Bestellen bij Escooters4all is eenvoudig, transparant en duidelijk. Voordat u een escooter gaat bestellen, is het belangrijk dat u alle belangrijke informatie hieronder eerst goed doorleest!
Stap 1: Model
De eerste en belangrijkste stap is natuurlijk welk basismodel u wilt bestellen. In de stappen daarna dient u aan te geven welke specificaties bij het gekozen model horen.
Stap 2: Kleur
Onze escooters kunnen voorzien worden van een van de zeven standaard basiskleuren:
Maar u kunt de escooter ook tegen een bescheiden meerprijs in een onbeperkt aantal andere kleuren aanschaffen. Tevens is het mogelijk om uw escooter van uw eigen logo te voorzien! Vraag een offerte aan. Maak bij het bestellen uw keuze door een van de basiskleuren te kiezen, of een eigen kleur en/of met bedrijfslogo. In de laatste twee gevallen zullen wij contact met u opnemen om de details verder uit te werken.
Stap 3: Zadel
Standaard is de escooter voorzien van een prachtig en degelijk zwart leatherlook zadel. Tegen een meerprijs kunt u echter een keuze maken uit maar liefst negen verschillende fraaie designs!
Stap 4: Accuset
Waar vele escooters nog voorzien zijn van de onderhoudsgevoelige loodzuur accu's, zijn de escooters van Escooters4all standaard voorzien van een vierdelige set met hoogwaardige onderhoudsvrije Silicium-Gel accu's. Tegen een meerprijs is het echter ook mogelijk om de escooters te voorzien van Lithium-Ion accu's. Meer essentiële details over de soorten accu's treft u overigens aan bij het onderdeel [INFORMATIE- Belangrijke info over de accu].
Stap 5: Snelheid
Nu dient u nog een definitieve keuze te maken tussen het 25 km (met het blauwe kenteken) of het 45 km (met het gele kenteken + helmplicht) model. Het uiterlijk en de prijs blijven onveranderd!
Escooters4all is altijd helder en transparant over de prijs; geen onduidelijke zaken waar u opeens achteraf voor moet betalen. Voor de zekerheid hieronder alles nog op een rij.
De vermelde prijs is inclusief: - BTW - Kentekenplaat en bijkomende leges - Kosten rijklaar maken - Spuiten in een van de zeven vermelde basiskleuren - Standaard zwart leatherlook zwart zadel - Inbouw Silicium-Gel accuset - Levering van driefase acculader voor Silicium-Gel accuset
De vermelde prijs is exclusief: - Eventuele bezorgkosten - Spuiten in een andere kleur dan de vermelde zeven basiskleuren - Spuiten/bestickering van uw bedrijfslogo - Speciaal design zadel - Inbouw van Lithium-Ion accuset en bijbehorende acculader - Extra accessoires
De elektrische scooter wordt steeds populairder, en dat is niet zonder reden. Naast het feit dat een elektrische scooter zeer milieuvriendelijk is, heeft een escooter ook veel lagere energiekosten dan een benzinescooter. Bovendien is een escooter vrijwel geluidloos, wat door veel mensen op prijs wordt gesteld. Maar dankzij Escooters4all heeft u nu ook veel lagere aanschafkosten dan een benzine scooter. Waarom kiezen steeds meer consumenten voor een Escooter van Escooters4all? Naast de eerder genoemde voordelen van een escooter, zijn er nog enkele specifieke redenen waarom de escooters van Escooters4all nu al een van de populairste escooters van Nederland zijn. * De escooters van Escooters4all worden in eigen beheer ontworpen en geassembleerd. * De onderdelen worden in China gemaakt, waar Escooters4all een exclusief contract heeft met een van de grootste escooterfabrikanten van China (ISO9001-gecertificeerd). * De onderdelen van de escooters dienen geheel te voldoen aan de strenge eisen van Escooters4all en zijn compleet op maat gemaakt voor de Europese consument. * De escooters voldoen tevens aan alle voorwaarden van de Europese Unie (CE-keur) en de RDW (Rijksdienst voor het Wegverkeer). * Naast de hoge kwaliteit en de uitermate lage prijzen, hebben de escooters van Escooters4all een zeer exclusief en gewild design. *
Er zijn momenteel drie soorten accu’s die in het algemeen worden ingebouwd in de hedendaagse elektrische escooters:
·Loodzuur ·Silicium-Gel ·Lithium-Ion (Li-ion)
Loodzuur
De voorheen veel toegepaste loodzuur accu’s worden steeds minder toegepast. In de escooters van Escooters4all worden deze accu’s sowieso niet meer gebruikt.
Belangrijke nadelen: ·Door de constructie van de accu is deze erg gevoelig voor schokken ·Beperkt aantal laadcycli mogelijk (max. ongeveer 300) ·Accu capaciteit kan niet volledig gebruikt worden; ook mag de accu niet verder dan 80% van zijn totale capaciteit ontladen worden ·Accu mag niet ongeladen blijven staan; dit kan tot onherstelbare schade lijden ·In verband met het geheugen effect van dit type accu, dient deze elke paar maanden een keer volledig ontladen te worden, waarna deze weer volledig opgeladen moet worden ·Accu’s die niet geladen zijn, kunnen bevriezen. Bij geladen accu’s zal dit minder snel gebeuren. ·Door het laadproces zal er water uit de accucellen verdwijnen; Dit moet regelmatig aangevuld worden. ·Relatief lange laadtijd (10 – 12 uur)
Kortom, het is niet verstandig om loodzuur accu’s in elektrische scooters te gebruiken!
Silicium-Gel
De Silicium-Gel accu is op dit moment de meest gebruikte accu’s. Ook bij de escooters van escooters4all worden er standaard Silicium-Gel accu’s ingebouwd.
Belangrijke voordelen: ·Dit zijn volledig gesloten accu’s die daardoor onderhoudsvrij zijn. ·Bij het laden ontstaat wel (waterstof) gas, maar dit wordt door de accu zelf geabsorbeerd. ·Er hoeft geen water bijgevuld te worden en de accu zal ook minder snel verouderen. ·Elke accu zal na verloop van tijd een percentage van zijn capaciteit verliezen. Deze zelfontlading is bij Silicium-Gel accu’s laag. ·De Silicium-Gel accu’s zijn uitgevoerd als special cyclische accu’sdie geschikt zijn voor het vaak herladen. Silicium-Gel accu’s kunnen ongeveer 600 – 800 keer herladen worden. ·De laadtijd is afhankelijk van de gebruikte lader, maar zal tussen de 8 en 10 uur bedragen. ·Bij goed gebruik gaat een Silicium-Gel accu 4 tot 6 jaar mee.
Lithium-Ion
De meest geavanceerde accu die ingezet kan worden is de Lithium-Ion accu. Dit accutype vindt zijn oorsprong in onder andere laptops, mobiele telefoons, PDA’s enz.
Belangrijke voordelen: ·Korte laadtijd; de accu is volledig herladen in ca. 4 tot 6 uur en ook probleemloostussenladingen mogelijk. ·In het algemeen zijn ze een stuk lichter dan de andere accu types met dezelfde afmetingen. ·De accu houdt zijn capaciteit. Een accu verliest slechts 1 – 2% van zijn lading per maand ten opzichte van zo’n 10% voor een loodzuur accu. ·Dit type accu heeft niet het nadeel van het zogenaamde geheugen effect (zie ook hiervoor beschreven). ·Lithium-Ion accu’s kunnen vele honderden keren geladen worden (1000 – 1500 keer is geen probleem).
Dit is uiteraard allemaal heel erg positief. Maar de reden dat dergelijke accu’s niet algemeen ingezet worden is dat er ook nadelen aan verbonden zijn: ·Lithium-Ion accu's zijn (nog) een stuk duur duurder dan de andere twee types. ·De accu’s zijn extra gevoelig voor hoge temperaturen; Dit is zeker lastig bij het laden van de accu aangezien daar altijd warmte bij ontstaat. Maakt u gebruik van een Lithium-Ion, dan dient u daar terdege rekening mee te houden. In dat geval zullen er ook zeker geen problemen ontstaan.
Laat uw budget het toe, dan raden wij u ook absoluut aan om Lithium-Ion accu’s te gebruiken. Ook bij Escooters4all kunt u de nieuwste Lithium-Ion accu’s van hoogwaardige kwaliteit verkrijgen!
Samenvatting
Accu type
Laad cycli
Oplaadtijd
Efficiency
Zelfontlading
[aantal]
[uur]
[%]
[%]
Loodzuur
100 – 300
10 - 12
65
5 – 10
Silicium-Gel
>500
8- 10
85
1 - 2
Lithium-Ion
1000 - 1500
4 - 6
>98.8
1 - 2
Gebruik van de Silicium-Gel accu’s in escooters
De bij de onze escooters geleverde acculader voor Silicium-Gel accu’s is een elektronisch gestuurde lader die de accu in drie fasen oplaadt (de zogenaamde 3 fase laadcyclus). Afhankelijk van de mate van ontlading, zal het volledig herladen van de accu ongeveer 8 – 10 uur duren. Houdt hierbij rekening met de volgende tips: ·Laad na gebruik de accu weer volledig op, doe dit op de zelfde dag, ongeacht hoe ver de accu ontladen is. Dit heeft twee voordelen: het verlengt de levensduur aanzienlijk en u hoeft bij volgend gebruik geen rekening te houden met minder capaciteit. ·Normaal gesproken raden wij u aan de Silicium-Gel accu niet volledig te ontladen, behalve in het begin (zo'n 2 á 3 keer). Laad de accu weer volledig op zodra de wijzer van de accu ontlaad indicator het rode gebied bereikt (is op ongeveer 20% van de capaciteit). ·Let op! Ongeveer 1 maal in de 30 ladingen, moet de Silicium-Gel accu volledig leeg zijn om deze direct daarna weer opgeladen te worden. Voor volledige ontlading, laat u bijvoorbeeld gedurende de nacht de lichten aan staan, tot deze automatisch doven. ·Voor het geval dat de escooter en dus ook de accu, lange tijd niet zal worden gebruikt, wordt het aan geraden om de accu maar gedeeltelijk op te laden (tot ongeveer 40-50%). Als u voor lange tijd geen gebruik maakt van uw escooter, zorg er dan voor dat deze in een droge, overdekte ruimte staat, zonder al te veel extreme temperatuurverschillen. Hoe beter u deze tips naleeft, hoe langer de levensduur van de accu!
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen) Categorie:Scooters Tags:De elektrische scooter wordt steeds populairder, en dat is niet zonder reden. Naast het feit dat een elektrische scooter zeer milieuvriendelijk is, heeft een escooter ook veel lagere energiekosten dan een benzinescooter. Bovendien is een escooter vrijwel
1) De Betuwe De Betuwe is duidelijk de populairste fietsroute van Nederland, de maarlieft 50km lange fietsroute in een prachtige gebied. Klik op "De Betuwe" om naar een site te gaan met alle informatie over deze fietsroute.
2) Tulip Land Tulip Land, is een fietsroute waarbij het draait om tulpen, je fietst langs allerlei soorten velden vol met bloeiende tulpen. Klik op "Tulip Land" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.
3) De Posbank Een 65km lange fietsroute door de bos naar de toppen van Gelderland, het is de geliefde fietsroute genaamd posbank. Klik op "De Posbank" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.
4) Brabantse Heide De brabantse Heide staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden, het gaat door zes schitterende bosgebieden. Klik op "Brabantse Heide" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.
5) Loenen In Loenen vindt u de grootste natuurlijke waterval van Nederland, waar het water een val van zo'n 15 meter maakt. Klik op "Loenen" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.
6) Heuvel Rug De Bekende Utrechtse Heuvelrug tocht, een historische tocht langs allerlei oude gebouwen. Een nette fietsroute van 75km. Klik op "Heuvel Rug" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.
7) De Lage Vuursche Deze fietsroute gaat vanuit Baarn dwars door de mooie bossen van De Vuursche. Een schitterend uitzicht, 24,5km lang. Klik op "De Lage Vuursche" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.
8) Drente Drente heeft genoeg routes om langs te fietsen, er zijn verschillende natuurgebieden in Drente met nette fietspaden. Klik op "De Betuwe" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.
9) Buiksloterdijk De route start in Broek in Waterland en voert u over de dijken die Waterland beschermden tegen het woeste water van het IJ. Klik op "Buiksloterdijk" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.
10) De Hajé-route Deze afwisselende fietsroute leidt u door typisch Flevolandse natuurgebieden aan de zuidwestkant van Lelystad. Klik op "De Hajé-route" om naar een site te gaan met allen informatie over deze fietsroute.
Fietspunt.nl richt zich op de woon/werk- en de recreatieve fietser. Dat is dus bijna iedereen in Nederland. In deze brede doelgroep is er altijd wel iemand die een fietskar voor kinderen, fietspomp of zadelpen moet hebben. De voordelen van Fietspunt.nl voor de doelgroep zijn hier vooral de vindbaarheid van het juiste onderdeel/accessoire, de fietstechnische helpdesk en het gemak van online bestellen.
intelende vingers, dode of gevoelloze handen bij het fietsen? Wie kent het niet?
Hier een paar tips om dit vervelende fenomeen te verminderen:
1. Handschoenen.
Fietshandschoenen met een schuimrubber of gel binnenkant, verdelen de druk van het handvat over een groter gedeelte van de hand. Bovendien absorberen ze zweet en na een valpartij hoef je niet de steentjes uit je hand te pulken.
2. Zadel naar achter verschuiven.
Hoe verder het zadel naar achteren zit, hoe kleiner het kantelende moment naar voren, hoe minder druk er op het stuur rust.
Het lijkt tegenstrijdig, maar ook al schuif je het zadel 5 mm naar achteren, de druk op het stuur wordt merkbaar minder. Dit komt omdat het zwaartepunt meer boven of achter de trapas komt te liggen. Wanneer het zadel erg ver naar achter wordt geschoven, moet ook het stuur naar achter om de zadel-stuur afstand hetzelfde te houden.
Het zadel is te verschuiven door de klem los te maken.
3. Ergonomische handvatten. Handvatten met een zogenaamd vleugeltje verdelen de druk over een groter oppervlak. Bovendien zorgen ze ervoor dat de pols niet knikt. (mits goed afgesteld). Een geknikte pols zorgt voor minder doorbloeding. Ergonomische handvatten zijn het meest effectief als ze op het stuur geklemd worden door een bout. Dan kunnen ze namelijk niet afzakken als je erop leunt.
4. Stuur met kromming of knik. Indien het stuur even hoog of hoger staat dan het zadel, dan is een beetje kromming in het stuur wel zo prettig. Bij een recht stuur en een rechtop houding wijzen de ellebogen naar buiten en leun je aan de buitenkant van de hand. Dit levert een vervelend drukpunt op. Er zijn sturen met kromming/knik van 12, 15, 30 en 45 graden. (Een "recht" mtb stuur heeft een knik van 5 graden.)
5. Stuur inkorten.
Veel sturen zijn ontworpen voor breedgeschouderde mountainbikers. Voor lange afstandsfietsers en fietsers met smalle schouders is dit veel te breed. Hierdoor raken de schouders vermoeit en ontstaan nek-schouder klachten. Maar ook tintelende vingers worden soms verholpen door een stuur met de juiste breedte. Probeer eerst een klein stukje (aan beide kanten 1 cm) af te zagen. Dan proberen, en eventueel nog een stukje afzagen. De vuistregel is om de armen parallel te hebben. (stuur is even breed als de schouders) Dit lukt in de praktijk meestal niet, aangezien er ook ruimte nodig is voor remhendels, shifters, bel, computer, etc.
6. Bar ends. Een tweede positie op het stuur waar je de handen kunt plaatsten is een aangename afwisseling. Door regelmatig te verpakken worden tintelende vingers voorkomen. Ergonomische barend met ergon handvat - geintegreerde barend - lange barend
7. Stuur hoger zetten. Een te laag stuur zorgt ook voor meer druk op de handvatten. Zet het stuur 1 of 2 centimeter hoger.
8. En tot slot: harder trappen. Hoe harder je fietst, hoe meer je aan je stuur gaat trekken. Dit is goed merkbaar in de bergen. Hier zul je nauwelijks tintelende vingers hebben tijdens het klimmen.
Dit is ook het compromis tussen een sportieve fiets en een comfort fiets. Een sportieve fiets heeft bij het hard trappen een lichte druk op het stuur, maar wanneer je langzaam rijdt wordt de druk erg groot.
Als je op een comfort fiets hard wilt trappen dan duw je jezelf naar achteren. Hierdoor moet je aan het stuur gaan trekken. Dit is niet comfortabel en niet efficient. Maar op een rustig tempo ontspannen rijden gaat hier het best mee.
Deze vraag krijgen wordt ons regelmatig gesteld en er is slechts een antwoord: De band die aan jouw eisen voldoet.
De een vind bijvoorbeeld antilek eigenschappen belangrijk, de ander rolweerstand of levensduur. De ideale band bestaat (nog) niet, dus wordt het een compromis.
De belangrijkste eigenschappen van een band zijn:
grip
levensduur
antilek eigenschappen
rolweerstand
rijeigenschappen/wegligging
prijs
Grip
Er zijn twee soorten grip. Op asfalt en op onverharde ondergrond. Op asfalt heeft een slick (gladde band) het meeste grip. Er is immers zoveel mogelijk contact met het asfalt. Eventueel zijn er aan het rubbercompound (rubber mengsel) nog toevoegingen gedaan om de grip te verhogen.
Op onverharde ondergrond geeft het profiel grip. Hoe losser de ondergrond, hoe groter de noppen moeten zijn. Voor vakantiefietsen is een band die hier tussen in zit het meest geschikt. Een beetje profiel voor grip op losse ondergrond (of bladeren ed) maar toch glad genoeg voor op het asfalt.
Bedenkt ook dat je op fietsvakantie nog zo'n 20 kg bagage aan je fiets hebt hangen. De noodzaak voor een grof profiel wordt dan ook een stuk minder.
Profiel
Het profiel bepaalt de grip en een gedeelte van de rolweerstand. Hoe gladder het profiel, hoe lichter de band rolt. Ook hier moet de gulden middenweg gevonden worden, en is per gebruiksdoel verschillend.
Er is trouwens geen profiel nodig bij een fietsband om het water af te voeren. Het zogenaamde aquaplaning ontstaat bij een fietsband pas bij ca 200 km/u. Dit komt door de smalle en ronde vorm van een fietsband.
Wrijving
Wrijving is de grip van de band en niet de rolweerstand.
Ter verduidelijking:
Wanneer je bijvoorbeeld over het ijs fietst is er minder wrijving. Dit merk je met optrekken, remmen en door de bocht gaan. Maar de band rolt niet lichter dan over asfalt.
Levensduur
De levensduur van een band wordt bepaald door:
slijtage van het oppervlak
sterkte van de zijwanden
verminderen van de lekbestendigheid
Bij normale slijtage wordt het loopvlak van de band afgesleten. Het profiel wordt minder en de lekbestendigheid wordt door het dunnere rubber ook minder. Op ten duur zal de band moeten worden vervangen. De gebruikte rubbercompound bepaald hoe snel dit gaat.
Falen van de zijwanden. Door uitdroging en door zware belasting slijten de zijwanden. Deze kunnen het begeven lang voordat bijvoorbeeld het profiel op is. Fietsen op te zachte banden versnelt dit proces.
Verminderen van de antilek eigenschappen. Na verloop van tijd verzamelen zich stukjes glas, steentjes e.d in het loopoppervlak van de band. Deze veroorzaken gaatjes en scheurtjes in de toplaag. De band wordt poreus. De band is versleten op het moment dat je vind dat hij te vaak lek gaat. Het profiel kan dan nog intakt zijn.
Antilek eigenschappen
Er zijn verschillende antilek lagen:
Dun kevlar versterkt rubber. (Bijvoorbeeld Schwalbe Marathon) Deze laag biedt een matige antilek bescherming. Rijeigenschappen en gewicht worden matig beinvloed.
Dikke caoutchouc (natuurrubber) van ca 5 mm. (Bijvoorbeeld Schwalbe Marathon Plus) Deze laag biedt de beste lekbescherming. De dikke laag voorkomt dat doornen, glas of rubber doordringen en de binnenband kunnen raken. De band wordt wel veel zwaarder en rijeigenschappen worden beinvloed.
Kevlar weefsel (dichtgeweven) (Bijvoorbeeld Schwalbe Marathon Supreme en XR) Ook hierin een verschil tussen dicht en zeer dicht geweven. Het laatste is beter. Rijeigenschappen en gewicht worden nauwelijks beinvloed. Zorgt voor een goede lekbestendigheid.
Schwalbe Marathon - Schwalbe Marathon Plus - Schwalbe Marathon XR
Rijeigenschappen
Hier bedoel ik comfort en wegligging mee. Hoe gedraagt de band zich wanneer je schuin door de bocht gaat? En stugge zijwanden (wangen) verminderen bijvoorbeeld het comfort.
De opbouw van de band (karkas), rubbercompound, antileklaag en profiel hebben alle invloed op de rijeigenschappen.
Rolweerstand
De rolweerstand is de kracht die nodig is om het wiel te laten rollen, en hangt af van de vervorming (indrukking) van de band:
Druk waarmee de band is opgepompt. Hoe harder de band is opgepompt, hoe minder vervorming.
Maat van de band. Hoe groter en breder een band is, des te ronder wordt het contact oppervlak met de weg. Een rond contactoppervlak heeft een kleinere omtrek dan een ovaal contactoppervlak, dus minder vervorming.
Opbouw en materialen van de band. De opbouw van de band bepaalt hoeveel energie het kost om de band te vervormen. Een dunwandig soepel bandje vervormt makkelijker dan een stugge band.
Profiel. Profiel zorgt voor extra rolweerstand. Niet alleen de band vervormt in zijn geheel, maar ook het profiel zelf vervormt. Denk maar eens aan de noppen van een mountainbike band. Deze buigen om, zodra ze contact met het rijvlak maken.
Prijs
De prijs van banden varieren van 2 tot 50 euro. Het is heel goed mogelijk om een paar duizend kilometer te kunnen fietsen met een band van twee euro. Dit levert ongetwijfeld de laagste prijs per kilometer op. Maar de lekbestendigheid, sterkte van de band of rolweerstand zullen niet te vergelijken zijn met duurdere varianten. Je hebt dus wat meer geluk nodig met een goedkope band.
Vragen:
Brede banden roller lichter dan smalle banden. Is dit waar?
Ja. Bij gelijke druk rollen brede banden lichter dan smalle banden. De vervorming van de brede band is namelijk kleiner dan de vervorming van de smalle band.
Voorbeeld:
We nemen een fietser van 70 kg, bagage achterop 15 kg en een fiets van 15 kg. Nu draagt het achterwiel een last van ca 60 kilo.
De brede band (50 mm) en de smalle band (32 mm) zijn beide opgepompt tot een druk van 4 bar.
Beide banden hebben namelijk hetzelfde contactoppervlak:
4 bar = 4 kg per vierkante centimeter. 60 kg / 4 = 15 vierkante centimeter.
De brede band hoeft dus veel minder te vervormen. Het vervormen van de band kost energie en dit is de rolweerstand.
Overige voordelen brede banden:
Meer grip.
Meer comfort.
Je kunt makkelijker over onverharde wegen rijden.
Minder kans op snakebite.
Bandenspanning is minder belangrijk dan bij smalle banden.
Banden gaan langer mee.
Waarom rijden wielrenners dan niet op brede banden?
Dat doen ze ook. Vroeger reden ze op 18 mm banden, tegenwoordig op 23 mm. Er zijn echter ook een aantal beperkingen voor de breedte:
Brede banden kunnen niet zo hard worden opgepompt. Als je met 9 bar wilt fietsen, heb je weinig keuze.
Brede banden hebben meer luchtweerstand. De luchtweerstand wordt een belangrijke factor boven de 25 km/u.
Brede banden zijn zwaarder. Accellereren kost meer tijd en energie.
Zijdelingse stabiliteit wordt minder. Als je met 40 km/u plat door de bocht gaat, zul je dit merken.
Blijf altijd op de hoogte van de ontwikkelingen op KimTube.nl. Krijg als eerste te horen wanneer er nieuwe filmpjes van Kim en haar geile vriendinnen online zijn!
klik Gratis Kim Holland Film en vul jouw email-adres in en je krijgt een gratis Kim Holland film kado!