Wij vertrokken te 09:00 uur nadat er al vier vertrokken
waren waar onder de D&A die eerst weg was.
Toen wij aan de eerste sluis kwamen, S10-St Mihiel, lagen de nrs 3 en 4
nog voor de sluis. Daarom waren wij pas
op 10:05 uur boven. Als we buiten varen
zullen we het maar kalm aan doen anders moeten we toch steeds wachten. Toen we een klein uur later aan sluis
S9-Koeur le Petit kwamen zagen we de voorgaande schutting net buiten varen dus
dat kwam goed uit. Aan de volgende
S8-Ham-sur-Meuse waren zij al uit het zicht.
Zo gingen we steeds alleen verder door de sluizen S7-Vadonville en
S6-Commercy. Langs het kanaal in
Vadonville ligt een zeer groot rangeerstation.
Op dit stuk tot Commercy ligt ook een nieuw fietspad sedert dit
jaar.

Camouflage tunnelingang. Pakjes van 250 kg maken. Oude karzerne op de berg in St Mihiel.
De kwamen aan in Commercy te 13:35 uur. De steiger en de rechte kade lagen helemaal
vol. We hebben eerst nog geprobeerd aan
de schuine kade aan te meren maar Arnold zei ons dat we maar op hun plaats en
zij tegen ons aan moesten komen liggen.
Toen we een half uurtje vast lagen is de eerste boot aan de steiger nog
vertrokken en later die voor ons lag zodat de D&A nog tegen de steiger
kon. Namiddag ben ik alleen de auto gaan
ophalen. Ik vertrok over het nieuwe
fietspad dat tot Lerouville-sur-Meuse het kanaal volgde.
Nadien volgde ik de Maasroute richting Noord via Pont-sur-Meuse, Mecrin
en dan richting Brasseitte en Ailly-sur-Meuse.
Van daaraf werd het steil bergop richting St Mihiel. De weg liep over de hoogste top en daar was niets schaduw. Er was nog een afslag
naar de Tranchée des Soifs maar die heb ik links (eigenlijk rechts) laten liggen. Ik had geen zin meer om dat te gaan
bekijken. Het laatste stuk ging stijl
bergaf tot in St Mihiel, dus dat was een meevaller. Aan de steiger gekomen bleek deze weer
knotsvol te liggen.
|