Mz 250 restauratie
pruttelen zal hij
Inhoud blog
  • Wat een smurrie
  • waar een mens van droomt
  • Ik ben het spuugzat
  • De veestapel van Dallas
  • Af en toe een reutel en een puf
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    17-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toys for boys.
    Ondanks de lichte teleurstelling van vorige zondag hebben we deze week vooral onthouden dat de MZ stabiel draaide en ben ik gisteren onderdelen gaan halen voor de MZ. Vol trots bekijken CC en ik de doos met onderdelen, Sinterklaas was vroeg dit jaar )) Heel veel tijd heb ik niet vandaag maar toch gaan we aan de slag en demonteren we het stuur en  het instrumentenpaneel. Het stuur wordt grondig gepoetst en we kunnen enkele nieuwe spullen reeds monteren. (Let vooral op de stijlvolle pleister die door naar olie ruikende mensen wordt gebruikt om verwondingen te behandelen)






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    17-10-2010, 00:00 geschreven door Igordiver  
    10-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Is de luchtfilter zijn fout...
    Vandaag beginnen we vol goede moed. Het id is om de carburator terug te monteren waarna we kunnen zien of de Mz stabiel wil draaien.
    Als dat allemaal een beetje zou willen meezitten kunnen we de luchtfilter terug monteren en aan de remmen beginnen wat er toe zou moeten lijden dat ik op het einde van de dag een shopping lijstje kan samen stellen en we de volgende keer aan het bollen zijn...Mannen maken plannen...
    De carburator is snel gemonteerd en we slagen er in ,ondanks de "custom" gaskabel, om  de Mz te starten en  stabiel te laten draaien. ) Alreit!!! We monteren de luchtfilter terug en zijn benieuwd naar hoe hij nu zal klinken... 
    Niks, nul,nada.. WTF?!
    We trappen de ziel en de Stella uit ons lijf maar hij wil niet meer pruttelen. Het is de derde keer ongeveer dat we de luchtfilter hebben gemonteerd en telkens heeft dat een nefaste invloed op de ontsteking, die is er namelijk niet meer... Contactpunten worden weer gereviseerd en afgesteld maar verder dan een zwak vonkske aan de contactpunten komen we niet. Hij draaide tot we de luchtfilter monteerden dus besluiten we die er maar weer af te halen en te zien of we mogelijk tijdens de montage ergens een draadje hebben geraakt. Niks te vinden helaas. De "anti-frustratie stella" is geboren.
    De "eureka erlebenis" komt als we de bougie tegen het chasis houden om te zien of we daar toevallig iets van een vonk krijgen. Vonken wel maar niet tussen de contactpunten, wel tussen de bougie en het chasis. Laten we die is vervangen.... Oef...
    Aangezien de Stella op is en "la cuisine du maison" meerdere sterren heeft hangen we de sleutels maar aan de haak...

    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=s0MsHTEMoAM   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    10-10-2010, 00:00 geschreven door Igordiver  
    03-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smoren en lekken.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de rookpluim en het hoge toerental van de vorige keer proberen we ons nu toe te leggen op het stabiel laten draaien van de motor. Helaas lijkt de carburator nog te lekken en de gaskabel begeeft het. De gaskabel knippen we gewoon af zodat we toch wat gas kunnen geven. De motor draait wel wel maar het is duidelijk dat we de carburator beter toch nog is reviseren.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    03-10-2010, 00:00 geschreven door Igordiver  
    27-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smoor in de straat !!!
    Deze dag gaat verder als gisteren, de motor draait enkele seconden en valt dan stil. Het ontstekingspunt veranderen lijkt het probleem niet echt te verhelpen. We besluiten de luchtfilter terug te monteren maar daardoor lijkt hij minder zin te hebben om te starten. Een wanhoopspoging met dampstart doet wonderen, op dampstart blijft hij draaien... Conclusie: hij krijgt geen brandstof. Luchtfilter opnieuw demonteren en carburator terug reviseren. Uit de benzinekraan komt behoorlijk wat vuil. Met het geloof dat het deze keer wel gaat lukken monteren we het geheel terug.
    Zelf even bijtanken alvorens we de ziel uit ons lijf trappen... De eerste keer is meteen de goede keer!!! De motor, die na onze ervaring van gisteren met de kont naar buiten staat, komt tot leven en vult de straat met een ontzettende rookpluim. Voldaan en met een grijns van oor tot oor laten we het ding zijn gang gaan tot de buurvrouw in kamerjas komt vragen of het nog lang gaat duren want de kinderen worden wakker....


    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=M_TU6Ejvvcg   
    http://www.youtube.com/watch?v=_5D1ptjgrTE   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    27-09-2010, 00:00 geschreven door Igordiver  
    26-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rook in de garage !!!
    Deze dag starten we met het geloof dat we vandaag wat uitlaatdampen kunnen opsnuiven.
    We vermoeden dat de nog loshangende koplamp en verschillende niet goed geïsoleerde contacten de oorzaak van de kortsluiting zijn en verhelpen eerst dit probleem. De zekeringen houden het dit keer en er is zelfs een goede ontsteking aanwezig maar na enkele keren trappen wil de Mz toch niet starten.
    We halen de luchtfilter en de carburator er dus maar af en vervangen dan maar meteen de gas en choke kabel. Vol goede moed monteren we de carburator terug en proberen opnieuw...niets... maar toch een geluid dat aangeeft dat de Mz wel wil. Met het gebruik van "dampstart" krijgen we het ding enkele seconden aan de praat. Wat een overwinning!!!
    We slagen er in dit een paar keer te herhalen en vullen de garage met rook wat tot grote voldoening leidt. Even tijd om bij te tanken dus en de rook wat te laten optrekken. 
    Na dit intermezzo proberen we opnieuw maar hij doet het telkens maar een paar seconden. Misschien krijgen we hem met duwen wel weg maar helaas houden we dit, ondanks de lol, niet lang vol.
    We're goddamn close!!!!










    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    26-09-2010, 00:00 geschreven door Igordiver  
    20-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De lamp gaat terug uit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na wat opzoek werk omtrent het afstellen van de ontsteking en de aanschaf van voldoende zekeringen proberen we opnieuw. Helaas krijg ik weer te maken met kortsluitingen en na wat moedeloos met de handen in de zakken te staan besluit ik er voor vandaag de brui aan te geven. 't wordt even tijd om mijn batterij op te laden en verse moed bijeen te rapen.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    20-09-2010, 00:00 geschreven door Igordiver  
    19-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'T zit in de kleine dingen (om de lamp te doen branden)
    Nu we vaststellen dat de tweede bak Stella ver gevorderd is maar de vooruitgang in elektriciteit/ontsteking niet, komt CC met het plan om alle "neuters" los te maken en die 1 voor 1 terug aan te sluiten teneinde zo de "revolterende" kring te ontdekken. Deze ingenieuze ingeving boekt al snel resultaat. De rectifier blijkt kort te liggen. Als we de rode en bruine draad die aan dit kleinood bevestigd zijn omdraaien lijkt het probleem verholpen wat er ons toe brengt om de aansluitingen aan de batterij nog is goed te bekijken. De oplossing blijkt daar te zitten maar ik wens hier het vijfde amendement in te roepen, kortom de lamp brand (net op tijd want de stella is bijna op.zie foto) maar helaas is er van ontsteking nog geen sprake.







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-09-2010, 00:00 geschreven door Igordiver  
    Archief per week
  • 06/08-12/08 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 17/10-23/10 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs