Inhoud blog
  • Misa Dirty Sexy tip
  • Sweet Swirls
  • Black Valentine
  • Polka Dots in Blue
  • China Glaze Urban-Night
  • Black Tip Stickers
  • Double Pink
  • Half Gold
  • China Glaze Sea Spray
  • Rode Kanten Tip
  • Luxury Cherry Blossoms
  • Mojito Mix
  • Witte Rozen
  • French tip Teentjes
  • Green Ombré
  • Matte Magic Black Tip
  • Wat heb je nodig voor nailart?
  • Sexy Kant
  • China Glaze Electric Beat
  • Roze spons nailart
  • Essie mint candy apple
  • Easy Black
  • Purple Rose with Gold
  • Aqua Baby Rose
  • Winter Chique
  • Blue Reef Flowers
  • Bow, Dots & Stripes
  • Music Nails
  • Bordeaux Roos
  • No Water Marble
  • Chunky Glitter & Lace
  • Pink & Sweet
  • China Glaze Aqua Baby
  • Vintage Flowers
  • Tips bij Konad stempel nailart
  • Roze Ombré
  • Easy Yellow
  • Cherry French Tip
  • Cherry Tip Toe
  • China Glaze Something Sweet
  • Ombré versus Spons Nailart
  • China Glaze Lemon Fizz
  • Schattige Kersen
  • Kersenbloesems
  • Kersenbloesems Teentjes
  • Kersenbloesems Nailart Ring
  • Pretty Polish
  • Smart Nails Flower
  • Vergeelde nagels
  • Essie Blanc vs LA Girl Matte White vs China Glaze White on White
  • French Tip in Pink
  • Tip Toe in Pink
  • Goedkope stempel platen
  • Enchantra
  • Lace Corset
  • Color Club Factory Girl
  • China Glaze First Mate
  • Sea Spray Diamant
  • Lelie Teentjes
  • Lelies in Glitter
  • Cute Purple
  • China Glaze Fast Freeze Quick Dry spray
  • Groen met Kant
  • Swirly Flowers
  • French tip met blauwe bloemetjes
  • Girly Pink Tips
  • French Tip Stickers Zwart
  • Dark Blue Tip
  • Red Squares
  • Lacy Tip
  • Blauw Dambord
  • China Glaze Flyin'High
  • China Glaze Fifth Avenue
  • Elegante Roos
  • Angie nails
  • Oosters Geruit in Roze
  • Nailsupplies
  • Gold and Black
  • China Glaze City Siren
  • China Glaze Below Deck
  • Nagellakremovers
  • Multicolor polka dot teentjes
  • Vlinders met zilver
  • Sea Swirls
  • Lemon Plaid
  • Kant en kleur
  • Bordeaux rooster
  • Ilona's Nails
  • Mojito vlinders
  • Polka dot teentjes
  • Sunny French Tip
  • Sunny Tip Toe
  • Multicolor dots
  • French tip met strikje
  • Roze teentjes
  • Roze Bloemen
  • Electric Zilver
  • First Mate strikjes
  • French nails
  • Strikje en Polka dots
    Categorieën
  • Andere (22)
  • Favoriete webshops (9)
  • Kleur Swatches (14)
  • Konad M20 (4)
  • Konad M36 (4)
  • Konad M40 (1)
  • Konad M44 (3)
  • Konad M56 (9)
  • Konad M57 (6)
  • Konad M60 (5)
  • Konad M65 (1)
  • Konad M71 (5)
  • Konad M73 (1)
  • Konad M77 (2)
  • Konad M79 (3)
  • Konad M88 (1)
  • Konad M89 (3)
  • Ombré Nailart (9)
  • Zoeken in blog

    Nails & stuff
    Leuke nailart die u makkelijk zelf thuis kan doen
    09-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.No Water Marble
      
    Dit is één van mijn favoriete nailarts tot nu toe. Het is makkelijk en neemt niet teveel tijd in beslag. Ik wou dat ik deze nailart zelf had bedacht, maar dit is niet het geval. Deze nailart is van http://www.meliney.com , en je kunt het filmpje vinden op  http://www.youtube.com/watch?v=rUtpxFUJaK4. Ik ben fan van haar nailarts, en probeer er regelmatig één uit.
    Zoals gewoonlijk heb ik eerst een basecoat op mijn nagels gedaan om die te beschermen tegen verkleuring en zo.
    Als kleurtje van nagellak heb ik Essie Turquoise & Caicos gebruikt, een geweldig leuke kleur. Ik heb geen tip guides gebruikt, maar net zoals in de video tutorial met de vrije hand. Je kunt er natuurlijk gebruiken als je wil. Soms gebruik ik er, soms niet, is een beetje afhankelijk van mijn vaste hand...



    Voor de lijnen heb ik een witte striper van Lemax gebruikt. Dit is een goede striper die ik bij http://www.mardymakeupshop.nl/c-743185/nagellak-striper-lemax/  heb gekocht. Met een tandenstoker kun je het water marble patroon maken. Aan mijn linkerhand heb ik per nagel telkens 3 strepen met een tandenstoker gemaakt, en rechts 4 strepen. Ik heb een lichte voorkeur voor 3 strepen. Zie de foto's bovenaan dit artikel. Maar waar was mijn vaste hand toen ik de lijnen moest trekken, je kunt zien dat ze niet helemaal recht zijn. Het was ook de allereerste keer dat ik deze nailart deed, misschien na wat meer oefenen dat het iets vlotter lukt. Maar dit zijn details die niemand ziet, enkel van heel dichtbij zoals op een close-up foto valt het op.
    Ik heb de nailart afgewerkt met ronde gouden metal studs van 2mm, en op de pink van 1,5 mm. Dan ook nog gouden glitter vierkantjes onderaan. De metal studs en glitter heb ik bij Glamournagelproducten.nl gekocht :
    http://www.glamournagelproducten.nl/webshop/nailart/metallic-studs/p-1/41180--metallic-studs-goud-2mm-rond.html , http://www.glamournagelproducten.nl/webshop/nailart/diamond-collection/p-1/40434--diamond-collection-nr-5.html



    Categorie:Andere
    Tags:Essie Turquoise & Caicos, No Water Marble
    >> Reageer (0)
    27-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chunky Glitter & Lace

    Om te beginnen heb ik een rechte tip guide op de nagel geplaatst. Dit zijn normaal french tip guides voor op de teentjes, maar die gebruik ik evengoed op de vingernagels natuurlijk. Je kunt ze onder andere vinden bij Enchantra : http://enchantra.com/french-tip-toe


    Indien je geen zo'n rechte tip guides liggen hebt, kun je het ook met gewone plakband proberen, of zelfs met de vrije hand.
    Dan heb ik basecoat op de tip gedaan, en daarna een laag witte nagellak.
    Vervolgens wou ik mijn nieuwe aankopen eens uitproberen, als eerste de China Glaze I, waarvan ik twee lagen heb opgedaan. Dit is een beige erg doorschijnende nagellak, vandaar dat ik er eerst een laag witte nagellak heb onder gedaan.
    Als het droog was, heb ik de french tip guide er voorzichtig af gedaan, en een base-top coat over de hele nagel. Ikzelf heb de nagels dan zo gelaten, en de dag erna pas verder gedaan.
    Dan heb ik mijn nieuw aangekochte China Glaze Razzle Me Dazzle Me over de tip gedaan. Dit is een soort glitter met stukjes en reepjes.
    Onder de tip heb ik een soort kant gestempeld. Voor het stempelen heb ik Konad witte stempellak gebruikt, en M88. Nadat de figuur erop gestempeld is, heb ik nog eens een doorzichtige laag erover gestempeld, zodat het niet uitloopt als ik er mijn Poshé topcoat als laatste op doe. Deze nailart komt iets leuker over in het echt dan op de foto, vind ik.


    Categorie:Konad M88
    Tags:Konad M88, Kant, Glitter
    >> Reageer (0)
    18-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pink & Sweet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een basecoat heb ik China Glaze Something Sweet opgedaan, een lichtroze nagellak. Dan heb ik er een laag Rimmel base-topcoat opgedaan, om de basis te beschermen. Op de roze nagellak maak je een witte french tip, met of zonder tip guide stickers. Indien je wel tip guide stickers gebruikt, kunnen er soms wat lijmresten op uw nagellak achter blijven, maar doordat die met een topcoat is beschermd, kun je met een beetje remover normaal de restjes lijm verwijderen zonder de roze nagellak te beschadigen. Maar je kunt de witte tip ook met de vrije hand proberen. Nadat de witte tip goed droog is, heb ik er met China Glaze Fifth Avenue, een donkerder roze, enkele stippen opgedaan met een dottingtool. Daarna een beetje topcoat op het fimo strikje doen, en die op de juiste plaats drukken. Nog een goede topcoat erover, en je bent klaar. Ik heb zoals meestal de Seche Vite topcoat gebruikt.

    Categorie:Andere
    Tags:China Glaze Something Sweet, Polka Dots, Fimo strikje
    >> Reageer (0)
    09-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.China Glaze Aqua Baby

    China Glaze Aqua Baby is minder dekkend dan je zou denken als je het flesje ziet. Na 2 à 3 lagen zie je nog heel lichtjes het wit van de natuurlijke nagel. De kleur is ook anders op valse plastic nagels, en er zijn nog eens kleine verschillen per soort valse nagel. En op de natuurlijke nagels, is de kleur dan ook nog eens iets anders.
    Deze nagellak is wel makkelijk in gebruik, smeert goed en vloeiend uit. Het is een mooi blauw, ietwat fel. Het is gewoon niet de kleur die ik wou.


    Van onder naar boven, heb ik op de pink 1 laag gelakt, op de ringvinger 2 lagen, dan 3 lagen op de middenvinger, en tenslotte 4 lagen op de wijsvinger.

    Als je swatches op het internet bekijkt, lijkt die erg op China Glaze Shower Together. Net zoals bij de meeste nagellakken die ik overweeg om te kopen, heb ik ook voor de Aqua Baby swatches op het internet opgezocht. En deze vond ik erg mooi :

    Op deze foto zie je onder andere ook de China Glaze Flyin' High die ik al eerder heb besproken. In het echt is die helemaal anders dan op deze foto, bij de Aqua Baby is dit ook een beetje zo. Toch zijn de verschillen van de foto en in het echt, kleiner dan bij de Flyin' High. De Aqua Baby blijft een blauwe nagellak, gewoon een andere tint blauw. In het echt vind ik de kleur ook weer iets minder mooi. Ik had de kleur iets anders gewenst, niet echt lichter, maar een ander soort blauw. Ik denk eraan om de volgende keer de Shower Together eens te kopen, maar twijfel nog.


    Categorie:Kleur Swatches
    Tags:China Glaze Aqua Baby
    >> Reageer (0)
    05-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vintage Flowers

    Deze nailart had ik gezien op een voorbeeld foto van Konad.

    Het zag er leuk uit en niet al te moeilijk. Op mijn teentjes heb ik de volledige nagels gedaan met deze nailart, en op de vingers heb ik er een french tip versie van gemaakt, enkel de ringvingers heb ik dan weer volledig gedaan.
    Ik start met een basecoat om mijn nagels te beschermen en ervoor te zorgen dat ze niet geel worden. Dan indien gewenst een tip maken, met of zonder tip guides, soms gebruik ik die maar soms doe ik het ook zonder. Nu heb ik wel tip guides gebruikt.
    Daarna gebruik je een groene nagellak, ik heb Milani Dress Maker gekozen. Dit is een redelijk doorzichtige nagellak, dus drie à vier lagen waren nodig. Eenmaal de groene nagellak droog is, doe ik er een topcoat over. Indien het stempelen dan wat moeilijk gaat, kun je de foutjes verwijderen en hoef je de groene kleur niet opnieuw te doen.
    Om te stempelen heb ik Konad imageplate M36 gebruikt. In de voorbeeldfoto van Konad lijkt er een felblauwe stempellak gebruikt, maar aangezien ik geen blauwe stempellak staan heb momenteel, heb ik iets anders gezocht. Ik heb enkele van mijn gewone nagellakken geprobeerd, en de donkerblauwe kwam het best over. De blauwe nagellak die ik hier heb gebruikt om te stempelen is China Glaze First Mate.
    Na het stempelen van de roosjes, heb ik in het midden van iedere bloem een glitter gekleefd, of een mini hexagon. Die heb ik met een dottingtool en wat base-topcoat op zijn plaats gebracht. Nadat alles droog was, heb ik er een laag Seche Vite topcoat over gedaan om de nailart wat langer te beschermen.
    Ik ben best tevreden met het resultaat, het is eens iets helemaal anders, en ik ben erg fan van de vintage look, zoals een oud behangpapier. Ik denk dat deze nailart mooi kan zijn in verschillende kleurcombinaties: wit met rode roosjes, wit met paarse roosjes, wit met gouden roosjes, groen met rode roosjes, blauw met witte roosjes,... Misschien zelfs zwart met witte roosjes, maar of dit mijn stijl is, weet ik niet echt. Als jij deze nailart eens maakt in een ander kleurcombinatie dan ik hier gedaan heb, dan mag je zeker een foto doorsturen daarvan, ik zet die met veel plezier op de blog. Ik ben altijd benieuwd hoe een nailart eruit ziet in andere kleuren, kan vaak voor een heel ander effect zorgen.

       


    Categorie:Konad M36
    Tags:Konad M36, Bloemen, Rozen
    >> Reageer (0)
    04-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips bij Konad stempel nailart
    Ik heb het stempelen op nagels nu ruim een jaar geleden voor het eerst ontdekt, en ik heb al heel veel geoefend en opgezocht. Er zijn enkele handige tips die ik met jullie wil delen.
    - Eén van de dingen die je zeker nodig hebt, is een stempel. Ik heb er ééntje van Konad en die is van goede kwaliteit, ik weet dat er ook andere merken beschikbaar zijn, maar over de kwaliteit daarvan weet ik niks.


    In het begin dat ik mijn stempel gebruikte, kwam mijn sjabloon of nagellak nooit volledig op de stempel. Toen heb ik die een beetje gevijld, voorzichtig met een lichte vijl, enkele keren geprobeerd tot die perfect stempelde. Sindsdien nooit geen problemen meer gehad met mijn stempel, ik ben er tevreden mee. Misschien dat ik mij wel eens zo'n dubbelzijdige stempel aanschaf, want een kleine stempel is wel handig voor kleine nagels, zoals op de kleine teentjes.



    - Meestal krijg je bij de aankoop van een stempel ook een schraper.

    Ik gebruik die niet zo graag omdat die wel eens de stempel platen durft beschadigen en krassen nalaat. In een youtube filmpje had ik eens gezien dat die dame een oude bankkaart gebruikte in de plaats van de schraper. En sindsdien gebruik ik ook een oude bankkaart, en die doet precies wat ik ervan verwacht, werkt prima en laat geen krassen na, is ook makkelijker proper te krijgen dan die schraper.

    - Nadat ik de stempel op mijn nagels heb over gebracht, laat ik die meestal nog een tijdje drogen, en doe er dan een topcoat over. Maar met gelijk welke topcoat, ook de speciale van Konad, loopt mijn stempel heel erg vaak uit, zelfs al laat ik het een hele dag drogen. Dit vind ik altijd zo'n zonde van al het werk, dus ik wou hier een oplossing voor. Met de Seche Vite topcoat is het net iets beter dan met andere topcoats, maar niet goed genoeg. Ik heb onlangs een heel goede tip gelezen, en die werkt echt.
    Eenmaal je de gewenste figuur op de nagel hebt gestempeld, neem je nog eens uw stempelplaat erbij, en ook een gewone doorzichtige nagellak of base-of topcoat, zolang het maar doorzichtig is. Dan doe je wat van die doorzichtige nagellak op de stempelplaat, maar niet op een figuurtje, op een deel van de stempel plaat waar niets op staat, helemaal glad. Daar doe je wat van die doorzichtige lak op, brengt die over op uw stempel, en dan op het gestempelde deel op uw nagel.

    Nog heel eventjes laten drogen, en je kan er topcoat over doen zonder dat het nog uitloopt. Met de Seche Vite topcoat loopt het dan niet meer uit, maar sommige topcoats blijven moeilijk doen, heb ik onlangs gemerkt. Misschien dat de kwaliteit van de doorzichtige nagellak die je over uw figuur stempelt ook een rol speelt. Best om dit eens uit te testen met de spulletjes die jij thuis hebt staan. Oké het is wat extra werk, maar dit heb ik er zeker voor over als ik zo'n goed resultaat heb, en niet de helft van de nagels moet herdoen.

    - De Konad stempellakken zijn heel erg goed om te stempelen, dit spreekt vanzelf. Andere merken van stempellak zijn niet altijd zo goed van kwaliteit. Toch is het ook aan te raden eens wat gewone nagellakken uit te proberen om te stempelen, ik ben vaak verbaasd van de goede resultaten.Vooral van de China Glaze nagellak zijn er veel die heel goed stempelen ook. Om in het wit en zwart te stempelen gebruik ik wel liefst de speciale stempellakken van Konad. Indien je acrylverf hebt voor nailart, probeer die ook eens om te stempelen. In mijn ervaring lukt het vaak ook erg goed met die acrylverf.

    Dit zijn enkele tips die voor mij het stempelen heel wat aangenamer hebben gemaakt. Op volgende link vindt je nog enkele bijkomende tips die kunnen helpen: http://www.nailbudgetstore.com/index.php?action=extra&extra=A_f_a_q__konad&lang=NL
    Op www.nailbudgetstore.com, of  www.mardymakeupshop.nl   kun je terecht voor een stempel en schraper, Konad stempel lakken en stempel platen, en nog zoveel meer. Maar er zijn heel wat webshops die deze artikelen aanbieden.


    Categorie:Andere
    Tags:Konad, Stempel nailart
    >> Reageer (0)
    27-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roze Ombré
    Eerst doe ik zoals altijd een basecoat op mijn nagels. Dan begin ik met de ombré nagels, en daarvoor gebruik ik deze methode:

    ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2282286 )

    Voor deze roze ombré heb ik Essie Check-up (donkerroze) en Essie Fiji  (lichtroze) gebruikt. Ik heb hier ook de Seche Vite topcoat gebruikt voor het mengen om zo het ombré effect te creëren. Doordat dit een dikke topcoat is, creëert die wat textuur. Indien je liever minder of geen textuur wil, dan gebruik je beter een heel vloeibare topcoat, zoals die van Essence (Kruidvat).

    Om de gehele nailart wat te beschermen en langer mooi te houden, heb ik nadat alles droog was nog een laag Seche Vite topcoat opgedaan.

    Zoals je ziet, heb ik op iedere nagel een beetje een ander patroon geprobeerd. Op de wijsvinger in een v-vorm, de middenvinger is een diagonaal patroon, de ringvinger is nog iets anders, en op de pink heb ik in het midden een donkerroze cirkelachtige vorm gedaan met daarrond het lichtroze. Het is een beetje zoeken en speels uitproberen wat je nu het leukst vindt.


    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Ombré nailart
    >> Reageer (0)
    18-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Easy Yellow

    Dit is echt een heel gemakkelijke en vlugge nailart. Zoals altijd eerst een laag basecoat. Dan heb ik stempelplaat M44 gebruikt en Konad gele stempel nagellak.
    Met stempelen heb ik vaak het probleem dat als je er daarna een topcoat wil over doen, dat het dan uitloopt, en vegen nalaat in de nailart. Daarom dat ik er met een gewone doorzichtige topcoat een laag over stempel, over het eerder gestempelde deel.
    Heel eventjes laten drogen, en dan heb ik er een glittertopcoat opgedaan.

    Je kunt het zo laten of er nog een bloemetje naar keuze bij stempelen. Ik heb een bloem van stempelplaat M31 gebruikt, met witte stempellak van Konad. Indien je witte stempellak van een minder goed merk gebruikt hiervoor, zoals ik die van MASH eens had geprobeerd, dan is het wit niet dekkend genoeg en zie je teveel van het gele rooster erdoor. Verder heb ik nog een zilverkleurig metal stud van 2mm gebruikt in het midden van de bloem. En een laag Seche Vite topcoat. Ik vind het resultaat echt super, en het is één van de nailarts waar ik het minst tijd aan heb besteed. Je kunt eindeloos variëren van kleuren, of bloemen. Als je plaat M31 niet hebt, gebruik dan een bloem of vlinder die je wel hebt, of een sticker, of een bloemetje maken met een eenvoudig nailart penseel.
    Beide stempelplaten die ik hier heb gebruikt zijn trouwens van die heel goedkope die ik uit China heb besteld ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2238452 ), en deze zijn beide goed van kwaliteit.




    Categorie:Konad M44
    Tags:Konad M44, M31, French tip, Bloemen
    >> Reageer (0)
    09-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cherry French Tip
      
    Zoals gewoonlijk eerst een laag basecoat. Daarna met french tip guides een rode tip maken. Een laag topcoat daarover.
    Net zoals voor de teentjes heb ik stempelplaat M44 van Ilona's Nails, en witte stempellak van Konad gebruikt. Een gouden lijntje onder de tip maken met een striper penseel. De rhinestones plaatsen, en als laatste een laag Seche Vite topcoat.


    Categorie:Konad M44
    Tags:Konad M44, French tip, Kersen
    >> Reageer (0)
    08-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cherry Tip Toe
       
    Bij rode nagellak is het heel sterk aan te raden om een goede basecoat te gebruiken. Rood zorgt vaak voor verkleuring in de nagels, met een goede basecoat gebeurd dit niet. Dus we starten met een basecoat aan te brengen. Op de grote teen heb ik een french tip gemaakt, met behulp van french tip guide stickertjes. De kleinere tenen heb ik helemaal gelakt. Ik heb een felrode nagellak gebruikt, van het merk Andreia. Dit is nagellak die ik eens in het buitenland heb gekocht voor ongeveer een euro. Maar gelijk welke rode nagellak die je staan hebt, kun je voor deze nailart gebruiken natuurlijk. Als de nagellak droog is, doe ik er een topcoat op.
    Om te stempelen heb ik een stempel plaat gebruikt die ik bij Ilona's Nails heb gekocht, plaat M44.  Deze is grotendeels hetzelfde als de M44 plaat van Konad. Die van Ilona's Nails is wel goedkoper, maar het stempelen verloopt zonder problemen.
      
    (M44 Ilona's Nails)                                              (M44 Konad)

    De stempellak is de witte van Konad.
    Vervolgens heb ik onder de french tip op de grote teen, een lijntje aangebracht met gouden nagellak. Je kunt ook gouden acrylverf gebruiken die voor nailart is bestemd, maar de mijne is helemaal uitgedroogd en verhard, dus ik gebruik de nagellak. Een goudkleurige striper is ook een optie. Afhankelijk van wat je liggen hebt. Ik heb de gouden nagellak aangebracht met een striper penseel, waar ik trouwens heel tevreden over ben. Een aanrader voor iedereen die met nailart werkt.

    Daarna heb ik een rhinestone in de vorm van kersjes op de french tip geplaatst met een dottingtool en een druppel topcoat. Deze kersjes heb ik eens bijbesteld toen ik nagellak van nailsupplies.us heb gekocht.
    ( http://www.nailsupplies.us/cherry/ )
    Ik heb deze rhinestones nog niet direct gezien op andere webshops.
    Alles afgewerkt met een laag Seche Vite topcoat, zo blijft de nailart een tijd goed zitten.
    Deze nailart is tot stand gekomen door allerlei combinaties uit te proberen, en deze vond ik wel mooi. Als je geen zo'n rhinestones hebt, kun je eventueel een kers maken met behulp van een dottingtool en een striper penseel.
    Zoals ik in deze nailart heb gedaan: http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2275470
    Beiden zijn nailarts met kersjes, maar toch helemaal anders van stijl. Leuk en zomers, en zeker voor op vakantie.

    Categorie:Konad M44
    Tags:Konad M44, French tip, Kersen
    >> Reageer (0)
    07-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.China Glaze Something Sweet
     
    China Glaze Something Sweet is een lichtroze nagellak. Het is crème-achtig en lakt gemakkelijk, heeft een goede dekking. Kortweg een typisch China Glaze lakje van goede kwaliteit. Ik vind het een mooi roze, maar ik heb het gevoel dat die niet super goed past bij mijn huidskleur. Als ik de nagellak op een valse plastic nagel lak, is hij een beetje anders van kleur, en vind ik het nog ietsje mooier. Mijn zus is ook helemaal fan van deze nagellak, en het is zowiezo een mooi babyroze.
    De swatch die ik op internet vond, is toch nog iets anders van kleur dan mijn swatch, misschien dat die op internet met een flits is gemaakt of zo.

    Mijn flesje is al halverwege, en misschien koop ik volgende keer deze Something Sweet opnieuw. Maar met de grote keuze aan lakjes en kleurtjes op de markt, denk ik eraan eens een iets ander lakje te kopen. De Essie French Affair lijkt een gelijkaardig roze, maar net iets anders, dus de kans is groot dat ik die eens kies een volgende keer. Hieronder zie je een swatch die ik op internet vond van de Essie French Affair.



    Categorie:Kleur Swatches
    Tags:Swatch, China Glaze Something Sweet
    >> Reageer (0)
    29-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ombré versus Spons Nailart
    Dit jaar is ombré helemaal in: ombré-haar, ombré-nagels,...Om dit ombré effect op de nagels te creëren, wordt vaak gebruik gemaakt van spons nail art. Is spons nailart dus hetzelfde als ombré? Ik weet het niet juist, maar ik denk dat je de techniek van de spons nailart kunt gebruiken om het ombré effect te creëren. Ik heb verschillende technieken uitgeprobeerd, zo krijg je een beetje een overzicht van de mogelijkheden.

    We beginnen met methode A:

                                 
    De nagellakken die ik hier heb gebruikt, van lichtblauw naar donkerder blauw zijn: Essie Borrowed & Blue - China Glaze Aqua Baby - China Glaze First Mate. Van elke kleur doe ik wat op papier (1), dan neem ik mijn spons erbij (2), dip de spons in de nagellak op het papier (3,4), en dan de spons op de nagel (5,6), en het effect zie je op foto 7. Op de foto hieronder kun je het eindresultaat nog beter zien, je kunt op de foto klikken om die groter te zien.

    Ik ben heel erg fan van het resultaat, het heeft een korrelig en zanderig effect, vooral als je het enkele keren over elkaar doet. Je kunt dit 2 of 3 keer herhalen, naar eigen wens. Het verspilt wel veel nagellak, dus ik zal deze methode niet gebruiken met mijn paar duurdere nagellakken, zoals die van Chanel.


    Methode B:

                                  
    De nagellakken, van lichtblauw naar donkerder blauw zijn ook hier: Essie Borrowed & Blue - China Glaze Aqua Baby - China Glaze First Mate. Je doet de nagelakken rechtstreeks op de spons (1,2), en dan druk je de spons op de nagel (3), het resultaat zie je op foto 4. Ook hieronder een foto waar je op kunt klikken, en het effect beter ziet.

    Persoonlijk houd ik meer van methode A, het effect op de nagel is iets korreliger. Maar je verspilt wel meer nagellak met die methode. Met methode B komen de kleuren feller uit, indien je dit wenst in uw specifieke nailart, is deze beter. En 1 keer met de spons op de nagel is voldoende met methode B. Ik denk dat ik de ene keer het ene effect zal verkiezen, en een andere keer het tweede effect.

    Uiteindelijk zijn er kleine verschillen in eindresultaat, en zeker met nog eens een topcoat erover. Op de foto's hieronder zie je beide nog eens naast elkaar. De eerste foto (links) is zonder topcoat, en de tweede foto (rechts) is met topcoat. De linker nagels zijn telkens met methode A, en de rechter met methode B.
      



    Methode C:

                      
    De nagellakken die ik hier heb gebruikt zijn: Essie Mint Candy Apple - China Glaze Lemon Fizz - Essie Blanc. Eerst doe je een basislaag op uw nagel, meestal kiest men voor een witte nagellak (1), dan doe je de kleurtjes voor het ombré effect op wat papier (2,3), neem de spons erbij (4), dip de spons in de nagellak (5), en op de nagel (6). Op de foto hieronder kun je het resultaat goed zien.

    De kleuren komen goed uit met deze methode, vergelijkbaar van eindresultaat met methode B. Maar om een goede vergelijking te maken, heb ik methode A ook nog eens met deze kleurtjes geprobeerd.


    Methode A:

                         
    De kleurtjes nagellak op papier lakken (1), de spons erbij nemen (2), de spons in de nagellak dippen (3), en op de nagel (4). Zie de foto hieronder om het resultaat beter te zien.

    Het is duidelijk dat methode A voor het meest korrelige effect zorgt, maar ook voor de minste dekking, en de kleuren komen het minst fel uit. Het is maar net wat je nodig hebt voor je nailart. Ik zal zeker de verschillende methodes gebruiken.

    Op de foto's hieronder zie je beide naast elkaar, linker foto zonder topcoat, rechter foto met topcoat. Op de eerste foto is de linker nagel methode A, en de rechter nagel methode C. Maar op de tweede foto staan ze omgekeerd, linker nagel is methode C, en rechter nagel methode A. Verwarrend, ik weet het, moest er rekening mee gehouden hebben toen ik de foto's maakte, maar is mij ontgaan.
       

    Zo zie je een beetje de verschillende effecten en methoden die je met spons nailart kunt bereiken, en hoe je leuke ombré nagels kunt maken.
    Methode A: nagellak op papier, dan op spons, en dan op nagel.
    Methode B: nagellak direct op de spons, en dan op de nagel.
    Methode C: laag witte nagellak op de nagel, laten drogen. Nagellak op papier, dan op spons, en op de nagel.


    Dit zijn eigenlijk ook ombré nagels, maar zonder spons, en het eindresultaat ziet er helemaal anders uit.
    Laten we dit methode D noemen:

              
    Hiervoor heb ik China Glaze Traffic Jam, Essie Blanc, en Seche Vite topcoat gebruikt. Eerst heb ik de witte nagellak losjes opgedaan, niet in een rechte lijn, maar dit kies je zelf (2,3), direct de tweede kleur opdoen (4,5), de Seche Vite topcoat erbij nemen (6), de topcoat over de nagel doen terwijl de nagellakken nog nat zijn (7), het resultaat zie je op foto 8 en 9.
    Ik heb ondervonden dat het belangrijk is om goed dekkende nagellak te gebruiken. Ik heb enkele keren moeten oefenen tot het wat beter lukte, het goed laten dooréén lopen of mengen van beide kleuren verliep niet altijd zoals ik het wou. Maar nu ik wat beter de techniek beheers, ben ik wel tevreden van het behaalde resultaat.

    Ik vond deze tutorial op internet, hier zie je nog eens hoe je deze variatie van ombré nagels kunt maken: http://beautybash.nl/tutorial-ombre-nagels-maken/



    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Spons nailart, Ombré
    >> Reageer (0)
    27-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.China Glaze Lemon Fizz

    Hierboven zie je een swatch die ik heb gemaakt van China Glaze Lemon Fizz. Hieronder is de swatch die ik op internet had gevonden, voor ik de nagellak kocht. Zoals je ziet is de gele kleur op mijn swatch iets warmer van tint dan op de swatch van internet.



    Toch blijft het een licht geel, en is niet te fel. Deze nagellak is van goede kwaliteit, en ik vind het een leuk kleurtje. Ik heb drie lagen opgedaan, twee vond ik onvoldoende. Lemon Fizz lakt gemakkelijk, en is wat crème-achtig van substantie.
    De nagellak past niet super bij mijn huidskleur, dus ik gebruik deze kleur niet zo graag op mijn volledige nagel, maar wel als french tip in de zomer.

    Ik heb er ook al veel verschillende nailarts mee gedaan, niet enkel gewoon lakken, maar ook met de sponstechniek, een nailart ring, is een leuke kleur voor details in nailart, bloemetjes en zo...
     
       


    Categorie:Kleur Swatches
    Tags:Swatch, China Glaze Lemon Fizz
    >> Reageer (0)
    17-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schattige Kersen

    Deze nailart heb ik op het internet gezien, maar ik weet niet meer goed op welke site ik de video gezien heb.Het is heel leuk voor op de teentjes en voor op de vingernagels. Ik vond het persoonlijk wel veel werk, en je hebt een vaste hand nodig, maar het resultaat is wel heel leuk.

    Eerst heb ik een basecoat opgedaan, Miss Sporty silk base & top coat, en ik ben er niet erg gek van. Ik weet dat de Miss Sporty nagellakken en basecoats goedkoop te vinden zijn bij de drogist (online toch), maar de prijs is een beetje misleidend, want de potjes nagellak zijn redelijk klein vergeleken bij andere merken. Meestal zo'n 7 à 8 ml. Ik gebruik vaak China Glaze, en deze zijn 14ml, net als de Seche Vite topcoat.

    Na de basecoat, heb ik Essie Blanc gebruikt, een gewone witte kleur. Essie is niet goedkoop, maar het is wel degelijke kwaliteit, het wit heeft een goede dekking, en twee lagen zijn voldoende.
    Daarna heb ik nog een laag topcoat gebruikt, niet de Miss Sporty. Ik heb hiervoor Trind topcoat gebruikt, en die geeft een mooi effen glanzend resultaat. Ik ben eigenlijk wel fan van dit product, maar of ik het nu zijn geld waard vind?
    Ik weet het niet goed, 8€ voor slechts 9ml. Ik hoop ergens nog een betere prijs/kwaliteit topcoat te vinden. Tot nu toe verkies ik nog steeds de Rimmel 5 in 1 base/topcoat, in het Kruidvat kost die 7à8€ en als ik me niet vergis, krijg je daar 14ml voor, en van de kwaliteit ben ik meestal wel tevreden.

    Nu beginnen we met de kersen. Met een redelijke grote dottingtool en fel rode nagellak zet ik hier en daar stippen, per twee natuurlijk.
    Dan kies je een groene nagellak voor de steeltjes, die zet je best met een striper penseel, wordt soms ook vrushpen genoemd.
    Voor de steeltjes heb ik Milani Dress Maker gebruikt, maar die is redelijk lichtgroen, dus ik ben er daarna nog een tweede keer over geweest.
    Op de rode stippen, zet je met een kleine dottingtool nog kleine witte stippen. Dit maakt het geheel een stuk mooier dan zonder de witte stipjes, vind ik.
    Dan heb ik alles een nachtje goed laten drogen, en pas de dag erna heb ik een laag Seche Vite topcoat erop gedaan.
    Als je te vroeg de topcoat aanbrengt, loop je het risico dat je rode stippen uitlopen, en dan moet je opnieuw beginnen, wat zonde zou zijn van het vele werk.
    Op de tenen vind ik deze nailart echt super leuk, heel erg zomers. Voor op de vingers had ik zo mijn twijfels, dacht dat het misschien te druk zou zijn, maar nu het af is, ben ik wel tevreden.

       



    Categorie:Andere
    Tags:Fruit, Kersen
    >> Reageer (0)
    05-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kersenbloesems
    Na de ring en de teentjes in kersenbloesems, zijn nu de vingernagels aan de beurt.
    Link ring: http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2267140
    Link tenen:  http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2267820



    Eerst een basecoat, en dan het sponsen zoals bij de teentjes:


    Een topcoat daarover, en op zich vind ik de nagels zo al mooi
    .

    En dan de takjes met een bruine striper, zelfs zo vind ik het ook wel een mooie effect.


    Als laatste de bloemetjes en een laag topcoat.
      
    Ik vind dit trio van ring, teentjes en vingers echt wel leuk en geslaagd. Het was veel werk, en je hoeft het niet allemaal na elkaar te doen. Je kunt eerst de ring maken, een tijdje later de teentjes, die slijten ook minder vlug af dan de vingernagels. En een weekje na de teentjes, pas de vingers. Het is redelijk wat werk, maar ik ben blij met wat het geworden is. Helemaal anders dan al mijn andere nailarts, en heel zomers, al kan het een donkere winterdag misschien ook wel opfleuren.
    Ben benieuwd wat jullie vinden van mijn creatie...


    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Spons nailart, Ombre, Kersenbloesems
    >> Reageer (0)
    04-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kersenbloesems Teentjes

    Nadat ik de kersenbloesems nailart ring ( http://www.bloggen.be/nails_and_stuff/archief.php?ID=2267140 ) had gemaakt, ging ik aan de slag met mijn teentjes.

    Indien je de vingernagels en de teennagels in hetzelfde wil lakken, is het beter eerst de tenen te doen en dan pas de vingers. Als je eerst de vingers doet, en dan nagellakremover moet gebruiken voor je teentjes, en er komt toevallig wat op jouw vingernagels, dan zit je met een besmeurde nailart waar je zoveel werk aan hebt gehad, zou zonde zijn.
    Voor je begint met de nailart kun je eerst een voetverzorging doen, een scrub, nagels wat bijvijlen, voetjes met een hydraterende olie of crème insmeren, een basecoat op de teennagels...
    En dan begint het sponsen: ik heb een streep witte nagellak op een stukje papier gedaan, en daaronder twee strepen gele nagellak. Voor de witte nagellak is het belangrijk dat die een goede dekking heeft, dus best niet te doorzichtig. Ik heb Essie Blanc gebruikt. De gele nagellak is China Glaze Lemon Fizz.

    Bij spons nailart wordt er soms eerst een basislaag gelakt, bv een laag gewone witte nagellak, en dan daarover sponsen. Maar ik heb hier bewust gekozen om dit niet te doen, om het korrelige zanderige effect beter te zien. Ik heb geen foto's van mijn teennagels in deze stage van de nailart, maar hier zie je wat ik bedoel op mijn vingernagels:

    Na het sponsen, een topcoat erover. Daarna met een bruine striper de takjes tekenen. En bloemetjes in verschillende kleuren roze plus witte, twee lagen nagellak voor de bloemen. Stipje midden in de bloemetjes, alles goed laten drogen, en een laag Seche Vite topcoat erover, en klaar....
    Hier zie je nog wat foto's van de zomerse voetjes, past heel goed bij bruine sandalen trouwens.

       
       

    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Spons nailart, Ombre, Kersenbloesems
    >> Reageer (0)
    03-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kersenbloesems Nailart Ring


    Ik vind kersenbloesems heel mooi, en wou eens uitgebreide nailart maken geïnspireerd daarop.
       

    Eerst ben ik begonnen met de ring. Ik heb deze doorschijnende ring gekocht bij Dashica voor 1,25€  http://www.dashicabeautyshop.nl/c-1144388/nail-art-ringen/

    Ik wou eens iets anders doen dan stempelen, en had veel inspiratie. Ik besloot om de ring met de sponstechniek te lakken. Je kunt daarvoor speciale sponsjes voor nailart kopen: http://www.dashicabeautyshop.nl/c-1706208/sponge-nail-art/ .                 
    Maar een gewone spons die je gebruikt om ramen te wassen of een make-up sponsje kan evengoed. Knip die in stukjes zodat het handig is om op uw nagels of op de ring te gebruiken. Doe de nagellak op een stukje karton of papier of plastic, dip je sponsje erin, en dan op de ring of nagels.      

    Ik heb voor een gele nagellak gekozen, China Glaze Lemon Fizz als hoofdkleur. Ik heb dit over de hele ring gesponst, tot het ongeveer naar wens was. Langs de randen van de ring wou ik iets meer dekking, dus daar heb ik wat meer gesponst, plus heb ik daar ook enkele keren met wat witte nagellak gesponst, en dan weer een beetje geel. Eenmaal de tekening erop staat zie je die nuances niet echt meer, en ik heb geen foto genomen van de ring toen die enkel gesponst was, zonder de tekening erop. Dit was trouwens de allereerste keer dat ik eens de spons nailart gebruikte, dus het is een beetje proberen en zien wat je mooi vindt. Ik vond het heel leuk om te doen.
    Nadat de nagellak droog was, heb ik er een laag topcoat over gedaan, van een goedkoop merk, de kwaliteit hoeft niet zo goed te zijn als voor op de nagels vind ik. Zelfs met een topcoat erover zie je nog steeds het effect van de spons nailart.
    Voor de takjes van de kersenbloesems heb ik een bruine striper gebruikt. Indien je geen bruine striper hebt, kun je ook met een fijn striperpenseel en gewone bruine nagellak of acrylverf hetzelfde effect bereiken.

    Dan komt het leukste gedeelte, de kersenbloesems tekenen. Ik heb een klein nailart penseel gebruikt daarvoor. Het is heel eenvoudig om te doen.

    Ik heb de bloemetjes in een donkerroze en lichtroze gemaakt, en witte. Om de bloemetjes goed duidelijk te krijgen, ben ik er nog eens over gegaan met een tweede laagje. Dan nog een klein bruin stipje in het midden van elk bloemetje, met een kleine dottingtool of een tandenstoker.
    Bovenaan heb ik nog een goudkleurige vlinder gebruikt, ik vond die mooi passen. Nadat alles goed droog is, nog een laatste laag topcoat, en je hebt je eigen persoonlijke ring naar keuze.
    Voor mijn eerste nailart ring vind ik hem echt goed gelukt, ik ben heel tevreden ermee. En als ik hem na de zomer beu ben, dan haal ik alles eraf met nagellakremover, en maak een nieuwe. Hoe leuk is dit!

     
      


    Categorie:Ombré Nailart
    Tags:Spons nailart, Ombre, Nailart Ring, Kersenbloesems
    >> Reageer (0)
    02-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pretty Polish
    Ik heb onlangs nog een webshop ontdekt met leuke nagelspulletjes: http://www.prettypolish.nl
    Ze hebben er onder andere ook nagellak van het merk China Glaze, die mijn favoriet is. Ik koop mijn China Glaze wel via Nailsupplies uit Amerika vanwege de prijs, maar als je dit toch liever uit Nederland besteld, dan kan dit in deze webshop.
    Ik zag er goedkope stempel platen van het merk Bundle Monster en Mash. Ik van elk ééntje besteld die ik leuk vond. Van Bundle Monster heb ik BM310 besteld voor 1,95€. Die van Mash is de M08, en dit voor 1,50€. De stempelplaat van Mash lijkt wel niet helemaal dezelfde zoals ik thuis ontvangen heb. Dit was wel een kleine teleurstelling, er staan bij mij 4 figuren op, de bovenste drie en de laatste van de onderste rij. Aangezien het mij vooral om de eerste twee figuren ging, heb ik het niet gemeld. Ik heb beide stempelplaten ook eens uitgetest om te kijken hoe goed ze stempelen, en de kwaliteit is echt heel goed, moet niet veel onderdoen voor Konad vind ik persoonlijk.
     
    Ik was oorspronkelijk bij deze webshop uitgekomen omdat ik de nagellak zocht van Models Own, de kleur Slate Green. Daar heb ik 6,95,€ voor betaald, en normaal geef ik niet zoveel uit voor een flesje, maar ik had een kleuren swatch op internet gezien, en ik moest hem hebben gewoon. Ik heb deze nagellak op één nagel uitgetest, en het is echt een mooi groen. Er volgt later wel nog mooie nailart met deze kleur, en een uitgebreide kleuren swatch en review.



    Ik had ook nog witte stempellak nodig, en normaal koop ik altijd die van Konad, want die doet wat het moet. Maar ik vond op deze webshop enkel stempel lak van het merk Mash. Er volgt ook nog een uitgebreide review over deze stempellak later, maar mijn eerste bevindingen zijn echt niet positief, ik koop deze stempellak waarschijnlijk nooit meer. En de prijs was 4,95€, hetzelfde zoals voor de Konad stempellak.

    Dus van de producten ben ik van de helft tevreden. De verzendkosten naar België waren 8,95€, en dit vind ik niet goedkoop. Maar de verzending was wel heel vlug, ik had de zaterdag besteld, en de dinsdag kreeg ik de bestelling thuis, en dit in België.


    Categorie:Favoriete webshops
    Tags:Mash, Bundlle Monster, Models Own
    >> Reageer (0)
    19-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smart Nails Flower


    Eerst een basecoat. Dan heb ik een gele french tip gemaakt, maar aan de ene kant van de nagel is de tip wat langer gemaakt. De gele kleur is China Glaze Lemon Fizz. Nadat de tip droog is, nog een laag base-topcoat erover.
     
    Daarna heb ik op enkele nagels de smart nails stickers gebruikt. Ik heb die gekocht bij Ilona's Nails: http://www.ilonas-nails.nl/catalog/index.php?cPath=75&sort=2a&page=1
    Ik heb de stickers niet op elke nagel gebruikt, omdat ik dacht dat het misschien wat te druk zou zijn, plus ik wou een bijbehorende nailart doen op mijn teennagels, en had maar tien stickers in één pakje.
    Als je de smart nail stickers opkleeft, kleur je de bloem en steel in de gewenste kleur. Kleef de sticker eerst enkele keren op je hand, voor je die op de nagel gebruikt. Op die manier gaat er al wat lijm af, en beschadigt die uw gele tip niet met een teveel aan lijm die je er nog moeilijk vanaf krijgt zonder de rest te beschadigen. En nadat je de bloem ingekleurd hebt, laat die dan volledig opdrogen voor je de sticker eraf trekt.
    Op de andere nagels kun je nog een rond zilverkleurig steentje plaatsen.

    Of twee ronde steentjes. En dan alles afgewerkt met Seche Vite topcoat.

    De teentjes zijn ietsje anders, want een french tip op kleine teentjes is bijvoorbeeld al moeilijk, er is gewoon te weinig nagel om een mooi effect te hebben. Daarom pas ik de meeste nailarts ietsje aan voor op de tenen. Maar zoals je ziet passen vingers en tenen wel samen.
    Lekker zomers en fleurig...

      


    Categorie:Andere
    Tags:Smart Nails, Bloemen
    >> Reageer (0)
    18-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeelde nagels
    Mijn teen nagels waren een beetje vergeeld, waarschijnlijk door vaak nagellak te gebruiken. Of door een tijdje minder goede basecoat te gebruiken. Daarom heb ik ze vóór het lakken eens met citroen behandeld. Gewoon het sap van een verse citroen persen, en met een keukenpapier of iets dergelijks de nagels inwrijven met het citroensap. Als het kan, dit laten opdrogen in de zon, en nog enkele keren terug inwrijven met het sap, en weer laten opdrogen. Daarna de voeten goed gewassen, want het citroensap plakt enorm, en de nageltjes moeten goed proper zijn voor je begint met lakken.
    Het is niet dat het super werkt, maar toch denk ik dat de nagels wat afgebleekt zijn. Indien je last hebt van gele nagels aan de vingers, kun je ditzelfde principe toepassen. Van mij is er één bepaalde nagel die altijd wat geel is vergeleken bij de rest. Veel kans dat dit door het roken komt. Gewoon met het citroensap werd het niet echt bleker, dus ik heb dit enkele dagen na elkaar telkens weer opnieuw gedaan. Ik heb die nagel dan ook efkes gevijld aan de bovenkant, niet te hard, zodat de nagel niet te broos wordt, maar een beetje zodat hij iets poreuzer wordt. Op deze manier dringt het zuur van de citroen iets beter door, en dan werkt het bleken ook beter.



    Een tijd later had ik op internet nog een gelijkaardige methode gezien, dus ik wou die ook eens uitproberen. Zowel mijn teennagels als mijn vingernagels waren dof en wat vergeeld doordat ik een tijdje een slechte basecoat had gebruikt, die van Miss Sporty. Dus nog eens tijd om ze goed te verzorgen.
    Je neemt een potje of kommetje met lauw water, daar doe je wat citroensap bij en een beetje tandpasta. Je mengt dit met een simpel nagelborsteltje of een tandenborstel die je niet meer gebruikt, en doet wat van het mengsel op het borsteltje. Je wrijft dit op de nagels, laat het wat intrekken, doe het nog eens, dip je nagels eventjes in het kommetje, en afspoelen. Ik moet zeggen dat mijn nagels er inderdaad weer wat beter en gezonder uitzien, maar veel witter zijn ze niet geworden. Als je echt zichtbaar vergeelde nagels hebt, zullen ze niet perfect mooi wit worden, maar toch zie ik wat verbetering. Misschien als je het wekelijks doet, dan je dan wel een beter resultaat krijgt. Meer dan wekelijks zou ik het niet doen, want citroen droogt uw nagels en de nagelriem ook uit. Daarom is het ook belangrijk om na deze behandeling uw nagels met verzorgende olie in te wrijven. Je kunt daarvoor nagelriemolie gebruiken, maar andere hydraterende middelen zijn ook al goed denk ik, of een handcreme. Nadat de olie of crème wat heeft kunnen intrekken, heb ik mijn handen met zeep gewassen, en er een verzorgende basecoat van Rimmel 5 in 1 opgedaan. En zo zien mijn nagels er uit. (Klik op de foto's om die vergroot te zien)
      
    Zoals je ziet moet je geen wonderen verwachten, maar het is toch de moeite waard het eens te proberen. Ik zal het zeker nog doen, ik verkies zo'n natuurlijke middeltjes boven chemische bleekproducten die je in allerhande vormen hebt. Ik heb bv mijn ene meest gele rookvinger eens met bleekwater schoongemaakt, en ja het helpt beter dan met citroen, maar het resultaat blijft echt niet lang, en goed kan het niet zijn voor een mens.


    Categorie:Andere
    Tags:Vergeelde nagels, citroensap
    >> Reageer (0)


    English
    Archief per maand
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Links
  • Ilona's Nails
  • Nailsupplies.us
  • Nail budget store
  • CBC Beauty
  • Mardy Makeup Shop
  • Enchantra

  • Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    future
    www.bloggen.be/future

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs