Foto
Categorieën
  • alledaagse dingen (12)
  • Do's en don'ts (1)
  • pannekoek van de week (5)
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    agenda

    Waar en wanneer

    ZORG DAT JE ERBIJ BENT
    Verkeersregelaars van Noord Holland Bewaking
    Foto
    VERKEERSREGELAAR CHRIS
    over verkeer en meer
    24-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug in de tijd
    Vandaag weer 8 meter onder de grond.Nee niet om het verkeer te regelen want dat is daar niet op die diepte.Althans nu nog niet want straks als het werk daar af is komt er daar een parkeergarage van 5 dekken.En dat allemaal boven op een station.Het station Rokin wel te verstaan.Het was er weer koud......en nat vandaag want het lekt hier en daar een beetje.Niet door de diepwanden die zo'n 40 tot 60 meter de grond ingaan maar door het dak.Het dak is van dik beton.Nu rijd daar de tram en overig verkeer overheen maar omdat er later, als het werk klaar is, op 21 meter een station komt zitten er nu al grote gaten in voor het toekomstige ventilatie systeem in.Men wil wel wat lucht hebben op die diepte als je de metro uit komt rollen.Die gaten zijn nu afgedekt met stalen platen om te voorkomen dat een afgeleide Tjech 13 a 14 meter naar beneden stort , want ze zijn nu op die diepte, en een krater slaat in de drassige bodem van Amsterdam.Na de verzakkingen op de Vijzelgracht willen we dat natuurlijk niet mee maken.Die platen zijn best wel zwaar maar sluiten helaas niet zo goed en daar bedoel ik mee dat ze niet echt waterkerend zijn.Ze zijn wel groot genoeg maar water, zijnde een vloeistof, vind toch een manier om onder de stalen plaat door te komen en druppel voor druppel naar beneden te druppen en je zo de indruk te geven dat je in een of andere middeleeuwse kerker beland bent.Tesamen met de ruwe diepwanden en de modderige bodem waan je je zo in de tijden dat oud amsterdam gebouwd werd.Kom eens lang en ga terug in de tijd.

    24-01-2010 om 23:55 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    21-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veilig Haarlem
    Zoals ik als eens eerder vermeld heb zijn wij ook beveiligers en tijdens onze werkzaamheden als verkeersregelaars houden we dan ook toezicht,Je zult begrijpen dat de graad van toezicht verschilt per locatie.Als we met belijners mee zijn en ergens midden in de polder op een provinciale weg strepen staan te trekken is de graad van toezicht niet zo hoog.Wij houden niet bij of er ergens in het vrije veld een schaap verdwijnt.Mocht er eentje omvallen en niet meer overeind kunnen komen dan helpen wij het arme beest uiteraard wel maar dat komt zelden voor.Ik heb slechts een keer in mijn leven een schaap overeind gezet en hij bleef toen keurig rechtop staan wat eigenlijk niet zo verwonderlijk was want hij was al drie dagen dood.Vandaag waren wij weer in Haarlem en stond weer op mijn vertrouwde post op de viersprong.Daar is ook de Hema van Haarlem en daar voor de deur stond een wat sjofele meneer een krant te verkopen.De straat heette die krant dus ik ging ervan uit dat het hier een dakloze betrof.Hij had geen West Europees uiterlijk en ik vermoed dat hij uit de contreien van Roemenie kwam.Ik weet het ik mag niet bij voorbaat oordelen maar ben altijd wel alert op die mensen omdat daar relatief veel zakkenrollers tussen zitten.Ik had er gewoon een apart gevoel bij.Onderbuik gevoelens noemen ze dat in de beveiliging.Een vermoeden dat er iets niet klopt maar waar je niet meteen een vinger opleggen kunt.Er zit op die hoek tegenover de Hema ook een juwelier en.....ach ik vond het gewoon verdacht.Plots komen er uit de Bateljorisstraat vier jonge heren en een jonge dame met het zelfde uiterlijk maar deze waren heel modern gekleed.Voor mij had het familie kunnen zijn zo erg leken ze op elkaar.De jongelui spraken met de meneer en bleven ongeveer een kwatiertje bij hem staan en gingen daarna weer weg.Een uurtje later komen die jongelui weer terug Ze dralen wat om elkaar heen, spreken wat en roken wat en weg gaan de jongelui weer.Weer een uurtje later zijn ze weer terug en het tafereel herhaald zich.Mijn jonge collega wiens post weer weggevallen is komt mij een kop koffie brengen en hem valt eigenlijk meteen hetzelfde op en wij besluiten om ze toch maar goed in de gaten te houden maar wij kunnen ze eigenlijk nergens op betrappen behalve dan dat ze zich verdacht gedragen.Het komen en gaan van de jongelui herhaald zich de gehele dag.Omstreeks drie uur komt er een politie agent op de hoek staan en mijn collega besluit om hem aan te spreken over onze bevindingen.De agent besluit daarop om ze staande te houden om hun identiteit te achterhalen en wat blijkt.......gezocht wegens winkeldiefstallen.De agent bestelde een taxi voor ze,zo'n eentje met van die blauwe lichten boven op, en ze werden netjes naar een nieuw tijdelijk onderkomen vervoerd.De agent bedankte ons voor onze oplettendheid.Haarlem is weer iets veiliger geworden vandaag.

    21-01-2010 om 21:30 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 punten
    Gisteren was ik in Haarlem samen met nog twee collega's.Met een daarvan kan ik het heel goed vinden.Hij heeft een beetje dezelfde kijk als mij.Hij is ook net zo fanatiek als ik en heeft de juiste ziens en werkwijze.Hij is alleen een stuk jonger en daarom wat minder ervaring.Wij waren het al snel eens dat Haarlem best wel een mooie stad is, dat de fietsers hier asocialer zijn dan in Amsterdam, in Amsterdam fietsen ze lachend langs je in Haarlem schelden ze je ook nog eens verrot, dat het weer verdomd koud was en dat de klus niet echt spannend was.Wij stonden best wel ver uit elkaar maar nog net binnen het bereik van onze porto's.Ze zijn weer begonnen met de aanleg van de zogenaamde rode loper die uiteindelijk van het station naar de binnenstad moet lopen.Verleden jaar waren wij bezig in de Kruisstraat maar dit jaar beginnen ze bij het einde van de Jansstraat en dan zo de Smedestraat in.Dit betekend dat zowel de Jansstraat als de Smedestraat afgesloten zijn voor doorgaand verkeer.Aangezien er in die buurt veel, erg veel, is ingericht als een richtingsverkeer kun je wel nagaan dat er veel verwarring is over hoe nu op de plaats van bestemming te geraken.Wij staan dus veel uitleg te geven hoe men op de juiste plek kan komen.Omstreeks een uur of elf wordt de binnenstad afgesloten door beweegbare palen die uit de grond komen.Mijn jonge collega heeft dan helemaal niets meer te doen omdat geen enkel voertuig zijn post meer kan bereiken en hij gaat dan, zeg maar, aflossing doen.Hij komt dan altijd graag bij mijn post staan.Mijn post is op een viersprong als het ware De Kruisstraat,de Smedestraat, de Bateljorisstraat en het Krocht komen daar samen.De Kruisstraat en de Bateljorisstraat zijn twee winkelstraten waar veel publiek komt en omdat wij toch mannen zijn doen wij ook een beetje aan....ehhh....een soort van veekeuring als je het negatief wil omschrijven.En ons is opgevallen dat Haarlem een heel hoog percentage mooie vrouwen bezit. Haarlem 10 punten.

    21-01-2010 om 20:03 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    18-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.File rijden
    Wat mij onderweg opvalt is dat er mensen zijn die tijdens een file denken en zeggen; Ik moet invoegen aan het eind van de invoegstrook.Dat klopt maar men doet het niet als men gewoon door kan rijden dus als het verkeer op de snelweg met 100 km/uur of meer voorbij raast.Dan voegt men in wanneer het kan.Dus halverwege of zelfs aan het begin.Alleen als er een file staat, dus als het verkeer maar 20- a 30 km/uur rijdt dan moeten ze opeens aan het eind van de invoegstrook invoegen.Men raast het verkeer op de snelweg voorbij met een gang van pak ém beet 100km/uur en wil dan aan het einde invoegen waardoor het verkeer op de snelweg moet stoppen om ze er tussen te laten.Wat natuurlijk tot een nog langere file leidt uiteindelijk.Het is zo in Nederland dat als je niet kan invoegen je gewoon dient te wachten op de invoegstrook.Het verkeer dat zich al op de snelweg bevindt hoeft en mag zelfs niet stoppen.
    Ik zal het dus proberen uit te leggen hoe het hoort te werken ter bevordering van de doorstroming.
    Men voegt in op de snelheid die het verkeer op de snelweg heeft.Pas dus je snelheid aan en ga niet als een idioot langs een file razen maar voeg rustig in waar het kan.Zorg ervoor dat het verkeer op de snelweg door kan rijden.

    18-01-2010 om 12:01 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Do's en don'ts

    Foto

    Archief per week
  • 03/05-09/05 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Links
  • Noord Holland Bewaking
  • Traffic Support
  • Traffic 24/7

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs