Twee weken hebben we geleerd over kippen, konijnen en
eitjes. Op maandag van de eerste week hebben we eerst onze seizoensboom
aangepast. Hanne was het kindje van de dag, dus ze had veel werk. De
sneeuwvlokjes werden vervangen door groene blaadjes en er kwam ook een nestje
in de boom. Ook het zonnetje kwam de laatste dagen meer piepen en dat merkten
de kinderen ook het was Lente geworden! De eerste dag gingen we al op stap. We
gingen samen met de klas van juf Marleen enkele dieren bekijken in de buurt. En
in de namiddag werden al onze grassprietjes omgetoverd tot kippetjes. We hadden
ook een kip op bezoek en deden de kippendans waarbij we een eitje probeerde te
leggen. Die namiddag was het dus geen gebabbel maar gekakel in de klas. De
volgende dag hebben we veel geleerd over eitjes. Wie legt een eitje, de kip of
de haan? En hoe groeien kuikentjes eigenlijk? In onze school konden we dit ook
echt zien gebeuren van dichtbij want we hadden een broedkas in de gang staan. Het
waren wondermooie momenten als je samen met de hele klas naar een eitje zit te
kijken dat breekt. Op woensdag was haan Hector op bezoek in de kleuterschool. Dit
is een opvallende en irritante haan die enkel zichzelf belangrijk en mooi vindt.
De kippen van de poppenkast werden er gek van en besloten te verhuizen. Alle
eitjes werden zorgvuldig in een valiesje gestopt en de kruiwagen kon perfect
voor taxi dienen. Het ging van kwaad naar erger op de boerderij. Alle dieren
kregen ruzie met Hector dat zijn hele staart zelfs gepluimd werd en de poes
zelfs even voor haan speelde. Tot Jan zei dat dit niet meer kon. Gelukkig is
alles weer goed gekomen en verloopt nu alles weer rustig op de boerderij van de
poppenkast. Die dag hebben we ook onze paasboom in de klas gezet. Op donderdag
werd er een grote paasboom versierd in de zaal, want daar zouden we elke
ochtend samen komen voor een verhaal om zo samen naar Pasen toe te leven. Die
dag hadden we niet Hector op bezoek maar woonde er een echt konijn in onze
klas. De kinderen hebben het konijn goed verzorgd en vertroeteld maar ze vonden
hem best wel een morspot. Ook Rikki het konijn van Guido Van Genechten kwam
vaak ter sprake deze twee weken. Rikki heeft één recht oor en één slap oortje.
De andere konijntjes lachten hem uit omdat hij anders was. Maar iedereen is
toch anders! Om dit na te gaan, bekeken we samen allerlei fotos van verschillende
mensen. Iedereen is anders, maar iedereen mag zijn zoals hij is, was ons
besluit! Aan andere bevolkingen die het niet zo welstellend hebben, daar hebben
we ook even bij stilgestaan op onze sobere dag. Heel wat gesprekstof kwam los
bij het tonen van fotos waarop kinderen speelden met potjes i.p.v. mooie autos
of blokken, en waarop kinderen samen uit één groot bord rijst aten, Samen
hebben we dan deze dag eens geen lekkere dingen uit onze boekentas gehaald en
ook bij het middagmaal bleef onze brooddoos dicht. We aten allemaal een beetje
brood met een beker lekkere verse soep. Tijdens de andere dagen leerden we veel
over eitjes, we kookten eitjes, knipten eitjes, sorteerden eitjes, speelden
paashaas in de klas, En ook een grote bewegingsomloop werd gedaan met eitjes
die we moesten brengen van de éne naar de andere mand. Dit deden we in 4
verschillende ploegen, het was best spannend wie de meeste eitjes kon
verzamelen in een bepaalde tijd. Ook hebben we geleerd rond de vorm ovaal en zochten
we allemaal eivormen in de klas. Een leuk boekje dat hier bij paste en waarbij
we hard gelachen hebben is Het mooiste ei van de wereld van Helme Heine. Maar omdat we over al die eitjes
leerden, kregen we natuurlijk wel zin in chocola. Dus zijn we ons gaan
verlekkeren aan de paasvitrine van de bakkerij en in de Delhaize. We hebben deze
week ook hard geknutseld! Mooie kippen in kleurrijke nesten gingen naar huis op
vrijdag. En in die nest lag iets want de paasklokken waren langs geweest!
Gelukkig was de paashaas niet ziek, zoals we in een verhaal hoorden. Dan kwam
de paasbeer in de plaats van de paashaas. Het was toch even spannend in de klas
wat er zou gebeuren moest de paashaas ziek zijn. Gelukkig hebben we de klokken
nog hé! Veel zoek- en smulplezier in de vakantie! Geniet ervan!
Het
was speeltijd en ik had bewaking. Seppe Symons kwam plots naar mij toe gelopen met een
ongeruste blik Juf kom kijken, daar is een slang!. Ik kwam vol verbazing
kijken en zag hoe een dikke regenworm verder kroop over de stenen van de
speelplaats.
We vierden Ilke haar verjaardag. Ik nam een alcoholstift en schreef op haar kroon
Hiep hiep hoera Ilke!. Toen zei Jasper Juf, thuis hebben wij ook zon
colastift.
We
hebben laatst geleerd hoe ridders de jonkvrouwen een kus gaven. Je moest dan op
één knie gaan zitten en op haar hand een hoffelijk zoentje geven. Aan het einde
van een schooldag moest ik nog snel wat gaan halen in de klas. Alle kinderen
waren hun jas aan het aandoen. Arno kwam in volle paniek achter mij aangehold.
Hij dacht dat ik niet terug zou komen en riep nog snel Wacht een snelle
ridderzoen! waarbij hij mijn nek naar beneden trok en een dikke zoen op mijn
wang gaf.
Tijdens ons gesprek over dood zijn vroeg ik aan de kinderen
wanneer je dood ging. Kato zei Als je heel oud bent. Waarop ik vroeg Maar zo
plots, zo ineens?. Nee het besluit was als je 1000 jaar werd. Ik vertelde dan
dat je vaak niet ouder wordt dan 100 jaar en dat is al heel veel. Dus we
zochten naar een oplossing waarom die oude mensen eigenlijk sterven. Eyleen
ging rechtstaan en hield haar hand tegen de grond en dan tot helemaal boven
haar hoofd, zover ze kon en zei Als die oude mensen zoveel koorts hebben.
Bij het gesprek wat is dood zijn?, begrepen we het soms
niet helemaal. Arno vertelde over de vissen in de vijver van opa. Ze waren
opgegeten door de reiger. Na lang discussiëren besloten we toch dat de vissen
dood waren. Want wie dood is beweegt niet meer en ademt niet meer. En Arno
dacht inderdaad dat de vissen dit nu niet meer konden. Dus zowel bij mensen als bij dieren is dit
hetzelfde. Om nu te weten of we het helemaal begrepen hadden vroeg ik voor de
zekerheid nog een keer Wanneer ben je dood? waarop Kato heel luid en met veel
zekerheid zei Als je opgegeten wordt!. Ja daar gingen we dus opnieuw (heb
even verduidelijkt dat wij dus niet opgegeten worden)
We speelden het spelletje Alle vogels vliegen. Hierbij was
het de bedoeling dat wanneer er een dier werd genoemd dat vloog, je een
vliegbeweging met je armen deed. Maar pas op, er kunnen ook dieren aan bod komen
die helemaal niet vliegen. Na dit spel werd er nog wat nagepraat tussen de
kleuters terwijl ze hun jas aandeden. Ik hoorde dat ze een discussie hadden.
Er kwamen enkelen zeggen Juf, een neushoorn kan toch niet vliegen! en Hanne
Huygh kwam snel aangelopen en zei Ja maar ik zeg geen neushoorn, maar een
neushoornvogel. Slimme Hanne dacht ik. Maar om helemaal uit te leggen aan de
anderen dat een neushoornvogel wel bestaat was net iets te ingewikkeld met deze
hevige discussie. Ze vonden het maar raar een neushoorn die toch een vogel is.
We doken
deze week elke dag in een nieuw verhaal samen met Kikker van Max Velthuijs.
Maandag was dit Kikker is Kikker. Dit verhaal gaat over Kikker die naar zijn
spiegelbeeld op het water kijkt. Hij vindt zichzelf geweldig! Hij kan goed
zwemmen, goed kwaken, is groen wat net toevallig ook zijn lievelingskleur is,
Tot Eend dit hoort. Eend kan goed vliegen en dat kan Kikker niet. Rat kan goed
timmeren, dat probeert Kikker zelfs niet. Varkentje kan goed taarten bakken wat
al helemaal mislukt bij Kikker. En Haas kan goed lezen waar Kikker niets van
snapt. Hij is een kikker van niks! Toch verteld Haas dat iedereen anders is
maar dat ze Kikker heel graag zien hoe hij is! Die woorden betekenen voor
Kikker heel veel! Hij is wel oké zoals hij is Kikker is Kikker!
Bij dit
verhaal stelden we onszelf allemaal voor en vertelden we waar we heel goed in zijn! Zo werden er heel wat dansjes gedaan in de kring, liedjes gezongen,
getuimeld, gesprongen, Het origineelste
antwoord vonden we allemaal toch wel dat van Stijn. Hij zei Stijn is Stijn en
Stijn is heel goed in toen nam hij een aanloopje en liet hij zich vallen. Hij
stond op en zei vallen!. Hiermee moesten we allemaal heel erg lachen ook
Stijn vond dit geweldig!
Omdat wij
ook Kikker geweldig vonden probeerden we hem allemaal te schilderen zonder
begeleiding. Voor de éne was dit al wat moeilijker dan voor de andere, maar het
zijn allemaal kunstwerken. We leerden die dag ook hoe kikkertjes van dril tot
kikker opgroeien. En we hebben dit ook zelf eens uitgebeeld en sprongen als
kikkers in het rond. Omdat we zo goed konden rondspringen deden we de
kikkerdans i.p.v. de stoelendans. Elke kikker kreeg een lelieblad i.p.v. een
stoel. Dit was een spannend spel! Al spelend leerden we dan ook tegelijkertijd
het liedje De kikkertjes.
Maar deze
maandag was onze zaal ook helemaal omgetoverd tot een theater. Elke klas mocht
genieten van een prachtig stukje toneel. Wij genoten van het verhaal Oma
geluk en dansten de ollie bollie shake!
Dinsdag genoten
we van het verhaal Kikker en het vogeltje. In dit verhaal vindt Kikker een
vogeltje dat kapot is. De éne vriend van Kikker zegt dat hij slaapt en de
andere weet het niet zo goed. Tot Haas met zijn wijze woorden verteld dat het
vogeltje dood is. Samen begraven ze het vogeltje met mooie bloemetjes en een
steen. Daarna horen ze weer een vogel zijn allermooiste lied zingen. Niets is
mooier dan het leven!
Na dit
verhaal kwamen er heel wat vragen los: Wat is dood zijn?, Gaan wij ook dood?,
Is er al eens iemand gestorven die je kent?, Voor sommigen was dit nog een ver
van mijn bed show, terwijl het voor anderen eerder een opluchting was om er
eens over te vertellen. Zo luisterden we aandachtig naar het verhaal van Amelie
die vertelde over Tobias de poes die nu in de poezenhemel woont. Dan waren er
weer andere vragen: Wat is een hemel?, En wat is dan een poezenhemel?, Bij het verhaal van Arno die vertelde dat de
vissen van opa waren opgegeten door de reiger was iedereen het er niet over
eens dat de vissen nu wel zeker dood waren. Toch na lang uitzoeken zijn ze dood
en daarom is opa ook verdrietig. Veel mensen zijn verdrietig als er iemand
sterft. Dat was Ilke ook toen haar vogeltje Jefke stierf. Ik vertelde dat
mensen of diertjes die er niet meer zijn toch nog naar ons kunnen luisteren. Je
mist ze wel, maar ergens in je hart zullen ze er altijd zijn. Daarom besloten
we een Ik mis je-kadertje te maken. In dit kadertje zouden we dan een foto
kunnen steken van iemand die we missen.
Samen zijn
we opzoek gegaan naar steentjes om ons kadertje mee te versieren. En we hebben
het dan ook eventjes heel stil gemaakt om te luisteren naar de vogels die zon
mooie liedjes kunnen zingen.
Onze
kadertjes maken was heel leuk. Echt experimenteren! We smeerden onze kadertjes
in met zand en lijm: net cement. En daarna kleefden we hierin allerlei
steentjes wat een heel mooi resultaat gaf. Tijdens dit maken van de kadertjes
vertelden de kleuters aan elkaar welke foto ze er zouden instoppen. Sommigen
willen ook gewoon een prentje van het vogeltje van het Kikker erin stoppen.
We hebben
die dag ook spelend uitgebeeld hoe een vogeltje van een eitje tot vogel groeit
en leerden de vogeltjesdans. Ook een leuk reactiespelletje speelden we waarbij
je soms echt gefopt kon worden. We vlogen met onze armen in de lucht als we
zeiden Alle vogels vliegen, alle reigers vliegen, alle eenden vliegen, maar
pas op dat je niet vliegt als er iemand zegt Alle apen vliegen, alle olifanten
vliegen, .
Op woensdag
stond er een groot springkasteel in de zaal. Dit stond klaar voor de opendeurdag
voor nieuwe kleuters in de namiddag. Iets beters kon gewoonweg niet in dit
thema passen. Springen als kikkers werd met veel plezier gedaan!
Omdat we
deze week de boeken wat in de belangstelling willen zetten leerden we ook wat
er wel/niet in een bibliotheek mag. Veel kindjes van de klas gaan naar de bieb
en vinden dit ook een fijne ervaring.
Op donderdag
en vrijdag was ik er spijtig genoeg zelf niet. Juf Brigitte nam mijn klas over.
Ze werkten rond Kikker is verliefd en maakten tekeningen voor de kikkerklas.
Ook de kikkertjes hadden dit gedaan voor onze klas. Ze genoten natuurlijk ook
van het lekkere weer en deden een schattenjacht op vrijdag. Want dan ging het
over Kikker vindt een schat.
Omdat ik er
de laatste twee dagen niet was, zullen de liedjes en versjes boekjes ook een
weekje vertraging hebben. En je zal merken dat er ook wat minder fotos bij dit
verslag staan deze keer. Hopelijk kan ik de volgende week weer fit en gezond
starten met mijn grassprietjes want ik heb ze toch wel gemis hoor.
Ik moet iets heel dringend zeggen tegen de koning en koningin!
Tijdens het bezoek van de koning en koningin van Dominoland
stelden ze zich eerst even voor aan de kinderen. Ze vertelden dat ze heel wat
zonen en dochters hadden en noemden de hele rij namen op: Annelies, Aurore,
Stefan, Dit waren allemaal prachtige
prinsen en prinsessen. Spijtig genoeg konden ze er vandaag niet bij zijn. Hanne
Goossens wou al de hele tijd iets zeggen. Toen het pauze was vroeg ze op het toilet Juf, ik moet echt
iets zeggen tegen de koning en koningin. Mag dat? Vol verwondering keek ik
naar Hanne, een beetje benieuwd wat er zo dringend was. Ze kon echt niet
wachten tot het tweede deel van het feest, dus ging ik de koning en koningin
opzoeken met haar in het leerkrachtenlokaal. Daar genoten ze van een tasje
koffie. Hanne kroop een beetje achter mijn rug, maar toen ik zei Deze kleine
jonkvrouw wil jullie graag iets vertellen. kroop ze achter mijn rug vandaan en
zei ze Mijn papa heet ook Stefan!
Maandag 08 maart zagen we een rode loper liggen voor onze
klasdeur. Onze afspraak was meteen dat als we op de rode loper liepen we
onmiddellijk stoere ridders en mooie jonkvrouwen werden. Iedereen liep netjes
en hoffelijk achter elkaar en we doken meteen in het nieuwe thema. Vanaf nu
deed het kindje van de dag de deur van onze kasteel-klas met een grote gouden
sleutel krik krak open.
Als eerste bekeken we allerlei fotos van ridders, harnassen
en kastelen. Zo kwam er een gesprek los: Wat is een ridder eigenlijk?, Wat doet
hij?, Zijn er ook slechte ridders?, Kunnen meisjes ridder worden?, Het verhaal
van Parcival en Lancelot gaf al veel antwoorden. Ook was er veel vraag naar het
bestaan van draken. We leerden dat er 1 watermonster bestaat en dat is het
monster van Logness. Ik was daar geweest en had heel wat fotos bij. Maar op
geen enkele foto konden we het monster vinden. Ik vertelde dat het monster
altijd in zijn meer blijft omdat hij niet van foto's houdt. We weten dat het er
dus is, maar we weten niet hoe het eruit ziet. Gelukkig woont het heel ver weg,
in Schotland. Het is een lief monster want hij eet geen visjes op en blijft
braaf in zijn meer. Ook alle fotos bekijken van kanonnen, mooi versierde
paarden, had heel wat indruk! Na dit gesprek vonden we dat onze klas er ook
moest uitzien als een kasteel. Daarom stempelden we kasteelmuren om rond de
poppenhoek te zetten en ook een wapenschild werd ontworpen om aan onze deur te
hangen. We maakten deze week ook mooie drank-kelken om uit te drinken, met
echte diamanten! Al snel werd onze klas een echt kasteel met verkleedkleren,
zwaarden, schatten, een kaptafel, een koninklijke zetel,
We hadden ook geleerd dat als je een ridder wil worden dat
je dan eerst allerlei proeven moet doorstaan. Eerst moet je een page worden,
daarna een schildknaap en als je dat allemaal goed kan dan kan je pas een
ridder worden. Een ridder moet veel leren: zwaardvechten, hoffelijk zijn,
beleefd zijn, anderen helpen, dapper zijn, Daarom deden we op maandag samen
met de klas van juf Marleen een estafetteproef met stokpaarden. Gelukkig heeft
iedereen deze page-proef goed doorstaan.
Dinsdag was het een heel bijzondere dag! De zaal werd
versierd, we hadden allemaal onze mooiste kleren aangetrokken, mooie tronen
werden klaargezet en ook de rode loper werd uitgerold. We kregen namelijk hoog
bezoek! De koning en koningin van Dominoland kwamen op bezoek! Bij het wachten
op hun komst werden er eerst heel wat mooie groepsfotos genomen. Jonkvrouw juf
Marleen wou graag een foto nemen van mij, maar ik wou dan wel een dappere
ridder aan mijn zijde. Ons kindje van de dag was Arno en die werd dit feest dan
mijn ridder. Toch miste ik mijn andere ridders en werd er dan ook een foto
genomen van mij met al mijn ridders en daarna van al mijn prachtige
jonkvrouwen. Toen de eerste minister de komst van de koning en de koningin kwam
aankondigen gingen we klaarstaan voor een zeer hoffelijke buiging. We dansten
de drakenpolka, zonden het liedje van de gekke ridder en werden ook uitgedaagd
voor een partijtje touwtrekken. Deze proef was de schildknaap-proef. Vanaf nu
waren we allemaal schildknapen. Daar dronken we een glaasje vlierbloesemwijn op
en we verdeelden het stokbrood en aten kaas en salami. Dit was een zeer geslaagd
ridderfeest!
We deden ook
heel wat kasteel-spelletjes deze week. Zo sorteerden we allerlei
kasteelsleutels: groene, gele, blauwe en rode. Met of zonder stipjes, groot of
klein,
Ook werden
er allerlei attributen van sprookjes in het midden van de kring gelegd: een
appel, een glazen muiltje, een kroon, een kabouter, Met een toverstaf kon je
één van deze sprookjesattributen betoveren en dat werd de bom. Een andere
ridder of jonkvrouw mocht dan stilletjes raden welke de bom was. Het was steeds
weer even schrikken als iemand de bom vast nam en we samen met zn allen BOEM
riepen.
We kregen
ook een verstrooide ridder op bezoek. De groene ridder was steeds de weg kwijt.
Dus hielpen we hem zeggen wanneer hij op, naast, onder, zijn kasteel stond.
We speelden
ook een ridder-memory waarbij de éne ridder van de andere zoveel mogelijk
pluimen voor op zijn helm moest afwinnen.
En zeker en
vast werden de klassieke sprookjes eens in de verf gezet deze week. We
sorteerden de prenten van de verhalen en ze werden terug op de juiste volgorde
gelegd. Wie is nu weer de slechte heks bij Sneeuwwitje? Wat verliest
Assepoester? En waarom sliep Doornroosje wel 100 jaar? Bij het vertellen van deze sprookjes was het
steeds muisstilletjes in de klas echte genietmomenten!
We deden ook
een heel kringgesprek over bang zijn. Dit naar aanleiding van het boekje
Kleine draak van Lieve Baeten. Allerlei werd besproken: spoken onder je bed,
naar de tandarts gaan, onweer, maar toch bleef het gesprek een beetje hangen
bij de angst op de kamers bij het slapengaan. Janne vertelde dat er een spook
steeds in een hoekje van haar kamer kroop. Louis zei dat hij afgelopen nacht
uit zijn bed was gevallen en recht op een plat spook terecht kwam. Mats vindt
de donkere ruimte onder zijn bed niet fijn. En zo gingen we maar door. Sommige
hadden hier echte bewakers voor: Bij Hanne Goossens zou haar hond Siska steeds
in de bres springen voor haar en bij Arno vielen de kippen de gemene engerds
wel aan door in hun bil te pikken. Spijtig genoeg heeft niet iedereen zon
bewakers dus hoorde ik dat we dringend tips en oplossingen moesten bedenken:
-Onder je
bed alles vol knuffels stoppen zodat er geen plaats meer is voor enge dingen.
-Je kamer
(of een hoekje in je kamer) vol leuke tekeningen hangen want daar houden spoken
niet van.
-Drie keer roepen Ga weg, ga weg, ga weg!
Toch kregen
we de volgende dagen te horen dat dit werkt!
We schilderden ons eigen droomkasteel en we doken met zn
allen in de film van Merlijn de tovenaar waarbij het soms heel spannend was
en dan weer gieren en brullen van het lachen! Daarna werden we allemaal tot
ridder geslagen en kregen we een ridderdiploma mee naar huis. Zo werd onze
ridderweek op een ridderlijke manier afgesloten.
Ik draag soms een truitje met zo van die langere puntige uiteindes. Op een dag vroeg Arno zijn boekentas dicht te maken, want dit lukte niet zo goed met alle potjes die erin moesten. Dus ik hielp hem. Terwijl zag ik niet dat er een punt van mijn truitje mee in zijn boekentas kroop. Waarop Arno zei "Juf jij kruipt in mijn boekentas!"
We leren deze week over ridders en jonkvrouwen. Het was een hele discussie "Ik ben een jonkvrouw!" "Nee, ik een prinses!". Daarom vroeg ik aan de kinderen wat nu eigenlijk het verschil was. Waarop Eyleen zei "Wel juf, een jonkvrouw is jonger hé."
Grote wasjes, kleine wasjes...stop ze in de wasmachine!
Juf Melissa kwam een weekje bij ons in de klas werken! Zij
had allemaal kleren bij. Deze kleren werden eerst gesorteerd: wat is voor mama,
wat is voor papa en wat doen wij aan?
Verder konden we genieten van
de poppenhoek die een hele verkleedhoek geworden
was
ook poppen werden aan en uitgekleed
we hingen de was op aan een wasrekje
in onze klas hing een reuzen wasdraad
we kropen door het deurtje van een wasmachine om onze klas binnen te geraken,
Juf Melissa tekende iedereen op een stukje behangpapier en
daarop werd onze broek bestempeld en onze trui kreeg ook stukjes stof.
We genoten niet alleen van allerlei gewone kledij, opeens
stond er een koffer in onze kring waarin een heel bijzondere jurk zat. Namelijk
een trouwjurk. Dries vertelde dan een heel verhaal over de trouw van zijn mama
en papa. Mama droeg ook een mooi kleed maar had niet zon kapje maar een mooie
hoed. Alle kleuters vonden dit een heel leuk moment. En iedereen wou de jurk wel
eens passen.
We hebben ook samen kleren gewassen met een mini wasmachine.
De kleedjes roken heerlijk en werden gedroogd op onze waslijn die in de klas
hing. Ik schrok ervan hoeveel jongens er bezig waren met de was op te hangen.
Dit was echt opvallend en super leuk! Niet enkel de kleren werden gewassen maar
ook sommige kinderen moesten een kleine opfrisbeurt krijgen na het experimenteren
met scheerschuim! Leuk dat dit was!
Op woensdag gingen we weer kijken hoe het met Els en Jan was
in de poppenkast. Zij hadden een probleempje met de was. Alle kindjes hielpen
mee met Els en Jan om de was op te hangen. Toen die eindelijk hing gebeurde er
allerlei dingen: de poes kroop in de wasmachine en een vogel liet een strontje
vallen op een trui. Gelukkig kwam alles weer in orde en rook de was lekker
fris.
Niet enkel met kleding werd er allerlei gedaan ook een grote
schoenendans hebben we gedaan. Veel te grote schoenen, of schoenen met hoge
hakken, alles werd gepast waarbij we ook merkten dat alle schoenen niet even
gemakkelijk zijn om te dansen.
Aan het einde van deze week had juf Melissa voor iedereen
iets lekkers meegebracht en wij gaven haar natuurlijk een hele dikke knuffel!
Waarbij Seppe Jespers vol overtuiging zei We moeten haar tegenhouden!