Foto
Categorieën
  • alledaagse dingen (12)
  • Do's en don'ts (1)
  • pannekoek van de week (5)
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    agenda

    Waar en wanneer

    ZORG DAT JE ERBIJ BENT
    Verkeersregelaars van Noord Holland Bewaking
    Foto
    VERKEERSREGELAAR CHRIS
    over verkeer en meer
    21-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 punten
    Gisteren was ik in Haarlem samen met nog twee collega's.Met een daarvan kan ik het heel goed vinden.Hij heeft een beetje dezelfde kijk als mij.Hij is ook net zo fanatiek als ik en heeft de juiste ziens en werkwijze.Hij is alleen een stuk jonger en daarom wat minder ervaring.Wij waren het al snel eens dat Haarlem best wel een mooie stad is, dat de fietsers hier asocialer zijn dan in Amsterdam, in Amsterdam fietsen ze lachend langs je in Haarlem schelden ze je ook nog eens verrot, dat het weer verdomd koud was en dat de klus niet echt spannend was.Wij stonden best wel ver uit elkaar maar nog net binnen het bereik van onze porto's.Ze zijn weer begonnen met de aanleg van de zogenaamde rode loper die uiteindelijk van het station naar de binnenstad moet lopen.Verleden jaar waren wij bezig in de Kruisstraat maar dit jaar beginnen ze bij het einde van de Jansstraat en dan zo de Smedestraat in.Dit betekend dat zowel de Jansstraat als de Smedestraat afgesloten zijn voor doorgaand verkeer.Aangezien er in die buurt veel, erg veel, is ingericht als een richtingsverkeer kun je wel nagaan dat er veel verwarring is over hoe nu op de plaats van bestemming te geraken.Wij staan dus veel uitleg te geven hoe men op de juiste plek kan komen.Omstreeks een uur of elf wordt de binnenstad afgesloten door beweegbare palen die uit de grond komen.Mijn jonge collega heeft dan helemaal niets meer te doen omdat geen enkel voertuig zijn post meer kan bereiken en hij gaat dan, zeg maar, aflossing doen.Hij komt dan altijd graag bij mijn post staan.Mijn post is op een viersprong als het ware De Kruisstraat,de Smedestraat, de Bateljorisstraat en het Krocht komen daar samen.De Kruisstraat en de Bateljorisstraat zijn twee winkelstraten waar veel publiek komt en omdat wij toch mannen zijn doen wij ook een beetje aan....ehhh....een soort van veekeuring als je het negatief wil omschrijven.En ons is opgevallen dat Haarlem een heel hoog percentage mooie vrouwen bezit. Haarlem 10 punten.

    21-01-2010 om 20:03 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    18-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.File rijden
    Wat mij onderweg opvalt is dat er mensen zijn die tijdens een file denken en zeggen; Ik moet invoegen aan het eind van de invoegstrook.Dat klopt maar men doet het niet als men gewoon door kan rijden dus als het verkeer op de snelweg met 100 km/uur of meer voorbij raast.Dan voegt men in wanneer het kan.Dus halverwege of zelfs aan het begin.Alleen als er een file staat, dus als het verkeer maar 20- a 30 km/uur rijdt dan moeten ze opeens aan het eind van de invoegstrook invoegen.Men raast het verkeer op de snelweg voorbij met een gang van pak ém beet 100km/uur en wil dan aan het einde invoegen waardoor het verkeer op de snelweg moet stoppen om ze er tussen te laten.Wat natuurlijk tot een nog langere file leidt uiteindelijk.Het is zo in Nederland dat als je niet kan invoegen je gewoon dient te wachten op de invoegstrook.Het verkeer dat zich al op de snelweg bevindt hoeft en mag zelfs niet stoppen.
    Ik zal het dus proberen uit te leggen hoe het hoort te werken ter bevordering van de doorstroming.
    Men voegt in op de snelheid die het verkeer op de snelweg heeft.Pas dus je snelheid aan en ga niet als een idioot langs een file razen maar voeg rustig in waar het kan.Zorg ervoor dat het verkeer op de snelweg door kan rijden.

    18-01-2010 om 12:01 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Do's en don'ts
    16-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een echte
    Donderdag was ik weer op de RAI.We moesten met acht man heen en omdat de 9 persoons bus een technisch mankement vertoonde moesten we maar met twee busjes heen.Dat kwam mij wel goed uit want dan hoef ik niet half Nederland door om iedereen op zijn plek te krijgen.Ik ging via Purmerend en die anderen gingen via Akmaar.Bij Purmerend staat het ook altijd vast dus ik weer vroeg op pad.Wel een uurtje later als maandag maar toch vroeg genoeg al zeg ik het zelf.Als je om half zeven de A7 opdraait bij Hoorn dan ben je net voor de ergste drukte voorbij Purmerend en dan valt het nog wel mee bij Zaandam of Zaanstad of hoe ze het daar ook noemen.De Coentunnel is altijd al een drama daarom ga ik altijd de andere kant op daar.Het zijn wel meer kilometers maar het rijdt wel door dus het scheelt je uiteindelijk gewoon tijd.Ik weet niet wat ze met al het verkeer hebben gedaan maar weer geen file's.Ik denk dat hele bouw nog stil ligt ofzo want weer kon ik gewoon overal doorrijden.Dus weer om 07.00 aanwezig op de RAI.Lekker op tijd weer Chris......ze beginnen er al te wennen daar.Weer koffie drinken tot het je oren uitkomt maar om half negen waren mijn andere vijf collega's nog niet gearriveerd en begon ik mij toch zorgen te maken want tja er waren er 8 besteld door de RAI en we waren nu met zijn drieen.Je moet op de RAI je telefoon en portemonee inleveren.Dat is daar bedrijfsregelement en ik kon dus niet bellen waar ze bleven.Om half tien zie ik ze eindelijk over het terrein heen schuiven en ik baalde daar best wel van.Vier werden op de Arena ingedeeld.Dat is een parkeer gelegenheid die de RAI huurt als het erg druk dreigt te worden dus zij om pak hem beet tien uur op weg naar de Arena.Hebben ze een uur door het centrum gereden op zoek naar de Arena en waren ze om elf uur weer terug op de RAI om toch maar eens te vragen waar die Arena nu eigenlijk lag.Ik kreeg dat gelukkig later pas te horen anders had ik ze er persoonlijk via het luchtruim naar toe geschopt.'S middags moest ik ook naar de Arena samen met die ene die achter was gebleven op de RAI maar omdat ik niet wist waar hij was ben ik gewoon op de pendelbus gestapt en verwachtte dat hij dat dan ook zou doen.Maar je raad het al hij kon de pendelbus niet vinden.Het is ook zo moeilijk .......nadenken.De pendelbus staat namelijk waar al de bezoekers op de pendelbus stappen.Uiteindelijk is hij dan toch op de bus gestapt en vol goede moed op naar de Arena.Hij vond het toch wel vreemd dat de bus stopte op een parkeerterrein want hij moest naar de Arena.Dat er allemaal mannetjes en vrouwtjes liepen die de zelfde kleding droegen als dat hij had bracht geen verlichting in zijn verwarring.Dan ga ik wel lopen naar de Arena dacht hij bij zichzelf ik ben er toch al bijna ik kan het zien liggen en voor dat wij er erg in hadden waren wij hem al weer kwijt.Na een uur hebben wij hem gevonden dolende in een lege parkeergarage op weg naar het veld.Ik kan nu nog steeds niet begrijpen waarom hij dacht dat hij op een voetbalveld verkeer moest regelen.......de Pannekoek

    16-01-2010 om 23:15 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:pannekoek van de week
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boos
    Woensdag was ik weer als parkeercontroleur in de weer, net zoals dinsdag trouwens, en ik was vrolijk bonnetjes aan het schrijven.Ik had een klein straatje als het ware.Drie niet betalers achter elkaar.De eerste waren mensen die in een naburig hotel verbleven en kwamen net aanlopen toen ik bij nummer 3 bezig was.Aiai riepen ze...nee toch ehh meneer.Ik netjes mijn bonnetje afgemaakt voor nummertje drie en acher het wissertje geschoven voordat ik naar nummertje een liep.Tja meneer de begintijd voor het betalen is hier om negen uur zei ik, het was inmiddels half tien.Hij vertelde mij dat hij net uit het hotel kwam en dat hij het daar nog gevraagd had of het kwaad kon, of hij niet al parkeergeld moest betalen.Dat hoefde niet hadden ze bij het hotel gezegt.Ze zijn nooit zo vroeg.Ik had al gezien dat zij, want ze waren met zijn vieren, inderdaad bepakt en bezakt waren en het voertuig zakte al aardig door zijn assen.Terwijl ik de meneer sta te vertellen dat als hij even een uurtariefje in de meter deponeerd ik zijn bonnetje seponeer, wij willen de gasten van de gemeente wel weer graag terug zien namelijk, komt nummertje drie aangelopen met zijn bonnetje.Heee ehhhh wat is dit zegt hij.Dus ik zeg gaat u eventjes naar uw auto dan kom ik zo bij u.Kwaad loopt hij naar zijn auto.Ik handel ondertussen de hotelgasten af en was al in een goede bui.Het wordt een lekker dagje zo dacht ik nog eerst schrijven en dan weer seponeren.Dus ik loop naar nummertje drie en wil een gesprek beginnen over starttijd en even deponeren in de meter begint hij meteen te blazen dat ik hem volg en om een hoekje te gluren sta om hem te bekeuren.Hij stond daar net twee minuten en hij was even naar de bank om geld te halen voor de parkeer automaat vijf minuten was hij weggeweest.Als je maar twee minuten daar staat en dan in die twee minuten vijf minuten weg bent geweest dan ben je voor mij een kunstenaar.Ik probeer om wel eens tijd te maken maar het is mij nog nooit gelukt.Het geld dat je bij de bank pint past niet in de automaat daar moet namelijk muntgeld in en dat kun je niet pinnen.Toen begon hij dat omdat hij zwart was, dat was hij niet hij was getint, hij de bekeuring had gekregen.Ik maar steeds proberen om hem tot rust te manen en dat wat hij wilde zo niet ging gebeuren maar hij had blijkbaar wat moeite met het luisteren naar wat er gezegt werd.Toen was ik opeens een K..kerlijer en een Kl...zak.Ik heb meneer netjes verteld dat hij in bezwaar kon gaan, het adres achterop de bekeuring stond en dat hij vooral goed moest opschrijven wat hij allemaal dacht en gezegt had.Enneh prettige dag nog ..........Pannekoek

    16-01-2010 om 22:39 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:pannekoek van de week
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chaos
    Afgelopen maandag was ik in Amsterdam.Ik moest daar op de RAI om 09.00 uur beginnen maar omdat er een chaos op de weg was voorspeld door het knmi in verband met sneeuw en ijzel en gladde wegen enzovoorts.was ik al vroeg op pad gegaan om mijn team op te halen.05.00 uur om precies te zijn.De eerste die ik moest ophalen zou om 05.30 uur klaar moeten staan bij het station in Hoorn maar die kwam al niet opdagen.Lekker weer het begint al weer goed.Verwachtte vast een afbericht vanwege de verwachte chaos.Omdat ik via Heerhugowaard moest om nog wat gasten op te pikken ben ik dus via Alkmaar naar de RAI gegaan.Geen sneeuw, geen ijzel geen niets van wat ik had gedacht dus was ik om 07.00 op mijn werkplek op de RAI.Lekker op tijd weer Chris zeiden ze daar dus maar snel aan de koffie.Twee uur wachten valt niet mee en ergens baalde ik er wel van dat we niet in de chaos terecht waren gekomen.Omdat ik graag wat te doen wil hebben wilde ik heel erg graag op de taxi standplaats staan want daar is het ook altijd een chaos met al die verschillende taxi bedrijfjes die elkander het licht in de ogen niet gunnen.Het is altijd spannend om die gasten dan in het gareel te krijgen maar sinds kort doet de RAI nog maar met een bedrijf zaken en alleen zij,en dat is TCA, mogen daar klanten oppikken.Zij hebben hun eigen coordinatoren daar dus er is helemaal niets meer te beleven.Geen chaos in ieder geval.Gijs de werkverdeler op de RAI wist dat en dus mocht ik niet naar de taxi standplaats,nee Chris jij mag naar de P7.Ik balen...de P7...daar is helemaal niets aan.Een beetje staan bij een slagboom.....boring.Daar aangekomen werd ik doorverwezen naar het begin van de P7, dat is daar waar de opricht van de RAI bij de olympialaan uitkomt of andersom.Ik moest daar taxi's die klanten voor de RAI kwamen afzetten doorverwijzen naar de P9 en auto's die wilden parkeren naar de P1,P2 en P3.Ik wist al dat die Amsterdammers moeite hadden met verkeersregels maar wat ik daar zag gebeuren tarte zelfs mijn verbeeldingsvermogen.Alsof ik in Calcutta of Nairobie terecht was gekomen.Alles dwars door elkaar,tegen elkaar in,over de verkeerde rijbanen en ga zo maar door.Volgens mij word er in Nederland geleerd dat je een kruispunt vrij moet houden en dat betekend dat zelfs al staat je licht op groen je niet het kruispunt mag betreden als het nog niet vrij is.Blijkbaar geld dat niet in Amsterdam.En tot overmaat van ramp is er ook nog eens niets wat een verkeersregelaar daar aan kan doen want er staan teveel VRI's, dat zijn stoplichten weten jullie nog, op een tekleine ruimte.Heb ik toch nog mijn chaos gehad  

    16-01-2010 om 22:10 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    11-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rokin
    Ik had al eens geschreven over de Noord/Zuid lijn in mooi Amsterdam.Welnu hebben wij daar nog een klus.Namelijk op het Rokin ook een van de toekomstige stations en ook een van de bouwputten die stil gelegt is na de calamiteit op de Vijzelgracht.Ook op het Rokin wordt namelijk gebouwd in de nabijheid van historische gebouwen die absoluut niet mogen verzakken.Zij, dat zijn de gravers, zitten nu ongeveer op 15 meter diepte en als je ervanuit gaat dat het station op 21 meter en nogwat komt kun je wel zeggen dat ze pas op de helft zijn.Zeg nu niet meteen eehhhh Chris 15 plus 15 is 30 en geen 21 want de rails en het station moeten wel op een goede harde vloer gemaakt worden dus ze zullen eerst dieper moeten en dan terug opbouwen naar die 21 meter nog wat.Het is een interesant project die Noord Zuid lijn en er wordt veel over geschreven en gesproken.Een heleboel negatief natuurlijk want de brave burger heeft geen flauw benul van wat er nu eigenlijk gebeurt daar beneden.Dat besefte de aannemer ook en die heeft dus sinds kort een uitkijkpunt geopend op het Rokin.Daar kunnen de geintresseerde mensen een glimp opvangen van wat er daar eigenlijk allemaal plaats vind.Mijn collegae aldaar kunnen u daar tekst en uitleg over geven.Kom gerust eens langs u kunt zo naar binnen lopen.

    11-01-2010 om 01:00 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    08-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HELD
    Het was koud vandaag......gisteren eigenlijk ook al maar dat was gisteren.Ik was vandaag, en gisteren eigenlijk ook al, ingezet als parkeercontroleur.Een taak als toezichthouder.Een leuke job bonnen schrijven en weer seponeren.De gemeente waar wij dit voor doen heeft ons gezegt dat wij een opvoedende taak hebben eerder dan een verbaliserende.De bonnetjes worden natuurlijk wel geschreven.Als je net komt aanlopen wil ik nog wel eens een regelingetje treffen.Even een uurtariefje in de meter en ik haal de bekeuring er weer af.Iets wat door velen zeer gewaardeert wordt want ja het scheelt je al gauw 50 euries.Kom je niet net aanlopen en ik ben al weer weg,verderop naar de volgende tja dan heb je pech.Dan moet je naar het kantoor komen en dan maar hopen dat ik nog steeds coulant ben want tja je smoes of verhaal moet dan wel erg geloofwaardig zijn.Meestal is dat niet zo en dan blijft de sanctie gewoon staan.Het is zo dat er een eind tijd op je parkeerbonnetje staat.Heb je nog een minuut als ik bij je auto ben heb je geluk dan loop ik gewoon door naar de volgende.Om te voorkomen dat collega's, of parkeercontroleurs, bij je auto gaan staan wachten tot die ene minuut is verstreken is er ook nog een zogenaamde uitlooptijd .In de gemeente waar wij voor werken is dat 10 minuten.Dus eigenlijk 10 minuten extra parkeertijd.Zijn er dus daarvan 9 minuten verstreken als ik bij je auto kom dan....loop ik gewoon door naar de volgende.Eigenlijk ben je dan 9 minuten te laat maar ik ben dan 1 minuut te vroeg.Zijn er 11 minuten verstreken na de officiele aflooptijd van je kaartje krijg je dus meteen een bon van mij.Ik kan immers niet blijven uitstellen en de automobilist dient voldoende parkeergeld in de meter te stoppen laat dat wel duidelijk zijn.Vandaag had ik er weer zo'n een 13 minuten te laat.Bonnetje geschreven want hij was nergens te bekennen.Netjes onder de ruitewisser geschoven en verder gegaan met mijn werk.Half uurtje later een warme bak koffie gehaald op kantoor want het was koud.Krijg ik het verzoek of ik even naar de balie beneden wil komen.Daar ga je dan.Wat nu weer?Staat daar een meneer van middelbare leefdtijd die met een bonnetje van mij staat.Hij zegt tegen mij : Ik voel mij eigenlijk een sukkel want ik was op tijd op weg gegaan naar mijn auto.Het is glad dus ik ben echt optijd weggegaan maar onderweg gaat er een oudere mevrouw gruwelijk onderuit met haar fiets.Ik vond dat ik haar weer overeind moest helpen want met dit weer en deze gladheid moeten we een beetje op elkaar letten.Hij zegt ik voelde mij een Held want ik had mijn naaste geholpen al was het geen bekende van mij.Maar nu voel ik mij een sukkel want was ik maar doorgelopen dan was ik op tijd bij mijn auto geweest.

    Zo werkt het bij mij dus niet.Ik heb hem verteld dat hij geen sukkel was en dat ik het zeer waardeer dat hij iemand, wie het dan ook moge zijn, te hulp schiet.Ik heb hem gezegt dat desondanks ik niet kon controleren of zijn verhaal klopte ik er van uit ging dat hij de waarheid sprak,hij kwam ook zeer oprecht over.Ik heb zijn bekeuring verscheurt want dit zijn de mensen die we nodig hebben in onze nabijheid.Vandaag is hij de held.

    08-01-2010 om 21:15 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    07-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de hoogte
    Het bedrijf waar ik werkzaam voor ben is tevens een opleidings centrum voor beveilgers.Je kan daar dus je beveiliger 2 diploma halen.Ik heb dat dus ook gedaan en naast verkeersregelaars werk doe ik dus ook wel eens beveiligings werk.Druk mannetje als ik ben heb ik ook nog even mijn praktijkbegeleiders diplomatje gehaald en daar doe ik ook wel eens wat mee.Ik meld het even want daar ga ik jullie tezijndertijd ook van op de hoogte houden.

    07-01-2010 om 22:34 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    06-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijzelgracht
    Iedereen is vandaag de dag wel bekend met het schijnbaar eeuwig durende maar o zo mooie project van de Noord-Zuid lijn te Amsterdam.Een heuse aanwinst voor onze hoofdstad die naar mijn bescheiden mening in de toekomst heel wat verkeers problematiek zal gaan oplossen.Welnu het bedrijf waar ik voor werk staat daar vanaf de start van het project.Dat is ongeveer drie jaar nu.In den beginne was er veel werk en lange dagen maar sinds de calamiteiten op de Vijzelgracht ligt het werk prakties stil.Besluitvoering duurt nu eenmaal lang en zelfs een verkeersregelaar kan daar weinig vaart in brengen.Op, of eigenlijk onder, de Vijzelgracht komt een best wel groot station en dat betekend een grote bouwput.Om het leed voor de lokale bevolking wat te verlichten is deze grote bouwput in tweeen gedeelt en dat wil zeggen dat er bij de reeds bestaande voetgangersoversteek plaats,dat is een zebrapad in gewoon Nederlands,een voetgangers doorsteek is gemaakt opdat de welwillende brave burger niet honderden meters hoeft om te lopen.In tegenstelling tot de rest van Nederland denkt men in Amsterdam dat je daar dan ook mag fietsen maar dat is dus niet zo.Omdat men voor de aanvang van de bouw in Amsterdam een beetje moeite had met zebra paden en voetgangers is daar een VRI bij geplaatst.Een VRI is een verkeers regel instalatie, waar ik vandaan kom noemen ze dat gewoon een stoplicht maar ja dat is niet duidelijk genoeg denk ik.Daar waar het zebra pad eindigd begin een zijstraat van de Vijzelgracht alwaar je na ongeveer 15 meter een basisschool tegenkomt die uiteraard bevolkt wordt door onze toekomst.Omdat het licht bovenin die VRI, dat is dat rode licht, waarschijnlijkt werkt als een rode lap op een stier op een Amsterdammer zijn wij daar ook nog eens bij gezet.Om er voor te zorgen dat de toekomst niet aan flenters wordt gereden door woest briesende fietsers of andere snelheids duivels.Neen u bent niet op de wallen beland dat rode licht betekend gewoon dat u moet stoppen.....Pannekoek.

    06-01-2010 om 00:00 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:pannekoek van de week
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rozen en Asfalt
    Het leven van een verkeersregelaar gaat niet over rozen.Vaak over asfalt en soms zelfs over een moterkap.Het is een beetje een onbegrepen beroep want wie zijn nu die malloten die bij nacht en ontij zomaar met hun leven spelen door midden op de weg te gaan staan om het verkeer tegen te houden en te regelen.Om dat goed uit te leggen moet men weten waarom de verkeersregelaars ontstaan zijn.Vroeger was het een politie taak het verkeer in goede banen te leiden en de zogenoemde verkeerspolitie was daar verantwoordelijk voor.Zij regelde het verkeer bij kruisingen, ongevallen(overheidstaak) en evenementen(geen overheidstaak) maar niet bij werkzaamheden aan of rondom de openbare weg.Omdat er toch redelijk veel wegwerkers van de weg gereden werden heeft de overheid besloten om de functie verkeersregelaar in het leven te roepen.Het gaf de overheid tevens de mogenlijkheid om de verkeerspolitie weg te bezuinigen zodat de verkeersregelaar een halve politie taak kreeg.Wel het recht om het verkeer overal te regelen maar niet de mogenlijkheid om sancties uit te delen want dat is en blijft een taak van de overheid en volkomen terecht uiteraard.Overal waar nu aan of rondom de openbare weg zich werkzaamheden of evenementen afspelen is het wettelijk verplicht om verkeersregelaars in te zetten om de veiligheid van wegwerkers en verkeersdeelnemers te waarborgen.Het is een spel waarbij de verkeersregelaar de scheidsrechter is en voor een goede en eerlijke doorstroming van het verkeer en een veilige werkplek voor de mensen die werken aan de weg verantwoordelijk is.Het is dus o zo belangrijk(het is verplicht) de aanwijzingen op te volgen,hoe moeilijk het soms voor verkeerdeelnemers is om het waarom te begrijpen.De verkeersregelaar weet namelijk wanneer het veilig is om te rijden of te werken.Het zijn niet alleen de verkeersdeelnemers die de aanwijzigingen dienen op te volgen.Ook de werklieden dienen gehoor te geven aan de aanwijzigingen want het is soms echt nodig om verkeer door te laten stromen om onveilige situaties op de openbare weg te voorkomen,al zal dat niet zo vaak voorkomen want de verkeersregelaar zal meestal zorgdragen voor een werkvak en een verkeersvak.Het ongemak bij werkzaamheden aan de weg zal er altijd zijn maar de verkeersregelaar zal dat trachten te verlichten.Dat zijn dus die malloten die midden op de weg staan.

    06-01-2010 om 00:00 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen

    Foto

    Archief per week
  • 03/05-09/05 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Links
  • Noord Holland Bewaking
  • Traffic Support
  • Traffic 24/7

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs