Foto
Categorieën
  • alledaagse dingen (12)
  • Do's en don'ts (1)
  • pannekoek van de week (5)
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    agenda

    Waar en wanneer

    ZORG DAT JE ERBIJ BENT
    Verkeersregelaars van Noord Holland Bewaking
    Foto
    VERKEERSREGELAAR CHRIS
    over verkeer en meer
    16-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een echte
    Donderdag was ik weer op de RAI.We moesten met acht man heen en omdat de 9 persoons bus een technisch mankement vertoonde moesten we maar met twee busjes heen.Dat kwam mij wel goed uit want dan hoef ik niet half Nederland door om iedereen op zijn plek te krijgen.Ik ging via Purmerend en die anderen gingen via Akmaar.Bij Purmerend staat het ook altijd vast dus ik weer vroeg op pad.Wel een uurtje later als maandag maar toch vroeg genoeg al zeg ik het zelf.Als je om half zeven de A7 opdraait bij Hoorn dan ben je net voor de ergste drukte voorbij Purmerend en dan valt het nog wel mee bij Zaandam of Zaanstad of hoe ze het daar ook noemen.De Coentunnel is altijd al een drama daarom ga ik altijd de andere kant op daar.Het zijn wel meer kilometers maar het rijdt wel door dus het scheelt je uiteindelijk gewoon tijd.Ik weet niet wat ze met al het verkeer hebben gedaan maar weer geen file's.Ik denk dat hele bouw nog stil ligt ofzo want weer kon ik gewoon overal doorrijden.Dus weer om 07.00 aanwezig op de RAI.Lekker op tijd weer Chris......ze beginnen er al te wennen daar.Weer koffie drinken tot het je oren uitkomt maar om half negen waren mijn andere vijf collega's nog niet gearriveerd en begon ik mij toch zorgen te maken want tja er waren er 8 besteld door de RAI en we waren nu met zijn drieen.Je moet op de RAI je telefoon en portemonee inleveren.Dat is daar bedrijfsregelement en ik kon dus niet bellen waar ze bleven.Om half tien zie ik ze eindelijk over het terrein heen schuiven en ik baalde daar best wel van.Vier werden op de Arena ingedeeld.Dat is een parkeer gelegenheid die de RAI huurt als het erg druk dreigt te worden dus zij om pak hem beet tien uur op weg naar de Arena.Hebben ze een uur door het centrum gereden op zoek naar de Arena en waren ze om elf uur weer terug op de RAI om toch maar eens te vragen waar die Arena nu eigenlijk lag.Ik kreeg dat gelukkig later pas te horen anders had ik ze er persoonlijk via het luchtruim naar toe geschopt.'S middags moest ik ook naar de Arena samen met die ene die achter was gebleven op de RAI maar omdat ik niet wist waar hij was ben ik gewoon op de pendelbus gestapt en verwachtte dat hij dat dan ook zou doen.Maar je raad het al hij kon de pendelbus niet vinden.Het is ook zo moeilijk .......nadenken.De pendelbus staat namelijk waar al de bezoekers op de pendelbus stappen.Uiteindelijk is hij dan toch op de bus gestapt en vol goede moed op naar de Arena.Hij vond het toch wel vreemd dat de bus stopte op een parkeerterrein want hij moest naar de Arena.Dat er allemaal mannetjes en vrouwtjes liepen die de zelfde kleding droegen als dat hij had bracht geen verlichting in zijn verwarring.Dan ga ik wel lopen naar de Arena dacht hij bij zichzelf ik ben er toch al bijna ik kan het zien liggen en voor dat wij er erg in hadden waren wij hem al weer kwijt.Na een uur hebben wij hem gevonden dolende in een lege parkeergarage op weg naar het veld.Ik kan nu nog steeds niet begrijpen waarom hij dacht dat hij op een voetbalveld verkeer moest regelen.......de Pannekoek

    16-01-2010 om 23:15 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:pannekoek van de week
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boos
    Woensdag was ik weer als parkeercontroleur in de weer, net zoals dinsdag trouwens, en ik was vrolijk bonnetjes aan het schrijven.Ik had een klein straatje als het ware.Drie niet betalers achter elkaar.De eerste waren mensen die in een naburig hotel verbleven en kwamen net aanlopen toen ik bij nummer 3 bezig was.Aiai riepen ze...nee toch ehh meneer.Ik netjes mijn bonnetje afgemaakt voor nummertje drie en acher het wissertje geschoven voordat ik naar nummertje een liep.Tja meneer de begintijd voor het betalen is hier om negen uur zei ik, het was inmiddels half tien.Hij vertelde mij dat hij net uit het hotel kwam en dat hij het daar nog gevraagd had of het kwaad kon, of hij niet al parkeergeld moest betalen.Dat hoefde niet hadden ze bij het hotel gezegt.Ze zijn nooit zo vroeg.Ik had al gezien dat zij, want ze waren met zijn vieren, inderdaad bepakt en bezakt waren en het voertuig zakte al aardig door zijn assen.Terwijl ik de meneer sta te vertellen dat als hij even een uurtariefje in de meter deponeerd ik zijn bonnetje seponeer, wij willen de gasten van de gemeente wel weer graag terug zien namelijk, komt nummertje drie aangelopen met zijn bonnetje.Heee ehhhh wat is dit zegt hij.Dus ik zeg gaat u eventjes naar uw auto dan kom ik zo bij u.Kwaad loopt hij naar zijn auto.Ik handel ondertussen de hotelgasten af en was al in een goede bui.Het wordt een lekker dagje zo dacht ik nog eerst schrijven en dan weer seponeren.Dus ik loop naar nummertje drie en wil een gesprek beginnen over starttijd en even deponeren in de meter begint hij meteen te blazen dat ik hem volg en om een hoekje te gluren sta om hem te bekeuren.Hij stond daar net twee minuten en hij was even naar de bank om geld te halen voor de parkeer automaat vijf minuten was hij weggeweest.Als je maar twee minuten daar staat en dan in die twee minuten vijf minuten weg bent geweest dan ben je voor mij een kunstenaar.Ik probeer om wel eens tijd te maken maar het is mij nog nooit gelukt.Het geld dat je bij de bank pint past niet in de automaat daar moet namelijk muntgeld in en dat kun je niet pinnen.Toen begon hij dat omdat hij zwart was, dat was hij niet hij was getint, hij de bekeuring had gekregen.Ik maar steeds proberen om hem tot rust te manen en dat wat hij wilde zo niet ging gebeuren maar hij had blijkbaar wat moeite met het luisteren naar wat er gezegt werd.Toen was ik opeens een K..kerlijer en een Kl...zak.Ik heb meneer netjes verteld dat hij in bezwaar kon gaan, het adres achterop de bekeuring stond en dat hij vooral goed moest opschrijven wat hij allemaal dacht en gezegt had.Enneh prettige dag nog ..........Pannekoek

    16-01-2010 om 22:39 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:pannekoek van de week
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chaos
    Afgelopen maandag was ik in Amsterdam.Ik moest daar op de RAI om 09.00 uur beginnen maar omdat er een chaos op de weg was voorspeld door het knmi in verband met sneeuw en ijzel en gladde wegen enzovoorts.was ik al vroeg op pad gegaan om mijn team op te halen.05.00 uur om precies te zijn.De eerste die ik moest ophalen zou om 05.30 uur klaar moeten staan bij het station in Hoorn maar die kwam al niet opdagen.Lekker weer het begint al weer goed.Verwachtte vast een afbericht vanwege de verwachte chaos.Omdat ik via Heerhugowaard moest om nog wat gasten op te pikken ben ik dus via Alkmaar naar de RAI gegaan.Geen sneeuw, geen ijzel geen niets van wat ik had gedacht dus was ik om 07.00 op mijn werkplek op de RAI.Lekker op tijd weer Chris zeiden ze daar dus maar snel aan de koffie.Twee uur wachten valt niet mee en ergens baalde ik er wel van dat we niet in de chaos terecht waren gekomen.Omdat ik graag wat te doen wil hebben wilde ik heel erg graag op de taxi standplaats staan want daar is het ook altijd een chaos met al die verschillende taxi bedrijfjes die elkander het licht in de ogen niet gunnen.Het is altijd spannend om die gasten dan in het gareel te krijgen maar sinds kort doet de RAI nog maar met een bedrijf zaken en alleen zij,en dat is TCA, mogen daar klanten oppikken.Zij hebben hun eigen coordinatoren daar dus er is helemaal niets meer te beleven.Geen chaos in ieder geval.Gijs de werkverdeler op de RAI wist dat en dus mocht ik niet naar de taxi standplaats,nee Chris jij mag naar de P7.Ik balen...de P7...daar is helemaal niets aan.Een beetje staan bij een slagboom.....boring.Daar aangekomen werd ik doorverwezen naar het begin van de P7, dat is daar waar de opricht van de RAI bij de olympialaan uitkomt of andersom.Ik moest daar taxi's die klanten voor de RAI kwamen afzetten doorverwijzen naar de P9 en auto's die wilden parkeren naar de P1,P2 en P3.Ik wist al dat die Amsterdammers moeite hadden met verkeersregels maar wat ik daar zag gebeuren tarte zelfs mijn verbeeldingsvermogen.Alsof ik in Calcutta of Nairobie terecht was gekomen.Alles dwars door elkaar,tegen elkaar in,over de verkeerde rijbanen en ga zo maar door.Volgens mij word er in Nederland geleerd dat je een kruispunt vrij moet houden en dat betekend dat zelfs al staat je licht op groen je niet het kruispunt mag betreden als het nog niet vrij is.Blijkbaar geld dat niet in Amsterdam.En tot overmaat van ramp is er ook nog eens niets wat een verkeersregelaar daar aan kan doen want er staan teveel VRI's, dat zijn stoplichten weten jullie nog, op een tekleine ruimte.Heb ik toch nog mijn chaos gehad  

    16-01-2010 om 22:10 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    11-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rokin
    Ik had al eens geschreven over de Noord/Zuid lijn in mooi Amsterdam.Welnu hebben wij daar nog een klus.Namelijk op het Rokin ook een van de toekomstige stations en ook een van de bouwputten die stil gelegt is na de calamiteit op de Vijzelgracht.Ook op het Rokin wordt namelijk gebouwd in de nabijheid van historische gebouwen die absoluut niet mogen verzakken.Zij, dat zijn de gravers, zitten nu ongeveer op 15 meter diepte en als je ervanuit gaat dat het station op 21 meter en nogwat komt kun je wel zeggen dat ze pas op de helft zijn.Zeg nu niet meteen eehhhh Chris 15 plus 15 is 30 en geen 21 want de rails en het station moeten wel op een goede harde vloer gemaakt worden dus ze zullen eerst dieper moeten en dan terug opbouwen naar die 21 meter nog wat.Het is een interesant project die Noord Zuid lijn en er wordt veel over geschreven en gesproken.Een heleboel negatief natuurlijk want de brave burger heeft geen flauw benul van wat er nu eigenlijk gebeurt daar beneden.Dat besefte de aannemer ook en die heeft dus sinds kort een uitkijkpunt geopend op het Rokin.Daar kunnen de geintresseerde mensen een glimp opvangen van wat er daar eigenlijk allemaal plaats vind.Mijn collegae aldaar kunnen u daar tekst en uitleg over geven.Kom gerust eens langs u kunt zo naar binnen lopen.

    11-01-2010 om 01:00 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen

    Foto

    Archief per week
  • 03/05-09/05 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Links
  • Noord Holland Bewaking
  • Traffic Support
  • Traffic 24/7

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs