Foto
Categorieën
  • alledaagse dingen (12)
  • Do's en don'ts (1)
  • pannekoek van de week (5)
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    agenda

    Waar en wanneer

    ZORG DAT JE ERBIJ BENT
    Verkeersregelaars van Noord Holland Bewaking
    Foto
    VERKEERSREGELAAR CHRIS
    over verkeer en meer
    08-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HELD
    Het was koud vandaag......gisteren eigenlijk ook al maar dat was gisteren.Ik was vandaag, en gisteren eigenlijk ook al, ingezet als parkeercontroleur.Een taak als toezichthouder.Een leuke job bonnen schrijven en weer seponeren.De gemeente waar wij dit voor doen heeft ons gezegt dat wij een opvoedende taak hebben eerder dan een verbaliserende.De bonnetjes worden natuurlijk wel geschreven.Als je net komt aanlopen wil ik nog wel eens een regelingetje treffen.Even een uurtariefje in de meter en ik haal de bekeuring er weer af.Iets wat door velen zeer gewaardeert wordt want ja het scheelt je al gauw 50 euries.Kom je niet net aanlopen en ik ben al weer weg,verderop naar de volgende tja dan heb je pech.Dan moet je naar het kantoor komen en dan maar hopen dat ik nog steeds coulant ben want tja je smoes of verhaal moet dan wel erg geloofwaardig zijn.Meestal is dat niet zo en dan blijft de sanctie gewoon staan.Het is zo dat er een eind tijd op je parkeerbonnetje staat.Heb je nog een minuut als ik bij je auto ben heb je geluk dan loop ik gewoon door naar de volgende.Om te voorkomen dat collega's, of parkeercontroleurs, bij je auto gaan staan wachten tot die ene minuut is verstreken is er ook nog een zogenaamde uitlooptijd .In de gemeente waar wij voor werken is dat 10 minuten.Dus eigenlijk 10 minuten extra parkeertijd.Zijn er dus daarvan 9 minuten verstreken als ik bij je auto kom dan....loop ik gewoon door naar de volgende.Eigenlijk ben je dan 9 minuten te laat maar ik ben dan 1 minuut te vroeg.Zijn er 11 minuten verstreken na de officiele aflooptijd van je kaartje krijg je dus meteen een bon van mij.Ik kan immers niet blijven uitstellen en de automobilist dient voldoende parkeergeld in de meter te stoppen laat dat wel duidelijk zijn.Vandaag had ik er weer zo'n een 13 minuten te laat.Bonnetje geschreven want hij was nergens te bekennen.Netjes onder de ruitewisser geschoven en verder gegaan met mijn werk.Half uurtje later een warme bak koffie gehaald op kantoor want het was koud.Krijg ik het verzoek of ik even naar de balie beneden wil komen.Daar ga je dan.Wat nu weer?Staat daar een meneer van middelbare leefdtijd die met een bonnetje van mij staat.Hij zegt tegen mij : Ik voel mij eigenlijk een sukkel want ik was op tijd op weg gegaan naar mijn auto.Het is glad dus ik ben echt optijd weggegaan maar onderweg gaat er een oudere mevrouw gruwelijk onderuit met haar fiets.Ik vond dat ik haar weer overeind moest helpen want met dit weer en deze gladheid moeten we een beetje op elkaar letten.Hij zegt ik voelde mij een Held want ik had mijn naaste geholpen al was het geen bekende van mij.Maar nu voel ik mij een sukkel want was ik maar doorgelopen dan was ik op tijd bij mijn auto geweest.

    Zo werkt het bij mij dus niet.Ik heb hem verteld dat hij geen sukkel was en dat ik het zeer waardeer dat hij iemand, wie het dan ook moge zijn, te hulp schiet.Ik heb hem gezegt dat desondanks ik niet kon controleren of zijn verhaal klopte ik er van uit ging dat hij de waarheid sprak,hij kwam ook zeer oprecht over.Ik heb zijn bekeuring verscheurt want dit zijn de mensen die we nodig hebben in onze nabijheid.Vandaag is hij de held.

    08-01-2010 om 21:15 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    07-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de hoogte
    Het bedrijf waar ik werkzaam voor ben is tevens een opleidings centrum voor beveilgers.Je kan daar dus je beveiliger 2 diploma halen.Ik heb dat dus ook gedaan en naast verkeersregelaars werk doe ik dus ook wel eens beveiligings werk.Druk mannetje als ik ben heb ik ook nog even mijn praktijkbegeleiders diplomatje gehaald en daar doe ik ook wel eens wat mee.Ik meld het even want daar ga ik jullie tezijndertijd ook van op de hoogte houden.

    07-01-2010 om 22:34 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen
    06-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijzelgracht
    Iedereen is vandaag de dag wel bekend met het schijnbaar eeuwig durende maar o zo mooie project van de Noord-Zuid lijn te Amsterdam.Een heuse aanwinst voor onze hoofdstad die naar mijn bescheiden mening in de toekomst heel wat verkeers problematiek zal gaan oplossen.Welnu het bedrijf waar ik voor werk staat daar vanaf de start van het project.Dat is ongeveer drie jaar nu.In den beginne was er veel werk en lange dagen maar sinds de calamiteiten op de Vijzelgracht ligt het werk prakties stil.Besluitvoering duurt nu eenmaal lang en zelfs een verkeersregelaar kan daar weinig vaart in brengen.Op, of eigenlijk onder, de Vijzelgracht komt een best wel groot station en dat betekend een grote bouwput.Om het leed voor de lokale bevolking wat te verlichten is deze grote bouwput in tweeen gedeelt en dat wil zeggen dat er bij de reeds bestaande voetgangersoversteek plaats,dat is een zebrapad in gewoon Nederlands,een voetgangers doorsteek is gemaakt opdat de welwillende brave burger niet honderden meters hoeft om te lopen.In tegenstelling tot de rest van Nederland denkt men in Amsterdam dat je daar dan ook mag fietsen maar dat is dus niet zo.Omdat men voor de aanvang van de bouw in Amsterdam een beetje moeite had met zebra paden en voetgangers is daar een VRI bij geplaatst.Een VRI is een verkeers regel instalatie, waar ik vandaan kom noemen ze dat gewoon een stoplicht maar ja dat is niet duidelijk genoeg denk ik.Daar waar het zebra pad eindigd begin een zijstraat van de Vijzelgracht alwaar je na ongeveer 15 meter een basisschool tegenkomt die uiteraard bevolkt wordt door onze toekomst.Omdat het licht bovenin die VRI, dat is dat rode licht, waarschijnlijkt werkt als een rode lap op een stier op een Amsterdammer zijn wij daar ook nog eens bij gezet.Om er voor te zorgen dat de toekomst niet aan flenters wordt gereden door woest briesende fietsers of andere snelheids duivels.Neen u bent niet op de wallen beland dat rode licht betekend gewoon dat u moet stoppen.....Pannekoek.

    06-01-2010 om 00:00 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:pannekoek van de week
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rozen en Asfalt
    Het leven van een verkeersregelaar gaat niet over rozen.Vaak over asfalt en soms zelfs over een moterkap.Het is een beetje een onbegrepen beroep want wie zijn nu die malloten die bij nacht en ontij zomaar met hun leven spelen door midden op de weg te gaan staan om het verkeer tegen te houden en te regelen.Om dat goed uit te leggen moet men weten waarom de verkeersregelaars ontstaan zijn.Vroeger was het een politie taak het verkeer in goede banen te leiden en de zogenoemde verkeerspolitie was daar verantwoordelijk voor.Zij regelde het verkeer bij kruisingen, ongevallen(overheidstaak) en evenementen(geen overheidstaak) maar niet bij werkzaamheden aan of rondom de openbare weg.Omdat er toch redelijk veel wegwerkers van de weg gereden werden heeft de overheid besloten om de functie verkeersregelaar in het leven te roepen.Het gaf de overheid tevens de mogenlijkheid om de verkeerspolitie weg te bezuinigen zodat de verkeersregelaar een halve politie taak kreeg.Wel het recht om het verkeer overal te regelen maar niet de mogenlijkheid om sancties uit te delen want dat is en blijft een taak van de overheid en volkomen terecht uiteraard.Overal waar nu aan of rondom de openbare weg zich werkzaamheden of evenementen afspelen is het wettelijk verplicht om verkeersregelaars in te zetten om de veiligheid van wegwerkers en verkeersdeelnemers te waarborgen.Het is een spel waarbij de verkeersregelaar de scheidsrechter is en voor een goede en eerlijke doorstroming van het verkeer en een veilige werkplek voor de mensen die werken aan de weg verantwoordelijk is.Het is dus o zo belangrijk(het is verplicht) de aanwijzingen op te volgen,hoe moeilijk het soms voor verkeerdeelnemers is om het waarom te begrijpen.De verkeersregelaar weet namelijk wanneer het veilig is om te rijden of te werken.Het zijn niet alleen de verkeersdeelnemers die de aanwijzigingen dienen op te volgen.Ook de werklieden dienen gehoor te geven aan de aanwijzigingen want het is soms echt nodig om verkeer door te laten stromen om onveilige situaties op de openbare weg te voorkomen,al zal dat niet zo vaak voorkomen want de verkeersregelaar zal meestal zorgdragen voor een werkvak en een verkeersvak.Het ongemak bij werkzaamheden aan de weg zal er altijd zijn maar de verkeersregelaar zal dat trachten te verlichten.Dat zijn dus die malloten die midden op de weg staan.

    06-01-2010 om 00:00 geschreven door Chris  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:alledaagse dingen

    Foto

    Archief per week
  • 03/05-09/05 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Links
  • Noord Holland Bewaking
  • Traffic Support
  • Traffic 24/7

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs