MGA
Inhoud blog
  • starten
  • Starten
  • Starten
  • Uitlaat
  • Versnellingsbak

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    15-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herstelling
    De eerste vierkant dwarsbalk, geen herstellen meer aan, dus een nieuwe fabriceren. Alle hoekprofieltjes waar de houten platen op gemonteerd zijn zijn zo goed als verdwenen, dus nieuwe maken. De beide hoofdbalken zijn doorgeroest langs de binnenzijde. MG wist waarschijnlijk dat dit zwakke punten zijn, want je kunt al deze dingen als spare parts kopen. Maar zo werk ik niet, hetgeen ik zelf kan maken maak ik zelf... Kost wel wat tijd maar da's de kwestie niet. Een plooibankje had ik eerder al gekocht, en strek en stuik pers is aangeschaft. Ik heb de beschikbare onderdelen als eens gezien, pasvorm is maar zo, als je ze zelf maakt kun je ze passend maken.





    15-09-2014, 22:19 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chassis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na zelf zoveel mogelijk gezandstraald te hebben, nat geprobeerd, droog geprobeerd, hebben we de slechte delen in kaart kunnen brengen.
    Amaai, da ziet er niet goed uit. De auto heeft een houten bodem, schutbord vooraan en achteraan zijn ook in hout. Overal waar hout is, was, is 't metaal verrot, zelf door de hoofdbalken doorgeroest.
    Ik zocht een auto met werk aan, wel ik heb er één met werk aan. Maar geen paniek, we beginnen eraan...

    15-09-2014, 21:30 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    14-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Demontage
    De bedoeling is om na restauratie een goede, betrouwbare auto over te houden. Tja, 't is een Engelse, dus betrouwbaar is relatief. Maar we gaan ervoor en de A wordt volledig gedemonteerd. Tot we... bijna... niks meer over hebben.





    14-09-2014, 02:04 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Garage?
    Een auto exta op den hof is één, hem droog stallen is twee. Dus eerst onderdak maken, en plaats maken voor de B. OK, je kunt een restauratie starten maar er moet wel plaats zijn.
    - carport voor de MGA (voorlopig toch)
    - plaatsje voor de MGB, deze moet uit de atelier om plaats te maken voor de A. Dus maar een vier-palen brug gezet in de garage.




    14-09-2014, 01:54 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom een MGA?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Enkele jaren terug nodigde een vriend me uit om met zijn MGB naar de Cotswold te rijden. Ik was meteen verkocht. Kort nadien kocht ik mezelf een 'schroot' MGB van '70 waar ik enkele maanden later mee naar Schotland gebold ben. Intussen staan Ierland, Wales, Normandië en Elzas op zijn palmares + vele 'miles' in de streek. Echter, bij BBC cars, waar ik de B heb gekocht stonden ook enkele A-kes, en voor mij zijn dit de mooiste MG-kes ooit gemaakt. Het idee wilde maar niet wijken, dus zocht ik mij ook een A. Mocht eentje zijn met werk aan, ik mag mij ook amuseren... Ik heb er eentje gevonden voor een aanvaardbare prijs in... New York. Veel foto's op het net, maar ik wist absoluut niet waar je op moest letten. Ik heb toch de knoop doorgehakt en hem gekocht. Ik zocht een oldtimer met werk aan, wel ik heb er eentje met WERK aan... Dit kan je mee volgen op deze blog

    14-09-2014, 01:21 geschreven door MG A  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (9 Stemmen)
    Archief per week
  • 31/10-06/11 2016
  • 06/04-12/04 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs