Deze dag beginnen we de donormotor te demonteren teneinde wat plaats vrij te maken en een overzicht te krijgen welke onderdelen we in combinatie met de meccano-doos allemaal hebben. Ons benzineprobleem is nog niet opgelost maar gelukkig is er de attente mevr. CC/KD die ons een bakske stella bezorgd en met gesmeerde kelen loopt alles nu eenmaal wat vlotter. We monteren de batterij in de Mz en hopen een poging te wagen met het starten, verder dan een gesprongen zekering komen we helaas niet wat er in resulteert dat aan het einde van de dag ons benzineverbruik hoger ligt dan dat van de MZ.
De dag na de aankomst besteden we aan het shoppen. Blijkbaar zijn bijhuizen niet waar ze voor bedoeld zijn of zijn ze zelfs helemaal niet wat ze zijn of zijn ze niet wat we denken dat ze zijn maar een mens moet volharden want zonder blauw papier kan er niet begonnen worden volgens CC. Even langs de batterijshop zodat er alvast stroom aanwezig is en langs het tankstation om is proberen te starten, helaas vergeten we van ons zelf te voorzien van de nodige benzine.
Aangezien we a) iets zochten om comfortabeler mee te toeren dan de Triumph Daytona 600 en b) eigenlijk zin hadden om iets te restaureren maar c) daar geen ervaring mee hebben werd er gedacht aan een Mz. Toeval wil dat op het moment van dit id er op het moment 1 te vinden is die me bevalt. Het zijn er zelfs 2, waarvan 1 geschikt om op te lappen en een tweede als donormotor. Na wat over en weer mailen toch maar is gaan bekijken met de specialist ter zake de illustere heer CC. Deze laatstgenoemde geeft zijn zege, " Das gelijk ne Camino, da krijgen we altijd aan de praat..." Er blijkt zelfs een meccano-doos bij te zitten o-o Ergo "Centen betalen,Mz halen"
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen) Tags:Hij is er