Foto


Freelancers

Nederland Belgie

Gratis Inschrijven

Freelance Belgie & Nederland



Freelance.nl is de grootste Belgisch Nederlandse marktplaats
 voor zelfstandige ZZP-ers/ondernemers en werkzoekenden.
Plaats gratis uw profiel /bedrijf

Freelance Markt is de grootste internationale

website voor zelfstandige ZZP-ers/ondernemers en werkzoekenden.

Plaats gratis uw profiel /bedrijf

Zoeken in blog

Categorieën
  • #Aluminium #Racefiets met SHIMANO 14 SPEED (1)
  • #Arrow MTB #Aluminium #Crosshybride #Shimano (1)
  • #Batavus #Gabana (1)
  • #Elektrische Fiets met 36V Lithium voor 70 - 80 km fietsplezier (1)
  • #Fiets #vacatures #Belgie (1)
  • #Fietsenmaker #Vacatures #Nederland (1)
  • #freelance #vacatures #zzp #internationaal (1)
  • #liefde Love Top 50 Tips (0)
  • #Moederfiets # SHIMANO #NEXUS #3Speed # ROLLERBRAKES (1)
  • #Mountainbike #SHIMANO DEORE XT 27 SP (1)
  • #Opafiets basic zwart (1)
  • #Phat #Tsunami #Cruiser #Beach #Shimano #Nexus (1)
  • #Stadsfiets Mount Everest Sturmey Archer 3 Man (1)
  • #Superdegelijke #opa #fiets met dubbele buis (1)
  • 10 tips om sneller te kunnen fietsen (1)
  • Actievoordeel (3)
  • Actueel Wieler Nieuws (1)
  • Actuele profs (1)
  • Afrodisiaca voor hogere prestaties in de liefde (1)
  • Algemene organisaties (1)
  • Algemene Wieler paginas (1)
  • Artikelen (6)
  • Baanrenners (1)
  • Belga Nieuws Journaal (1)
  • Bergen en beklimmingen (1)
  • Blogs (1)
  • Bonden, Comité Federaties (5)
  • Carnaval (1)
  • Chat en discussie (1)
  • CQ Cycling Quotient Top (1)
  • Cyclosportieven (1)
  • Discricten en regios Nederland (1)
  • Een fiets kiezen (1)
  • Elektrische fiets oplaadpunten (1)
  • Evenementen speciaal (1)
  • Fabrikanten (1)
  • Feiten en cijfers (1)
  • Fiets Nieuws Headlines Yahoo (0)
  • Fiets Nieuws Journaal (1)
  • Fiets Punt Sitemap (0)
  • Fiets reizen (1)
  • Fietsen voor goed doel (2)
  • Fietsmagazine's Facebook Wall (1)
  • Fietsroutes (28)
  • Fietsroutes nl (2)
  • Fietsvakantie (2)
  • Fietsverhuur Nederland (1)
  • Fietsvierdaagsen (1)
  • Fietszaken (1)
  • Freeelance Nederland Marktplaats (1)
  • Giro d`Italia (1)
  • Google Tools Wielrenliefhebbers (1)
  • Handleidingen (2)
  • Informatie (4)
  • Kalender (0)
  • Klassiekers (1)
  • Klimervaringen (1)
  • Koersen (1)
  • Magazines Wieler Tijdschriften (1)
  • Mentale training in de wielersport (2)
  • Mountain Biking Video Tutorial (9)
  • Naslagwerk Wieler Info databank (1)
  • News video feed (2)
  • Nieuws (7)
  • Nieuws Headlines Yahoo Wielers (0)
  • Nieuws links (3)
  • On line fietsenwinkels (0)
  • Ploegen Europe Tour (1)
  • Procontinentale Teams (1)
  • Profronde Nieuws Twitter (1)
  • Programmas rondes (0)
  • Protour Teams (1)
  • Rabo Ronde Heerlen Nieuws & Tweets (1)
  • Rabo Ronde Heerlen Programma (1)
  • Rabo Sport Nieuws (1)
  • Raboronde Heerlen Rennerslijst (1)
  • Recente Video's (2)
  • Scooters (2)
  • Stayeren dernysport (1)
  • Stichting Landelijk Fietsplatform Links (1)
  • Techniek (3)
  • Tochten Voor Goede doelen (1)
  • Tour de France (5)
  • Tour de france video & tutorials (3)
  • UCI - Press release (1)
  • Uitslagen Klassiekers (2)
  • UNicef (1)
  • Veldrijden (1)
  • Video fiets humor (8)
  • Video Reportages (10)
  • Video tutorials,video handleidingen (32)
  • Vragen en antwoord fietsen (8)
  • Vuelta (4)
  • Weerdiensten (1)
  • Welke fiets is precies geschikt voor u? (1)
  • Wieler Archief (1)
  • Wieler forums (1)
  • Wieler Startpaginas (1)
  • Wieler Training (1)
  • Wieler video (4)
  • Wielerarrangementen (1)
  • Wielerbanen (1)
  • Wielerclubs Nederland (1)
  • Wielerhelden (1)
  • Wielersites Belgie (1)
  • Wielerspelen (1)
  • Wielervaria (1)
  • Wielren nieuws internationaal (4)
  • Wielrennen Nieuws (1)
  • Wielrenners Yahoo (1)
  • Zesdaagsen (1)
  • Gastenboek
  • een leuke donderdagmorgen

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Inhoud blog
  • Wielrennen Journaal Fietsplezier
  • Wielrennen NOS Sport Nieuws
  • NOS Sport Wielrennen nieuws
  • NOS Sport Wielrennen nieuws
  • Fiets Nieuws en Acties
  • Fietskampioen Kim
  • 2012 Tour de France stage 3 finish crash & interview
  • Tour de France crashes 2012
  • 100th Tour de France - Official Trailer - #TDF #TDF100
  • UCI Press News
  • Fietstochten Actueel Nieuws
  • Fietsen voor een goed doel
  • Fietsroutes Azië
  • Fietsroutes Zuid Amerika
  • Fietsroutes Noord Amerika
  • Fietsroutes Zwitserland
  • Fietsroutes Zweden
  • Fietsoutes Tsjechië
  • Fietsroutes Spanje
  • Fietsroutes Slowakije
  • Fietsroutes Slovenië
  • Fietsroutes Portugal
  • Fietsroutes Oostenrijk
  • Fietsroutes Noorwegen
  • Fietsroutes Luxemburg
  • Fietsroutes Italië
  • Fietsroutes IJsland
  • Fietsroutes Ierland
  • Fietsroutes Hongarije
  • Fietsroutes Groot-Brittannië
  • Lange afstands fietsroutes door Europa
  • Fietsroutes Griekenland
  • Fietsroutes Frankrijk
  • Fietsroutes Finland
  • Fietsroutes Duitsland
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.


    Een interessant adres?
    Laatste commentaren
  • Kamperen bij de boer - overzicht van alle overnachtigingen (Jarno Nijzing)
        op Stichting Landelijk Fietsplatform Links
  • Vuelta e.a. (Eef Hübbers)
        op Vuelta a España 2010 course CG
  • Foto

    Populair Top 10 Medicijn

    Wist je dat?

    'Het verlangen om medicijnen in te nemen is misschien het belangrijkste verschilpunt tussen de mens en het dier.' (Sir William Osler (1849-1919))

    Foto
    Fiets Plezier
    Fietsen met Plezier
    fietsen met plezier
    25-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielrennen Journaal Fietsplezier

    • UCI introduceert nieuwe puntentelling
      Thu, 24 Dec 2015 14:24:01 +0100
      De UCI, de internationale wielerbond, introduceert voor 2016 een nieuwe puntentelling. Een puntentelling waarin álle wielrenners punten kunnen verdienen en dus een notering op de ranglijst kunnen krijgen. Vooralsnog was er eigenlijk alleen een ranglijst voor wielerkoersen van het hoogste niveau (WorldTour). Het WorldTour-klassement, dit jaar gewonnen door Alejandro Valverde, blijft ook bestaan. Punten kunnen nu behaald worden in alle wedstrijden. De ranglijst zal een beter beeld gaan geven van wie de beste renner van het moment is, want alleen de resultaten van de afgelopen 52 weken tellen, net als bij het tennis, mee. Niet alleen het deelnemen aan WorldTour-wedstrijden wordt immers beloond, ook het rijden van kleinere wedstrijden levert punten op. VoorbeeldenHet winnen van Kuurne-Brussel-Kuurne is evenveel punten (125) waard als de twaalfde plaats in het eindklassement van de Tour de France. Zegevieren in de Ronde van Vlaanderen is goed voor 500 punten, een dagje de leiderstrui in de Ronde van Oman brengt 5 punten in het laatje. De gehele puntenverdeling is te vinden op de site van de UCI (.pdf) vanaf pagina 57.
    • De Jongh klaar voor nieuw avontuur
      Tue, 22 Dec 2015 19:44:59 +0100
      Steven de Jongh is klaar voor een nieuwe stap. In 2017 wil de huidige ploegleider van Tinkoff-Saxo met een eigen wielerploeg voor de dag komen. "Ik denk dat de huidige economie het weer toelaat om meer in sponsoring te doen", zegt hij over de kans van slagen van zijn nieuwe project.De voormalige beroepsrenner is al jaren als ploegleider actief. Eerst bij Sky, inmiddels is bij Tinkoff-Saxo. Bij de ploeg van Oleg Tinkov is hij de steun en toeverlaat van de Spaanse klassementsrijder Alberto Contador. De Spanjaard was dit jaar de winnaar van de Ronde van Italië. Tinkoff-Saxo verdwijnt aan het einde van 2016 uit het wielerpeloton.StudieVoor De Jongh de reden zelf met een ploeg te beginnen. Aan de Nyenrode Business Universty volgt De Jongh in een klas met oud-sporters en coaches de studie Sport en Leadership. Een eigen ploeg betekent nu eenmaal meer dan alleen achter het stuur van een volgauto zitten.Tot de Tour de tijd om budget rond te krijgenDe droom van De Jongh is om straks met een eigen, mondiale ploeg mee te doen om de prijzen. Hij geeft zichzelf tot de Tour de France van volgend jaar de tijd om het budget voor de nieuwe formatie rond te krijgen. Het wordt geen ploeg die Nederlands georiënteerd zal zijn. "Wielrennen is tegenwoordig heel mondiaal. Ik denk dat je dan een ploeg ook zo moet inrichten."
    • Tour start in 2017 in Düsseldorf
      Tue, 22 Dec 2015 11:14:52 +0100
      De Tour de France van 2017 gaat van start in Düsseldorf. Dit heeft organisator ASO dinsdag bekendgemaakt. Het is de eerste keer sinds 1987 (West-Berlijn) dat de Tour in Duitsland van start gaat.Ook Londen en Münster waren aanvankelijk in de race om het Grand Départ te organiseren. Beide steden trokken echter hun kandidatuur in.Dit jaar ging de Tour van start in Utrecht, volgend jaar vertrekt de Franse rondgang in Normandië. Het is de 22ste keer dat de Tour buiten Frankrijk van start gaat.Passage door Limburg?De provincie Limburg lobbyt al enkele jaren om een etappe van de Tour binnen te halen. Gezien de ligging van de provincie ten opzichte van Düsseldorf, lijkt dat voor 2017 een haalbare kaart. Arbitragecommissie UCIOf de Tour ook daadwerkelijk Nederland aandoet, valt nog te bezien. De KNWU vroeg dit jaar een aanzienlijk bedrag (zo'n 140.000 euro) van de ASO voor de organisatie van de Tourstart in Nederland. Dat schoot bij de ASO in het verkeerde keelgat. De zaak ligt nu nog bij de arbitragecommissie van de UCI. "De ASO heeft eind vorige week zijn kijk op de zaak doorgestuurd naar de UCI", zegt KNWU-voorzitter Marcel Wintels. "Mijn inschatting is dat er ergens in januari 2016 een uitkomst zal zijn." Wintels hoopt dat niets een passage door Limburg in de weg zal staan. "Het zou mooi zijn als de Tour in 2017 Limburg aandoet. Of wellicht later. Als wij als KNWU daar een bijdrage aan kunnen leveren, doen we dat graag."Op fietsafstandOok vanuit Limburg zijn er louter positieve geluiden. "Elk probleem zullen we oplossen", reageert Ger Koopmans, gedeputeerde van de provincie. "En Düsseldorf is op fietsafstand van hier! Het zou mooi zijn om Tom (Dumoulin, red.) hier met een mooie trui door het Limburgse landschap te zien fietsen, maar het is nu aan de ASO om het schema bekend te maken."
    • Deal Verbruggen en UCI alweer van de baan
      Mon, 21 Dec 2015 20:36:54 +0100
      De vrede leek gesloten te zijn tussen de Internationale Wielerunie, voorzitter Brian Cookson van diezelfde UCI en erevoorzitter Hein Verbruggen. Na bemiddeling van het IOC waren de strijdende partijen tot een overeenkomst gekomen, maar die heeft Cookson inmiddels weer in de prullenbak gemikt. En dat is de schuld van Verbruggen, aldus de Brit. Cookson en Verbruggen lagen sinds het CIRC-rapport in maart van dit jaar met elkaar in de clinch. In dat verslag werd de Nederlander ervan beticht dat er gedurende zijn ambtstermijn (1991-2005) positieve dopingtests door de UCI-leiding zijn genegeerd, klokkenluiders bekritiseerd werden en dat de voorzitter sommige renners bevoordeelde.Cookson opperde daarop dat Verbruggen zijn titel van erevoorzitter zou moeten inleveren. Maar de oud-preses reageerde als door een adder gebeten en kondigde juridische stappen aan om zijn naam te zuiveren.Zaak geschiktOp de website Inside the Games onthulde Verbruggen maandag echter dat de zaak was geschikt en dat hij niet alleen zijn eretitel mocht behouden, maar ook nog eens een vergoeding van 40.000 euro tegemoet kon zien. Cookson was er als de kippen bij om de deal weer te ontkrachten. "Ik heb deze zomer inderdaad een ontmoeting gehad met Verbruggen. We kwamen onder meer overeen dat hij zou stoppen met het gebruiken van zijn invloed om de UCI te bekritiseren en te schaden. Aangezien Verbruggen zich daar niet aan heeft gehouden, is de deal van de baan."Daarnaast is er nooit geld betaald aan Verbruggen onder zijn voorzitterschap, voegde Cookson eraan toe.
    • Oud-renners Lampre gaan vrijuit
      Fri, 18 Dec 2015 22:32:06 +0100
      In een jaren slepende dopingzaak rond de Lampre-ploeg heeft de rechtbank van het Italiaanse Mantua meerdere (oud-)renners en voormalig ploegleider Giuseppe Saronni wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken. De bekendste renners die bij het proces betrokken waren zijn Alessandro Ballan, Damiano Cunego, Marzio Bruseghin, Michael Rasmussen en Pietro Caucchioli. De tenlastelegging, het "georganiseerd verstrekken, bestellen of bevorderen van doping", werd apotheker Guido Nigrelli en amateurrenner Sebastian Gimozzi wel aangerekend. Zij kregen voorwaardelijke celstraffen van respectievelijk acht en vijf maanden opgelegd. Alle overige 26 beklaagden gingen vrijuit.
    • Organisator Tour de France breekt met UCI WorldTour
      Fri, 18 Dec 2015 12:26:22 +0100
      Er is weer ruzie tussen de belangrijke wielerorganisator ASO en de internationale wielrenunie UCI. Amaury Sport Organisation (ASO), organisator van onder meer de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Spanje, haalt de eigen koersen van de WorldTour-kalender af en wil ze vanaf 2017 onderbrengen op de kalender voor koersen van de buitencategorie.De ASO is tot het besluit gekomen omdat de aangekondigde hervormingen in de wielersport niet snel genoeg gaan. Tussen de ASO en de UCI wringt het al vele jaren. In 2007 en 2008 was er ook al sprake van grote onenigheid tussen beide partijen. Macht was daarbij het sleutelwoord.Meer invloed op deelnemersveldDit keer zijn de Fransen het niet eens met de door de UCI voor 2017 aangekondigde hervormingen. Door de koersen weg te halen uit de WorldTour krijgt de ASO de mogelijkheid meer invloed uit te oefenen op het deelnemersveld. Nu is het zo geregeld dat ploegen met een WorldTour-licentie van de UCI verzekerd zijn van een startbewijs in de belangrijkste wedstrijden. De Franse wielerorganisator wil zelf bepalen wie er van start mag."Het nieuwe systeem van de UCI is een gesloten systeem. Wij delen die waarden niet. Wij staan voor een open systeem dat gebaseerd is op sportieve criteria. Daarom stappen wij uit de WorldTour", liet de ASO vrijdag weten. ASO organiseert naast de Tour de France en de Vuelta ook aansprekende rittenkoersen als Parijs-Nice en het Critérium du Dauphiné en klassiekers als Parijs-Roubaix en Luik-Bastenaken-Luik.
    • Ook Anton wordt ploeggenoot van Bos
      Thu, 17 Dec 2015 13:15:21 +0100
      De Spaanse renner Igor Anton zet zijn loopbaan voort bij Team Dimension Data, de opvolger van MTN-Qhubeka. dat eerder al Mark Cavendish vastlegde en ook Theo Bos in de gelederen heeft.Anton, een klimmer, komt over van Movistar, waar hij vanwege het uitblijven van goede resultaten kon fluiten naar contractverlenging.De 32-jarige Spanjaard won in het verleden zware bergetappes in de Giro en Vuelta. Dit jaar won hij naast een rit ook het eindklassement in de Ronde van Asturië.
    • Cancellara blijft in laatste seizoen trouw aan oude remsysteem
      Thu, 17 Dec 2015 12:39:43 +0100
      Fabian Cancellara zal niet overgaan op schijfremmen. De Zwitserse wielrenner blijft bij de vertrouwde remblokjes op zijn fiets, ondanks dat de internationale wielerbond UCI het nieuwe remsysteem in 2016 toestaat binnen het professionele wielrennen.De UCI hield schijfremmen lange tijd tegen om oneerlijke concurrentie te voorkomen. Niet iedere ploeg heeft namelijk de mogelijkheid die remmen te installeren, ook al zijn er wel ploegen die het getest hebben en er zelfs een pilot mee hebben gedaan. Binnen het veldrijden waren de remmen al langere tijd toegestaan, en vanaf volgend jaar dus ook in het peloton op de weg. Cancellara, die eerder liet weten na het volgende seizoen zijn fiets aan de wilgen te hangen, weigert dus om over te gaan op schijfremmen. "In mijn laatste jaar als renner wil ik geen dingen gaan veranderen. Ik geloof er niet in dat ik ineens sneller of langzamer ga fietsen, dus blijf ik bij het oude."De 34-jarige tijdritspecialist won ooit een olympische titel en werd viermaal wereldkampioen in de tijdrit. Hij heeft al laten weten de Giro te willen rijden, waar hij voor het eerst in zijn carrière de roze trui hoopt aan te trekken. Dat zou tot een mooi duel tussen hem en Tom Dumoulin kunnen leiden, die afgelopen seizoen opviel in de Vuelta.Cancellara is een van de eerste renners die zich uitspreekt over het nieuwe remsysteem, en gelooft niet dat ploegen en sponsoren renners de schijfremmen gaan verplichten."Wij zijn de mannen die een wedstrijd moeten fietsen. Het zou niet goed zijn als anderen dan gaan beslissen wat we moeten doen. Het is een persoonlijke keus en ik geloof dat er naar ons geluisterd zal worden."
    • Schikken is geen optie voor 'platzakke' Armstrong
      Thu, 17 Dec 2015 11:02:17 +0100
      "We hebben vertrouwen in de zaak. Schikken is geen optie." Lance Armstrong praat over zijn juridische strijd met het Amerikaanse ministerie van Justitie zoals we hem kennen als wielrenner: vol zelfvertrouwen, en verliezen is geen optie. Armstrong doet zijn uitspraken in een interview bij de Joe Rogan Experience-show. Het ministerie van Justitie wil aantonen dat hij met zijn ploeg US Postal belastinggeld heeft gebruikt om verboden middelen te kopen. Als Armstrong de zaak verliest, kan hij 100 miljoen dollar verliezen en failliet raken. Een derde van dat bedrag zou dan in handen kunnen komen van klokkenluider Floyd Landis. "Waarschijnlijk komt de zaak over een jaar voor. In Washington." US Postal is een onafhankelijk bedrijf van de Amerikaanse regering en was van 1999 tot en met 2004 sponsor van de ploeg van Armstrong. "Hun eigen cijfers steunen ons: ze hebben honderden miljoenen dollars aan ons verdiend en brachten nieuwe klanten naar de Tour. Dat is allemaal gebeurd. Wij staan dus sterk." "Ik ben geen advocaat, maar volgens mij gaat het om schade. Heeft het postbedrijf schade opgelopen? Hoe kunnen ze dat bewijzen? Als er geen bewijs is, is er ook geen zaak. Maar goed, het is wat het is. Ik ben niet in de positie meer om de portemonnee trekken, dus ik moet deze zaak uitvechten."
    • Rentree oud-wereldkampioene Pooley
      Wed, 16 Dec 2015 20:37:33 +0100
      De Nederlandse wielerploeg krijgt tijdens de Olympische Spelen hoogstwaarschijnlijk concurrentie van een oude bekende. Emma Pooley mikt op een rentree in Rio."Ik heb besloten dat het een poging waard is om me te plaatsen voor de Spelen", zei de 33-jarige woensdag. De Britse, die de wielersport in 2014 vaarwel zegde en de laatste jaren actief was als duuratlete, werd benaderd door de Britse bond.Het heuvelachtige parcours zou ideaal zijn voor Pooley, die nog wel eerst de selectiecommissie moet overtuigen. "Als ik voor mezelf en voor het Britse team kan bewijzen dat ik de tijdrit kan winnen in Rio, ga ik ervoor. Ik ga dan voor niets minder dan goud." De wereldkampioene tijdrijden van 2010 denkt daarnaast van waarde te kunnen zijn voor Elizabeth Armitstead, haar landgenote die in september goud won op de weg tijdens de WK in Richmond.
    • UCI schuift zaak-Paolini door naar dopingtribunaal
      Wed, 16 Dec 2015 17:55:04 +0100
      De zaak van Luca Paolini wordt doorgeschoven naar het UCI-dopingtribunaal. Die commissie, die in januari dit jaar door de internationale wielerunie in het leven werd geroepen, buigt zich over de positieve test van de Italiaan op 7 juli 2015, tijdens de Tour de France.Op die dag werden er sporen van cocaïne gevonden in de urine van Paolini. De UCI maakte het nieuws op 10 juli bekend. Paolini moest de Tour verlaten.Cocaïne is twee tot vier dagen na gebruik opspoorbaar. Op 7 juli was de Tour de France al drie dagen onderweg. Het gebruik van cocaïne is buiten de competitie om niet verboden, maar het middel staat wel op de dopinglijst. Paolini ontkent tot op de dag van vandaag, maar bood al wel zijn excuses aan.Tweede zaak voor UCI-tribunaalEerder werd de zaak van Lloyd Mondory behandeld door het tribunaal. De Fransman werd voor vier jaar geschorst.
    • Hartkwaal houdt Rogers van de fiets
      Wed, 16 Dec 2015 00:07:18 +0100
      Michael Rogers moet z'n seizoensstart noodgedwongen uitstellen. Een hartkwaal, waarvan bekend was dat hij die had, is verergerd. Voorlopig blijft de renner van Tinkoff-Saxo het rustig aan doen. De Australiër maakte zich op voor zijn laatste seizoen in het peloton en zou onder meer het Australisch kampioenschap op de weg en de Tour Down Under rijden. Uit een hartscan bleek echter dat een aortaklep (waarvan bekend was dat die niet goed sloot) minder was gaan functioneren. "Ik baal ervan dat ik niet mee kan doen in de Tour Down Under. Daar boekte ik in 2002 mijn eerste etappe- en eindzege", zei de 35-jarige Rogers, die drievoudig wereldkampioen tijdrijden is. Ook schreef hij in 2014 een etappe in de Tour en twee ritten in de Giro op zijn naam.
    • De Jongh wil eigen wielerploeg in 2017
      Tue, 15 Dec 2015 16:01:01 +0100
      Een nieuwe internationale wielerploeg met een Nederlands tintje. En het liefst op WorldTour-niveau. Dat is het toekomstplan van Steven de Jongh, die zijn laatste jaar ingaat als ploegleider van Alberto Contador bij Tinkoff-Team.Hij speelde al langer met het idee. Maar zijn ambities moesten de ijskast in nadat hij bij de miljoenenformatie van Oleg Tinkov aan de slag kon met Contador. Tot een bijeenkomst vorige week tijdens een trainingskamp in Spanje."Oleg gaf aan dat hij stopt na 2016. En Alberto's carrière is normaal gesproken afgelopen aan het einde van het seizoen. Dus er ligt straks een nieuwe uitdaging voor mij."Waar denkt De Jongh precies aan? "Een rol als sportief manager binnen mijn eigen team. Een rol die Bjarne Riis altijd op zich nam."Het is allemaal nog erg pril, stelt de oud-renner, die momenteel bezig is met de opleiding Sport Leadership aan de universiteit Nyenrode. Renners, sponsors en ander personeel, ze moeten allemaal nog geworven worden."De laatste twee maanden ben ik gecontacteerd door mensen uit het bedrijfsleven die willen meedenken. Mensen die ervaring hebben met sponsordeals. Want daar heb ik zelf nul komma nul ervaring mee." Veel hangt af van Lotto-Jumbo Qua renners gooit De Jongh alvast een balletje op. "Of het een Nederlandse ploeg wordt, hangt af van Lotto-Jumbo en wat daar gaat gebeuren. Het contract met de sponsors loopt af en er rijden veel interessante renners bij die ploeg." Het team van Tinkov overnemen is een andere optie, maar wel een waarvoor het budget mogelijk niet toereikend zal zijn. "Dat gaat om serieuze bedragen. Ik geloof dat Oleg zijn team voor zes miljoen wil verkopen en daar komen dan nog de salarissen van Peter Sagan en Rafal Majka bovenop. Maar wie weet zakt de prijs nog iets, afhankelijk van hoelang de ploeg te koop staat." De Jongh noemt de enige twee renners die bij Tinkoff een contract hebben tot in 2017. Maar met wereldkampioen Sagan zou hij wel de interessantste en populairste renner van het moment in zijn gelederen hebben. Eén die mogelijk ideaal past binnen zijn nieuwe, nog te ontwikkelen sponsormodel. "Ik heb een idee voor een nieuw sponsormodel. Dat je via digitale media exclusieve content aanbiedt. Dat is een extra mogelijkheid." Want met andere inkomsten vlot het nog niet zo in de wielersport. "Qua uitzendrechten loopt het wielrennen nog achter op de meeste sporten." Hoe het verder gaat met zijn plannen is afwachten. "Het is allemaal toekomstmuziek. Het nieuwe jaar staat eerst nog volledig in het teken van de Tour met Alberto."
    • Medeoprichter Amstel Gold Race overleden
      Sun, 13 Dec 2015 21:46:59 +0100
      Ton Vissers, samen met Herman Krott oprichter van de Amstel Gold Race, is vrijdagnacht op 93-jarige leeftijd in Oisterwijk overleden. Hij kampte sinds de zomer met een ernstige ziekte. Vissers vertelde dit jaar bij de vijftigste editie van de Amstel Gold Race nog ronduit over het ontstaan van de voorjaarsklassieker in 1966. Hij klopte ergens halverwege de jaren zestig aan bij de Amstel-brouwerij in Amsterdam voor sponsoring. "Die man zegt: dat komt goed uit, wij brengen Amstel Gold op de markt, dus als het Amstel Gold Race mag heten, wil ik jullie wel sponsoren. Het was eigenlijk in vijf minuten gepiept." Naast de Amstel Gold Race organiseerde Vissers in de jaren 60 en 70 meerdere koersen. Ook was hij ploegleider van onder meer de succesvolle Willem II-Gazelle-formatie, waar renners als Rik van Looy, Peter Post, Jo de Roo en Rini Wagtmans uit voortkwamen.
    • Tinkov verlaat wielersport na 2016
      Sat, 12 Dec 2015 19:52:18 +0100
      De meest spraakmakende figuur in de wielersport heeft zijn afscheid aangekondigd. Oleg Tinkov stapt na 2016 met zijn bedrijf uit het peloton. De Rus onthulde dit nieuws in een exclusief interview met Cyclingnews."De contracten en sponsoren zijn geregeld voor 2016, maar het zal voor Tinkoff Bank en mijzelf het laatste jaar zijn", aldus de Rus."Er zijn twee redenen voor mijn besluit. Ten eerste: Tinkoff Bank heeft het team vijf jaar lang gesponsord en vanuit een marketing oogpunt is dat genoeg. We zijn wereldwijd geen grote bank, de economische situatie in Rusland is niet geweldig en mijn adviseurs vertellen me dat we er alles uit hebben gehaald qua exposure."Zijn tweede beweegreden is een persoonlijke. "Ik weiger in de toekomst mijn eigen geld erin te stoppen."Contador, Sagan, MajkaBehalve wereldkampioen Peter Sagan en Rafal Majka hebben alle renners een aflopend contract in 2016. Alberto Contador heeft al aangekondigd te stoppen na volgend jaar. De Nederlander Steven de Jongh is één van de ploegleiders van Tinkoff Team.
    • Traksel voorzitter atletencommissie UCI
      Thu, 10 Dec 2015 18:15:46 +0100
      Bobbie Traksel is gekozen als voorzitter van de atletencommissie van de internationale wielrenunie UCI. De voormalig klassiekerspecialist kreeg van de dertienkoppige commissie zeven stemmen, tegen zes voor de Amerikaanse paralympisch renster Greta Neimanas. Dat gebeurde donderdag tijdens de eerste bijeenkomst van de nieuwe commissie, die dertien leden telt. Onder hen ook Iris Slappendel, die de portefeuille wielrennen op de weg beheert met Traksel, en Marianne Vos, die zich met het veldrijden bezighoudt."We zijn gekozen door de atleten en we zijn de stem van de renners. Ik ben blij met het voorzitterschap. Het werk kan beginnen'', zei Traksel, die ook aanschuift bij de vergaderingen van het 'Management Committee' van de UCI. Hij en de andere leden van de atletencommissie hebben een mandaat tot september 2017.
    • Armstrong: Oprah kwam te vroeg voor me
      Mon, 7 Dec 2015 11:54:51 +0100
      Lance Armstrong heeft in een groot interview met The Times zijn kijk gegeven op de actuele dopingproblematiek in de sportwereld. Ook praat hij over zijn tijd als valsspeler en zijn wekelijkse bezoekjes aan een psycholoog. De 44-jarige Texaan, die door zijn levenslange schorsing al zijn zeven Tour-zeges kwijtraakte, heeft weinig vertrouwen in de huidige generatie sporters. "Wij hadden een middel, epo, dat was zo efficiënt. Als er morgen weer zo'n middel komt dat niet te traceren is, dan gaat iedereen het gebruiken." Is het dan niet beter om doping te legaliseren? "Dat is een heel slecht idee", zegt Armstrong. "Dan gaan mensen enorme risico's nemen. Ik heb een zoon van 16 jaar, die is goed in American Football. Ik weet wat er gebeurt in die sport. In die situatie wil ik hem niet zien." Naast wielrennen en American Football kampt ook atletiek met een enorm dopingstempel. Armstrong denkt niet dat de autoriteiten de onderste steen boven willen. "Ze doen weer hetzelfde. Ze denken: als we dit opblazen, maken we onze sport kapot. Dus kijken ze weer niet zo goed." Oprah Winfrey Armstrong kijkt ook kritisch naar zichzelf en naar zijn bekentenis bij Oprah Winfrey in 2013, waar hij weinig berouw toonde van zijn misstappen. "Oprah kwam te vroeg. Het heeft jaren geduurd voordat ik begreep wat ik had gedaan. Ik zat vast en wilde er vanaf zijn. Ik had alles nog niet verwerkt. Nog steeds niet." "Ik begrijp nu beter hoe enorm mijn verraad was, voor heel veel mensen die me vertrouwden en me verdedigden. In een chatroom, op het werk, of op de fiets, ze kwamen voor me op. Na mijn bekentenis voelden zij zich idioten. Dat is een zware last en daar moet ik mee leven." Valsspeler of niet?In sportief opzicht voelt Armstrong zich minder schuldig. "Geen van mijn concurrenten vindt me een valsspeler. Mijn oude ploeggenoot Kevin Livingston zei het nog het best: van de 190 renners in de Tour zaten er 200 aan de epo." "Die zeven jaar bij US Postal was ons verhaal: we trainen harder dan de rest, we zijn beter georganiseerd, hebben betere tactieken, een beter team en beter materiaal. Dat was allemaal waar. We noemde alleen het laatste gedeelte niet: doping." Was doping niet de doorslaggevende factor? "Tuurlijk niet. Wel als niemand anders aan de epo zat, maar iedereen had het. Het maakt me nog steeds kwaad dat mensen denken dat ik alleen maar won vanwege de doping. Dat is gewoon niet waar." Over zijn voormalige ploegleider Johan Bruyneel wil Armstrong niks zeggen. Uit loyaliteit. "Ik weet niet of dat goed of slecht voor me is. Dat maakt me ook niet uit." En over zijn rol als tiran: "Het is pertinent niet waar dat ik ploeggenoten zou hebben aangezet tot dopinggebruik."Tot slot vertelt Armstrong dat hij - als alfamannetje - wekelijks een psycholoog bezoekt om zijn demasqué te verwerken en zijn leven op orde te houden. Zijn vrouw gaat regelmatig mee en soms ook zijn kinderen. "Ik snap niet dat mensen daar schaamte voor hebben, dat iemand je coacht bij fases van je leven of bij je relatie met je familie. Eén keer heb ik een sessie gedaan met al mijn kinderen. Dat was interessant, maar wel privé."
    • Cavendish opent seizoen met Cadel Evans Road Race
      Mon, 7 Dec 2015 07:35:08 +0100
      Mark Cavendish opent zijn wielerseizoen eind januari met de Cadel Evans Great Ocean Road Race. Het wordt de eerste koers van de Brit in het shirt van zijn nieuwe ploeg Team Dimension Data, tot dit jaar bekend als MTN Qhubeka. Het is de eerste keer sinds 2011 - het jaar waarin hij wereldkampioen werd - dat Cavendish weer in Australië rijdt. Toen reed de voormalig renner van Etixx-Quickstep de Tour Down Under. Afscheidskoers Evans De Cadel Evans Great Ocean Road Race beleeft volgend jaar zijn tweede editie in Geelong, de stad van de WK wielrennen van 2010. De wedstrijd werd dit jaar in het leven geroepen als afscheidskoers van oud-Tourwinnaar Cadel Evans. De eerste winnaar was Gianni Meersman.
    • Dumoulin kiest heel brutaal... Dumoulin
      Sun, 6 Dec 2015 11:20:28 +0100
      "Mag ik heel brutaal zijn?" Tom Dumoulin is de enige sporter die twee keer genomineerd is voor de Sport in Beeld-prijs. Zowel zijn zware val in de Tour als zijn knappe wederopstanding in de Vuelta maken kans om hét Sportbeeld van 2015 te worden. Zelf weet Dumoulin eigenlijk al lang welk moment zou moeten winnen. "Ik ga gewoon brutaal voor mezelf. Ik ga voor de winst op Froome tijdens de Vuelta." Stemmen kan tot vanavond 0.00 uurOf dat moment ook gaat winnen wordt bekend gemaakt op 15 december tijdens het Sportgala. Het is vandaag tot 0.00 uur nog mogelijk om te stemmen op de tien momenten die NOC*NSF en de NOS selecteerden.
    • Dumoulin: ik verdien deze prijs
      Mon, 30 Nov 2015 22:21:35 +0100
      Tom Dumoulin is voor de tweede keer in het bezit gekomen van de Gerrit Schulte Trofee, de onderscheiding voor de beste Nederlandse wielrenner van het jaar. En die prijs komt hem ook toe, meent de 25-jarige Limburger die zeven andere genomineerden aftroefde. "Ja, ik vind dat ik de prijs het meest verdiende." Vorig jaar werd hij ook uitgeroepen tot Wielrenner van het Jaar. Toen was de uitverkiezing omstreden, omdat menigeen alleen al de overwinning van Niki Terpstra in Parijs-Roubaix de trofee waard vond. "Er kwam een negatieve discussie op gang. Ik heb daardoor niet echt van de prijs kunnen genieten", kijkt de renner van Giant-Alpecin terug. Deze keer was er geen twijfel mogelijk. Met name zijn optreden in de Ronde van Spanje heeft tot de verbeelding gesproken. Het halve land was plots in de ban van Tom Dumoulin, die lang meestreed om de eindzege. Mooiste momentZelf is hij het meest trots op de etappezege waarin hij bergop Chris Froome in de slotmeters aftroefde. "Ik denk daar nog best vaak aan terug", bekent de nummer zes van het eindklassement. "Ik ga ook zeker nog terug naar de plek waar ik die rit won als we in december daar in de buurt op trainingskamp zijn." Zijn prestaties in 2015 wekken uiteraard verwachtingen voor het komend seizoen. Over het te rijden programma verschilden hij en de ploeg aanvankelijk nog van mening, maar Dumoulin zegt er inmiddels wel uit te zijn. "Maar ik ga het nu nog niet vertellen", zegt hij met een glimlach om de mond.

    25-12-2015 om 18:01 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Nieuws
    Tags:Wielrennen Journaal Fietsplezier
    » Reageer (0)
    30-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wielrennen NOS Sport Nieuws

    Wielrennen NOS Sport Nieuws

    30-06-2014 om 04:07 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Nieuws
    » Reageer (0)
    27-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets Nieuws en Acties
    Nieuws Fiets

    27-03-2014 om 04:03 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Video tutorials,video handleidingen
    Tags:Fiets Nieuws en Acties
    » Reageer (0)
    02-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fietskampioen Kim

    Actueel

    02-07-2013 om 15:34 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Video tutorials,video handleidingen
    » Reageer (0)
    18-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100th Tour de France - Official Trailer - #TDF #TDF100



    Watch out the official trailer of the 100th edition of the Tour de France ! #TDF #TDF100

    .

    18-03-2013 om 12:21 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Video Reportages
    Tags:100th Tour de France - Official Trailer
    » Reageer (0)
    14-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dronken op de fiets

     




    Dronken op de fietss

     


     

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    14-01-2011 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Video fiets humor
    Tags:dronken fietser, dronken op de fiets
    » Reageer (0)
    05-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Conussen Reviseren

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

     

    Conussen reviseren

    Conussen reviseren

    Wanneer een naaf niet zo soepel meer loopt, ben je meestal te laat om deze te smeren. Vaak is de conus ingesleten. Nieuw vet en nieuwe kogels helpen alleen als de loopbaan van de kogels nog intact is.

    conusoud







    Zitten er putjes of een diepe groef in de conus, dan moet deze vervangen worden. Dit is geen probleem als je een gangbare naaf hebt. Hiervoor zijn losse conussen te krijgen.
    Maar als je een wat oudere naaf hebt (10 jaar) of een naaf van een minder bekend merk, dan wordt het erg lastig.
    Je kunt proberen om bij de fietsenmaker een conus te vinden van een ander merk die past. Let hierbij op de diameter, lengte en vorm van de radius.

    Mocht het niet lukken, dan kun je proberen de oude conus te slijpen.

    Conus in de boormachine plaatsen.
    boormachine

    Met behulp van de as en contramoer zet je de conus vast op het uiteinde van de as.
    De as klem je in de boormachine.

    Dremel

    In een hobbymachine plaats je een schuur-rolletje. Een slijpsteentje is namelijk te grof.
    Eventueel in combinatie met een flexibel verlengstuk zodat de kop wat makkelijker te hanteren is.



    Slijpen

    Laat zowel de boormachine als de dremel tegelijk draaien. Dan met de dremel de conus glad slijpen totdat er geen putjes meer in het loopvlak zitten.

    Polijsten

    Er zullen door het gebruik van de Dremel schuur sporen zichtbaar zijn. Deze kun je makkelijk met een schuurpapiertje glad maken.

    Zet de boormachine aan, en houd een schuurpapiertje tegen de slijpenconus. Met voldoende geduld kom je tot een zeer glad resultaat.

    conusnieuw


    Easy Bikes International



    Bookmark and Share

    Fietsbanden

    Banden

    Wat is nu een goede band?

    Deze vraag krijgen wordt ons regelmatig gesteld en er is slechts een antwoord: De band die aan jouw eisen voldoet.

    De een vind bijvoorbeeld antilek eigenschappen belangrijk, de ander rolweerstand of levensduur.
    De ideale band bestaat (nog) niet, dus wordt het een compromis.

    De belangrijkste eigenschappen van een band zijn:

    1. grip
    2. levensduur
    3. antilek eigenschappen
    4. rolweerstand
    5. rijeigenschappen/wegligging
    6. prijs

    Grip

    Er zijn twee soorten grip. Op asfalt en op onverharde ondergrond.
    Op asfalt heeft een slick (gladde band) het meeste grip. Er is immers zoveel mogelijk contact met het asfalt. Eventueel zijn er aan het rubbercompound (rubber mengsel) nog toevoegingen gedaan om de grip te verhogen.

    Op onverharde ondergrond geeft het profiel grip. Hoe losser de ondergrond, hoe groter de noppen moeten zijn.
    Voor vakantiefietsen is een band die hier tussen in zit het meest geschikt. Een beetje profiel voor grip op losse ondergrond (of bladeren ed) maar toch glad genoeg voor op het asfalt.

    Bedenkt ook dat je op fietsvakantie nog zo'n 20 kg bagage aan je fiets hebt hangen. De noodzaak voor een grof profiel wordt dan ook een stuk minder.

    Profiel

    Het profiel bepaalt de grip en een gedeelte van de rolweerstand. Hoe gladder het profiel, hoe lichter de band rolt.
    Ook hier moet de gulden middenweg gevonden worden, en is per gebruiksdoel verschillend.

    Er is trouwens geen profiel nodig bij een fietsband om het water af te voeren. Het zogenaamde aquaplaning ontstaat bij een fietsband pas bij ca 200 km/u. Dit komt door de smalle en ronde vorm van een fietsband.

    Wrijving

    Wrijving is de grip van de band en niet de rolweerstand.

    Ter verduidelijking:

    Wanneer je bijvoorbeeld over het ijs fietst is er minder wrijving. Dit merk je met optrekken, remmen en door de bocht gaan. Maar de band rolt niet lichter dan over asfalt.

    Levensduur

    De levensduur van een band wordt bepaald door:

    • slijtage van het oppervlak
    • sterkte van de zijwanden
    • verminderen van de lekbestendigheid

    Bij normale slijtage wordt het loopvlak van de band afgesleten. Het profiel wordt minder en de lekbestendigheid wordt door het dunnere rubber ook minder. Op ten duur zal de band moeten worden vervangen.
    De gebruikte rubbercompound bepaald hoe snel dit gaat.

    Falen van de zijwanden. Door uitdroging en door zware belasting slijten de zijwanden. Deze kunnen het begeven lang voordat bijvoorbeeld het profiel op is. Fietsen op te zachte banden versnelt dit proces.

    Verminderen van de antilek eigenschappen. Na verloop van tijd verzamelen zich stukjes glas, steentjes e.d in het loopoppervlak van de band. Deze veroorzaken gaatjes en scheurtjes in de toplaag. De band wordt poreus. De band is versleten op het moment dat je vind dat hij te vaak lek gaat. Het profiel kan dan nog intakt zijn.

    Antilek eigenschappen

    Er zijn verschillende antilek lagen:

    • Dun kevlar versterkt rubber. (Bijvoorbeeld Schwalbe Marathon)
      Deze laag biedt een matige antilek bescherming. Rijeigenschappen en gewicht worden matig beinvloed.
    • Dikke caoutchouc (natuurrubber) van ca 5 mm. (Bijvoorbeeld Schwalbe Marathon Plus)
      Deze laag biedt de beste lekbescherming. De dikke laag voorkomt dat doornen, glas of rubber doordringen en de binnenband kunnen raken. De band wordt wel veel zwaarder en rijeigenschappen worden beinvloed.
    • Kevlar weefsel (dichtgeweven) (Bijvoorbeeld Schwalbe Marathon Supreme en XR)
      Ook hierin een verschil tussen dicht en zeer dicht geweven. Het laatste is beter. Rijeigenschappen en gewicht worden nauwelijks beinvloed. Zorgt voor een goede lekbestendigheid.

    antilek

    Schwalbe Marathon - Schwalbe Marathon Plus - Schwalbe Marathon XR

    Rijeigenschappen

    Hier bedoel ik comfort en wegligging mee. Hoe gedraagt de band zich wanneer je schuin door de bocht gaat? En stugge zijwanden (wangen) verminderen bijvoorbeeld het comfort.

    De opbouw van de band (karkas), rubbercompound, antileklaag en profiel hebben alle invloed op de rijeigenschappen.

    Rolweerstand

    De rolweerstand is de kracht die nodig is om het wiel te laten rollen, en hangt af van de vervorming (indrukking) van de band:

    • Druk waarmee de band is opgepompt.
      Hoe harder de band is opgepompt, hoe minder vervorming.
    • Maat van de band.
      Hoe groter en breder een band is, des te ronder wordt het contact oppervlak met de weg. Een rond contactoppervlak heeft een kleinere omtrek dan een ovaal contactoppervlak, dus minder vervorming.
    • Opbouw en materialen van de band. De opbouw van de band bepaalt hoeveel energie het kost om de band te vervormen. Een dunwandig soepel bandje vervormt makkelijker dan een stugge band.
    • Profiel.
      Profiel zorgt voor extra rolweerstand. Niet alleen de band vervormt in zijn geheel, maar ook het profiel zelf vervormt. Denk maar eens aan de noppen van een mountainbike band. Deze buigen om, zodra ze contact met het rijvlak maken.

    Prijs

    De prijs van banden varieren van 2 tot 50 euro. Het is heel goed mogelijk om een paar duizend kilometer te kunnen fietsen met een band van twee euro. Dit levert ongetwijfeld de laagste prijs per kilometer op. Maar de lekbestendigheid, sterkte van de band of rolweerstand zullen niet te vergelijken zijn met duurdere varianten. Je hebt dus wat meer geluk nodig met een goedkope band.

    Vragen:

    Brede banden roller lichter dan smalle banden. Is dit waar?

    Ja. Bij gelijke druk rollen brede banden lichter dan smalle banden.
    De vervorming van de brede band is namelijk kleiner dan de vervorming van de smalle band.

    Voorbeeld:

    We nemen een fietser van 70 kg, bagage achterop 15 kg en een fiets van 15 kg. Nu draagt het achterwiel een last van ca 60 kilo.

    De brede band (50 mm) en de smalle band (32 mm) zijn beide opgepompt tot een druk van 4 bar.

    Beide banden hebben namelijk hetzelfde contactoppervlak:

    4 bar = 4 kg per vierkante centimeter.
    60 kg / 4 = 15 vierkante centimeter.

    schetsrolweerstand

    De brede band hoeft dus veel minder te vervormen. Het vervormen van de band kost energie en dit is de rolweerstand.

    Overige voordelen brede banden:

    • Meer grip.
    • Meer comfort.
    • Je kunt makkelijker over onverharde wegen rijden.
    • Minder kans op snakebite.
    • Bandenspanning is minder belangrijk dan bij smalle banden.
    • Banden gaan langer mee.

    Waarom rijden wielrenners dan niet op brede banden?

    Dat doen ze ook. Vroeger reden ze op 18 mm banden, tegenwoordig op 23 mm.
    Er zijn echter ook een aantal beperkingen voor de breedte:

    • Brede banden kunnen niet zo hard worden opgepompt. Als je met 9 bar wilt fietsen, heb je weinig keuze.
    • Brede banden hebben meer luchtweerstand. De luchtweerstand wordt een belangrijke factor boven de 25 km/u.
    • Brede banden zijn zwaarder. Accellereren kost meer tijd en energie.
    • Zijdelingse stabiliteit wordt minder. Als je met 40 km/u plat door de bocht gaat, zul je dit merken.

    Zie voor meer informatie en tips Meijers

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share


     

    05-01-2011 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Techniek
    Tags:Conussen Reviseren
    » Reageer (0)
    21-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.inspired Bicycles - Danny MacAskill

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share


    This video features probably the best collection of street/street trials riding ever seen. There's some huge riding, but also some of the most technically difficult and imaginative lines you will ever see. Without a doubt, this video pushes the envelope of what is perceived as possible on a trials bike.' De film is over een periode van een aantal maanden opgenomen in en rond de Schotse stad Edinburgh door Dave Sowerby. De video is met Danny MacAskill

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

     

     

    21-11-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Video Reportages
    Tags:This video features probably the best collection of street/street trials riding ever seen. There's some huge riding, but also some of the most technically difficult and imaginative lines you will ever see. Without a doubt, this video pushes the envelope o
    » Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Denk om je snelspanners!

    Rexona Regelmatig komt het voor: fietsers die hun snelspanners niet vast genoeg zetten. Met een krakend wiel tot gevolg. Of nog erger, een los wiel. De mountainbiker in het onderstaande reclamefilmpje kan daar over meepraten. Als het jou gebeurt, zal een busje deodorant je niet helpen...

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

    21-11-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:Video fiets humor
    Tags:Regelmatig komt het voor: fietsers die hun snelspanners niet vast genoeg zetten. Met een krakend wiel tot gevolg. Of nog erger, een los wiel. De mountainbiker in het onderstaande reclamefilmpje kan daar over meepraten. Als het jou gebeurt, zal een busj
    » Reageer (0)
    04-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aanbiedingen Matrabikes


    Herenfietsen


    Goedkope herenfietsen te koop bij Matra.


    Uw herenfiets koopt u goedkoop bij MatraBike. Herenfietsen in elke framemaat en met velgmaat 26 inch of 28 inch. MatraBike heeft herenfietsen met en zonder versnellingen, met trommelremmen, Shimano rollerbrakes, V-brakes of terugtraprem voor jarenlang heerlijk fietsplezier. Nieuwe merkfietsen voor de prijs van een tweedehands fiets.

    Online uw nieuwe herenfiets kopen bij Matra?
    Klik hier voor onze aanbiedingen.

    Klantencitaat: "Via internet heb ik mijn ideale fiets gevonden. Matra heeft een ruime keuze fietsen voor heren en niet duur. Voor de prijs van een fiets met terugtraprem heb ik nu een herenfiets met handremmen en 7 versnellingen."

     

     

    Fietsplezier



    Bookmark and Share

     

    04-09-2010 om 00:00 geschreven door Bikes International  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Actievoordeel
    Tags:herenfietsen axctie, damesfietsen actie,mountainbikes,hybrydefietsen, stadsfietsen,moederfietsen,omafietsen, kinderfietsen, racefietsen,bmxfietsen, racefietsen,vouwfietsen, electrische fietsen,bedrijfsfietsenplan
    » Reageer (0)


    Foto

    Startpagina !

    Blog als favoriet !

    Foto

    Blijf altijd op de hoogte van de ontwikkelingen op KimTube.nl.
    Krijg als eerste te horen wanneer er nieuwe filmpjes van Kim en haar geile vriendinnen online zijn!

    klik Gratis Kim Holland Film en vul  jouw email-adres in en je krijgt een gratis Kim Holland film kado!

    Nog meer...

    HotLive
    HotErotic
    AskAlina
    HotMatching
    My Exposures
    PinkPlace
    QRotic
    Dating Force

    Populair Top 10 Medicijn



     

     

     

    Follow fietstwit on Twitter


    RSS Medicijnen Blog



    Freelance NL

    Freelance.nl deze blog is de marktplaats van Nederland! Met meer dan 235.000 gebruikers en 17.000 (en groeiend aantal) bezoeken per dag de grootste website voor zelfstandige ZZP-ers/ondernemers en werkzoekenden..
    Plaats Uw Profiel /bedrijf>>


     

     

     

    Follow fietstwit on Twitter


    Archief per maand
  • 12-2015
  • 06-2014
  • 03-2014
  • 07-2013
  • 03-2013
  • 02-2012
  • 12-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 11-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010

    Subscribe UEFA Journaal in a reader


    Subscribe FIFA Journaal



    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    adverteren
    www.bloggen.be/adverte
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    movie
    www.bloggen.be/movie
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    cullinair
    www.bloggen.be/cullina

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!