WIELERTEAM WAASLAND
Foto
Inhoud blog
  • Tessenderlo
  • Opwijk-Mazenzele
  • Veldrit Eeklo BvB
  • Bachte-Maria-Leerne
  • Kontich-Waarloos
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • WIELERTEAM WAASLAND
  • Wedstrijdkalender
  • Wielerkontakt.be
  • cyclingsite
  • Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Glenn Marin

    01-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Floreffe
    Voor de eerste BVB wedstrijd van het jaar te Floreffe werd Glenn op basis van zijn goeie prestatie op de verkenning te Bannuex geselekteerd. Echter op zaterdag avond had hij zelf reeds moeten beslissen om niet deel te nemen want toen al was duidelijk dat Glenn niet op volle 100% aan de start zou komen.

    Omstreeks 13u kwamen we ter plaatse aan in Floreffe en een dan al lijkbleke Glenn maakt zich klaar om zich een beetje los te rijden. Al snel keert hij terug en weet hij te melden dat hij misselijk is. Een beetje last van de stress denkt iedereen natuurlijk en Glenn schuift dan ook even later aan voor de versnellingscontrolen. Glenn is natuurlijk weer veel te laat en mag achteraan plaats nemen. Al van bij de start blijft Glenn achteraan hangen en van bij de eerste tempoversnelling dient hij de rol te lossen. Even verder moet Glenn dan nog overgeven en de wedstrijd is dan al te einde. Glenn rijd nog 1 rondje verder in een groepje gelostten maar stop bij de 2de doortocht de wedstrijd.

    Ook dit is natuurlijk wielrennen. Als je geen 100% aan de start kan staan sta je er eigenlijk beter niet. Hopelijk lesje geleerd en op naar de volgende race.




    01-05-2013 om 21:33 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    21-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zutendaal
    Na een beetje opzoekwerk deze week werd er gekozen om te startten in Zutendaal dicht tegen Genk. Deze wedstrijd teldde mee voor het mediaanklassement, een klassement met 4 wedstrijden in Belgie en 3 in Nederland, en hierdoor kon men op voorhand al weten dat er redelijk wat noorderburen aan de start zouden staan. Voor wie zou denken dat dit de reden was voor de verre verplaatsing kan ik er onmidelijk bijzeggen dat dit niet het geval was. Wat dan wel? In de beschrijving van de wedstrijd werd kenbaar gemaakt dat men een berklassement zou opmaken waaruit wij besloten dat dit misschien wel eens een leuke omloop kon zijn.  Tijdens de opwarming had Glenn al gezien dat dit inderdaad een tof parcour was met hier en daar wat hoogteverschil en een leuk klimmetje waarop boven de bergspurtjes gehouden werden. 

    Omstreeks 13u staan 67 nieuwelingen aan de start klaar voor 64Km wedstrijd. Van bij de start gaat een van de noorderburen aan de haal en kunnen we zien dat deze jongens ook gewoon zijn in ploeg te rijden. Geen gedemareer achter een ploegmaat en counteren wanneer iemand anders gaat. Spijtig genoeg was hun collega niet zo sterk en na 2 rondjes kon alles herbeginnen. Ondertussen is Glenn opgeschoven naar de voorste regionen van de groep en doet hij lustig mee met de bergspurtjes. Na 1x als eerste bovengekomen te zijn en enkele malen net 4de, wat geen punten opleverde, geeft hij dit op. Hij laat zich een beetje uitzakken en net dan breekt de wedstrijd open. Eerst gaat er een kopgroep van een 4tal aan de haal en wanneer deze terug ingehaald worden ontloopt 1 renner de groep. Deze renner zal solo aankomen en de spurt gaat dan nog om plek 2. Glenn die naar het einde toe van de wedstrijd nooit meer in beeld komt behaald hierbij de 28ste plaats. 







    21-04-2013 om 21:26 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    17-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Topcompetitie Herman van Springel Diamond
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor de 26ste editie van deze topklassieker der nieuwelingen hadden de organisatie een gans nieuw parcour in elkaar gestoken. De nieuwelingen zouden voor de eerst maal van stad tot stad rijden. Vertrek werd gegeven in Duffel en Aankomst was voorzien in Vorselaar. Leuk voor de renners, iets minder leuk voor de volgers zoals verder zal blijken.

    Omstreeks 14u verzameld de meestte deelnemers reeds voor de versnellingscontrole. Op dat moment waren Glenn en zijn ploegmaats nog de omgeving van Duffel aan het verkennen waardoor ze als laatsten aan de beurt kwamen en zodoende achteraan de 156 koppige groep de start namen. Direkt na de start nemen de volgers de wagen richting Vorselaar. Eens daar aangekomen schalt er door de speakers dat de wedstrijd op dat moment geneutraliseerd is door een massale val. Vele volgers gaan dan op zoek naar informatie maar al vlug blijt dat men enkel kan zeggen wie er afgevoerd is naar de kliniek. Het is dan bang afwachtten op de eerste doorkomst en spijtig genoeg zien we Glenn dorkomen op korte afstand van de groep met een geschaafde linkerzijde. Glenn stapt dan ook uit de race en pas dan horen we dat ook hij slachtoffer was van deze zware valpartij. Hierdoor liep hij behalve lichaamlijke schade ook net wat materiele schade op waardoor het nog een sterke prestatie mag heten dat Glenn kon meestrijden tot op het plaatselijke rondje.

    Nu de wonden laten genezen, de fiets laten en herstellen en terug vorwaarts kijken. Zo gaat dit nu eenmaal als wielrenner. Vallen en weer opstaan en maar hopen dat je net weer valtConfused

    17-04-2013 om 17:44 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    12-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PK tijdrijden Ursel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze woensdag stond het PK tijdrijdenop het prgramma voor Glenn. Van de ploegleiding van WT waasland kreeg Glenn enkele weken geleden een tijdritfiets in bruikleen om zich optimaal voor te bereiden op deze toch wel speciale discipline.

    Om 10u stipt startte Glenn met een opwarming die langer duurde dan de uiteindelijke tijdrit. Na 34 min opwarmen was het dan tijd om te startten. Glenn startte zoals gevraagd door zijn trainer niet direkt vol. Vanuit de auto zagen we dan ook dan de kilometerteller steeds rond de 45Km/h bleef staan. Wanneer Glenn een 2de maal het vliegveld af rijd zien we dat hij veel te klein trapt. Later zou blijken dat Glenn het van bij het 1ste keerpunt zonder Hartslagmeter en snelheidsmeter moest doen. Vanuit de autozien we enkel dat Glenn moeilijk in een vast ritme geraakt. Na 19'54" rijd Glenn uitgeput over de meet en is alles behalve tevreden over zijn tijdrit. 

    Bij ophaling van de uitslag blijkt Glenn zijn gevoel te kloppen. Een 20ste plaats is niet naar Glenn zijn waarde. Gelukkig kan en mag je als jeugdrenner fouten maken, leergeld weet je wel. Op naar een volgende uitdaging nu zondag in de Topcompetitie wedstrijd Diamond van Springel.

    12-04-2013 om 19:22 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    09-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beveren-Waas
    Na een meer dan geslaagde paasmaandag was het voor de rest van de week uitkijken naar de thuisrace te Beveren-Waas. Het parcours werd meermaals verkend en verkend en nog eens verkend. Je kan je wel voorstellen dat het stress niveau iets hoger lag dan voor een koers in het verre AttenrodeConfused

    76 komen omstreeks 16u in beweging voor een race over 60Km. Van bij het begin word er stevig doorgereden en vallen er traditioneel al reeds enkele slachtoffers te noteren in de achterhoede. Gelukkig is de tijd voorbij dat we moesten uitkijken of Glenn al dan niet nog in de groep zit. We zien Glenn steeds goed vooraan doorkomen maar als 2 ploegmaats + 2 mederenners het hazepad kiezen is Glenn niet genoeg bij de pinken om mee te zijn. Dan maar wachtten en kijken wat het peleton hieraan zou doen en dit peleton had er deze maal wel zin in. 2ronden lang word er met zeer hoge snelheid achtervolgd en zo komt alles terug te samen. Ondertussen zijn er nog slechts een 50 tal renners in koers en maakt men zich op voor de massaspurt. Glenn die zich in de voorbereiding van deze spurt wat laat wegdrummen en even later nog net de boordsteen kan ontwijken eindigt hierbij achterin de groep.

    Na het omkleden is het dan steeds uitkijken naar de uitslag. Spijtig genoeg loopt het hier alweer mis in het waasland want de finisch camerra weigerde dienst. Dan maar een uitslag op de "oude" manier. Glenn word hierin de 36 plaats toegewezen wat later nog de 37ste zou worden op de websiteEmbarassed Toch straf dat de renners in Nederland al jaren rijden met transponders waardoor de uitslag op 5 minuten gereed is. Belgie wielerland.....?






    09-04-2013 om 11:51 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Attenrode
    Na de koers op zaterdag was het op paasmaandag een verademing om vast te stellen bij aankomst te Attenrode dat het hier geen overrompeling zou worden. Veel zal natuurlijk te maken hebben met het feit dat er die dag een IC gereden werd te Borlo en de aard van het parcours. Dit parcours bevatte namelijk geen meter vlak en een kleine beklimming die zeer stijl was.

    Omstreeks 15 uur zetten 56 renners zich in gang en onmiddelijk is het duidelijk dat Glenn zich in zijn sas voelt. Doordat het parcour een 8 vorm is zien we hem reeds na 1/2 ronde en 1 klim doorkomen als 1ste met dan reeds wat voorsprong op het peleton. Gelukkig is zijn medevluchter zo slim om de benen stil te houden want natuurlijk veel te vroeg. Glenn plaats zich dan maar vooraan in de groep en onderhoud samen met nog enkel sterke klimmers een stevig tempo bergop. Zo stevig dat er na 3 van de 9 ronden nog zo'n 25 man in het peleton zit. Voor Glenn is het dan tijd om alle registers open te trekken wanneer hij reageert op een uitval van de latere winnaar. Hij sluit aan bergop en aarzelt niet om direkt de kop te nemen en door te rijden. Als resultaat krijgen we een kopgroep van 6 die voorlopig weinig vrijheid krijgt. Op het einde van ronde 5 valt er dan 25€ te verdienen bij een premiespurt en hier heeft Glenn wel zin inLaughing . Spijtig genoeg maakt Glenn op deze manier waarschijnlijk zijn enige fout in de koers. Hij mischakeld hem en moet even prutsen, al rijdend, om zijn ketting terug op zijn plaats te krijgen. Wanneer dit lukt hangt hij half tussen de kopgroep en de achtervolgers. Omdat de afstand niet te groot is ,10s, denkt hij dat de achtervolgers het zullen halen en laat hem inlopen. Het gevolg laat zich raden uiteraard. De kopgroep valt niet terug en rijd verder weg en Glenn kan begint de achtervolging. spijtig genoeg heeft hij zijn bestte pijlen dan al verschoten en blijft hij achter in een slinkend groepje achtervolgers. 2 renners maken nog wel de aansluiting vooraan en de groep van Glenn dunt verder uit tot 5 renners. De laatste ronde probeert Glenn deze nog te verschalken maar bergaf word hij terug bijgehaald. In de spurt voor plaats 8 komt hij nooit in beeld en moe gestreden komt hij als 11de over de meet.

    Dit was eindelijk een koers op een parcours en een manier dat Glenn het graag heeft. Niet teveel nadenken, enkel hard rijden. Volgende week zal het natuurlijk weer een gans ander verhaal worden wanneer Glenn zijn thuiskoers rijd. Allen op post en hopelijk kan hij deze lijn doortrekken.








    02-04-2013 om 09:22 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    31-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rotselaar
    Ronde van Vlaanderen weekend in Vlaanderen betekend vooral weinig of geen koersen voor de toekomst van de sport. Over een gans weekend kon men kiezen uit 2 races. Het gevolg laat zich natuurlijk raden, 214 renners haalden een rugnummer af om te racen op een plaatselijk circuit van 6KmConfused Dathier zware valpartijen van zouden komen was ook al niet geheel onverwacht en zo zijn wij alweer blij dat we vooraf al kunnen melden dat Glenn heelhuids aankwam, in tegenstelling tot vele anderen.

    Door de vele inschrijvingen werd de start met 15' uitgesteld. Wanneer uiteindelijk de grote groep zich in gang zet is het dan al duidelijk dat dit voor Glenn meer een soort oefenkoers zal worden dan wat anders. Glenn maalt zichtbaar gemakkelijk zijn rondjes af en vind zelf nog de tijd om af en toe te zwaaien naar de supportersRolling Eyes Echter tot van voor in het peleton geraken om hier mee te spelen is teveel gevraagd van Glenn die zich nog steeds al te gemakkelijk naar achter laat drummen. Aan het einde van de race hebben 2 renners zich toch kunnen afscheiden en spurt de rest voor de overige plaatsen. De toch nog steeds zeer omvangrijke groep trekt zich dan ook op gang en Glenn zit rond plaats 40 wanneer zich een massale val voordoet in de spurt. Glenn die dit aan voelde komen zat gelukkig langs de buitenzijde van het peleton en kan zo via de graskant ontsnappen aan het onheil. Hij laat zich dan ook rustig over de meet bollen als 51ste van de 214 gestartten.

    Via deze link kan men een mooe video reportage zien van de koers  http://www.youtube.com/watch?v=n7WnKcQ6Nrw

    31-03-2013 om 09:24 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    18-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ichtegem
    Omdat ondergetekende op zondag aan de slag moest op zijn werk was er op zaterdag 16/3 niet veel keus om Glenn toch zijn wedstrijd te laten rijden. 2 wedstrijden in gans Belgie, eentje op 130Km van de deur en eentje op 110Km van de deur. De keuze viel op het westvlaamse Ichtegem. Wie dacht dat dit een west-vlaamse "platte" koers ging worden kwam snel bedrogen uit. op het einde van iedere ronde diende een strook bergop verwerkt te worden die me dit denken aan de Vlaamse ardennen. Neem daarbovenop nog een windkracht 5 en je weet op voorhand dat het voor de sterke beren zal worden.

    109 renners haalden een rugnummer op en hierbij ook een delegatie uit England. Glenn die op aanraden van de begeleiders van de dag zeer lang bleef warm rijden start zeer ver achteraan. Bij de 1ste doortocht heeft de helling in het parcours al een pak slachtoffers gemaakt. Ongeveer 40 gelostten dan al en Glenn zit rond de 50ste positie. Van dan af word het een echtte afvallingsrace. Vooraan word het tempo vrij hoog gehouden en vooral op de strook zijwind is het knokken om gaten toe te rijden omdat Glenn iets te ver achteraan zit. Jammer genoeg kan dit niet blijven duren en wanner in ronde 6 van de 8 er achteraan een breuk valt probeert Glenn nog wel deze dicht te rijden maar lukt hier niet inCrying or Very sad Gelost dus met nog 2 ronden te gaan en bij het ingaan van de laatste ronde beslist de wedstrijdjury om enkel nog het 35 koppige peleton te laten doorijden. Glenn eindigd zo met een ronde minder gereden te hebben op een 39ste plaats.

    Teleurstelling natuurlijk na de wedstrijd bij Glenn en zijn volgers. Een dag later wanner dan alles nog eens bezonken en doordacht is moet je stellen deze uitslag in feite vrij logisch is. Met zijn 56Kg voor 1m76 behoort Glenn tot de fijnsten van het peleton. Wanneer het dan windkracht 5 op een Vlaams parcour is mag je niet verwachtten mee te strijden met de "bonken" van het peleton. 




    18-03-2013 om 12:27 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stekene
    Na de vroege lente van deze week was het terug tijd voor een winteroffensief dit weekend. Hierdoor liet Glenn de geplande koers te Ooike vallen en zou hij startten te Stekene. Hier haalden 80 renners een rugnummer af met daarbij 12 WT waasland renners. 

    Omstreeks 13u werd de start gegeven en omdat het hier maar over een kortte wedstrijd ging gaat het er direkt fel aan toe. Na 2 ronden neemt een renner van Young cycling team een voorsprong van enkele seconden. Tijd voor de WT waasland boys om te laten zien wie de baas is in het waasland. Met 3, Glenn, Sven en Sascha zetten ze een treintje op en al snel is de groep terug compleet. Hierna volgt er een spervuur aan demarages waarbij Glenn zich ook regelmatig laat opmerken. Doch bij nieuwelingen is weggeraken niet simpel en al zeker niet als clubgenoten het je niet direkt gunnenCrying or Very sad
    Wanneer even later Lennert er van door gaat laat het peleton wel begaan en zo kan deze op stap voor een knappe solo. Bij het ingaan van de voorlaatste ronde vind man in vorm Sven het echter genoeg en samen met Sascha zet hij de achtervolging in. Glenn die niet gedacht had dat dit nog zou gebeuren is wat verrast en moet van te ver komen en mist op een haar na de aansluiting. Aan de aankost wint man in vorm Sven voor 2 WT waasland collega's. Glenn laat zich volledig gedemotiveerd uitbollen over de streep en word zo 60ste. 

    1 dag later weet Glenn dit alles reeds te plaatsen en kijkt hij alweer voluit vooruit naar nieuwe races en warmer weer. Men kan immers niet zeggen dat hij secht gereden heeft en wees er maar zeker dat hij in deze ervaring de kracht zal vinden om de volgende weken een gooi te doen naar een spraakmakende uitslag.








    11-03-2013 om 19:37 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    03-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Temse Velle
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na de ijskoude start van vorige week te dottignies volgde deze week een koers dichter bij huis. Op Temse Velle in het vlakke waasland kregen de 57 renners een niet al te vlak parcours voorgeschoteld. 2x een viaduct over de E17 ronden en dit 11X. Na de doorgedreven training van woensdag samen met Glenn kan ik uit ondervinding melden dat dit loodzwaar intervallen is.

    Omstreeks 15u, deze maal geen vetraging, werd de start gegeven en zeer uitzondelijk werd de 1ste ronde een verkenningsronde. OP het einde van deze ronde werd al wel gespurt voor een premie van 10€ maar het peleton zat nog mooi gegroepeerd met Glenn netjes op de 1ste rijen. Vanaf dan ging de snelheid de hoogte in. Iedere ronde een premie te verdienen dus iedere ronde de laatste Km in strak tempo. Glenn die steeds goed vooraan rijd probeert bij de 3de doortocht eens mee te spurtten maar strand op een 2de plaatsConfused Na 4 ronde n Acht Zoran Dhond zijn moment gekomen en probeer enkele malen er van door te gaan. Glenn countert enkele malen maar net wanneer hij denkt dat weggeraken niet direkt zal lukken en even in de buik van het peleton plaatsneemt gebeurt het toch. Eerst geraakt Zoran weg en even later ploegmaat Sven. Glenn die even de rust opzocht heeft hem laten vangen. Na enige tijd, wanneer de voorsprong van Sven groot genoeg is, probeert hij nog enkele malen zelf weg te geraken maar steeds countert het peleton hem. Dan maar wachtten op de laatste ronde en alles op de spurt. Hierin word Glenn 3de maar doordat er de laatste ronde nogmaals 2 wegreden eindigd hij finaal op plaats 7. 

    Knappe wedstrijd van Glenn en gans WT waasland die met Sven 1ste, Sascha 5de en Glenn 7de 3 pionnen plaatsen in de top 10. Sterk ploegske als je het mij vraagt en benieuwd wat dit verder gaat geven in 2013.

    03-03-2013 om 22:28 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    23-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dottignies, een ijskoude start van het seizoen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag was het dan zover. Na maanden voorbereiding en aftellen kon Glenn beginnen aan zijn 2de seizoen als nieuweling. Afgaande op de meer dan geslaagde stage waren de verwachtingen hoog. Maar hoe dichter de dag kwam, hoe dieper het kwik en het vertrouwen zaktte.

    Omstreeks 14u45 begon de traditionele vroege opstelling van de nieuwelingen. Omdat Glenn bij de verkenning al opmerktte dat het een vrij smal parcours was plaatste hij zich dan ook maar snel aan de start. Nog een dikke 10min kou lijden en dan startten maar. Dit was echter buiten een overijverige delegee van FCWB gerekend die het nodig vond om de gastten nog eens te trakteren op een extra 20min stilstaan in de kou. Reden voor dit alles -->Versnellingscontrole. Wanneer het 30°C zitten die gastten natuurlijk liever een pint te pakken. 

    Na dit alles werd uiteindelijk toch gestart en al even traditioneel is dit met de gas volledig open. Glenn die met zijn extreem laag vetpercentage staat te rillen van de kou heeft het dan ook zeer moeilijk om zijn plaats te vinden in dit peleton. Na 3 rondjes moet hij zelf even lossen omdat hij achter enkele minder goden hangt. Gelukkig slaat dan juist de motor aan en de volgende ronde zit Glenn terug in een uitgedunde peleton. Van de 87 deelnemers zijn er dan nog een 50tal in wedstrijd. Glenn maakt er zich niet druk om en volgt de goede raad van zijn trainer op en rijd de wedstrijd uit in de groep zonder zich verder te mengen in de debatten. Aan het einde van de wedstrijd schuift hij nog iets op en eindigd zo in de spurt voor de 5de plaats op een 28ste stek.

    Gezien de weersomstandigheden en de wetenschap dat Glenn zijn eerste wedstrijd nooit schitterdend is is dit resultaat meer dan bevredigend. Nog tijd en wedstrijden genoeg om zijn uiteindelijke doel waar te maken.

    23-02-2013 om 20:14 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    17-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage Mojacar
    Met nog 2 weken te gaan voor de start van het wielerseizoen ging Glenn net als zovelen afgelopen week trainen in het verre zuiden. Net als vorig jaar reisden we mee met de organisatie van Kortweg Cycling Travel. Onder een stralende zon en warme temperaturen legdde Glenn de laatste hand aan zijn conditie om zo vol vertrouwen het seizoen aan te vatten. 

    Op zondag & maandag stond er een rit geprogrameerd met behoorlijk wat klimwerk. Hierbij werd alweer duidelijk dat Glenn hier zeker aanleg voor heeft. Verscheidene renners en wielertoeristen beten hun tanden stuk op dat fijne smalle mannetje uit beveren. Op dinsdag en Woensdag stonden dan 2 dagen betrekkelijk vlakke ritten gepland. die in groep afgewerkt werden om toch ook een beetje snelheid in de benen te krijgen. Op donderdag en vrijdag wed er terug geklommen waarbij Glenn op donderdag zichzelf eens testte door Km's lang kopwerk te verrichtten tegen de wind in. Ikzelf was content wanneer hij ermee ophield want veel langer mocht het niet duren Embarassed Op zaterdag werd er nog losgereden om daarna de lange reis naar huis aan te vatten.

    Nu dinsdag legt Glenn nog een laatste conditietest af bij dokter Peeters om daarna rustig uit te kijken naar de 1ste wedstrijd op zaterdag te Dottignies.










    17-02-2013 om 20:33 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beste Wensen voor 2013
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bij de start van het nieuwe jaar horen traditioneel de bestte wensen voor iedereen. Voor een wielrenner begint in deze periode even traditioneel het echtte aftellen naar de start van het nieuwe seizoen en de hoop om hierin te scoren. Glenn heeft dan ook de afgelopen maanden niet stilgezeten en zich vooral bezig gehouden met wat "core" trainingen in de fitness en MTB'en. Vanaf nu startten de langere trainingen en het intensievere werk op de tacx.

    Om af te sluiten wens ik jullie nogmaals het allerbeste toe in 2013 en hoop jullie dikwijls te mogen verwelkomen hier en op de wedstrijden van Glenn.

    02-01-2013 om 11:23 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Top competitie Affligem
    Als afsluiter van het seizoen reed Glenn dit weekend de finale van de topcompetitie. Met 131 deelnemers uit alle prvincies geselekteerd en een parcour dat geen meter vlak bevatte beloofde het een moeilijke middag te worden.

    Omstreeks 14u30 werd de start gegeven en vrijwel direkt mocht er geklommen worden. Boven mocht de groep dan links indraaien en daar gaat het reeds een 1ste maal fout. Gelukkig zit Glenn hier nog voor maar direkt is de toon gezet. Wat vlogt is een nerveus begin met een vrij aktieve ploegmaat van Glenn in de hoofdrol. Na 2 ronden kan er eindelijk een groep afstand nemen en alweer Svenn die mee kan glippen. Glenn die zit op dat moment goed verscholen in de groep en lijkt moeiteloos het strakke tempo van de groep te volgen. Na 4 van de 7 ronden schrikken plots alle volgers op wanneer de wedstrijdradio bericht maakt van een massale val. Zonder veel erg zo later blijken maar wanneer even later 2 grote peletons voorbij rijden is er geen Glenn meer te bespeuren. Bang afwachtten dus en even later komt Glenn over het voetpad aan gereden. Kennelijk mee gevallen en zijn achterwiel dat teveel sleept om verder te rijden.

    Glenn sluit hiermee zijn eerste seizoen als nieuweling af. Met 13 plaatsen bij de Top 20 en 3 Top 10 noteringen mag Glenn meer dan tevreden zijn. Nu een goede winter maken en vanaf volgend jaar op zoek naar een nieuwe manier van trainen en koersen, meer inzicht en explossiviteit zullen er voor zrgen dat Glenn wekelijks moet kunnen mikken op een Top 10. Als dat lukt denk ik dat we na 5 jaar koersen wel eens het geluk zouden kunnen hebben om een zege te mogen viern. Hoop doet leven, het aftellen kan beginnen.



    09-10-2012 om 20:15 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berlare deel 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de race van vorige week werd wat info ingewonnen en wat bleek, de koers van 29/9 te Berlare  zou op krak hetzelfde parcour doorgaan als een week eerder. Hierdoor kreeg Glenn de kans om zich nogmaals te tonen dicht bij huis en zodoende zaktten we terug af naar Berlare. Een pak minder deelnemers deze week al zal de finale van de Beker van de Vlaamse ardennen hier niet vreemd aan zijn. Voor de rest waren het vooral de jongens die vorige week de wedstrijd kleurden die terug aanwezig waren dus van een makkleijk middagje zou gee sprake zijn

    Stipt om 15 u zet de groep zich in gang en al na 1 bocht was het prijs. Een valpartij in het peleton en hierdoor reeds enekel gelostten. Glenn zit dan gelukkig goed vooraan en ondervind geen hinder. Glenn zijn ploegmaat Bradley daarentegen heeft minder geluk en word opgehouden en zal de wedstrijd vrij vlug verlaten. Na enkele rondjes koers ontsnappen de 4 sterkste renners uit de koers en denkt iedereen dat de voorsprong snel zal oplopen. Dit is natuurlijk niet het plan van Glenn, Arno en Scott en ronde na ronde zien we hen mee op kop van de groep sleuren zodat het lang duurt eer de vluchters definitief weggeraken. Wanneer Scott echter een lekke band krijgt en Glenn en Arno even de buik opzoeken van het uitgedunde peleton valt de jacht stil en loopt de voorsprong al snel op tot 1'. Dan achtten Glenn en Arno hun moment gekomen en in de laatste 2 ronden demareren ze slag om slinger. Het is uiteindelijk Arno die weg geraakt en zo knap 5de word. Glenn spurt nog naar een 19de plaats maar is duidelijk zeer diep geweest.

    Hopelijk blijft er toch nog energie genoeg over om volgende week de TOP competitie wedstrijd te Affligem tot een goed einde te brengen en zo het seizoen goe af te sluiten.

    09-10-2012 om 19:58 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berlare

    Einde seizoen en toch lijken we terug in maart te zitten. Weinig wedstrijden en veel deelnemers dus en dit was dan ook zo te Berlare. 110 renners haalden hier een rugnummer op en met een vrij lange passage over een polderweg die juist 1 wagen breed is weet je op voorhand dat dit weleens problemen zo kunnen geven.

    Omstreeks 13 uur zette de ganse groep zich in beweging en zoals zo dikwijls startten de WT waasland renners achteraan. En net zo vaak als ze achteraan startten komen de WT waasland renners vooraan door na 1 ronde. Gelukkig maar want dan reeds hebben verscheiden groepjes moeten afhaken en word duidelijk dat de snelheid alweer hoog ligt. Na enkele ronde zien we plots 3 renners op kop met daarbij Arno. En net als vorige week prbeert Glenn ook nu weer de achtervolging af te remmen door zich vooraan de groep te houden. Jammer genoeg duurt de vlug niet lang en even later zien we dan 3 nieuwe vluchters die op pad gaan met alweer een ploegmaat bij. Jammer genoeg kan ook Scott niet wegblijven met zijn medevluchters en net wanneer deze ingelopen worden ligt het peleton op een hoopje. Massale valpartij rond de 30ste plaats en Glenn kan aan de bak om terug aansluiting te vinden. Gelukkig rijdt Glenn momenteel wel heel sterk en een ronde later is alles terug samen al hebben alweer enkele tientallen renners de rol moeten lossen. Op naar de aangekondigde massaspurt dan maar waar Glenn zich nog mooi als 23ste plaats.

    23ste op 110 renners geen slecht resultaat al denk ik samen met nogal wat volgers dat Glenn teveel woekert met zijn krachtten. Af en toe plaats nemen in de groep en op tijd naar voor komen zouden misschien meer resultaat brengen. Al denk ik dat Glenn  er wel van geniet om op kop te rijden van zo'n 100 man  





    26-09-2012 om 21:03 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zele-Heikant
    Na een gans seizoen Belgie te doorkruisen om Glenn de kans te geven om wekelijks op een gevarieerd parcours te kunnen koersen was het dit weekend een verademing om nog eens in het waasland te kunnen koersen. Plaats van afspraak was Zele-Heikant en hoewel er verscheidene wedstrijden waren te Oost-Vlaanderen konden ze hier toch 58 renners verwelkomen met daarbij Vlaams kampioen Maxim Bolle.

    Om 17u stond de ganse bende te trappelen om te vetrekken met hierbij 9 WT Waasland renners. Glenn en Arno, beiden goed op dreef, zorgen van bij de start voor een verschroeiend tempo waarmee de toon gezet werd voor de ganse wedstrijd.  Een vlakke en vrijwel bochtenloze omloop zorgdde ervoor dat het tempo nooit stoktte en het was dan ook lang wachtten op een ontsnapping. Glenn kon zich ondertussen goed vooraan houden maar wanneer even later 7 renners het hazepad kiezen laat hij zich even verschalken. Vermits er met Sven een ploegmaat mee is houd Glenn zich wel vooraan en probeert zo de achtervolging te deon stokken. Wanneer de bel gaat en de vluchters nog steeds 20s vorsprong hebben maakt iedereen zich dan ook op voor een spurt tusssen deze 7. Groot is de verbazing even later wanneer toch nog een volledig peleton zich aanmeld voor de spurt. Spijtig genoeg word Glenn in deze spurt alweer gehinderd door enkele renners die duidelijk nog wat stuurlessen bij de aspiranten kunnen gebruiken en word hierdoor "slechts" 30ste.

    Al bij al zullen de kenners wel gezien hebben dat Glenn ook in deze laatste maand nog steeds bij de beteren van het peleton hoort. En ook al vallen de resultaten af en toe tegen, Glenn rijd tenminste steeds in de voorste regionen en kleurt mee het koersverloop. En dit nog steeds als 1ste jaars, benieuwd wat deze mentaliteit zal geven in 2013 wanneer hij nog wat sterker en sneller zal worden.



    26-09-2012 om 20:40 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BvB Dottenijs
    Na zijn knappe 7de plaats te Wichelen kreeg Glenn te horen van de ploegleiding dat ze hem graag eens aan het werk zouden zien in een BvB wedstrijd. Zodoende zakten we op 15/9 af naar het verre Dottenijs te Henegouwen.

    Het parcours van deze wedstrijd bleek bij nader inzien niet echt Glenn zijn ding. Om te starttten kregen de 155 nieuwelingen een kassestrook van 700m waarbij Glenn al alles uit de kast moest halen om als lichtgewicht heelhuis te overleven. Hierna ging het 25Km verder op meestal slechte smalle wegen met af en toe een steil knikje. Glenn die zich nog steeds goed voelt plaats zich temidden van de grote bende en de kilometers vliegen voorbij. Op de wedstrijdradio volgen we dan ook gespannen de gebeurtenissen in de wedstrijd tot we na 30Km opgeschrik worden door de melding "chutte" Glenn ligt er niet bij maar net als een week eerder moet hij weer voet aan grond zetten. Weg peleton van 70 renners en Glenn gaat vol aan de bak in de achtervolging. Op de wedstrijdradio horen we dan steeds de achterstand varieren van 20s tot 30s en terug. Glenn die deze omstandigheden nog niet gewoon is rijd zichzelf te pletter en neemt draait vol mee rond tot plots het licht uitgaat. Hij kan niet anders dan lossen uit deze grote groep en ontmoedigd geeft hij dan ook op.

    Al bij al is dit misschien niet de leukste ervaring van het seizoen maar misschien wel de leerrijkste.

    22-09-2012 om 20:08 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bellem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Omdat het seizoen nu toch toe is aan de laatste maand en het prachtig weer was op 9/9 kreeg Glenn de kans om zich na zijn schitterdende prestatie van de dag ervoor terug in de kijker te fietsen.

    Aangekomen in Bellem was het snel duidelijk dat dit de 2de dag op rij zou worden dat wegrijden quasi onmogelijk zou zijn. Lange rechtte wegen met hierin slechts 2 treinbruggen als hindernis. Als er dan toch 1 minpunt was dan was het wel de aankomst. Deze lag 300m na een bocht en met 58 nieuwelingen kan dit wel eens voor problemen zorgen.

    Iets later dan verwacht startten de renners aan hun wedstrijd. Met iedere ronde een serieuze premie kan men meestal het wedstrijdverloop wel voorspellen. Weinig vrijheid voor vluchtpogingen dus en ieder ronde zenuwachtig gedoe naar de meet toe. Glenn die duidelijk nog niet helemaal gerecupereerd is van de inspanningen van de dag ervoor blijft bijna de ganse wedstrijd buiten beeld. Enkel wanneer ploegmaat Juul probeert te ontsnappen zien we Glenn vooraan verschijnen om zo het peleton een beetje te ontregelen. Vergeefse moeite want bij het ingaan van de laatste ronde is het peleton terug gegroeppeerd. Bang afwachtten is het dan voor de aangekondigde massaspurt en wat iedereen vreesde gebeurt ook. Een valpartij veroorzaakt door een kamikazerenner ontsiert de spurt en ook Glenn moet hierdoor vol in de remmen.

    Glenn eindigd uiteindelijk op een  39ste plaats maar ondanks de mindere benen zat hier veel meer in. Immers juist voor de valpartij zat hij op 300m voor de meet nog rond positie 10.

    22-09-2012 om 19:57 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schriek
    Een weekje te laat met het verslag van Schriek, maar ja af en toe moet er nog gewerkt worden ook natuurlijk.

    Normaal gezien was het in het weekend van 8/9 september de bedoeling om net zoals steeds enkel op zondag te rijden. Doch het mooie zomerweer en Glenn zijn schitterende  prestatie te wichelen zorgden er voor dat we Glenn nog wel een extra kans wouden gunnen om zich in de kijker te rijden.

    Te Schriek kregen de renners een prachtig parcour onder de wielen waarop men op voorhand kon weten dat de snelheid zeer hoog zou liggen. Practige brede lanen en bochtig waar men amper aan de remmen moet komen. Komt hierbij dat 114 renner aan de inschrijftafel passeren en je weet wel dat het vooruit zal gaan.

    Glenn zit van bij de start mooi vooraan in deze groete groep en dat het snel gaat in Vlaanderen dat weten ze nu in Wallonie ook. Al snel worden de eerste renners slachtoffer van deze Formule 1 start en het zijn vooral onze zuiderburen die eraan moeten geloven. Glenn daarentegen vind dat het nog niet snel genoeg gaat en samen met Ferre Peeters probeert hij het peleton op achterstand te rijden Knap dat hij het probeert maar onbegonnen werk tegen een groep die rondrijd tegen een snelheid van 45Km/h. Op 2 ronden voor het einde is er dan eindelijk een vlucht die naam waardig en Glenn zit juist dan net iets te ver. 15 renners muizen er vanonder en krijgen zo'n 15s bij elkaar. In de laatste ronde zet het peleton nog alles op alles maar ze komen niet verder meer dan aan het achterwiel van de vluchters die sprinten voor de zege. Glenn rijd ondertussen zijn knapste spurt sinds langs en eindigt op de 18de plaats.

    Nogmaals een bevestiging van Glenn zijn huidige vorm en zo zie je maar dat Glenn wel kan spurtten. Enkel nog een beetje meer vertrouwen en kracht en de toptien noteringen zullen dan wel volgen.



    16-09-2012 om 20:54 geschreven door Davy_M  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Mijn wedstrijdkalender


    Archief per week
  • 24/03-30/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 08/10-14/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 29/11-05/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 05/10-11/10 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs