Gisteren, dinsdag 15 augustus moesten we van Qirilorda naar Aralst rijden, wat toch een redelijke aftand is. Maar de 2+2pk had er weinig zin in. Kort na het vertrek begon het in de auto te stinken naar benzine en dat is nooit goed. Eerst en vooral wordt je daar niet goed van en ten tweede is dat nog gevaarlijk ook. Benzine dampen kunne redelijk snel ontvlammen en dat wil een mens niet als je in die dampen zit.
Dus moest Seppe op onderzoek. En ja hoor, onder de auto vormde zich een plas benzine. Nu nog uitzoeken waar die vandaan kwam. Verder onderzoek bracht aan het licht dat de benzineleiding naar de voorste motor lekte. Dus die moest gerepareerd worden maar die leiding zit schijnbaar ergens in het chassis ingewerkt en daar kun je niet zomaar aan. Overleg met de hulplijn in Belgie gaf als resultaat dat Seppe de leiding zou demonteren en dan zonder voorste motor zou verder rijden. Maar dan moet je wel de juiste leiding afkoppelen, wat niet gedaan was. Dus na 100 meter viel de 2+2pk terug stil op de oprit van de expresweg. Konden we de geit terug op de parking duwen en na de juiste leiding afgekoppeld te hebben ging het heel wat beter. Nu hadden we een geit met achterwielaandrijving en wonder boven wonder was het nog stil in de auto ook. Je hoorde die achterste motor bijna niet draaien. Waarschijnlijk omdat de auto zo vol gestouwd zit met allerhande spullen dat de motor zo goed geïsoleerd is.
In Aralst aangekomen moesten we eerst een onderkomen voor de nacht zoeken en veel keuze was er niet. We hadden eerst een heel oude barak uit de tijd van de russen gekozen maar hebben die locatie toch maar omgeruild voor een iets comfortabeler hotelletje. En de hotelbaas die kende nog iemand die de Seppe we aan materiaal kon helpen om de leiding van de 2+2pk te herstellen zodat we terug met 2 motoren konden rijden. Door al deze miserie was het weeral laat voor we moe in ons bed konden kruipen.
|