Na de koers op zaterdag was het op paasmaandag een verademing om vast te stellen bij aankomst te Attenrode dat het hier geen overrompeling zou worden. Veel zal natuurlijk te maken hebben met het feit dat er die dag een IC gereden werd te Borlo en de aard van het parcours. Dit parcours bevatte namelijk geen meter vlak en een kleine beklimming die zeer stijl was.
Omstreeks 15 uur zetten 56 renners zich in gang en onmiddelijk is het duidelijk dat Glenn zich in zijn sas voelt. Doordat het parcour een 8 vorm is zien we hem reeds na 1/2 ronde en 1 klim doorkomen als 1ste met dan reeds wat voorsprong op het peleton. Gelukkig is zijn medevluchter zo slim om de benen stil te houden want natuurlijk veel te vroeg. Glenn plaats zich dan maar vooraan in de groep en onderhoud samen met nog enkel sterke klimmers een stevig tempo bergop. Zo stevig dat er na 3 van de 9 ronden nog zo'n 25 man in het peleton zit. Voor Glenn is het dan tijd om alle registers open te trekken wanneer hij reageert op een uitval van de latere winnaar. Hij sluit aan bergop en aarzelt niet om direkt de kop te nemen en door te rijden. Als resultaat krijgen we een kopgroep van 6 die voorlopig weinig vrijheid krijgt. Op het einde van ronde 5 valt er dan 25 te verdienen bij een premiespurt en hier heeft Glenn wel zin in . Spijtig genoeg maakt Glenn op deze manier waarschijnlijk zijn enige fout in de koers. Hij mischakeld hem en moet even prutsen, al rijdend, om zijn ketting terug op zijn plaats te krijgen. Wanneer dit lukt hangt hij half tussen de kopgroep en de achtervolgers. Omdat de afstand niet te groot is ,10s, denkt hij dat de achtervolgers het zullen halen en laat hem inlopen. Het gevolg laat zich raden uiteraard. De kopgroep valt niet terug en rijd verder weg en Glenn kan begint de achtervolging. spijtig genoeg heeft hij zijn bestte pijlen dan al verschoten en blijft hij achter in een slinkend groepje achtervolgers. 2 renners maken nog wel de aansluiting vooraan en de groep van Glenn dunt verder uit tot 5 renners. De laatste ronde probeert Glenn deze nog te verschalken maar bergaf word hij terug bijgehaald. In de spurt voor plaats 8 komt hij nooit in beeld en moe gestreden komt hij als 11de over de meet.
Dit was eindelijk een koers op een parcours en een manier dat Glenn het graag heeft. Niet teveel nadenken, enkel hard rijden. Volgende week zal het natuurlijk weer een gans ander verhaal worden wanneer Glenn zijn thuiskoers rijd. Allen op post en hopelijk kan hij deze lijn doortrekken.