Na de rookpluim en het hoge toerental van de vorige keer proberen we ons nu toe te leggen op het stabiel laten draaien van de motor. Helaas lijkt de carburator nog te lekken en de gaskabel begeeft het. De gaskabel knippen we gewoon af zodat we toch wat gas kunnen geven. De motor draait wel wel maar het is duidelijk dat we de carburator beter toch nog is reviseren.
Deze dag gaat verder als gisteren, de motor draait enkele seconden en valt dan stil. Het ontstekingspunt veranderen lijkt het probleem niet echt te verhelpen. We besluiten de luchtfilter terug te monteren maar daardoor lijkt hij minder zin te hebben om te starten. Een wanhoopspoging met dampstart doet wonderen, op dampstart blijft hij draaien... Conclusie: hij krijgt geen brandstof. Luchtfilter opnieuw demonteren en carburator terug reviseren. Uit de benzinekraan komt behoorlijk wat vuil. Met het geloof dat het deze keer wel gaat lukken monteren we het geheel terug. Zelf even bijtanken alvorens we de ziel uit ons lijf trappen... De eerste keer is meteen de goede keer!!! De motor, die na onze ervaring van gisteren met de kont naar buiten staat, komt tot leven en vult de straat met een ontzettende rookpluim. Voldaan en met een grijns van oor tot oor laten we het ding zijn gang gaan tot de buurvrouw in kamerjas komt vragen of het nog lang gaat duren want de kinderen worden wakker....