Foto

Juli 2008 verhuisden we met ons hele hebben en houwen van Mechelen naar California. Uiteraard is die beslissing niet over een nacht ijs gegaan. Enerzijds familie en vrienden moeten achterlaten, mijn wankele gezondheidstoestand…. Anderzijds was dit laatste dan ook weer een extra reden om deze mooie kans niet zomaar links te laten liggen, vooral omdat ik de laatste 2 jaar van mijn leven als een extra bonus beschouwde. Al 2 keer was ik aan die verdomde sluipmoordenaar (kanker) kunnen ontsnappen, tot ik 5 jaar geleden te horen kreeg dat hij bleek uitgezaaid te zijn.

Gedurende lange tijd leefde ik zo’n beetje van dag tot dag, elke dag een nieuw geschenk, maar dankzij de medicatie die zo wonderwel goed en lang werkte bij mij, durfde ik weer plannen op een iets langere termijn en trokken we naar de USA.

Bedoeling van dit blog was een goede band te houden met vrienden en familie en onze avonturen te delen.

Dat was toen...
---------------------------------

Ondertussen zijn we sinds eind januari 2010 terug in Mechelen. Het afscheid van vrienden in de US was veel moeilijker dan destijds hier, omdat je weet dat het dit keer definitief is. Alleszins zullen we altijd met een goed gevoel terugdenken aan die mooie tijd die we daar hadden.

En nog even een update over mijn gezondheid . Eind juni 2010 terug met een chemobehandeling gestart, Taxol., tot maart 2011. Een consolidatie radiotherapie volgde in mei. Eind juli 2 nieuwe meta's op de nekwervels, waarvoor weer tomotherapie, 15 keer. Een nieuwe behandeling drong zich echter op gezien de stijgende tumormerkers, vocht op de pleura en nieuwe meta's op sacrale wervels. Midden oktober 2011 hiervoor in trial gestapt, terug chemo (taxol en carboplatine) + olaparib . Ben ondertussen volledig uitgeput van de therapie, maar het schijnt nu toch eindelijk te werken.  

Jammer genoeg is daarmee de toon van mijn blog veranderd, van wat als een avontuurlijk plezierig blogje begon blijft niet veel meer over. Maar opgeven is nog lang niet aan de orde.

Archief per jaar
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
    Foto
    Zoeken in blog

    Zoeken met Google


    Frisco...

    08-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blij...

     
    Ik stond vandaag zelf versteld hoe weinig er nodig is om me op een chemo-maandag blij te maken. De autorit vlotte goed, halfuurtje voor tijd arrveerde ik in Jette. Vandaag was behandeling 2 van de 9e cyclus, ofte behandeling nr. 26.

    Ik zie de dokter bij behandeling 1 en 3, niet bij de 2e. Deze keer echter was het voor mij belangrijk te weten hoeveel mijn tumormerkers zouden staan om te beslissen of we al dan niet verder zouden behandelen (daarover een andere keer meer) dus wou ik wel een dokter zien maar had geen zin om aan te schuiven. Dr. F was al in haar box toen ik aankwam, ik klopte op de open deur en vroeg of ze snel eens wou nakijken hoeveel de merkers stonden. Ze zou het me komen zeggen zodra haar PC opgestart was. Ik ging dus netjes in het rijtje (lange RIJ eigenlijk) zitten voor de bloedafname. 5 minuten later kwam ze zeggen dat ze de merkers vorige week niet gemeten hadden (reden? daar had ik het raden naar) maar ze zouden ze vandaag prikken. Zodoende had ik geen maatstaf om te beslissen of ik al dan niet doorging, dus nam ik het zekere voor het onzekere en zou nog maar eens een behandeling ondergaan. Balen!

    Geen 2 minuten later werd mijn naam afgeroepen, dit is niet de normale* procedure. Ik mocht dadelijk naar mijn kamer en de behandeling werd opgestart. Ik was zo blij, op die manier had ik al minstens een uur (en in de meeste gevallen 2 uur) uitgespaard.

    Ik kon het niet verstoppen, de verpleegkundigen werden er zelf vrolijk van. Ik huppelde rond de middag al naar buiten, het uur dat de behandeling vaak nog moet starten. Of hoe een mens blij kan zijn na een portie chemo, zelfs al hadden die klojo’s van dokters iets belangrijks over het hoofd gezien en dus mogelijk deze behandeling meer kwaad dan goed deed.

     

    *normale procedure: eerst inschrijven, dan wachten voor de bloedafname, daarna terug de wachtzaal in en wachten tot de dokter je naam roept, dan heb je een gesprek, manueel onderzoek en aan de hand van het voorlopige bloedresultaat wordt beslist of je sterk genoeg bent voor de volgende lading, tot slot ga je naar je kamer voor de behandeling. Dat is zo voor behandeling 1 en 3, bij behandeling 2 valt het doktersbezoekje er dus vantussen.


    01-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koud

    Ook de terugreis verliep probleemloos. Het was een zeer mooie vakantie, maar tevens zeer confronterend. Het koste heel veel energie, misschien moet ik de volgende keer maar mee met de bus van de gepensioneerden of een weekje naar zee met het VLK*. Laatste skivakantie? Klinkt ik nu cynisch of pessimistisch? Mogelijk wel voor een gezonde mens, maar ik denk dat ieder lotgenootje dit gevoel kent.

     

    Ik ben me nu zeer bewust van mijn beperkingen, we hebben ons aangepast door veel minder lang op de pistes te blijven en eens vaker een koffie- of warme chocostop in te lassen, wat ook genieten is natuurlijk.

     

    Het was ontzettend koud, ik die anders zo goed kou verdraag moest nu verschillende warme lagen boven mekaar aantrekken, net een mummie. Gelukkig was het zonnetje elke dag van de partij. Ik heb al een paar keer de reactie gekregen dat ik dan toch wat kleur heb in mijn gezicht, maar nee, het is nog steeds even kleurloos als voorheen, bekijk de foto maar eens. Elk millimetertje huid was bedekt. Op de foto niet zichtbaar, maar onder die lange witte anorak draag ik zelfs nog een kortere –eveneens gewatteerde- versie.

    De mummie genoot van het skiën, maar het mocht echt wat warmer geweest zijn, ook de sneeuw was niet van goede kwaliteit, maar dat kon het skiplezier niet bederven.


     

    Ons appartementje was comfortabel en aan eetgelegenheden in de buurt was er ook geen gebrek. Geslaagd dus zeker.
    Ondertussen zitten we hier ook alweer in het ritme, W begon maandag te werken en ik kreeg dosis nummer 25.

     

     

    *Het VLK organiseert vakanties aan zee voor kankerpatiënten. Ik vind het een zeer mooi initiatief dat ze zieke mensen op die manier verwennen, maar zelf ben ik er (nog) niet aan toe om samen met lotgenoten op vakantie te gaan.


    24-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de latten



     

    De reis verliep probleemloos. We overnachtten ergens in de buurt van Lyon, zodoende waren we in de voormiddag al in Arc 1950 en na een lichte lunch stapten we al op de latten, het zonnetje schitterde 

    Ik was met wat gemengde gevoelens vertrokken, maar vermits ik me toch redelijk goed voel dacht ik toch dat het moest lukken, niet flauw doen, eventueel aan lager tempo. Maar was dat een afknapper! Ik voelde dat het helemaal niet ging, had het zo verschrikkelijk koud dat ik amper kon bewegen, had meer zin in een potje huilen dan verder te gaan. Na 3 keer hetzelfde liftje en dezelfde afdaling te hebben gedaan moest ik het echt opgeven. Het lukte voor geen meter. Doodellendig voelde ik me.

     

    Ik begon mezelf verwijten te maken, dat ik beter had moeten weten, dat ik me maar eens moet verzoenen met het feit dat dit niet meer kan, dat ik maar eens moet beseffen dat die chemo er serieus inhakt, dat ik al blij mag zijn dat het leven van alledag thuis me nog prima lukt… enzoverder enzovoort….

     

    Stik kapot kropen we heel vroeg in ons bed, ik verbeet mijn verdriet, probeerde het niet te tonen maar hoopte stilletjes dat W zou zeggen dat ik het toch wat onderschat had en na een goede nacht rust alles weer zouden inpakken en huiswaarts keren.

    Maar hij zei dat niet, ik verstopte mijn gevoelens want weet maar al tegoed dat W altijd (over)bezorgd is om mij en me niet wil forceren iets te doen wat mijn toestand niet toelaat, hij zal me altijd wel stimuleren, maar nooit iets opdringen. In mijn bed, overmand door verdriet, nam ik me dapper voor het ’s anderendaags toch nog een keertje te proberen, sprak mezelf moed in, ik ben geen opgever….

     

    En zie, ik heb ondertussen al 2 dagen goed geskied, ik kom mezelf nog wel tegen, maar we stoppen rond de middag en de uurtjes op de piste heb ik nu echt reuzefun. Het is uiteraard wel weer een stapje achteruit, niettegenstaande is het voor mij toch een overwinning.


    21-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ski
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    En straks ben ik ribbes!!!
    We gaan...


    16-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het foute cadeau, deel 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit keer schoot ík niet de blunder, maar was ik de klos.

    Vrijdag was ik bij de apotheker, ik ben al jaren trouw aan een en dezelfde apotheek. Nadat ik betaald had zei de apothekeres dat ik even moest wachten.

    Ze begon in een kastje te rommelen en even later gaf ze me een pakje en wenste me proficiat. Het meisje is van Russische origine en ik dacht dat ze me een nieuwjaarsgeschenkje gaf en me een gelukkig jaar toewenste, dus ik wens haar evenveel terug. Waarop ze een fronsje trekt en zegt:

    ‘Je bent toch jarig vandaag?’

    ‘Heu ja, ha, dank u wel…, mijn excuses, ik had verkeerd begrepen, ik dacht dat u me geluk wenste voor 2011’.

    Thuisgekomen deed ik mijn pakje open… er zat zowaar een flacon SHAMPOO in!!


    13-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het foute kerstcadeau




    Van het foute kerstcadeau gesproken….

    Om net dit soort situaties te vermijden en iedereen niet op kosten te jagen had mijn vriendin uit Texas een ‘Secret Santa’ georganiseerd. Wij kennen dat systeem ook wel, random wordt iemand gekozen die iets voor je koopt en uiteraard koop jij ook voor een willekeurig iemand. Iedereen stuurt een verlanglijstje door.

     

    Ik moest kopen voor de dame op deze foto en die dame stuurde haar lijstje maar niet door. Dus besloot ik ‘zomaar’ iets te kopen, waar ik zelf blij mee zou zijn. Ik had haar al eerder ontmoet en herinnerde mij dat ze ongeveer even groot (hmmm klein) is dan ik.

    Ik kocht een mooi paar fijne lederen handschoenen, tevens handig om mee te nemen, licht en klein.

     

    Even voor de kerstcadeautjes werden uitgedeeld viel mijn oog plots op haar voeten en spontaan, zonder nadenken zei ik: ‘wat heb jij grote voeten, zeg! Excuses, niks mis mee, maar het valt me op omdat we even groot zijn en mijn voeten minstens 2 à 3 maten kleiner zijn’.

    Ineens begin ik heel hard te lachen want op hetzelfde moment bekijk ik haar handen en denk aan het cadeautje dat ik haar kocht. Ze begrijpt uiteraard niet waarom ik zo moet lachen, ik wring me in alle mogelijke bochten om me uit die hachelijke situatie te redden, wat me niet echt lukt.

     

    Even later wordt het voor haar ook duidelijk en kan er gelukkig ook goed om lachen.

    En eigenlijk schoot ik een dubbele blunder, want ik dacht er niet aan  dat deze dame in Florida woont.

    Iemand nóg een fouter cadeau gekocht? Maak me blij en vertel het….


    06-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezellig eindejaar



    Hier zijn we weer na een zeer deugddoende vakantie.En als ik zeg ‘zeer deugddoend’, wel dan is dat niet overdreven.

    De eerste dagen was het zeer koud, ’s nachts zelfs rond het vriespunt, in de voormiddag konden we dikke truien en handschoenen goed gebruiken. De volgende dagen was het veel zachter, overdag haalden we zelfs temperaturen van rond de 25°.

    We genoten allebei met volle teugen, zij het elk op zijn manier, heel veel samen waren we niet echt. W was de ganse dag buiten met J, ze trokken erop uit met de jeep, altijd vergezeld van J’s 3 trouwe viervoeters. A en ik maakten ook dagelijks een wandelingetje op de ranch, te voet of met de jeep en de rest van de tijd kookten we erop los. Onwaarschijnlijke hoeveelheden eten hebben we bereid, gebakken, gekookt, geëxperimenteerd, ideetjes en weetjes uitgewisseld…. Zalig zo samen in een grote keuken. Met kerstavond en kerstdag waren we met z’n elven, dus dat kan tellen. Het was er een echt komen en gaan van gasten. Niet verwonderlijk dus dat er steeds potten op het vuur staan en de wasmachine op volle toeren draait met lakens en handdoeken. In plaats van ‘Hunter’s* Hill’ zouden ze het daar al beter ‘In de zoete inval’ noemen.

    Met oudejaarsavond was het wat rustiger en zaten we met zessen aan tafel. Om middernacht trokken we met een glaasje champagne naar buiten op het terras en genoten van een prachtig vuurwerkspektakel, dat de hele horizon kleurde en verlichtte.

    Wat nog? Een paar uurtjes shoppen kon natuurlijk ook niet ontbreken op een trip naar de US, verder maakten we een uitstapje naar de River Walk in San Antonio. Daar was het een drukte van belang, net de Beenhouwerstraat op een drukke zomeravond.

    Uiteraard lieten we ons ook deze keer door de dochter des huizes verwennen met een heerlijke voetmassage en door de zoon werden we zowaar getrakteerd op een doedelzak-concertje.

    Was het die lange vliegtuigreis en de jetlag waard? Voor herhaling vatbaar? Zeer zeker, als ze ons daar nog eens willen tenminste J.

     

    *ze hebben de ranch zo genoemd naar Hunter, hun in 2009 overleden hond.


    31-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gelukkig nieuwjaar!

     


    29-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Texas
     


    21-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerst in Mechelen
    Gisteren laatste keer dit jaar een uitstapje naar Jette gemaakt en ik kreeg het goede nieuws dat de hardnekkige snoodaards gereduceerd zijn tot kleine niemendalletjes. Als ik nog een beetje volhoud en het goedje zijn werk blijft doen kunnen we die vernepelingskes hopelijk straks voor een tijdje weer in slaap sussen.

    Duimen jullie ondertussen mee voor minder sneeuw de komende dagen opdat het vliegtuig donderdagochtend probleemloos kan vertrekken naar Texas?

    Ik laat jullie ook nog wat meegenieten van ons bezoekje aan de kerstmarkt van zaterdag en wens al mijn blogvolgertjes:

    mooie feestdagen!


    17-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstsfeer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Stilletjes op de blog betekent meestal stilletjes in huis, dan lig ik halfstok of zo. Niet zo de voorbije week! Ik had een extra dagje Jette-les-Bains geboekt L, want had nog wat onderzoeken, maar ook de ‘forme’ was teruggekeerd en heb meteen van de boost gebruik gemaakt om te gaan kerstshoppen. Vandaar dus de blogstilte. Ondertussen worden hier ook stilaan wat voorbereidingen getroffen voor ons vertrek naar Texas.

    Toen we zelf in de US woonden hadden we eigenlijk nooit behoefte aan die zogenaamde ‘typisch Belgische producten’, behalve dan misschien onze grijze Noordzee garnaaltjes J.  Maar een paar Texanen hebben duidelijk de smaak van Lotus speculoospasta te pakken gekregen. Op mijn vraag of ik iets kan meebrengen staat die smeerpasta hoog op het lijstje. Een voorraad potjes staat klaar, evenals een berg melkchocolade met hazelnoten. Voor de rest missen ze daar blijkbaar niks. Globalisering heet dat zeker?

    Zelfs pralines staan niet op hun verlanglijstje, maar daar zal ik dit weekend voor alle zekerheid toch maar een voorraadje van opslaan, doet altijd plezier veronderstel ik (anders eet ik ze daar zelf wel op). Goh, ik sta echt te trappelen om te kunnen vertrekken. Ben wel wat bang van de lange vliegreis, maar dat overleven we ook wel weer. Een kermis is een geseling waard.

    Dit weekend staat er niet veel gepland, maar nu ‘den Bart’ zoveel moeite doet om de kerstsfeer in de stad te brengen zullen we onze neus wel eens buitensteken, het is kerstmarkt. Deze morgen zag het er al veelbelovend uit, het leek wel een dennenbos op de Markt.

    (foto B. Schelkens, kerstmarkt Mechelen 2009)


    10-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rust week...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wat ze in Jette ‘je rust week’ noemen heb ik –willens nillens-  vrij letterlijk genomen. Zondagnacht werd ik verschillende keren wakker met spierpijn en bij het opstaan voelde ik geen greintje van de euforie van zo’n vrije maandag, ik was doodziek. Die dag liep mijn potje zelfbeklag helemaal over, niet om dat venijnig griepje, maar voelde mij doodongelukkig omdat ik uitgerekend op mijn ‘vrije’ maandag de hele dag niet uit bed kon.

    De rest van de week bracht ik ook meestal in bed of zetel door. Echt uitzonderlijk zal griep in de gegeven omstandigheden waarschijnlijk niet zijn, veel goeds kan uit een huwelijk van koning winter met een chemotrol niet ontspruiten. 

    Maar vandaag ben ik eindelijk terug eens buiten geweest, nog wat wankel op mijn poten, maar ik hield stand en in afwachting dat er spannender dingen te beleven zijn, geef ik nog eens een update‘je van mezelf.

    Mijn haren beginnen terug te groeien en nu het zo koud is voelt het behaaglijk dat korte dunne gazonnetje. ’t Is nog geen zicht, net een kuikentje dat pas uit de schelp komt, maar je hebt geen idee hoe ik geniet hier te kunnen rondlopen zonder iets op mijn hoofd en af en toe eens door mijn haartjes te  wrijven.  En ik weet dat ik er nú moet van genieten, want de prof ‘beloofde’ me dat het nog wel eens zal uitvallen tijdens deze kuur. Daar zit ik nu echt niet op te wachten in putje winter. Grrr#$%!
    Mijn wimpers zijn nu helemaal weg, zelfs de 8 spinnenkoppoten die nog lang standhielden hebben er de brui aan gegeven. Ook de wenkbrauwen zijn kaal en dus trek ik een potloodstreepje om toch een beetje expressie te hebben.

    Mijn vingers zijn nog steeds ingepakt, maar ik krijg de indruk dat het niet meer erger wordt. Tijdens de behandeling krijg ik nu altijd ijshandschoenen en –sokken aan, eng gevoel, maar ik merk dat ik er baat bij heb.

    En voor de rest, tja, wat zal ik zeggen, ’t begint zich wat op te stapelen, ik snak naar een behandelingsvrije periode, maar heb niet te klagen en niet te stoefen…. On fait avec, quoi….


    02-12-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1000 dagen

    1000 dagen bestaat mijn blogje vandaag. De tijd vliegt, maar als ik bekijk wat er in die 1000 dagen allemaal gebeurd is… dat is toch heel wat:

    ·         Bij het starten van de blog waren er de langdurige onderhandelingen over het al dan niet vertrekken naar San Francisco (vandaar de naam Frisco voor de blog) én mijn vele twijfels daaromtrent

    ·         Daarna het hele gedoe rond onze verhuis naar, helaas niet Frisco, Irvine werd het tenslotte,

    ·         Mijn vader die stierf met Kerst tijdens ons eerste bezoekje aan België,

    ·         In januari, terug in Irvine dus, kreeg ik te horen dat de kankercellen in mijn lijf terug actief werden,

    ·         Onze huisbaas die met zijn gezin terugkeerde terug uit Alabama  en wij verhuisden dan maar naar een appartement,

    ·         W’s hart dat ons even –letterlijk- deed opschrikken,

    ·         Dan waren er de onverwachte wendingen in zijn job,

    ·         Een paar wondermooie reizen die we ginder maakten,

    ·         2 maal kregen we de gelegenheid echt Thanksgiving te vieren in Texas, samen met prachtige mensen,

    ·         We gingen met G&T naar Utah skiën, fantastisch…

    ·         Onze verhuis terug naar België,

    ·         De geboorte van K’tje,

    ·         W’s nieuwe job,

    ·         Ik terug aan de chemo,

    ·         Mijn moeder die plots ongeneeslijk ziek werd en 2 maanden later al overleed.

    ·         Nu alweer het vooruitzicht Kerst en Nieuwjaar te gaan vieren in Texas….

    ...en nog zoveel meer, dingen die me niet zo dadelijk te binnen schieten....

    Saai was het geenszins, al ging het niet altijd over rozen. Of eigenlijk zou ik kunnen zeggen dat het net wél over rozen ging, heel mooi, maar met een paar venijnige pijnlijke stekels. Geen rozen zonder doornen.

    Ik mijmer terug en denk vooral aan de mooie vriendschappen die we er aan overgehouden hebben…,  en dat allemaal in minder dan 1000 dagen. 

                     
    krabbelplezier.nl - Hosted by Photobucket.com

    28-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Imelda

    Gisteren kreeg ik het droeve nieuws dat Imelda (zie mijn postje van 6/10) overleden was. Dinsdag was ik bij haar geweest en hadden we nog een heel emotioneel gesprek. Nadien kwam ook vriendin L nog op bezoek, die trouwens dagelijks bij haar langskwam. We dronken samen een tasje koffie met een pralientje en hadden verder een gezellige luchtige babbel. Ik nam me voor –en beloofde haar- voortaan wat vaker langs te komen.

    Helaas kwam mijn belofte veel te laat. Ik had helemaal geen vermoeden dat het einde zo nabij was, nochtans wist ze het zelf maar al te goed.

    Dag Imelda, jij sterke, moedige dame….


    23-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klagen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Laatst had ik het erover met mijn maatje E: klagen. Klagen, niet de schlemiel uithangen, maar eerder ‘er eens wat afgooien’ als de ballast te zwaar wordt.

    Ik vind dat zij dat te weinig doet, verwijt het haar eigenlijk een beetje. Zelf doe ik het regelmatig en zijn jullie er het slachtoffer van hier op mijn blog, of ik doe het tegen een lotgenootje, tegen W…, zelden doe ik het tegen vrienden. Maar zij doet het zelfs niet of nauwelijks op haar blog of tegen mij.

    Is het de aard van ’t beestje of wat?

    Ik vind dat het op een blog zeker kan, diegenen die je geweeklaag niet willen weten, die haken gewoon af, ik vraag niemand om te volgen. Eens goed je zegje doen aan een lotgenootje is anders, maar vind het ook kunnen, zelfs al heeft zij het erger of minder erg. Daar steek je dan niet alleen wat van op, maar je wordt ook echt begrepen. Het is dan niet mijn bedoeling alleen over mezelf te klagen, ik wil dan ook heel graag horen wat de ander ‘echt’ voelt. Hierdoor maken we mekaar ook vaak wat wijzer, wat weetjes uitwisselen, raad krijgen en/of geven….

    Zit ik me nu een beetje te verantwoorden omdat ik het wel doe en zij niet? Hmm. ja en nee.

    Maar van dat zitten op die roze wolk rond borstkanker heb ik schoon genoeg, bewustmaking moet, maar dat te glamoureus imago hoeft nu ook weer niet, de realiteit is anders. Het is en blijft me allemaal een beetje te sexy, te klef, die lachende jonge vrouwen die borstkanker overleefden. Campagnes zijn nodig, informatie over screening, behandeling, bijwerkingen…, maar door alle glitter gaan ze wel eens voorbij de essentie. Natuurlijk brengt dat geld in het laadje –en dat is meer dan nodig- maar de inzet van die campagnes is meestal voor meer screening, en teveel screenen, daar heb ik mijn twijfels over (maar dat is weer een ander onderwerp).

    Dus wat klagen en de andere kant van de medaille laten zien…, wat mij betreft: het moet ook eens kunnen!

    Think Pink: JA.

    Denk af en toe ook eens in andere kleuren, grijs of zo… : ook JA!


    14-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 kersen...
     krabbelplezier.nl - Hosted by Photobucket.com
    Een lang en vrij druk weekend achter de rug, nu weer klaar om morgen een nieuwe lading cytostatica door mijn aderen te laten jagen.
    Donderdag kregen we een leuk bezoekje van ons vroegere buren, vrijdag was er een etentje met onze vrienden uit Texas die hier op doorreis zijn, zaterdag een familiebezoekje en vandaag zouden mijn broer en schoonzus op bezoek komen, maar daar is een kink in de kabel gekomen.
    Nu platte rust dus, want wij hebben zonet onder ons tweetjes 4 porties moeten verorberen. Eigenlijk kwam het me een beetje goed uit, want de paar laatste dagen sta ik wat slappekes op mijn poten. Bloeddruk misschien? Dat zien we morgen dan wel weer.

    Allemaal leuk was het, maar dan moet de kers op de taart nog komen, of beter, 2 dikke grote blozende glanzende kersen, want:

    -Onze reis naar Texas is geboekt! Ik kreeg vorige week groen licht van de Grote Manitou in Jette, dus van 23 december tot 1 januari zijn we ribbes! Ik vergat te vragen hoe het dan moet met mijn behandeling, maar dat zullen we nog wel zien, hopelijk mag ik gewoon een keertje overslaan. 

    -En… romromromron… romromromrom*… ik ben verwend geweest met een supercadeau: een iPad!!! Ongelooflijk dat speeltje! Een paar weken geleden stond ik het te testen en betasten bij Fnac, ik was helemaal verkocht, voordien was ik er altijd gewoon voorbij gelopen. Ik vond dat ik meer dan genoeg had aan mijn laptopje en mijn eBook, zo’n iPad interesseerde me niet. Maar voilà, vandaag is het van mij. W vond dat ik dat best kon gebruiken om mijn ziekenhuisbezoekjes wat te verlichten. En dat zal zeker zo zijn!

    *dit moet tromgeroffel voorstellen

    08-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Joepie!!! ‘k heb een weekje vakantie!!

     

    Nee, niet dat citytripje of skivakantie of reis naar Texas waar ik van droom. Ik moet deze week gewoon niet naar Jette en dat is voor mij vakantie. Doet deugd, want vorige week ‘mocht’ ik 2 keer gaan.

    Vrijdag had ik afspraak op dermatologie voor huid- en nagelproblemen t.g.v. de behandeling. De huid is aan de beterhand ondertussen, maar om niet aan de antibiotica te moeten wil ze de nagels wegsnijden en daar had ze geen tijd voor. Daar zou ik dus deze week moeten voor terugkomen, dinsdag paste helemaal in haar agenda. Zo rap als tellen zei ik dat dát nu net voor mij niet zou lukken, dat ik een afspraak had die ik niet kon annuleren. Een leugentje om bestwil mag (zei mijn moeder altijd), want de echte reden is natuurlijk dat ik absoluut geen zin heb om in mijn verlofweekje naar Jette-les-Bains af te zakken.

    Ik blijf deze week lekker genieten in Malines-sur-Dyle. Volgende week dus wel 2 daagjes ‘op uitstap’, maar dat kan mijn vrije maandag niet vergallen.  

     

    En voor de rest met mij, tout va très bien Madame la Marquise. Ik verdraag de behandeling nog steeds goed. De misselijkheid, die van zeer korte duur is (2 à 3 dagen maximum), heb ik onder controle met medicatie. De maagproblemen zijn er wel altijd, maar ook daar zijn goei pillekes voor. De tintelingen van handen en voeten blijven redelijk beperkt en het nagelprobleem… tja, dat pakken we volgende week aan.

    Vandaag is het dus genieten van mijn dagje, 1 keer in de maand is maandag mijn absolute favoriete dag!


    31-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Souvenirkes-mens

    Ik ben niet iemand die in het verleden is blijven hangen, die predikt dat vroeger alles beter was, die moeite heeft met ouder worden, die spijt heeft van dit of dat in het verleden, die halsstarrig dingen bewaart…. Nee, ik koester wel een aantal mooie herinneringen, maar daar blijft het bij.

    Ik betrap me nu wel dat ik vaak terugdenk aan ons verblijf in de US, mijn gedachten dwalen vaak af bij het zien van hebbedingetjes die ik meebracht of als ik een of ander T-shirt uit de kast haal dat ik ginder kocht. Zo net weer bij het lezen in de krant: Verkopers in blote bast Abercrombie & Fitch komt naar Brussel. Het kledingmerk dat in België alleen nog maar online te koop was. T-shirts, hemden en kaptruien, hype onder Vlaamse tieners -Jongens in bloot bovenlijf aan de ingang (ai, ik niet gezien), harde muziek binnen….
    Het duurde maar een seconde of ik kon zelfs de typische geur van de winkel ruiken. Zal ik straks stormlopen naar die winkel? Nee, maar ginder kon je er niet voorbij. Ze waren gewoon overal.

    Ook klik ik regelmatig eens terug op mijn blog, 10-08, 11-8, 10-09…, kijken wat ik toen deed. Zo hadden we vorig jaar in deze periode vakantie, samen met broer en schoonzus toerden we door het mooie California, Nevada, Arizona…. Prachtig. Het jaar voordien dan weer herinnert me helemaal aan Halloween, toen we éindelijk gesetteld waren en tenslotte toch onze eigen spullen waren aangekomen, de buren hun huizen versierden, de winkels vol oranje snoepgoed lagen, de kindjes mooi verkleed aan deur kwamen voor ‘trick or treat’…. Mooi, ik bekijk dagdromend de foto’s en laat me helemaal meeslepen, ik die dacht nochtans niet zo’n ‘souvenirkes-mens’ te zijn.  

    En even afwijkend, ik vind Halloween typisch Amerikaans en hier moeten ze daar beter afblijven (al moet ik heel eerlijk bekennen dat op mijn terras een aantal heksen rondvliegen op hun bezem, maar noem dat afkickverschijnselen). In Mechelen gaan ze zelfs Graf Griezelen!!! Dat hele pompoen-gedoe hier, nee, hands off!!  Laten wij het maar bij onze eigen gewoontes houden en straks zetten we traditiegetrouw ons mandje voor de Sint en straks ligt kinneke Jezus weer in zijn kribbeke met daarbij nen os en nen ezel…. Zo moet dat.

    Maar ter zake terug, ik mijmer wel over de US en ben zeer blij dat we dat avontuur aangingen, maar geen spijt terug te zijn, ik ben hier graag, geniet van ons appartement, van vrienden en familie. Het zonnetje mis ik ook niet echt, mijn gehavende lijf daarentegen wel, de pijnlijke knoken nemen we er dus maar bij.
    En ik beloof jullie, volgend jaar klets ik geen Halloween meer rond jullie oren, maar voor nu: Happy Halloween!




    26-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dromen

     

    krabbelplezier.nl - Hosted by Photobucket.com
    En nu de geit… ze komt al eens uit haar kot, maar niet echt voor lang, ik moet er wat aan sleuren.

    Zaterdag en zondag was het hier compleet platte rust. Zo stilletjes is het hier nog nooit geweest, ik kreeg geen gebenedijd woord uit mijn strot (overdaad vrijdag, verkouden, de emoties…). Gisteren was er dan weer mijn wekelijks uitstapje naar Jette-sur-Mer en vandaag bruis ik dus van energie want de cortisone giert nog na.
    Rusten zal dan weer voor morgen zijn, want ’s avonds staat er eindelijk iets plezierigs gepland, want plannen, zelfs op korte termijn, zat er al even niet meer in. 

    En ik droom alweer mooi en dromen mag, maar waar droom ik dan van? Van een citytripje, van een weekje Texas bij mijn vriendin rond de feestdagen, van deze winter te gaan skiën …. Alleen, het einde van de chemobehandeling is nog niet in zicht. Beetje vervelend dat ik geen idee heb wanneer ik mag stoppen. Daar spreken mijn ‘wijzen in Jette’ zich nog niet over uit.

    Alleszins staat bovenaan mijn dokters-vragenlijstje voor volgende week of deze dromen een beetje realistisch zijn of dat ik toch maar beter in de Mechelse Kruidtuin de vogeltjes ga voeren.

    23-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verder gaan...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Heel veel dank aan iedereen voor de vele steun-mailtjes, reacties op de blog, bezoekjes, aanwezigheid op de afscheidsviering gisteren…, het deed deugd. 

    De laatste weken werden eigenlijk bijna volledig in beslag genomen door ziekenhuisbezoekjes. Maar daar klaag ik niet over, integendeel, ik ben blij dat we op die manier afscheid konden nemen.

    De meesten onder jullie denken nu dat het goed is dat het zo snel gegaan is, maar -zowel voor haar als voor ons- mocht het gerust wat langer geduurd hebben, ze heeft echt nog genoten van de laatste weken, zelfs al wist ze dat ze spoedig moest gaan. Enkel de 3 – 4 laatste dagen waren triest. 

    En –zoals het hoort en zoals zij zou gewild hebben- treuren we niet verder, edoch koesteren we de vele mooie herinneringen.

    Het leven gaat nu verder… zij het vandaag een klein beetje al fluisterend en strompelend. Wat ‘overdaad’ gedaan gisteren, het was een zware dag, zowel voor de geest als voor mijn body.

    Vanaf morgen terug vooruit met de geit!




    Inhoud blog
  • één jaar
  • Afscheid5
  • Afscheid4
  • Afscheid3
  • Afscheid2
  • Afscheid
  • Horner*
  • Aftellen
  • Vallen en opstaan

    Wat lees ik?
    Foto

    "Wat is de Wat" - Dave Eggers

    Het is het verhaal van Valentino Achak Deng, een jongen die een vluchteling wordt in het door oorlog verscheurde Zuid/Soedan.
    "Wat is de Wat" biedt een onthullend en ontluisterend portret van een land in staat van bloedige oorlog, en van een jongen die van de ene in de andere onwerkelijke situatie wordt gekatapulteerd.




    Foto


    Blogs
  • Elly
  • Diana
  • Cloo
  • Tricky Conquest
  • Brooke's travels
  • Lucrèce
  • Me, myself and...
  • Flupke
  • Gella goes global

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    mailtje sturen

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs