Omdat ondergetekende op zondag aan de slag moest op zijn werk was er op zaterdag 16/3 niet veel keus om Glenn toch zijn wedstrijd te laten rijden. 2 wedstrijden in gans Belgie, eentje op 130Km van de deur en eentje op 110Km van de deur. De keuze viel op het westvlaamse Ichtegem. Wie dacht dat dit een west-vlaamse "platte" koers ging worden kwam snel bedrogen uit. op het einde van iedere ronde diende een strook bergop verwerkt te worden die me dit denken aan de Vlaamse ardennen. Neem daarbovenop nog een windkracht 5 en je weet op voorhand dat het voor de sterke beren zal worden.
109 renners haalden een rugnummer op en hierbij ook een delegatie uit England. Glenn die op aanraden van de begeleiders van de dag zeer lang bleef warm rijden start zeer ver achteraan. Bij de 1ste doortocht heeft de helling in het parcours al een pak slachtoffers gemaakt. Ongeveer 40 gelostten dan al en Glenn zit rond de 50ste positie. Van dan af word het een echtte afvallingsrace. Vooraan word het tempo vrij hoog gehouden en vooral op de strook zijwind is het knokken om gaten toe te rijden omdat Glenn iets te ver achteraan zit. Jammer genoeg kan dit niet blijven duren en wanner in ronde 6 van de 8 er achteraan een breuk valt probeert Glenn nog wel deze dicht te rijden maar lukt hier niet in Gelost dus met nog 2 ronden te gaan en bij het ingaan van de laatste ronde beslist de wedstrijdjury om enkel nog het 35 koppige peleton te laten doorijden. Glenn eindigd zo met een ronde minder gereden te hebben op een 39ste plaats.
Teleurstelling natuurlijk na de wedstrijd bij Glenn en zijn volgers. Een dag later wanner dan alles nog eens bezonken en doordacht is moet je stellen deze uitslag in feite vrij logisch is. Met zijn 56Kg voor 1m76 behoort Glenn tot de fijnsten van het peleton. Wanneer het dan windkracht 5 op een Vlaams parcour is mag je niet verwachtten mee te strijden met de "bonken" van het peleton.