Zwembaden PoolPlusDenk je aan een zwembad? Denk dan vooral niet aan Poolplus (Pool+) of je moet een doe-het-zelver zijn!
Toegegeven, hun zwembaden zien er prima uit en buiten een paar details zijn ze ook prima aangelegd ook al was dat bij ons niet echt het geval. Het plan toonde een zwembad dat parallel met het huis hoorde te liggen maar er zit op een lengte van 8 meter ca. 20 cm verschil op maar daar gaan we niet over zeuren aangezien we daar een compensatie voor ontvingen. Enfin, compensatie, een stofzuiger van een paar honderd euro, maakt zo'n blunder niet echt goed.
Waar ligt dan wel het probleem? Zoals meestal op het vlak van service. Probeer die gasten maar eens tot bij jou te krijgen wanneer er iets scheelt.
Het zwembad ligt nu bijna 4 jaar. 2 jaar geleden ging de pomp stuk. Na enig geduld (ca. 1 week) werd die hersteld. Ook al is het onaangenaam een week te moeten wachten aangezien je waterkwaliteit daardoor fors naar beneden gaat, daar heb ik nog alle begrip voor, er zijn namelijk maar 24 uur in een dag en dat geldt ook voor het Poolplus team.
Vorig jaar in juli ontdekten we dan water tussen de liner en het beton, een lek dus. Eerst een mailtje gestuurd waar volgend antwoord op kwam op 8/7/2008:
Beste ben,
Dit lijkt mij een lek.
Met vriendelijke groeten, POOL + Aanleg zwembaden Dirk Schelfhout Tel: 0475/ 49 41 58
Aangezien we buiten bovenstaand antwoord niets hoorden hebben we dan maar telefonisch contact opgenomen met Dirk Schelfhout (zaakvoerder van Poolplus) die me zei dat hij moeilijk tijd kon vrijmaken en me vroeg of hij in het voorjaar mocht langskomen. Aangezien we in de winter toch niet zwemmen, zag ik daar geen problemen in.
Begin april 2009 dan maar terug proberen contact op te nemen maar dat leek weer niet eenvoudig. Na een groot aantal vruchteloze pogingen en het nalaten van enkele voice berichten kreeg ik hem uiteindelijk toch aan telefoon. Het standaard antwoord: ik probeer volgende week langs te komen. 2 weken later: niets. Dan nog maar eens een mailtje gestuurd: zelfde resultaat: Beste ben,
Mijn excusses ben voor het wachten,maar het loopt niet altijd zoals je zou
willen.
Nog even geduld en ik probeer volgende week langs te komen.
Met vriendelijke groet,
Dirk Schelfhout
0475/494158
www.poolplus.be info@poolplus.be
Deze mail dateert van 5/5/2009. Tot op heden nog niets. Ondertussen staat het zwembad natuurlijk leeg maar heb ik het al ettelijke keren kunnen afpompen en het ligt natuurlijk vol vuil. Benieuwd hoe het er na een tijdje zal voorkomen.
Het is doodtriest. De man levert een prima job met het bouwen van kwaliteitszwembaden maar kiezen voor Poolplus houdt blijkbaar ook meteen kiezen voor een andere onderhoudsfirma in want hen zie je toch niet.
Voor het overige worden we dan wel dagelijks om de oren geslagen met de vele failissementen in het nieuws. Hoe zou dat dan komen? Voor de klant is service nu eenmaal het allerbelangrijkste maar blijkbaar voor de leverancier is eens opgeleverd een klant enkel nog een last.
Er zit dus jammer genoeg niets anders op dan weer maar eens mijn advocaat aan het werk te zetten want ik zie geen andere oplossing. Geduld is een mooi deugd maar bijna een jaar wachten op een herstelling? Wie zou het wel accepteren?