Wat zit er toch maar allemaal in mama's handtas? We zouden het eens gaan uitvissen. Om beurt mochten de kleuters eens piepen in de tas en er iets uithalen. Bij een activiteit als deze blijkt heel duidelijk dat de kleuters veel voorwerpen wel herkennen en weten waarvoor het dient maar het juist benoemen is toch dikwijls moeilijk. Maar samen geraken we er wel uit. Ze vonden het in ieder geval zeer leuk want ze dachten dat ze in de handtas van juf Carla aan het neuzen waren.
We vonden vanalles Rommel zeggen de meeste mannen Maar mijn kindjes vonden het schatten... Een haarborstel, een zakdoek, een portemonnee, wangenrood met borstel, een agenda, een gsm en ook lippenstift, natuurlijk!
Nu ons fruit eten en dan ons sportuurtje met meester Koen.
Na de speeltijd hebben we zaadjes gezaaid. Eerst hebben we alle nodige materialen besproken en samen één bloempotje klaargemaakt.
Daarna mocht iederéén zijn eigen potje vullen, besproeien met water en zaadjes zaaien.
Hoekenwerk :
En als je moe bent, dan doe je toch gewoon een dutje
Tot slot las de juf voor een uit prentenboek,
We zongen samen " Tot morgen, Jules, tot morgen Juf, tot morgen allemaal!"
Lekker slapen en morgen weer naar het perenklasje ,
Na het in orde brengen van onze kentekens en kalenders hebben we eerst ons gedichtje nog eens geoefend.
Dan hebben we ons fruit gegeten zodat we extra veel vitamientjes hadden om bij meester Koen te gaan sporten. Eerst flink warmlopen en dan goed luisteren naar de opdrachten van de meester. We hebben oefeningen gedaan met een hoepel maar ook onze balvaardigheid getraind. Dan samen opruimen en even relaxeren.
Na de speelpauze buiten, gingen we weer met veel ijver aan de slag om onze liefste mama een mooi cadeau te kunnen geven op moederkesdag.
Piepen in de hoekjes : Mama's haar kammen en mooi opsteken met speldjes.
Bloempjes planten voor mama.
Enkele vriendjes hadden vandaag hun foto van mama bij en zij mochten natuurlijk ook over hun mama vertellen. Toen de juf vroeg wat kan je mama goed was er ééntje die zei : " Lekker eten." Ze bedoelde natuurlijk lekker eten klaarmaken,
Namiddag speelden wij een kleurenspel. Zes mama's willen op stap en wij zouden zorgen voor een mooie outfit. Kleedje, handtas en strikje voor in het haar, allemaal in dezelfde kleur. Zijn de mama's nu niet super chique?
Na onze laatste speelpauze buiten componeerden wij een : "Symfonie voor mama." Juf Carla was de dirigent met fantastische muzikanten. Juf had wel een beetje hoofdpijn toen ze naar huis mocht. Gelukkig morgen een dagje vrij om even te recuperen.
Geniet van het extra dagje vrij en tot donderdag, muzikantjes!
Deze morgen lagen er allemaal hartjes op de tafel. We hebben allemaal even ons eigen hartje voelen kloppen door onze hand op onze borstkas te leggen en het heel stil te maken. Voel je je hartje? Eerst niet maar nadat iedereen rustig was voelden ze het wel .
We leerden ook dat hartjes willen zeggen : " Ik zie je graag!" En dat we ook cadeautjes geven aan iemand die we graag zien. Mijn kapoentjes wilden graag weten voor wie het pakje was en zeker naar de inhoud waren ze nieuwsgierig. Het pakje was voor de mama van Jules en we mochten het openmaken van Jules om even te piepen. Oh, Jules had een ketting voor zijn mama ingepakt.
Zullen wij ook een cadeautje maken voor onze mama? Jaaaa !!!! Maar sssssst... niets verklappen!
Jullie denken zeker wat een slechte fotograaf vandaag. Nee hoor juf Carla doet het met opzet zo kunnen jullie wel zien hoe intens mijn kapoentjes aan hun cadeautje werken zonder dat jullie het kunnen zien.
Hoekenwerk : Een ketting rijgen voor mama, Parels rollen van plasticine, Bloempjes planten in de zandtafel,
Na de speeltijd had de juf een heel belangrijke vraag : Wie ziet zijn mama graag? Ik, ik, ik, klonk het van overal. Iedreéén mocht om beurt de foto van zijn of haar mama uitzoeken en iets vertellen over mama. Van vertellen kwam er eigenlijk niet zoveel maar de reactie op de foto's was zo vertederend en alles zeggend. Ik ben er zeker van, mijn kapoentjes zien hun mama zeer graag.
Onze mama's :
Namiddag hebben we ook voor de eerste keer ons gedicht geoefend maar ook nu zeggen we niets. Op de foto's beelden mijn kapoentjes het gedicht uit. Rara, mama's wat zeggen jullie hartediefjes
Spelen en werken in de hoekjes,
Hier is iemand het serieus aan het uitleggen,
Na de laatste speeltijd heeft de juf een verhaal verteld. "Lieve mama."
Jan en mama spelen verstoppertje. Jan ging mama zoeken achter het gordijn, in de kast, achter de deur maar hoe hij ook zocht hij kon ze niet vinden. Totdat mama weer naar beneden kwam en Jan zei : Mama waar was jij? Ik kon je niet vinden je mag nooit meer weggaan want je bent de liefste mama van de hele wereld en toen werd er flink geknuffeld. Ach, zo mooi, zo lief!
Kan jij a.u.b.zorgen voor een schoentje van je kleuter, graag op maandag 29 april . Natuurlijk een schoentje dat niet meer past. Wij gaan er een mooi moederdaggeschenk van maken. Maar ssst mondje dicht!
Een poppenkastverhaal om onze schooldag te beginnen daar waren mijn kapoentjes wel voor te vinden. Jan Klaassen kwam ons groeten en samen maakten we de gordijntjes open.
Katrien wilde graag buiten spelen in het zonnetje samen met Joris. Maar helaas Joris had geen tijd hij moest nog voor een cadeautje voor de verjaardag van oma zorgen. Katrien zag een mooi bloempje staan en wilde iemand blij maken maar wie? Egeltje Prik misschien, poesje Mauw of Piep de muis misschien, of Knorretje misschien, ? Nee niemand kreeg het bloempje want niemand wilde er goed voor zorgen. Toen Joris terugkwam was hij zeer verdrietig omdat hij geen gepast cadeautje gevonden had." Joris wil je misschien dit bloempje om aan je oma te geven?" vroeg Katrien. Dat was een goed idee want oma ziet graag bloemetjes. Dus eind goed, al goed!
Daarna liet de juf ons zien hoe we met verf en papier een vlinder kunnen toveren. Willen jullie ook weten hoe dat moet? Wel mijn kapoentjes zullen het even demonstreren : Eerst vlekjes schilderen op een blad papier.
Dan het blad dichtvouwen,
goed wrijven,
opendoen en het resultaat bewonderen, Oh, zo mooi!
Iederéén kwam aan de beurt :
Na de speeltijd ons liedje nog eens inoefenen terwijl bijtje Zoem ons kwam prikken. Foei, bijtje Zoem!
Namiddag verder spelen in de hoekjes :
Even naar de teletubbies kijken terwijl de juf de boekentasjes inorde brengt.
Oh, mooie bloempjes uit de tuin van Renzo voor juf Carla,
We zongen "Goedemorgen allemaal" en het zag er naar uit dat het een hele mooie dag zou worden, eindelijk! Met heel veel zin zijn we aan onze activiteiten begonnen. Eerst een vertelprent van Jules in de tuin.
Er was veel te zien op de prent en daarom ook dus veel om te vertellen. De juf moest het enkel een beetje in goede banen leiden want allemaal tegelijk vertellen dan verstaan we elkaar natuurlijk niet. Leuk om weten is dat als je aan de kleuters vraagt wat ze op de prent zien dan noemen ze eerst de kleinste details zoals een vlinder, een lieve-heersbeestje en het slakje.
Daarna hebben we ons fruit of yoghurt gegeten en dan mochten we gaan sporten. Meester Koen wilde graag buiten sporten en dat zagen mijn kapoentjes ook wel zitten. Voetballen op onze veldjes en glijden van de schuifaf, superleuk!
We waren vandaag ook eerst op de speelplaats dus hadden we de fietsjes en alle speeltuigen nog even voor ons helemaal alleen.
Na de speeltijd was het tijd voor "Wiskunde" Om beurt gooiden we met de dobbelsteen, dan telden we de stippen en tot slot zetten we evenveel bloempjes als stippen in de vaas.
Namiddag zijn we nog even terug geweest naar onze speelweide want we hebben lang genoeg moeten binnenspelen.
Na het spelen, eerst ons wassen want we waren maar een klein beetje vuil,
En we hebben de dag afgesloten met een verhaal van Karel. Karel in de lente.
Karel is een nieuwsgierige peuter die de omgeving verkent. Het is lente en Karel gaat naar buiten, ziet de bloesems, voelt de warmte van de zon, hoort de jonge vogeltjes tjilpen, kijkt toe als papa het gras maait, helpt mama bij het planten en speelt met zijn vriendinnetje Kaatje.
Deze morgen was Lien eerst aan de beurt om te vertellen want zij kreeg na haar verjaardagfeest van gisteren Jules mee naar huis. Zo te horen was het heel leuk! We konden ook naar de foto's kijken die mama en papa in het mapje van Jules hadden geplakt, superleuk!
Nu was het tijd voor een verhaal van ... Jules. Jules geniet in de tuin. Hij kijkt naar de lucht, de wolken, hij ruikt aan de bloemen en luistert naar de vogels. Maar dan valt er plots een druppel op zijn been. Rara... wat zou dat toch zijn?!?
Bah, dat is vies riepen mijn kapoentjes. Hier zijn ook vogels,hé juf? Oei, oei, we zullen straks moeten uitkijken!
In de creahoek stempelden we vandaag "Lentebloemen" Eerst een steeltje tekenen met een verfdotter en daarna met allerlei vormen bloempjes stempelen in verschillende kleurtjes. Juf was fier met het mooie resultaat.
Ook in de andere hoekjes lekker druk :
Als afsluiter van de voormiddag leerden we een liedje over bijtje Zoem. "Zoem, zoem, zoem, zoem, een bijtje zoekt een bloem. Een bijtje zoekt een honingbloem, zoem, zoem, zoem!"
Maar wat een ondeugend bijtje! Ze zocht helemaal geen bloem maar wel onze neusjes en buikjes om in te prikken. Haha, dat was lachen, gieren, brullen.
Tot morgen kapoentjes. Geniet van het mooie weer en pas op voor de kwakjes van de vogeltjes!
Wat was het leuk vandaag! Lien was jarig en had vanalles bij om er een grandioos feest van te maken. Daar lieten we geen gras over groeien en we gingen meteen van start met onze jarige in het middelpunt van de belangstelling te zetten. Eerst liet Lien ons zien hoeveel kaarsjes erop de cake moeten. 1-2-3 vingertjes dus ook 1-2-3 kaarsjes.
Daarna mocht Lien haar kroontje bewonderen in de spiegel, samen met Jules natuurlijk.
Toen zongen we samen "Kaarsjes, kaarsjes op de taart want het is feest vandaag, kaarsjes, kaarsjes op de taart blaas nu blaas nu maar!"
Lien had ook een cadeautje bij voor de klas en we waren natuurlijk zeer nieuwsgierig wat zij meegebracht had... Oh, een saxofoon! Geweldig daar kunnen wij mooie melodietjes op spelen. Dankjewel Lien hier zullen we nog veel plezier aan beleven.
Lien mocht een geschenkje kiezen uit de cadeautjesdoos van de juf en zij koos een ketting met armband, zo mooi!
In de grote zaal gingen wij zingen en dansen voor ons fuifnummer. Lang zal zij leven, Hoera!
Ei, ei, ei, wij zijn zo blij dat er iemand jarig is en dat ben jij! Kriebel, kriebel, kriebel, Lien en een dikke kus.
De jarige krijgt van ons een album met een tekening van elk klasgenootje als een mooie herinnering voor later.
Daarna trakteerde Lien ons op cake en we dronken sinaassap of appelsap. Hmm, dat smaakt. Superlekker!
Dank voor het leuk feestje Lien en natuurlijk ook mama en papa. Voor we naar huis gingen kreeg Lien haar album van Dylan samen met een klinkende zoen in naam van ons allemaal.
En dan het moment waarop elke jarige wacht het meekrijgen van Jules voor een geweldige logeerpartij.
Veel plezier Lientje en Jules, wij hopen morgen jullie avonturen te horen.
Vandaag zijn we ook nog gaan sporten met onze meester.
Namiddag speelden we ook nog een kleurenspel. Met de kleurenwijzer en een doos vol met bloempjes oefenden we onze kleurenkennis. Eerst aan de wijzer draaien en dan het bloempje met dezelfde kleur zoeken. De kleur benoemen is voor vele kapoentjes nog moeilijk maar een bloempje met de juiste kleur uit de doos halen kunnen de meeste kapoentjes wel.
Zoals jullie kunnen lezen was ons dagje goed gevuld en hebben wij ons niet verveeld. Tot morgen, slaaplekker!
Deze morgen zijn we naar de grote speelplaats gegaan want daar kwam een politiecombi en ook een politiemotor. De agenten gaven ons wat uitleg over het verkeer.
We mochten ook allemaal eens in de combi zitten.
en ook op de moto zitten. Maar zo stoer waren mijn kapoenen niet. Enkel, Jules, Renzo en Blessing durfden op de moto te gaan zitten.
Voor we weer naar ons klasje gingen liet de agent ons de sirene horen. Amai, wat een lawaai. Goed dat we onze vingers in onze oren gestopt hadden om de decibels wat te verminderen.
Gelukkig mochten we daarna weer naar ons veilig klasje. Om van alle emoties te bekomen hebben we eerst ons fruit gegeten en daarna fijn in de hoekjes gespeeld. In de creahoek mochten we vandaag onze kniptechniek oefenen. We knipten stenen voor de vrachtwagen van Benny.
Na de speeltijd speelden we samen een spelletje. En het was een spelletje waarbij ze hun hersentjes moesten gebruiken, Eerst gooien met de dobbelsteen, dan de stipjes tellen en tot slot evenveel auto's als stipjes op de straat zetten. Piece of cake denken jullie maar niets is minder waar. Voor peuters is dit een uitdaging maar samen komen we er wel! Helaas was juf zo druk met begeleiden dat ze totaal vergeten was om foto's te trekken. Namiddag vertelde de juf een verhaal over Max op de fiets.
Altijd leuk is de dag beginnen met een verhaal en zeker een verhaal van Jules. Vandaag zelfs een tikkeltje grappig. Jules had een nieuwe fiets gekregen en wilde onmiddellijk gaan fietsen. Mama stapte achter Jules na en riep de hele tijd : " Pas op! Een auto!" " Pas op, Jules voor die mevrouw!" en even later hoorde Jules " AU " mama had niet goed opgepast en was tegen een boom gelopen. Maar mama toch, pas toch op.
Na het fruitmoment mochten we sportief gaan doen met meester Koen. Vandaag experimenteren met een bal. Kleuters in volle actie fotograferen met mijn toestel is moeilijk om mooi in beeld te brengen. Maar hier toch enkele pogingen.
En na de actie... platte rust! Wij hebben dat niet nodig maar meester Koen wel, hihi!!
Na onze pauze in het zonnetje speelde juf Carla Tik Tak voor ons. Natuurlijk in het thema van deze week "Verkeer." Met de puzzeldeurtjes, schuivende bekers, schaartjesdans, de stapeldozen, schilderventje, de trein en een dansende agent. Kijk en geniet mee met jullie kapoentjes.
Na middag hebben we eerst ons versje nog wat geoefend. We kozen allemaal en stuur en ging het van ... Vroem, vroem, tuut, tuut!
Na ons laatste wc-bezoek speelden we een geluidenspel. De juf liet allerlei geluiden van voertuigen horen en wij moesten raden welk voertuig het was en op de straat zetten. Dit was niet altijd even makkelijk hoor! Maar samen weten we meer dan alleen.
En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Tot morgen flinke kapoentjes van mij!
Vandaag hebben we geleerd hoe wij een straat moeten oversteken. Samen met de vriendjes van de aardbeienklas gingen wij op pad. De juffrouwen hadden een fantastisch (dachten ze )! Namelijk als we nu eens een lang touw gebruiken en alle kleuters het touw laten vastnemen en één juf vooraan en één juf achteraan en juf Anneleen om overzicht te houden. Eerst en vooral was het al kunst-en vliegwerk om elke kleuter het touw te laten vastnemen en ook in de juiste richting te gaan staan. Toen we eindelijk vertrokken waren bleek dat de juffrouwen serius moesten trekken het leek wel een wedstrijd touwtrekken.
Dus hebben we het touw reeds op de parking achtergelaten en gevraagd om één vriendje een hand te geven. Veel beter! Eens op de stoep hebben we veel geleerd : waar moeten wij stappen? Waar moeten de auto's rijden en de fietsers? Hoe en waar moeten wij de straat oversteken? We zijn tot aan het groot kruispunt gewandeld en hebben veel verkeer zien passeren zoals fietsers, vrachtwagens en auto's waarvan enkele veel te snel reden, foei!
Terug op school was het tutti-frutti-tijd, we aten een pruim. Na de speeltijd leerden we een versje : Vroem, vroeeeeeeem..... Opzij, opzij, de auto komt voorbij. Vroem, vroem, knal, pats, boem, Ojee, een ongeluk! Nu is mijn auto stuk!
Daarna speelden we in de hoekjes. Sommige vriendjes waren nog niet aan de beurt geweest om auto's op muziek te laten rijden door de verf.
De waterbaan kreeg veel kandidaten.
Maar ook in de andere hoekjes was er een gezellige bedrijvigheid.
Zo dat was het voor vandaag! Namiddag lekker genieten van het mooie lenteweer, eindelijk!
Deze morgen verliep het al veel rustiger. Eerst alle jasjes aan de kapstok en dan in de klas op de bankjes zitten want we beginnen elke dag met een lied om elkaar goedemorgen te wensen. Kentekentjes omdraaien, de dagplanning bespreken, vriendjes tellen en een gezellige babbel. Jules was gisteren naar de tandarts geweest samen met Sander. Maar Sander en Jules waren héél flink geweest.
Laat ons nu maar beginnen met... Een grote vertelprent van Jules in het verkeer. Eerst allemaal goed kijken en nog niets vertellen.
Als ze dan even later mogen vertellen blijkt dat het toch niet makkelijk is om te verwoorden wat je op de prent ziet. Dingen aanwijzen die de juf vraagt gaat wel goed. Zoals : zoek de gele auto, waar is het vliegtuig, zoek Jules op de prent,enz...
Wij willen ook weleens met de auto rijden. Neem je stuur maar vast en starten maar! Vroem, vroem, vroeeeeeeem....
Na ons fruitmoment was meester Koen er al om met ons te sporten. Eerst goed luisteren en dan aan het werk! Waar nodig helpt de meester een handje.
Tot slot krijgen we allemaal een dikke duim van de meester. "Dat hebben jullie flink gedaan!"
Na de speeltijd buiten in het zonnetje had juf Carla heel wat leuke activiteiten klaargezet. Op schrijfdansmuziek rijden met auto's die we eerst even in de verf gezet hebben.
Maar ook spelen in de watertafel en bootjes laten varen in de waterbaan.
Met plasticine wielen rollen voor de vrachtwagens, bussen, auto's en fietsen.
2 helften-puzzels maken van voertuigen, enz...
Niemand moest zich vervelen. Maar ik moet jullie er niet bij vertellen dat de voorkeur ging naar de wateractiviteiten. Ann-Sophie heeft in de paasvakantie een broertje gekregen en daarom hebben we samen een kaart geknutseld met ons duimpje erop.
De mama van Ann-Sophie is langsgekomen met... Louis-Emile Oh wat een klein baby'tje. We mochten hem allemaal eens bewonderen.
We hadden natuurlijk ook een cadeautje voor Louis-Emile en vermits hij nog te klein is om het zelf open te doen hebben we allemaal geholpen.
Een slabbetje dat zal hij zeker kunnen gebruiken. Daarna mocht grote zus de suikerboontjes uitdelen.
Dankjewel Ann-Sophie en nogmaals een dikke proficiat voor mama en papa.
Oeps, dat was even wennen deze morgen na twee weken vakantie. Er waren nieuwe vriendjes en er waren ook 6 vriendjes die naar de aardbeienklas mochten en last but not least de aardbeienklas is vanaf nu naast de perenklas want deze klas is veel groter.
Toen iederéén zijn plekje gevonden had zijn we onze dag gestart met ons "Goedemorgen "-lied en enkele leuke gesprekjes over onze vakantieactiviteiten. Dan mochten we vertrekken richting hoekjes om al spelend elkaar beter te leren kennen. De juf had enkele leuke activiteiten gepland maar daar is helaas niet veel van terecht gekomen wegens vele "sanitaire-ongelukjes" maar dat is heel normaal na twee weken vakantie.
We hebben de dag gezellig afgesloten, samen in onze vertelhoek, met een verhaal over Anna. Anna in het verkeer. Anna gaat met haar mama naar de stad. Het wordt een hele uitstap want ze gaan met de fiets. Mama doet alles precies zoals het hoort: Anna krijgt een fietshelm op, de riempjes worden goed vastgemaakt en pas dan kunnen ze vertrekken. Mama gedraagt zich voorbeeldig in het verkeer: stoppen aan het verkeerslicht, haar arm uitsteken als ze afslaat, links en rechts kijken ... Anna geniet van het ritje. Samen met Konijn kijkt ze naar de dingen om haar heen. Dan zijn ze eindelijk in de stad. Hier is het erg druk. Anna krijgt een ijsje, maar eerst moet de fiets op slot. Nu lopen mama en Anna netjes op de stoep en gebruiken ze het zebrapad.
Tot morgen, kapoentjes!
Bericht voor de mama's en de papa's!! Jullie kindjes waren vandaag zeer mooi met hun nieuwe zomeroutfit maar in enkele jasjes stond er geen naam en de kindjes kennen hun nieuw jasje nog niet zo goed. Gelieve ervoor te zorgen dat de naam van je peuter in zijn jasje staat. Dank U!
's Morgens kon juf Carla haar ogen niet geloven Sneeuw! Paaseitjes zoeken in de sneeuw dat had de juf van haar hele carrière nog niet meegemaakt. Zou de paashaas dan wel komen
We moesten van de paashaas het regelmatig heel stil maken want als we de paasklokken horen dan was hij langsgeweest en mocht onze zoektocht beginnen.
Na de speeltijd was het zo ver! Onze zoektocht ging langs de parking. We keken overal zelfs onder de auto's.
Als we de hoofdingang naderden hoorden we de klokken zeer duidelijk. Onze kapoentjes waren héél zeker dat de mandjes om het hoekje lagen. Maar helaas pindakaas! Geen mandjes
Misschien heeft de paashaas door het slechte weer onze mandjes wel bij meneer de directeur verstopt?!! Allen daarheen... De directeur werd bestormd door 130 kleuters ze zochten overal tot zelfs onder zijn bureau, hihi
Misschien bij Clairke?
Maar oh nee, geen mandjes. De vertwijfeling sloeg toe. Waar is er hier op school plaats genoeg om zoveel mandjes te zetten. De sporthal! Meester Koen heb jij iets gezien in de sporthal? Nee helaas niet maar voor de zekerheid gingen we toch maar eens kijken. Hoera! Gevonden ... en nu het juiste mandje zoeken.
Superblij met met ons gevuld mandje beginnen we aan de paasvakantie.
Na de vakantie zullen zes vriendjes aansluiten bij het aardbeienklasje van juf Kathleen. Het zijn Areana, Goele, Hanne, Iza, Jarne en Sethul. Veel plezier! Er komen ook zes nieuwe kleutertjes naar het perenklasje. Ann-Sophie, Blessing, Chelsey, Eden, Ella en Helena. Fijne vakantie!
Vandaag brachten we eerst onze mandjes naar de grote inkomhal.
Daarna allemaal naar het secretariaat van Claire om naar de paashaas te bellen. We willen toch een beetje zekerheid dat hij zal komen morgen.
Oef! Opluchting de paashaas komt morgen onze mandjes vullen met chocolade eitjes, hmm, lekker! Snel, snel, een plasje doen want we mogen naar een show van 'scoolkids! We gaan samen Dora zoeken.
Na de show mogen we op het springkasteel, een leuke foto maken en we krijgen ook allemaal een verrassing mee naar huis.
Joepie! Vandaag weer een feestje in onze klas deze keer voor "Siana." Deze morgen kon je duidelijk aan haar merken dat het een speciale dag was want haar oogjes fonkelden van trots. Klas versieren, alles uitpakken en klaarzetten en dan kon het feesten beginnen. Eerst mocht Siana, met verjaardagskroon,zichzelf bewonderen in de spiegel. Aan haar snoetje te zien is het wel ok!
Daarna mocht Siana op de verjaardagsstoel plaatsnemen en piepten we in de grote tas waar alles in zat om een supertof feestje te bouwen. Wat was dat? Geen taart, biscuit of ijs deze keer maar een... princessenboot met heerlijke lolly-pops! Waar zal de juf de kaarsjes zetten en hoeveel? Siana toonde ons drie vingers dus drie kaarsjes.
Alle vriendjes telden in koor 1 2 3 en Siana mocht de kaarsjes uitblazen. Pfffff..... BRAVO!
Daarna het leukste aan jarig zijn ... pakjes opendoen. Alle ogen keken gespannen naar Siana die geen moeite had met uitpakken. OH! een boekje over Kaatje en ook nog een poster. " Kaatje viert Pasen" Dat past nog bij het thema van deze week. Superleuk!
Nadat de juf het verhaal verteld had mocht onze jarige het boekje een plaatsje geven in de klasbibliotheek. Dankjewel Siana voor het boekje.
Siana mag natuurlijk ook nog een cadeautje kiezen uit de doos van de juf. Zij kiest een schaartje, veel knip-plezier, Siana.
Nu was het tijd om te zingen en te dansen voor ons fuifnummer. " Lang zal ze leven, lang zal ze leven,... "
Ei,ei, ei, wij zijn zo blij, dat er iemand jarig is en dat ben jij..... Kriebel,kriebel, kriebel, gelukkige verjaardag en nog een dikke zoen.
We maken ook nog een mooie tekening voor het album van Siana zo kan zij nog dikwijls terugdenken aan de vriendjes van de perenklas.
Hmm, nu lekker smullen van de lolly-pops en het lekkere sinaassap. Om beurt mogen we zelf er ééntje kiezen en nog één en wie wil nog één. Hmm, zo lekker!
Voor we naar huis gingen mocht Elena het album geven aan Siana, samen met een dikke zoen.
En dan het moment waarop elke jarige wacht het meekrijgen van Jules voor een geweldige logeerpartij. Veel plezier, wij hopen morgen alles van jullie avonturen te horen.
Lieve kapoentjes, zorg dat jullie goed uitgeslapen zijn want morgen gaan we Dora zoeken!
Vandaag maar één onderwerp ons paasontbijt. Dez morgen zijn we onmiddellijk naar onze eetzaal vertrokken. Daar namen we eerst een kijkje aan het ontbijtbuffet.
Er stond heelwat lekkers op ons te wachten zoals, mooi gekleurde eitjes, chocoladebroodjes, sandwiches, samsonworst, choco, confituur en ook cornflakes.
Nu kozen we een plaatsje uit aan tafel.
Sommige kleutertjes wilden graag beginnen met cornflakes anderen wilden liever een chocobroodje of sandwich.
En nu willen jullie weten of het lekker was? Kijk maar eens naar onze mondjes.
Na de speeltijd mochten wij in de hoekjes spelen zodat de juf onze mandjes verder kon afwerken en kijk ze zijn nu helemaal klaar. De paashaas mag komen
Deze morgen een nieuw gezichtje in ons klasje. "Dag Ann-Sophie, fijn dat je er bent." Hopelijk voel jij je snel thuis hier bij ons in het perenklasje.
Wat staat er nu in ons kringetje? We horen pieppiep, piep, piep, wat zou het zijn? Even piepen onder de doek ... oh lieve kleine kuikentjes. Meteen beginnen mijn kapoentjes te vertellen en op deze manier verrijken wij onze woordenschat maar ook onze kennis over kuikentjes.
Na de speeltijd haalde juf Carla paaseitjes boven. Ze had deze reeds van de paashaas gekregen om al eens te proeven. Maar eerst vergelijken wij de kleur, vorm en natuurlijk ook de smaak, hmm lekker!
Daarna mogen we in de hoekjes spelen want er zijn nog verschillende kleuters die nog niet aan de beurt geweest zijn om een haasje te stempelen.
Spelen in de hoekjes.
Voor we naar huisgaan nog een verhaaltje van "Anna" Anna en de paashaas.
Vandaag is het Pasen. Anna komt snel haar bed uit want ze weet dat de paashaas dan chocolade-eitjes verstopt heeft. Haar broertje Lars is ook al wakker dus gaan ze samen op zoektocht. In de woonkamer staan twee mandjes klaar en dan beginnen ze te zoeken. Lars vindt al snel een ei, waar hij een grote hap uit neemt. Anna probeert hem duidelijk te maken dat hij eerst moet rapen en dan pas eten. Als ze in de tuin gaan zoeken, vinden ze een mooie grote paashaas van chocolade. Anna bijt een stukje uit zijn oor en Lars volgt haar voorbeeld. Maar dan laat hij de paashaas vallen. Wenend loopt Anna naar binnen maar mama heeft een oplossing: ze maakt er lekkere chocolademelk van. Dat smaakt.
Zij zal één van de nieuwe vriendjes zijn die na de paasvakantie naar het perenklasje zullen komen. Zij is klein en fijn maar zeer dapper want ze voelde zich al zeer snel thuis bij ons. Welkom lieve Chelsey Mathieu bracht een leuk prentenboek mee.
In dit boek zitten allemaal dieren verstopt: in het gras, achter de struik, onder de handdoek ... En allemaal lusten ze wel iets anders. Welke dieren vind je? En weet je wat ze eten? Dus gingen we samen een kijkje nemen.
De rest van de dag hadden we het zeer druk want het is hoogtijd om aan onze paasmandjes te beginnen. Om beurt mochten we een haasje stempelen.
Deze morgen waren we allemaal vol spanning aan het wachten op ons jarig vriendje, Magali. Gepakt en gezakt kwam ze vrolijk binnen en ze ging pardoes op het bankje zitten. Nee, Magali, kijk eens we hebben de verjaardagstoel voor jou klaargezet! Samen met Jules mocht Magali het feest openen. Eerst even in de spiegel kijken of het kroontje wel ok is...Ja hoor ze keurde hem helemaal goed. Magali, laat ons eens zien hoeveel jaar jij vandaag geworden bent. Magali begon meteen haar vingertjes te tellen en wij telden mee 1 2 3!
Nu was het hoogtijd om de heerlijke biscuit met slagroom en aardbeien te versieren met kaarsjes.
Drie natuurlijk, nu nog vlammetjes erop en we zongen samen : " Kaarsjes, kaarsjes, op de taart " Blaas nu, blaas nu, blaas nu maar pffffff Bravo magali!
Maar het leukste aan jarig zijn is toch wel pakjes openmaken en dat mocht Magali nu doen, spannend! Wat zou erin zitten? Hoera, opvoedende spelen van Nijntje.
Nu mocht Magali een cadeautje kiezen uit de grote cadeautjesdoos van de juf. Ze moest niet lang nadenken ze koos meteen voor een ketting en armband.
Nu mochten alle vriendjes in de zaal gaan dansen en zingen voor Magali. Lang zal ze leven in de gloria! Hieperdepiep, HOERA!
We zorgen ook voor een mooie tekening voor de jarige. De juf maakt er een album van zodat ze later nog dikwijls kan terugdenken aan de vriendjes van de perenklas.
Hmmm, heerlijke biscuit met slagroom en aardbeien en sinaassap dat smaakt en het werd stil in ons klasje.
Sethul mocht het album aan Magali geven samen met een zoen van ons allemaal.
Lieve Magali, wij hopen dat je een leuke dag had in ons klasje.