Vandaag was het weer een leuke dag in onze perenklas.
Nadat we onze foto's hadden omgedraaid vertelde Jules ons dat hij een mooi versje voor Oma en Opa had geleerd.
Natuurlijk wilde de vriendjes van de perenklas dat ook kunnen.
Iedereen deed met veel plezier mee.
Maar Oma's en Opa's jullie zullen toch nog even moeten wachten want wij gaan het nog niet verklappen! Hihi!
Jullie mogen alleen al enkele foto's zien van de bewegingen die we erbij aan het oefenen zijn.
Na ons versje zijn we gaan oefenen voor ons dansje voor Oma en Opa, want namiddag gingen er enkele kindjes naar huis en er kwamen ook weer enkele oma's en opa's op bezoek.
Juf Kim had ook nog een leuke stempeloefening mee voor ons, we mochten stempelen met sponsjes.
Maar wat gingen we stempelen???
Toen Juf Kim klaar was zagen de vriendjes dat het een mooie bloem was voor oma.
Vandaag waren Cédric zijn Oma en Matthias zijn Oma en Opa in onze perenklas.
Cédric zijn oma keek vol bewondering hoe hij kon puzzelen en met de beertjes kon spelen.
Matthias zijn opa kon dan weer zoals de beste "Teletubbies" tekenen.
Bedankt Oma's en Opa om naar ons klasje te komen, wij vonden het super leuk namiddag!
Tot morgen kapoentjes!
-X-
Ons gedicht
Oma en opa kan je al iets raden ...?
Stempelen
Spelen in onze hoeken
Cédric liet aan zijn oma zien welke kleuren hij al had geleerd in onze klas.
Matthias liet aan zijn opa en oma al dadelijk onze mooie poppenhoek zien.
Deze morgen verbaasde gezichtjes Waar zijn onze knuffeltjes? Hihi hoorden we ineens. Juleke had veel plezier. De deugniet moest bekennen dat hij met onze knuffels gespeeld had en ze daarna verstopt.
Dus gingen wij op zoek naar onze lieve vriendjes en we vonden ze gelukkig allemaal terug.
Terug in onze vertelhoek zong de juf van "Berend Botje" Zolang de juf zong mochten we onze knuffel laten varen op onze schoot. Als de juf stopte met zingen moesten we onze knuffel op onze voeten leggen. Dit alles was een voorbereidende oefening voor schrijfmotoriek.
Na de speeltijd oefenden we ons optreden voor het grootoudersfeest.
Namiddag zijn we gestart met een verhaal over Heksje Mimi. Met onze knuffel op de schoot was het supergezellig!
Dan kwam meester Leroy ons halen voor een omloop in de grote sportzaal.
Als afsluiter van de dag speelde juf Jennefer nog een spelletje met ons en onze knuffels. De juf stopte de knuffels weg en wij mochten raden welk knuffeltje verdwenen was.
Zo dat was het voor vandaag, tot morgen. Slaaplekker!
Vandaag had juf Jennefer een mand bij met spulletjes om te koken. We mochten zelf pudding maken. Eerst hebben we alle benodigdheden uit de mand gehaald. Wie kan het keukengerief al benoemen en weet waarvoor het dient? Nu mochten we zelf aan de slag maar eerst handen wassen zei juf Jennefer. Om beurt mochten we de juiste hoeveelheid melk gieten en dan in de kom gieten. Dan het poeder erbij doen en goed roeren. Juf Jennefer hielp ons bij het gieten van de pudding in kleinere kommetjes want nu moesten ze de koelkast in.
Na het kokkerellen schilden de juffen peren want het was ook Tutti-frutti dag. Mijn kapoentjes hadden hier niet zoveel zin in. Ahja! Hoe zou je zelf reageren eerst pudding maken en dan toch peer moeten eten. Maar juf Carla had een uitleg klaar : " We hebben vitamientjes nodig om te sporten met meester Leroy en na het sporten mogen we dan onze pudding versieren met snoepjes en opeten, jammie,jammie!
Na ons sportief moment mochten we creatief zijn met snoepjes. Veel raad hadden mijn kapoentjes niet nodig. Lekker veel was hun motto! En nu maar smullen, hmm, muisstil was het in ons klasje.
Als afsluiting van de dag keken we samen naar een Bumba verhaaltje.
Oei,oei, waar zijn mijn kleutertjes? Vroeg de juf zich deze morgen af. Nog even in de zaal kijken of ze geen kindje vergeten is maar nee hoor slechts 11 kindjes in het perenklasje. Dan gaan we maar dichter bij elkaar zitten om het toch wat gezellig te maken terwijl de juf uit een prentenboek vertelt. Het boek heet : " Met tien in het bed" Een jongetje ligt met tien knuffels in bed maar dan heeft hij te weinig plaats en roept telkens "Opzij, Opzij!" en elke keer valt een knuffelvriendje uit bed. Als alle knuffels uit bed zijn voelt hij zich eenzaam en heeft hij kou. Dus roept hij ze allemaal terug en kan nu heerlijk slapen.
Samen ons fruit en yoghurt eten en gezellig een babbeltje doen.
We oefenen ook ons knuffeldansje maar daar willen we nog niet teveel over vertellen want dit dansje gaan we dansen op het podium voor onze grootouders. ( deze foto's zijn van gisteren).
Namiddag bleven er nog maar 6 kindjes over dus maakten we van de nood een deugd en kregen onze overblijvers extra veel aandacht van juf Jennefer en juf Carla. Bij vrij spel in de zaal was er voor elke kleuter een fiets, brommer of auto dus geen ruzie vandaag of konden we kiezen om samen met de juf met de bal te spelen.
Tot slot speelden we nog ons vangspelletje met Heksemie. Heksemie is een beetje stout want zij pakt onze knuffels af. Als zij slaapt sluipen we stilletjes dichterbij en grijpen dan ons knuffeltje. Dan moeten we zeer snel naar de bank lopen want Heksemie komt ons vangen. Leuk om te zien hoe sommige kleuters helemaal opgaan in dit spelletje.
Veel beterschap aan al onze zieke vriendjes, hopelijk zijn jullie snel weer beter. Dikke kusjes! Juf Carla.
Wat was het leuk vandaag! Jonas was jarig en had vanalles bij om er een grandioos feest van te maken. Daar
lieten we geen gras over groeien en we gingen meteen van start met onze
jarige in het middelpunt van de belangstelling te zetten. Jonas mocht
eerst zijn kroontje bewonderen in de spiegel en hij toonde ons het juiste aantal vingers dus gingen wij aan het tellen, 1-2-3 vingers dus ook 3 kaarsjes op de cakejes.
Blazen maar Jonas, bravo goed gedaan!
Dan was het tijd voor een mooi verhaal van Dribbel. Hondje Dribbel was ook jarig en hij gaf een feestje voor al zijn vriendjes. Maar waar zijn ze nu? Ze hebben zich allemaal verstopt en wij helpen Dribbel om ze terug te vinden.
Nu mocht Jonas een cadeautje kiezen. Doosje open en... Ja hoor, Jonas wist goed wat hij graag wou ...een fluitje. Veel fluitplezier, Jonas!
In onze grote zaal gingen we nu zingen en dansen voor ons fuifnummer. Lang zal hij leven in de gloria.
Ei, ei, ei wij zijn zo blij, dat er iemand jarig is en dat ben jij! Kriebel, kriebel, gelukkige verjaardag Jonas en een dikke kus van ons allemaal.
De jarige krijgt van elk van ons een mooie tekening. Daar maakt de juf een album van zodat hij later nog kan terugdenken aan de perenklas met alle vriendjes.
Nu kregen we allemaal lekkere cake van Jonas en iets lekkers om te drinken. Voor elk wat wils zo was er cake of wafel en fristi, chocomelk, appelsap of appelsiensap om te drinken.
Voor het naar huisgaan kreeg Jonas zijn album van zijn dikke vriend Matthias.
Lieve Jonas dank voor het leuke feest en geniet straks van het samenzijn met Jules. Tot morgen, fuifnummers!
Deze morgen waren we allemaal vol spanning aan het wachten op ons jarig vriendje, Saar. Gepakt en gezakt kwam ze vrolijk binnen en ze ging pardoes op het bankje zitten. Nee, Saartje kijk eens we hebben de verjaardagsstoel voor jou klaargezet! Samen met Jules mocht Saar het feest openen. Eerst even in de spiegel kijken of het kroontje wel ok is...Ja hoor Saar keurde hem helemaal goed. En Saar laat ons eens zien hoeveel jaar jij vandaag geworden bent. Saar wist het heel goed want ze liet drie vingertjes zien die hebben we samen geteld. 1 2 3!
Nu was het hoogtijd om de taart te versieren met kaarsjes en clowntjes. Van elk drie natuurlijk, nu nog vlammetjes erop en we zongen samen : " Kaarsjes, kaarsjes, op de taart " Blaas nu, blaas nu, blaas nu maar pffffff Bravo Saar!
Maar het leukste aan jarig zijn is toch wel pakjes openmaken en dat mocht Saartje nu doen, spannend! Wat zou erin zitten? Een knuffel? Nee. Een puzzel? Nee. Een boek? Jaaaa!
Waw, een boekje over de grootste kindervriend " Sinterklaas." Juf Carla heeft het meteen verteld en het werd muisstil in onze klas.
Dankjewel Saar, en mama en papa voor het mooie prentenboek. Nu mocht Saar een cadeautje kiezen uit de grote cadeautjesdoos van de juf. Saar moest niet lang nadenken ze koos meteen voor een Dora-portemonneetje. We wensen je veel centjes Saar om erin te stoppen. Vraag er maar aan je meteke!
Nu mochten alle vriendjes in de zaal gaan dansen en zingen voor ons Saartje. Lang zal ze leven in de gloria! Hieperdepiep, HOERA!
We zorgen ook voor een mooie tekening voor Saar. De juf maakt er een album van zodat Saar later nog dikwijls kan terugdenken aan de vriendjes van de perenklas.
Hmmm, lekkere cake en fristi, dat smaakt en opnieuw werd het stil in ons klasje.
Lieve Saar, wij hopen dat je een leuke dag had in ons klasje. Geniet van de logeerpartij met Jules!
Namiddag kwam meester Leroy ons halen om te sporten. Joepie, een lesje met ballonnen.
Voor het naar huisgaan hebben we samen ons versje nog eens geoefend van knuffeltje hier, knuffeltje daar.
En tot slot zong de juf een liedje van Berend Botje. Terwijl de juf zong mochten wij ons knuffeltje wiegen en op het einde van het lied onze knuffel in de lucht gooien. Oeps, daar hing opeens de knuffel van Jesse op ons vlaggentouw! Eerst verbaasde blikken daarna, gieren, lachen, brullen,
Zo geniet nu maar allemaal van een lekker lang weekend, tot maandag, lachebekjes!
Vandaag leerden we samen met ons knuffeltje een versje. Knuffeltje hier, knuffeltje daar Knuffeltje hoog, knuffeltje laag Knuffeltje lief en zacht blijf bij mij de hele nacht.
Daarna mochten we in de hoekjes spelen. We moesten eerst héél diep nadenken waar we het liefst wilde spelen. Oei nadenken wat is dat? Dus zei de juf doe je oogjes dicht en denk na in welk hoekje je wil spelen; poppenhoek, zandtafel, bouwhoek, leeshoek,... Hier zie je juf Jennefer. Zij is een stagiaire verzorging en ze komt drie weekjes in het perenklasje helpen. En weet je : toen Jennefer net zo klein en jong was als wij zat ze ook in het perenklasje van juf Carla. Oeps, juf Carla jij wordt een beetje oud!
Ook juf Kim was er vandaag. Zij speelt mee in de hoekjes en geeft extra aandacht waar het nodig is.
Vandaag was het ook Tutti-frutti dag en we kregen allemaal een mandarijntje. Juf Carla wilde ze schillen voor ons maar toen bedacht ze zich en ze zei " jullie zijn al groot dus kunnen jullie zelf je mandarijntje schillen." Ze deed er een klein stukje af zo hadden wij een begin om te schillen. En kijk het ging heel goed! Bravo perenklaskindjes!
Enkele kindjes lusten geen mandarijntje maar de juf vroeg om één stukje te proeven en dan kregen ze een ander stuk fruit. En dat deden ze! Superflink hoor!
Na de speeltijd was er ons sportuurtje met meester Leroy. Elk bewegingslesje start op dezelfde manier met een leuk lied; " Hup en hup en één en twee, hup en hup doe jij ook mee?"
Na het sporten had juf Carla alles klaargezet om Tik Tak te spelen. Alle oogjes blonken en de juf hoorde steeds... nogeens! Deze week draaide het natuurlijk om het thema knuffels. Er was zelfs één kleuter die zijn knuffel herkende. Wat een verrassing!
Tot slot mochten we allemaal ons knuffeltje bij Jules in bed leggen, dan voelt hij zich namiddag niet meer zo alleen als, wij naar huis zijn.
Geniet van het zonnetje en tot morgen lieve knuffeltjes.
Vandaag superblije gezichtjes in de perenklas want onze liefste knuffels mochten er vandaag bij zijn. Juf Carla heeft eerst alle knuffels op de mat gelegd en dan mochten we allemaal op zoek gaan naar onze allerliefste vriend. Dat ging vlot iederéén herkende vlot zijn knuffeltje.
Zoveel kleuters, zoveel verschillende knuffeltjes. Beertjes, draakjes, Bumba, Bumbaloe, olifant, schilpad, konijn, muis, ze waren allemaal aanwezig. We hebben ons zacht vriendje dan ook lekker geknuffeld. Zie hoe lief!
Na al dat knuffelen moest er ook nog gewerkt worden en juf Carla stelde voor om zelf een knuffeltje te maken?? Wat een gek idee " zelf een knuffel maken " maar toch gingen we ijverig aan de slag. Eerst mochten we samen héél véél papier scheuren en daarna vulden we tijdens hoekenwerk een plastieken zakje met al die snippers. De afwerking is voor een volgende keer en dat gaan we lekker niet verklappen want wij gaan onze knuffeltjes tentoonstellen bij onze week van de grootouders.
In de andere hoekjes was het ook leuk : Zo mochten we in de zandtafel flesjes vullen met lekkere papjes voor onze knuffeltjes, verhaaltjes voorlezen aan onze vriendjes, een huisje bouwen voor knuffie enz...
Na de speeltijd speelden we samen het " Wie is er weg?" spel. Drie knuffels op een tafeltje en dan toverde de juf ze weg onder een doek. Als het doek weer omhoog ging was er één knuffel weg maar welke knuffel was het ook alweer? Bumba? Nee! Olifant? Nee!
Iejoor? Jaaaaaa!
Geweldig om zien al die blije gezichtjes als het knuffeltje terecht is. Namiddag mochten we dansen met onze knuffel op het liedje van Plop. Knuffeltje, Knuffeltje mijn allerliefste snuffeltje.
Als afsluiting van deze fijne dag keken we samen naar een video-verhaaltje nl. Papa, pak jij de maan voor mij? Marijke wil graag met de maan spelen maar ze kan er niet bij. Ze vraagt aan papa om haar te helpen. Met een hele lange ladder lukt het papa. Maar dan blijkt de maan te groot. Gelukkig wordt ze elke nacht kleiner. En zo kan Marijke toch spelen en knuffelen met de maan. Kijk eens hoe geconcentreerd mijn kleuters kijken en luisteren.
Superflink waren de kindjes van de perenklas deze morgen. Geen traantjes! Ook niet bij de nieuwe vriendjes. Dus hebben we eerst samen goeiemorgen gezongen en onze kentekens omgedraaid. Dan mochten we om beurt onze vakantiebelevenissen vertellen. Twee jongens zijn na de vakantie teruggekeerd zonder pamper. Hoera! Bravo, deden we allemaal voor die stoere kerels.
Om wat te wennen, aan elkaar en de nieuwe vriendjes de kans te geven om zich thuis te voelen, mochten we in de hoekjes gaan spelen.
Na de speeltijd hoorden we iemand huilen. Wie heeft verdriet, vroeg de juf? Het was Jules. Hij miste zijn mama en wilde zijn knuffeltje. Dus keken we met z'n allen in zijn boekentas maar niets te zien enkel zijn reservebroekje. Dan maar zoeken in de klas. Maar hoe ziet de knuffel van Jules eruit? Het is een grijs muisje zegt Jules. Nee, de beer wil Jules niet. Hij wil zijn muisje.
Hier is een muis, op de poppenkast. Nee die muis is wit mijn muis is grijs zegt Jules. Oef, gevonden in de puzzelhoek naast het Tik-Takhuis. Jules blij!
Namiddag was Jules moe. Zullen we een slaapmuziekje voor Jules spelen? Alle kapoentjes mogen een instrumentje kiezen en dan kan het orkest van start gaan. ( Een slaapmuziekje kon je het wel niet noemen ).
Voor we naar huis gaan heeft de juf nog een verhaaltje verteld. " Het grote slaapboek."
En tot slot zongen we nog een liedje voor onze Jules.
Pyjama aan en dan naar bed. Tot morgen, kapoentjes!
De volgende 2 weken gaan we het hebben over vriendjes want er komen 5 nieuwe vriendjes bij, nl. Juul, Renzo, Ska, Stef en Xander. Maar de allerliefste vriend van je peuter is waarschijnlijk zijn " knuffeltje" Daarom zou het fijn zijn als alle kleuters hun knuffel eens aan elkaar kunnen laten zien. Gelieve de lievelingsknuffel van je peuter mee te geven op dinsdag 8 november ( niet op maandag want dan gaan we eerst uitgebreid kennismaken met elkaar en ook een beetje afkicken van de vakantie.) Vanaf woensdag mag je kleuter een knuffel meebrengen die hij even kan missen thuis want deze blijft dan tot vrijdag 18 november in onze klas. Zorg a.u.b. dat de knuffel getekend is met de naam van je peuter om problemen te vermijden, dank! Groetjes, juf Carla
Vandaag mocht Ska nog eens naar het perenklasje komen want na de vakantie is ook zij een vriendje van de perenklas. Lieve Ska, ook jij bent van harte welkom. Hopelijk voel jij je snel thuis in ons klasje.
We zijn onze laatste dag voor de vakantie in onze hoekjes begonnen want de juf moest even geld tellen voor de soep.
Namiddag speelden juf Wendy en juf Carla poppenkast voor alle kleuters van " De Eik " Eerst komt Jan Klaassen om het poppenspel aan te kondigen en daarna volgt er dan poppenkastverhaal.
Vandaag konden we kennismaken met Heksjes Prullemien en Kniedertje en de Grote tovenaar. Prullemientje en Kniedertje moesten toverformules oefenen van de Grote tovenaar maar de 2 meisjes vonden het nogal saai. Ze vonden er niet beter op dan het magisch toverpoeder eens uit te proberen.
Dat liep natuurlijk verkeerd en Prullemientje werd omgetoverd in een spin. Oh, jee! Wat nu? De hulp van de kleuters vragen maar helaas dat hielp niet. Gelukkig kwam de Grote tovenaar en hij kon samen met de kleuters Prullemientje weer omtoveren in een heksje. OEF!
Voor het naar huisgaan kregen we allemaal onze werkjes mee. Veel kijkpleizer en een hele leuke vakantie, kapoentjes!
Ei, ei, ei, wij zijn zo blij! Matthias is jarig en dat vieren wij.
Vandaag gaan we nog eens feesten want we vieren de verjaardag van Matthias. Wel weer een beetje te vroeg maar volgende week is het vakantie en dan kan het natuurlijk niet. Matthias had een hele grote mand bij met al het nodige om er een spetterend feest van te maken. Door de cakejes te stapelen kregen we een geweldige verjaardagstaart. We versierden de cake met 3 clowntjes en 3 kaarsjes. 1-2-3, blazen maar!
Met één keer blazen waren alle kaarsjes reeds uit, PROFICIAT, Matthias! Daarna mochten we kijken en lezen in de twee lievelingsboekjes van Matthias nl. over de Teletubbies.
Een cadeautje kiezen uit de verjaardagsdoos van de juf is altijd leuk en spannend. Wat zou Matthias kiezen?
Een rood fluitje! Veel plezier met blazen, Matthias. Vervolgens trokken we naar de zaal om te zingen en te dansen voor Matthias. Lang zal hij leven in de gloria en wat kunnen mijn kapoentjes al goed in een kring stappen. ( Is moeilijk voor peuters, hoor!)
Nu mochten we na het "Ei, Ei-lied, Matthias lekker kriebelen op zijn buik en dan een kusje op zijn wang. Gelukkige verjaardag Mattias.
Samen zorgen we dat Matthias later een leuke herinnering heeft aan deze dag door een tekening te maken. Juf Carla maakt er dan een mooi album van voor Matthias.
Hmm, en nu smullen van al het lekkers dat de jarige voor ons meebracht. Cakejes en fristi of appelsiensap, njam, njam!
Dankjewel Matthias en mama en papa voor het leuke feest en straks genieten van het bezoekje van Jules. Veel plezier.
Vandaag kregen we ook een nieuw vriendje op bezoek in onze klas. Zijn naam is Stef.
Welkom, lieve Stef, hopelijk voel jij je snel thuis bij ons. Het sporten met meester Leroy was zeer leuk. Meester Leroy zorgde voor een reuze-omloop. Hij kreeg daarvoor de hulp van 4 leerlingen van het zesde leerjaar, zodat mijn kapoentjes hier en daar een helpende hand kregen waar nodig was.
't Is toch nietwaar zeker! Mijn kleuters hadden geen hulp nodig maar wel meester Leroy. Hij zat vast onder de dikke mat.
Gelukkig waren er enkele stoere jongens om te helpen trekken.
Deze morgen stapten Kadir en Jules samen ons klasje binnen. Na de kalenders mocht Jules vertellen over zijn logeerpartij bij Kadir. Maar onze Jules zei niet veel. Gelukkig hadden de mama en papa van Kadir een verslagje geschreven in het heen-en weerschriftje van Jules. Jules had lekkere frietjes gegeten en hij mocht ook samen met Kadir op de trampoline springen, hun oogjes blonken nogal toen de juf het voorlas. Voor het slapengaan hebben ze flink hun tanden gepoetst en dan mocht Jules samen met Kadir in bed. Dankjewel, mama en papa voor het leuk verslagje.
Na onze kalenders ging er iets héél speciaal gebeuren want er zou een vogeltje geboren worden, hier in onze zaal. Niet zomaar een vogel maar een rode Oeka Toeka vogel. In afwachting van de grote gebeurtenis zie je de spanning op de gezichtjes van onze kleuters.
Wanneer de vogel tevoorschijn komt zie je sommige kleuters die het zeer grappig vinden anderen moeten huilen van de spanning. Een enkeling stopt zich weg tussen de bankjes en gluurt vanop een afstand naar die gekke vogel.
Toeka is de naam van een speelse rode vogel die leeft in het bos. Hij wil de kinderen laten stilstaan bij hun denken, hun gevoelens en hun gedrag op sociaal vlak. Toeka wil samen met de kinderen werken aan een toffe sfeer op school. Alleen als de sfeer binnen een groep goed is en als de kinderen voldoende veiligheid en vertrouwen voelen, zullen zij kunnen "leren" op cognitief en op sociaal vlak.
We hebben ook een kleine Oeka Toeka in de klas en samen zongen we het Oeka Toekelied. Het gaat als volgt :
Oeka-Toeka, Oeka-Toeka rare vogel, Oeka- Toeka, Oeka-Toeka Wie ben jij? En luister nu eens hier lieve, lieve kind, Ik ben misschien een heel raar dier, maar zeker ook je vriend. kus, kus, kus.
Uiteindelijk konden we allemaal weer lachen want we kregen allemaal een rood pluimpje van Oeka-Toeka.
Om even te bekomen gingen we eerst fruit eten want op woensdag is het Tutti-fruttidag en dan krijgen we allemaal een stuk fruit op school en vandaag waren het mandarijntjes, Hmm, lekker.
Na de speeltijd mochten we gaan sporten met meester Leroy. Meester Leroy zorgde vandaag voor een parcours dat we moesten afleggen met een fiets, superleuk! Daarna nog even in de hoekjes spelen samen met onze nieuwe vriendjes Juul en Renzo. Ze voelen zich al helemaal thuis.
Geniet nu maar van een zonnige woensdagnamiddag en tot morgen, kapoentjes!
Joepie, vandaag vieren we feest want Kadir is jarig. In ons klasje hingen vlaggetjes en ook de verjaardagsstoel stond klaar, speciaal voor Kadir. Eerst het kroontje passen en dan voor de spiegel gaan staan. En ja hoor Kadir vond de kroon mooi.
We haalden onze feesttaart boven en we vroegen ons af hoeveel kaarsjes erop moesten? 3 natuurlijk.
Want Kadir wordt binnenkort 3 jaar. Eigenlijk is Kadir pas jarig op 2 november maar vermits het dan vakantie is vieren we het nu al. Blaas nu, blaas nu maar! Hoera!
Dan vertelt de juf een verhaal over de jarige Hopla.
Daarna mag Kadir in de cadeautjesdoos een geschenkje kiezen. Hij kiest een blauw fluitje. Veel plezier!
Nu gaan we zingen en dansen voor ons jarig vriendje. Hiep, hiep, Hoera!
Ei, ei, ei, wij zijn zo blij dat er iemand jarig is en dat ben jij! Kriebel, kriebel, Kadir , gelukkige verjaardag.
We tekenen voor Kadir. Van alle tekeningen samen maakt de juf een album als een mooie herinnering voor later.
Hmm, nu smullen van al het lekkers dat Kadir voor ons meebracht.
Flink uitgerust na het weekend zijn we er deze morgen ingevlogen. Eerst goeiemorgen zingen, dan onze kalenders inorde brengen. Dit was vandaag het werkje voor Kyra want zij was het helpertje van de dag. Kyra heeft eerst Jules geholpen met het omdraaien van zijn peertje. Daarna mocht zij ook het kaartje met de grote boekentas ophangen en het juiste weerkaartje. Goed gedaan Kyra! Dat ging vlot vandaag.
Na de praatronde was de juf aan de beurt om te vertellen. Zij had een boekje bij over een spinnetje dat door de wind meegenomen werd op avontuur. Ze kwam allerlei dieren tegen maar belandt uiteindelijk weer veilig bij mama in het web, net op tijd om te gaan slapen.
Tijdens hoekenwerk schilderden we reepjes van eikartons maar we verklappen nog niet wat het worden zal. Dat zullen jullie kunnen zien op de tentoonstelling tijdens de week van het grootoudersfeest. Dus nog even geduld.
Namiddag speelden en zongen we nog enkele speelliedjes, zoals ... Op een grote paddestoel..., Het regent, het regent..., Spinnetje Piet en spinnetje Daan..., enz...
Na het opruimen van ons klasje keken we naar een filmpje terwijl de juf de boekentassen klaarmaakt en de jassen aantrok. Tot slot ons liedje van Jules nog zingen nl. Tot morgen Jules, tot morgen juf, tot morgen allemaal!
Daaaag, tot morgen! Dan vieren we de verjaardag van Kadir. Slaaplekker.
Waar is de verjaardagstoel? Vroegen mijn kapoentjes vrijdagmorgen. Helaas, schatjes vandaag is er niemand jarig maar vandaag is er wel een nieuw vriendje op bezoek nl. Xander. Welkom, lieve Xander we zijn zeer blij met jou erbij.
Na de vertelronde zijn we aan het werk gegaan in de hoekjes. Vandaag mochten we een paraplu een mooi kleurtje geven met de verfdotters. Ik, ik ,ik riepen ze bijna allemaal tegelijk. Om beurt riep de juf terug. In de andere hoeken was er ook veel te beleven dus was het geen probleem om even op hun beurt te wachten.
De juf had voor de namiddag nog veel voorzien, maar helaas het was natte- broeken- kermis ( hihi ) in de perenklas dus is er van de rest niet veel in huis gekomen. Hopelijk is het volgende week wat droger in ons klasje. Fijn weekend!
Joepie, vandaag vierden we de verjaardag van Fabian. Deze morgen was hij eerst nog een beetje verlegen toen hij voor de spiegel zijn kroon mocht bewonderen.
Maar toen hij op de verjaardagsstoel zat kreeg hij pretlichtjes in zijn ogen. We telden samen hoeveel kaarsjes erop de taart stonden, 3 natuurlijk. Kaarsjes, kaarsjes, op de taart, het is feest vandaag. Blaas nu, blaas nu, blaas nu maar!...Proficiat, Fabian.
Dan hebben we samen naar een verhaaltje van beertje Kruimel geluisterd. Hij was ook jarig en dacht dat papa en mama Beer het vergeten waren. Natuurlijk niet! Ze hadden al zijn vriendjes gevraagd voor een fantastisch feest.
Fabian mag dan de grote cadeautjesdoos van juf Carla openmaken en een cadeautje kiezen. Wat was dat snel! Hij koos een visjesknuffel.
Daarna gingen we in de zaal zingen en dansen voor Fabian. Lang zal hij leven, lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria. Hieperdepiep, HOERA!
Als de juf het liedje gezongen heeft van Ei, ei, ei, wij zijn zo blij mogen alle vriendjes Fabian op zijn buikje kriebelen en hem een kusje geven.
Nu maken we elk een tekening waar juf Carla een mooi album van maakt voor een mooie herinnering voor later.
Hmmm, nu mogen we smullen van de lekkere cake die Fabian voor ons meebracht. We konden kiezen tussen appelsiensap of appelsap om te drinken.
Voor we naar huis gaan kreeg Fabian Jules mee in de draagzak op zijn buik. Kijk eens hoe blij hij is. Veel plezier Fabian en Jules maak er een mooie avond van. Morgen horen we graag hoe het geweest is.