Inhoud blog
  • Natasja Van Audenaeren - In the end, it doesn't even matter.
  • Ornella Bea - Ben ik gek?
  • Ouafae Tarrahi - Dilemma
  • Yasmine Yaramis - Onschuld...
  • Widad Afras - Vaders wijze woorden.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Zoeken in blog

    Ceci n'est pas une blog
    Ceci n'est pas une blog

    14-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yasmine Yaramis - Hoe moet ik nu verder...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    14 september 2011


    Identiteitsfiche
    Naam en voornaam: Adrina Price
    Leeftijd: 22 jaar
    Geslacht: Vrouw
    Adres: Berouw 2 - 9000 Gent (Oost-Vlaanderen)
    Nationaliteit: Italiaans
    Beroep: Advocate
    Hobby's: Schrijven en tekenen, lezen, sporten, slapen en genieten van het leven
    Relatie's: In een moeilijke situatie


     
    Pfff... Hier ben ik dan weer. Ik zit weer met mezelf in de knoop. Zoveel vragen die in mijn hoofd zwerven. Vragen waar ik geen antwoord op heb. Hoe kon ik zo stom zijn om Alfredo te bedriegen. Heeft er iemand ooit het gevoel gehad dat je alles kwijt was, datgene waar je ooit zo hard voor vocht? Als ik denk aan vroeger dan was VROEGER zo mooi en HET NU is zo afschuwelijk. Wat was het geweldig om e-mails van hem te ontvangen. Maar ik snapte niet waarom onze relatie na een tijdje een andere wending nam. Ik was hem niets schuldig. Tot dat die dag er aankwam. De dag toen ik een grote fout had gemaakt. Een fout waar ik spijt van heb. Maar hoe laat je die spijt dan zien? Kan iemand het mij vertellen. Want sorry doet niets voor een hart wanneer het breekt. Het litteken zal er tot in de eeuwigheid zijn.

    Maar ik kon dit niet zo laten, dus moest ik het hem gaan vertellen. Ik wist niet wat te zeggen tegen hem, dus zei ik maar: 'kon het zijn dat ons leven zo hard was veranderd, waardoor wij zijn veranderd? Kon dit de reden zijn waarom ik een andere wending nam?' Tranen liepen langs mijn gezicht. Wat ik had gedaan in onze relatie was niet fair. Maar waren zijn stommiteiten dan ook niet fout? Hij die zogezegd naar de tennisclub ging, maar uiteindelijk gewoon op stap ging met vrienden. Waar sta ik nu?
    Alfredo, je moet weten dat ik mijn gevoelens voor die 'ene persoon' echt heb proberen tegen te houden. Maar het was sterker dan mezelf. Hoe gaan we hiermee verder? 

     

    x'

    14-09-2011 om 00:00 geschreven door 6 ASO


    11-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gegroet leerlingen Nederlands van het Scheppersinstituut
    LANGETERMIJNOPDRACHT NEDERLANDS


    Een weblog aanmaken


    De klas maakt een weblog aan: www.bloggen.be/cecinestpasuneblog6ASO
    Daarop verschijnt gedurende een bepaalde periode het dagboek van een gefingeerde (verzonnen/fictief) figuur. 

    Periode: 2011-09-14 t.e.m. 2011-10-28

    Strategie: OVUR (Oriënteren - Voorbereiden - Uitwerken - Reflecteren)

    De klas bepaalt volledig zelfstandig hoe de levensloop van dit personage vorm krijgt. Jullie kunnen bijvoorbeeld in groep een verhaallijn uittekenen en deze individueel verder invullen of jullie kunnen je laten leiden door wat er de dag voordien geschreven werd. 
    Het is de belangrijk dat het personage ten volle van het leven geniet en proeft zodat hij/zij deze ervaringen ook tot in het kleinste detail op papier kan zetten. 

    Creëer een 'identiteitsfiche' voor het personage

    • Naam en voornaam
    • Leeftijd
    • Geslacht
    • Adres
    • Nationaliteit
    • Beroep
    • Hobby's (Let op! Eén van zijn/haar passies is lezen)
    • ...

    Vanaf nu mag iedereen zijn fantasie de vrije loop laten. Zorg natuurlijk wel voor een zekere mate van consistentie.
    Het is de bedoeling dat het dagboek elke dag (ook in het weekend) wordt aangevuld. Spreek met de klasgroep af wie welke dag voor zijn/haar rekening neemt.

    Vergeet niet dat ook hier aandacht besteed moet worden aan het taalgebruik. Schrijf het dagboek in Algemeen Nederlands.

    Na de herfstvakantie wordt het dagboek in de les uitgebreid besproken en becommentarieerd.


    Puntenverdeling
    1. Individuele punten /15
      • Creativiteit /5
      • Taalgebruik /5
      • Taal- en spelfouten /5

         2. Peerevaluation /5
      • Het is de bedoeling dat je je medeleerlingen evalueert op medewerking en communicatie
      • Je geeft iedereen een eindresultaat en verklaart in een kort verslag van een 5-tal zinnen waarom je deze punten hebt toegekend
      • In een korte reflectie van een 10-tal zinnen bespreek je hoe je de opdracht hebt ervaren en wat je bedenkingen zijn bij de weblog in het algemeen en deze weblog in het bijzonder. Reflecteer over je eigen activiteiten.



    VANDAAG IN DE LES NEDERLANDS


    Weblogs voorstellen

    Zoek op het internet een aantal voorbeelden van weblogs. Stel een ervan uitgebreid voor. Beoordeel de blog kritisch en vergelijk deze ook met andere weblogs. Let erop dat je de presentatie zowel inhoudelijk als structureel en taalkundig 'volgens het boekje' houdt.


    Eerste uur
    1. Ga via het internet op zoek naar informatie over weblogs en los volgende vragen op
      • Wat is een blog?
      • Wie schrijft het?
      • Is een blogger een journalist? Waarom wel/ waarom niet? Wat zijn de gelijkenissen/ verschillen?
      • Wat is het verschil tussen een klassiek dagboek en een weblog? [3 verschillen]
      • Welke verschillende soorten blogs bestaan er?
      • Wie is de bedenker van de term 'weblog'?
      • Wie ontving voor haar blog de Prins Claus Prijs? En wat voor prijs is dat?
      • Noem minstens twee verschillende online diensten die weblogsoftware aanbieden
      • Wat zijn de B-wards?
      • Heb jij zelf een blog? (Ja: waarom? Welke informatie staat daar te lezen?) (Nee: waarom niet? Denk je dat het een nuttig communicatiemedium is?

       2. Ga op zoek naar een blog die je leuk vindt en bespreek deze

    Voorbeelden

    ...
      • Waarom heb je voor deze blog gekozen?
      • Welke soort blog verkies je: fotoblog, facelog, stadsblog, themablog, TV-blog, linklog, filmblog, reisblog, shocklog, literatuurlog ...
      • Acht je deze blog zinvol?
      • Acht je bloggen in het algemeen zinvol?
      • Vergelijk de blog van jouw keuze met minstens drie andere weblogs. Wat vind je beter?
      • Zet het lezen van deze blog je aan tot het geven van een reactie?
      • Formuleer een reactie op één van de berichten op de gekozen weblog (Je hoeft deze niet te posten)


    Tweede uur


      1. Presenteer je weblog voor de klasgroep
      2. Besteed aandacht aan je taalgebruik (de leerkracht beoordeelt je taalgebruik)
      3. Voorzie je presentatie van illustraties (laat de verschillende weblogs zien aan de klas)
      4. De presentatie moet minstens vier minuten duren

    Heel veel succes!


    11-09-2011 om 15:32 geschreven door 6 ASO




    Archief per week
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Agenda

    Belangrijke data in mijn agenda




    Zoeken met Google




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs