Deze dag starten we met het geloof dat we vandaag wat uitlaatdampen kunnen opsnuiven. We vermoeden dat de nog loshangende koplamp en verschillende niet goed geïsoleerde contacten de oorzaak van de kortsluiting zijn en verhelpen eerst dit probleem. De zekeringen houden het dit keer en er is zelfs een goede ontsteking aanwezig maar na enkele keren trappen wil de Mz toch niet starten. We halen de luchtfilter en de carburator er dus maar af en vervangen dan maar meteen de gas en choke kabel. Vol goede moed monteren we de carburator terug en proberen opnieuw...niets... maar toch een geluid dat aangeeft dat de Mz wel wil. Met het gebruik van "dampstart" krijgen we het ding enkele seconden aan de praat. Wat een overwinning!!! We slagen er in dit een paar keer te herhalen en vullen de garage met rook wat tot grote voldoening leidt. Even tijd om bij te tanken dus en de rook wat te laten optrekken. Na dit intermezzo proberen we opnieuw maar hij doet het telkens maar een paar seconden. Misschien krijgen we hem met duwen wel weg maar helaas houden we dit, ondanks de lol, niet lang vol. We're goddamn close!!!!
Na wat opzoek werk omtrent het afstellen van de ontsteking en de aanschaf van voldoende zekeringen proberen we opnieuw. Helaas krijg ik weer te maken met kortsluitingen en na wat moedeloos met de handen in de zakken te staan besluit ik er voor vandaag de brui aan te geven. 't wordt even tijd om mijn batterij op te laden en verse moed bijeen te rapen.