Inhoud blog
  • CPBW 22.08.2013
  • OR 21.08.2013
  • OR 27.06.2013
  • CPBW 20.06.2013
  • SD 24 juni 2013 - CAO 90
  • EOR Plenair - 29.05.2013
  • OR 23.05.2013
  • CPBW 16.05.2013
  • OR 25.04.2013
  • CPBW 18.04.2013
    Zoeken in blog

    Mailinglijst

    Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist.


    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    LBC-NVK Fabricom
    Aan zet voor een solidaire toekomst
    29-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.or 29-06-2006

    Verloop binnen Fabricom-GTI

    Wat is de reden van het grote verloop binnen Fabricom GTI? Zijn elders de condities beter of worden de werknemers daar beter gemotiveerd? Mensen worden zelfs weggehaald door bedrijven binnen onze groep.

    De directie erkent het probleem en gaat dit onderzoeken.


    Opleidingen en Evaluaties

    Naast de normale opleidingen stelt de WNA voor om de opleidingen ook te koppelen aan negatieve evaluaties om zo mensen bijscholing te kunnen geven waar nodig. De directie zal dit bekijken.


    Nieuw organigram Industrie Noord (Vlaanderen) wordt overlopen. Zie “Next Step #2” op insite.


    Logistiek

    De organisatie moet verduidelijkt worden aangaande H.R (Dispatching) en Aankoop. Dit gebeurt in de maanden Juli en Augustus. Dhr. Sinéchal spreekt zelfs van verduidelijking binnen twee weken.


    Jobstudenten binnen het bedrijf

    Sinds 23 april 1997 bestaat er een Fabricom procedure waar Jobstudenten onder de 18 jaar niet kunnen werken binnen het bedrijf. Deze jongeren hebben een medisch onderzoek nodig en wettelijk gezien kan dit niet met de Sociale inspectie.


    Een eventueel Integratiefeest anex 60-jaar Fabricom werd aangehaald, alsook de fusie tussen Suez en Gaz de France.


    29-06-2006 om 00:00 geschreven door lbcfabricom


    26-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sd bedienden 26-06-2006


    Km-vergoeding

    Wij vragen een eerlijke onkostenvergoeding, op basis van externe parameters uit officiële bronnen. Een voostel tot berekening werd aan de directie overhandigd dat volledig gebaseerd is op basis van zulke parameters. Indien eerlijk overleg is 1 km voor iedereen dezelfde.

    Directie: Medewerkers hebben de voorbije jaren teveel ontvangen. De reële kost van een wagen, brandstofprijs inclusief, is de laatste 6 jaar niet gestegen, wel goedkoper geworden. De gemiddelde werknemer van Fabricom GTI rijdt 35.000km met zijn privé wagen. Een km is een km voor iedereen en in elke situatie. 


    CAO verhuis van arbeidsplaats

    Wij vragen een CAO van onbepaalde duur met toepassingstijd voor de werknemer van 5 jaar. 1 km = 1 km, de vergoeding moet dezelfde als die van hierboven. Mensen die kiezen voor een tijdelijk tijdskrediet moeten bij ontslag beschouwd worden als voltijds medewerkers. Alle medewerkers die verhuizen omwille van verplaatsing hoofdwerkplaats moeten kunnen genieten van de afgesproken voordelen.

    Directie: Een CAO van onbepaalde duur met toepassingstijd van 4 jaar. 1 km = €0,15, zo’n km staat niet voor dezelfde kost als hierboven. Ontslag van een 4/5 medewerker is 4/5 opzegvergoeding (ongeacht zijn/haar lange voltijdse anciënniteit). Enkel medewerkers met een “vaste standplaats” kunnen genieten van de tegemoetkoming voor een verhuis

    CAO Brugpensioen

    Wij vragen een CAO van 3 jaar. Medewerkers die een lange opzegperiode hebben moeten een opzeg onder “voorwaarden van aanwezigheid CAO” kunnen krijgen. Indien niet kunnen zijn het brugpensioen soms pas jaren later opnemen.

    Directie: Een CAO van 1 jaar. Geen enkele ruimte tot overleg, zelfs al zonder één gesprek een exemplaar laten rondgaan met hun handtekening.


    26-06-2006 om 00:00 geschreven door lbcfabricom


    22-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cpbw 22-06-2006
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    Implementatie PBM's

    De meeste divisies zijn opgenomen in het Fortex was- en onderhoudssysteem. Toolbox meetings zullen gehouden worden om de dotatielijsten toe te lichten. Bedienden hebben geen vaste dotatie maar zullen op gewone aanvraag de nodige PBM’s verkrijgen om hun werkzaamheden veilig te kunnen verrichten.


    Risicoanalyse

    Er zal een nieuw systeem toegepast worden voor het opstellen van risicoanalyses. Het is een toepassing in Excel met macro’s gebaseerd op de reeds bestaande formulieren. In zeven basisstappen kan relatief snel een risicoanalyse opgesteld worden.


    Veiligheidsplan 2006

    Dit is bedoeld om de focus te leggen op zes belangrijke veiligheidspunten. Een korte samenvatting is reeds aangehaald in Safety-Flash #01.


    Medische onderzoek

    MSR-Famedi en APRIM zijn gefusioneerd en zal voortaan MENSURA noemen. In de praktijk zal dit geen gevolg hebben voor onze medewerkers.


    Vervolgens zijn eveneens de noodprocedures in de diverse sites, werken op hoogte, veiligheidsopleidingen, de EHBO-koffers, de arbeidsongevallen, werkwijze rond milieu en de arbeidsongevallenaangifte besproken.

    22-06-2006 om 00:00 geschreven door lbcfabricom




    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Nuttige links
  • Crisismaatregelen FOD Waso
  • Crisismaatregelen RVA
  • Crisismaatregelen LBC
  • Eco-cheques
  • Website LBC-NVK
  • Lid worden?
  • Website ACV
  • Loonwijzer
  • Voor syndicalisten
  • Belastingen berekenen

  • Bruto - netto
  • Ken uw pensioen
  • Fabricom
  • GDF Suez
  • Koers GDF Suez

  • Archief per jaar
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs