Afgelopen zondag werd mijn kleinzoontje Luca gedoopt. Gezien zijn geboorte op zijn zachts gezegd nogal speciaal was (zie www.vdvit.be/Luca) hadden we beslist de doop thuis in de tuin te laten doorgaan. Helaas viel het weer wat tegen dus voor alle zekerheid alles klaar gezet onder het terras. Er waren een 30-tal genodigden dus dat was geen probleem.
Pastoor Jef van Rent-a-Priest was mooi op tijd en maakte er een schitterende ceremonie van. Prachtig en geen vergelijking met het onpersoonlijke massa-gedoe in de kerk tegenwoordig.
Het was heel gezellig buiten de lange gezichten van de familie van Luca zijn papa. Er was namelijk geen Cola light en dat zou iedereen gehoord hebben. Dat mens heeft er de hele namiddag over gezaagd. Echte parasieten zijn het wat mij betreft. Zij is oma en staat dus tov Luca op gelijke voet met mij. Ik moet nog altijd een eerste euro voor bijdrage in de kosten ontvangen. Zelfs mijn speech over verantwoordelijkheden liet blijkbaar geen indruk na.
Zwembaden PoolPlusDenk je aan een zwembad? Denk dan vooral niet aan Poolplus (Pool+) of je moet een doe-het-zelver zijn!
Toegegeven, hun zwembaden zien er prima uit en buiten een paar details zijn ze ook prima aangelegd ook al was dat bij ons niet echt het geval. Het plan toonde een zwembad dat parallel met het huis hoorde te liggen maar er zit op een lengte van 8 meter ca. 20 cm verschil op maar daar gaan we niet over zeuren aangezien we daar een compensatie voor ontvingen. Enfin, compensatie, een stofzuiger van een paar honderd euro, maakt zo'n blunder niet echt goed.
Waar ligt dan wel het probleem? Zoals meestal op het vlak van service. Probeer die gasten maar eens tot bij jou te krijgen wanneer er iets scheelt.
Het zwembad ligt nu bijna 4 jaar. 2 jaar geleden ging de pomp stuk. Na enig geduld (ca. 1 week) werd die hersteld. Ook al is het onaangenaam een week te moeten wachten aangezien je waterkwaliteit daardoor fors naar beneden gaat, daar heb ik nog alle begrip voor, er zijn namelijk maar 24 uur in een dag en dat geldt ook voor het Poolplus team.
Vorig jaar in juli ontdekten we dan water tussen de liner en het beton, een lek dus. Eerst een mailtje gestuurd waar volgend antwoord op kwam op 8/7/2008:
Beste ben,
Dit lijkt mij een lek.
Met vriendelijke groeten, POOL + Aanleg zwembaden Dirk Schelfhout Tel: 0475/ 49 41 58
Aangezien we buiten bovenstaand antwoord niets hoorden hebben we dan maar telefonisch contact opgenomen met Dirk Schelfhout (zaakvoerder van Poolplus) die me zei dat hij moeilijk tijd kon vrijmaken en me vroeg of hij in het voorjaar mocht langskomen. Aangezien we in de winter toch niet zwemmen, zag ik daar geen problemen in.
Begin april 2009 dan maar terug proberen contact op te nemen maar dat leek weer niet eenvoudig. Na een groot aantal vruchteloze pogingen en het nalaten van enkele voice berichten kreeg ik hem uiteindelijk toch aan telefoon. Het standaard antwoord: ik probeer volgende week langs te komen. 2 weken later: niets. Dan nog maar eens een mailtje gestuurd: zelfde resultaat: Beste ben,
Mijn excusses ben voor het wachten,maar het loopt niet altijd zoals je zou
willen.
Nog even geduld en ik probeer volgende week langs te komen.
Met vriendelijke groet,
Dirk Schelfhout
0475/494158
www.poolplus.be info@poolplus.be
Deze mail dateert van 5/5/2009. Tot op heden nog niets. Ondertussen staat het zwembad natuurlijk leeg maar heb ik het al ettelijke keren kunnen afpompen en het ligt natuurlijk vol vuil. Benieuwd hoe het er na een tijdje zal voorkomen.
Het is doodtriest. De man levert een prima job met het bouwen van kwaliteitszwembaden maar kiezen voor Poolplus houdt blijkbaar ook meteen kiezen voor een andere onderhoudsfirma in want hen zie je toch niet.
Voor het overige worden we dan wel dagelijks om de oren geslagen met de vele failissementen in het nieuws. Hoe zou dat dan komen? Voor de klant is service nu eenmaal het allerbelangrijkste maar blijkbaar voor de leverancier is eens opgeleverd een klant enkel nog een last.
Er zit dus jammer genoeg niets anders op dan weer maar eens mijn advocaat aan het werk te zetten want ik zie geen andere oplossing. Geduld is een mooi deugd maar bijna een jaar wachten op een herstelling? Wie zou het wel accepteren?
Naar aanleiding van enkele artikels op vooraanstaande sites, laait het "wij zijn beter" spelletje weer op . Waar ligt de oorsprong van de haat op Mac-gebruikers bij hun Windows tegenhangers en omgekeerd? Ik zou het niet weten
Waar is dat tenslotte allemaal voor nodig. Wanneer Apple in het nieuws komt, geeft dit onmiddellijk aanleiding van een massa's posts op het artikel. In de meeste gevallen dan nog reacties die niets met de kern van de zaak te maken hebben.
"OS X is beter" roept het ene kamp. "Neen, Windows Vista" roept het andere. Doet het er toe?
Zelf gebruiken we beide platformen door elkaar. Zowel Marian als ikzelf werken thuis afwisselend op Mac en PC en weten beide platformen te apprecieren. Ikzelf weliswaar iets minder (veel eigenlijk). Hoe langer ik op Mac werk, hoe groter mijn afkeer voor de Windows platformen. Wat ik ook doe, het gaat allemaal toch net wat vlotter, sneller, mooier op Mac. In mijn vak kan ik soms niet buiten de Windows wereld. Denk maar aan MS Project, de standaard binnen project management. Dat los ik dan op via VMWare Fusion op mijn Macbook.
De vele vooroordelen houden al lang geen steek meer. OS X is geen eiland maar kan perfect overweg met documenten uit de Windows wereld. Docx, xlsx, pptx, je kan het allemaal openen in iWork zonder enig probleem. Ook de toegang tot onze NAS vormen voor geen van beide platformen een probleem. Ook Microsoft draagt zijn steentje bij. Office 2008 for Mac biedt soms zelfs meer functionaliteit dan op Windows.
Het marktaandeel van Apple is natuurlijk een pak kleiner, dat is waar maar dan mogen we niet vergeten dat zij een gans andere strategie voeren. Een Mac OS X mag enkele op Apple hardware gebruikt worden. Windows koop je gewoon los en draai je op eender welk x86 platform. Op die manier verliest Microsoft natuurlijk wel zijn controle over de kwaliteit. Koop jij minderwaardige onderdelen voor je PC, kan het natuurlijk vierkant draaien. Apple waakt over de kwaliteit van de hardware en ja, dat heeft natuurlijk zijn weerslag op de prijs en of je dat er voor over hebt, moet je zelf uitmaken.
Waar draait ITIL rond? Rond het veranderen van processen of rond mensen?
ITIL is meer een transformatie dan een implementatie, zo is bijvoorbeeld de cultuurverandering bij mensen het ultieme objectief en ook het belangrijkste deel. Fixeer niet op processen of erger, technologie maar verzeker er je van dat je de meeste aandacht spendeert aan "people-change". Zoniet is de kans op faling groot.
Wanneer we naar verdors luisteren, zouden we de indruk kunnen krijgen dat ITIL met technologie te maken heeft. Luisteren we naar experts of lezen we boeken, kan je de indruk krijgen dat het om processen gaat maar eigenlijk draait het om de manier waarop mensen denken en handelen. "Verander het basisidee: "We deden het altijd al zo". Het draait voornamelijk om ATTITUDE - GEDRAG - CULTUUR
Wanneer we een verandering wensen door te voeren, gaan we meestal processen verbeteren of in sommige gevallen nieuwe processen introduceren. Soms gaan we zelfs technologie introduceren in de hoop die processen efficienter te maken maar het onderliggende doel van de ganse omgeving draait om culturele verandering, "transforming the people"
Zo zou het eigenlijk moeten werken maar voor vele bedrijven is de realtiteit anders: ze "kopen" ITIL via een of andere technologie (meestal software oplossingen) en verwachten een out-of-the-box oplossing. Soms zijn ze realistisch genoeg om te beseffen dat de processen moeten veranderen maar verwachten dat de technolgie dat voor zijn rekening neemt. Andere bedrijven beseffen dat het niet om technologie draait en implementeren een ganse set van processen en vragen zich dan af waarom niemand deze processen volgt.
Teneinde er achter te komen welke technologie nodig is en hoe te implementeren en te customiseren, moeten we eerst weten welke processen verbetert dienen te worden. Om daar achter te komen, hebben we het engagement nodig van de mensen die de processen gebruiken. Het start met de mensen en het eindigd met de mensen. De processen en de tools zijn maar middelen om een doel te bereiken: culturele verandering.
Laat ons duidelijk zijn: ITIL draait niet rond het introduceren van iets nieuws. We "doen" geen ITIL. ITIL is geen implementatie maar een transformatie. ITIL draait om het transformeren wat er vandaag al bestaat: de gedachtegang naar een klantgerichte dienstverlening.
Een andere kijk op de problematiek is in de optiek van maturiteit van de processen. We gaan de maturiteit van de organisatie van een niveau naar een hoger niveau brengen. Het proces werkt maar we willen het beter maken. Maturiteit geeft aan op welk niveau de mensen de processen volgen en gebruiken, niet voor welk niveau de processen ontwikkeld werden. Maturiteit is het meten van de cultuur.
We kunnen denken dat culturele verandering een misterieuze en moeilijke materie is. Dat er rare psychologische technieken of politieke strategieën voor nodig zijn maar de basis principe van een culturele verandering zijn vrij rechttoe rechtaan. Google maar eens op het "Eight step plan" van John Kotter.
De taktieken zijn ook vrij eenvoudig en toch gebruiken we ze meestal verkeerd. Meestal worden ITIL processen geïmplementeerd en achteraf worden de mensen erbij betrokken. Meestal dan nog met een zeer beperkt budget. Processen worden geïplementeerd zonder training van de gebruikers, zonder enige documentatie of uitleg van waar ze bedoeld voor zijn. Het gevolg is uiteraard een minimale betrokkenheid van de mensen.
Er is geen wondermiddel om tot een culturele verandering te komen. Betrek de mensen erbij, geef ze vertrouwen, start met enkele enthousiatelingen, vind enkele "champions" en vooral: zorgt voor steun van het top management. Help mensen, geef hen wat ze nodig hebben, controleer regelmatig of alles naar wens loopt en stuur bij. Raap de mensen op die onderweg struikelen en... geef een feestje wanneer alles loopt.
Mijn ervaringen met deze tandarts al gelezen? Ik dacht dat het nu allemaal wel achter de rug was maar neen hoor.
Ik eet deze namiddag een zuurtje en heb plots een volledige brug van 4 elementen voor mijn neus liggen. Gelukkig nog volledig in tact op het eerste zicht maar normaal kan je het toch niet noemen.
Ik belde dus mijn oude vertrouwde tandarts en niet de plaatser van de brug en zelfs die wou me eerst niet geloven. "Je bent aan het zeveren" en " ben je er het zot mee aan het houden" waren haar reacties. Toen ze doorhad dat het niet zo was, kreeg ik snel een afspraak maar blijkbaar is die nare ervaring met Quisquater nog niet van de baan. Die man blijft me blijkbaar achtervolgen.
Ik ben al vrij grijs maar de berichtgeving in het nieuws vanochtend zorgde toch weer voor enkele bijkomende grijze haartjes.
De staatsschuld groeit weer grandioos aan.
Leren veel mensen echt niet van hun fouten in het verleden?
Wat was de favoriete uitspraak van Wilfried Martens? "Het einde van de tunnel is in zicht". Hoe lang hebben we die uitspraak moeten horen? 10 regeringen lang Wat was het resultaat van die 10 regeringen Martens? Een niet te overziene schuldenberg Welke regeringen werkten een groot gedeelte van die schuldenberg weg? De regeringen Verhofstadt
We hebben nu weer een regering met CD&V aan het roer. Juist, ex-CVP dus en binnen de kortste keren zitten we terug in het Martens straatje. Waar enkele jaren geleden de staatsschuld enkel maar daalde, slagen onze heren ministers er in het tij weer te keren en verder te gaan op het CVP elan uit de jaren 80. Natuurlijk wordt de crisis ook hier als het grote excuus gebruikt maar die vlieger gaat niet voor de 100% op.
De opblaasbare jacuzzi: de indrukken na de eerste keren
De opblaasbare jacuzzi: de indrukken na de eerste kerenIk had er eerlijk gezegd niet zoveel van verwacht. Gezond verstand zei me dat ik van een jacuzzi van ca. 600 euro geen bubbels moet verwachten zoals van een volwassen exemplaar.
We waren dan ook aangenaam verrast door onze nieuwe aankoop. Op een dikke 24 uur hadden we een temperatuur van 38 graden dus konden we niet wachten om er in te kruipen. De kwaliteit overtrof ruimschoots onze verwachtingen. OK, had had leuk geweest de intensiteit van de bubbles te kunnen regelen maar die mogelijkheid biedt het toestel niet maar voor het overige: niets dan lof voor dat ding.
Apple was een beetje slordigGisteren merkte ik dat er een nieuwe firmware update beschikbaar was voor de Airport Extreme en Express. Vlijtig gedownload en geinstalleerd die versie 7.4.1 maar wat bleek: geen netwerk bereik meer. Alles eens opnieuw geconfigureerd en enkele malen gereset maar zonder resultaat. Enkel in het bureel was er dekking, de rest van het huis kon het vergeten.
Gelukkig is er nog een apart netwerk voor digitale TV wat ook via Airport Expressen is opgezet. Die waren niet ge-update en daar werkte alles nog prima.
Vanochtend dan maar alles gedowngrade naar versie 7.3.2 en alles werkt opnieuw perfect. Zo’n slordigheid zijn we niet gewoon van onze Apple vrienden.
De jacuzzi is geinstalleerdWe spraken al een tijdje over de installatie van een jacuzzi maar we vroegen onzelf ook af of het de investering waard is. Een goede jacuzzi kost al snel een 5000 euro en wat als blijkt dat je er maar enkele keren per jaar geniet van hebt?
Daarom kozen we om eerst een opblaasbaar model aan te kopen. Zo’n ding kost inclusief accessoires een goede 600 euro. Daar kunnen we dan enkele jaartjes mee verder. Bevalt het ons, kunnen we voor het echte werk gaan, zoniet blijft het bij dit ding.
Gisteren heb ik het ding opgesteld onder ons overdekt terras en vanochtend stond de thermometer al op 35 graden. Nog enkele uurtjes en je kunnen het eens proberen.
Het moeten altijd geen boterhammen zijnVanmiddag had ik geen zin in boterhammen. Een warme maaltijd is te gek want ik moet vanavond toch voor het gezin koken. Gezien het mijn grootste hobby is, maak ik dagelijks eten sinds ik werkloos ben.
De koelkast eens uitgesnuffeld en ik vond nog wat kwarteleitjes die over waren van het dineetje zaterdag. Ik had namelijk een kleine Robbenaise gemaakt en die afgewerkt met een spiegeleitje van kwarteleitjes in plaats van een gewoon ei.
Er was ook nog toastbrood dus daar konden we wel iets mee.
Toast 1:
Smeltkaas
Beenham
Spiegeleitje van kwartel
Toast 2:
Filet d’ Ardenne met een spiegeleitje van kwartel
Toast 3:
Italiaanse salami met een spiegeleitje van kwartel
Iedereen in de politiek?Neen, met deze titel bedoel ik niet dat we met zijn allen moeten zetelen in het parlement. Ik bedoel maar dat tegenwoordig iedereen wel welkom is in een politieke partij.
Onlangs nog haalde Lijst Dedekker nog een BV binnen die amper haar naam kan schrijven maar het Vlaams Belang doet nog beter. Die plaatsen zelfs een ex-gefailleerde die sinds zijn failissement van het ziekenfonds leeft op een verkiesbare plaats. Om wat beter met ons “Vlaams geld” om te gaan of wat? Zo’n mensen kunnen niet werken maar hebben wel tijd en mogelijkheden genoeg om full time aan politiek te doen want volgens zijn eigen zeggen heeft hij tot na de verkiezingen voor niets anders tijd.
Dus even kort samengevat: voor het Vlaams Belang is het ok dat een steuntrekkende indien verkozen elke maand een tweede keer aan de gemeenschapskassa passeert: een keertje als “invalide” en dan nog een keertje als mandataris.
Domme oudersEnkele weken geleden werd mijn dochter door een medeleerling zwaar aangepakt met 2 dagen werkonbekwaamheid tot gevolg (zie ook dit blog). Alles ging enkele weken goed tot het vriendje van de dader terug op school verscheen. Dagelijks weer pesterijen zoals GSM afnemen, slaan en schoppen, Cola en Fanta over haar hoofd...
Ik had er nogthans alle vertrouwen in na het gesprek dat ik met de jongen en de stiefvader in het bijzijn van de verantwoordelijke in de school had. De school stelde een contract met de jongen op waar bepaalde voorwaarden werden gestipuleerd. De stiefvader straftte de jongen met ondermeer een maand internet verbod, met de fiets naar school in plaats van met de bus, schriftelijke excuses aan Margot, ...
Wat blijkt? Geen enkele afspraak werd gerespecteerd. De jongen surfte vlijtig rond, zat elke morgen op dezelfde bus als Margot, niks excuses...
Hoe komt dit? Heel eenvoudig: de moeder vond geen straf nodig. Hij zou niet alleen schuld hebben. Volgens deze dame die notabene bij de politie werkt, zijn er dus omstandigheden waarbij het gerechtvaardigd is dat een jongen van 14 jaar een meisje 2 dagen werkombekwaam slaat. Proficiat zou ik zeggen. Voor haar zal het dan ook perfect normaal zijn dat haar zoon later zijn echtgenote bij de eerste de beste ruzie in elkaar slaat of erger nog, dat ze een Kim De Gelder kan kweken?
Ik heb dan maar mijn advokaat gevraagd het nodige te doen teneinde zeker te zijn dat de PV's niet geseponeerd worden
Ik heb eindelijk het menu bepaald voor een etentje met vrienden komende
zaterdag. Dit moet het worden:
Menu
etentje 28 februari 2009.
Amuses
Guelle
Bruschetta's Peste Rossi
Bruschetta's Fruschetta
Mousse van gerookte forel op een slaatje van witloof en coctail saus
Mousse van gerookte zalm met een mousse van brocoli
Gemarineerd gerookte zalm
Telenet of TelekluchtMet de solden was het mogelijk een digibox of digicorder aan te kopen. Normaal biedt Telenet immers enkel een mogelijkheid tot huren. Daar we geen voorstander zijn van huur, was het moment gekomen om over te schakelen op digitale televisie.
Toch waren er weer zoals gebruikelijk bij Telenet wat addertjes onder het gras. Zo is het bij aankoop niet mogelijk te genieten van HD kwaliteit. De te koop aangeboden boxen hebben deze functionnaliteit namelijk niet. Gezien het aanbod van HD toch zeer beperkt is momenteel en het feit dat we zeker geen beeld freaks zijn, deden ons beslissen dan toch maar een digicorder en 2 digiboxen aan te kopen.
Volgens de specificaties op de site van Telenet zijn er enkel een kabel en een ethernet aansluiting in de buurt van de tv nodig. Geen probleem dus, ik plaatste een Apple Airport Express naast de televisie en zodoende was er een ethernet aansluiting die over het draadloos netwerk naar de Telenet modem kan.
Mooi niet dus. Digitale TV werkt niet over je bestaande netwerk want de digiboxen en –corder krijgen hun eigen IP adres van Telenet toegewezen en kunnen niet ge-NAT worden. Toen ik thuis kwam wanneer de Telenet technicus was langsgeweest, kwamen mijn haren recht. Een kabel dwars door de living, keuken en bureel, een low-cost D-link switch en zo naar de modem. Dat kan toch niet waar zijn! Wel dus.
Dan maar beginnen testen. Nog een Airport Express opgeofferd om in het bureel te plaatsen en die verbonden met de Airport Express aan de TV. Op die manier is dat ene toestel tenminste al aangesloten. Het werkt nu al een weekje stabiel zonder enig probleem maar wanneer ik nu ook nog de 2 andere TV’s wil aansluiten, dien ik nog eens 2 Airport Expressen aan te kopen.
In totaal heb ik dus 4 Airport Expressen nodig aan 89 euro per stuk enkel voor digitale TV terwijl dat eigenlijk perfect zou kunnen werken over een bestaand netwerk. Dank u Telenet.
Regeringshulp voor de auto-industrie: zin of onzin
Regeringshulp voor de auto-industrie: zin of onzinMede door de ontslagen bij GM in de US en de problemen bij DAF trucks, onderzoekt onze regering de mogelijkheid steun te leveren aan de noodlijdende industrie.
Het eerste wat ik me bij die boodschappen afvraag is: hebben we dit niet eerder gehoord? Inderdaad, VW, Renault, Ford, ga het rijtje maar af want ze verkeren allemaal in nood. Uiteraard, want de concurrentie is moordend en de arbeid duur, veel te duur in Belgie en daar knelt nu net het schoentje.
Belgie kan onmogelijk competitief zijn wanneer we het over handenarbeid zonder toegevoegde waarde hebben. Onze staatsstructuur is dermate duur (zie mijn artikel “Federaliseren, de strop van Belgie”) zodat er geen ruimte kan zijn voor lastenverlaging. Geld pompen in de noodlijdende auto-industrie is, hoe jammer ook, geld pompen in een bodemloze put want mijn inziens is er op lange termijn geen plaats voor in ons land. Bijzonder jammer uiteraard maar mensen moeten nu eenmaal weten wat ze willen: een eenvoudige staatsstructuur van één land, één volk of onze huidige structuur met een hallicinant kostenplaatje want dat is nu net het gevolg van de federalisering en de schreeuw naar meer onafhankelijkheid van zowel Vlaamse als Waalse kant.
Quickie doet het weerAls het dus van minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne afhangt krijgen we in ons kleine Belgenlandje te maken met Internet censuur zoals in China.
Quickie heft een oud plan uit 2006 weer uit de kast gehaald. Dit plan omvat de installatie van een “landelijke” firewall infrastructuur die in staat in “ongewenste” content te blokkeren. Uiteraard weer onder het mom van de strijd tegen kinderporno. Deze strijd moet er uiteraard wel zijn maar de installatie van de betreffende firewall zal compleet zijn doel missen. De mensen die met die viezigheid bezig zijn hebben genoeg andere kanalen om hun materiaal te verspreiden.
Totaal zinloos dus als je het mij vraagt maar ja, wanneer hoorden we wel eens iets zinnigs van onze minister Van Quickenborne?
2 weken nadat Margot door een mede-leerling zwaar werd aangepakt, was het gisteren haar vriendje Tom die met geweld geconfronteerd werd. Hij bracht het weekend door bij Margot die bij haar mama in Leuven verbleef. Hij nam de trein naar huis en moest overstappen in Aarschot waar hij werd aangevallen door 4 buitenlanders die zijn GSM vroegen. Toen Tom zich verzette trok een van de aanvallers een mes met 5 messteken in de buikstreek tot gevolg. Al bij al valt het nogal mee en werd niets vitaals geraakt maar toch, waar gaat dit ooit eindigen?
Ik was al een tijdje op zoek naar een goede hi-fi installatie. We hebben er al ettelijke gehad maar nooit echt het geluid zoals ik het graag hoor. De laatste weken hadden we dan ook al aardig wat hi-fi zaken afgeschuimd en ja hoor, 2 weken geleden heb ik dan mijn keuze gemaakt. Eerst nog even naar Bose en B&O gaan luisteren en tenslotte is de keuze op Pioneer gevallen. De versterker, de A-A6-J (499 euro) met een paar luidsprekers S-A4SPT (998 euro). Het materiaal zou zeker het volgend weekend afgehaald kunnen worden. Dat werd mij althans gezegd. Een week later nog steeds nieuwsloos. Ondanks het feit dat ik reeds 2 mails stuurde. Ik vond het al raar. Er kwam wel 2 maal antwoord op andere vragen in mijn mailtjes maar nooit op de vraag over levering. Dan nog maar eens een mailtje gestuurd en daar kwam dan volgend antwoord op: From: info [mailto:info@stereorama.be] Sent: vrijdag 5 december 2008 14:06 To: 'Ben Vandevenne' Subject: RE: bestelling Pioneer
Dag Ben,
Wij hebben momenteel de Pioneer A-A6-J versterker en 1 paar Pioneer S-A4SPT-VP luidsprekers ontvangen.
Het 2de paar luidsprekers is nog in nabestelling.
U mag al het reeds geleverd deel van uw bestelling afhalen of wachten tot uw bestelling compleet is.
Met vriendelijke groeten,
Raar, ik had maar 2 luidsprekers besteld. Toch maar even bellen dus. Aan telefoon houdt de verkoper vol dat de prijs van 499 euro voor de luidsprekers per paar is. OK, wie ben ik om dat tegen te spreken en hij is bereid de bestelling te veranderen naar 1 paar want volgens hem bestelde ik er 2. Misverstand opgelost en 500 euro in mijn zak. Tot ik een uurtje later volgende mail ontvang:
Dag Ben,
Omdat er verwarring heerst over de uiteindelijke prijs van de Pioneer luidsprekers, heb ik even naar de besteldienst gebeld.
Zij bevestigen mij dat de prijs toch per stuk is, d.w.z. 499,00 EURO stukprijs.
Toch een tegenvaller dan Sorry.
Groeten,
We hebben het hier toch over een klassezaak? Dealer van Bose en B&O, schitterende showrooms maar jammer genoeg stopt het dan.
Ik dus naar de zaak om mijn nieuwe installatie af te halen. Terwijl de verkoper het papierwerk in orde brengt, zeg ik hem nog iets bij te willen kopen. Hij wil echter eerst dit afwerken en afrekenen. Begrijp ik niet maar bon, ik ben tenslotte maar de consument, wat heb ik te vertellen? Eens de 1.497 euro met Bancontact afgerekend zeg ik dus dat ik ook nog een Tivoli PAL radio voor mijn echtgenote wil. Het ding kost 229 euro. Ik wil opnieuw afrekenen met Bancontact maar die weigert natuurlijk. Dan maar Visa. Goed zegt de verkoper maar dan moet ik je wel 2 % extra aanrekenen. Ik kon mijn oren niet geloven! Even diep adem halen want ik had echt geen zin om op dat moment te reageren. Je besteedt in totaal 1.726 euro in die zaak aan materiaal waarvan je weet dat de winkelier minimum 30% marge heeft en die kerel heeft het lef mij 4.68 euro extra aan te rekenen. Hij heeft nu inderdaad 2% meer marge maar is wel kortzichtig. Ik zal die zaak nog een keer in mijn leven bezoeken omdat ik daar ook nog luidsprekersteunen besteld heb en ze 100 euro voorschot in hun bezit hebben maar daarna: NOOIT MEER. De steunen betaal ik bij hen trouwens ook nog eens 30 euro meer dan bij een gelijkaardige zaak in Lier?
Eens thuisgekomen, wil je natuurlijk ook van je nieuwe aankoop genieten. Ik heb een heel lief en begripvol vrouwtje dus die had er dan ook geen enkele moeite mee het eten wat uit te stellen.
Eens alles geïnstalleerd, de kaasfondue op tafel en gezellig genieten van de nu uiteindelijk toch schitterende achtergrondmuziek. Prachtig gewoon . Maar niet lang. Binnen het uur begint het ding plots te grommen en tot overmaat van ramp te stinken. Blijkbaar iets doorgebrand wat maakt dat de versterker na enkele seconden steeds in beveiliging schakelt. Uit met de pret dus. Zaterdag ochtend dus onmiddellijk terug naar Stereorama. De verkoper zegt mij dus doodleuk dat het toestel dient nagekeken te worden. Op dat moment had ik het wel gehad. Je kiest voor een gerenommeerde zaak voor de service en wat krijg je? Supermarkt service? Ik denk dat de stoom uit mijn oren kwam. Ik haalde eens diep adem om dan eens zwaar uit te halen en mijn gal te spuwen maar gelukkig had een tweede verkoper (of eigenaar?) meer inzicht dan de eerste. Het toestel werd onmiddellijk omgeruild met deze van de showroom. Toch nog één positieve noot in het verhaal.
Ik ben eens benieuwd wanneer mijn steunen beschikbaar zullen zijn.
Ondertussen is het duidelijk wanneer de steunen er zullen zijn: nooit. Ze zouden namelijk niet meer leverbaar zijn kreeg ik op 28 januari te horen. Ik dus naar de winkel om mijn 100 euro voorschot terug te eisen. Dat was buiten hun boekhouding gerekend want het bleek niet mogelijk een voorschot cash terug te betalen. Raar maar bon, ik had er geen zin meer in. Afwachten dus of die 100 euro ooit op mijn rekening terecht komt.
Zinloos geweld: iedereen kan ermee geconfronteerd worden
De kranten staan er vol van, regelmatig komt er wel weer eens een geval van zinloos geweld in het nieuws maar je staat er pas echt bij stil als je er zelf mee geconfronteerd wordt. Gisteren middag kreeg ik plots een smsje van mijn 14-jarige dochter: BEL! Kort dus wist ik meteen dat er iets ernstig scheelde. Ik belde haar meteen op. Ze was in alle staten. Op weg van school naar het station van Mechelen werd ze namelijk voor de ogen van enkele vriendinnen door een medeleerling in elkaar geslagen. De agressor begon plots te schoppen en op haar hoofd te slaan. Hij riep er dan nog bij haar knieschijven te breken. Gelukkig kon Margot nog tijdig haar benen draaien zodat de klappen aan de achterzijde terecht kwamen met ernstige kneuzingen tot gevolg. Margot is epileptie patient en de klappen tegen haar hoofd bezorgen haar nog steeds hoofdpijn.
De oorzaak van het voorval blijkt een afwijzing te zijn. De jongen kon blijkbaar niet verkroppen dat Margot geen interesse in hem vertoonde.
Doodtriest natuurlijk dat een jongen gewoon uit frustratie een meisje in elkaar slaat. Zo zie je maar dat iedereen plots met dit fenomeen geconfronteerd kan worden.