Ik ben katleen de cock
Ik ben een vrouw en woon in merchtem (Belgiƫ) en mijn beroep is leerkracht L1 - turnjuf - redster - huiswerkbegeleiding op zelfstandige basis.
Ik ben geboren op 03/06/1986 en ben nu dus 38 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: sport-muziek.
2007: bachelor in de ergotherapie
2009: lerarenopleiding lager onderwijs
---
2009-2010 L1 De Bloeiende Kerselaar
10-12-2010
kerstmarkt
Deze ochtend zijn twee mama's van de ouderraad in onze klas komen knutselen met de leerlingen. Wij hebben iets fantastisch gemaakt. Maar wat is het? VERRASSING!!
Op de kerstmarkt (komende week vrijdag 17/12) kan u dit prachtige geschenkje van u eigen kind aankopen. U kan tevens genieten van een warme hap of drank. Zeer aangenaam bij deze tijd van het jaar.
Sinterklaas met zijn Pieten op bezoek in de school
Vandaag, 1 december, hebben we bezoek gehad van Sinterklaas en 2 van zijn pieten. We wisten dit al, dus hadden we onze schoen al klaar gezet. In de brief van Sinterklaas stond ook dat we hen niet mochten vergeten. En er was heel wat voor hen. Maar toen we 's morgens in de klas aankwamen, lag er niets voor ons. We werden al bang dat Sinterklaas misschien vond dat we niet flink genoeg waren geweest aiai.
Iets over 9 zijn we met L1, L2 en L3 naar de kleuterzaal getrokken om Sinterklaas en zijn Pieten te verwelkomen. Elke klas heeft een fantastisch liedje, dansje of gedicht gebracht. De Pieten hadden er plezier in en deden gretig mee.
De kleuters kregen een zak snoep, maar voor het lager was er blijkbaar niets bij Maar Sinterklaas had het leuke nieuws dat hij in de klas nog eens ging langs komen en dat we dan ook ons snoepgoed zouden krijgen. En zo gezegd, zo gedaan. Rond 11u kregen we nog eens bezoek in onze klas. Ondertussen hebben we ook speelgoed in de klas gekregen. Terwijl we in de zaal zaten, is er ingebroken in de klas en werd er allerlei speelgoed uitgestald. Oef, toch flink genoeg geweest . We zagen ook dat er heel wat opgegeten en gedronken was. Sinterklaas, Zwarte Piet en het paard hadden blijkbaar grote dorst en honger. Alles wat er nog over was, hebben we verzameld en zullen we nog houden. Wie weet komt hij nog eens langs op 6 december. En hopelijk brengt hij op 6december thuis wel het speelgoed dat ze graag willen. Want in de klas waren er wel enkele teleurstellingen. Maar ze hebben zich toch al goed geamuseerd met het klasspeelgoed. Voornamelijk de plasticine viel in de smaak.
Hopelijk evenveel plezier thuis op 6december, als we hier in de klas vandaag gehad hebben.
Al enkele weken is Sebastian niet meer als enig kind thuis. Hij heeft er een broertje bijgekregen. Sebastian is zo fier op zijn kleine broer dat hij de klas wou verrassen. Super fier kwam hij met zijn kleine broer naar binnen. In kleine groepjes hebben we Thomas dan wat van dichterbij bekeken. Daarna hebben we genoten van een chocoladebol. Als bedanking hebben wij dan ieder een kindertekening gemaakt. Die hebben we gebundeld en aan Sebastian gegeven.
dank u wel voor het bezoek en
proficiat aan de mama, de papa, de grote broer Sebastian en natuurlijk de kleine Thomas.
Donderdag hadden we een halloweenfeest. We zijn 2 weken ervoor gestart met een verhaal: De 3 kleine heksen. Samen met dit verhaal hebben we heel wat activiteiten gedaan rond het verhaal. Zo hebben we bellenblazers gemaakt (het huis moest schoon gemaakt worden voor het feest en er ontstond een heuse schuimkeuken). Er zijn ook heel wat werkblaadjes gemaakt omtrent het verhaal.
Als afsluiter was er een halloweenfeest. Maar het was geen gewoon feest waar alles al klaar stond en waar we gezellig konden snoepen, drinken en dansen. We moesten zelf nog voor ons eten en drinken zorgen. Om ons te helpen, maar ook om hen te bedanken hebben we het 6e leerjaar uitgenodigd. We hadden elk een uitnodiging gemaakt en die aan een leerling van L6 gegeven. Zij hebben ons ook elk een antwoord terug gegeven.
Het feest was een doorschuifparcours: - toverdrank heksenpap puree met zwanworst - voeldozen - toveren/goochelen/magie
Het was een fantastische namiddag en natuurlijk als afsluiter mochten we onze eigen drankjes en voeding oppeuzelen.
Zoals jullie reeds zullen gezien hebben, heb ik een taal- en rekenbundel meegegeven. Dit is geen huiswerk en is dus NIET VERPLICHT. Ik wil jullie er wel op duiden dat er niet mag stil gezeten worden in de vakantie. Lezen moet nog steeds elke dag gedaan worden, net zoals doorheen het schooljaar. De letters worden vrij snel aangeleerd, maar zijn ook weer snel verloren. Ook voor rekenen moet er wat herhaald worden, voornamelijk op splitsen en optellen en aftrekken tot 5. Na de vakantie gaan we hiermee verder en indien dit helemaal vergeten is, kan dit het werktempo tegen houden.
Wat je met de bundels doet, kies je dus zelf. Je kan deze als ondersteuning gebruiken, maar je kan ook via de computer oefenen of andere werkboekjes of spelletjes... Er zijn tal van mogelijkheden die benut kunnen worden. Wel waakzaam zijn dat er geen leerstof aangeboden wordt die nog niet gezien is!
Vorige week was de juf van L2 afwezig. Die leerlingen werden dan verdeeld over de 3 klassen die aanwezig waren op school: L1, L5 en L6. L1 heeft deze leerlingen nuttig ingezet in een hoekenwerk van W.O.. Dankzij de helpende handen van L2 was er een vlotte doorloop en verliep alles goed.
Het hoekenwerk waren allerlei activiteiten omtrent de herfst. Ook taal- en rekenopdrachten werden aangeboden, maar dan binnen het herfst-thema (blaadjes tellen, voorwerpen van de herfst...).
Hopelijk is het volgende week goed weer zodat we naar het bos kunnen gaan. Het is wel enkel mogelijk op dinsdag of donderdag. Het zal wel pas de dag voordien zijn dat we dit kunnen meedelen.
Dinsdag hebben we een liedje geleerd: Ploem de pluimstaart. Na voldoende oefening zijn we ons liedje in 2KB gaan voordragen. Iedereen van onze klas vond het een leuke activiteit.
Vorige week werd er aan de kinderen verteld dat we morgen naar het bos zouden gaan. Maar door de ziekte van juf Anne (L2) zal dit jammer genoeg niet doorgaan. Maar niet getreurd, uitstel is geen afstel! Wanneer juf Anne terug is, gaan we eens bekijken welk moment nog haalbaar is voor ons beide en dan trekken we toch nog naar het bos waar we enkele opdrachten zullen uitvoeren zoals: - een dunne en dikke boom zoeken - proberen te meten hoe hoog een boom wel is - een doorgzaagde boom zoeken en bekijken hoe oud die boom is - afdrukken/sporen proberen te zoeken - dieren bekijken - paddestoelen bekijken - bladeren en vruchten verzamelen