Guy PAULIS
Let's talk about ... FREEDOM !
Bezoek ook www.guypaulis.be
28-11-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stad
Toegevoegde punten aan de Herentalse gemeenteraadsagenda van dinsdag 2 december '08 :


Nieuwe rechtspositieregeling personeel
 
Het gemeentedecreet van 2005 kondigde reeds een nieuwe rechtspositieregeling aan voor het gemeentepersoneel.
De invoeringsdatum was 1 januari 2008.
Om alles volledig en definitief in te passen, kreeg het gemeentebestuur nog een jaar extra, tot 1 januari 2009.
De absoluut uiterste datum nadert nu snel; kan de schepen van Personeel bevestigen dat de Stad Herentals per 1 januari 2009 met alle voorschriften van de nieuwe rechtspositieregeling in orde is ?
 
  
Zebrapad Stationsplein
 
Alvast tot op het moment van dit schrijven is het zebrapad op het Stationsplein ter hoogte van de toegang van het NMBS-station nog steeds niet opnieuw aangebracht. Maanden geleden werd er een stuk nieuw asfalt gelegd, sindsdien is het drukst gebruikte zebrapad in de stad verdwenen. Ook de parkeervakken voor het stationsgebouw zijn niet opnieuw aangeduid.
Ondanks meldingen van deze problemen vanuit diverse hoeken, en het naderen van de winter, werd er op geen enkele manier actie ondernomen om de situatie te verbeteren.
Graag een toelichting van de schepen van Openbare Werken / Mobiliteit.
 
 
Spekgladde boordstenen
 
Al van voor de uitvoering van de heraanleg van de centrumstraten waren er opmerkingen over, na de ingebruikname van de vernieuwde straten werden het echte klachten ivm de vaak spekgladde boordstenen. Er werden aanpassingen voorgesteld, waardoor zonder breekwerk de bestaande boordstenen een behandeling konden krijgen die meer reliëf zou creëren zodat het slipgevaar sterk verminderd zou worden. Uitgevoerd of niet, bij regenval en zeker zoals recent bij vriestemperaturen na neerslag, blijven de stenen tot op heden de rechtstreekse oorzaak van vele valpartijen van fietsers en voetgangers.
Nu er een aantal ingrepen aangekondigd werden aan de oorspronkelijke aanleg van het centrum (aanduiding en afbakening parkeerzones, aanpassing rijrichting enz) zou een snelle en efficiënte anti-slip-behandeling van de boordstenen nog meer mogelijk moeten zijn.
Graag een reactie van de schepen van Openbare Werken / Mobiliteit.
 




Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (0)

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Archief per maand
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 10-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 11--0001

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs