Search for the hero in yourself Het waarom , de voorbereiding , de beslommeringen , trainingen en nog veel meer in functie van " the worlds longest hottest and hardest MTB adventure "
31-07-2010
Juli - Eindelijk zomer
Juli - De zomer is eindelijk in het land en de temperaturen swingen de pan uit , we negeren gewoon de ozon waarschuwingen en trainen er duchtig op los .
Samen met Tom en Sven besluit ik een vijftal dagen naar de Vogezen te trekken naar de herberg van Michel Snel ( winnaar Marmotte en 3 Ballons ) De eerste dag zou hij ons vergezellen niet zozeer voor Sven of mij maar wel voor Tom Van den Bossche ( Prof bij AA-team ) dit zou ik me later op de dag beklagen na een " rustige " opwarming wat Crétes en een Ballontje ging bij het licht al uit , veel te snel geklommen 22-23 km/hr ipv de gebruikelijke 16 km/hr en dus de klop van de hamer dit begint al goed , Michel besluit alleen verder te trekken en ik hark gedurende enkele tientallen kilometers achter Tom en Sven aan , uiteindelijk na een korte stop met koffie en een croissant kunnen we de rest van de training normaal verder zetten . De volgende dagen maken we veel kilometers en hoogtemeters zonder Michel maar met onze vriend de GPS
Op het eind van Juni trek ik met Christof en de Sempste Duvels terug naar Spa voor een MTB Clinic , eens kijken wat ik nog over heb gehouden van mijn vorige bezoek , aanvankelijk verliep alles super tot mijn grote verbazing , het lukte allemaal op een technisch goede manier , s'namiddags werd onze MTB horizon veruimd en langzaam maar zeker ging hier ook het licht uit , te verkramt , te veel focus , maar één na één hadden ze hetzelfde voor en besloten we langzaam terug te rijden naar start , allen Christof die verbaasde vriend en " vijand " ( onderrichters ) dat hadden ze nog nooit meegemaakt en die mannen hebben al veel gezien geloof me !! hij donderde overal op en af , na de training vertelde hij mij doodleuk dat hij de vering van zijn vork was vergeten op te zetten , ik zakte bijna door de grond ...
Op de ladder van MTB vaardigheid van onze twee teams bengel ik nu hopeloos onderaan , ik zal me in Australië dan maar op de kangeroes focussen zeker ...............
Beslommeringen genoeg , nu blijkt dat we maar 23 kg mogen meenemen en 7 kg handbagage , elke kg overgewicht bij de maatschappij kost schandalig veel geld( meer dan 650 euro voor 20 kg ) , DHL en andere bedrijven zijn niet goedkoper( meer dan 450 euro ) en we zijn bijna de wanhoop nabij als ik het bij onze Belgische Post probeer" slechts " 104 euro om 10 kg te versturen naar Australië , eindelijk wat meeval.
Aangezien MTB ook geweldig veel materiaalkennis vereist , roep ik de hulp in van Jan van den Bossche ( één van de betere MTB'ers ) die me met raad en daad zal bijstaan , eerste punt wielen met Notubes velgen aanschaffen , ik had daarvan nog nooit gehoord , ook de termen UST , TNT , tubelessready , rebound waren onbekend , ik weet alles van een renfiets maar dat een MTB zo moeilijk was had ik nooit durven dromen
De cijfers van Juli 1900 km waarvan 70% op de weg , 22% op de MTB en 8 % op de rollen
Ik maak mij toch stillaan zorgen , niet over de conditie want die is goed maar over het MTB in zijn geheel , misschien had ik dit in twee jaar moeten doen en niet zo impulsief zijn geweest ....