Inhoud blog
  • Het geweldige vuurwerk
  • Hallo iedereen ,
  • De resultaten tot nu toe
  • Bezoek aan Antwerpen
    Mijn favorieten Links
  • De Oorgroep
  • Het ziekenhuis
  • De techniek
  • Interessante informatie over CI
  • Informatiecentrum Chaocleaire Implantaten
  • Uitzending VTM over CI
  • Uitzending vinger aan de pols
  • Foto
    Paula's dagboek van de Chochleaire Implantatie
    Verslag van Paula's ervaringen
    26-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de Logopedie

    Hallo beste mensen allemaal ,

     

    Vandaag ben ik voor de eerste keer naar de logopedie geweest . Ik was er zo'n twee weken terug ook geweest maar dat was voor een intake gesprek , en natuurlijk ook om elkaar al een beetje te leren kennen , en dat zat toen al van beide kanten goed . Vanmorgen toen ze me op kwam halen zei ze al meteen dat ze kon zien dat het goed ging , ze zei dat ik er zo stralend uitzag , en dat geloof ik dan ook meteen want ik zit elk moment steeds weer te genieten van de ook elke keer weer nieuwe geluiden , ook zijn het dan soms meerdere geluiden door elkaar en dat vind ik ook heel fijn om naar te luisteren . Toen we Cor en ik dan bij haar in de behandelkamer zaten hebben wij ook weer even over de belevenissen en ervaringen gepraat , en zij ontdekte ook dat het een vooruitgang was met de implantaat . Toen ben ik met haar mee gegaan naar een ander vertrek omdat ze een paar testen wilde doen om te kijken in hoeverre dat het al vooruit gegaan was met het gehoor , ze vertelde dat ze woorden op ging zeggen en die zou ik dan na moeten zeggen , en natuurlijk weer een beetje spannend , kijken wat ik ervan terecht zou brengen . Het zouden lettergreep woorden zijn , en toen kwam het eerste woord , dus ik zei tegen haar wat ik hoorde ( voordeur ) en zij weer , HEB JIJ DAT GEHOORD , we hebben allebei heel hard zitten lachen , en hadden toen ook allebei tranen in onze ogen , ooohhh mensen kunnen jullie je er jezelf iets bij voorstellen hoe blij iemeand kan zijn als ie voordeur meteen na kan zeggen , stelt eigenlijk niks voor maar toch fantastisch hé . Zo hebben wij dus nog even doorgeoefend , en het ging best wel goed , er waren ook woorden bij die ik helemaal niet na kon zeggen hoor . Ik heb moeite met de k en de h en de p en de f en de z , hoewel ik de f en de z als ik het zelf zeg heel duidelijk versta , maar dat schijnt ook weer veel anders te klinken als het in een woord staat of als het onafhankelijk gezegd wordt , nog niet zo gemakkelijk voor mij om het te onderscheiden , maar komt ook zeker wel goed . Ook heeft ze aan Cor duidelijk uitgelegd hoe het nu precies in z'n werk gaat zodat hij er ook goed een hoogte van krijgt , en nu weten wij zelf ook iets beter wat ik kan aangeven bij de volgende afstelling donderdag in Antwerpen . Volgende week maandag ga ik weer terug naar de logopedie .

    Vanmiddag waren Cor en ik naar de bossen geweest in Opoeteren , daar komt onze Viszla Fritz vandaan , samen met z'n moeder Betyar en Esztie en de bazin hebben wij heerlijk een grote boswandeling gemaakt . Wij hadden Petra die bazin al een hele tijd niet meer gezien , en we hadden weer heel wat bij te buurten , ze is Rotterdam's dus dat is ook weer een ander dialect , dat verschil hoor ik dan weer veel beter met voordat ik de implantaat had , verder ging ook dat wel goed vond ikzelf .

    Ik doe jullie allemaal weer de hartelijke groetjes ook van Cor natuurlijk , en tot schrijfs .

     

    Paula

    26-11-2007 om 19:36 geschreven door cordeb  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de Logopedie

    Hallo beste mensen allemaal ,

     

    Vandaag ben ik voor de eerste keer naar de logopedie geweest . Ik was er zo'n twee weken terug ook geweest maar dat was voor een intake gesprek , en natuurlijk ook om elkaar al een beetje te leren kennen , en dat zat toen al van beide kanten goed . Vanmorgen toen ze me op kwam halen zei ze al meteen dat ze kon zien dat het goed ging , ze zei dat ik er zo stralend uitzag , en dat geloof ik dan ook meteen want ik zit elk moment steeds weer te genieten van de ook elke keer weer nieuwe geluiden , ook zijn het dan soms meerdere geluiden door elkaar en dat vind ik ook heel fijn om naar te luisteren . Toen we Cor en ik dan bij haar in de behandelkamer zaten hebben wij ook weer even over de belevenissen en ervaringen gepraat , en zij ontdekte ook dat het een vooruitgang was met de implantaat . Toen ben ik met haar mee gegaan naar een ander vertrek omdat ze een paar testen wilde doen om te kijken in hoeverre dat het al vooruit gegaan was met het gehoor , ze vertelde dat ze woorden op ging zeggen en die zou ik dan na moeten zeggen , en natuurlijk weer een beetje spannend , kijken wat ik ervan terecht zou brengen . Het zouden lettergreep woorden zijn , en toen kwam het eerste woord , dus ik zei tegen haar wat ik hoorde ( voordeur ) en zij weer , HEB JIJ DAT GEHOORD , we hebben allebei heel hard zitten lachen , en hadden toen ook allebei tranen in onze ogen , ooohhh mensen kunnen jullie je er jezelf iets bij voorstellen hoe blij iemeand kan zijn als ie voordeur meteen na kan zeggen , stelt eigenlijk niks voor maar toch fantastisch hé . Zo hebben wij dus nog even doorgeoefend , en het ging best wel goed , er waren ook woorden bij die ik helemaal niet na kon zeggen hoor . Ik heb moeite met de k en de h en de p en de f en de z , hoewel ik de f en de z als ik het zelf zeg heel duidelijk versta , maar dat schijnt ook weer veel anders te klinken als het in een woord staat of als het onafhankelijk gezegd wordt , nog niet zo gemakkelijk voor mij om het te onderscheiden , maar komt ook zeker wel goed . Ook heeft ze aan Cor duidelijk uitgelegd hoe het nu precies in z'n werk gaat zodat hij er ook goed een hoogte van krijgt , en nu weten wij zelf ook iets beter wat ik kan aangeven bij de volgende afstelling donderdag in Antwerpen . Volgende week maandag ga ik weer terug naar de logopedie .

    Vanmiddag waren Cor en ik naar de bossen geweest in Opoeteren , daar komt onze Viszla Fritz vandaan , samen met z'n moeder Betyar en Esztie en de bazin hebben wij heerlijk een grote boswandeling gemaakt . Wij hadden Petra die bazin al een hele tijd niet meer gezien , en we hadden weer heel wat bij te buurten , ze is Rotterdam's dus dat is ook weer een ander dialect , dat verschil hoor ik dan weer veel beter met voordat ik de implantaat had , verder ging ook dat wel goed vond ikzelf .

    Ik doe jullie allemaal weer de hartelijke groetjes ook van Cor natuurlijk , en tot schrijfs .

     

    Paula

    26-11-2007 om 19:36 geschreven door cordeb  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Laatste commentaren
  • familie Ceunen-Moors (sandra)
        op
  • Super!! (sjeanne)
        op Een dag met van alles en nog wat
  • geweldig (Joyce)
        op Een dag met van alles en nog wat
  • gaaf (peer en det)
        op 2e fitting 22 nov. 2007
  • Prachtig!! (Cees en Trudy)
        op Een dag met van alles en nog wat
  • hartstikke goed (peer en det)
        op Een dag met van alles en nog wat
  • wat mooi om te lezen (Netty)
        op Ik heb vandaag mijn prijs opgehaald
  • op naar een nieuwe belevenis (Georgette)
        op jippie!!!!!!!!!!!! 1e fitting in Antwerpen
  • Dikke kussen (Rachel)
        op jippie!!!!!!!!!!!! 1e fitting in Antwerpen
  • dansje (Anni)
        op jippie!!!!!!!!!!!! 1e fitting in Antwerpen
  • geweldig (henny)
        op Naar huis
  • een lieve groet (Georgette)
        op Mijn thuiskomst
  • SUPER (joyce)
        op Mijn thuiskomst
  • wooowwwwww (Rachel)
        op Mijn thuiskomst
  • geweldig... (yvonne)
        op Naar huis
  • De Zon (Anni)
        op Naar huis
  • Welkom thuis (Cees en Trudy)
        op Naar huis
  • Tranen van geluk !!! (Anni)
        op Laatste nieuwtjes
  • wereld open (de Brouwer)
        op Middagbezoek 19-10-2007
  • D'n Sanderskes (Bart en Yvonne)
        op Middagbezoek 19-10-2007
  • Archief per dag
  • 30-03-2008
  • 01-01-2008
  • 26-12-2007
  • 13-12-2007
  • 11-12-2007
  • 10-12-2007
  • 07-12-2007
  • 06-12-2007
  • 03-12-2007
  • 30-11-2007
  • 27-11-2007
  • 26-11-2007
  • 25-11-2007
  • 22-11-2007
  • 19-11-2007
  • 16-11-2007
  • 15-11-2007
  • 14-11-2007
  • 26-10-2007
  • 21-10-2007
  • 20-10-2007
  • 19-10-2007
  • 18-10-2007
  • 17-10-2007
  • 12-10-2007
  • 08-10-2007
  • 27-09-2007
  • 07-08-2007
  • 31-07-2007

    Gastenboek
  • verbaasd
  • SUPER
  • weer gelezen
  • paulas dagboek
  • paulas dagboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs