Op zaterdag kan ik het niet laten om al eens te kijken hoe de RX10 gedroogd is. In principe moet deze 48 uur uitharden en veel verder dan : "kijken mag aankomen niet" komen we niet vandaag. Kwestie van een goede voorbereiding halen we vandaag alvast een verse bak Stella tenslotte wens ik morgen vroeg te beginnen in de hoop zo veel mogelijk te monteren. Vandaag, zondag, sta ik al vroeg in de garage (10 uur; ja das vroeg!). Mijn idee is om de MZ van voor naar achter, van het voorwiel naar het achterwiel dus, te monteren. De vorderingen die daarbij gemaakt worden lopen trager dan verwacht. Vanaf 13 uur ongeveer komt de familie CC in verschillende stukken (voor sommigen helaas letterlijk) terug thuis. De privé-escorte (lees ambulance) arriveert met de gestukadoorde dochter en bijbehorende moeder rond 14 uur. Voor het ambulance-personeel ongetwijfeld de rit van hun leven en na de vakkundige uitleg van de dochter ingewijden van de familie. Een welkom thuis/anti stress diner besluit de dag.
Na 5 komt 10 (in de wereld van RX als we 7 overslaan)
Vandaag moet er eigenlijk maar 1 ding gebeuren...schilderen en nog is schilderen... Alle gedemonteerde onderdelen krijgen een laag RX10 vandaag, zelfs het deksel van de luchtfilter ontbreekt niet. Op het einde van de dag kan ik een eerste glimps opvangen van het uiteindelijke resultaat. It looks tough! B-) Als het weer nu een beetje meezit dan kan de verf uitharden en kunnen we zondag terug beginnen monteren. De bak Stella is, ondanks de afwezigheid van de heer CC, alvast droog.
Vandaag is weer een dag met een beperkte arbeidstijd. Ik kan mijn werk van gisteren bewonderen en demonteer de Mz tot bijna het naakte frame zodat ik het kan opschuren en morgen mee in de RX10 kan zitten. Ondertussen in Oostenrijk, beginnen de kinderen des huizes, in navolging van de heer CC, zelf met een vergelijkend warenonderzoek. In plaats van de lokale bieren (daar zijn ze immers nog te jong voor) "storten" ze zich op de wereld van de crash test dummies. De voornaamste conclusie is dat mensen wél in het gips moeten.
Vandaag ben ik al vroeg op post.(niet van mijn gewoonte) Er zijn toch nog wat kleinigheden die gedemonteerd en geschuurd moeten worden alvorens ik kan beginnen met de RX. Ik wil alles wat ik maar kan demonteren en schuren ineens meepakken zodat "af" ook werkelijk "af is. Ondertussen poog ik mijn medewerking te verlenen aan een handeltje in tv's maar de transporteur heeft daar een andere mening over. Vele van de kleine details en onderdelen kosten behoorlijk wat tijd en het is laat in de middag alvorens ik de borstel boven haal. Ondanks dat de RX5 nog niet droog en niet de afwerklaag is ben ik toch al blij met het resultaat. Ik ben, net als de bak Stella, goed opgeschoten.
Vandaag is de tijd om te werken beperkt. Ik schuur het achterwiel en mijn co-piloot mag de velg weer polijsten. Tussendoor even bellen naar Oostenrijk om wat praktische en/of technische vragen te stellen. Vreemd genoeg krijg ik de heer CC bijna altijd meteen aan de lijn die, zo blijkt na een paar telefoontjes, op een terrasje een vergelijkend warenonderzoek van de Oostenrijkse bieren aan het "carven" is. Morgen gewoon wat details schuren en dan kan ik RX5 aanbrengen. Het ziet er naar uit dat we het eerste deel van de planning halen.
De eerste sleuteldag, gisteren, heeft een boost gegeven. Vandaag demonteren en schuren we er vol goede moed op los nadat uiteraard de voorraad Stella aangevuld is. Min of meer maak ik zelfs een planning op voor deze week. Morgen zal ik niet veel kunnen doen maar als ik vandaag goed doorwerk kan ik woensdag de onderdelen in RX5 zetten. Tegen het eind van de de dag is de MZ alweer behoorlijk ontmanteld.