een dikke zoen van jullie allerliefste kapoen, smak!
Jules toonde ons deze morgen zeer fier een foto van opa en ook ééntje van bompa en bomma. Bompa en bomma ziet hij niet zo vaak want zij wonen ver weg. Opa ziet hij elke dag want opa woont vlakbij. Oma kent Jules niet want zij was reeds gestorven voor Jules geboren was. Oma is nu een sterretje.
Ook mijn andere kleuters wilden graag vertellen over hun grootouders. Om het wat makkelijker te maken had de juf praatkaarten gemaakt. Zo hadden mijn kapoentjes wat visuele steun. Een kaart over hoe oma en opa eruit zien, baard, snor, bril, oorbelletjes, enz... Wat eet ik bij oma en opa : spaghetti, pannenkoeken, pudding, taart,... Welke diertjes wonen er bij oma en opa : kippen, een hondje, een poes,... Wat doe ik samen met opa en oma : auto wassen, een spelletje spelen, in de tuin werken, taart bakken,...
Snel ons fruit eten en dan sporten met meester Leroy.
Na de speeltijd oefenden we ons dansje voor het optreden van vrijdag. Waw! Wat doen mijn kapoentjes het goed!
Daarna hebben we in onze hoekjes gespeeld en om beurt mochten we een boeketje bloemen stempelen voor onze oma's.
Namiddag kregen we hoog bezoek! Alle grootouders die wilden mochten op bezoek komen en er waren er best veel. We hebben samen in de zaal speelliedjes gedaan zoals : " Zoveel oma's bij elkaar, klap in je handen en draai nu maar! " In de kelder is het donker." "De vogeltjesdans" wat was dat leuk! Sorry, foto's zijn niet zo goed gelukt.
Daarna mochten alle grootouders samen met hun kapoentjes in de hoekjes spelen. Zo gezellig dat dat was.
Na de speeltijd vertelde de juf nog een verhaal over Anna. "Met oma en opa aan zee."
Alle oma's en opa's waren muisstil, flink hé!
Nu componeren we nog, speciaal voor ons bezoek, een klassiek muziekstuk.
Oma en opa het was supergezellig vandaag met jullie erbij en dat maakt ons reuzeblij! Tot vrijdag, dikke kus van jullie kapoentjes. Smak!
Ook vandaag weer glunderende oogjes maar deze keer van Farid, want hij is jarig en dat gaan we vandaag vieren.
Het kroontje was reeds klaar de juf moet het enkel nog op maat van Farid maken en dan kan hij zichzelf bewonderen in de spiegel. Gelukkig, het kroontje valt in de smaak!
Kaarsjes, kaarsjes op de taart, zingen we uit volle borst voor ons vriendje Farid.
Blazen maar ... oeps dat lukt nog niet zo goed. Geen probleem hoor, Farid daar heb je vrienden voor die helpen je wel even met blazen, pfffffff, BRAVO!!!
Nu superleuk en spannend een cadeautje kiezen. Wat zal hij kiezen?
Een mooie gele auto, veel rijplezier, Farid.
Nu gaan we naar de zaal om te zingen en te dansen voor Farid. Lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria,...
Hieperdepiep HOERA!
Nu ons ei-ei liedje nog dat gaat als volgt ... Ei, ei, ei, wij zijn zo blij dat er iemand jarig is en dat ben jij! Als het liedje uit is lopen alle kleuters naar de jarige, kriebelen de buik van de jarige en geven ook nog een dikke kus.
We maken nu een mooie tekening voor ons jarig vriendje. Hopelijk zal hij er later nog dikwijls in bladeren en terugdenken aan ons allemaal.
Farid had heel wat lekkers bij om ons te trakteren. We konden kiezen tussen smurfentaart, kersen-of appeltaart. De meeste snoepers kozen natuurlijk voor de slagroomtaart. Hmm, lekker.
Speciaal voor Farid een verhaal van hondje Dribbel.
Hondje Dribbel is jarig en hij geeft een feestje voor al zijn vriendjes. Maar waar zijn ze nu? Ze hebben zich allemaal verstopt en wij helpen Dribbel om ze terug te vinden.
Net voor we naar huis gaan krijgt Farid zijn album van vriendje Jonas met een dikke kus. Smak!
Wat een leuke dag, hopelijk ook een fijn weekend. Tot maandag voor een nieuwe schoolweek met speciale aandacht voor onze lieve grootouders! Daaaaag.
Deze morgen een enthousiaste Jules in de klas want hij was gaan logeren bij Enora en aan hun verhalen te horen was het superleuk! We kregen van mama en papa een mooi verslagje met foto's, zo kwamen wij alles te weten over hun dagje samen.
Eigenlijk zouden we vandaag de verjaardag van Farid vieren maar helaas is Farid al 2 dagen ziek. Hopelijk is hij snel weer beter! Dan schakelen we over naar plan B :Arrow: een verhaal. "Heksje Mimi mist haar vriendje."
Heksje Mimi is boos op Bobo de poes. Ze jaagt hem weg en blijft alleen achter. Tot Varken aanbelt en zomaar binnenkomt. Hij palmt haar huisje in en wil niet meer weg. Was Bobo maar hier, denkt Mimi. Samen zouden ze wel weten wat te doen.
Even in de hoekjes spelen :
Tijd om te sporten met meester Koen.
Namiddag spelen we verder in de hoekjes :
Aan het einde van de sportdag oefenen we heel intens onze dansje voor het grootouderfeest.
Hopelijk voelt Faridje zich morgen beter dan gaan we weer feesten. Bye, bye!
Vandaag hebben we ons eerste feestje gevierd in de perenklas en het was meteen een groot succes. Bij het binnenkomen van de klas merkten mijn kapoentjes meteen de speciale stoel op die in onze praatkring stond. Voor wie is die? Nee Jules niet voor jou!
Jules was snel op de verjaardagstoel gaan zitten maar hij was niet jarig dus mocht hij er niet op zitten. Wie dan wel? Wie is er jarig? Ikke zei een stemmetje heel stilletjes Ja natuurlijk "Enora"
De verjaardagstoel is voor jarige Enora! Eigenlijk was Enora gisteren al jarig maar toen waren we er niet dus vieren we het vandaag.
Kijk eens Enora, juf Carla heeft een kroontje voor jou gemaakt. Alleen nog even passen en dan mag Enora zichzelf bewonderen in de spiegel. Zou ze het kroontje mooi vinden?
Ja, gelukkig is ze er heel blij mee. Wat heeft Enora meegebracht? Even piepen... Oh, lekkere olifantencake en berencake. Wie heeft die gemaakt? Enora en mama. Juf Carla wil er kaarsjes opzetten maar hoeveel? Enora toont het juiste aantal vingers en wij tellen ze 1 - 2 - 3
Juf zet een liedje op van : "Kaarsjes, kaarsjes op de taart want het is feest vandaag!" en terwijl steekt ze de kaarsjes aan. "Kaarsjes, kaarsjes, op de taart, blaas nu, blaas nu maar!" Enora mocht de kaarsjes uitblazen maar dat was nog moeilijk, dus hielpen we allemaal met blazen. HOERA!
Enora bracht ook een pakje mee voor de klas. Even raden... wat zou erin zitten? Een bal, een knuffel,...
Nee hoor, een super mooi prentenboek van kaatje op de fiets.
Straks zal de juf eruit voorlezen maar eerst mag de jarige natuurlijk een cadeautje kiezen uit de cadeautjesdoos van de juf.
Enora kiest voor een ketting en armband. Mooi!
Nu gaan we naar de zaal om te dansen en te zingen voor onze jarig. Lang zal ze leven, lang zal ze leven,...
Hieperdepiep, Hoera!!! Weer in de klas gaan we een tekening maken voor Enora. Juf Carla maakt er een mooi prentenboek van dan kan Enora later als ze groot is er nog dikwijls in kijken en aan ons terugdenken.
Nu is het tijd om te smullen, hmmm, zo lekker die olifanten-en berencake!
Nadat we in de hoekjes gespeeld hebben verzamelen we in de kring, want juf Carla gaat vertellen uit het prentenboek dat we kregen van de jarige. "Kaatje op de fiets"
Dankjewel, Enora ( en ook mama en papa natuurlijk) voor het mooie prentenboek voor onze klasbibliotheek. Alle jassen aan om naar huis te gaan en ja ook Jules want hij mag vandaag bij Enora gaan logeren.
Jas aan en in de draagzak op de buik van Enora ... glunderende oogjes
Oei, bijna vergeten! Ons album krijgt Enora van Lyna met een dikke kus.
Wat een leuke dag, voor ons mag het elke dag feest zijn!!! Lieve, fuifbeesten geniet van de vrije namiddag en tot morgen.