Deze morgen werkte ik mijn vogel nog af met een extra laagje vernis.
In de namiddag kwam ik op het lumineuze idee om een kleine wasmachine te maken om tijdens de workshops de gemaakte kledingstukken uit klei erin te plaatsen. Zo kunnen de leerlingen ook verwoorden hoe de kleren ten op zichte van elkaar in de wasmachine voorkomen (bovenaan, onderaan, links, rechts, achteraan, vooraan...). Ze omschrijven welke plaats ze innemen in de ruimte.
Ik zocht ook in mijn bibliotheekje thuis naar prentenboeken waar duidelijk ruimte in voor komt. (Eerlijk gezegd niet zo moeilijk want in praktisch elk prentenboek proberen ze ruimte te creƫren op hun blad.)
Ik overliep nog eens mijn workshop en herhaalde nog enkele keren de voorstelling door mijn hoofd... en besloot dat ik voor vandaag niks meer kon doen...
Deze middag spraken we af om onze voorstelling nog eens te repeteren vooraleer onze docenten en enkele medestudenten kwamen kijken. We maakten ook onze reuze wasmachine af met spanbandjes en sneden er ook de overbodige stukken karton af. Het ziet er al een stuk properder uit nu. Joke en ik oefenden ook nog eens ons ritmisch stukje met de moersleutels, zo konden we eens zien of het nu een ander effect heeft.
Eerst keken we met z'n allen naar de voorstelling van de groep die rond lijn werkt. Daar was zeer duidelijk de bouwsteen 'lijn' aanwezig. Er zaten hele toffe dingen in, waar ikzelf nooit aan zou gedacht hebben.Vervolgens was onze groep (ruimte) aan de beurt, ik was stiekem wel wat zenuwachtig, maar eenmaal ik bezig was, was ik verdiept in mijn rol, en ging alles vrij vlotjes... Ook de commentaren van de docentenen medestudenten waren vrij positief. Hopelijk zal dat maandag ook het geval zijn.
Deze middag kwamen we opnieuw samen in D3, daar deden we een generale repetitie voor onze docent meneer Dewitte. Dit was wel handig, zo wisten we waar we nog meer moesten op letten. Ik moet er bijvoorbeeld voor zorgen dat ik niet te snel praat en meer met gebaren werk. Ook bij het dansje 'Pak hem dan' mogen we niet te sensueel dansen . We merkten ook zo dat we nog een aantal dingen vergeten zijn; schriftje, rood lint, moersleutels...
's Avonds ging ik nog op zoek naar moersleutels, rode riem,... en verstevigde ik mijn kostuum nog eens, wat de jeansbroek had het weer wat laten afweten tijdens de voorstelling. Normaal gezien zou hij nu niet meer mogen scheuren.
's Avonds verniste ik mijn vogel voor de kijkkast ook nog eens.
Deze morgen hadden we les van meneer Crul, daarin leerden we het belang van cultuureducatie op de lagere school. Ik zelf kreeg meer inzicht tussen het verschil muzische vorming - kunsteducatie - cultuureducatie. Ik zag hoe je te werk kan gaan op de basisschool en vond het opnieuw een verrijking.
Na de les wachtten we de vader van Alexander op die met de auto naar de KHBO kwam, met daarin de buizen voor de constructie van onze wasmachine en het fameuze apenpak. Vervolgens gingen Steffi en ik op zoek naar een witte doos voor de kleine wasmachine. Die vonden we gelukkig! We gingen meteen aan de slag; Steffi, Joke en Alexander staken de constructie van de wasmacine in elkaar (wat gepuzzel, maar gelukkig had Alexander zijn plannetje bij ). Terwijl zorgde ik dat de witte doos werd omgetoverd tot een kleine wasmachine.
In de namiddag spraken we opnieuw af en repeteerden we onze voorstelling nog eens helemaal. Zo kwamen we ook tot het besluit dat we nog enkele zaken vergeten waren van materiaal; bijvoorbeeld veel kledij die weg mag, gereedschap, rood lint, bellenblazer, geel T-shirt...
's Avonds ben ik nog naar de winkel gegaan om een bellenblazer te kopen en heb ik mijn kast opgeruimd, dat leverde mij een volledige zak kleren op die weg mogen. Ook vond ik nog een geel T-shirt die Joke kan aandoen op de voorstelling.
Deze morgen hadden we atelier beeld. Ik had thuis foto's genomen van mijn vogel, zodat ik die niet hoefde mee te nemen naar school, want ik moet hem enkel nog vernissen. Ik had wel witte verf mee om het mandje van mijn luchtballon een wit laagje te geven.
Verder kon ik niet zoveel doen, daarom tekende ik mijn plan uit van hoe ik mijn kijkkast er wil laten uitzien. Dit besprak ik met onze docente, mevrouw Vanhaelewyn. Ik mocht ook nog een zeer interessant boek inkijken, waar ik heel erg mooie dingen zag, maar die me niet echt toepasbaar leken op mijn kijkkast.
In de namiddag zagen we bij meneer Crul interessante websites, boeken, handleidingen... Ik heb heel toffe dingen gezien in de boeken van 'Max', dit zijn zeker boeken die ik later ook wel zou gebruiken voor mijn beeldlessen! Ook heb ik de handleiding van Mikado bekeken en zag dat daar heel leuke lessen in stonden!
Deze middag kwamen we samen met onze kostuums en oefenden we onze voorstelling nog eens, we oefenden de dansjes nog eens enkele keren en het lukt al aardig!
Ook keken we eens voor het ritmisch stukje, bij Joke lukt dit al aardig, bij mij daarentegen lukt het wat moeizaam, maar ik blijf oefenen! Hopelijk komt het dan goed .